Author Topic: Perussuomalaiset  (Read 428564 times)

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Asiantuntija

  • Guest
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1320 on: 03. 11. 2011 18:06 »
No ni pian varmaan joku jortsu jatkaa? miten sä jaksat tota, oikeesti? kohta joku huutaa kuin mä vihjailen multinikeistä. so what? musta ei pidä pelata monella nikillä jos siihen ei oo taitoo. keskiverto demari ei yleensä oo kovin älykäs. taas se nähään. jos ois tietteks välkky duudsoni me oltais ihan et keitä nää hemmot on. mut mulle asia on selvä. omaa tyhmyyttään nää paljastuu. kai tänkin kommentin kohta joku mode poistaa kun multidemari itkee ylläpidolle mut mitä väliä.

Toisaalta on ihan kiva, että sekoitat minut arvostamaani kirjoittajaan. Toivottavasti tämä sinun väitteesi multinicistä ei loukkaa Jormaa
Jorma: laita vähän jotakin hämmentävää tähän perään, että pysyy tuo hölmömpi osasto edelleen vähän kaffilla.

Ketä Jormaa tarkotat? En maininnut ketään Jormaa.

Anteeksi. Luulin että aikaisemmin vihjailit minun ja Jorma Kivimäen olevan sama henkilö ja olen muistavinani, että teit sen kyllä selkeästi. Olen varmaan sitten kuitenkin erehtynyt vaan todella pahasti. Tunnut kyllä sellaiselta kaverilta joka kantaa todella vastuun sanomisistaan, eli ei ole syytä epäillä mitään jos niin sanot. :D Erityisen pahalta tuntuu se ettei minua ole kukaan sittenkään edes verrannut Kivimäkeen.

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1321 on: 03. 11. 2011 19:07 »
Rasvattu ajatus näyttää olevan ylläpidon erityisessä suojelussa. Katselin nuo kirjoitukset todeten vaasalaisen läsnäolon ennen kuin kävin kaupassa ja hautausmaalla ja odottelin ylläpidon kommenttia. Jälleen kerran turhaan. Eikö se nimimerkkien arvuuttelu ollutkaan kaikilta kielletty ? Vai onko se Parkkari niin, että vasta kun osuu maaliin, siihen puututaan ?

Taitaa olla kolmas kerta, kun tämä keskiarvokansalaista älykkäämpänä itseään pitävä multipersoona yrittää väittää (nyt jopa tietää), että olisin nimimerkki Asiantuntijan takana. Ei tuo liene jäänyt kenellekään epäselväksi, ellei sitten pelkästään Parkkarille.Vihjeet eivät olleet ranskalaisia vaan karkean venäläisiä. Rasvis yliarvioi jälleen kerran oman päättelykykynsä.

Ensin hän alkoi kutsua (tai paremminkin haukkua) minua jortsuksi ja sen jälkeen ei kellään liene epäselvää ketä hän tarkoittaa. Eipä tämän forumin vähäisissä aktiivikirjoittajissa kenenkään muun nimi tai nimimerkki osu lähellekään. Alkoi tuulla housuihin vai miksi nyt piti ikään kuin alkaa pyöristelemään ?

Sinänsä minuakaan ei yhtään vaivaa se, että joku vertaa itseäni Asiantuntijaan. Arvostan ko. kirjoittajaa suuresti. Sen sijaan olisin kyllä pahasti pettynyt jos itseäni verrattaisiin nimimerkkiin Rasvattu ajatus.
Kenen persuidentiteettiä muuten rasvis yrittää peitellä, kun tämä tekoslangi kirjoitustyyli piti ottaa käyttöön ja alkaa esiintymään ikään kuin ulkopuolisena.

Toistan nyt vielä kerran, että kirjoitan täällä ainoastaan ja vain omalla nimelläni. En ikinä kehtaisi tätä asiaa korostaa, kun ylläpito ja moni moderaattorikin (jopa Lajunen nykyisenä aktiivikirjoittajana) on luultavasti tietoinen ainakin ainittujen nimimerkkien takana olevista henkilöistä.
« Last Edit: 03. 11. 2011 20:08 by Jorma Kivimäki »

rasvattu ajatus

  • Guest
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1322 on: 03. 11. 2011 20:08 »
Jostain syystä alko yhtäkkiä haiseen Ruotsalaiselta juopolta. Tietteks semmoselta vanhan viinan hajuiselta mamu-punikilta, joka itseensä kyllästyneenä koittaa pitää itseään virkeänä länkyttäen vanhan kaverinsa nettipalstalla joutavia. Kyllä mä kaikkee oon nähnyt, mut en mä uskonut, et Tapsa sä vanhana ammattilaisena annat tämmösen pelin pilata oman foorumisi. Se on tieksä kuolinisku tälle kaikelle , mikä alko lupaavasti. Onks se niin, et kun ei näytä sujuvan, niin sitten ei oo millään väliä? Ei saatana, miten kauan te jaksatte keskenään kun pian kaikki keskustelijat on häipyneet kyllästyneenä teidän pikku piirin leikkiin? Te, ja ennenkaikkea sä Tapsa aliarvioitte ihmisten kyvyn ajatella realistisesti tämmösestä mahdollisuudesta kirjoittaa vapaasti. Sit edelleen vielä näytelmä jatkuu, kun epätoivosesti koitatte saada edes jonkun vastaamaan provoihinne, mut kun ei onnistu. Toi yks hölmö verhoseppä pistelee silloin tällöin jotain pimeetä. Ei sillä se on ainut valopilkku tän vitsin keskellä.

Mä jätän nyt leikin tähän. En kiitä, kun en näe tän touhun olevan sen arvoista. Mites tän nyt sanois silleen kohteliaasti..? Haistakaa ulkosynnytin?

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1323 on: 03. 11. 2011 21:09 »
Rasviksen suuresta egosta huolimatta hän taitaa kuitenkin olla yksi pahimpia kirjoittajien karkottajia täältä ala-arvoisine teksteineen.

Tällä forumilla on ollut muun muassa tiukka sääntö nimimerkin identiteetin varjelusta, mutta Rasvis on tieten ja tahallaan rikkonut sitä. Yksi moderoinnin tärkeimpiä periaatteita on, että se  on tasapuolista. Tässä suhteessa Rasviksen on turha itkeä kaltoin kohteluaan, päinvastoin.

Rasvis on myöskin ihan pihalla, kun sekoittaa Parkkarin kirjoittajiin (minä mukaan lukien), jotka pistävät aina välillä kapuloita mielestäni typerimpiin yleistyksiin. Hommahan on mennyt yleensä ihan päinvastoin, että joku nyt rasviksen tulilinjalla oleva on kommentoinut (ollut eri mieltä) alun perin jotain tämän pääosin persuista muodostuvan piirin kirjoitusta. Vaasalainen on pysytellyt taustalla ja nyt näyttää että molemmat osapuolet ovat tyytymättömiä.

Valitettavasti homma on vuosien mittaan tosiaan mennyt selkeään osapuolijakoon, jossa aina ollaan kuittailemassa toiselle osapuolelle jotain. Voisin nimetä koska tahansa muutaman nimimerkin ja omalla nimellään kirjoittavan, jotka käyvät vain esittämässä halveksuntansa pelkästään vastapuolen kirjoittajaa tai asiaa johon hänet voidaan yhdistää kohtaan.

