Author Topic: Vihreät  (Read 38957 times)

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Offline make

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1882
  • “Intolerance is a species of violence" M Gandhi
    • View Profile
Vs: Vihreät
« Reply #160 on: 14. 03. 2013 15:03 »
Eikö ole periaatteessa hyvä, että hän istuu harmaan talouden työryhmässä. Ei voi ainakaan väittää, ettei tietäisi harmaasta taloudesta mitään. Luulisi olevan helpompaa etsiä myös ratkaisuja harmaan talouden torjuntaan.

Itse olen sitä mieltä, että tähän tämä suomalainen älytön työn verottaminen johtaa. Pahimpia verotuksen kiertäjiä ovat juurikin yksityiset ihmiset teettäessään pieniä töitä. Kotitalousvähennyksen eli työn verotuksen alentamisen kautta on laskettu syntyneen lisää työpaikkoja, mutta eihän tälläinen kehitys käy vasemmistopuolueilla, joissa tavallinen ihminen voi ostaa esim. siivouspalveluja joiltakin, se on heidän mukaansa työntekijän riistämistä. Uskomatonta kaksinaismoralismia vasemmistolta.
“People who prefer to believe the worst of others will breed war and religious persecutions while the world lasts.”
― Dorothy L. Sayers, The Letters of Dorothy L. Sayers: 1899-1936: The Making of a Detective Novelist

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Vihreät
« Reply #161 on: 14. 03. 2013 16:04 »
Sanoisppa tekijän nimen ku mulla olis oviremppaa ja muutamalla kympillä tekijä niin maksan kaikki lakisääteiset kulut.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Vihreät
« Reply #162 on: 14. 03. 2013 17:05 »
Eikö ole periaatteessa hyvä, että hän istuu harmaan talouden työryhmässä. Ei voi ainakaan väittää, ettei tietäisi harmaasta taloudesta mitään. Luulisi olevan helpompaa etsiä myös ratkaisuja harmaan talouden torjuntaan. 

On on ja on.  On oikein hyvä ja vielä asiantuntija.  Tosin tuolla mokalla on takuulla seuraamuksia.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Eikka

  • Guest
Vs: Vihreät
« Reply #163 on: 14. 03. 2013 17:05 »
Eipä hätää, Pääministeri ei näe tässä asiassa mitään outoa. Ei estä ministerinä toimimista.




Katainen: Hautala voi jatkaa ministerinä

Pääministeri Jyrki Kataisen (kok.) mukaan kehitysministeri Heidi Hautala (vihr.) voi jatkaa työtään.
- Jokaisen pitää tietysti maksaa työnantajavelvoitteensa, Katainen sanoo.

Hautala (vihr.) on pahoitellut ja pyytänyt anteeksi menettelyään kotiremonttinsa ja -siivouksen teettämisessä. Iltalehti paljasti tänään, että Hautala oli maksanut töistä suoraan käteen ja jättänyt eläkemaksut maksamatta.

– Kadun ja pyydän anteeksi, että olen mennyt tekemään tällaista. Jatkossa varmasti tulee toimittua toisella tavalla, Hautala sanoi toimittajille eduskunnassa.

Hautala on saanut selvittää tapahtunutta niin hallituksen muille ministereille kuin omalle eduskuntaryhmälleen. Näiden keskustelujen jälkeen hän sanoi, ettei ainakaan vielä kukaan ole kyseenalaistanut hänen asemaansa ministerinä.

Töiden teettäminen tapahtui vuonna 2009, jolloin Hautala toimi europarlamentaarikkona.

Asian paljastumisen kiusallisuutta lisää se, että Hautala on jäsenenä harmaan talouden vastaista työtä ohjaavassa ministerityöryhmässä.


http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288548319302.html

Offline make

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1882
  • “Intolerance is a species of violence" M Gandhi
    • View Profile
Vs: Vihreät
« Reply #164 on: 14. 03. 2013 18:06 »
Onkohan tämä sitä yhtenäistä kansallisa moraalia, jota Suomen Sisukin ajaa takaa, kun näitä tuntuu olevan joka puolueessa, eivätkä edes tajua itse erota. Ruotsissa osataan itse erota yhden suklaapatukan takia. Jokainen voi miettiä ja vertailla itse kumman maan moraali on tavoiteltavampi.
“People who prefer to believe the worst of others will breed war and religious persecutions while the world lasts.”
― Dorothy L. Sayers, The Letters of Dorothy L. Sayers: 1899-1936: The Making of a Detective Novelist

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Vihreät
« Reply #165 on: 14. 03. 2013 19:07 »
Tuo on Kataisen mielipide.  Hautala menettää virkansa puolessa vuodessa tai jos näin ei käy niin laulan "Jänis istui maassa"
Vapaudenpatsaan juurella. 

Lauluni videoidaan koko maailman kuultavaksi.  Niin varma olen asiasta.

