Author Topic: Vasemmistolainen media  (Read 176876 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Vs: Vasemmistolainen media
« Reply #240 on: 19. 05. 2011 20:08 »
Pentti Suksi ilmoitti tuossa , että SKP lakkasi olemasta toukokuu 13 perjantaina tuo varmaan pitää paikkansa mutta samalla kumoaa sen uskomuksen ,että tuo yhdistelmä perjantai ja 13 olisivat jotain tekemistä epäonnen kanssa.
veritas odium parit.

Harri Niskanen

  • Guest
Vs: Vasemmistolainen media
« Reply #241 on: 19. 05. 2011 22:10 »

Täällä sitä Pohjois-Korean autuutta ja pelkkää päivänpaistetta

kts. kohdasta 01:00

http://svtplay.se/v/2428758/rapport/bilderna_regimen_vill_dolja

Tuossa haastateltiin Magnus Utvikiä, joka matkasi Pohjois-Koreassa ja jälleen kerran todisti siitä valtavasta köyhyydestä ja epäinhimillisistä olosuhteista maassa, joka suurimmalle osalle väestöstä on kuin suuri keskitysleiri.
Suomessa toimii ystävyysseura Suomi-Korea-Seura ry, joka mitä ilmeisimmin haluaa levittää Suomessa lumetodellisuutta ja välttää todellisten kurjien olojen esilletuomista. Suomi-Korea-Seura ei puutu Korean olemattomiin ihmisoikeuskysymyksiin eikä liioin yhteiskunnallisiin vääryyksiin.
Mitä sanoo tähän Pentti Suksi, joka Pohjanmaalla edustaa Suomi-Korea-Seuraa?

Mitähän sanoo pääkallon paikalla ollut perussuomalaisten kansanedustaja Raimo Vistbacka? Hän ollut toiminnassa mukana, minä en ole. Harri Niskanen ei osaa erotella puoluetoiminnan ja ystävyysseuratoiminnan toisistaan. Seuran kunniapuheenjohtaja on kokoomukselainen   Rantala, entinen yleisradion uutistoimituksen päällikkö. Ystävyysseurassa monia muitakin puoleiden edustajia. Missään maassa itämainen kulttuuri ei ole niin hyvin nähtävissä kuin Pohjois-Koreaasa. ja olen saanut käydä aidoilla paikoilla tuhanmsien vuosien takaista kulttuuria kurkistelemassa. Se on kokonaan Harri Niskanen minun asiani, mistä olen kiinnostunut ja mistä en.

Korea-Seurassa on professori koskinen tohtori Lahermo ja he ovat mukana tutkijoina. Ei poliitikkoina.

Minulle on aivan yksi hailee mitä politiikkaa Pohjois-Korea harjoittaa. Mikä minä olen heitä neuvomaan. Olen aivan liian mitätön ukkeli muuttelemaan jonkin yksinäisen valtion sisäisiä asioita. Jos mitä lausunkin niin minä tiedän paljon paremmin kuin Harri Niskanen joka puhuu ja kirjoittelee olettamuksiaan ja luulojaan.

Minä tiedän Pohjois-Korean nälän hädän, keskitysleirit, diktatuurin  jne. niille minä kun en mitään voi. Minua kiinnostaa rikas idän kulttuurihistoria. Että nyt on sitten Harri Niskanen sanottuna, että voit lähteä Pohjois-Koreaan viemään  kapitalismin ilosanomaa.

Pentti Suksi

Pentti Suksi kirjoitti kommentin sellaisiin puheisiin ja kirjoituksiin, joita hän oletti Harri Niskasen puhuneen ja kirjoittaneen. Pentti Suksella on vilkas mielikuvitus. Pentti Suksi siis kommentoi sellaisia puheita ja kirjoituksia, joita hän on itse omassa mielikuvituksessaan tuottanut.  

Offline Original Wiik,

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2699
  • Gender: Male
    • View Profile
Vs: Vasemmistolainen media
« Reply #242 on: 20. 05. 2011 04:04 »
Minusta Niskanen voisi joskus edes lukea omia juttujaan. Olet saanut vastauksia omiin kysymyksiisi,  mutta et hyväksy niitä. Vastaukset eivät siis miellytä.

Tästäpä sitten saatkin innoituksesi vähätellä muita kirjoittajia. Luen kyllä tekstisi,  vaikka niissä ei olekaan juuri muuta sisältöä,  kuin muiden kirjoittajien vähättelyä ja aliarviointien esittelyä.  Toisaalta onhan kirjallisuudenkin arvostelijoilla oma tärkeä roolinsa,  tuoda esiin se suunnaton typeryys,  joka kuvastuu lukijasta  jolla ei ole kykyä ymmärtää lukemaansa tekstiä.

Pentti Suksi on esittänyt täällä paljon mielenkiintoisia huomioita historiallisista tosiasioista,  jotka hän tuo esiin neutraalisti tutkijan silmin,  niin kuin kuuluukin tehdä,  jos mielii päästä totuuden äärelle.  Kommunisteilla on oma merkityksensä historiassa. Kansojen historia ja kulttuuri on vastaansanomattomasti heidän ikiomaansa,  johon kansainväliset valtavirrat,  myös Kommunismi,  erilaisista uskonnoista puhumattakaan,  ovat vaikuttaneet enemmän tai vähemmän.

Globaalin kapitalismin vaikutukset eivät jää vähäisiksi. Ne ovat olleet mittavia jo aikaisemminkin aina 1600 luvulta lähtien.  Joten Kommunismin merkitys jää markinaaliseksi mailman historiassa jo senkin perusteella.
Pohjois-Koreassa on kuitenkin uskonnon omaisesti tartuttu tuohon poliittisen kulttuurin osaan, johon on taitavasti yhdistetty henkilöpalvonta,  jonka kautta pelastus toteutuu. Kyllä kommunismi on oikeasti kuollut, eikä sillä ole enään sijaa eikä mitään annettavaa tässä ajassa.

Ihmisen elämän tarkoitus sekä sen merkityksellisyyden lisääminen,  sen sijaan kaipaa jotain uutta, jota ei vielä ole tullut esiin. Tämä tarve on polttava koska ympäristö sen ongelmat ja tekninen kehitys on niin voimakasta, ettei ihmsen henkilökohtainen kyky sopeutua sen tuomiin muutoksiin enään riitä.

Tästä aiheutuu pelko yksilötasolla, joka alkaa ohjata suhtautumista tulevaisuuteen. Tätä ilmiötä Perussuomalaisetkin hyödynsivät tehokkaasti viime vaaleissa. Kun tämä pelko ei ole kadonnut mihinkään he jatkavat sen hyväksikäyttöä. Fasismin ja Kommunisminkin nousu on aikoinaan perustunut aivan samaan ilmiöön.

Kapitalismin puristuksessa olevilla länsimailla on vaikeuksia yhdistää tässä kehitysvaiheessa,  elämän perimmäiset tarkoitukset ja merkitykset siten että ne olisivat sopusoinnussa, että ristiriidattomia globaalin kapitalistisen kehityksen  kanssa. Tätä henkistä kasvua,  tämän ajan tasalle,  nyt tarvitaan. Kapitalismi itsessään ei ole paha,  vaan sen hyödyntäminen väärin tarkoitusperin, joka sitten aiheuttaa ongelmat,  joiden perusteella tuomitaan perusteettomasti toimiva ja elävä pääomatalous.