Itse aloitin tässä tällä viikolla keskustelun tuosta eduskunta-avustajan uusnatsihakemuksesta. Paljon tuli vastalauseita, ihmettelyä ja jonkinlaista pilkkaamisyritystä, kuinka voin ottaa asian esiin. Ei olisi jonkun miestä pitänyt. Täällä tietyt kirjoittajat odottavat yhtä hymisevää joukkoa, jonka pääasiallinen tehtävä on haukkua kaikkea mikä liikkuu.

Itse en ainakaan koe olevani pätkääkään sisäpiiriläinen, osapuolen olen kyllä täällä valinnut koska en ole koskaan nähnyt asioita mustavalkoisina. Olen kuitenkin ihan varma, että kirjoitusteni asiapitoisuus kestää koska tahansa vertailun nimimerkin rasvattu ajatus kanssa.

Jos tämä forum lopullisesti kutistuu, johtuu se ennen kaikkea siitä, että väittely on päättynyt. Kukaan ei jaksa lukea yksipuolisia vuodatuksia.

Rasvikselle jaksamista – kyllä se siitä. Ainahan voi tulla takaisin uudella nimimerkillä ja tyylillä  ;-)

Edit. Lähden tässä itsekin huomenissa viikonloppureissulle ja loistan poissaolollani, joten katsotaan sen jälkeen mitä on tapahtunut ja kannattaako tänne yleensä palata.
« Last Edit: 03. 11. 2011 21:09 by Jorma Kivimäki »

belurisk

  • Guest
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1324 on: 04. 11. 2011 00:12 »
homma on vuosien mittaan tosiaan mennyt selkeään osapuolijakoon, jossa aina ollaan kuittailemassa toiselle osapuolelle jotain. Voisin nimetä koska tahansa muutaman nimimerkin ja omalla nimellään kirjoittavan, jotka käyvät vain esittämässä halveksuntansa pelkästään vastapuolen kirjoittajaa tai asiaa johon hänet voidaan yhdistää kohtaan.

Jos tämä forum lopullisesti kutistuu, johtuu se ennen kaikkea siitä, että väittely on päättynyt. Kukaan ei jaksa lukea yksipuolisia vuodatuksia.

, joten katsotaan sen jälkeen mitä on tapahtunut ja kannattaako tänne yleensä palata.

Ei kannata Jorma.
Samat on fiilikset. Se oli tässä - about 4 vuotta.

Offline Original Wiik,

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2699
  • Gender: Male
    • View Profile
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1325 on: 04. 11. 2011 04:04 »
Taiteilijan uskottavuus olisi mennyttä,  jos hän esiintyisi omalla nimellään öljyttyjen ajatusten kanssa.

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1326 on: 04. 11. 2011 05:05 »

.

Wanhat puolueet tulleet tiensä päähän?

Viimeiset päivitykset :::

Perussuomalaiset rikkoivat lasikaton Pohjois-Karjalassa

"Perussuomalaiset on mitä todennäköisimmin noussut Pohjois-Karjalan suurimmaksi puolueeksi ohi SDP:n ja keskustan. Myös kokoomuksen kannatus on Pohjois-Karjalassa kohentunut huhtikuun eduskuntavaaleista. Keskustan vajoaminen on jatkunut yhtä lailla maakunta- kuin valtakunnan tasollakin. Tämä käy ilmi Karjalaisen (tänään) Tietoykkönen oy:llä teettämästä maakunnallisesta puoluekannatusmittauksesta.

Kyselyn mukaan perussuomalaisten kannatus on Pohjois-Karjalassa nyt tasan 27 prosenttia, kun se eduskuntavaaleissa oli 23,1 prosenttia. Perussuomalaisia vielä eduskuntavaaleissa maakunnassa edellä olleista puolueista SDP:n kannatus on liki ennallaan 25,8 prosentissa (vaaleissa 26,4 prosenttia) ja keskustan kannatus 20,2 prosentissa (26,2 prosenttia). Kokoomuksen kannatus Pohjois-Karjalassa on noussut vaalien 10,5 prosentista 14,1 prosenttiin.

Vihreiden kannatus on nyt maakunnassa 4,8 prosenttia, vasemmistoliiton 3,4 prosenttia ja kristillisdemokraattien 2,3 prosenttia."

http://www.karjalainen.fi/Karjalainen/Mielipiteet/perussuomalaiset__rikkoivat_lasikaton__pohjoiskarjalassa_7519531.html

.

Offline Roy Rabb

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1289
    • View Profile
    • Music Mega
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1327 on: 04. 11. 2011 08:08 »

Hyvä herkkoo että pidät meidät ajan tasalla. Nuo tilastot osoittavat, että ihmiset ovat heräämässä ankeaan todellisuuteen, jossa lahjattomat euroidealistit yrittävät hoitaa EU:n taloutta pelkällä hurmoshengellä, juhlalounailla ja portrettikuvilla. Heillä ei ole edes olemassa suunnitelma beetä siitä, kuinka joku maa voisi luopua eurosta helposti ja sujuvasti, muita vahingoittamatta.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1328 on: 04. 11. 2011 08:08 »
Noi Roy Rabbin väliheitot muistuttavat päivä päivältä yhä enemmän Niilo Yli-Vainion saarnoja! Soinikin senkun nousee ja on nyt päässyt tekstin päälle. Lieneekö Royn lippiksen logonakin?
Näitä yhdistää myös suuri usko johonkin, jonka toimivuudesta ei ole oikeastaan mitään vankkoja todisteita.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Harri Niskanen

  • Guest
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1329 on: 04. 11. 2011 09:09 »

Mä jätän nyt leikin tähän. En kiitä, kun en näe tän touhun olevan sen arvoista. Mites tän nyt sanois silleen kohteliaasti..? Haistakaa ulkosynnytin?

Vaude! Liekö ollut liikaa kampiakselin voiteluainetta mukana tämänkin nimimerkin takana? Kyllä hän takaisin tulee omalla nimellään tai uudella nimimerkillä ja toivottavasti kirjoittaa silloin suomea eikä leiki itse keksimällään eli keinotekoisella ja epäjohdonmukaisella slangilla.

Offline Roy Rabb

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1289
    • View Profile
    • Music Mega
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1330 on: 04. 11. 2011 11:11 »

Totta kai, Matse, onhan mulla Soinin kokardi lippiksessäni. Voin hankkia sellaisen Sinullekin jos kiinnostaa.
       Matse tuossa ylhäällä kysyy kuka muistaa mitäkin. Muistatkohan sinä itse aikaa ennen tätä nykyistä surkeata hajottamis- ja alasajoaikaa, sitä aikaa kun isänmaata todella rakennettiin eikä hajoitettu, kun sosiaaliturva, terveydenhoito ja koko infrastruktuuri luotiin, aikaa ilman valtionvelkaa, työttömyyttä, pankkikriisejä, korruptiota, sitä hyvän olon aikaa kun Vaasan niin päivä- kuin yöelämä kukoisti, monessa ravintolassa oli elävä orkesteri ja yleisöä, ja taxfree liikenne Merenkurkun yli kulki vilkkaasti. Muistatko?
       Jos tunnemme historian tiedämme myös mitä nyt on tarpen tehdä. Tuo entisaikojen hyvinvointi, joka nyt suureksi osaksi on mennyttä, luotiin maltillisen keynesläisyyden oloissa. Nykyinen markkinafundamentalismi on pelkkää hajoitustoimintaa. Keyneläisyyden perustalta on lähdettävä jos hyvinvointi halutaan palauttaa. Samalla on tietysti sanottava "good bye" EU:n ääriliberalismille ja neljän vapauden periaatteelle.
     Vankkoja todisteita siis on.

