Author Topic: Perussuomalaiset  (Read 428674 times)

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1960 on: 22. 01. 2013 14:02 »
Mielenkiintoista, että Pohjanmaalla, joka on Suomen eniten kaksikielinen, ottaa suhteellisesti pakolaisia aika paljon, ulkomaalaisia on suhteellisesti Helsingin jälkeen ehkä eniten, on kuitenkin maan paras työllisyys, kun kaksikielisyydestä, ulkomaalaisista jne on niin hirvittävän kovat kustannukset.

http://www.pohjalainen.fi/uutiset/maakunta/pohjanmaalla-maan-paras-tyollisyys-1.1323838

Kai tässäkin tapauksessa tilastot valehtelevat, vaan oikeasti Pohjanmaalla menee kaikista huonoiten juuri noista samoista syistä.

Mutta lasketaanko näissä lukuisissa "kotoutus-" ja muissa ohjelmissa olevat edes virallisiin työttömyyslukuihin, epäilen ettei lasketa

.

Offline make

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1882
  • “Intolerance is a species of violence" M Gandhi
    • View Profile
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1961 on: 22. 01. 2013 15:03 »
herkkoolle:
ei ehkä luultavasti tehdä, mutta ei tehdä niin muuallakaan -. eli siinä mielessä tilasto lienee vertailukelpoinen

Terhon ajatuksista huomaa, että osa perussuomalaisista ajaa taloudellisesti oikeistolaista politiikkaa nationalismilla höystettynä, mutta pääosa on vasemmistonationalismia
“People who prefer to believe the worst of others will breed war and religious persecutions while the world lasts.”
― Dorothy L. Sayers, The Letters of Dorothy L. Sayers: 1899-1936: The Making of a Detective Novelist

Offline make

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1882
  • “Intolerance is a species of violence" M Gandhi
    • View Profile
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1962 on: 26. 01. 2013 13:01 »
Mielenkiintoista ja mielestäni niin erittäin kaksinaismoralistista näissä vasemmistopuolueissa (vasemmistoliitto, sdp ja perussuomalaiset), että haluavat korottaa yritysten veroja, haluavat nosta työnantajakustannuksia jne....  Sitten kun tällä tavalla saadaan suomalainen työvoima hyvin kalliiksi, niin halutaan antaa rahallista tukea Korealaiselle yritykselle, jotta kyseinen yritys voi maksaa ulkomaalaiselle työvoimalle palkkaa ja myydä tuotteensa tappiolla amerikkaisille yrityksille.
Jotenkin tämä logiikka ontuu ja pahasti.
“People who prefer to believe the worst of others will breed war and religious persecutions while the world lasts.”
― Dorothy L. Sayers, The Letters of Dorothy L. Sayers: 1899-1936: The Making of a Detective Novelist

Offline Original Wiik,

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2699
  • Gender: Male
    • View Profile
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1963 on: 26. 01. 2013 23:11 »
Samaa mieltä nm. maken kanssa.  On perin kummallista että moinen tonttuilu saa jatkua vuodesta toiseen,  eikä loppua näy.
Eivätkö ihmiset vieläkään käsitä että olemme kaikki yhdessä mailmantalouden osasia. Saman arvoisia,  siis kun Kiinalaisetkin ihmiset.  Maksaessamme järkyttäviä veroja heikennämme  itsemme tilaan,  jossa meille ei jää yhtään mitään.  Ei edes niitä saavutettuja etuja,  joiden eteen kaikki velkasitoumukset tehdään nimissämme.




Eikka

  • Guest
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1964 on: 26. 01. 2013 23:11 »
Maksaessamme järkyttäviä veroja...

Hyvänen aika OW veroistahan  sinunkin ja lähipiirisi toimeentulo on maksettu jo vuosikaudet eikä loppua näy.

Offline Original Wiik,

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2699
  • Gender: Male
    • View Profile
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1965 on: 26. 01. 2013 23:11 »
Täysin tarpeeton yritys väheksyä kirjoitustani. Olen ansainnut rahani tekemällä tuottavaa työtä  suurimman osan elämästäni. Samalla on tullut maksettua veroja niin paljon että jos olisin saanut pitää ne itse,  voisin nyt huolehtia monestakin vanhuksesta ja jostain invaliidistakin,  nillä rahoilla,  jotka tuosta summasta olisin jalostanut.  Kyllä verot ovat huonoin sijoitus kansalaisen näkökulmasta.

Offline make

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1882
  • “Intolerance is a species of violence" M Gandhi
    • View Profile
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1966 on: 26. 01. 2013 23:11 »
En tiedä onko Eikalla sattunut kirjoitus tai ajatusvirhe, mutta kyllä suurin osa ihmisistä saa edelleen palkkatulonsa muualta kuin kerättävistä veroista. Mutta Eikka on oikeassa siinä, että Suomessa julkinen sektori on erittäin suuri työllistäjä. Ja tällöin me kaikki maksamme tämän karmittavan suuren ja pöhöttyneen julkisen sektorin palkat. Opettajat ja terveydenhoitajat ja vastaavat ovat palkkansa arvoisia, mutta sen lisäksi me kaikki maksamme turhanpäiväisestä paperin pyörittämisestä aivan liikaa verojen muodossa. Mutta kun edes se riittäisi! Sen lisäksi velka vain kasvaa, lapsemme ja jopa lapsenlapsemme joutuvat tämän hirvittävän velanoton maksumiehiksi.
“People who prefer to believe the worst of others will breed war and religious persecutions while the world lasts.”
― Dorothy L. Sayers, The Letters of Dorothy L. Sayers: 1899-1936: The Making of a Detective Novelist

Eikka

  • Guest
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1967 on: 26. 01. 2013 23:11 »
Täysin tarpeeton yritys väheksyä kirjoitustani. Olen ansainnut rahani tekemällä tuottavaa työtä  suurimman osan elämästäni. Samalla on tullut maksettua veroja niin paljon että jos olisin saanut pitää ne itse,  voisin nyt huolehtia monestakin vanhuksesta ja jostain invaliidistakin,  nillä rahoilla,  jotka tuosta summasta olisin jalostanut.  Kyllä verot ovat huonoin sijoitus kansalaisen näkökulmasta.

