Author Topic: Vaasalaisia keskustelufoorumi  (Read 106668 times)

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #680 on: 17. 03. 2013 06:06 »
Olen tänään 17.03. 2013 lähettänyt runsaalle 200:lle vaasalaiselle vaikuttajallae oheaisen sähköpostin:

Arvoisa vastaanottaja
Asia: www.vaasalaisia.info

Viikko: 10-17.03. 2013

vaasalaisia.info blogin ja foorumin käyttöaste on noussut runsaat 40 %  viimeisen kuukauden aikana. Nousuun on vaikuttanut vilkastunut kirjoittelu foorumissa ja uudet aiheet sekä blogin kolumnistit.

Kuluneen viikon kolumnisteja ovat Miapetra Kumpula-Natri, Anita Niemi-Iilahti, Anna-Maija Salo, Seida Sohrabi, Lars Erik Gästgivars ja uutena aloittanut kollektiivinimimerkki Vanha Pieru.

Foorumissa on kuluneen viikon aikana ollut useita moneen kertaan luettuja keskusteluketjuja, joita kannattaa etsiä foorumia selailemalla.

Juuri nyt luetuimmat ketjut ovat: Liikennesuunnittelu huonontaa Vetokannaksen ja Pukinjärven liikennettä, Seinäjoen maalaiskunnasta keskustelua ja Kuntaliitoksista Pohjanmaan liiton alueella.

Yhteiskunnalliset ja paikalliset aiheet ovat nousseet keskustelujen keskiöön.

Tämä viesti on lähetetty runsaalle 200:lle vaasalaisella vaikuttajalle. Rekisteröitymällä foorumiin osallistut oman elinympäristösi kehittämiseen.

Tapio Parkkari
ylläpito
vaasalaisia.info
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #681 on: 26. 03. 2013 06:06 »
Sivusto oli alhaalla muutaman tunnin iltayön ja aamun aikana.  Syy oli taustalla tehdyt muutokset, jotka eivät suoraan näy käyttäjille.
Ylläpito
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Tapio Parkkari

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 875
    • View Profile
Vs: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #682 on: 28. 03. 2013 12:12 »
vaasalaisia.info foorumin käyttöaste on noussut viimeisen kuukaudenn aikana lähes 70 %.  Kaikkien aikojen  toiseksi paras yhtä´aikainen käyttäjämäärä saavutettiin tänään:

Käyttäjiä enimmillään tänään: 121. Käyttäjiä enimmillään koskaan: 169 (27. 06. 2007 20:08)
Auta foorumin tunnetuksi tekemisessä.  Lähetä tästä ketjusta tieto kavereillesi "Lähetä Aihe" nappulasta.  Nappula on heti pohjaviivan alapuolella.

Offline vito

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 930
    • View Profile
    • Näytä email osoite
Vs: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #683 on: 28. 03. 2013 12:12 »
Hienoa. Olet hyvän foorumin perustanut.
sehän menee niin että muutamia vuosia voi olla hyvin maltillista kasvua (lukijoita/kirjoittajia) mutta kun määrätyn stepin saavuttaa niin voi lähtee hyvinkin jyrkkään nousuun.
jos foorumille syntyy hyviä aiheita ja keskusteluja paljon niin se kiihtyvästi nostaa foorumin suosiota.

olen nähnyt saman muilla foorumeilla joita olen seurannut niiden perustamisesta saakka , on niissä käynyt juri näin. yht'äkkiä kävijämäärä "räjähtää". tietenkään kaikissa ei käy näin.
vaasan toisessa foorumissa on sellainen piirre, että suurin osa kirjoittajista ovat "samanhenkisiä". siitä on se seuraus että ei synny vastakkainasetteluja koska he ovat kaikesta samaa mieltä. tämä ajaa taas siihen että aiheet tyrehtyvät hyvin helposti. tämä ajaa taas siihen että foorumi on "kuoleman kielissä" siinä mielessä että kun ei ole juuri luettevaa, niin ei ole lukijoitakaan..eikä siten kirjoittajiakaan jne jne.

tämän vaasalaisiafoorumin keskimääräinen käyttöaste on noussut niin että sillä alkaa olla nyt sitä kiihdyttävää vaikutusta. ei kestä kauan kun on jatkuvasti sellainen 150hlö langoilla.

kiitokset tästä siis menee tietenkin tapiolle, mutta ennenkaikkea hyvin eripuraisille kirjoittajille jotka eivät ole juuri mistään samaa mieltä keskenään ...  :lol:
"Joko sinä olet väärässä, tai meillä on näkemysero!".