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1331 on: 04. 11. 2011 12:12 »
Kyllä parkkari työnsä tekee. nyt viimeksi pyysi mua olemaan kirjoittamatta muutaman päivän ja ajattelemaan miten pystyisin aiallisempaan kommunikointii. Olen ollut hiljaa kun en parempaan kykene ja huomioinut että noita huomautuksia ehkä vois antaa muillekkin, ovat ehkä saaneet mutta eivät puhu niistä. Kivimäen kirjoitukset luen aina ja toisista hyppään yli, Jorman poliittisessa vakaumuksessa on jotain mikä kiinnostaa mua ja haen paikkaa poliittiselle mielipiteelleni kun persut petti vaikka ääni osui eli haluan äänestää henkilöä joka pääsee läpi. Haluan ehdokkaani tekevän jotain ja vaikka virheitä kuhan tekee ja pysyy kannassaan. Nyt pohdin mutta johonki liityn vaikka pitkää ikää ei ole odotettavissa, mutta se lienee mun asia vaikka täälä on huomautettu sairaudesta ylläpidon puuttumatta asiaan. Suljen ehkä palomuurin kautta kohta koko saitin.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1332 on: 04. 11. 2011 12:12 »
Älkää pelkästään kirjoittako toisistanne pahaa, nähkää joskus malka omassa silmässä. Olisi kiva käydä älyllistä keskustelua ja pohtia eri kysymyksiä syvällisesti.

Olen edelleen sitä mieltä, kun Risto Helin istuu Vaasan perussuomalaisten hallituksessa, että esittäisi
Kivimäelle perussuomalaisten kultaista ansiomerkkiä. Hän on tehnyt erittäin ansiokasta vaalityötä perusuomalaisille. Luulisi hänen nyt kehuvan omaa puoluettansa ja presidenttiehkosta Lipposta.

Selvyyden  vuoksi sanon ketä presidentin vaaleissa äänestän, se on rehellinen porvari Sauli Niinistö. En äänestä salaporvareita. Onhan minun taustani porvarillinen jo lapsuudestani lähtien.. Kuten aikaisemmin jo sanoin, että nuorena kuuluu olla vasemmalla, eikä seuraani tarvitse hävetä. Se oli aikansa ilmiö. En minä ollut suinkaan ainut. Kuten jo aikaisemmin sanoin, että nuorena kuuluu olla vasemmistolainen, mutta jos on sitä viisikymppisenä, niin on henkisesti jälkeen jäänyt. Kivimäelle pitää huomauttaa, että lausetta ei ole Pentti Suksi sanonut vaan Nobelkirjailija George Bernhard Shaw. Kivimäki ei ilmeisesti
harrasta maailmankirjallisuutta kuten minä.

Täällä on kohtuuttomasti haukuttu vain haukkunisen ilosta Kari Lajusta, Risto Heliniä ja Roy Rabbia.
Tunne enemmän tai vähemmän henkilökohtaisesti kyseiset herrat. Roy Rabb on taiteilija ja muusikko
ja tehnyt uraa ansiokkaasti. Aivan tasapainoinen ja älykäs henkilö. Risto Helin on yrittäjä ja taiteilija.
Olen työskennellyt hänen kanssaan vuodesta 2008 lähtien. Tasapainoinen ja ajatteleva mies. Ei ole moittimista. Kaikista asioista en ole samaa mieltä, mutta ei se minua häiritse, koska Helinillä on oikeus vakaumukseen ja mielipiteeseen. Kari Lajunen, hänet olen tuntenut pikkupojasta lähtien. Yittäjä ja hyvin aktiivinen. Vapaa-aikanaan tekee merkittävää ja tuloksellista työtä kiinalaisopiskelijoiden kotouttamisen hyväksi.

Kunnoittakaa heidän elämän työtään ja antakaa heille ihmisarvoa ja ihmisyyttä, heillä on elämästä kunnioitettavaa kokemusta. Julkisessa keskustelussa ei ehdottomasti saa sanoa toista valehtelijaksi,
huoraksi eikä varkaaksi, eikä muutenkaan viljellä alapäänjuttuja.

Koettakaa jokainen kohottaa keskustelun tasoa eikä tehdä törkyjuttujen sontaluukkua. Nuo jatkuvat alapään jutut ovat oksettavia ja varsinkin kun harmaapäiset elämän iltaa jo lähestyvät kirjoittelevat. En ihmetellyt yhtään, että Rasvattu ajatus suuttui. Yritetäänn nyt kohottaa keskustelun tasoa älylliseen suuntaan. Tain sitten lopetaan turha suunpieksentä.


Pentti Suksi

Offline Professional

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 4930
  • Yhtä köyttä Yhdistykset Siperiaan.
    • View Profile
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1333 on: 04. 11. 2011 12:12 »
.
Minusta taasen Helin on julkirasisti, Lajunen naivisti ja Suksi elämäntapaintiaani

Arvoisia kaikki lajissaan tottakait.

           Mutta itse persuihin, eli perustolloihin

Minusta Leppäläkin joutaa suksimaan sinne missä yllämainittujen arvoisien isäntien
ladut kohtaavat, eli kaksinaismoralistisessa jakorasiassa kukin omaa töpseliänsä kiillottaen

           Tämä tietysti päättömästä esityksestä herra talousnero Makkaraista
           tukien, eli julkisessa mielipiteessään ( Pohjalainen) ryhmänsä enemmistön
           pakkotyöliikettä  kannattaen, sekä sitä tapansa mukaan osaltaan
           tietysti pehmentäen, eli kannattajiaan harhauttaen

Tämä vielä henkilöltä, joka aikoinaan ei edes pystynyt pitämään omaa pitseriaansa
pystyssä, muista pystytyksistä puhumattakaan

Kaikkea sitä tuulentuomat kanssa kannattavatkin

Meille saa tulla toki painamaan  hommia jatkossa siis ilmaiseksi
mutta  arvatkaa jatkuuko hommat kun työt on tehty

Tottakai. " Mutta annetaan toki  muillekin mahdollisuus"

.

« Last Edit: 04. 11. 2011 12:12 by Professional »

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1334 on: 04. 11. 2011 12:12 »
Quote
Minusta taasen Helin on julkirasisti, Lajunen naivisti ja Suksi elämäntapaintiaani

Minusta Professional on "Hapankorppulisti"

Mutta itse asiaan.  Kivimäki on nimennyt minut Perussuomalaiseksi. 
« Last Edit: 04. 11. 2011 13:01 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1335 on: 04. 11. 2011 13:01 »
Ovatko siis Lajusen sukuseuralaiset kaikki perussuomalaisia kun video tuodaan tänne?  Jos ovat, niin video on oikeassa paikassa.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1336 on: 04. 11. 2011 13:01 »
Ovatko siis Lajusen sukuseuralaiset kaikki perussuomalaisia kun video tuodaan tänne?  Jos ovat, niin video on oikeassa paikassa.