Aivan uskomatonta skeidaa ja käsittämättömän lyhytnäköinen käsitys yhteiskunnasta. Väheksymättä elämänuraasi rohkenen epäillä ettei panoksesi yhteiskunnan hyväksi ole kuitenkaan saavuttanut elatukseesi vuosien saatossa käytettyä rahamäärää. Mitäänkö et ole yhteiskunnalta saanut? Et edes omaa palkkaasi? NLton romahduksen jälkeen entisen itäblokin maissa ihmiset yrittivät hankkia elantoaan mm maantien varressa myyden esim itseään tai sieniä tms luontaistuotetta saadakseen jokapäiväisen leipänsä. Olisiko sinusta samaan? Julkituomillasi ajatuksilla luulisin sinun omaavan kykyjä menestyvään yritystoimintaan. Mahtaako historiastasi silti löytyä sellaista? Luuletko esim käpyjen keräämisen tai vaikkapa hunajan myynnin maantien varressa turvaavan sinun vanhuutesi yhteiskunnassa jossa kukin vastaa vain itsestään? Tälläisestä aidosta yrittäjyydestä sinulla tuskin on kokemusta? Kirjoitustesi perusteella oletan sinun olleen koko elämäsi vain yhteiskunnan elatuksen varassa itse ymmärtämättä sitä. Veroja peritään myös sinun hyvinvointisi perustaksi.

Offline Original Wiik,

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2699
  • Gender: Male
    • View Profile
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1968 on: 27. 01. 2013 00:12 »
Kun olen nyt vapaalla,  voin vastata tuohon Eikan purkaukseen,  josta kuvastuu valtava viha minua kohtaan.  Onkohan kysymyksessä taaskin sama henkilö,  joka taannoin uhkaili minua. Mene ja tiedä,  silloin vahingot jäivät hyvin vähäisiksi minun osalta, ehkä tekijälle koitui suurempi vahinko.

Kannattaisi Eikka hakeutua vihanhallintakurssille. Tuolla menolla joudut pian laitoskierteeseen. Ja taas minä saan maksaa,  vaikka sinulla on valta pitää itsesi kunnossa,  tai sitten saattaa itsesi epäkuntoon. Saanko pösilö kysyä. Kuka nyt oikein on vastuuton. Ja kuka kenenkin rahoilla elää. Häpee vähän edes

Offline köyhä jarrumies

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 457
    • View Profile
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1969 on: 27. 01. 2013 00:12 »
Sekaannun Eikka vs OW -kärhämään sen verran, että mielestäni Eikan kommentti oli liian provosoiva, mutta toisaalta pitää muistaa, että kun tässä esiinnytään nimimerkillä, niin Original Wiik tai kukaan muukaan voi vaatia, että tietäisimme, millaisen uran ym. kirjoittaja on tehnyt , paljonko maksanut veroja tai paljonko saanut yhteiskunnalta tulonsiirtoja.

Ehdotan että sellaiset henkilöt esiintyvät omalla nimellä, jotka vaativat että heidän tulee saada ansaitsemansa kunnioitus. Sinänsä omalla nimellä esiintyminen ei itsessään ansaitse suurempaa kunnioitusta kun sen, että on rohkea ja esiintyy omalla nimellään. Mutta jos muuta aihetta kunnioitukseen ei ole, niin ehkä sellaisen henkilön kohdalla parempi (niin kuin minullakin) että esiintyy vain nimimerkillä ja ottaa lunkisti vastaan mitä annetaan.




Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1970 on: 27. 01. 2013 05:05 »

.

Pitää vain yrittää ymmärtää

Maakuntatason nerojen mukaan heidän ei edes kuulu maksaa veroja, mistään alv-tilityksistä puhumattakaan

"Verottaja vei firman"

.

Offline make

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1882
  • “Intolerance is a species of violence" M Gandhi
    • View Profile
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1971 on: 27. 01. 2013 06:06 »
Verot ovat länsimaissa alunperin tarkoittaneet yhteiskunnallisten tehtävien hoidon ulkoistamista ja järjestämistä demokraattisesti ja yhteisesti valituin tavoin.
Tehtävä on periaatteessa helppo. Ongelmana on kuitenkin, se että valtio ja kunnat ovat päättäneet ottaakseen tehtäviä, joihin niiden ei olisi pitänyt ryhtyä. Miksi ei? Koska se on alkanut huolehtimaan tehtävistä, joita yksilöt haluaisivat hoitaa itse ja lisäksi valtio on hoitanut tehtävänsä, niin huonosti, että lapsenlapsemme joutuvat tästä kärsimään. (Jatkuva velan kasvu)

Nyt valtio on pakon edessä joutunut myöntämään ja alkamaan miettimään, että mitkä tehtävät kuuluvat kunnille. Saman valtio voisi tehdä omissa toiminnoissaan ja tarkastella, mitkä tehtävät todella kuuluvat sille ja lisäksi missä määrin se haluaa sallia toiminnoissaan kilpailua.