Tälläinen astelma ei anna oikeutta tulevaisuudelle. Historiaan viitaten voi sanoa että tulevaisuus muotoutuu tämän paivän tekojen perusteella, siksi filosofiaa tarvitaan edelleen

Harri Niskanen

  • Guest
Vs: Vasemmistolainen media
« Reply #243 on: 20. 05. 2011 06:06 »
Original Wiik on toinen sekopää, joka kirjoittaa vastauksia ja vastineita sellaisiin kirjoituksiin, joita ei ole julkaistu eikä edes kirjoitettu. Minä kyselin Sukselta ystävyysseuran levittämästä lumetodellisuudesta.
Pohjois-Korean humanitäärisestä katastrofista pitäisi puhua eikä luonnon kauneudesta tai idän kulttuurihistoriasta. Mutta Sukselle onkin omien sanojensa mukaan yksi hailee mitä politiikkaa Pohjois-Koreassa harjoitetaan.
Itse asiassa ainoastaan kommentoin televisiossa esitettyä Magnus Utvikin haastattelua ja kysyin mitä tähän sanoo Pentti Suksi Suomi-Korea-Seuran edustajana Pohjanmaalla.
Ja johan alkoi Suksen syyttely, että olisin muka kirjoitellut omia olettamuksia ja luuloja.
Ja kuoroon yhtyy Original Wiik, joka myös on lukenut mielipiteitäni niin Suksesta kuin muustakin, vaikkei niitä ole julkaistu eikä kirjoitettu.

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Vasemmistolainen media
« Reply #244 on: 20. 05. 2011 10:10 »

.

Se on kyllä totta että saa vetää viivan seinään jos täältä löytää jonkin järjellisen ja tältä maapallolta olevan kommentin aiheessa olevaan asiaan

.

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Vasemmistolainen media
« Reply #245 on: 20. 05. 2011 11:11 »
Taas sensuuri iski. Koetetaan uudestaan.

Harri Niskasen vaimo on venäläinen, niin hyväksyykö Harri Niskanen kaukasuksella tapahtuvat ihmioikeusloukkaukset ja samoin koko Venäjällä. Osoitat minua sormellä  ja kolme syyttävää sormea sojottaa itseenpäin.

Kun puhutaan ystävyyseuratoiminnasta niin silloin ei puhuta puoluepolitiikasta. Se on Suomen ja asianosaisen maan kulttiriyhteistyötä. Kyllä me SNS:ssä tiedettiin toisiakin asioita, mutta ne taas käsiteltiin poliittisella tasolla. Siinä huomattava ero. Ei minulla ole valtaa jonkun yhteiskuntajärjestelmän muuttamiseen, kun sitä valtaa ei ole Tarja Halosellakaan.

Sitten Niskanen osoittelee ja ns. "paljastaa" minun kulttuurisuhteitani Pohjois-Koreaan, niin kysyn miksi hän ei "paljasta" minun suhteitani Intian korkeimpaan johtoon. Tunnen Intian suurlähettiläät ja viime syksynä Intian suurlähettiläs ja diplomaattikunnan vanhin oli minun ja vaimoni vieraana. On käynyt kodissani korkeita intialaisia vieraita kuten  Hindujen hengellinen johtaja Suhotra, intian ateistien johtaja Lavanam ja monia muita. Eikö Niskasen pitäisi nämäkin "paljastaa"?

Minulla on hyvät suhteet Pohjois-Korean johtoon ja läheiset suhteet Intiaan. On moniin muihinkin maihin.
Katselen asioita molemmilta puolin aitaa. Sen vuoksi ehkä tiedänkin jotain.

Pentti Suksi

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Vasemmistolainen media
« Reply #246 on: 20. 05. 2011 11:11 »
Niskaselle ohjeeksi, käytä kunnioittavampaa kirjoitustyyliä ettet jatkuvasti syyllisty alatyylisiin huuteluihin. Niskasen tulee  esiintyä tyylikkäästi ja arvokkaasti kansainvälisen kulttuuriseuran puheenjohtajna.

Original Wiikille haluan kertoa, kun kirjoitan tai tutkin kulttuurihistoriaa ja muutakin historiaa, niin silloin pitää jättää puolueaivot narikkaan, muuten hukkuu. Meillä on Suomen historiassa ammottavia aukkoja joiden korjaamiseen menee oma aikansa. Meidän pitää tuntea oman maamme historia samoin paikallinen historia. Muuten ollaan kuin lastut laineilla ja toisetetaan samat virheet. Historia ei ole häpeämistä varten, vaan oppimista varten.

Jätetään nyt nämä nimittelyt pois, se on kovin sivistymätöntä nimitella ihmisia sekopäiksi.

Se toineen sekopää

Pentti Suksi

Offline Urho

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 686
  • Vasemmiston yhteisvoimaa ja solidaarisuutta
    • View Profile
Vs: Vasemmistolainen media
« Reply #247 on: 20. 05. 2011 17:05 »
Neuvottelut ja kähmintä uudenhallituksen muodostamiseksi jatkuu... Nyt jo näyttää selvältä kuudenpuolueen hallitus kokoomuksesta-vasemmistoliittoon.

Oikeistoeliitin ja vasemmistoeliitin pyhä liitto. Tämä on uusliberalismin huipennus Suomessa.

Mutta ennen kuin hallitus on kasattu tarvitaan tietty määrä teatteria ja ajankulumista ja jännittävimutkia.
Nyt jopa SDP:n ja vasemmistoliiton johtajat julistavat suunnanmuutosta entiseen menoon. Näin nyt uskotellaan uskokoon ken haluaa. Ei valtaeliitin meno kyllä tottatosiaan tunnu uskottavalta, eikä rehelliseltä.  

Hallitusohjelman rungon muodostavat uudet leikkauslistat sekä EU:n kriisipaketit ja yksityistämisohjelmat, miten on mahdollista saada tältä pohjalta kannattajakunnalle hyväksyttävä ohjelma sietää kysyä vasemmistoeliitiltä?

Sitä ei ole aikaisemminkaan saatu aikaan oikeisto-kokoomuksen kanssa. Kyllä kansa muistaa. Jäljet todella pelottavat. Vasemmistolta on jäänyt huomaamatta, että kyse ei ole vain Portugalin -tukipaketista, vaan suuresta vallankaappauksesta, jolla Portugalille pakotettu leikkaus-, lahtaus ja yksityistämisohjelma voidaan syöttää mille tahansa EU- ja euromaalle, jolla valtaa keskitettään EU:n komissiolle.


Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Vasemmistolainen media
« Reply #248 on: 21. 05. 2011 14:02 »

.

Jonakin päivänä Neuvostoliittokin voi olla EU:n jäsen

Sitten meillä kaikilla taskunpohjat lepattaa valkoisina takausmaksujen jälkeen

"Euro takaisin ja Neuvostoliitto EU:n jäseneksi!"

http://youtu.be/Ll65sVKqjUg

.


Offline Hertta

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 662
  • Monikulttuurisuus on voimaa
    • View Profile
Vs: Vasemmistolainen media
« Reply #249 on: 21. 05. 2011 18:06 »
Työ ja pääoma eivät ole vastakkain suomalaisessa konsensuksessa

Hallituksen kokoaminen kuvastaa tämän maan valtapoliittista tilannetta. Rahavallan puolue kokoomus hoitaa taitavasti hallitusprosessia. SDP ja Kokoomus ovat pyhässä ja perinteisessä konsensuksessa, kuten aikoinaan saksalaisten Natsien kanssa.