Odota nyt sen verran että saa edes siirrettryä oikeaan paikkaan.  Siinä ei viittä minuuttia enempää menisi ja nyt se on jo tehty.  Kirjoituspohja piti ottaa täältä.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Roy Rabb

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1289
    • View Profile
    • Music Mega
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1337 on: 04. 11. 2011 13:01 »
On sitä meikäläisenkin juttu joskus täältä moderoitu pois, omasta mielestäni vähän turhan tiukalla kädellä. Mutta siihen on tietysti tyydyttävä, mode päättää, ja hän saattaa tietää asiaan vaikuttavia seikkoja joista minä en tiedä. Ei siis kannata katkeroitua, ensi kerralla menee ehkä läpi.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1338 on: 04. 11. 2011 13:01 »
.
Minusta taasen Helin on julkirasisti, Lajunen naivisti ja Suksi elämäntapaintiaani



Näppäimet lensi kahvikuppiin... Welcome Back Rohvessionaalisti!

Minulla alkaa taas olla kasassa jo sen verran todisteita, että voin kutsua herroja Heilistiksi, Vääristiksi ja Höpsistiksi.


Totta kai, Matse, onhan mulla Soinin kokardi lippiksessäni. Voin hankkia sellaisen Sinullekin jos kiinnostaa.
       Matse tuossa ylhäällä kysyy kuka muistaa mitäkin. Muistatkohan sinä itse aikaa ennen tätä nykyistä surkeata hajottamis- ja alasajoaikaa, sitä aikaa kun isänmaata todella rakennettiin eikä hajoitettu, kun sosiaaliturva, terveydenhoito ja koko infrastruktuuri luotiin, aikaa ilman valtionvelkaa, työttömyyttä, pankkikriisejä, korruptiota, sitä hyvän olon aikaa kun Vaasan niin päivä- kuin yöelämä kukoisti, monessa ravintolassa oli elävä orkesteri ja yleisöä, ja taxfree liikenne Merenkurkun yli kulki vilkkaasti. Muistatko?
       Jos tunnemme historian tiedämme myös mitä nyt on tarpen tehdä. Tuo entisaikojen hyvinvointi, joka nyt suureksi osaksi on mennyttä, luotiin maltillisen keynesläisyyden oloissa. Nykyinen markkinafundamentalismi on pelkkää hajoitustoimintaa. Keyneläisyyden perustalta on lähdettävä jos hyvinvointi halutaan palauttaa. Samalla on tietysti sanottava "good bye" EU:n ääriliberalismille ja neljän vapauden periaatteelle.
     Vankkoja todisteita siis on.

Kyllä minäkin muistan historiani. Silloin ei ollut Vaasassa mitään ja kerran vuodessa saattoi olla että pääsi juhlimaan Vaasan ja Uumajan välille ja nauttimaan verovapaista tuotteista. Ei siitä paljon ollut mitä roikuttaa joulukuusen oksille.

En tiedä kuvittelenko vain, mutta talvetkin tuntuivat silloin paljon kylmemmiltä. Roikuttiin ylätorilla ja maanantai oli katastrofi kun keltsu oli kiinni. Ei mittään.

Aniharvalla oli auto. Fillarilla mentiin. Työläisetkin menivät fillarilla töihin. Niin menin minäkin ekoilla metreillä.

Teevee oli jotain, jota voi verrata tänä päivänä perseenreikään. Kovat olivat juhlat kun saatiin toinenkin kanava. Kellään ei ollut puhelimia.

Oliko tuo nyt niin onnellista aikaa tähän päivään verrattuna?

Bändit oli paskoja, suurimmat hitit olivat kopioita ja jotain stadilaista bändiaä ei osattu kuin tuijottaa haavi auki.

Vähän niin kuin amerikkalaiset elokuvat Venäjällä, joissa Clint Eastwood puhuu venäjää.

Kuinka monella aurinkomatkalla kävit silloin Roy?

Oliko varaa ostaa edes bensaa vai pitikö pitää joskus mopoa parkissa viikkorahaa odotellessa?

Käytiinkö koskaan raflassa syömässä? Me ei käyty ikinä.

No onneksi oli kesäloma. Sai istuskella laiturilla Sundin rannassa ja onkia ahvenia.

Kyllä Vaasa oli silloin ankea mesta.

Toivottavasti se aika ei tule koskaan takaisin. 

Vanhuksillekaan ei ollut silloin mittään. Istutettiin vaan johonkin isoon kolossiin ja parhaimmillaan pääsi puutarhaan istumaan aurinkoon, jos jaksoi itse kävellä sinne. Eri asia tänään. Faija vietti viimeiset päivänsä omassa huoneessa täysihoidon kera. Kuskattiin Troppariinkin moneen kertaa kuntoutukseen.

Oliko sairaanhoito silloin briljanttia, verrattuna tähän päivään? Ei ollut kuin pari hassua paikkaa jossa käydä. Keskussairaalassa sain odottaa 6 tuntia, ennen ottivat tikit pois sormesta. Viiden minuutin operaatio.

Ennen asiat EIVÄT olleet paremmin. Erona vain että nyt pitää murehtia Kreikastakin ja Kadaffikin näkyy kuvaruudussa jatkuvalla syötöllä. Sitten hiippaillaan työhuoneeseen, käynnistetään tietokone ja aletaan lajittelemaa digitaalikuvia ja filmejä, ja varailemaan seuraavaa aurinkolomaa.

Ja jos ennätetään, niin kirjoitetaan jonnekin foorumiin pari sanaa siitä, miten huonosti asiat ovat...

Kaikki tämä kehitys perustui silloin taloudelliseen kasvuun ja siihen se perustuu vielä tänä päivänäkin. Ja käsi kädessä sen kanssa tulee väkiluvun kasvu. Pyramidi, jossa se leveä alaosa kustantaa sen pienen kärjen, joka ei tuota. Tämä yhtälö on kääntymässä toisinpäin. Työtä tekevä väestö vanhenee, teollisuus muuttaa halpamaihin, automatisoituu ja sen työtä tekevän väestön tulee maksaa yhä enemmän sinne kapeaan kärkeen.

Miten irti sellaisesta oravanpyörästä?

En ole saanut yhtään järkevää ehdotusta perussuomalaisista. Teiden asvaltointi ei vielä riitä.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Urho

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 686
  • Vasemmiston yhteisvoimaa ja solidaarisuutta
    • View Profile
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1339 on: 04. 11. 2011 17:05 »
Natsiaate on päässyt jälleen suomalaiseen yhteiskuntaan sisään

”Perussuomalaisten kansanedustajan Juho Eerolan avustaja aikoo erota tehtävästään. Ylen A-studion saamien tietojen mukaan eduskunta-avustaja Ulla Pyysalo jättää tehtävänsä vuodenvaihteeseen mennessä.
Puolueen jäsenyydestä hän ei aio sen sijaan luopua.
Eerolan eduskunta-avustajasta nousi kohu, kun julkisuuteen vuosi tieto siitä, että Pyysalo oli hakenut noin vuosi sitten kansallissosialistisen ääriryhmän jäsenyyttä. Omien sanojensa mukaan hän ei kuitenkaan liittynyt ääriryhmään.”