OW on yksinkertaisesti sitä mieltä, että valtio on hoitanut tehtäväkseen töitä, mitkä eivät sille kuulu ja lisäksi se hoitaa ne tehottomasti, koska velkaannumme hirvittävää tahtia. OW voi ja pitääkin korjata, jos olen tulkinnut asian väärin.
“People who prefer to believe the worst of others will breed war and religious persecutions while the world lasts.”
― Dorothy L. Sayers, The Letters of Dorothy L. Sayers: 1899-1936: The Making of a Detective Novelist

Offline Original Wiik,

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2699
  • Gender: Male
    • View Profile
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1972 on: 27. 01. 2013 08:08 »
nm. maken tulkinta on täsmällinen,  yksinkertaisuudessaan on kysymys juuri tuosta.  Kansalaisia vaivaa kuitenkin suuri pelko,  jonka avulla aikoinaan luotiin tämä järjestelmä.

Tässä on yhtäläisyyksiä jossain toisessa yhteydessä esille tulleeseen Natsi-Saksan aikaiseen,  kansan hiljaiseen hyväksymiseen, heitäkin ohjasi suuri pelko.
Ulospääsy tästä on henkisen tervehtymisen kautta, täytyy alkaa luottamaan ihmisen kykyyn selvitä omasta arjestaan, omin voimin.

Tämä tapahtuu ei suinkaan tuen avulla,  vaan antamalla vastuu ja valta yksilölle itselleen, kaikissa keskeisissä arjen asioissa.

Eikka

  • Guest
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1973 on: 27. 01. 2013 09:09 »
Kun olen nyt vapaalla,  voin vastata tuohon Eikan purkaukseen,  josta kuvastuu valtava viha minua kohtaan.  Onkohan kysymyksessä taaskin sama henkilö,  joka taannoin uhkaili minua. Mene ja tiedä,  silloin vahingot jäivät hyvin vähäisiksi minun osalta, ehkä tekijälle koitui suurempi vahinko.

Kannattaisi Eikka hakeutua vihanhallintakurssille. Tuolla menolla joudut pian laitoskierteeseen. Ja taas minä saan maksaa,  vaikka sinulla on valta pitää itsesi kunnossa,  tai sitten saattaa itsesi epäkuntoon. Saanko pösilö kysyä. Kuka nyt oikein on vastuuton. Ja kuka kenenkin rahoilla elää. Häpee vähän edes

Jopas nyt nimimerkin takaa huutava OW otti itseensä. Älä huoli en minä sinua tunne tai vihaa. Ajattelen sinusta kirjoitustesi perusteella kuten Kissankulman väki Vaahteramäen Eemelistä. "On hyvä ettei Eemeleitä ole enemmän." Omat kirjoituksesi puhuvat kyllä puolestaan. Enpä ole tyhmempiä ennen lukenut ja minä olen lukenut paljon...

OT: Mikä näitä palstan vanhoja nimimerkkejä kuten AD tai OW vaivaa? Onko heillä jokin erityinen ylläpidon lupa haukkua ja solvata kanssakirjoittajia? Käsittämätöntä ja törkeää käytöstä. Miksi ylläpito ei puutu asiaan, kyseessähän on sääntörikkomus?

AD

  • Guest
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1974 on: 27. 01. 2013 10:10 »
Kun olen nyt vapaalla,  voin vastata tuohon Eikan purkaukseen,  josta kuvastuu valtava viha minua kohtaan.  Onkohan kysymyksessä taaskin sama henkilö,  joka taannoin uhkaili minua. Mene ja tiedä,  silloin vahingot jäivät hyvin vähäisiksi minun osalta, ehkä tekijälle koitui suurempi vahinko.

Kannattaisi Eikka hakeutua vihanhallintakurssille. Tuolla menolla joudut pian laitoskierteeseen. Ja taas minä saan maksaa,  vaikka sinulla on valta pitää itsesi kunnossa,  tai sitten saattaa itsesi epäkuntoon. Saanko pösilö kysyä. Kuka nyt oikein on vastuuton. Ja kuka kenenkin rahoilla elää. Häpee vähän edes

Jopas nyt nimimerkin takaa huutava OW otti itseensä. Älä huoli en minä sinua tunne tai vihaa. Ajattelen sinusta kirjoitustesi perusteella kuten Kissankulman väki Vaahteramäen Eemelistä. "On hyvä ettei Eemeleitä ole enemmän." Omat kirjoituksesi puhuvat kyllä puolestaan. Enpä ole tyhmempiä ennen lukenut ja minä olen lukenut paljon...

OT: Mikä näitä palstan vanhoja nimimerkkejä kuten AD tai OW vaivaa? Onko heillä jokin erityinen ylläpidon lupa haukkua ja solvata kanssakirjoittajia? Käsittämätöntä ja törkeää käytöstä. Miksi ylläpito ei puutu asiaan, kyseessähän on sääntörikkomus?

Miksiköhän ei ylläpito puutu tällaisen vajakin kuin tämä eikka-poju kirjoitteluun?
Jäpikkähän ei tunnu muuta kuin puhkuvan pahaa uhoa alvariinsa.
joskus kyllä ihan asiaakin, kuitenkin niin harvoin että kaltaiseni dementikko ei edes muista sitä viimeistä eikan älynpläjäystä.