Mutta olen valmis tekemään mitä lupaan.

Uskaltaako joku väittää vastaan?  Tai antaa paremman tarjouksen?

Joku rasismikkortin heiluttaja?  Niitä yleensä piisaa.
« Last Edit: 14. 03. 2013 19:07 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Eikka

  • Guest
Vs: Vihreät
« Reply #166 on: 14. 03. 2013 20:08 »
Eikä tässäkään vielä kaikki. Onko tämä vihervasemmiston käsitys kotouttamisesta ja ulkomaalaistaustaisen työvoiman käytöstä? Tämäkö on vehreän ministerin ratkaisu maahanmuuttajien työllistymiseen?

Mitä tarkoittaa "olin tehnyt hänelle erilaisia palveluita"? Mitä erilaisia palveluita voi ministeri tehdä siivoavalle ulkomaalaistaustaiselle naiselle?


Hautala jatkaa selittelyään: "Nämä asiat liittyvät toisiinsa"

Kehitysministeri Heidi Hautala (vihr) sanoo, että Iltalehden tänään paljastama pimeänä työnä teetetty oviremontti liittyy laajempaan remonttikokonaisuuteen.

- Hän teki aikaisemmin isomman taloremontin, jonka kautta tutustuin häneen. Nyt tästä isommasta remontista on meneillään oikeusjuttu, kun remontin teettäjä oli tyytymätön tehtyyn työhön, Hautala kertoo taustoista.

- Viime viikolla käräjäoikeus määräsi urakoitsijan korvauksiin rakennusvirheistä. Päätös tosin ei ole vielä lainvoimainen.

Remontin oikeuteen vienyt henkilö on Hautalan nykyinen miesystävä.

Hautala ei halua arvioida, onko hänen pimeänä maksetun oviremonttinsa vuotaminen julkisuuteen remonttimiehen kosto käräjäoikeuden päätöksestä.

- No, nämä asiat liittyvät toisiinsa. Sen voin vain sanoa.

Hautala muistelee, että hänen oviremonttinsa oli jo tehty syksyllä 2009 kun isomman remontin virheet alkoivat paljastua.

"Läheinen suhde"

Hautalan mukaan remonttimies ja ministerin kotona niin ikään pimeästi maksetun siivouksen tehnyt naishenkilö tuntevat toisensa.

- Hänellä oli erittäin läheinen suhde tähän urakoitsijaan. Naisen tunsin siis ennestään.

Hautala sanoo, että tsetseenitaustainen maahanmuuttajanainen siivosi hänen luonaan vain yhden kerran.

- Hyvin nopeasti huomasin, että sillä tavalla ei voi jatkuvaa kotisiivousta hoitaa.


Hautala ei eduskunnassa vastannut suoraan kysymykseen kumpi ehdotti tai pyysi siivousmaksun suorittamista pimeänä.

- Se ei ollut aivan selvä asia miten se tapahtui, koska olin tehnyt hänelle erilaisia palveluita. Siinä oli kyse myös tuttavuudesta.

- Mutta totta kai minun olisi pitänyt hoitaa nämä työnantajan velvollisuudet. Työeläkemaksuja on jäänyt saamatta ehkä muutama kymmenen euroa.

Hallituksessa harmaan talouden torjunnan työryhmään kuuluva Hautala sanoo ymmärtävänsä tilanteen vakavuuden.

- Ymmärrän hyvin yksityiselämän ja viranhoidon yhteyden. Ei minulla ole tässä mitään puolusteltavaa.

Hautala sanoo kertoneensa torstaina tapauksesta ja sen taustoista sekä hallitukselle että vihreiden ministeriryhmälle.

- Vielä ei ole eteen tullut sellaista, että luottamus ministeritoimintaan olisi kyseenalaistettu.

Mutta esimerkiksi naapurimaa Ruotsissa on erottu hallituksesta jo maksamattoman televisiolupamaksun vuoksi?

- Ei tätä luottamusta pelkästään median taholta tarvita, vaan sitä tarvitaan myös eduskunnasta, hallituksesta ja omasta eduskuntaryhmästä. Toistaiseksi ei ole merkkejä, että luottamus olisi vaakalaudalla. Mutta tietysti suhtaudun tilanteeseen vakavasti ja nöyrin mielin.

Mutta omia johtopäätöksiä eroamisen suhteen ei ole odotettavissa?

- No ei.


http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013031416785988_uu.shtml

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Vihreät
« Reply #167 on: 14. 03. 2013 20:08 »
Eikä tässäkään vielä kaikki. Onko tämä vihervasemmiston käsitys kotouttamisesta ja ulkomaalaistaustaisen työvoiman käytöstä? Tämäkö on vehreän ministerin ratkaisu maahanmuuttajien työllistymiseen?

