Author Topic: Valokuvaus harrastuksena?  (Read 74616 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Valokuvaus harrastuksena?
« Reply #360 on: 24. 05. 2013 21:09 »

Kukaan ei tiennyt joten helpotan.  Tässä melkein koko talo.  Se on Vaasassa.  Missähän kaupunginosassa Vaasassa tämä
vanha talo sijaitsee?
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Lauri Karppi

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 448
    • View Profile
Vs: Valokuvaus harrastuksena?
« Reply #361 on: 24. 05. 2013 21:09 »
En kyllä muista nähneeni koskaan. Veikkaan että vöyrinkaupunki.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Valokuvaus harrastuksena?
« Reply #362 on: 24. 05. 2013 21:09 »

Vaikkakin se meni vikaan se meni sinne päin ja oli paras arvaus mitä sain sillä en saanut muita.
Eli tämä on Palosaarella Kapteeninkatu 23.  En usko, että itse olisin arvannut vaikka olen ajanut siitä ohi monet kerrat.
Kiitos Laurille hyvästä arvauksesta.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Valokuvaus harrastuksena?
« Reply #363 on: 25. 05. 2013 08:08 »

Julkaisen blogissa n. 300-340 kuvaa vuodessa.  Suurin osa tulee juttujen ja puffien mukana, mutta vajaat puolet teen itse tai yhdistelen tai sitten käytän ilmaisia kuva-arkistoja, esim. Free Foto:a.

Yleensä kuvan tuottamiseen menee aikaa n. 3-5 minuuttia.  Enenpää ei juuri saakkaan mennä.  En oikein osaa sanoa tätä valokuvaamiseksi, vaan oikea sana on ehkä "kuvittaminen", joka sekin on ammattitermi eikä oikein tee kunniaa tällaisille pikakuville.

Koska kuvien tarve on jokapäiväinen kannan aina kameraa mukanani ja kuvaan "symbolikuvia", esimerkiksi kylttejä, laattoja, yksityiskohtia siltä varalta, että niitä saattaisi joskus tarvita.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Valokuvaus harrastuksena?
« Reply #364 on: 25. 05. 2013 09:09 »

Julkaisen blogissa n. 300-340 kuvaa vuodessa.  Suurin osa tulee juttujen ja puffien mukana, mutta vajaat puolet teen itse tai yhdistelen tai sitten käytän ilmaisia kuva-arkistoja, esim. Free Foto:a.

Hei etkö nyt voisi itsekin käyttää itse aikanaan toivomaasi yhteistä kuvakokoa.  Itse halusit määrittää kuvakoon ja kun sen yhdessä sitten määritimme että se on width=640 niin olisi hyvä jos itsekin sitä käyttäisit.  Eli ensimmäisen Img jälkeen välilyönti ja teksti "width=640 ja hakasulku kiinni.  hakasulkuimg width=640hakasulku

Kirjoittajat halusivat itse määrittää kuvakoon mutta se ei sinulle käynyt.  Miksi se kuitenkin käy sinulle itsellesi vaikka sinä itse halusit sen standardoitavan?

Noh tiedän syyn.  Olet unohtanut.  Mutta näin se palautui mileen.  Eikö vain?
« Last Edit: 28. 06. 2013 13:01 by vaasalainen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Valokuvaus harrastuksena?
« Reply #365 on: 25. 05. 2013 09:09 »
Syy oli tällä kertaa siinä, että kuva oli jo valmiina blogin upploads-kansiossa.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Valokuvaus harrastuksena?
« Reply #366 on: 25. 05. 2013 09:09 »

Niinhän ne kaikki.  Uskon että olet vain unohtanut
« Last Edit: 28. 06. 2013 13:01 by vaasalainen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Valokuvaus harrastuksena?
« Reply #367 on: 02. 06. 2013 14:02 »

Aika kuluu nopeammin kuin usktkaan.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Valokuvaus harrastuksena?
« Reply #368 on: 02. 06. 2013 14:02 »

Ulkohuussi
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Valokuvaus harrastuksena?
« Reply #369 on: 02. 06. 2013 14:02 »

Klap, klap Vaasalle
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Valokuvaus harrastuksena?
« Reply #370 on: 02. 06. 2013 16:04 »
Ihmettelen kovasti tämän osion funktiota.  Ei kai tarkoitus ole, että tänne vain pudotetaan kuva kuvan jälkeen.  Kyllä ainakin minä odotan jonkinlaisia kommenttaja, vaikka vain että "Ei noissa kuvissa juuri mitään kommentoitavaa ole."

Aina voi oppia ja kommentit piristävät.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Valokuvaus harrastuksena?
« Reply #371 on: 02. 06. 2013 16:04 »
Valokuvaus ja videonteko ovat monipuolisia harrastuksia.

<a href="http://www.youtube.com/v/h9MiEUGjGZs" target="_blank" rel="noopener noreferrer" class="bbc_link bbc_flash_disabled new_win">http://www.youtube.com/v/h9MiEUGjGZs</a>
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

hartsa

  • Guest
Vs: Valokuvaus harrastuksena?
« Reply #372 on: 05. 06. 2013 21:09 »
Klap, klap Vaasalle

Heh, olipa hienosti huomattu ja kuvakin vielä taitavasti sommiteltu ja rajattu. Tuosta kun olisi ollut korkearesoluutioversio laittaisin taustakuvaksi työkoneelle ja esittelisin sillä kaupunkia reissuilla...

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Valokuvaus harrastuksena?
« Reply #373 on: 08. 06. 2013 16:04 »

Täällä maalla on mukavaa.  Vai onko?  Siis maalla?   Tietääkö kukaan missä odotan maitoautoa?


Seis siihen paikkaan.  Täällä ei ole enää mitään nähtävää.

Mutta missä täällä?


Tämä on varmaankin Kiinasta?
« Last Edit: 08. 06. 2013 16:04 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

AD

  • Guest
Vs: Valokuvaus harrastuksena?
« Reply #374 on: 08. 06. 2013 18:06 »
Missä helvetin maalla ? strömsöö tuntuu olevan kaukaisin kohde mihin ajokillasi pääset,,,
Jeesus että tuonnekin on uhrattu verorahoja.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Valokuvaus harrastuksena?
« Reply #375 on: 08. 06. 2013 18:06 »
Missä helvetin maalla ? strömsöö tuntuu olevan kaukaisin kohde mihin ajokillasi pääset,,,
Jeesus että tuonnekin on uhrattu verorahoja.



Uhummm.  Niinkö?

Srömsö on ok mutta missähän on tämä maitolaituri?
« Last Edit: 08. 06. 2013 19:07 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

AD

  • Guest
Vs: Valokuvaus harrastuksena?
« Reply #376 on: 08. 06. 2013 18:06 »
Mopo on mopo, maitolaiturinkin olen nähnyt, olisikoha hyvin lähellä strömsöötä?

AD

  • Guest
Vs: Valokuvaus harrastuksena?
« Reply #377 on: 08. 06. 2013 18:06 »

Kun valokuvaus on harrstuksena niin sitä tulee napsittua.  Mistähän olen tämän napsannut?
Olen nuokin numerot tohon seinään asentanut,,

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Valokuvaus harrastuksena?
« Reply #378 on: 08. 06. 2013 18:06 »
Mopo on mopo, maitolaiturinkin olen nähnyt, olisikoha hyvin lähellä strömsöötä?



Noh on se sieltäpäin katsottuna täälläpäin.  Tästä ei pääse yhtään lännemmäksi ilman venettä. 

Mutta kauan sitten ennenkuin sinusta tuli rehtori, asuit 4 km maitolaiturista.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Valokuvaus harrastuksena?
« Reply #379 on: 08. 06. 2013 19:07 »

Minä en kuvillani pyri mihinkään tateelliseen päämäärään, koska siihen eivät taitoni riitä.  Minulle riittää, että kuva yhdessä kuvatekstin kanssa kertoo jotain siitä, mitä näen.  Tässä väläys elämänilosta Vaasan Kalastuksenpäivillä.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Valokuvaus harrastuksena?
« Reply #380 on: 09. 06. 2013 10:10 »

Tämä ei ole trikkikuva vaan huonotuurinen telttailija Tuurissa.   Trombi iski eilen Tuuriin ja teki tästä lentävän teltan. 
Lentäviä mattoja on ollut iät ja ajat mutta tulisikohan tästä Suomelle oma taru "lentävien telttojen maa."  Sillä samoin
lienee syntynyt taru lentävistä matoista.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Valokuvaus harrastuksena?
« Reply #381 on: 09. 06. 2013 11:11 »
Kari Lajusen ottamaan valokuvaan joka on julkaistu täällä  vastaus 360 24.5.13 klo 21.09

Kuva on Kapteeninkatu 23 Palosaarelta, läheltä Palosaaren toria. Talo on tänään Laxien omistama.

Talo on rakennettu 1912 ja vuosiluku on pääoven yläpuolella. Valmistumisen jälkeen talo oli venäläisten merisotilaiden kasarmirakennuksena 28.1.1918 asti.

Kun Vaasaa vallattiin ns. tammisunnuntaina Mannerheimin johtaman esikunnan suunnitelmien mukaisesti, oli tämä talo yksi valtauskohde. 28.1.1918 klo 3.00 suokuskuntalaiset tekivät yllätyshyökkäyksen, venäläissotilaat olivat juuri silloin syvimmässä unessa, eli hyökkäys tuli täytenä yllätyksenä.
Käytiin lyhyt tulitaistelu ja venäläiset antautuivat ja luovuttivat aseensa. Taitelussa kaatui yksi venäläinen sotilas. Mainittakoon vielä, että edellisltana kasarmilta kaikki upseerit poistuivat
vapaaehtoisesti ja he saivat pitää miekkansa ja taskuaseensa ja siihen patruunat.

Talon myöhäisimmistä vaiheista minulla ei ole tietoa. Vieressä on talo joka on taidemaalari Veikko Takalan omistama ja nyt ilmeisesti on perikunnan omistama.

Pentti Suksi

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Valokuvaus harrastuksena?
« Reply #382 on: 09. 06. 2013 12:12 »

Kuva voi olla myös pelkkää "rekisteröintiä".  Tässä iltalenkillä napsittu otos Kustaanlinnan sympaattisesta uimakopista.
« Last Edit: 09. 06. 2013 17:05 by vaasalainen »
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Valokuvaus harrastuksena?
« Reply #383 on: 13. 06. 2013 11:11 »

Oletko koskaan pohtinut, että puutarhuri ei ehkä koskaan näen istuttamiaan puita täysi-ikäisinä?
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

caprera

  • Guest
Vs: Valokuvaus harrastuksena?
« Reply #384 on: 13. 06. 2013 17:05 »
Ihmettelen kovasti tämän osion funktiota.  Ei kai tarkoitus ole, että tänne vain pudotetaan kuva kuvan jälkeen.  Kyllä ainakin minä odotan jonkinlaisia kommenttaja, vaikka vain että "Ei noissa kuvissa juuri mitään kommentoitavaa ole."

Aina voi oppia ja kommentit piristävät.

Kyllähän näitä kuvia mielellään kommentoisi mutta ainakin Lajusen kuvat ja videot ohitan jo katsomatta, hänen naamansa etualoina videoissa ja tuollainen turhanaikainen itsepönötys kuvissaan on käynyt liian kestämättömäksi.
Ymmärrän kyllä hänen halunsa olla oikea toimittaja mutta oikein toimitetuissa jutuissa sisältö ja kohde ovat tärkeämpiä kuin tekijä.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Valokuvaus harrastuksena?
« Reply #385 on: 13. 06. 2013 18:06 »


Kyllähän näitä kuvia mielellään kommentoisi mutta ainakin Lajusen kuvat ja videot ohitan jo katsomatta, hänen naamansa etualoina videoissa ja tuollainen turhanaikainen itsepönötys kuvissaan on käynyt liian kestämättömäksi.
Ymmärrän kyllä hänen halunsa olla oikea toimittaja mutta oikein toimitetuissa jutuissa sisältö ja kohde ovat tärkeämpiä kuin tekijä.

Mutta sähän voisit laittaa jonkun itse ottamasi kuvan.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Valokuvaus harrastuksena? Kuva-arvoitus
« Reply #386 on: 18. 06. 2013 11:11 »

Missähän Vaasassa tämä uutuuttaan kiiltävä peltikatto on?
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Lauri Karppi

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 448
    • View Profile
Vs: Valokuvaus harrastuksena?
« Reply #387 on: 19. 06. 2013 16:04 »
veikkaan että yliopistolla

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Valokuvaus harrastuksena?
« Reply #388 on: 19. 06. 2013 19:07 »
veikkaan että yliopistolla

Se on sillälailla hyvä arvaus, että kyseessä on koulu.  Mutta ei yliopistolla.

Lisää arvauksia?
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Lauri Karppi

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 448
    • View Profile
Vs: Valokuvaus harrastuksena?
« Reply #389 on: 19. 06. 2013 21:09 »
Vihjeen jälkeen ajattelin, että sitten tuon täytyy olla Academilliltä, siellä muistelen nähneeni noin uutta kattoa. Lähdin sitten iltalenkille. Waskiluodon suunnasta lähestyessä olin varma että tämä se on:



En kuitenkaan löytänyt mistään juuri tuon näköistä, kiertelin siellä ympäri mutta ei:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/18800663/Vaasa/19.06.13%20152.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/18800663/Vaasa/19.06.13%20153.jpg
https://dl.dropboxusercontent.com/u/18800663/Vaasa/19.06.13%20154.jpg

Sitten muistin, että olin pari vuotta sitten erään koulun remonttiin osallistunutta opiskelijaa työhönoppimisvalvomassa, ja menin keskustaan päin. Kun näin tämän, tiesin että nyt polttaa:

https://dl.dropboxusercontent.com/u/18800663/Vaasa/19.06.13%20160.jpg

Ja sitten vielä se oikea pääty talosta:


Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Valokuvaus harrastuksena?
« Reply #390 on: 19. 06. 2013 21:09 »
Ohhoh.  Se oli täysin oikea vastaus.  Täytyy myöntää, että olit nähnyt vaivaa.

Seuraava arvoitus olisi ollut tuo ikkuna vasemmalla mutta kun se jo näkyy omassa kuvassasi niin jätän sen pois.
« Last Edit: 28. 06. 2013 13:01 by vaasalainen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Lauri Karppi

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 448
    • View Profile
Vs: Valokuvaus harrastuksena?
« Reply #391 on: 19. 06. 2013 21:09 »
No minun vuoroni. Mistä tämä on?


Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Valokuvaus harrastuksena?
« Reply #392 on: 28. 06. 2013 22:10 »

Käytiin kuvaamassa Kadonnutta Vaasaa Punakareilla.  Meillä oli tällainen porukka.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Valokuvaus harrastuksena?
« Reply #393 on: 28. 06. 2013 23:11 »

Kadonnutta Vaasaa etsimässä kuvaustiimi Punakareilla.  Sää suosi meitä ja makkara paistui.


Siinä ne ovat.  Punakarit.  Saari pelkkää kiveä.


Takanamme Punakarien ainoan rakennuksen jäännökset.
« Last Edit: 28. 06. 2013 23:11 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Valokuvaus harrastuksena?
« Reply #394 on: 29. 06. 2013 16:04 »
Jännityksellä odotamme videota ja lisää kuvia, vanhat Vaasalaiset varmaan mielellään katsovat kuvia. Ehkä semmosetkin jotka eivät ole käyneet mutta kuulleet paikasta, mene ja tiedä.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Eikka

  • Guest
Vs: Valokuvaus harrastuksena?
« Reply #395 on: 29. 06. 2013 16:04 »
Tämä on sellaista Vaasaa mitä pitäisi tuoda enemmän esiin. Onko klaffi vielä tallessa?

Eikka

  • Guest
Vs: Valokuvaus harrastuksena?
« Reply #396 on: 29. 06. 2013 16:04 »
No minun vuoroni. Mistä tämä on?



Nostokurki

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Valokuvaus harrastuksena?
« Reply #397 on: 29. 06. 2013 23:11 »
Kyllä kalfi on tallessa, en vaan hokannu sen sijaintia ku koitin pysyä sen takapuolella. Kyllä mäkin vilahdan lopullisessa videossa, mitäs mä ny änkeen kuviin ku on nättiä kiinan tytyttöä. Kapteenin oikeudella mulla oli yksi olut ja koitin piilotella sitä, muut joivajat lähdevettä, kapteenin oikeus. Mennessä oikaisin hieman ja ajoimme kodasta jossa 60Cm vettä ja lähtiessä kierssimme Riitgrundin päästä josta yleensä ajan. Jos vain minä ja vaimomi olisimme oikaisseet monesta kohtaan mutta vieraiden henki mun vastuulla pakottaa ajaan väylillä niin kauan ku niitä on.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Valokuvaus harrastuksena?
« Reply #398 on: 30. 06. 2013 08:08 »


Nostokurki

Hoopo.  Kysyttiin mistä? eikä mikä?  Vastaus on tietysti "Nostokurjesta."


Olemme juuri rantautuneet Punakareille.  Luultavasti siellä tallustelee maailmanhistorian ensimmäiset kiinalaiset.  Paikka on vapaasti käytettävissä ja siellä tiedetään olleen paljonkin ulkomaalaisia  joten tieto ei ole varmaa mutta luultavasti.

Toisinaan kannattaa satsata laatuun.  Toisinaan ei.  Ostin tuon "Manfrotto" jalustan 36-vuotta sitten ja se on ollut ahkerassa käytössä.  Yleensä minun ei kannata satsata laatuun sillä tarvike syystä tai toisesta katoaa ja se tulee kalliiksi mutta tämä on säilynyt.
« Last Edit: 30. 06. 2013 08:08 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline kamaroudari1

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 977
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Valokuvaus harrastuksena?
« Reply #399 on: 30. 06. 2013 09:09 »
Aikaa on kulunut viimeisestä visiitistä Punakareilla. Varmaankin liittyy johonkin vierailuun edesmenneen Märäskrärin keisarin luona.