Offline Original Wiik,

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2699
  • Gender: Male
    • View Profile
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1975 on: 27. 01. 2013 10:10 »

Jopas nyt nimimerkin takaa huutava OW otti itseensä.

 Enpä ole tyhmempiä ennen lukenut ja minä olen lukenut paljon...



Käytin toki tavoistani poiketen henkilökohtaista ilmaisua sinusta,  kun sanoin sinua pösilöksi, sitä voin pyytää anteeksi. Mutta sitten kerroit lukeneesi paljon. Tiedän monia jotka ovat lukeneet paljon,  yksikin luki työaikana Härry Potteria. Tosin sitä jatkui vain neljä kuukautta.  Sitten hänen täytyi jatkaa lukemista omalla kustannuksellaan. Tuo taas on hyvinkin ymmärrettävää.

Romaania lukemalla ei myöskään saa kuvaa juuri muusta,  kun ihmisen henkilökohtaisten ongelmien kirjosta. Olisi mielenkiintoista tietää mitä oikein luet, itsetunto sinulla tuntuu olevan kohdalla,  samoilla periaatteilla kun peräkammarin pojalla.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1976 on: 27. 01. 2013 15:03 »

OT: Mikä näitä palstan vanhoja nimimerkkejä kuten AD tai OW vaivaa? Onko heillä jokin erityinen ylläpidon lupa haukkua ja solvata kanssakirjoittajia? Käsittämätöntä ja törkeää käytöstä. Miksi ylläpito ei puutu asiaan, kyseessähän on sääntörikkomus?

AD on aina ollut sellainen.  Olen oppinut elämään sen kanssa sillä joskus hän tulee ovestani sisään ja käy käsiksi mutta kättelemällä ja olen hyväksynyt sen asian.  Oikeastaan pidän sitä hyvänä asiana.

Tässä hiljakkoin toinen kävi käsiksi mutta ei käteeni vaan yritti kurkkuun.  Sellaista en pidä hyvänä asiana.  Jonain päivänä miekkonen saa siitä sakot kunhan vaan löytyy.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1977 on: 27. 01. 2013 16:04 »
No AD ei mun mielestä uhkaile, ei ole ollenkaan sitä tyyppiä. Itse samanlainen eli voin sanan säilällä lyödä mutten nyrkillä, sallittakoon omat mielipiteet.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1978 on: 28. 01. 2013 16:04 »

.

Verojen maksamatta jättäminen voi olla myös poliittinen kannanotto

Rinnastaisin Originaalin esittämän veroista luistamisen rintamakarkuruuteen

.

Offline make

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1882
  • “Intolerance is a species of violence" M Gandhi
    • View Profile
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1979 on: 28. 01. 2013 16:04 »
Täältä voi seurata miten puolueen johtaja pärjää nuijan kanssa

http://qsb.webcast.fi/e/espoo/espoo_2013_0128_valtuustonkokous/#/webcast
“People who prefer to believe the worst of others will breed war and religious persecutions while the world lasts.”
― Dorothy L. Sayers, The Letters of Dorothy L. Sayers: 1899-1936: The Making of a Detective Novelist

Offline make

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1882
  • “Intolerance is a species of violence" M Gandhi
    • View Profile
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1980 on: 31. 01. 2013 15:03 »
Tämä kuvastaa hyvin perussuomalaisten ajattelutapaa, oma oikeutus omaan yllemmyyteen vaatii muita väistymään tieltä (taas varmaan yksittäistapaus, vai onko kysymyksessä puolueen tapa)

http://www.aamulehti.fi/Kotimaa/1194792403145/artikkeli/urjalan%20kunnanhallituksen%20puheenjohtaja%20tormasi%20tahallaan%20jaguarillaan%20naiseen.html
“People who prefer to believe the worst of others will breed war and religious persecutions while the world lasts.”
― Dorothy L. Sayers, The Letters of Dorothy L. Sayers: 1899-1936: The Making of a Detective Novelist

Offline make

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1882
  • “Intolerance is a species of violence" M Gandhi
    • View Profile
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1981 on: 04. 02. 2013 17:05 »
Perussuomalaiset näyttävät mallia miten demokratia toimii puolueen sisällä:

http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/56818-perussuomalaisten-johtajakisa-lassahti
“People who prefer to believe the worst of others will breed war and religious persecutions while the world lasts.”
― Dorothy L. Sayers, The Letters of Dorothy L. Sayers: 1899-1936: The Making of a Detective Novelist

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1982 on: 04. 02. 2013 17:05 »

.

Tämä kuuluisi osittain KEPU! -palstalle mutta menköön

Muistutus siitä että KEPU!:lla ei ole edelleenkään minkäänlaisia tapoja eikä sydämen sivistystä, pelkkää öykkäröintiä ja mullilaumameininkiä

"Keskustan eduskuntaryhmä asetti maanantaina kansanedustaja Mari Kiviniemen varapuhemies Anssi Joutsenlahden (ps.) vastaehdokkaaksi puhemiesvaalissa. Keskustan yllätysveto ei onnistunut ja Kiviniemi hävisi Joutsenlahdelle selvin numeroin 114-49. Joutsenlahti siis jatkaa eduskunnan varapuhemiehenä.

Perussuomalaisten puheenjohtaja Timo Soini oli silminnähden harmistunut keskustan viime hetken vedosta.

- Olen pahoillani siitä, että nähtiin arvoton näytelmä vanhaa veteraanikansanedustajaa kohtaan, mutta tällaista on politiikka, Soini tuhahti.