Mitä tarkoittaa "olin tehnyt hänelle erilaisia palveluita"? Mitä erilaisia palveluita voi ministeri tehdä siivoavalle ulkomaalaistaustaiselle naiselle?

Ymmärrän hyvin kysymyksesi.  Jos ei ole palveluammatissa ei voi ymmärtää mitä erilaisia palvaluja tällaisessa tapauksessa
voi olla kyseessä. 
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

toisen luokan kansalainen

  • Guest
Vs: Vihreät
« Reply #168 on: 15. 03. 2013 10:10 »
Vihreän moraalin mukaan maahanmuuttajalle maksetusta palkasta ei tarvitse maksaa lakisääteistä veroa, koska se on auttamista, mutta ilmeisesti saman moraalin mukaan punaniskaiselle perusjunttisuomalaiselle maksetusta työstä veroa tulee maksaa senkin edestä, mieluummin koko palkka pelkkä veroa, koska tuo viheliäinen perusjunttisuomalainen ansaitsee kärsiä maksimaalisesti tuskaa ja kärsimystä pelkästään siksi, että on syntynyt tähän maailmaan.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013031416784848_uu.shtml

Offline make

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1882
  • “Intolerance is a species of violence" M Gandhi
    • View Profile
Vs: Vihreät
« Reply #169 on: 15. 03. 2013 11:11 »
Itse olen sitä mieltä, että kysymyksessä on vasemmistolainen kaksinaismoralismi. Eli kun vasemmistolainen vain itse voi jostain säästää, niin hän sitten myös tekee. Mutta muuten kyllä kannatetaan verojen nostoa.

Toinen esimerkki vasemmistolaisesta ajattelusta:
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288548513100.html
“People who prefer to believe the worst of others will breed war and religious persecutions while the world lasts.”
― Dorothy L. Sayers, The Letters of Dorothy L. Sayers: 1899-1936: The Making of a Detective Novelist

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Vihreät
« Reply #170 on: 15. 03. 2013 11:11 »
Itse olen sitä mieltä, että kysymyksessä on vasemmistolainen kaksinaismoralismi. Eli kun vasemmistolainen vain itse voi jostain säästää, niin hän sitten myös tekee. Mutta muuten kyllä kannatetaan verojen nostoa.

Toinen esimerkki vasemmistolaisesta ajattelusta:
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288548513100.html

Tuo esimerkki on ok sillä feminiini on vasemmistoliitosta ja puhuu tietysti vain omasta puolestaan mutta mitä yhteistä Heidi Hautalalla ja Vasemmistolaisuudella on?  Olen aina ollut siinä uskossa että Vihreä liitto on Kokoomuksen puisto-osasto.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Vihreät
« Reply #171 on: 15. 03. 2013 12:12 »
Tulen Kari henkilökohtaisesti paikalle jollain V8 koneella varustetulla autolla Hondalippis pääsä ja seison asennossa tehden kunniaa laulusi ajan, lupauksesi hyvä mutta kun Käteinen heti puolusti niin seurauksena voi olla ainoastaan joku todella hyvä virka palkkioksi hyvin tehdystä työstä. Korppi ei korpin silmää noki, mielenkiintoista nähdä kuinka suuret tulot sumentaa kun Hautalan mielestä kyse kympeistä korkeintaan satasesta ja tekijä puhuu tonnista+tarvikkeet. Sääli koska harmaan talouden tutkijan tietämys ny paljastui, työ ei ole harmaata jos haluaa auttaa. Auttaminen on todella hienoa ja itsekkin pyrin auttamaan vaikka tänään mua autettiin, kymmenen vuotta mua nuorempi ja lupasin taluttaa häntä kun vanhenee.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Vihreät
« Reply #172 on: 15. 03. 2013 13:01 »
Vähän tämä nyt "rönsyilee" mutta pääasia on kuitenkin Heidi Hautalan viraltapano.

Se on hieno kunnianosoitus.  Siitä onkin aikaa kun viimeksi esiinnyin vapaudenpatsaan juurella.

<a href="http://www.youtube.com/v/uOz4YRJXGHM" target="_blank" rel="noopener noreferrer" class="bbc_link bbc_flash_disabled new_win">http://www.youtube.com/v/uOz4YRJXGHM</a>

Tässä edellinen kertani joka innoitti minua monen muun videon tekoon.  Kerron nimimerkistä joka haudattiin.
Sain tämän inspiraation ihan vain hetken mielijohteesta ja kun kuvaajakin oli paikalla.  Videolla on mukana myös
edesmennyt kaupunginvaltuutettu Harri Leppälä sekä Risto Jalonen ja Pentti Suksi ja minä.
« Last Edit: 15. 03. 2013 14:02 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Vihreät
« Reply #173 on: 15. 03. 2013 14:02 »
Muistan kun soittelin edesmenneelle Harrille vain muutama päivä ennen ja asiana oli pyörätietet Viiginnan rannassa, kuinka kaksi erimieltä olevaa voi puhua yli tunnin puhelimessa. Johtui Harrin suuruudesta ja hyvästä sydämmestä joka ei kestänut arkitoimia mutta ymmärrystä sieltä riitti, Jack oli oman aikansa lapsi ja hiton viisas kissa, ihan kuin mun Fransu oli mutta internettiä ei oltu vielä keksitty.