Porvaristolta taitavaa politiikkaa, miten vasemmisto tehdään hampaattomaksi sylikoiraksi hoitamaan säästöt-ja leikkauslistat käytäntöön. Rahavalla menee nyt lujaa, koska heillä ei nyt ole vastavoimaa. Oppositiossakin on porvaripuolue keskusta ja oikeistopopulistinen Perussuomalainen puolue, jossa on vielä Natsihenkistä ainestakin mukana.

Vasemmisto ja oikeistolaisuus on pyyhitty pois hallitusneuvotteluista. Nyt ollaan hyrisevässä  konsensuksessa ja porvarillisen isänmaan asialla. Nyt siis asiat ovat etusijalla ja niistä on erilaisia mielipiteitä ohjelman osalta, joita nyt yhdistellään.

Suomessa eletään parlamenttaarisessa haavemaailmassa, jossa ei ole oikeiston ja vasemmiston välillä vastakkaisuutta.
Todellisuus on sitten aivan muuta, köyhiä ihmisiä ei ole Suomessa ollut koskaan niin paljon kuin nykyään. Hyvinvointipalvelut on ajettu alas ja julkisensektorin lahtauspolitiikka jatkuu.

Ilmeisesti nyt valtaeliitti elää jo taivaassa, paratiisissa, jossa kaikki ovat tasa-arvoisia ja vailla maanpäällistä köyhyyden kapitalistista helvettiä.

Mutta Euroopassa ja Etelä-Amerikassa vasemmisto on jo noussut vallankumoukseen kapitalistista riistopolitiikkaa vastaan. Espanjassa nuoriso on jo viikon osoittanut mieltään valtapuolueita vastaan.




belurisk

  • Guest
Vs: Vasemmistolainen media
« Reply #250 on: 21. 05. 2011 18:06 »
Kirjoittaa se Hertta joskus osin asiaakin.

Offline Reino Kolmonen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1396
  • Gender: Male
  • Kansalle voimaa työväenliikkeestä
    • View Profile
    • reino kolmonen
    • Email
Vs: Vasemmistolainen media
« Reply #251 on: 28. 05. 2011 20:08 »
”Hallitukseen pyrkivä vasemmistoliitto on menettämässä uskottavuutensa kaiken uuden poliittisen kulttuurin tai systeemikriisiin ajautuneen kapitalismin vaihtoehtojen tuottamisessa, ja puolue on takertumassa kokoomuksen ja SDP:n poliittiseen verkkoon kuin epäonninen Saimaan norppa. Hallitusneuvotteluissa kamppailu verkkoa vastaan johtaa sotkeutumiseen sen pauloihin entistä pahemmin, ja ennen pitkää vasemmistoliitolta loppuu happi. Se on verkossa pinnan alla ja siellä pysyy eikä se enää kykene hengittämään itse.

Vasemmistoliiton sisäisen kriisiytymisen vastuulliset löytyvät ay-liikkeen itsetyytyväisistä pomoista ja toimitsijoista. He tuovat puolueeseen demarihegemoniaa, jonka armollisuudesta he itse nauttivat vanhasta vallasta pöhöttyneen ja vasemmiston kaikinpuoliseen taistelukyvyttömyyteen ja ennätykselliseen vaalitappioon johtaneen korporatiivisen hallitsemistavan edunsaajina.

Vaikka vasemmistoliitto ei päätyisi loppuun kaluttuun ministerisosialismiin vasemmiston vaalitappion korjaamistapana, vahinko on jo tapahtunut puolueen uskottavuuden menetyksenä. Hallitukseen meno on vasemmistoliiton aatteellisen lopun sinetti. Sen jälkeen Suomessa ei ole merkittävää vasemmistolaista edustuksellista vaihtoehtoa.

Aina, kun laitavasemmisto on saatu sosiaalistetuksi maan hallitukseen, siitä on seurannut poliittinen romahdus. Niin on käynyt Ranskassa, Italiassa, Norjassa, Islannissa ja aiemminkin meillä Suomessa. Ministerisosialismi ei ole uskottava vaihtoehto kapitalismin systeemikriisiin. Leikkauslistat odottavat. Tervemenoa sosiaalinen Suomi, epätasa-arvo on kasvussa.”

Seppäsen linjaus kuvaa oikeastaan koko vasemmiston surkeaa tilaa Suomessa. Tämän  johdosta koko oikeisto ja rahavalta jatkaa poliittista kasvuaan. Oppositiossa olevan oikeistolaisen Perussuomalainen puolueen kannatus sen kun vain jatkuu...
Konsensuspolitiikka on purrut vasemmistoeliittiin täydellisesti.

http://www.eskoseppanen.net/index.php?option=com_content&view=article&id=709

Offline Reino Kolmonen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1396
  • Gender: Male
  • Kansalle voimaa työväenliikkeestä
    • View Profile
    • reino kolmonen
    • Email
Vs: Vasemmistolainen media
« Reply #252 on: 29. 05. 2011 13:01 »
Hallitusneuvottelut jatkuvat edelleen salassa

Maassa eletään kuin sotatilassa. Kuuden puolueen neuvottelut ovat päättymättömässä tilassa.
Näiden puolueiden elitistiset johtajat ovat ilmeisesti näin sopineet, perinteisessä konsenssushengessä.
Kokoomuksen ja rahaeliitin tavoitteena on sitoa vasemmisto nyt takuumieheksi ja likaisentyöntekijäksi jatkamaan edellisen porvarihallituksen politiikkaa.

Nyt esimerkiksi presidentti Halonen ei ole perinteisellä tavalla hallitusneuvotteluissa.

Salaliiton tavoite on aikaisemman Lipposen (sdp) kaltainen sateenkaarihallitus. Vain yksi oleellinen teko on tapahtunut ja se oli Vasemmistoliiton kansanedustajan marssiminen ulos kokoomuslaisesta salaliitosta. Salailu kertoo siitä miten hankalaksi on mennyt säästö- ja leikkauspolitiikan jatkaminen. Eli ei olla rehellisellä asilla, kun kansaa yritetään jälleen kusettaa. Kansan oikeutettu tyytymättömyys sataa oikeistolaisen Perussuomalainen puolueen pussiin ja vasemmiston tappioksi.

Mutta myös yksi iso asia on seuraavat presidentin vaalit, jossa nyt oikeistolla on nyt lopullisesti tavoitteena kääntää maamme ulkopolitiikka vahvasti oikeistolaiseen uomaan. Tähän ja hallituksen muodostamiseen liittyy myös vasemmiston kannatuksen painaminen vielä alemmaksi kuin se nyt jo on ja siitä pitää huolen vielä Perussuomalainen puolue oppositiossa.

Mutta se on varmaa myös, että Soini kääntää kannattajansa Kokoomuksen presidenttiehdokkaan taakse toisella äänestyskierroksella.

Tähän on siis vasemmiston hysyttely ja veljeily oikeiston kanssa vienyt tämän maan ja työväenliikkeen. Mutta näinhän siinä yleensä käy kun herrojen kanssa lähtee marjaan!

Eikö nyt olisi kansan Suomessakin noustava kaduille kuin Pohjois-Afrikassa, että korruptoitunut valtaeliitti saadaan muutettua kansanetuja ajavaksi hallitukseksi?