- 10 minuuttia ennen täysistunnon alkua tulee STT:n printti, että tämmöinen on tulossa"

http://yle.fi/uutiset/harmistunut_soini_arvoton_naytelma/6480127

.

Offline make

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1882
  • “Intolerance is a species of violence" M Gandhi
    • View Profile
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1983 on: 04. 02. 2013 18:06 »
Jotenkin tulee mieleen episodi Vaasan valtuustossa. Moisio & co
“People who prefer to believe the worst of others will breed war and religious persecutions while the world lasts.”
― Dorothy L. Sayers, The Letters of Dorothy L. Sayers: 1899-1936: The Making of a Detective Novelist

Offline Lauri Karppi

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 448
    • View Profile
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1984 on: 05. 02. 2013 17:05 »
Perussuomalaiset näyttävät mallia miten demokratia toimii puolueen sisällä:

http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/56818-perussuomalaisten-johtajakisa-lassahti


?

Tarkoitatko että tuo oli jotenkin epädemokraattista?

Jos kärkipaikkoja haastetaan, ovat perussuomalaiset samantien "hajoamassa", jos ei haasteta, on se "mallia miten demokratia toimii puolueen sisällä".

On ne ihan hirveitä ne persut.

Offline make

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1882
  • “Intolerance is a species of violence" M Gandhi
    • View Profile
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1985 on: 07. 02. 2013 19:07 »
Pyydän anteeksi Lauri,
Se mikä sinussakin on hyvää, että pyrit keskustelemaan asioista. Ja pyrit myös perustelemaan.
Välillä vain tietysti jotkut asiat mielestäni näkyvät niin selvästi läpi. Viittaan tässä enemmänkin tuohon Jyväskylän tapahtumiin.

Minulla ei ole periaatteessa yhtään sympatioita vasemmistoa kohtaan, mutta tässä Jyväskylän tapahtumissa ovat enemmän oikeassa. Kun perussuomalalaiset niin pitävät ihmisryhmien yleistyksistä, niin voin perussuomalaisten tavalla leikillisesti sanoa, että mielestäni vasemmistoliiton ja perussuomalaisten edustajat ja äänestäjät ovat täysin samaa kastia: työtävieroksuvaa nenää kaivelevaa sakkia. Kummatkin ovat katkeria ja kateellisia niille, jotka pyrkivät tekemään töitä ja ansaitsemaan oman elantonsa. Sen lisäksi Perussuomalaiset ovat kateellisia niille ihmisryhmille, joilla on kaikista vähiten. Kumpikin ryhmä luulee rahan tippuvan taivaasta. Siinä teille Lauri & co ennakkoluuloja. :)
“People who prefer to believe the worst of others will breed war and religious persecutions while the world lasts.”
― Dorothy L. Sayers, The Letters of Dorothy L. Sayers: 1899-1936: The Making of a Detective Novelist

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1986 on: 07. 02. 2013 20:08 »
Tuossa tuli vertailtua historiaa ja nykypäivää. Perusuomalaisilla on sama ongelma  kuin oli keskustapuolueella 1930-32. Silloin ja nyt oli ryhmässä veneenkeikuttajia ja ikkunansärkijöitä omissa .
Silloin oli keskustapuolueessa kuin perussuomalaisissa äärioikeistolaisia ja sitten oli maltilliset
jotka tekivät ja tekevät vakavaa valtiopäivämiestyötä yhteiskunnan hyväksi. Onneksi perussuomalaisten johto tekee hyvää työtä huolimatta muutamista veneenkeikuttajista.

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1987 on: 08. 02. 2013 05:05 »

Minulla ei ole periaatteessa yhtään sympatioita vasemmistoa kohtaan, mutta tässä Jyväskylän tapahtumissa ovat enemmän oikeassa. Kun perussuomalalaiset niin pitävät ihmisryhmien yleistyksistä, niin voin perussuomalaisten tavalla leikillisesti sanoa, että mielestäni vasemmistoliiton ja perussuomalaisten edustajat ja äänestäjät ovat täysin samaa kastia: työtävieroksuvaa nenää kaivelevaa sakkia. Kummatkin ovat katkeria ja kateellisia niille, jotka pyrkivät tekemään töitä ja ansaitsemaan oman elantonsa. Sen lisäksi Perussuomalaiset ovat kateellisia niille ihmisryhmille, joilla on kaikista vähiten. Kumpikin ryhmä luulee rahan tippuvan taivaasta. Siinä teille Lauri & co ennakkoluuloja. :)

Mistä noita käsityksiä sitten on saatu? Ei ainakaan perussuomalaisten itsensä toimesta. Kuulostaa enempikin joltakin magma-kokopäiväpalkatun propagandalta omalle väelleen :)

.