Hienoa Kari että nostat ylös vanhoja hyviä juttuja jotta uudet lukijat ymmärtää kaivaa vanhoja esiin, et tykkää jos paan plussan perään niin pelkkä 10 pistettä.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline make

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1882
  • “Intolerance is a species of violence" M Gandhi
    • View Profile
Vs: Vihreät
« Reply #174 on: 15. 03. 2013 15:03 »
Ilman Soininvaaraa, Jyrki Kasvea ja muutamaa muuta voisi vasemmistoliiton ja vihreiden välille vetää yhtäläisyysviivat.

Tässä muuten mielettömän mielenkiintoinen näkemys hyväntekeväisyydestä. Valitettavasti vain englanninkielen taitoisille. Toivottavasti joku vielä kääntää tekstin suomeksi.

http://www.ted.com/talks/dan_pallotta_the_way_we_think_about_charity_is_dead_wrong.html

Lisäys: luulisi tietävän mistä puhuu, kerännyt hyväntekeväisyydellä eri tavoilla useamman sata miljoona syöpätutkimukseen

2. Lisäys: lyhykäisyydessään voittoa tavoittelevien yritysten ja voittoa tavoittelemattomien yhdistysten pitäisi pystyä toimimaan samalla pelikentällä. Ja ei ole kysymys laiesta tai säännöksistä, vaan kirjoittamattomista asenteista, toimintatavoistaja ja ihmisten koko periaatteellisesti ajatusmaailmasta, miksi hyväntekeväisyystoiminta nykyisillä asenteilla ei voi nousta korkeammaksi mitä se on.
« Last Edit: 15. 03. 2013 16:04 by make »
“People who prefer to believe the worst of others will breed war and religious persecutions while the world lasts.”
― Dorothy L. Sayers, The Letters of Dorothy L. Sayers: 1899-1936: The Making of a Detective Novelist

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Vihreät
« Reply #175 on: 15. 03. 2013 17:05 »

.

Ei se oikeassa maailmassa niin mene että selitellään anteeksi rikoksia ja sitten ollaan heti jatkamassa niitä rikoksia niin kuin ei mitään olisi tapahtunutkaan

http://www.ilkka.fi/uutiset/kotimaa/hautala-pyysi-anteeksi-pimeita-palkkioita-1.1354993

.

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Vihreät
« Reply #176 on: 16. 03. 2013 06:06 »
.

Vihreisiin pätee että älkää tehkö niin kuin minä teen vaan niin kuin minä sanon

Kehitysministeri Heidi Hautala kritisoi vuonna 2007 kovin sanoin silloisen oikeusministeri Leena Luhtasen vaalirahoitusepäselvyyksiä

"Silloinen vihreiden eduskuntaryhmän puheenjohtaja Heidi Hautala ripitti Iltalehdessä Luhtasta kovin sanoin:

- Leena Luhtasen olisi pitänyt myöntää, että hän on toiminut väärin. Hänen on korkea aika myöntää teot eikä selitellä, Hautala ripitti.

- Jos on ajateltu, että siirretään rahaa yksityiselle henkilölle, niin silloin nimenomaan työn teettäjä on vastuussa veroista ja eläkkeistä. Luhtanen reagoi asiaan niin kuin hän ei lainkaan tietäisi näistä lakipykälistä, Hautala äimisteli."

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013031516787743_uu.shtml

EDIT : Kuusi ministeriä kieltäytyi vastaamasta

"HS kysyi pimeän työn teettämisestä ministereiltä - kuusi kieltäytyi vastaamasta

Kuusi ministeriä kieltäytyi kommentoimasta Helsingin Sanomien kyselyyn, jossa kysyttiin pimeän työn teettämisestä kaikilta ministereiltä.

Lehti kysyi "oletteko teettänyt pimeää työtä tai jättänyt veroja tai työnantajamaksuja hoitamatta".

Kysymykseen kieltäytyivät vastaamasta Paavo Arhinmäki (vas), Maria Guzenina-Richardson (sd), Jari Koskinen (kok), Merja Kyllönen (vas), Erkki Tuomioja (sd) ja Jutta Urpilainen (sd). Asunto- ja viestintäministeri Krista Kiuru (sd) ei vastannut kyselyyn.

Epävarman vastauksen antoivat Carl Haglund (r), Jyrki Katainen (kok), Alexander Stubb (kok) ja Jan Vapaavuori (kok).