Näin piilo natsismi muhii nyt Suomessa ja kannatus jatkaa kasvuaan. Vasemmiston liimautuminen kokoomukseen antaa tilaa juuri näille oikeistopopulisteille.

http://yle.fi/uutiset/talous_ja_politiikka/2011/11/kansanedustajan_kohuavustaja_aikoo_erota_3003133.html

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1340 on: 04. 11. 2011 19:07 »

.

Tuota taas ihmettelen ettei tässä keskustelussa ole vielä nostettu esiin sitä että julkistetaan *HAKKEROIMALLA* saatuja tietoja ilman mitään rangaistusta??????

.

Offline Roy Rabb

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1289
    • View Profile
    • Music Mega
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1341 on: 04. 11. 2011 20:08 »
Sitä voi kyllä ihmetellä. Ihmettelen myös kuinka väärin voi kohtalo ihmistä kohdella, kuinka tuskainen voi ihmislapsen taival olla. Matsen synkkä muistelu ja yksinpuhelu vetää mielen vakavaksi, toivottavasti hällä loppuelämä on pelkkää iloa ja naurua.

Asiantuntija

  • Guest
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1342 on: 04. 11. 2011 22:10 »
Näin se viesti alkaa

Älkää pelkästään kirjoittako toisistanne pahaa, nähkää joskus malka omassa silmässä. Olisi kiva käydä älyllistä keskustelua ja pohtia eri kysymyksiä syvällisesti.

Joo. Olis varmaan kiva niin. Tuskin tuolla ikää enää oppii älyliseen keskuteluun, kun se ei ole ennenkään täällä sinulta onnistunut. Alla pari esimerkkiä vain yhdestä kirjoittamastasi varmaankin mielestäsi älyllisestä keskuteluviestistäsi. Jotakin älyllistä olet toki tänne joskus suoltanut tai netistä itse kopioinut; kertomuksesi taitelijoista.
Mutta nepä eivät olekaan älyllista keskustelua vaan ihan tavallista monologia, jonka älyllisyydestäkin voidaan olla montaa mieltä. Monologissahan vain yksi ihminen lässyttää jotakin ottamatta huomioon muiden sanomisia. Keskustelu on sellaista missä enemmän kuin yksi ihminen tuo esiin näkökantojaan ja ajatuksiaan perustellen niitä keskutelun toisille osapuolille ikäänkuin osallistuen keskuteluun. Tämä osio on käsittääkseni ja nimensä mukaan keskustelupalsta, jos minä olen oikein ymmärtänyt. Ei siis monologipalsta, jollaiseksi voisi laskea jonkin blogin.


Olen edelleen sitä mieltä, kun Risto Helin istuu Vaasan perussuomalaisten hallituksessa, että esittäisi
Kivimäelle perussuomalaisten kultaista ansiomerkkiä. Hän on tehnyt erittäin ansiokasta vaalityötä perusuomalaisille. Luulisi hänen nyt kehuvan omaa puoluettansa ja presidenttiehkosta Lipposta.

Kuten jo aikaisemmin sanoin, että nuorena kuuluu olla vasemmistolainen, mutta jos on sitä viisikymppisenä, niin on henkisesti jälkeen jäänyt. Kivimäelle pitää huomauttaa, että lausetta ei ole Pentti Suksi sanonut vaan Nobelkirjailija George Bernhard Shaw. Kivimäki ei ilmeisesti
harrasta maailmankirjallisuutta kuten minä.


Koettakaa jokainen kohottaa keskustelun tasoa eikä tehdä törkyjuttujen sontaluukkua. Nuo jatkuvat alapään jutut ovat oksettavia ja varsinkin kun harmaapäiset elämän iltaa jo lähestyvät kirjoittelevat. En ihmetellyt yhtään, että Rasvattu ajatus suuttui. Yritetäänn nyt kohottaa keskustelun tasoa älylliseen suuntaan. Tain sitten lopetaan turha suunpieksentä.


Pentti Suksi

Miten tässä voisi sinun kanssa viedä keskustelua älylliseen suuntaan? Ei sitten mitenkään, koska... Äääh.... antaa sittenkin olla. Älyllisestä keskustelusta et luettua ymmärrä ja edes totuutta et itse pysty tuottamaan niin, siinä on turha sinun kanssa mistää älyllisyydestä keskustella. 

Oho. Meni kauas aiheesta, eli otsikon mukaista asiaakin vähän: Soini on kova jätkä, sen pehmoisen ja ison kuoren alla siis, mutta kyllä silläkin ne kylkiluut näkyy... RÖNTGENISSÄ

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1343 on: 04. 11. 2011 23:11 »
Sitä voi kyllä ihmetellä. Ihmettelen myös kuinka väärin voi kohtalo ihmistä kohdella, kuinka tuskainen voi ihmislapsen taival olla. Matsen synkkä muistelu ja yksinpuhelu vetää mielen vakavaksi, toivottavasti hällä loppuelämä on pelkkää iloa ja naurua.

Tässä on muuten myös yksi manttelinperijä ja hyvä esimerkki Niilo Yli-vainionista, suksismin ollessa parhaimmillaan, jonka ikkunat ovat tiukasti kiinni. Perussuomalaisuudesta puhumattakaan.

Kelpaahan noita vanhoja muistella ja olihan sielläkin valopilkkunsa. En minä sillä:-)
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1344 on: 05. 11. 2011 09:09 »
Roskalehtien ja demareiden punaisin silmin Teuvo Hakkaraisen aloitteesta saadaan väännetyä lähes orjuutta vastaavaa pakkotyötä. Perussuomalaisin silmin kyseessä on työvelvoite yhteiskunnan maksaman rahan vastineeksi sekä syrjäytymisen estäminen ja parhaassa tapauksessa mahdollisuus uusien vakinaisten työpaikkojen syntymiseen, kirjoittaa vaasalainen kaupunginvaltuuterttu Harri Leppälä

Lue blogista:
http://www.vaasalaisia.info/index.php?/archives/2696-Teuvo_Hakkaraisen_talousarvioaloite.html
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1345 on: 06. 11. 2011 12:12 »

.

Viimeiset päivitykset :::

Perussuomalaisten Timo Soini Fox Newsin haastattelussa

http://video.foxbusiness.com/v/1256957971001/making-a-case-against-the-e

.

Offline Roy Rabb

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1289
    • View Profile
    • Music Mega
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1346 on: 06. 11. 2011 15:03 »

Hieno linkki herkkoolta taas kerran ja hienoa Timo Soini. Pieni miinus haastattelijoille vain että heidän mukaan Perussuomalaiset ovat vain kolmanneksi suurin puolue Suomessa.

Offline Original Wiik,

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2699
  • Gender: Male
    • View Profile
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1347 on: 06. 11. 2011 17:05 »
Kim Jong ilmiö ei taida suomessa kuitenkaan vahvistua, vaikka Timpalla paljon aisankannattajia onkin.
Vimeisimmät gallubit taisivat näyttää jo selvää taantumaa Perssuille.

Minusta nyt kannattaisi panostaa jo palaneen ja hiillostuneen Persus nuotion sijasta, todelliseen kohtalon kysymykseen Suomen velkaongelmaan.
Oli valuutta sitten mikä tahansa niin ongelma on velka, vain ja ainoastaan velka. Sitä on jo nyt liikaa ja lisää tulee kun korporaatiot varjelevat saavutettuja etujaan.