Offline make

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1882
  • “Intolerance is a species of violence" M Gandhi
    • View Profile
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1988 on: 08. 02. 2013 06:06 »
Mikä magma? Perustuu ihan perussuomalaisten ja vasemmistoliittolaisten omiin ja kummankin ryhmän aatteita puolustelevien puheisiin. Kumpikin ryhmä on isossa äänessä vastustamassa omien saavutettujen etujen karsimista itseltään ja mielellään poistamassa niitä muilta tai lisäämässä kustannuksia muille. Sellaista solidaarista porukkaa ovat kummatkin. Tietysti lisäyksenä, että perussuomalaiset panostaisivat armeijaan lisää rahaa vanhustenhuollon kustannuksella. Muutenhan puolueet ovat toisten lompakolle menemisessä kuin kaksi marjaa.
“People who prefer to believe the worst of others will breed war and religious persecutions while the world lasts.”
― Dorothy L. Sayers, The Letters of Dorothy L. Sayers: 1899-1936: The Making of a Detective Novelist

Offline Roy Rabb

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1289
    • View Profile
    • Music Mega
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1989 on: 08. 02. 2013 08:08 »
Kyllähän make tuossa esittää pesunkestävää magma- ja nallewahlroosiutta. Keinottelulla, sattumalla ja kansan riistolla rikastuneet ovat aina esittäneet tuota samaa kuin make; "hävetkää te rikkaille kateelliset…". Onnittelut vaan makelle, kun hän ilmeisesti kuuluu "kunniakkaaseen" eliittiin, joka ei ole päivääkään työtä tehnyt. Mutta hiukan solidaarisuutta ja isänmaanrakkautta voitaneen jokaiselta edellyttää.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1990 on: 08. 02. 2013 10:10 »
Tämä ei ole oikea osio mutta liittyy edelliseen kirjoitukseen.

Olen ihmetellyt samaa usean vuoden ajan mutta en ole ääneen sanonut.  Moision kanta oli, että
otetaan pakolaisia Vaasaan.  Tämän ristiriitaisuuden sulattelu on enemmänkin kuin mielenkiintoista.

Kyseessä on työväenpuolue Vasemmistoliitto.
Ajatellaan, että olisi vain yksi työpaikka ja sinä hakisit sitä.  Pääsy olisi melko varma ja olisit
vahvoilla palkkaneuvotteluissa.  Mutta haluat samoille työmarkkinoille kilpailijoita, eli edesautat
sitä, että otetaan pakolaisia.  Näitä pakolaisia otetaan ja työnantajalle annetaan mahdollisuus
käyttää  heitä halpatyövoimana työn hinnan polkemiseen.  Tottakai työnantaja sitä myös käyttää.
Ainoa kärsijä tästä tilanteesta olet sinä itse.

Nyt työnantajalla on valittavana sinun lisäksesi toinen joka tekee saman työn halvemmalla.
Hän valitsee halvemmalla tekevän pakolaisen.

Jäät työttömäksi ja rutiset kun työnantaja käyttää halpatyövoimaa ja etuudet heikkenevät.  Valitat
myös sitä, että systeemi ruokkii työttömyyttä.

Mutta mieleesikään ei tule valilttaa sitä, että ongelma on itseaiheutettu.  Seuraavana päivänä
mietit, että "mistä noita rasisteja piisaa kun eivät halua Vaasaan lisää pakolaisia.  Eihän heistä
ole mitään haittaa.  Vaasa tarvitsee ulkomaista työvoimaa."

 
« Last Edit: 08. 02. 2013 10:10 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline make

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1882
  • “Intolerance is a species of violence" M Gandhi
    • View Profile
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1991 on: 08. 02. 2013 11:11 »
Minä olen työllä rahani ansainnut ja aina olen töitä tehnyt. Siksi hämmästelenkin asennetta, joissa voidaan kieltäytyä työstä ja makailla kotona yhteiskunnan varoilla nenää kaivaen. Ymmrrän sairaat, lapset ja raihnaat. Mutta että työkykyiset ihmiset marisevat, että töitä ei ole. Kyllä työtä tekevälle aina töitä löytyy. Voi olla, että ei sitä unelmatyötä, mutta kyllä löytyy. Joustamattomille ihmisille ei tietenkään löydy töitä. Niille ei löydy töitä, jotka syyttelevät omasta työttömyydestään muita.
Täytyy myöntää, että onhan sitä ikärasismiakin, mutta yleensä se johtuu työn hinnasta. Vanhempi työtön hinnoittelee itsensä kovilla palkkavaatimuksillaan ulos kilpailusta. Nuorempi työtön taas kuvittelee, että koulutus oikeuttaa ties minkälaisiin titteleihin. Pitkäaikaistyöttömien ongelma on työnantajien asenneongelma. Jos on jo makaillut pitkään kotona, niin pitäisi pystyä näyttämään, että on edes jollain tavalla ollut aktiivinen. Ne, jotka ovat olleet, heidän pääsynsä työmarkkinoille on helpompaa.

Joka tapauksessa. Vastineet minunkin kirjoitukseen todistivat että Perussuomalaiset ja vasemmistoliitto ovat kummatkin talouspoliittisessa mielessä vasemmistoa. Joiden mielestä muitten pitäisi kustantaa heidän kotona maleskelunsa (huom. tälläinen ennakkoluulo, mitä esim. Perussuomalaiset viljelevät jatkuvasti muista ihmisistä)
“People who prefer to believe the worst of others will breed war and religious persecutions while the world lasts.”
― Dorothy L. Sayers, The Letters of Dorothy L. Sayers: 1899-1936: The Making of a Detective Novelist

Offline Roy Rabb

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1289
    • View Profile
    • Music Mega
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1992 on: 08. 02. 2013 17:05 »
Makelta tulee vuolaasti ulkoa opittua suuren rahan suomalaista työmiestä halventavaa fraseologiaa. Maken kaverit ovat juuri ne, jotka teollisuutta ulkomaille siirtämällä vievät työt isänmaan pojilta. Kehtaavat vielä päälle tuoda alipalkattua työvoimaa tänne polkemaan elinoloja entistäkin syvemmälle. Mutta pian etelämaiden työväki, suureksi osaksi harmaan toiminnan kohteena, huomaa, ettei täällä kylmässä ja karussa Pohjolassa elä yhdellä dollarilla päivässä. Tästä taitaa tulevaisuudessa seurata levotonta aikaa Suomelle.