Pimeän työn teettämisen kielsivät kyselyssä selvästi Jukka Gustafsson (sd), Anna-Maja Henriksson (r), Lauri Ihalainen (sd), Ville Niinistö (vihr), Paula Risikko (kok), Päivi Räsänen (kd) ja Henna Virkkunen (kok)."

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013031516791321_uu.shtml

EDIT 2:

Kanteluita tehdään kun läpeensä mätä poliittinen systeemi ei korjaa itseään

Hautalasta neljä kantelua oikeuskanslerivirastoon


"Kehitysministeri Heidi Hautalasta (vihr) on tehty useampi kantelu oikeuskanslerinvirastoon.

Kanteluja on tehty tähän mennessä neljä, vahvistaa oikeuskansleriviraston kirjaamo. Iltapäivän aikana kanteluita saatetaan kirjata vielä lisää.

Iltalehti uutisoi eilen, että Hautala jätti kolme vuotta sitten maksamatta kotiremonttinsa ja -siivouksen yhteydessä eläkemaksut eli maksoi töistä pimeästi."

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013031516788509_uu.shtml



Ministerin teettämistä pimeistä töistä on noussut suuri kohu

.
« Last Edit: 16. 03. 2013 06:06 by herkkoo »

Offline make

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1882
  • “Intolerance is a species of violence" M Gandhi
    • View Profile
Vs: Vihreät
« Reply #177 on: 16. 03. 2013 06:06 »
.

Vihreisiin pätee että älkää tehkö niin kuin minä teen vaan niin kuin minä sanon


EDIT : Kuusi ministeriä kieltäytyi vastaamasta

"HS kysyi pimeän työn teettämisestä ministereiltä - kuusi kieltäytyi vastaamasta

Kuusi ministeriä kieltäytyi kommentoimasta Helsingin Sanomien kyselyyn, jossa kysyttiin pimeän työn teettämisestä kaikilta ministereiltä.

Lehti kysyi "oletteko teettänyt pimeää työtä tai jättänyt veroja tai työnantajamaksuja hoitamatta".

Kysymykseen kieltäytyivät vastaamasta Paavo Arhinmäki (vas), Maria Guzenina-Richardson (sd), Jari Koskinen (kok), Merja Kyllönen (vas), Erkki Tuomioja (sd) ja Jutta Urpilainen (sd). Asunto- ja viestintäministeri Krista Kiuru (sd) ei vastannut kyselyyn.

Epävarman vastauksen antoivat Carl Haglund (r), Jyrki Katainen (kok), Alexander Stubb (kok) ja Jan Vapaavuori (kok).

Pimeän työn teettämisen kielsivät kyselyssä selvästi Jukka Gustafsson (sd), Anna-Maja Henriksson (r), Lauri Ihalainen (sd), Ville Niinistö (vihr), Paula Risikko (kok), Päivi Räsänen (kd) ja Henna Virkkunen (kok)."

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013031516791321_uu.shtml


Yleisesti erityisesti vasemmistolaisista piireistä löytyy näitä kaksinaismoralisteja. Oikeistolaisen tehdessä näin on yhtälailla tehty väärin, mutta oikeistolaisen tavoitteena on ainakin yleisesti vähentää veroja, jolloin teon ja tavoitteiden ristiriita ei ole erityisen räikeä ja tekopyhä kuten vasemmistolta.

Eli taas on todistettu se, että erityisesti vasemmistolainen haluaisi muilta rahat pois, mutta kun omasta lompakosta pitäisi antaa yhteiseen "hyvään", niin oma moraali saa mennä.... jos sitä ikinä oli ollutkaan.

Lisäys:
Toivottavasti nyt tajutaan, kuinka suomalainen verotus on älytöntä, kun se ohjaa jopa maamme päättäviä henkilöitä väärinkäytöksiin. Jos työn hinta veroineen ei olisi noin älyttömän paljon kalliimpaa kuin veroton (pimeä) hinta, niin väärinkäytöksiä ei syntyisi näin laajassa mittakaavassa.
“People who prefer to believe the worst of others will breed war and religious persecutions while the world lasts.”
― Dorothy L. Sayers, The Letters of Dorothy L. Sayers: 1899-1936: The Making of a Detective Novelist

Offline Tapio Parkkari

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 875
    • View Profile
Vs: Vihreät
« Reply #178 on: 16. 03. 2013 08:08 »
Siis Anna-Maja Henrikssonillakaan ei ole puhtaat jauhot pussissaan:

http://fifi.voima.fi/blogikirjoitus/2013/maaliskuu/oikeusministerin-likainen-peli
Auta foorumin tunnetuksi tekemisessä.  Lähetä tästä ketjusta tieto kavereillesi "Lähetä Aihe" nappulasta.  Nappula on heti pohjaviivan alapuolella.