Kaiken tämän maksumies on lopulta vain ja ainoastaan veronmaksaja. Kuka tuntee iloisia veronmaksajia,  jos niitä löytyy, niin tulevaisuudessa niitä taatusti ei ole.

Eläkeikää tulisi laskea heti, subjektiiviset oikeudet poistettava välittömästi. Koulutusjärjestelmä täydelliseen remonttiin ja tuottavaan kuntoon. On edesvastuutonta pitkittää välttämättömiä uudistuksia, joista mainitsin vain pienen osan.

Globbari

  • Guest
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1348 on: 06. 11. 2011 17:05 »
”Moskovassa 80 000 muslimimiestä ja -poikaa joutui rukoilemaan pakkassäässä kadulla, sillä kaupungin syyskuussa puretun päämoskeijan tilalle rakennettava uusi moskeija on suurena rakennustyömaana. Moskovassa arvioidaan asuvan kahdesta viiteen miljoonaa muslimia, mutta moskeijoita kaupungissa on vain muutama.
Moskovan muslimeilla oli mahdollisuus rukoiluun myös kolmessa moskeijassa ja kolmessa puistossa.
Venäjän hallinto ja muslimit pyrkivät Id al-Adhan yhteydessä liennyttämään muslimien ja kantaväestön vastakkainasettelu. Presidentti Dmitri Medvedev ja pääministeri Vladimir Putin korostivat julkaisemissaan juhlatervehdyksissä uskontojen välistä sopusointua ja nuorten moraalisten arvojen edistämistä.”
”Libyalaiset ovat päässeet tänä vuonna juhlimaan vapaasti Id al-Adha-uhrijuhlaa ensimmäisen kerran 42 vuoteen. Muammar Gaddafin vallan aikana useimmat libyalaiset joutuivat juhlimaan sisällä kodeissaan.”

Moskovaan rakennetaan lisää moskeijoita, mitähän tästä tuumaa perussuomalaisten kansanedustaja Hakkarainen?

http://yle.fi/uutiset/ulkomaat/2011/11/kymmenettuhannet_muslimit_rukoilivat_kadulla_moskovassa_3006776.html?autoplay=true

Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1349 on: 06. 11. 2011 17:05 »
Tuntuu olevan otsikot hukassa, vasemmistopuolelta olisit voinut ihmetellä kuinka huonoon jamaan on mennyt muslimien asema nykyaikana Venäjällä. Toista oli ennen oli moskeijaa moskeijan vieressä, ja ei ollut sosialismin aikoina huolta homoillakaan vai olisikohan se ollut sittenkään niin.
veritas odium parit.

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1350 on: 07. 11. 2011 10:10 »
Otsikot täällä on jo pitkään olleet hukassa, tosin kommunisti(t) ei  edusta koko vasemmistoa.


Älkää pelkästään kirjoittako toisistanne pahaa, nähkää joskus malka omassa silmässä. Olisi kiva käydä älyllistä keskustelua ja pohtia eri kysymyksiä syvällisesti.

Olen edelleen sitä mieltä, kun Risto Helin istuu Vaasan perussuomalaisten hallituksessa, että esittäisi
Kivimäelle perussuomalaisten kultaista ansiomerkkiä. Hän on tehnyt erittäin ansiokasta vaalityötä perusuomalaisille. Luulisi hänen nyt kehuvan omaa puoluettansa ja presidenttiehkosta Lipposta.

Kuten aikaisemmin jo sanoin, että nuorena kuuluu olla vasemmalla, eikä seuraani tarvitse hävetä. Se oli aikansa ilmiö. En minä ollut suinkaan ainut. Kuten jo aikaisemmin sanoin, että nuorena kuuluu olla vasemmistolainen, mutta jos on sitä viisikymppisenä, niin on henkisesti jälkeen jäänyt. Kivimäelle pitää huomauttaa, että lausetta ei ole Pentti Suksi sanonut vaan Nobelkirjailija George Bernhard Shaw. Kivimäki ei ilmeisesti harrasta maailmankirjallisuutta kuten minä.


Tässä kouluesimerkki siitä, kuinka Suksi ei pysty näkemään malkaa omassa silmässään. Hieno aloitus, joka heti seuraavassa lauseessa mopo niin sanotusti karkaa käsistä.

Suksi näyttää vihdoin nimenneen ne 5 henkilöä, joita on syyttänyt jopa ihmisarvon viemisestä. Toki nyt meitä jo sarkastisesti kiitettiin. Eipä nimilista ollut yllätys. Nimittäin arvasin heti, että juuri he jotka ovat vaivautuneet olemaan tämän kaikkitietävän kanssa joskus eri mieltä, ovat Suksen mielestä häiriköitä.

Olen ennenkin sanonut, etten mielelläni kirjoita epäasialliseen tyyliin, mutta kuittaan kyllä ala-arvoisiin heittoihin helposti samalla tyylillä.

Niinpä vastaankin tuohon osittain tällä kertaa ihan Suksen omaksumalla tyylillä: Mitä se Sukselle kuuluu mistä minä kirjoitan. Minä kirjoitan mistä minä haluan. En tarvitse aiheitteni valintaan kenenkään lupaa, kaikkein viimeisenä kysyisin mielipidettä P. Sukselta.

Mitä tulee tuohon kirjoitukseen, missä Suksi kyseenalaistasi aivotoimintani, meni hänen kirjoittamansa lause sanatarkasti näin: ”Nuorena kuuluu olla vasemmistolainen, mutta jos vielä 50-vuotiaana on vasemmistolainen, niin  sillä on kyllä päässä jotain vikaa. Tämä on totuus, valitettavasti.”

Elikkä kyllä tämä oli ihan aito Suksen mielipide, joka vielä vahvistettiin korostamalla että kysymyksessä on totuus. Ei sekään ole mikään suurempi yllätys, että itse vertaus oli suureksi osaksi lainakamaa.

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1351 on: 07. 11. 2011 10:10 »

Quote
Minusta taasen Helin on julkirasisti, Lajunen naivisti ja Suksi elämäntapaintiaani

Minusta Professional on "Hapankorppulisti"

Mutta itse asiaan.  Kivimäki on nimennyt minut Perussuomalaiseksi. 

Halusit siis ilmeisesti keskustella asiasta. ;-)

Oikeastaan olen aika varma, että äänesi meni viime eduskuntavaaleissa perussuomalaisille, koska ilmoitit jättäneesi vihreät heidän myönteisen maahanmuuttopolitiikkansa takia. Olet myös kiitettävästi peesannut täällä olleita persujen mielipiteitä.

Aikaisemmin kirjoittelit myös halusta päästä valtuustoon. Jotenkin minulle on muodostunut sinusta sellainen henkilökuva, etten yllättyisi jos hyppäisit ”varmaan vaalivoittoon”  julistetun puolueen vankkureihin.

Olen kyllä pannut merkille, että olet nyt tyytymätön siihen, ettei maahanmuuttopolitiikka ole sittenkään ollut enää vaalien jälkeen tärkeällä sijalla perussuomalaisen puoluejohdon agendalla. Joten tarkkaillaan tilannetta.