Offline make

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1882
  • “Intolerance is a species of violence" M Gandhi
    • View Profile
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1993 on: 08. 02. 2013 20:08 »
Ihmeellisiä syytöksiä. Suomalaisena toivon, että työt pysyvät Suomessa. Se vaatii kilpailukykyä. Koko yhteiskunnan sellaista. Yhteiskuntamme kilpailukyky on jatkuvasti huonontunut verrattuna esim. Saksaan ja Ruotsiin. Perussuomalaisista ammattiyhdistysliiketaustainen Matti Putkonen ja Sampo Terho ovat tämän ymmärtäneet. Heidän Suomen kilpailukykyä parantavat ehdotukset ammuttiin kuitenkin nationalistisvasemmistolaisen Perussuomalaisen muun johdon osalta alas. Se siitä Suomen ja työläisen etua ajattelevasta politiikasta. Pelkkää populismipolitiikkaa, kun jotain ensimmäisen kerran oikeasti ehdotetaan, niin mieluummin pelataan populismilla.
“People who prefer to believe the worst of others will breed war and religious persecutions while the world lasts.”
― Dorothy L. Sayers, The Letters of Dorothy L. Sayers: 1899-1936: The Making of a Detective Novelist

Offline Original Wiik,

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2699
  • Gender: Male
    • View Profile
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1994 on: 08. 02. 2013 20:08 »
Meillä on tosiaankin työhön liittyvä ongelma, työtä olisi, tekijöitä ei. Ja jos onkin,  on hinta kilpailukyvytön. Tuon korkean työn hinnan mukaan on kuitenkin hintatasomme muodostunut. Siksi kaikki arjen tarpeet maksavat paljon. Vuokrat ruoka jne. Työ on niin kallista ettei kukaan sitä pysty ostamaan,  eikä kenenkään kannata sitä tehdä kilpailukykyisellä hinnalla, tällä kustannustasolla.

Muistaako  Roy kuinka 1990 luvun alussa päätettiin visusti alkaa laskemaan työhön kohdistuvia veroja. Aloitus sujui mallikkaasti,  mutta lopahti alkuunsa ja miksi se lopahti ?  Kenen etu oli,  ettei verotusta sitten alettukaan laskea suunnitellusti.  Ei tarvitse olla mikään nero,  nähdäkseen että julkinen sektori olisi joutunut niin eläke,  kun työn organisoinninkin osalta suuriin rakenteellisiin uudelleen järjestelyihin.

Julkisen sektorin torjunta oli syy siihen ettei työhön kohdistuvia veroja pystyttykään laskemaan,  siksi meillä ei nyt ole enään omaa työtä. Ulkolaista työtä sentään voivat hyvin palkatuissa viroissa istuvat ostella mielin määrin, rahaa on vielä jäämäänkin jälkipolville.  Niin että ymmärrän hyvinkin, miksi ihmiset villattiin toimimaan vastoin omaa etuaan.

Vahingot ovat kuitenkin peruuttamattomia, tuo arjen työkin on jo niin kallista, ettei sitäkään voida ostaa eikä myydä.  Ankarat tulevat olemaan kansan kärsimykset, kun annettiin julkisen sektorin säilyä muuttumattomana kaksikymmentä vuotta.

Eikka

  • Guest
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1995 on: 08. 02. 2013 21:09 »
Muistaako  Roy kuinka 1990 luvun alussa...

On täysin turhaa etsiä syyllisiä tai muistella vanhoja. Se on lyhytnäköistä nurkkakuntaisuutta eikä muuta nykytodellisuutta mitenkään. Nyt tulisi miettiä menneisyyden sijaan tulevaisuutta. Tulisi tohtia tunnustaa syyt eikä keskittyä seurauksiin ja käyttäytyä sen mukaan.

Offline Original Wiik,

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2699
  • Gender: Male
    • View Profile
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1996 on: 09. 02. 2013 03:03 »
Ei ole kysymys syyllisten etsinnästä,  vaan tosiasioiden tunnustamisesta. Täytyy ymmärtää että tämän päivän todellisuus on seurausta eilispäivän päätöksistä.

Sivumennen sanottuna ei kysymys ole kapitalismin pahuudesta,  vaan omista arkisista päätöksistämme. Joiden seurauksena nyt rahat ovat loppuneet ja velkaa täytyy ottaa lisää.

Kaikki tietävät että velanotto täytyisi lopettaa.  Kuinka se lopetetaan tasapuolisin seurauksin,  on se kysymys,  joka täytyisi ratkaista,  tai yhteiskunta rauha on poissa.
Tällä kertaa tuon rauhan poistuessa, on hanget punaisena. Sen toki ymmärtävät tänään päättäjätkin. Siksi he ovat huolissaan ääriliikkeistä.

Tuo huoli on kuitenkin turhaa. Ääriliikkeet ovat vaarattomia siihen asti,  kunnes vanhusten ja sairaiden tuska alkaa käydä tavallisessa arjessa eläville liian suureksi. Noita merkkejä on jo ilmassa.

Toistaiseksi on pystytty vetoamaan rahan puutteeseen. Ihminen kuitenkin herää päivä päivältä paremmin siihen todellisuuteen että hän maksaa työllään yhä suuremman laskun julkiselle puolelle , eikä siltikään enään saa siitä mitään, valtavaa velanottoa ei myöskään voi enään pimittää.