Eikka

  • Guest
Vs: Vihreät
« Reply #179 on: 16. 03. 2013 08:08 »
Tulee mieleen miksiköhän Hautala ei ole jo eronnut. Onko hänellä tai vihreillä joitain loppuun vietäviä asioita jotka pitää hoitaa ensiksi heidän haluamallaan tavalla. Joku seuraaja ei ehkä tekisikään samanlaisia päätöksiä. Todella ällöttävää vallan väärinkäyttöä. Tälläinen romuttaa nopeasti kansalaisten vähänkin uskon päättäjiin. Kaatuuko hallitus tämän takia? Siksikö Katainenkin antoi synninpäästön nopeasti?

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Vihreät
« Reply #180 on: 16. 03. 2013 09:09 »
Quote
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013031616791590_uu.shtml

Hautala eroaa työryhmästä

Lauantai 16.3.2013 klo 11.37 

Heidi Hautala jättää harmaan talouden ministerityöryhmän.
Hän ei halua virheensä syövän uskottavuutta hallituksen työltä.

STT

Tämä tarkoittaa, että minun ei tarvitse viritellä lauluääntä vapaudenpatsaalla sillä lupasin laulaa "Jänis istui maassa"
jos Hautala on vielä virassaan puolen vuoden kuluttua. 


Heidi eduskunnan lisärakennuksessa syksyllä 2005
Kuva http://www.heidihautala.fi/heidi/kuva-albumi/
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline make

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1882
  • “Intolerance is a species of violence" M Gandhi
    • View Profile
Vs: Vihreät
« Reply #181 on: 16. 03. 2013 10:10 »
"Hautala menettää virkansa puolessa vuodessa tai jos näin ei käy niin laulan "Jänis istui maassa"
Vapaudenpatsaan juurella.  "

Ihme juttu, jos näin ei tapahdu. Hänhän on edelleen virassaan ja vain jättänyt työryhmän. Itse toivoisin, että olisi tehnyt juuri toisin päin. Jäänyt työryhmään ja jättänyt ministerin viran. Miksi näin? Koska hänellä on nyt tämän jälkeen paljon parempi osaaminen ymmärtää harmaan talouden dynamiikkaa ja miks harmaa talous on voimissaan, ja ehkä tälle älyttömälle verotuksella saataisiin stoppi.
“People who prefer to believe the worst of others will breed war and religious persecutions while the world lasts.”
― Dorothy L. Sayers, The Letters of Dorothy L. Sayers: 1899-1936: The Making of a Detective Novelist

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Vihreät
« Reply #182 on: 16. 03. 2013 11:11 »

.

Ei tätä konstailua voi muuten ymmärtää kuin että Käteinen haluaa pitää Hautalan vielä toimitusministeriössä omia hämärätarkoituksiaan varten

.

Offline make

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1882
  • “Intolerance is a species of violence" M Gandhi
    • View Profile
Vs: Vihreät
« Reply #183 on: 16. 03. 2013 11:11 »
Ei tässä mitään ihmeellistä ole. Normaalia maan tapaa miten näissä jutuissa edetään. Eli muut hallituspuolueet antavat vihreiden selvittää omat sotkunsa. Vihreät sitten tekevät omat johtopäätöksensä.

Lisäys:
Ja kun normaalisti oppositiojohtajat huutavat kurkku suorana hallituksen virheistä ja väärinkäytöksistä, niin jostain syystä, nyt ollaan hyvin hiljaa. Oma lehmä ojassa? Odotellaan kunnes iltalehti kysyy oppositiojohtajilta saman kysymyksen pimeän työn teettämisestä :)
« Last Edit: 16. 03. 2013 12:12 by make »
“People who prefer to believe the worst of others will breed war and religious persecutions while the world lasts.”
― Dorothy L. Sayers, The Letters of Dorothy L. Sayers: 1899-1936: The Making of a Detective Novelist

belurisk

  • Guest
Vs: Vihreät
« Reply #184 on: 16. 03. 2013 12:12 »
Mitä yhteistä on ministereillä ja vastuunkannolla?

Entä mitä yhteistä on kansanedustajilla ja kansalla?

Ei sitten niin yhtään mitään?

Entäpä vielä.  Mitä yhteistä on erehdyksellä, virheellä ja väärinkäytöksellä ja ministerillä?

Vastaus: Kaikki ovat eri asioita ja termejä, mutta ministerien kohdalla väärinkäytöksenkin sanotaan olevan erhe tai virhe! Kun taasen kansalaisen kohdalla (siis tavallisen) väärinkäytös on väärinkäytös ja jopa rikollinen.

Bert Lundström

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Vihreät
« Reply #185 on: 16. 03. 2013 13:01 »

Ihme juttu, jos näin ei tapahdu. Hänhän on edelleen virassaan ja vain jättänyt työryhmän. Itse toivoisin, että olisi tehnyt juuri toisin päin. Jäänyt työryhmään ja jättänyt ministerin viran. Miksi näin? Koska hänellä on nyt tämän jälkeen paljon parempi osaaminen ymmärtää harmaan talouden dynamiikkaa ja miks harmaa talous on voimissaan, ja ehkä tälle älyttömälle verotuksella saataisiin stoppi.

Ketään tuskin kiinnostaa laulanko vai en mutta nyt menin itse sekaisin.  Siis jos hän jättää työryhmän mitä nimitin viraksi niin se oli ajatukseni mutta jos hän kuitenkin virallisesti on virassaan niin joudunko nyt laulamaan vai en?
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline make

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1882
  • “Intolerance is a species of violence" M Gandhi
    • View Profile
Vs: Vihreät
« Reply #186 on: 16. 03. 2013 14:02 »
Luulisin, että työryhmän jäsenyys ei ole virka. Ministerin pitää vannoa virkavala. Kumpikaan tilanne ei ole kuitenkaan virkamies.
“People who prefer to believe the worst of others will breed war and religious persecutions while the world lasts.”
― Dorothy L. Sayers, The Letters of Dorothy L. Sayers: 1899-1936: The Making of a Detective Novelist

Eikka

  • Guest
Vs: Vihreät
« Reply #187 on: 16. 03. 2013 15:03 »
Tällä häslingillä saatiin huomio pois kyproksen tukipaketista.

Offline Original Wiik,

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2699
  • Gender: Male
    • View Profile
Vs: Vihreät
« Reply #188 on: 16. 03. 2013 18:06 »
Jokainen normaaliälyinen ihminen tietää että pimeä kotitaloustyö on kansalaisen pelastus. Tämä opetetaan jo yleensä pienenä jokaiselle suomalaiselle kotona.

Hautalan kohdalla ei olekaan varsinaisesti kysymys lainkaan tuosta asiasta.  Valtapolitiikka on edelleen voimissaan,  vaikka Kepu ei olekaan mukana vallan ylimmillä orsilla tällä kertaa.

Persujen kannattaisi suunnata uudelleen iskunsa vallan ytimiä kohtaan.  Taitaa vain olla niin että pientalonpojilta ei onnistu intomielellä muu,  kun Kepun vihaaminen

Offline make

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1882
  • “Intolerance is a species of violence" M Gandhi
    • View Profile
Vs: Vihreät
« Reply #189 on: 17. 03. 2013 00:12 »
Tässä Pauli Vahtera kertoo tapauksesta Hautala hyvinkin mielenkiintoisella tavalla. Ja loppulausumassaan antaa hyvin järkevän ehdotuksen, jota OW tavallaan sivuaa.
Tässä tsaarinajan tyylisessä vasemmistolaisessa byrokratiaa hurraavassa virkamiestyranniassa valitettavasti kaikki järkevät ehdotukset kaikuvat kuin kuuroille korville ja katoavat kuin pieru Saharaan.

http://blogit.iltalehti.fi/pauli-vahtera/2013/03/15/jos-ministeri-hautala-olisi-yrittaja/?ref=es
“People who prefer to believe the worst of others will breed war and religious persecutions while the world lasts.”
― Dorothy L. Sayers, The Letters of Dorothy L. Sayers: 1899-1936: The Making of a Detective Novelist

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Vihreät
« Reply #190 on: 17. 03. 2013 05:05 »
.

Tämä on tärkeä esimerkkitapaus

Koska ministerin ei tarvitse välittää olemassaolevista laeista niin miksi tavallisen ihmisen pitäisi?

Nyt on kuultu ministeriltä kahdet eri selitykset (LUE=On valehdeltu päin naamaa) ja kuulemma ensi viikolla olisi luvassa selitykset nro 3

.
« Last Edit: 17. 03. 2013 05:05 by herkkoo »

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Vihreät
« Reply #191 on: 17. 03. 2013 12:12 »

.

Ensi viikolla Vihreä liitto ilmoittaa nimenmuutoksestaan Harmaan Talouden liitoksi

.

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Vihreät
« Reply #192 on: 17. 03. 2013 18:06 »
.

Kyllä se alkaa olla menoa nyt eikä rimpuilu audin penkeistä auta enää

"Viime päivät myrskyn keskellä rimpuillut ministeri Heidi Hautala (vihr) sanoo hänen teettämiensä pimeiden töiden tulon julkisuuteen liittyvän isompaan remonttiin.

Tuota remonttia on käsitelty riita-asiana Itä-Uudenmaan käräjäoikeudessa.

Tämän riidan kohteena olevan, Luumäellä tehdyn remontin, teki ainakin osittain sama remonttimies, joka korjasi Hautalan ovet Helsingissä. Remonttimies sanoo Hautalan maksaneen pimeästi Helsingin oviremontin.

Pienestä urakasta ei tehty mitään kirjallista sopimusta. Remonttimies sai työn teettäjältä noin 43 000 euron edestä korvausta työstä ja tarvikkeista. Oikeuden pöytäkirjoista ei ilmene, tehtiinkö työt "kuitilla" vai ilman."

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013031616788501_uu.shtml

.

Eikka

  • Guest
Vs: Vihreät
« Reply #193 on: 19. 03. 2013 10:10 »
Mnisterin viesti kansalaisille on selvä. Aivan käsittämätöntä.

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Vihreät
« Reply #194 on: 19. 03. 2013 12:12 »
Jos minä pienestä eläkkeestä teen saman ei mua saa rangaista koska rikokseni on pakko olla paljon pienempi kun katotaan taloudellista tilaa ja maksukykyä. Siis miksi noudatan lakeja kun ministerinkään joka vielä harmaan talouden tutkimuksessa mukana ei tarvi kuin pyytää anteeksi. Tämä kyllä jännittää mua tuon Karin lupauksen johdosta, saavun vapaudenpatsaalle laittomalla apumoottoripolkimella kun lakeja ei tarvi noudattaa. Kysyn S.Niinistöltä spostilla onko rikokseni tuomittava ja luulen Saulin sanovan et mene vaan niin printtaan sen ajokortiksi itselleni.

Heidi teki Osalat eli putoo seuraavissa vaaleissa.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Vihreät
« Reply #195 on: 19. 03. 2013 12:12 »
  Tämä kyllä jännittää mua tuon Karin lupauksen johdosta, saavun vapaudenpatsaalle laittomalla apumoottoripolkimella kun lakeja ei tarvi noudattaa.
Heidi teki Osalat eli putoo seuraavissa vaaleissa.

Joo todennäköisesti teki.

Mutta nyt en ole varma, että miten on?  Joudunko lunastamaan lupaukseni tai en sillä periaatteessa hän ei ole enää "virassa" jota tarkoitin yleisnimikkeenä sille harmaan talouden työryhmälle, josta hän siis erosi mutta ei hän silti ministerin virkaa menettänyt.  Pidän kuitenkin mitä lupaan ja jos lupaukseni tulkitaan siten, että Heidi on edelleen virassaan niin toki alan viritella laulujänteitä.  Jotenkin tuntuu hassulta, että Vihreät kunnostautuvat aivan muissa asioissa kuin vihreissä asioissa.  Vihreä aate on se minkä vuoksi he ovat eduskunnassa ja ministerinsalkun haltijoina.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Vihreät
« Reply #196 on: 19. 03. 2013 13:01 »
Kyllä sä Kari olet oikeassa, nyt pitää vain löytyä vihrellä mandaatilla hieno duuni johon pakenee kun "luottamusta" ei ole. Eikö aina käy näin, korppi ei noki korpin silmää. Jostain ny etukäteen eläkkeelle joku pomo ja Hautala hommiin, viis eläkeiän nostoista. Ei se pakene ennenkuin paikka on valmis, montako ollaan nähty ja montako nähdään. Käteiselle on keksittävä duuni ku vaalit 2V ei lupaa hyvää, Jutan kanssa sit jotain isoa firmaa pyörittävät.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline make

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1882
  • “Intolerance is a species of violence" M Gandhi
    • View Profile
Vs: Vihreät
« Reply #197 on: 19. 03. 2013 13:01 »
Toivottavasti jos jotain tästä opimme niin järjestelmämme ei toimi. Pienten töiden teettäminen on tehty tahattoman vaikeaksi. Tämä lienee maan tapa. Eli muutosta tarvittaisiin, eiäkä siihen riitä pelkästään järjestelmän hienosäätö, vaan täydellinen remontti.

Mielenkiintoista, että erityisesti hallituksen vasemmalta laidalta kieltäydyttiin vastaamatta kysymykseen. Miksiköhän?
Olisi tietysti vielä kiva, että sama kysymys esitettäisiin muutamalle johtavalle oppositiopoliitikolle, jotta saataisiin kaiken kattava näkemys.
“People who prefer to believe the worst of others will breed war and religious persecutions while the world lasts.”
― Dorothy L. Sayers, The Letters of Dorothy L. Sayers: 1899-1936: The Making of a Detective Novelist

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Vihreät
« Reply #198 on: 19. 03. 2013 15:03 »

.

Tietenkin se on hyvä kysymys voiko tavalliselta kansalta vaatia jotakin mitä ministerikään ei osaa

.

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Vihreät
« Reply #199 on: 19. 03. 2013 15:03 »
Harmaa työn teetto on sallittua jos kiinnijäätyään pyytää anteeksi, pakko koskea kansalaisiakin. Poikaystävällä lähes 50 000€ rempasta sai oikeudessa hyvitystä ku ei työn laatu ollut hyvää, siis kaikki ny remppaa pimeästi vaan. Kiinnijäätyään silmät kirkkaina enmä tienny ja anteeksi. Tähän sopii http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=Hfvrx9o8iNg
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.