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #684 on: 28. 03. 2013 12:12 »
Kyllä se varmasti kertoo jotain mutta siihen on osasyynä myös tietotekniikan automatisointi.  Itselläni on tämä ohjelmoitu siten, että kun avaan koneen niin pieni esiohjelmoitu sivuryhmä aukeaa ja kirjaa minut sisään vaikka en edes katsoisi niitä.  Samoin kun menen kotia tai johonkin missä on W-lan niin kännykkäni kirjaa minut puoliautomaattisesti lähes samoille sivuille vaikka en edes katsoisi niitä.

Monen älypuhelin on ohjelmoitu avaamaan facebookin ja skypen ja mesen ja tämän ja muitakin sivuja vaikkei niitä edes katsoisi.
Tarvitsee vain painaa "yhteisöt" nappulaa ja esiohjelmoidut sivut kirjaavat sinut sisään. Itse en tänään ole paljoa tätä seurannut mutta kirjautuneena olen ollut varmaankin koko päivän klo. 6:30 alkaen ja jos en sammuttanut kännykän nettiä niin koko yönkin.

Periaatteessa olen koko ajan kirjautuneena esim Facebookiin ja yhteysohjelmaan vaikken edes katsoisi sivua.  Se johtuu siitä, että pidän skypen tapaista yhteysohjelmaa auki koko ajan ja se on samassa sivunipussa tämän kanssa, sillä yhteysohjelmalla keskustelu on ilmaista maailmanlaajuisesti.

Samaten tässä on hyvä pikaviestipalvelu jota käytän Eklun ja ylläpitäjän ja joidenkin kirjoittajien kanssa.  Se toimii reaaliajassa vain silloin kun ohjelma on auki.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Tapio Parkkari

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 875
    • View Profile
Vs: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #685 on: 28. 03. 2013 13:01 »
Se, onko kysymys kestävästä kehityksestä selvinnee muutaman viikon aikana.  Korostan yhteisvastuuta. 

Elämme Vaasan kunnallispolitiikassa tilanteessa, missä vain avoin kansalaiskeskustelu voi muuttaa asioita.

Erityisesti vastuunkantajina tässä ovat kansan valitseman luottamushenkilöt ja vastuunsa tuntevat kansalaiset.

Voit itse vaikuttaa asioiden myönteiseen kehitykseen rekisteröitymällä ja osallistumalla keskusteluun.
Auta foorumin tunnetuksi tekemisessä.  Lähetä tästä ketjusta tieto kavereillesi "Lähetä Aihe" nappulasta.  Nappula on heti pohjaviivan alapuolella.

toisen luokan kansalainen

  • Guest
Vs: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #686 on: 06. 04. 2013 09:09 »
Vaasalaisia.infon ylläpito on monet kerrat toivonut , että virkamiehet ym. päättäjät osallistuisivat kansalaiskeskusteluun. Tässä nyt hyvä esimerkki virkamiesten halukkuudesta keskustella kansalaisten kanssa, ja eiköhän tuo asenne päde myös Vaasassa.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013040516865742_uu.shtml


Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #687 on: 06. 04. 2013 13:01 »
Lyhytviesteissä käydään sananvaihtoa foorumista ja siinä sivussa ylläpitokin saa osansa.  Tässsä keskeiset viestit 06. 04. 2013 klo. 15.22 taaksepäin:

Lähettäjä: Siltä näyttää    Lähetetty: 2013-04-06 15:22:18
Nopeasti vilkaisten näyttää siltä, että vaasalaisia-foorumi on maahanmuuttovastainen persufoorumi. Ylläpito on ilmoituksensa mukaan ollutyhteydessä kaikkiiin vaasan valtuustossa oleviin puolueisiin ja pyytänyt osallistumaan keskusteluun.Joten persufoorumin vaikutelma ei johdu persuista eikä ylläpidosta, vaan muista puolueaista, jotka eivät halua muuttaa foorumia näköisekseen. Aivan loistava taktiikka.