Kaikki tämä raha ei suinkaan katoa minnekkään vaan menee ihan joidenkin etuoikeutettujen suomalaisten taskuun. Joukossa on toki yksittäisiä yrittäjiäkin, mutta suurimman hyödyn saavat valtarakennetta ylläpitävät virkamiehet ja muutamat korporaatiot.

Tämä on se yhtälö,  joka tulisi ratkaista niin ettei veri roisku. Siinä ei vanhat yhteiskuntaopit nyt auta.  Tämä viivyttelykin,  yli kaksikymmentä vuotta, miksi ?. Millä kansa saadaan ymmärtämään,  ettei niitä rahoja enään saa takaisin. On aloitettava alusta tyhjästä, velka niskassa.   Tästä on kysymys eikä muusta.

Lisäksi meillä on vallalla vielä luja usko siihen että eläkevaramme on turvassa euroalueella. Tuon uskon vahvistamiseksi otetaan uutta velkaa päivittäin. Kyllä kohtalomme on luvalla sanoen korkeimman kädessä.

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1997 on: 09. 02. 2013 05:05 »
Kyllähän make tuossa esittää pesunkestävää magma- ja nallewahlroosiutta. Keinottelulla, sattumalla ja kansan riistolla rikastuneet ovat aina esittäneet tuota samaa kuin make; "hävetkää te rikkaille kateelliset…". Onnittelut vaan makelle, kun hän ilmeisesti kuuluu "kunniakkaaseen" eliittiin, joka ei ole päivääkään työtä tehnyt. Mutta hiukan solidaarisuutta ja isänmaanrakkautta voitaneen jokaiselta edellyttää.

Lisäksi omat quislingit eli "Viides Kolonna" levittää negatiivista disinformaatiota perussuomalaisista naapurimaihin täysin vapaasti ja kontrolloimattomasti



"Muiden länsinaapureiden tiedotusvälineiden tapaan perussuomalaisia vaati oppositioon myös saamenkielinen Oddasat 19.4.2011, Ruotsin ja Norjan hallitusten käskystä. Nämä ovat uutisissa "pohjoismaat", vailla tarkempaa kohdetta. Myöhemmin Oddasat on suhtautunut PS-puolueeseen asiallisesti."



http://tuus.weebly.com/index.html

http://lyyxem.freehostia.com/linkit.htm

.

Eikka

  • Guest
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1998 on: 09. 02. 2013 07:07 »
Verorahoilla toimivan YLE:n puolueellisuus on kyllä todella silmiinpistävää. Muistan elävästi kun Matti Rönkä uutistenlukijana pyöritteli mielenosoituksellisesti silmiään lukiessaan jytkystä uutisissa. Samaa väheksymistä myös pieniä puolueita kohtaan. YLEn vahva vasemmistotausta pitäisi katkaista rankalla kädellä. RKP ja vihervasemmisto käyttävät YLEä propagandatarkoituksiinsa.

Offline manteiro

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1031
    • View Profile
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1999 on: 09. 02. 2013 15:03 »
Jungnerin ja Sasin (svenska.nu puh.joht.) jätettyä YLE:n, olisi luullut tv:n pakkoruotsituksen lieventyvän.

Paskan marjat, sehän on vaan lisääntynyt rajusti! Jopa propagandasarja "Suomi on ruotsalainen" on päästetty rkp-säätiöiden tuella ja johdolla aivopesemään suomalaisia! Ainakin yrittämään. Jostain syystä jos-jos-ohjelma ei saa hääviä katsojamääriä.
Lähes jokainen lause alkaa JOS-sanalla! Jos Suomi ei olisi ollut Ruotsin suojeluksessa, niin..mitä jos? Mitä sitten, eihän historiaa jälkeenpäin jossittelemalla tehdä. Jos on pakko, sanotaan sitten - jos Suomi ei olisi ollut Ruotsin takuuna - Tanska olisi tullut pysyväksi isännäksi Ruotsiin. Kiittäisivät edes!

Historinkirjoituksen kuvaa rannikolla toimivan arkeologia-seuran epätoivonen yritys todistaa ruotsalaisten asustelu rannikolla jo viime vuositunnen alussa. Löysivät riimu-kirjoituksia Oravaisten kallioista - alan professori ihan Tukholmasta hankittiin toteamaan riimut aidoiksi! Mutta voihan nenä, suomalaiset asiantuntijat Hesan yliopistosta nauroivat teksteille - väärennökset todettiin ajallisesti aivan tuoreiksi. Tästä on parisen vuosikymmentä - naurunalaiseksi joutuminen oli jo toinen laatuaan!

JK. Pienenä yksityiskohtana ruotsitusohjelmassa toistetaan mantraa - suomalaiset pelastuivat maaorjuudelta! Miten se nyt niin kauheasti eroaa torpparilaitoksesta, jota ohjelmassa ei tietenkään mainita. Torpparithan olivat täysin kartanonherrojejen armoilla, Ruotsin laki sen epäinhimillisyyden salli. (Etelä-Pohjanmaalla toki kaikki oli toisin.)
Myös annetaan ymmärtää, että juuri ruotsalaiset toivat Suomeen kristinuskon, sielläkö sekin keksittiin ja maailmalle levitettiin? Ainahan kaikkea voi väittää, siinä ruotsalaiset ovat mestareita. Savolaisten tapaan vastuu on kuulijan.