Entinen Vasemmistoliiton Euroopan parlamentin jäsen ja kansanedustaja Esko Seppänen kirjoitti hyvin nykyisistä hallitusneuvotteluista www.eskoseppanen.net
« Last Edit: 29. 05. 2011 13:01 by Reino Kolmonen »

Offline Reino Kolmonen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1396
  • Gender: Male
  • Kansalle voimaa työväenliikkeestä
    • View Profile
    • reino kolmonen
    • Email
Vs: Vasemmistolainen media
« Reply #253 on: 29. 05. 2011 20:08 »
Esko Seppänen kirjoitti tänään Kansan Uutisissa, joka sensuroi hänen kirjoitustaan hallitusneuvotteluun sopivaksi.

”Käynnissä ovat paraikaa hallitusneuvottelut eli valtakunnalliset takinkääntö- ja mielipiteidenvaihtopäivät. Vaikka keskusteltavana on politiikan koko kirjo, nuttujen nurinmeno kohdistuu ennen muuta EU:n pankkitukeen.
Minun näkökulmastani Viikkolehden kirjoitukseni ”lyhentäminen”, eli sensurointi, on suuri henkilökohtainen ongelma.

Olen kolumnoinut lehteen neljännesvuosisadan (vapaaehtoisuuden pohjalta, ilman palkkiota) ja kirjoitellut muitakin juttuja. Kovin paikka oli, kun Yrjö Raution kanssa jouduimme lähes oikeuteen Ehrnroothin suvun sikailujen paljastamisesta, mutta Casimir Ehrnroothin rikosilmoitus johti lopulta syyttämättä jättämiseen. Yhdessä lehden kanssa olemme käyneet kovaa taistoa kapitalismia ja sen lieveilmiöitä vastaan.
Lehti ei ole 40 vuoden aikana koskaan aikaisemmin sensuroinut yhtäkään lausetta kirjoituksistani. Nyt ”lyhensi”.
Taidanpa irtisanoa Kansan Uutisten tilaukseni. Iloitkoot vapaasti hallitusbileissään, joiden jälkeen jokainen Vasemmistoliiton kansanedustaja joutuu pelkäämään paikkansa puolesta.
PS.
En irtisanokaan tilaustani, en ainakaan vielä. Kansan Uutisten päätoimittaja otti edellä oleva luettuaan yhteyttä, myönsii kirjoituksen lyhentämisessä osan substanssista kadonneen, sanoi kirjoituksen olevan lyhentämättämänä lehden nettiversiossa ja viittasi lehden hyvään tahtoon julkaista kirjoitus huolimatta siitä, että se tuli lehdelle yleisön osaston jo mennessä painoon. Muilta osin lehti toimi korrektisti (vanhaan tapaan), mutta se, mitä lyhennettiin, jää ongelmaksi. On se vaan niin vaikea paikka puolueen lehden toimittajille, kun on pakko soutaa tilanteessa, jossa olisi viisasta huovata.”

http://www.eskoseppanen.net/

Offline Reino Kolmonen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1396
  • Gender: Male
  • Kansalle voimaa työväenliikkeestä
    • View Profile
    • reino kolmonen
    • Email
Vs: Vasemmistolainen media
« Reply #254 on: 01. 06. 2011 20:08 »
Historiaa kun konsensus ajoi karille

Hallitusneuvottelut eivät johtaneet perinteiseen konsensukseen! Tämä on nyt uutta maamme poltiikassa. Nyt eivät siis puolueidenjohtajat vasemmalla pettäneet lupauksiaan äänestäjille, eikä myöskään puolueiden jäsenet joutuneet pettymään. Nyt ollaan ihan oikealla uralla, kun vasemmistopuolustaa maamme köyhiä, eikä pienempää porvarillista pahaa, että pääsisi hallitsemaan
oikeistolaista politiikkaa.

Se on myös hyvää, että vasemmistopuolueina ryhmittyy oikeistoa vastaan. Oli oikein mukava kuunnella, kun vasemmistoliitopuheenjohtaja A-Studiossa linjasi puolueensa linjaa. Lupasi myös edelleen jatkaa samalla linjalla muutoksen aikaansaamiseksi nykyiseen oikeistomenoon.

Näyttää jo siltä, että köyhien kyykyttäjille on nousemassa vastavoimaa myös Suomessa.



Offline opiskelija

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 521
  • Gender: Male
    • View Profile
Vs: Vasemmistolainen media
« Reply #255 on: 01. 06. 2011 22:10 »
Quote
Olin [SDP:n neuvottelijoiden] ryhmässä paikalla, jossa [talousratkaisuehdotusta] käsiteltiin ja yksimielisesti todettiin, että halutaan jatkaa neuvotteluja, mutta sitten tuotiin terveisiä, että se ei sopinut, Miapetra Kumpula-Natri kertoo Verkkouutisille.

Ei huolittu vasemmistoa hallitukseen vaikka haluja oli...

Offline Urho

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 686
  • Vasemmiston yhteisvoimaa ja solidaarisuutta
    • View Profile
Vs: Vasemmistolainen media
« Reply #256 on: 13. 06. 2011 19:07 »
Vasemmisto etenee Etelä-Amerikoissa

”Kansallisen vaaliprosessien toimiston (ONPE) mukaan vasemmiston presidenttiehdokas ja koalition Gana Perú edustaja Ollanta Humala on voittanut vastaehdokkaansa kongressiedustaja Keiko Fujimorin, joka oli  alliansin Fuerza 2011 presidenttiehdokas. Presidentinvaalien ensimmäisellä kierroksella Humala sai 31, 7 prosenttia äänistä ja Fujimori 23,5. Toisella kierroksella Humalan välimatka poliittiseen vastustajaansa kaventui, mutta hänen edustamansa vasemmistokoalitio ylsi silti 51, 5 prosentilla vaalivoittoon. Fujimori sai lopulta äänistä 48, 5 prosenttia. Lähes 20 miljoonaa perulaista äänesti sunnuntaina 5. päivänä kesäkuuta järjestetyissä vaaleissa, mutta vastaehdokkaiden eroksi jäi lopulta vaivaiset 500 000 ääntä.”

Kun taas Suomessa vasemmisto on lähtemässä hallitukseen kokoomuksen (oikeiston) säästö- ja leikkauspolitiikkaa toteuttamaan. Tällä ratkaisulla vasemmistoeliitti turvaa myös oikeistolle ja  kokoomuksen ehdokkaalle vahvanaseman presidentin vaaleissa.

Köyhien kyykyttäjille (oikeisto) ei näytä löytyvänkään vastavoimaa suomessa, vaikka jo siltä näytti.

http://latamsolidaarisuus.wordpress.com/2011/06/13/peru-humalan-voitto-vauhdittaa-sosiaalisia-uudistuksia/

Offline Urho

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 686
  • Vasemmiston yhteisvoimaa ja solidaarisuutta
    • View Profile
Vs: Vasemmistolainen media
« Reply #257 on: 14. 06. 2011 20:08 »
Kaikki ei ole lähdössä vasemmalta oikeistohallitukseen köyhiä kyykyttämään

”Vasemmistoliiton hallitusneuvotteluryhmän kriittiset jäsenet jättävät Säätytalon sitä mukaan kuin neuvottelut lähenevät loppuaan. Myös kansanedustaja Jyrki Yrttiaho (vas.) on jättänyt neuvottelut vastalauseena tulevan hallituksen politiikalle. Yrttiaho on tyytymätön hyvinvointipolitiikkaa linjaavan työryhmän saavutuksiin.

Vasemmiston työelämälinjaukset sivuraiteille

Ay-taustainen Yrttiaho on alusta asti arvostellut vasemmistoliiton hallitusintoa. Hän lähti kuitenkin mukaan, kun puolue kaipasi työelämän asiantuntemusta hallitusneuvotteluihin. Lopputuloksesta on kuitenkin hänen mielestään tulossa pannukakku.
- Hallitusohjelmaan ei ole tulossa ainuttakaan vasemmistoliiton tai SDP:n työelämälinjausta. Kaikki tärkeät asiat haudataan tai siirretään kolmikannan ratkaistaviksi, Yrttiaho valittelee.
Hän on tyytymätön myös kuntapalveluita koskeviin linjauksiin, joissa vilisee "kauniita sanoja", mutta itse palvelut uhkaavat jäädä retuperälle.”

http://yle.fi/uutiset/teemat/vaalit_2011/2011/06/vasemmiston_neuvottelijoilla_joukkopako_saatytalosta_2663131.html


Umpi Luuta

  • Guest
Vs: Vasemmistolainen media
« Reply #258 on: 15. 06. 2011 11:11 »

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Vasemmistolainen media
« Reply #259 on: 15. 06. 2011 12:12 »
"Puolueettomat" kommunistit ne jaksaa vielä kirjoitella vaikka puoluematto vedettiin alta pois. Perjantai ja 13. päivä 2011 lakkautetiin Suomessa kaksi kommunistista puoluetta. Vihtori Kosolan luut kolisi arkussa. Kolme kommunistista puoluetta kilpaili vaasalaisten äänistä, enää vain 78 äänestäjää oli saalis. Joskus Vaasassa oli joka neljäs kommunisteja. Näin muuttuu laulut ja laulajat.

Offline Hertta

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 662
  • Monikulttuurisuus on voimaa
    • View Profile
Vs: Vasemmistolainen media
« Reply #260 on: 15. 06. 2011 20:08 »
Kreikassa kansa ja ay-liike taistelee rahavaltaa vastaan, mutta suomessa vasemmisto lähtee hallitukseen tekemään oikeistolaista säästö- ja leikkauspolitiikkaa. Jo on aikoihin eletty rakkaassa suomen maassa!

Kansa kärsii mutta työväenliike on herrojen helmassa.

Nykyinen meno kuvastaa nykyisen työväenliikeen oikeistolaistumista todella vakavalla tavalla.

Rahavalta ja oikeistopuolueet voivat nyt leikata sosiaaliturvaa miten tahtovat kun vastavoima puttuu.

Offline Urho

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 686
  • Vasemmiston yhteisvoimaa ja solidaarisuutta
    • View Profile
Vs: Vasemmistolainen media
« Reply #261 on: 18. 06. 2011 08:08 »
Uudensukupolven konsensuspolitiikka alkoi Suomessa

Elämme nyt Suomessa uudensukupolven konsensus aikaa, jota uusi hallitus nyt kuvastaa.
Tilanne on mitä haastavin oikeistolla vahvistaa kapitalismia, voitontavoittelua, politiikkansa vaikutusta ja sitä kautta kannatustaan.

Kun vielä huomioidaan vasemmiston nykyinen kokonaistilanne on siinä oikestolla aikaisempaan konsensusaikaan nähden sanoisinko mahtava tilanne.

Vanhana konsensusaikana oli vasemmistolla vielä vasemmistolainen ote yleiseen mielipiteeseen, mutta nyt se on liberalisoitu tyysti. Vanhana konsensusaika oli sitä, että valtaeliitin helmaan pääsivasemmalta vain yhteistyökykyiset henkilöt ja politiikkana oli pienmpi paha, jonka nimissä  puolueet toimivat ja kansaa kuritettiin.
SKP oli sen ajan uhri vasemmalta konsenspolitiikan altarilla. Tuolloin oli vielä pelastusrenkaana Neuvostoliitto ja yhteistyöpolitiikka, joka piti yllä vasmmistohenkistä menoa maassa. Mutta sitten vuoden 1991 jälkeen, kun Neuvostoliitto hajosi alkoi myös raju alamäki vasemmalla, joka nyt sitten huipentui uudensukupolven konsensukseen.

Maailmalla meno on juuri päinvastaista, Etelä-Amerikka on jo kohta kokonaan vasemmistovetoinen. Pohjois-Afrikassa USA-vetoinen imperialismi ja siirtomaa valta murenee kansojen vallakumouksellisen liikkeen edessä. Mutta myös Keski-Euroopassa vasemmisto taistelee EU:n säästö- ja leikkauspolitiikaa vastaan. Vain oikeastaa Suomalainen vasemmisto on nyt yhdessä jatkamassa aikaisemman puhtaan oikeistolaisen hallituksen säästö- ja leikkauspolitiikkaa Euroopassa.

Media on melkein kokonaan rahavallan hallussa ja sitä kautta yleinen mielipide on näin myös oikeiston hallussa. Tämä antaa melkoisia avaimia hallita ja sitoa vasemmistoa oikeistolaiseen politiikkaan.

Kun kapitalismi kärsii maailmanlaajuisesta ylituotannosta eikä kasvumahdollisuuksia ole perinteisessä teollisuustuotannossa. Pääomat suuntautuvat julkisensektorin palvelutuotantoon takomaan lisäarvoa. Tämä myös tuo finassipääomalle rahoituksen kautta lisäarvoa. Josta esimerkkeinä Kreikka, Espanja, Portugali mm.
Kuntien palveluiden yksityistämistä voidaan nyt jatkaa isolla vaihteella kun vasemmistokin on siihen sidottu ja palvella näin kapitalistista riistopolitiikkaa.

Omahyväinen vasemmisto eliitti tulee nauttimaan ministerielämästään eikä siis taistele vastaan.

Vastassa ei ole oikeastaan kuin oikeistopuolue keskusta, joka menetti kanatustaan rajusti  
viime eduskuntavaaleissa, saatuaan kurjistamispolitiikan vihat kansalta.

Äärioikeistopuolue Perussuomalaiset tulevat edelleen kasvattamaan kannatustaan ja viemään koko vasemmiston kannatusta entistä alemmaksi ja edelleen vasemmiston poliittinen asema kaventuu entisestään. Kansansilmissä tulee SDP:lle ja Vasemmistoliitolle todella vakavapaikka uskottavuuden suhteen.

Ainut pelastus on nyt kansalle se, että Suomi on niin pieni maa, että sillä ei juurikaan ole mitään vaikutusta ison politiikan kulkuun maailmalla, minkälainen hallitus maata hallitsee.

Nyt maata hallitsee siis rahavalta, joka tietenkin tekee kansan elämän sisäisesti turvattomaksi.
Rahavallan politiikka kulkee nyt vapaata uomaa ja niin kauan kun sillä on vapaustakoa voittoja voi kansan elämä pysyä siedettävänä. Mutta kun tullaan siihen tilanteeseen, että rahaa ei voi enää takoa alkaa voimatoimet, joka on se viimeinen keino jatkaa maailmalla jo nähtyä riistopolitiikkaa.

Suomen kommunistinen puolue tekee rehellistä politiikkaa edelleen tässä maassa, joten siltä osin ei kansaa ole jätetty rahavallan armoille.

http://www.skp.fi/
« Last Edit: 18. 06. 2011 08:08 by Urho »

Offline Hertta

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 662
  • Monikulttuurisuus on voimaa
    • View Profile
Vs: Vasemmistolainen media
« Reply #262 on: 18. 06. 2011 18:06 »
Kenen politiikan suunta muuttuu?

Muutamista uudistuksista huolimatta SDP:n ja VAS:n lähtö kokoomuksen johtamaan hallitukseen ei tuo politiikan suunnan muuttamista. Sen sijaan se sitoo eduskunnan vasemmistopuolueita jatkamaan useimmissa asioissa porvarihallituksen oikeistolaista linjaa. Samalla kun tämä hämärtää vasemmistolaista vaihtoehtoa, se antaa valttikortteja perussuomalaisten oikeistopopulismille. Sitoutuminen hallituspolitiikkaan voi vaikuttaa kielteisesti myös ay- ja kansalaisliikkeiden aktiivisuuteen ja rohkeuteen tavoitella todellista politiikan suunnanmuutosta.

Tässä on haastetta SKP:lle ja muille, jotka eivät hyväksy kokoomusvetoista politiikkaa. Nyt ei pidä alistua hallituspuolueiden johtajien kabinettisopimuksiin. Ratkaisevat muutokset tekijät ovat hallituksen ja eduskunnan ulkopuolella, ay- ja kansalaisliikkeiden toiminnassa. Niiden kautta voivat myös vasemmisto ja vihreät nousta tulevaisuudessa vahvemmaksi poliittisen muutoksen tekijäksi.

http://www.valtioneuvosto.fi/tiedostot/julkinen/hallitusneuvottelut-2011/neuvottelutulos/fi.pdf

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Vasemmistolainen media
« Reply #263 on: 18. 06. 2011 18:06 »
Te kuljette jälkijunassa. Ei SKP:tta enää ole olemassa. Senhän lainmukaisesti oikeusministeriö lakkautti
perjantaina 13. päivänä toukokuuta 2011. Kosolan Vikki-vainaan haudasta kuului iloista luiden kolinaa.
Mitä vaaleissa tapahtui, kommunistien äänipottia jakoi kolme kommunistista puoluetta ja 78 äänestäjää.

Kommunistien muistoa kunnioittaen

Pentti Suksi

Offline Hertta

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 662
  • Monikulttuurisuus on voimaa
    • View Profile
Vs: Vasemmistolainen media
« Reply #264 on: 18. 06. 2011 19:07 »
Te kuljette jälkijunassa. Ei SKP:tta enää ole olemassa. Senhän lainmukaisesti oikeusministeriö lakkautti
perjantaina 13. päivänä toukokuuta 2011. Kosolan Vikki-vainaan haudasta kuului iloista luiden kolinaa.
Mitä vaaleissa tapahtui, kommunistien äänipottia jakoi kolme kommunistista puoluetta ja 78 äänestäjää.

Kommunistien muistoa kunnioittaen

Pentti Suksi

Kreikassa sikäläiset kommunistit järjestivät tänään toistaiseksi maan suurimmat mielenosoitukset oikeistopolitikkaa vastaan.


Etkö osaa lukea?
http://www.skp.fi/

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Vasemmistolainen media
« Reply #265 on: 18. 06. 2011 19:07 »
SKP lopetettiin perjan taina 13. päivänä 2011 oikeusministeriön päätöksellä. Kumpaako pityää puhutella
puolueettomia kommunisteja  vai puolueensa menettäneet kommunistit. Seuraan toki aikaani ja
tiedän kreikan kommunistit. Mutta entä täällä Suomessa? ja Vaasassa ei ole enää kommunisteja 78 henkilöä, tuoni on vienyt manalaan jo monta kommunistia. Kommunistit on hyvin ristiriitaisia, jumalaa kielletään. Kun kalman koura niskaan, niin heti ollaan uskossa. Pappi siunaamassa arkun ääressä ja luterilaiseen hautausmaahan viedään virsien kera. Kun kuolema tulee niin heti ollaan papin kauhtanassa kiinni ja tunnustetaan syntejä.

Pentti Suksi

Offline Urho

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 686
  • Vasemmiston yhteisvoimaa ja solidaarisuutta
    • View Profile
Vs: Vasemmistolainen media
« Reply #266 on: 18. 06. 2011 19:07 »
Alibudjetoinnilla tahkotaa tuloksia kuntatalouksissa

Lapua kaupunki tahkosi 2,1 miljoonaa euroa kirjoitti Pohjalainen 16.6. Mutta myös vuonna 2008 oli tulos 1 miljoonaa euroa voittoa. Säästö- ja leikkauspolitiikalla mentiin käyttötaloudessa, jopa 2,2 miljoonaa alle talousarvion.
Henkilöstömenotkin olivat puolimiljoonaa euora alle vuoden 2009.

Lisää säästöjä palveluista tarkoittaa lisää voittoja kuntataloudessa. Näin voidaan sitten alentaa rahaeliitin verotusta.

Offline Hertta

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 662
  • Monikulttuurisuus on voimaa
    • View Profile
Vs: Vasemmistolainen media
« Reply #267 on: 18. 06. 2011 20:08 »
SKP lopetettiin perjan taina 13. päivänä 2011 oikeusministeriön päätöksellä. Kumpaako pityää puhutella
puolueettomia kommunisteja  vai puolueensa menettäneet kommunistit. Seuraan toki aikaani ja
tiedän kreikan kommunistit. Mutta entä täällä Suomessa? ja Vaasassa ei ole enää kommunisteja 78 henkilöä, tuoni on vienyt manalaan jo monta kommunistia. Kommunistit on hyvin ristiriitaisia, jumalaa kielletään. Kun kalman koura niskaan, niin heti ollaan uskossa. Pappi siunaamassa arkun ääressä ja luterilaiseen hautausmaahan viedään virsien kera. Kun kuolema tulee niin heti ollaan papin kauhtanassa kiinni ja tunnustetaan syntejä.

Pentti Suksi

Nyt Pentti keräämään SKP:lle kannatuskortteja, tulevia vaaleihin osallistumista varten.
Niitä voit tulostaa allaolevasta linkistä.

http://www.skp.fi/originals/materiaalit/SKP_rekisteriin2011_1.pdf

Offline Reino Kolmonen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1396
  • Gender: Male
  • Kansalle voimaa työväenliikkeestä
    • View Profile
    • reino kolmonen
    • Email
Vs: Vasemmistolainen media
« Reply #268 on: 19. 06. 2011 17:05 »
EU on kapitalismin nykyinen olomuoto Euroopassa

Näin kirjoittaa Esko Seppänen. 

”Hallitusohjelmaan kirjattu EU-politiikka merkitsee totaalista kuperkeikkaa vasemmistoliiton äänestäjien EU-näkemyksiin nähden. Puoluejohto ei ole oppinut mitään siitä, että ainoana eduskuntapuolueena sillä ei ole omaa meppiä europarlamentissa, ja se oli tulos puolue-eliitin itsepäisestä toiminnasta äänestäjiensä näkemyksiä vastaan.

Jos puhutaan hallitusneuvottelujen voittajista ja häviäjistä, hallitusohjelmassa näkyy selvästi demareiden viiden koon linja: kapitalismi, korporatismi, kolmikanta, konsensus ja kompromissit. Se tuottaa Suomeen lumedemokratian.”

Vasemmistoliiton päätös osallistua uuteen hallitukseen saattaa johtaa jopa eduskuntaryhmän hajoamiseen. Vasemmistoliiton kansanedustajat Markus Mustajärvi ja Jyrki Yrttiaho aikovat äänestää hallituksen ohjelmaa sekä mahdollisia euron tukipäätöksiä vastaan eduskunnassa.

http://www.eskoseppanen.net/index.php?option=com_content&view=category&layout=blog&id=13&Itemid=26

Offline Hertta

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 662
  • Monikulttuurisuus on voimaa
    • View Profile
Vs: Vasemmistolainen media
« Reply #269 on: 19. 06. 2011 19:07 »
Alibudjetoinnilla tahkotaa tuloksia kuntatalouksissa

Lapua kaupunki tahkosi 2,1 miljoonaa euroa kirjoitti Pohjalainen 16.6. Mutta myös vuonna 2008 oli tulos 1 miljoonaa euroa voittoa. Säästö- ja leikkauspolitiikalla mentiin käyttötaloudessa, jopa 2,2 miljoonaa alle talousarvion.
Henkilöstömenotkin olivat puolimiljoonaa euora alle vuoden 2009.

Lisää säästöjä palveluista tarkoittaa lisää voittoja kuntataloudessa. Näin voidaan sitten alentaa rahaeliitin verotusta.


Lapuan kaupungin voitot ovat pieniä Helsingin kaupungin tuloksen rinnalla, joka oli 695 miljoonan jättiylijäämä.

Offline Urho

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 686
  • Vasemmiston yhteisvoimaa ja solidaarisuutta
    • View Profile
Vs: Vasemmistolainen media
« Reply #270 on: 21. 06. 2011 20:08 »
Suomen ja Natsi Saksan veljeydestä raskaat seuraukset Suomen kansalle

”Suomen ja Saksan sotaveljeys sinetöitiin juhannuksena 1941 Suomen valkoisen ruusun ritarikunnan suurristillä. Maamme korkein arvomerkki luovutettiin silloin Saksan valtakunnanmarsalkka Herman Göringille Saksan Karinhallessa.
Luovutustilaisuudesta on säilynyt harvinainen todiste: suurlähettiläs Toivo Mikael Kivimäen kirje ulkoministeri Rolf Wittingille.
Kivimäki oli myöhemmin sodan aikana toivonut arkaluontoisten henkilökohtaisten kirjeidensä tuhoamista, mutta yksi kirje päätyi ulkoministeri Erkki Tuomiojalle hänen siskonsa miehen jäämistöstä. Berliinissä 26.6.1941 kirjoitetussa kirjeessä Kivimäki kertoo keskusteluistaan Göringin kanssa.”

"Saksa aloitti pian talvisodan jälkeen salaisen mielipidevaikuttamisen Suomessa avustamalla mm. kirkkoa ja tukemalla urheiluyhteyksiä suomalaisten kanssa. Sotalakien sääntelemässä mielipideilmastossa työväestön sodanvastaiselle liikehdinnällä ei ollut mahdollisuuksia vaikuttaa politiikan suuntaan."

On todella aika ottaa esille 70 vuotta sitten tapahtuneet Suomalaisen oikeiston raskaat sotarikokset, joista Suomen kansa raskaasti joutui kärsimään.

http://yle.fi/uutiset/nakokulmat/2011/06/goringin_risti_saatteli_suomen_sotaan_2678948.html
« Last Edit: 21. 06. 2011 21:09 by Urho »

Akseli

  • Guest
Vs: Vasemmistolainen media
« Reply #271 on: 22. 06. 2011 18:06 »
Suomalaiset lahtarit viettivät ilmeisesti hiljaisen hetken tänään

”Tänään tulee kuluneeksi 70 vuotta operaatio Barbarossan alkamisesta. Operaatio Barbarossaksi nimitetään natsi-Saksan suurhyökkäystä Neuvostoliittoon. Suomen ja Neuvostoliiton välille julistettin sota 26. kesäkuuta 1941. Barbarossaa muistetaan eri puolilla entistä Neuvostoliittoa vietetyillä hiljaisilla mielenosoituksilla.”


http://yle.fi/uutiset/ulkomaat/2011/06/operaatio_barbarossasta_70_vuotta_2680475.html

Offline Reino Kolmonen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1396
  • Gender: Male
  • Kansalle voimaa työväenliikkeestä
    • View Profile
    • reino kolmonen
    • Email
Vs: Vasemmistolainen media
« Reply #272 on: 24. 06. 2011 12:12 »
Suomen hyvinvointivaltio syntyi hävitynsodan johdosta

Tänään oli Pohjalaisessa Kokoomuslaisittain katsottuna osaltaan asiallinen kirjoitus 70 vuotta sitten tapahtuneesta jatkosodasta. Tosiasia on että, jatkosodan mahdollisti Saksalaisen natsismin tulo Suomeen.

Hyvinvointipalvelut syntyivät porvariston hävittyä sotansa. Näinhän se oli, että Suomen porvaristo ”joutui” hävitynsodan jälkeen ottamaan huomioon ja alettava parantamaan työtätekevä kansan elinoloja. Näin ovat myös todenneet presidentti Tarja Halonen ja nyt Pohjalaisessa professori Heikki Ylikangas, että jatkosota vaikutti voimakkaasti nykysuomalaisuuteen. Sitäkautta sitten muodostui uusi Suomen identiteetti.
Jatkosota ja sen jälkeinen aika määritti Suomen aseman erityisesti Neuvostoliiton naapurina uudelleen. Aikaisemmin se oli aina vuodesta 1918 alkaen ollut hyvin vihamielinen.

Mutta jatkosodan myönteinen vaikutus (sodan aiheuttamien kärsimyksien rinnalla) näkyy edelleen vaikka Neuvostoliittoa ei enää olekkaan.

Suomalaisuus rakentui aikaisemmin vuoden 1918 soditun kansalaissodan päälle, mutta se muuttui sitten jatkosodan jälkeen. Myös talvisota jää jatkosodan vaikutuksien alle, vaikka rahavalta käyttääkin sitä poliittisiin tarkoituksiin ja pitää sillä yllä konsensusta vasemmiston ja oikeiston välillä.

Vuoden 1918 jälkeen oli sodan voittajien asema vahva, jopa kommunistinen puolue oli kielletty ja fasistisluonteiset järjestöt olivat valloillaan kuten suojeluskunnat.
Kun sitten vuoden 1944 jälkeen siirryttiin pois porvariston riktatuurista, niin alkoi demokraattinen kehitys maassa. Voi sanoa, että Neuvostoliitto olemassaolollaan pakotti Suomen oikeiston hyvinvointivaltion perustamiseen. Valtiovalta paransi isoilla tulonsiirroilla kansanelämää, jotta siirtymää vasemalle ei tapahtuisi. Mutta toisaalta sama ilmiö tapahtui koko Euroopan mitassa.

Oikeisto ajatteli, että Neuvostoliitto oli huono asia idässä, mutta hyvä lännessä.

Suomen ja Saksan suhteet olivat tiiviit aina vuodesta 1918 alkaen ja jatkuen vuoteen 1944 asti.
Lapissa oli jopa 200 000 natsisotilasta parhaimmillaan ja se loikin unelman porvaristolle suursuomesta.

Suomen valtio oli ainut pohjoismaa, joka oli liitossa fasistisen Saksan kanssa, eikä tuolloin myöskään ”vapaaehtoiselta” pohjalta löytynyt muita maita kovinkaan monta maailmasta natsien liittolaiseksi.

Jatkosota oli todella erikoinen tapahtuma siinä suhteen, että Suomen valtio oli liitossa Natsisaksan kanssa ja tuki raakalaismaista ja rikollista sotaa ihmiskuntaa vastaan.

Tätä taustaa vasten on jo aika lopettaa valehtelu kansalle tuosta rikollisesta ajasta.

Kirjoituksessa on lainauksia Pohjalaisesta 24.6.
« Last Edit: 24. 06. 2011 12:12 by Reino Kolmonen »

belurisk

  • Guest
Vs: Vasemmistolainen media
« Reply #273 on: 24. 06. 2011 13:01 »
Mutta toisaalta Tätä taustaa vasten on jo aika lopettaa valehtelu kansalle tuosta rikollisesta ajasta.

Kirjoituksessa on lainauksia Pohjalaisesta 24.6.
Kolmonen kumppaneineen jatkaa sokeainkirjoituksia. Kirjoittaisit joskus rehellisesti kommunistien tekemistä rikoksista kautta maailman ja myös siitä, että kommunismi ei koskaan ole kunnioittanut ihmisarvoa ja vapautta. Kolmonen edustaa tekopyhyyttä ja tarkoitushakuista tietämättömyyttä.
Hyvää Juhannusta silti vapaassa Suomessa, onko valittamista.

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Vasemmistolainen media
« Reply #274 on: 24. 06. 2011 14:02 »

.

Tuossa nyt Kolmonen & kumpp. oikoo asioita pahasti

Ei Suomella ollut mitään tekemistä hitleriläisyyden eikä hitleriläisen tuhoamissodan kanssa, ainoastaan haluttiin oikeutetusti palautukseen ne alueet jotka CCCP aggressiollaan vei 1939

Joita ei muuten ole vieläkään palautettu vaikka mm. Baltian maat jälki-CCCP on jo palauttanut

.

Offline Urho

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 686
  • Vasemmiston yhteisvoimaa ja solidaarisuutta
    • View Profile
Vs: Vasemmistolainen media
« Reply #275 on: 25. 06. 2011 20:08 »
Kokoomus yrittää turvata kuudenpuolueen hallituksella sen, että Suomessa ei synny vastaavaa joukkotoimintaa säästö-ja leikkauspolitiikkaa vastaan kuten Kreikassa, Espanjassa mm.

Rahavalta on nyt myös Suomessa tukalanpaikan edessä, jos kansaa ei saada mukaan maksamaa pankkiherrojen tappioita. Toisaalta finassipääomalle ei synny uutta rahaa, jos yritykset ja valtiovallat eivät ota uutta lainaa. Jos pankit eivät voi kirjoittaa lainapapereita ne menevät konkurssiin.

Markkinatalousjärjestelmä on todella pahassa kriisissä ihan maailmanlaajuisesti.

« Last Edit: 25. 06. 2011 20:08 by Urho »

Offline Urho

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 686
  • Vasemmiston yhteisvoimaa ja solidaarisuutta
    • View Profile
Vs: Vasemmistolainen media
« Reply #276 on: 28. 06. 2011 21:09 »
Herrat ja narrit liitossa

Voi, voi, eikö noi hölmöt SDP ministerisosialistit ymmärrä, että ovat kokoomuksen likaisentyöntekijöinä. Yhdessä kokoomuslaisten kanssa kehuivat tulevaa säästö- ja leikkauspolitiikkaansa. Kokoomuksen ryhmäpuhuja ylisti vuolaasti eduskunnassa tänään kokoomuksen budjettiohjelmaa!

Kuntia yhdistetään nyt yhdessä Kokoomuksen kanssa. Tämä tietään yksityiselle palvelubisnekselle uusia rahanteko mahdollisuuksia. Rahavallalla menee nyt todella hyvin tässä maassa. Todellista vastavoimaa ei nyt ole rahanvallalle.

Mutta se vielä, että SDP ja vasemmistoliitto turvaa myös hallituksessa olon kautta kokoomuksen presidenttiehdokkaan läpimenon tulevissa vaaleissa. SDP ja vasemmistoliitto sitoivat kätensä kokoomuslaiseen paskaan.
Näin ovat heidän suuttukittu presidenttivaalien puheiden osalta. Tämä tarkoittaa, että koko media on kokoomuksen Niinistön vaalipropagandatyössä.

Näin se nyt toimii uuskonsenssus tässä maassa. Samaan aikaa Kreikssa koko vasemmisto on kaksipäivää yleislakossa säästö- ja leikkauspolitiikkaa vastaan.
« Last Edit: 28. 06. 2011 21:09 by Urho »

Akseli

  • Guest
Vs: Vasemmistolainen media
« Reply #277 on: 29. 06. 2011 20:08 »
Uutta hallituksen käynnistämää konsensusta syvennetään työmarkkinakenttään

Pääministeri kutsui AY-johtajat ja vastaavat EK:n pomot työnantaja puolelta palaveriin. Kokoomuksen pääministeri Katainen sanoikin eduskunnassa hallitusohjelmaa esitellessään, että vastuun kantajiksi tarvitaan myös ay- ja työnantaja järjestöt uudenlaiseen yhteistyöhön eli konsensukseen.

Maan taloutta ja asioita hoidetaan nyt talvisodan hengessä! Markkinataloudessa talous- ja raha ovat  ensijaisia. Yhteiskuntaa hoidetaan talouden näkökulmasta ja vasta sen jälkeen ajatellaan, miten ne palvelut toimii. Julkisellasektorilla oikeistolaisen politiikanvallitessa palveluja ja toimintoja keskitetään, että saataisiin voittoa eli ylijäämää. Samoin palveluita siirretään maksullisiksi.

Maan rahavallalla ovat nyt maanpolitiikassa kaikki pelikortit käytössä. Koko parlamenttaarinen vasemmisto on johtoroikassa mukana.

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Vasemmistolainen media
« Reply #278 on: 29. 06. 2011 21:09 »
Maa on tosiaan lisäämässä hallitusohjelman mukaisesti kolmikantaista valmistelua ja se on palkansaajien kannalta hieno asia. Sitähän kaikki palkansaajajärjestöt (SAK,STTK, Akava) ovat vaatineet.

Akselin esille ottamalla julkisen sektorin yksityistämisellä ei ole mitään tekemistä asian kanssa. Jos olisi, luultavasti suuret julkisen sektorin suuret liitot sitä vastustaisivat kyseisessä kokoontumisessa.

Kommunisteja närästää kun joku (SDP, Vasemmistoliitto) yrittää oikeastikin tehdä jotain työläisten hyväksi ”tyhjien tynnyreiden kolistelun” sijaan.
« Last Edit: 29. 06. 2011 21:09 by Jorma Kivimäki »

Akseli

  • Guest
Vs: Vasemmistolainen media
« Reply #279 on: 29. 06. 2011 21:09 »
No Kivimäki mitkäs puolueet siellä Kreikassa ajavat niitä säästöjä- ja leikkauksia julkiseensektoriin? Ja mitkäs puolueet ja liitot siellä Kreikassa vastustavat säästöjä -ja julkisensektorin yksityistämistä?
Vielä jopa järjestävät yleislakkoja!

Samaa aikaan maamme vasemmistoeliitti luuraa nurkantakaa kokoomuksen kanssa, josko tarvittaisiin sopimusyhteiskuntaa apuun!

Ay-pomoja tarvitaan apuun julkisensektorin yksityistämisen etenemiseen hallitusohjelman mukaan.

« Last Edit: 29. 06. 2011 21:09 by Akseli »