Lähettäjä: sivupito    Lähetetty: 2013-04-06 13:02:35
jo ne lyhytviestit mitä ylläpito valkkaa keskusteluosioon näyttää tien missä mennään,persufoorumihan tämä on ja mamuvastainen,ei siitä mihinkään pääse,mutta onhan se selvää kun kaverit on mitä on,,,,kellokauppiaita ynnä muita.

Lähettäjä: Ylläpito se on ?    Lähetetty: 2013-04-06 12:04:45
Nuan on,nuan on !... "Älä likka sitä naamaas siin vääntele, ei se siitä päästä tule, hoitsu oli stikannu mun mutsille, ku se pakersi mua niska limas tähän maailmaan. Mut mun stooriha alko jo melkeen vuotta aikasemmi. Sillo oli jouluaatto, tai kai se meni snadisti joulupäivän puolelle , ku mut bylsittii alkuu. Faija tais olla aika jurris, ku se ei skarpannu vaan meni päästää flodet sisää. Mut emmä kanna kaunaa."

Lähettäjä: Mitä pirua?    Lähetetty: 2013-04-06 11:42:49
Ylläpitoko ne kaikki sadat jutu kirjoittaakin?

Lähettäjä: Sivustosta    Lähetetty: 2013-04-06 11:11:27
Ylläpitoko heittää bensaa tuleen antamalla ihmisten kirjoittaa maahanmuutosta ilman ennakkosensuuria? vaasalaisia-foorumissa maahanmuuttokeskustelun taso on maan parhaita; monipuolista ja moniarvoista. Nyt siellä on jo mamuja. Jos niitä tulee lisää ja keskustelu monipuolistuu niin foorumi hakkaa muut 6-0.

Lähettäjä: sivupito    Lähetetty: 2013-04-06 08:58:21
ylläpito,sinä heität bensaa tuleen toiminnallasi.lietsot että mamut olisi jatkuvasti hampaissa tavalla tai toisella.tuomittavaa ja helposti huomattavaa toimintaa,.
 

 

 
 

Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline outomaa

  • Kokelas
  • *
  • Posts: 42
    • View Profile
    • Email
Vs: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #688 on: 06. 04. 2013 14:02 »
Alan uskoa, että demarit ja vihreat sekä vasemmistoliittolaiset eivät osallistu keskusteluun, koska haluavat että tämä foorumi leimautuu persufoorumiksi.

Toinen syy saattaa olla ylimielisyys.  Tai sitten väki on vain liian vanhaa ja väsynyttä.

Mieleen tuli sellainenkin ajatus, että jos kävimäärät ovat kasvaneet usealla kymmenellä prosentilla, mutta ei kirjoittajat, niin suurin osa selailijoista  on samaa mieltä maanhanmuuttokriittisten kanssa.

Miksi ottaa kantaa sellaiseen, josta on samaa mieltä.  Minusta Vaasan maahanmuuttoviranomaisten kannattaisi pohtia tätä.

Jos maahanmuuttokriittisen kirjoitusten hyväksyjiä on niin paljon kuin näyttää, niin voiko sen tulkita profetiaksi tulevista eu-vaaleista?


Offline Original Wiik,

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2699
  • Gender: Male
    • View Profile
Vs: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #689 on: 06. 04. 2013 14:02 »
En oikein ymmärrä,  miksi asiaa lähestytään väkivallan kautta. Rasismista ei ole hyötyä sen paremmin valtaväestölle,  kun maahan muuttajillekkaan.

Jos omassa ympäristössäni alkaisi kehitys, jossa tulisin uhatuksi todella oikeasti, niin sijoittaisin aseisiin, luvallisiin ja luvattomiin. Mutta varmaa olisi, etten asettaisi itseäni vaaraan.
Näin varmaan toimisivat monet muutkin kantasuomalaiset.  Todellisuudessa siis häviäjiä tässä hulluudesta kilpailemisessa, olisivat lopulta maahanmuuttajat.

Siksi ihmettelenkin, miksei ne muutamat ehkä jonkin verran älynlahjoja omaavat maahanmuuttajat, ryhdy kannustamaan maanmiehiään sopeutumaan pikkuhiljaa todellisuuteen.
Yksi hyvä keino olisi äänestää, jos saa äänestää, niitä henkilöitä jotka laskisivat veroja.  Näin voisi maahanmuuttajakin kohentaa omaa elämäänsä,  tekemällä innokkaasti töitä sen eteen.

Kun ympärillämme on vain elukkoja,  emme voi enään olla ihmisiä.   Näin se menee. Tiibetissä yksi lahko meinasi olla  korkeammassa tajunnan tasossa rauhassa,  hyvää elämää elellen.
Tänäpäivänäkin se on edelleen ongelma, jopa kansainvälinen.  Ryhmä on vain marginaalinen. Vasta kun globaalisti tullaan rauhan tilaan, tehden pelkkää hyvää on mahdollista että suuret joukot ihmisiä tuntee olonsa turvalliseksi,  silloinkin ankara hyvän tekeminen saattaa olla äärimmäistä pahaa joillekin toisille.

Tästä voidaan taas palata tähän päivään ja katsoa, onko tämä yli-ankara työnverotus suomessa oikein vai väärin.

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #690 on: 07. 04. 2013 20:08 »

.

Teoretisointi on oikein hienoa jos oletetaan että puhutaan rationaalisesti toimivista ihmistä eikä elukkalaumasta

.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #691 on: 12. 04. 2013 19:07 »
Käyttäjiä enimmillään tänään 12.04. 2013 : 143. Käyttäjiä enimmillään koskaan: 169 (27. 06. 2007 22:10)
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Lauri Karppi

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 448
    • View Profile
Vs: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #692 on: 13. 04. 2013 21:09 »
Tänään oli sivu nurin jotain tunteja.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #693 on: 13. 04. 2013 21:09 »
Tänään oli sivu nurin jotain tunteja.

Joo kerran vuodessa tapathuu sellainen "rutiinisammutus" ja se kestää vuorokauden tai kaksi mutta koska tämä palautui näin nopeasti kyse oli jostain muusta.  Se vuosikatkos on kai tulossa ihan kohta.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Eikka

  • Guest
Vs: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #694 on: 24. 04. 2013 04:04 »
En voi kuin ihmetellä tämän palstan kirjoittajien mielenliikkeitä. Keskustelu soljuu perussuomalaisten ympärillä ja itse asia eli vaasalaisuus jää sivuseikaksi. En nyt viitsi nimetä ketään kaikki tietää kenestä on kyse, olisiko aika hengähtää vähän?

Voisitte keskittyä oikeisiin ajankohtaisiin ongelmiin, kuten Kemiran lähtöön Vaasasta. Samanlaisia huhuja on ABBn suhteen. Wärtsilästä on huhuttu jo kauan.

Hyvä kun kirjoitatte, vaikkakin vähän kapea-alaisesti, mutta ei riitä. Aliarvioitte lukijoita ja toisianne, se ei ole keskustelupalstan tarkoitus.

Mietitäänpä aluksi yhdessä miten saamme Kemiran pysymään Vaasassa?:



Kemira-pomo: Hyvää työtä, mutta ei riitä

Kemira suunnittelee paperikemikaalien tuotannon yhdistämistä suurempiin tuotantoyksiköihin ja tuotannon lopettamista Vaasassa.

– Vaasan tuotannon ylläpitokustannukset ovat niin suuret, että siirrämme tuotannon useisiin yksiköihin. Kyseeseen tulevat mahdollisesti Joutseno Suomesta, mutta myös Englanti, Hollanti ja Puola, kertoo Kemira Oyj:n Euroopan alueen paperisegmentin liiketoimintajohtaja Kenneth Nystén.