Offline Original Wiik,

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2699
  • Gender: Male
    • View Profile
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1352 on: 07. 11. 2011 11:11 »
Suksi on kuitenkin varsin oikeassa sanoessaan että jos 50-kymppisenä on vielä vasemmistolainen,  on todellakin aivojen kehitys jäänyt yllättäen kesken, tai vajaaksi jonkin elimellisen syyn takia. Sama toki koskee Pientalonpoikien jälkeläisiäkin, (Perssuja), sillä erolla että heillä toki noita kehitysmahdollisuuksia ei edes ole ollut.


Offline Roy Rabb

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1289
    • View Profile
    • Music Mega
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1353 on: 07. 11. 2011 11:11 »
Tervetuloa takaisin toveri Jorma Kivimäki. Kaipaat siis tähän osioon peruss-aiheista materiaalia. Paljon on tosiaan tapahtunut poissaollessasi. Muun muassa arvovaltainen Fox Business tv-kanava haastatteli Timo Soinia, joka pärjäsi loistavasti englannin kielellä, niinkuin Suomen presidentille ilman muuta kuuluu. Katsohan kuvaa.
                      

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1354 on: 07. 11. 2011 12:12 »
Suksi on kuitenkin varsin oikeassa sanoessaan että jos 50-kymppisenä on vielä vasemmistolainen,  on todellakin aivojen kehitys jäänyt yllättäen kesken, tai vajaaksi jonkin elimellisen syyn takia. Sama toki koskee Pientalonpoikien jälkeläisiäkin, (Perssuja), sillä erolla että heillä toki noita kehitysmahdollisuuksia ei edes ole ollut.



OW sitten osaa myös osallistua keskusteluun ”korrektilla ja sivistyneellä” tyylillä.

Näinkö muuten oikein, että aivojen kehitykseltään etevä OW oli vaatimassa eläkeiän alentamista ? Sanotaan nyt vaikka niin, että olin hämmästynyt. :-)

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1355 on: 07. 11. 2011 12:12 »


Halusit siis ilmeisesti keskustella asiasta. ;-)

Ottamalla osaa Kivimäen keskusteluun, asia yleensä menee täysin harhateille mutta otan sen riskin sillä tässä ei sellaista mahdollisuutta näkyisi olevan kun en ole oikeastaan vielä sanonut juuri mitään.  Minulla on vielä hyvin muistissa kun vasta pohjustin ja aioin ottaa esille keskustelun rasismista niin Kivimäki vei sen harhatielle muuttaen keskustelun "kateudeksi Facebook kavereista."  Uskomatonta mutta niin siinä kävi.  Jätin koko asian esittämättä sillä kun asia on täysin harhatiellä, ei oikealle tielle enää ole asiaa tai se olisi ollut liian työläs.

Mutta varsinaiseen asiaan.  Otan aktiivisesti osaa keskusteluihin eri foorumin osioissa ja keskustelen mielelläni.

Quote
Oikeastaan olen aika varma, että äänesi meni viime eduskuntavaaleissa perussuomalaisille, koska ilmoitit jättäneesi vihreät heidän myönteisen maahanmuuttopolitiikkansa takia. Olet myös kiitettävästi peesannut täällä olleita persujen mielipiteitä.

Mielenkiintoinen päätelmä.  Se on vähä sellainen nimimerkki "Asianuntija- tai Matseman"-mainen jossa henkilö joka vaikkapa kävelee paljain jaloin niin siitä saa "tietysti" päätelmän, että hän vihaa kenkiä.

Quote
Aikaisemmin kirjoittelit myös halusta päästä valtuustoon. Jotenkin minulle on muodostunut sinusta sellainen henkilökuva, etten yllättyisi jos hyppäisit ”varmaan vaalivoittoon”  julistetun puolueen vankkureihin.

Aina vain menee mielenkiintoisemmaksi ja tämä on nyt sellainen em. päätelmä.

Quote
Olen kyllä pannut merkille, että olet nyt tyytymätön siihen, ettei maahanmuuttopolitiikka ole sittenkään ollut enää vaalien jälkeen tärkeällä sijalla perussuomalaisen puoluejohdon agendalla. Joten tarkkaillaan tilannetta.

Onkohan ensimmäinen kerta kun olen kanssasi täysin samaa mieltä.  Jotain näkyvää asian eteen olisi hyvä tuoda julki.  Sellaista jonka rivikansalainen ymmärtää.

Asiat ovat eri arvoisia ja ne on aseteltava tärkeysjärjestykseen.  Ei ole sellaista puoluetta jossa esiintyisi täydellinen hengenheimolaisuus vaan asioiden tärkeysjärjestys vaikuttaa kaikkeen.  Maahanmuuttopolitiikka on  tärkeysjärjestyslistalla korkealla tällä hetkellä monille ja näin suuri äänestyskäyttäytymisen muutos tapahtuu vain asioiden tärkeysjärjestyksen myötä.  Puolueuskollisuus ei enää ole avainsana.  Äänestäjä ei hyväksy mitä sattuu vaan vaihtaa puoluetta asioiden tärkeysjärjestyksen mukaan.  

Jos maahanmuuttopolitiikassa ei tapahdu näkyvää muutosta niin äänestyskäyttäytyminen todennäköisesti palautuu näitä vaaleja edeltävälle käytännölle.

Näinhän kävi SMP:lle kun luvattu täystyöllisyys ei toteutunut.
« Last Edit: 07. 11. 2011 13:01 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1356 on: 07. 11. 2011 13:01 »
Tervetuloa takaisin toveri Jorma Kivimäki. Kaipaat siis tähän osioon peruss-aiheista materiaalia. Paljon on tosiaan tapahtunut poissaollessasi. Muun muassa arvovaltainen Fox Business tv-kanava haastatteli Timo Soinia, joka pärjäsi loistavasti englannin kielellä, niinkuin Suomen presidentille ilman muuta kuuluu. Katsohan kuvaa.


Matseman taitaa olla oikeassa, kun huomautti Rabbin olevan lähes Ylivainion kaltainen saarnaaja. Soini on oikein päässyt piireihin


Mutta asiaan. Harri Leppälä on tuolla blogissa puolustellut persujen tekemää aloitetta nuorten pakkotyöstä. Hänen mielestään vain roskalehdet ja demarit ovat nähneet aloitteen pakkotyönä.

Korjataan aluksi tämä väite.
Ensinnäkin roskalehdistöksi pitää tässä tapauksessa nimetä käytännössä koko media, sillä eipä taida juuri löytyä tiedotusvälinettä mikä ei asiaa olisi tuolta kannalta käsitellyt. Toisekseen arvostelijat eivät suinkaan muodostu pelkästään demareista, vaikka Leppälä asian niin haluaa virheellisesti esittää. Tässä ihka porvarillinen mielipide:

http://johanekmans.wordpress.com/2011/10/28/nuorisotyottomyys-kuriin-pakkotyolla/


Sitten itse aloitteen ruotimiseen. Mielenkiintoista on, ettei listalta löydy Timo Soinin nimeä, mutta silti suurin osa kansanedustajista. Myös Maria Tolppasen nimi puuttuu ?
Aloite löytyy alla olevasta linkistä:
http://www.eduskunta.fi/faktatmp/utatmp/akxtmp/taa_42_2011_p.shtml

Tässä keskeiset kohdat:

·   Työtön nuori voidaan velvoittaa käymään osa-aikaisesti työssä.
·   Työttömälle osoitetaan yritys, jossa hänen on käytävä työssä 1-2 viikkoa kuukaudessa.
·   Mainittujen tukien (työttömyyskorvaus) lisäksi ei makseta muita korvauksia.
·   Työnantaja voi halutessaan ja havaitessaan työntekijän hyväksi maksaa palkkaa tai korvausta, joka tiettyyn tasoon noustessaan vähentää em. tukia.