Vaasan 60 henkilön tuotantoyksikkö ei ole helpoin lakkauttaa kokonsa vuoksi, eikä lakkautuspäätös myöskään johdu työn tuloksista.

– Vaasassa on tehty hirvittävän hyvää työtä, Nystén sanoo.

Raha ratkaisee. Tavoitteena on parantaa prosessikemikaalien tuotantoverkoston tehokkuutta ja kapasiteetin käyttöastetta. Suunnitellun tuotannon siirtämiseen liittyvien kustannussäästöjen odotetaan olevan noin 5 miljoonaa euroa vuodessa ja siihen liittyvien kertaluonteisten uudelleenjärjestelykulujen odotetaan olevan noin 15 miljoonaa euroa.

Kemira Chemicals Oy aloittaa yhteistoimintalain mukaiset neuvottelut maanantaina. Kuuden viikon kuluttua ratkeaa, johtavatko neuvottelut koko Vaasan tuotannon henkilöstön, yhteensä 60 henkilön, työsuhteen päättämiseen.


http://www.ilkka.fi/uutiset/maakunta/kemira-pomo-hyvaa-tyota-mutta-ei-riita-1.1377473

Offline Original Wiik,

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2699
  • Gender: Male
    • View Profile
Vs: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #695 on: 24. 04. 2013 05:05 »
Yleiset kustannukset rasittavat suomessa jokaista yritystä niin rankasti että ne joutuvat hakeutumaan muualle.  Kemira toimii järkevästi.

Kun uuttakaan työtä ei pääse muodostumaan, syynä työhön kohdistuva verotus  ja siihen yleiset kustannukset päälle. On tilanne todella huono

Miksi ei puhuta Kemirasta,  johtuu siitä ettei sen suhteen ole mitään keskusteltavaa. Siellä ei ole puutetta järkevistä ratkaisuista.

Offline make

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1882
  • “Intolerance is a species of violence" M Gandhi
    • View Profile
Vs: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #696 on: 24. 04. 2013 05:05 »
Valitettavasti tilanne on juurikin niinkuin OW sanoo. Kemira olisi investoinut ajallaan Vaasan yksikön kehittämiseen, jos omistajat olisivat nähneet investoinnit kannattaviksi. Logistinen sijainti Vaasalla on kohtuullinen. Mutta kun aikanaan investointeja ei tehty, niin nyt yksikkö on jäänyt liian pieneksi ja tehottomaksi. Verotus iskee viimeisen naulan yksikön sulkemisella. Suomi ei houkuttele verotuksensa takia yrityksiä investoimaan Suomeen. Osaamista olisi, mutta yksikkötyökustannus on liian korkea, joka taas johtuu verotuksesta.
“People who prefer to believe the worst of others will breed war and religious persecutions while the world lasts.”
― Dorothy L. Sayers, The Letters of Dorothy L. Sayers: 1899-1936: The Making of a Detective Novelist

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #697 on: 01. 05. 2013 15:03 »

Vaasalaisia.info blogin ja foorumin  sisarsivusto Vaasapedia on jatkuvan spammihyökkäyksen kohteena.  Toivon aseveliapua tiantenn hoitamiseen sekä apua Vaasapaedian täyttämiseen.  Ensimmäisenä olisi Vaasa-aiheiset linkit, joita pitäisi saada lisää.

Jos olaet kiinnostunut, niin ota yhteyttä vaikka sisäisen posti kautta tai sähköpostilla.
Tässä linkki Vaasapaedian linkkisivullae

http://www.vaasalaisia.info/vaasapedia/index.php/Linkkej%C3%A4_nykyiseen_Vaasaan

Jos et ole aikaisemmin täyttänyt wikisivua, niin tutustu ensin ohjeisiin.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Tapio Parkkari

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 875
    • View Profile
Vs: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #698 on: 01. 06. 2013 10:10 »
Eikka kirjoittaa:

Quote
Olen jo ajat sitten kehottanut ylläpitoa levittämään toimintaa Facebookiin. Vastaukseksi olen saanut jotain epämääräistä. Jos some on ylläpitäjälle vieras toimintaympäristö voisiko joku aktiiveista ottaa työnalle facen? Ei se nyt niin ihmeellistä ole.

Olen somen hevijuusereita.  Minulla on Facebookissa 440 kaveria ja Twitterissa tänään 678 seuraajaa.  Myös muissa some-palveluissa minulla on seuraajia, kavereita ja chattipyyntöjä pilvin pimein.  Näitä on niin paljon, että minun on rankasti rajoitettava somen käyttöäni.

Vaasalaisia.infolla on myös oma ryhmä facebookissa, jota juuri kukaan muu minua lukuunottamatta ei ole pävittänyt.  En koe että se on yksin minun tehtäväni. 

Olen keskustellut tänään Jussi Mäntylän kanssa ja Jussi lupasi, että facebook-ikoni ilmestyy foorumiin ensi viikolla jahka hän palaa lomaltaan itä-suomesta.

Nyt vain kaivataan mielipiteitä siitä tulisiko ikoni johtaa vähänkäytettyyn vaasalaisia.info facebook-ryhmään vai minun facebook-sivulleni.

Vaasalaisia.info facobook ryhmä
https://www.facebook.com/groups/118500411511298/?fref=ts

Tapio Parkkari Facebook
https://www.facebook.com/tapio.parkkari

Twittertunnus
@TapioHeikki

Netlog
http://fi.netlog.com/parkkaritapio

Lisäksi olen mukana Google +
Linkedissa,
Baboossa
Pinterestissä
ja eräissä muissa some-palveluissa, jotka olen kuitenkin jättäny ajan puutteen vuoksi ja harkitsen jäsenyyden lopeattamista.

Odotan Eikalta mielipiteitä vaasalaisia.info kansalaissivustosta ja facebookista.
Auta foorumin tunnetuksi tekemisessä.  Lähetä tästä ketjusta tieto kavereillesi "Lähetä Aihe" nappulasta.  Nappula on heti pohjaviivan alapuolella.

Offline Tapio Parkkari

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 875
    • View Profile
Vs: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #699 on: 01. 06. 2013 10:10 »
Tietenkin näin alkuvaiheessa pitää kysyä, että riittääkö ryhmä vai olisiko vaasalaisia.infolle avattava aivan oma facebook-profiili?
Auta foorumin tunnetuksi tekemisessä.  Lähetä tästä ketjusta tieto kavereillesi "Lähetä Aihe" nappulasta.  Nappula on heti pohjaviivan alapuolella.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #700 on: 01. 06. 2013 10:10 »
Roy Rabbin vieasti on siirretty tänne:

Quote
"Hei Parkkari hoi!. Eihän tuo Linkedln ole millään tavalla maksullinen. Minäkään en halua liittyä kaikenlaisiin sonniyhdistyksiin, mutta yksi kaveri kutsui tuohon Linkedlniin. Onko siinä mitään järkeä?"

Linkedin ei ole maksullinen.  Jokaisen on itse harkittava mihin paukut riittävät ja millaisessa seurassa haluaa viettää someaikaansa.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #701 on: 01. 06. 2013 10:10 »
Tietääkö joku voidaanko oman fb-profiilisivuni ryhmä muuttaa omaksi profiilisivuksi? https://t.co/QtY7zo3kPq
« Last Edit: 01. 06. 2013 12:12 by vaasalainen »
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #702 on: 04. 07. 2013 15:03 »
Kehitysideoita lyhytviesteistä:
Kehitysideoita näin äkkiseltään: 1) Blogikirjoituskilpailut teemoittain. Esimerkiksi oman kaupunginosan elämänmenosta paikallisin silmin. Palkintona mainetta ja kunniaa. 2) Iloiset uutiset-osio etusivulle tai foorumille ettei unohdeta niitä useita positiivisiakin asioita Vaasassa. 3) Selkeämpi tapahtumakalenteri johon olisi koottu kaupungin tapahtumat, keikat yms.

Lisää lyhytviestejä foorumistaa:

Politiikka vai yli
Ylläpidon kannattaisi varmasti miettiä miten etusivulla halutaan profiloitua. Haluaako vaasalaisia.info profiloitua persujen poliittiseksi etusivuksi vai yleisesti vaasaa ja vaasalaisuutta käsitteleväksi blogiksi? Onhan lehdilläkin toimitukselliset linjaukset siitä mitä asioita nostetaan etusivulle ja mitä ei. Persupolitiikka ei todellakaan kiinnosta kaikkia. Toimituksen poliittiset sitoumukset?

Nimm: Turhauttavaa
Täytyy olla turhauttavaa pitää yllä ilmaista palvelua vaasalaisille kun ne, jotka sitä eniten tarvitsisivat, pyyhkii sillä perseensä.

Nimm: Luulen
Luulen, tai olen melko varma, että foorumin ongelma on vapaaehtoisten moderaattoreiden puute, jotka jakaisivat ylläpidon taakkaa. Olenko väärässä?

Nimm:  Pol vai yleisblogi
Ei kaikkeen kritiikkiin voi vastata että tätä ylläpidetään vapaaehtoisesti ja että tervetuloa mukaan kirjoittamaan. Onko tämän tarkoitus olla blogi pelkästään kirjoittajille jotka voi taputella toisiaan selkään hyvistä kirjoituksista/videoista? Tapiolle kaikki kunnia tämän pyörittämisestä mutta vuosia seuranneena tuntuu saitin kehitys olleen pysähdyksissä pitkään.

Nimm: Faktojen fakta
Ensin itketään ettei poliitikot kirjoittele tänne ja sitten kun löytyy kansaedustaja joka viitsii niin sitten vasta itketäänkin.
 
« Last Edit: 04. 07. 2013 15:03 by vaasalainen »
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Anna-Maija Salo

  • Guest
Vs: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #703 on: 04. 07. 2013 18:06 »


Lainaus:
Nimm: Faktojen fakta
"Ensin itketään ettei poliitikot kirjoittele tänne ja sitten kun löytyy kansaedustaja joka viitsii niin sitten vasta itketäänkin."

Loistava toteamus. Pohojalaasittain sanottuna: Häjylle ei kelpaa mikään. Ei eres rukihinen pieru.

On löytynyt useampi kuin yksi kansanedustaja, joilla on kirjoittamiseen tarvittavaa potkua: Tolppanen, Lasse G ja Mia-Petra Kumpula Natri. Myös Make toisinaan  ilahduttaa kolumneillaan. Ja Sankelo. Anteeksi, että varmaan taas unohdin jonkun.

Ja valtuutettujen kirjoituksia odotetaan yhtälailla innokkaasti. Lauri Karppi ja Risto Helin ovat vastanneet odotuksiin. Kiitos siitä!

Onko nyt pakko todeta, että valtuutetuiltamme puuttuu kirjoittamisen lahja? Jos näin on, niin eihän sille sitten mitään voi. Jos on vain lusikalla annettu ei voi kauhalla vaatia, mutta jos kirjoittamattomuuden syitä ovat ylimielisyys, laiskuus ja näkemysten puute,  olemme valinneet laiskaa ja lahjatonta porukkaa valtuustoon, lyhyesti sanottuna tyhjäntoimittajia.
 

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #704 on: 04. 07. 2013 19:07 »

.

Saattaa olla niinkin raadollisesti että monikaan poliitikko ei halua ns. kohdata kansan syviä rivejä

Ainoastaan kerätä heiltä äänet

.

Offline outomaa

  • Kokelas
  • *
  • Posts: 42
    • View Profile
    • Email
Vs: Vaasalaisia keskustelufoorumi
« Reply #705 on: 04. 07. 2013 19:07 »
Eräiden nimeltä tunnettujen vaasalaisten toimesta on levitetty, että foorumi on toinen hommafoorumi ja monelta on saattanut lorahtaa sukkaan. 

Toinen asia on, että täällä saattaa joutua vastaamaan vaikeisiin kysymyksiin ja se taas edellyttää, että pitää olla tietoa.

Mutta mitä tietoa sellaisella voi olla, joka avaa kaupungin intran vasta pari tuntia ennen kuin tulee kokoukseen.