Leppälä haluaa kirjoituksessaan täsmentää, että ”perussuomalaisin sinivalkoisin silmin asiaa tarkasteltaessa kyseessä on työvelvoite yhteiskunnan maksaman rahan vastineeksi sekä syrjäytymisen estäminen ja parhaassa tapauksessa mahdollisuus uusien vakinaisten työpaikkojen syntymiseen.”

Kovasti tuo vastine sanana muistuttaa taannoisesta Rabbe Grönblomin esityksestä, että työttömien pitäisi rahan vastineeksi ilmoittautua torilla. No Rabbehan unohti tuolloin saavansa itsekin veronmaksajien tukea. Ei siis ihme, että oikean laidan persu Leppälä olisi vaalien aikaan halunnut persujen, kokoomuksen ja kristillisten hallituspohjaa.

Työpaikoilla on jo nyt lukuisa määrä palkattomia nuoria. On ammatillisessa opiskelussa olevia työssä oppijia (20 viikkoa 3-vuoden aikana), työkokeilua, työharjoittelua ja työelämään tutustujia. Mikään ei ole tähänkään saakka estänyt heille maksamasta myös palkkaa. Käytännössä olen kuullut jonkun enimmillään päässeen jopa muille työntekijöille suotuun kahvi- tai jossain harvinaisessa tapauksessa jopa ruokaetuun käsiksi.  Palkkaa en tiedä kenenkään vapaaehtoisesti koskaan kenelläkään maksaneen. Tuollainen vapaaehtoisuus on siis täysin tyhjä lupaus.

Leppälän kirjoituksen tekee mielenkiintoiseksi se, että lopussa hän kirjoittaa toivomuksenaan että työvelvoitteen piiriin kuuluville tulisi maksaa sen verran parempaa korvausta että se motivoisi osallistumaan, nousemaan aamuisin sängystä eikä tuntuisi pakotteelta.

Niinpä – mutta kun tuosta aloitteesta puuttuu juuri tuo oleellinen. Juuri se, mikä tekee asiasta pakkotyön.
« Last Edit: 07. 11. 2011 13:01 by Jorma Kivimäki »

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1357 on: 07. 11. 2011 13:01 »
Ottamalla osaa Kivimäen keskusteluun, asia yleensä menee täysin harhateille mutta otan sen riskin sillä tässä ei sellaista mahdollisuutta näkyisi olevan kun en ole oikeastaan vielä sanonut juuri mitään.  Minulla on vielä hyvin muistissa kun vasta pohjustin ja aioin ottaa esille keskustelun rasismista niin Kivimäki vei sen harhatielle muuttaen keskustelun "kateudeksi Facebook kavereista."  Uskomatonta mutta niin siinä kävi.  Jätin koko asian esittämättä sillä kun asia on täysin harhatiellä, ei oikealle tielle enää ole asiaa tai se olisi ollut liian työläs.


Kuinkahan monta kertaa joku rintaman sillä puolella olevista on tehnyt arvioita minusta ja sinä olet aina ollut mukana ”enkelikuorossa”. Joten joskus sinuakin saatetaan analysoida. ;-)

Tämä on se tyypillinen alatyylinen avaus. En nyt viitsisi, mutta viitsin sittenkin.

Jos nyt totta puhutaan, oli kysymys siitä että kirjoitit Harri Niskaselle sävyyn joka vaikutti puhtaalta kateudelta hänen kiinalaisista fb-kavereistaan.  Ensin sen totesi itse vastakeskustelija Niskanen ja minä ulkopuolisena totesin saaneeni saman käsityksen.
Joten äläpä viitsi, minä en ollut se joka vei asian harhateille, koska vaan heitin ulkopuolisen näkemyksen keskusteluunne. Oikeastaan se ei ollut edes Niskanen, vaan ihan sinä itse kummallisine naivistisine avauksinesi.

Olet oikeasti joskus ihan omissa svääreissäsi. Kuulun myös niihin, joille ei avautunut pätkääkään mamu-uutisten ns. hauska viestisi n:o 2359.
« Last Edit: 07. 11. 2011 13:01 by Jorma Kivimäki »

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1358 on: 07. 11. 2011 13:01 »

Olet oikeasti joskus ihan omissa svääreissäsi. Kuulun myös niihin, joille ei avautunut pätkääkään mamu-uutisten ns. hauska viestisi n:o 2359.


Viestissä sanalla "Iranilainen" viitataan muslimitaustaiseen ulkomaalaiseen.  Se miksi kyseessä on Iranilainen on täysin sivuseikka silloin koska lähes kaikki muslimimaat ovat saman viitteen alla.  Mutta esittäjä halusi ihan tarkoituksella jättää "siimaa."  Samalla hän poissulki muut kuin muslimitaustaiset mutta sana  "Iranilainen" sisällyttää kuitenkin lähiympäristötaustaiset riippumatta uskontonäkökannasta. Arabimaataustaiset katsoisin myös sisältyvät  viestin sanaan "Iranilainen."

Eli jos vielä selvennetään niin sanan "Iranilainen" tilalla voisi olla "Perusnaapuri" mutta sana ei sanoisi ulkopuoliselle mitään tai harhaanjohtaisi, sillä perusnaapuri toisaalla on toisenlainen kuin kirjoittajalla.

Sana "Iranilainen" on hyvä lyhyt sana kertomaan kirjoittajan tarkoittamasta kohderyhmästä ja ajatuksesta.  Iran on suuri maa ja Iranilaisia tai Iranilaistaustaisia on koko muslimiyhteiskunta-alue täynnä.
« Last Edit: 07. 11. 2011 14:02 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #1359 on: 07. 11. 2011 13:01 »

Mielenkiintoinen päätelmä.  Se on vähä sellainen nimimerkki "Asianuntija- tai Matseman"-mainen jossa henkilö joka vaikkapa kävelee paljain jaloin niin siitä saa "tietysti" päätelmän, että hän vihaa kenkiä.


Olen hieman hämilläni tuosta. Sillä minä olen kysellyt sinulta(kin) usein faktoja päätelmiisi ja vääristelyihisi ja pyrkinyt jopa oikaisemaan sinua.


Olet oikeasti joskus ihan omissa svääreissäsi. Kuulun myös niihin, joille ei avautunut pätkääkään mamu-uutisten ns. hauska viestisi n:o 2359.


Viestissä sanalla "Iranilainen" viitataan muslimitaustaiseen ulkomaalaiseen.  Se miksi kyseessä on Iranilainen on täysin sivuseikka silloin koska kaikki muslimimaat olisivat saman viitteen alla.  Mutta esittäjä halusi ihan tarkoituksella jättää siimaa.  Samalla hän poissulki muut kuin muslimitaustaiset.  Iranilainen sisällyttää kuitenkin lähiympäristötaustaiset riippumatta uskontonäkökannasta.  Arabimaat sisältyvät myös viestin sanaan "Iranilainen."

Yllä olevan ymmärtämiseen tarvitaan tulkki.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas