Author Topic: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri  (Read 514169 times)

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2800 on: 25. 11. 2011 15:03 »
Jotenki tämä rahan jako kyllä ihmetyttää, paljonko on annettu ja annetaan Seinäjoen lentokentälle ja ne ei rekkoja vie sinisen tien alkuun.

Itse asiassa tuo vertaus Seinäjoen lentokenttään on aika osuva. Seinäjoen kaupunki ja myös ympäristökunnat ovat vuosia tukeneet kituvaa Rengonharjun lentoliikennettä. Sekin on yhteistä, että seinäjokelainen yritys (Finncom) oli kunnilta saamine tukirahoineen liikennettä ylläpitämässä. Liikennettä on ilmeisesti pidetty alueen vetovoimaisuuden kannalta tärkeänä.
Nyt kun tilanne muuttui ja liikennöinnin aloitti kansainvälinen Flybe, lopettaa se saman tien kannattamattomat lennot.

http://www.pohjalainen.fi/uutiset/maakunta/flybe-lopettaa-seinajoen-reitin-1.1103187

Quote
Matkustajille pitää olla jotain parempaa kuin kokis ja pizaslaissi, mielipide on ihan oma joka todistaa sen että voin olla täysin väärässä.  

Itsekin olen monesti miettinyt tuota tax-freen todellista vaikutusta liikenteen vähäisyyteen. Itse olin äskettäin Tallinnassa enkä ostanut yhtikäs mitään tax-freestä. Jos laivat olisivat edes jotenkin viihtyisiä, ruokatarjoilu kohtuullista ja ennen kaikkea matkahinnat vähänkään vertailukelpoisia, voisi tätäkin reittiä ajatella ihan seuramatkana. Aikaisemmin pidettiin vaasanlaivoilla firmojen pikkujoulut ja edestakainen päivämatkan saattoi pitää koulutuspäivänä. Monta kertaa se korvasi myös tavallisen ravintolaillan, kun porukka halusi lähteä rentoutumaan. Nyt matkahinta ei ole ollenkaan kilpailukykyinen, eikä viihtyvyys sitä luokkaa, että moinen olisi tarkoituksenmukaista.

Offline Niiskutti

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1632
    • View Profile
Vs: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2801 on: 25. 11. 2011 17:05 »
Itsekin olen monesti miettinyt tuota tax-freen todellista vaikutusta liikenteen vähäisyyteen. Itse olin äskettäin Tallinnassa enkä ostanut yhtikäs mitään tax-freestä. Jos laivat olisivat edes jotenkin viihtyisiä, ruokatarjoilu kohtuullista ja ennen kaikkea matkahinnat vähänkään vertailukelpoisia, voisi tätäkin reittiä ajatella ihan seuramatkana. Aikaisemmin pidettiin vaasanlaivoilla firmojen pikkujoulut ja edestakainen päivämatkan saattoi pitää koulutuspäivänä. Monta kertaa se korvasi myös tavallisen ravintolaillan, kun porukka halusi lähteä rentoutumaan. Nyt matkahinta ei ole ollenkaan kilpailukykyinen, eikä viihtyvyys sitä luokkaa, että moinen olisi tarkoituksenmukaista.

Näin juuri. Tiivistit kaikki omatkin ajatukseni tuohon ylläolevaan tekstiin.

Vertaus:
2hlön matka Vaasa - Uumaja - Vaasa 260€
2hlön bussikuljetukset VSA-HKI-VSA + päivä Tukholmassa 2hlön B-luokan hytissä 116€
2hlön bussikuljetukset VSA-HKI-VSA + päivä Tallinnassa menomatka 2hlön A-luokan hytissä 110€
2hlön bussikuljetukset VSA-TKU-VSA + 23h miniristeily Silja Europe 2hlön B-luokan hytissä 82€

Lähtisitkö Uumajaan tollasella hinnalla, tollasella paatilla ihan vaan huvin vuoksi? Et todellakaan.

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2802 on: 25. 11. 2011 17:05 »

.

Kokonaistaloudellisesti edullisin lienee omamatkailu Vsa-Haaparanta-Vsa, kilpailee ajallisesti tuon Vsa-Uumaja linjan kanssa

.

Offline Nasty

  • Kansalaisaktiivi
  • ***
  • Posts: 120
    • View Profile
Vs: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2803 on: 25. 11. 2011 18:06 »
Kiitokset nimimerkki Niiskutille.  Vuosia sitten joku kertoi että RG-Linellä tarjotaan vain kalpeita pizzaslaisseja.
Pitäneekö enää paikkansa? 

Joka tapauksessa olisi hienoa jos joku osaisi liittää Niiskutin listaan myös mitä lounas ja ruokajuoma (olut, vesi, maito) maksaa noilla reiteillä ja mitä lounas sisältää.  Näin kuvio selvenisi.

Tietysti tiedot muustakin tarjonnasta kirkastaisi kuvaa RG-Linestä.

Offline Näin On

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 451
    • View Profile
Vs: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2804 on: 25. 11. 2011 18:06 »
Ilman muuta Ravirata ihmisasunnoiksi

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2805 on: 25. 11. 2011 18:06 »
Yritin löytää  RG-Linen nettisivuilta tietoja aterioinnista, mutta en löytänyt.  Enkö osannut etsiä?

http://www.rgline.com/
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Asiantuntija

  • Guest
Vs: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2806 on: 25. 11. 2011 19:07 »
Yritin löytää  RG-Linen nettisivuilta tietoja aterioinnista, mutta en löytänyt.  Enkö osannut etsiä?

http://www.rgline.com/

Matka kestää vain nelisen tuntia ja on tarkoitettu siihen, että siirrytään paikasta toiseen. Tätä liikennettä ei voi oikeastaan mitenkään verrata etelän Tax-Free helvetteihin. Tuolla välillä on turha laivayhtiön satsata ruokaan, ei sillä saada sijoitetulle rahalle vastinetta.

Hintavertailut ja muutkin vertailut Tax-Free liikenteen kanssa on vähän sama kun vertaisi Mäkkärin tuotteita hintoineen Bacchusin hintoihin ja safkoihin. Tämän jälkeen sitte päättäisi että kumpaan pitäisi mennä.

Jos pitää viettää iltaa syöden hyvin on hyvä vaihtoehto Bacchus

Jos pitää syödä nopeasti ja edullisesti on hyvä vaihtoehto Mäkkäri

Jos pitää lähteä kairaamaan ja ryyppäämään on hyvä vaihtoehto etelän Tax-Free laivat

Jos pitää päästä Vaasasta ruotsin lappiin on hyvä vaihtoehto RG-Line.

Näitä asioita voi verrata toisiinsa vain käyttötarkoituksen mukaan.
« Last Edit: 25. 11. 2011 19:07 by Asiantuntija »

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2807 on: 25. 11. 2011 21:09 »
Mielestäni RG Line on sovittanut toimintansa kysynnän mukaan. Jos matkustajat tosissaan kyselisivät kunnon ruoan perään ja olisivat valmiita maksamaan siitä, niin totta kai sitä olisi tarjolla. Mutta on helppo kysellä täällä sellaista, jota ei sitten olisi kuitenkaan valmis käyttämään. Riittää jos hinta on vähänkin väärä ja asiasta tulee monelle ylivoimainen.

Hyvä muistaa, että Silja Line myytiin Tallinkille. Ei minään kukoistavana varustamona, vaan antoivat periksi. Homma ei tuottanut, vaikka matkustajamäärät ja rahti oli aivan jotain toista kuin esim. juuri RG Linella.

RG Line ei ole paljon lossia kummempi. Kuinka moni on ajellut Norjassa? Siellä on paljon ihan RG Lineen verrattavissa olevia laiva- ja lossilinjoja. Niissä voi käydä vessassa, istahtaa vähän, juoda kupillisen kahvia, mutta ei paljon sen kummempaa. Laiva on siinä luonnollisessa muodossa kuljetusvälineenä, eikä huvittelupaikkana. Huvittelua voi harrastaa kuivalla maalla, tai suunnistaa jonnekin, jossa koko homma yleensäkin perustuu huvitteluun ja kaljan kuskaamiseen.

Rabben laiva on juuri siinä rajoilla, kannattaako homma vai ei. Jos välille hommattaisiin kalliimpi laiva, vaikeudet kasvaisivat sitä mukaa. Linja on ikävän tarpeellinen, sitä ei oikeastaan tarvita, mutta ei voitaisi oikeastaan lopettaakkaan. Teki miten teki, kaikki eivät voi netota pienestä toiminnasta. Vähän niin kuin linjan toiseksi viimeinen bussi joka vie yhden matkustajan kotiin. 
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2808 on: 26. 11. 2011 08:08 »
Jos molemmilta rannoilta haluttaisiin Merenkurkun linjalle tukea, olisi varmaan paikallaan perustaa kalustoyhtiö ja kaksi erillistä operaattorifirmaa, toinen Suomeen, toinen Ruotsiin. Ensinmainittu firma omistaisi laivan ja huoltaisi sitä ja jälkimmäiset operoisivat aluksella sovitun kaavan mukaan, jolloin kumpikin valtio tukisi vain oman operaattorinsa vuoroja., kirjoittaa Mikko-Oskari Koski Maritimeforumi.fi:ssä:

Lue koko kirjoitus:
http://www.maritimeforum.fi/index.php?topic=16098.15

Samaa aihetta käsitellään myös tässä ketjussa:
http://www.maritimeforum.fi/index.php?topic=16098.msg131619#msg131619

« Last Edit: 26. 11. 2011 09:09 by vaasalainen »
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2809 on: 26. 11. 2011 09:09 »
Mikähän tuossa olisi vitsinä? Jo ennestään vähiä rahoja alettaisiin jakamaan vielä enemmän ja kaikkien pitäisi saada tietenkin sitten vielä voittoa. Tuloksena luultavasti sitten kaksi tukia hakevaa... Tai sitten toinen joka pärjää, toisen hakiessa vieläkin enemmän tukia:-)
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

blank

  • Guest
Vs: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2810 on: 26. 11. 2011 16:04 »
Mielestäni RG Line on sovittanut toimintansa kysynnän mukaan. Jos matkustajat tosissaan kyselisivät kunnon ruoan perään ja olisivat valmiita maksamaan siitä, niin totta kai sitä olisi tarjolla. Mutta on helppo kysellä täällä sellaista, jota ei sitten olisi kuitenkaan valmis käyttämään. Riittää jos hinta on vähänkin väärä ja asiasta tulee monelle ylivoimainen.

Hyvä muistaa, että Silja Line myytiin Tallinkille. Ei minään kukoistavana varustamona, vaan antoivat periksi. Homma ei tuottanut, vaikka matkustajamäärät ja rahti oli aivan jotain toista kuin esim. juuri RG Linella.

RG Line ei ole paljon lossia kummempi. Kuinka moni on ajellut Norjassa? Siellä on paljon ihan RG Lineen verrattavissa olevia laiva- ja lossilinjoja. Niissä voi käydä vessassa, istahtaa vähän, juoda kupillisen kahvia, mutta ei paljon sen kummempaa. Laiva on siinä luonnollisessa muodossa kuljetusvälineenä, eikä huvittelupaikkana. Huvittelua voi harrastaa kuivalla maalla, tai suunnistaa jonnekin, jossa koko homma yleensäkin perustuu huvitteluun ja kaljan kuskaamiseen.

Rabben laiva on juuri siinä rajoilla, kannattaako homma vai ei. Jos välille hommattaisiin kalliimpi laiva, vaikeudet kasvaisivat sitä mukaa. Linja on ikävän tarpeellinen, sitä ei oikeastaan tarvita, mutta ei voitaisi oikeastaan lopettaakkaan. Teki miten teki, kaikki eivät voi netota pienestä toiminnasta. Vähän niin kuin linjan toiseksi viimeinen bussi joka vie yhden matkustajan kotiin. 


Täysin samaa mieltä.

Jostain muistelisin ettei noi Turku-Tukholma linjan veneet kovin paljoa voiton puolelle jää kuitenkaan per reissu? Vai olenkohan täysin väärässä?


Offline luistin

  • Kokelas
  • *
  • Posts: 7
    • View Profile
Vs: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2811 on: 28. 11. 2011 13:01 »
Mielestäni RG-linea tulisi tukea samalla tavalla kuin Rahtivarustamo Botnia Linkkiä, joka liikennöi Vaasasta- Härnösandiin aikoinaan (2002).
Eli, ei lainkaan.

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2812 on: 28. 11. 2011 13:01 »

.

Eikös se RG line ole osakeyhtiö joka voi hankkia pääomaa myymällä osakkeita, näin niin kuin toimitaan normaalikapitalismissa?

Jos kukaan ei osta niitä osakkeita se tarkoittaa että firmaa ei oikeasti tarvita?

.


Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2813 on: 28. 11. 2011 13:01 »

.

Eikös se RG line ole osakeyhtiö joka voi hankkia pääomaa myymällä osakkeita, näin niin kuin toimitaan normaalikapitalismissa?

Jos kukaan ei osta niitä osakkeita se tarkoittaa että firmaa ei oikeasti tarvita?

.



'

Väärin. Eurooppa on pullollaan pieniä osakeyhtiöitä, jotka elävät ja toimivat, riippumatta siitä onko osakkeita myynnissä, kaupataanko niitä, vai halutaanko niitä ostaa vai ei.

Osakkeilla ei ole mitään tekemistä sen kanssa, onko toiminta tarpeellista vai ei.

Yhtä hyvin voisi kysyä haluaako joku sijoittaa yleiseen kusiputkaan. Vastaus voi olla että ei, mutta ei se sillä tarpeettomaksi muutu.

'
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline valtteri

  • Kokelas
  • *
  • Posts: 8
    • View Profile
Vs: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2814 on: 28. 11. 2011 14:02 »

.

Eikös se RG line ole osakeyhtiö joka voi hankkia pääomaa myymällä osakkeita, näin niin kuin toimitaan normaalikapitalismissa?
Jos kukaan ei osta niitä osakkeita se tarkoittaa että firmaa ei oikeasti tarvita?

.



Tälläistä ehdotusta se Rabbe nyt esittää...

Linkin laitan vaikka "asiantuntija" ei niistä tykkää

http://yle.fi/alueet/pohjanmaa/2011/11/rg_linelta_uusi_tukiehdotus_3064250.html

Täällä on puhuttu RG1:sen ruuasta...  kyllä niinä kertoina kun olen yli mennyt on ruoka ollut ihan hyvää  (( muuta kuin pitzaa on ollut tarjolla))

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2815 on: 28. 11. 2011 15:03 »

Täällä on puhuttu RG1:sen ruuasta...  kyllä niinä kertoina kun olen yli mennyt on ruoka ollut ihan hyvää  (( muuta kuin pitzaa on ollut tarjolla))


Tämä osoittaa kyllä aika hyvin sen, miten lämpimikseen me täällä puhumme. Kuinkahan moni on edes nähnyt koko laivaa? En minä ainakaan:-)
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline pöh

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 283
    • View Profile
Vs: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2816 on: 28. 11. 2011 20:08 »
Onneksi Vaasan kaupunginhallituksella näyttää olevan järkeä! Kyllä kerjäämiselläkin on rajansa!!!!

YT PÖH


 
« Last Edit: 28. 11. 2011 20:08 by pöh »

21solmua

  • Guest
Vs: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2817 on: 28. 11. 2011 21:09 »
Vaasan kaupunki aiottiin saada "partiopoikahengessä" uppoavaan laivaan. KH ainakin nyt tajusi jotakin, mutta kohta ollaan taasen rientämässä kaupungin kassalle jotakin toista reittiä?!!

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2818 on: 29. 11. 2011 06:06 »
Toivon mukaan kaikki kuitenkin muistavat, että kysymys on laivalinjasta, ei laivasta.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

21solmua

  • Guest
Vs: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2819 on: 29. 11. 2011 14:02 »
No, todetaan sitten Matsemannille, että kyse on uppoavasta laivalinjasta!

AD

  • Guest
Vs: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2820 on: 29. 11. 2011 16:04 »
Vaikka lainailu onkin täällä pannassa lisäänpä tämän tänne.
http://www.hs.fi/talous/Laivayhti%C3%B6+RG+Line+j%C3%A4tti+konkurssihakemuksen/a1305550368541

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2821 on: 29. 11. 2011 16:04 »
Eipä tuo kuullosta kovinkaan hyvältä. Nyt myös Pohjalainen kirjoittaa asiasta ja julkaisee suhteellisen ikäviä lukuja asian tiimoilta. No konkurssihakemuksen voi tietysti aina perua, jos jotain aiheellista ilmenee.

http://www.pohjalainen.fi/uutiset/maakunta/rg-line-jatti-konkurssihakemuksen-1.1105427

Sen verran AD: n kirjoituksesta koskien lainailua, että mielestäni kukaan ei ole sitä kieltänyt. Enemmänkin on kirjoitettu sitä, että pelkkien lainatekstien tuominen tänne ei ole keskustelua.

Jos kirjoittaa ja viittaa johonkin muualta lukemaansa, on minusta ihan asiallista ja suositeltavaakin liittää siihen linkki tai lähde alkuperäisestä kirjoituksesta. Näin muistan joskus ylläpidonkin huomauttaneen.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2822 on: 29. 11. 2011 16:04 »
AD: en usko että kukaan näkee - järjen kanssa - tänne liitettyjä lainauksia siten, että ne pitäisi julistaa pannaan, vaan uskon vahvasti, että moni näkee mieluiten tämän paikan keskustelupalstana, eikä ilmoitustauluna.
Lainaukset ja linkit ovat hyviä silloin, kun ne tuovat jotain lisäarvoa keskusteluun. Mutta jos on liikkeellä ainoastaan pelkästään tiedoitushalun kera, niin eikö silloin ole viisainta liittää jo etusivulle Iltalehden linkki sen etusivulle?

Liittämäsi uutinen kuuluu asiaan. Onko se nyt sitten niin, että konkurssipesänhoitaja vetää linjaa vielä hetken, valtio maksaa työntekijöiden palkan ja lopuksi sitten laiva myydään, työntekijät saavat kenkää ja ylijäämällä maksetaan pieni osa veloista?

Summa: muutama työtön lisää ja Vaasa-Uumaja ilman laivalinjaa...
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

AD

  • Guest
Vs: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2823 on: 29. 11. 2011 16:04 »
No ei kai nyt kukaan voi lainauksia pannata, ei edes tällä foorumilla.
Heitinpä sen lähinnä provosoidakseni/lisätäkseni kirjoittelua.
Nyt kuitenkin on pallo heitettynä edes johonkin suuntaan, ja jatkoa on varmaankin myös tulossa.
Mielenkiinto koskien tätä topiikkia tuntuu olevan erinomaisen suurta, lopputulos, no se sitten kai joskus tullaan näkemään.
Mielenkiinnolla odotan mikä on Vaasan kaupunginhallituksen vahvuus, mukaanlukien mitä he ovat valmiita myöntämään mokailleen.
Ts. löytyykö selkänahkaa myöntämään virheinvestointeja tukemisessa linjan eloon?

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2824 on: 29. 11. 2011 16:04 »
Enpä osaa sanoa missä aikataulussa konkurssista käräjäoikeudessa päätetään. Suhteellisen nopeassa kuitenkin. Saattaa olla, että kaupunginhallitus tosiaan kokoontuu asian ympärillä pikakokoukseen päättämään asiasta suuntaan tai toiseen. Näköpiirissä on vain huonoja vaihtoehtoja.

Jos konkurssi toteutuu, määrätään pesänhoitajaksi juristi, jonka velvollisuus on tehdä päätöksiä pesän kannalta mahdollisimman edullisesti. Entinen omistaja menettää päätäntävaltansa.

Konkurssissa työntekijät voidaan irtisanoa pesänhoitajan toimesta 2 viikon irtisanomisajalla. Jos pesällä ei ole maksaa palkkoja, maksetaan ne palkkaturvasta (valtio) enintään 3 kuukauden ajalta ennen palkkaturvahakemuksen jättämistä. Konkurssitapauksessa normaali käytäntö on nykyään se, että pesänhoitaja tekee ns. nopeutetun palkkaturvan, joka tarkoittaa sitä, että palkat maksetaan ennen irtisanomisajan loppua. Näin vältetään 6 päivän odotusajan palkka.

Asiantuntija

  • Guest
Vs: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2825 on: 29. 11. 2011 17:05 »
Hyvä, että asiaan saadaan päätös tällä erää.

Matsen päätelmiin vielä lisää.

Vaasan satama jää ilman 6-700 000 euron vuotuista liikevaihtoa ja kaupunki joutuu maksamaan ainakin ison osan takaamastaan 2,5 Miljoonasta eurosta.

Tärkeitä monelle on kuitenkin se, ettei Rabben firma enää saa osaa tappioista kaupungilta takaisin tuen muodossa. Siitä moni veronmaksaja mielellään maksaa siitä jopa tuon 2,5 milliä.

Parempi monen mielestä lopettaa homma ja maksaa heti 2,5milliä takausvastuita, kuin ottaa joka vuosi satamalle tuloja joitakin satoja tuhansia euroja. Nythän nuo tulot olisi pienentyneet vain sataan tuhanteen, jos olisi lähetty tukemaan. Mitä kukaan sadalla tonnila tekee?

Mitä lainauksiin tulee niin olen täysin sitä mieltä, että lainauksia ja varsinkin linkkejä on hyvä tänne tehdä keskustelun tueksi. Mutta jos anti on sellaista, että omaa tekstiä pari riviä ja lainausta kymmenkertainen määrä niin ei olla keskustelussa vaan jossain ihan muualla. Linkityksiä en ole huomannut kenenkään moittineen silloin, kun tulevat keskustelun tueksi.  

EDIT: Niin. Ja kyllä velkaa alkoi olla sen verran paljon, että vähintään pöytä piti putsata. Tulevaisuus selviää meille kyllä. Joskaan en usko, että Rabbe saamiensa kokemusten ja palautteen jälkeen enää lähtee tuohon leikkiin.
« Last Edit: 29. 11. 2011 17:05 by Asiantuntija »

AD

  • Guest
Vs: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2826 on: 29. 11. 2011 17:05 »
Hyvä, että asiaan saadaan päätös tällä erää.

Matsen päätelmiin vielä lisää.

Vaasan satama jää ilman 6-700 000 euron vuotuista liikevaihtoa ja kaupunki joutuu maksamaan ainakin ison osan takaamastaan 2,5 Miljoonasta eurosta.

Tärkeitä monelle on kuitenkin se, ettei Rabben firma enää saa osaa tappioista kaupungilta takaisin tuen muodossa. Siitä moni veronmaksaja mielellään maksaa siitä jopa tuon 2,5 milliä.

Mitä lainauksiin tulee niin olen täysin sitä mieltä, että lainauksia ja varsinkin linkkejä on hyvä tänne tehdä keskustelun tueksi. Mutta jos anti on sellaista, että omaa tekstiä pari riviä ja lainausta kymmenkertainen määrä niin ei olla keskustelussa vaan jossain ihan muualla. Linkityksiä en ole huomannut kenenkään moittineen silloin, kun tulevat keskustelun tueksi.   
No itse henkilökohtaisesti olen ollut jo alunperin ihmeissäni tästäkin järjettömästä rahanhävityksestä.
Jokin hyvävelijuttu se on kaiketi ollut.
Politiikka tuntuu olevan juuri sitä jonka lopputuloksena ainoastaan veronmaksajat maksavat ja vikisevät.
Nyt tietty olisi paras kun tuo paatti olisi hyvinvakuutettu ja sattuisi jokin oikein hyvä onnettomuus, mieluiten paatin irroten köysistään ja upoten edes läheiseen rapasaareen,,,,
Terroristit ei varmaan moista romua kaappaa,,

21solmua

  • Guest
Vs: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2827 on: 29. 11. 2011 18:06 »
Loppu mikä loppu. Monet vielä haikaili kuinka satamamaksuja saadaan vuosittain - eihän niitä edes saatu! Ne olivat jatkuvasti piikissä!
Kysyä sopii onko sellainen hyvä asiakas satamalle, joka teettää työt muttei maksa laskujaan.

Olisi pitänyt lopettaa jo 2007, kuten ensin valtuusto teki, mutta Kouhi ja Lumio heti vaan uutta ideaa kasaamaan!

Kiitos "partiopojalle" tästäkin sopasta.!

Toivottavasti löytyy todellisia yrittäjiä, ja jos ei löydy, niin täytyy todeta, ettei tuon välin liikennöinti vain pelaa vaikka kuinka tuettaisiin. Ja sen taxfreen perään on turha haikailla, Kohta on EU:kin konkurssissa, niin mennään sitten postiveneellä ruotsiin.

Jäähän meille satmaan vielä pizaopisto vuokralle? jos jää???

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2828 on: 29. 11. 2011 18:06 »
Tästä se alkoi lokakuussa 1997. Helsingissä 3 päivänä lokakuuta 1997 Marjaana Koskinen /sd

" EU:n päätös siitä, että veroton myynti (taxfree) loppuu yhteisön sisämarkkinaliikenteessä 1.7.1999 lukien, on todellinen uhka Suomen matkustaja-autolauttasektorille. Liikenneministeriö on useassa yhteydessä korostanut verottoman myynnin merkitystä Suomen meriliikenneyhteyksille ja meriliikenneinfrastruktuurille."

”Veroton tax-free-myynti saa jatkua matkustaja-aluksilla 30.6.1999 asti yhteisöliikenteessä. Tax-free-myynnin säilyttäminen on tukenut merialan työllisyyttä (sen vaikutus on arviolta 140 000 merialan työpaikkaa EU:ssa). Tax-free-myynnin lopetus uhkaisi arviolta 3 000 suomalaista merialan työpaikkaa, puhumattakaan vaikutuksista matkailuun, telakkateollisuuteen ja alihankkijoihin. Merenkurkun liikenne loppuisi kokonaan.

Laivamatkustajat tuntisivat myös kukkarossaan tax-free-myynnin loppumisen hintojen voimakkaana korotuksena, ja laivat liikennöisivät vähemmän.

Hallituksen tulisi toimia kiireesti suomalaisten merialan työpaikkojen säilyttämisen puolesta. EU mahdollistaa merialalle kansallisesti maksettavan tuen (mm. Hollanti ja Norja tukevat kansallisesti

Lue lisää

Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Hertta

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 662
  • Monikulttuurisuus on voimaa
    • View Profile
Vs: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2829 on: 29. 11. 2011 19:07 »
”Koko valtuusto vasemmistoliitosta-kokoomukseen, ovat vastuussa verovarojen sitomisesta Grönblomin laivabisnekseen.
Tässä ei sinänsä ole mitään uutta, vuosikausia vaasalaiset poliitikot syytivät veromarkkoja matkailupyydyksiin ja edelleen ainakin Kylpyläkiinteistö Oy:n.
Näissä asioissa eivät valtuutetut ole säästölinjalla, vaan kaikki annetaan mitä pyydetään.
Vanhukset, sairaat ja koululaiset saavat sitten tyytyä vähempään.
Tyhmä ei ole se, joka pyytää vaan se, joka antaa.

Valtuusto päätti 20.3.06 jatkaa 2.4.2001 myönnettyä omavelkaista takausta Sampo Pankin RG Line Oy Ab:lle myöntämälle 504 564 €:n lainalle Casino Expressin kaupan maksuehtojen vaatiman ajan, kuitenkin enintään 30.3.2008 saakka, Casino Expressin lainojen takausten 840 940 € lisävakuutena on Rabbe Grönblomin henkilökohtainen omavelkainen takaus.

Kaupunginhallitus hyväksyi yksimielisesti ja valtuustossa vain 4 valtuutettua vastusti.
Erikoista on, että äänestyksessä koko vasemmisto antoi tuen Rabben lainabisnekselle.

http://www1.vaasa.fi/ktwebbin/docisa.dll?323030375c303631395c38323234373635352e525446++rtf

Nyt on siis tullut Vaasassa kokoomusvetoiselle vasemmistollekin maksun aika!
Vaasan veronmaksat maksavat nyt sitten valtuuston hyväuskoisuuden aiheuttamat kulut.
Mutta Rabbe Grönblom ei näihin kuluihin ota osaa, vaan loikoilee ilmeisesti jossakin välimerellä.

Grönblom yhtiöitti laivabisneksenä heti alussa omaksi Oy:si, jote konkurssi ei vaikuta muuhun bisnekseen.

Mutta mahtaa olla hyväuskoisilla masentava olo, mutta näin se toimii kapitalismi ja on turhaa valittaa, jos on tullut huijatuksi.
Mahtavatko toisaalta kaupunginvastuista päättäneet mitään tästäkään oppia?

Harri Niskanen

  • Guest
Vs: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2830 on: 29. 11. 2011 20:08 »
Näin siinä kävi. Laivaliikenne Merenkurkun yli on toistaiseksi päättynyt.


http://www.rgline.com/wp-content/uploads/2011/02/capture2.jpg

Harri Niskanen

  • Guest
Vs: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2831 on: 29. 11. 2011 22:10 »
Radio Vega Österbotten:
Oli mahdotonta jatkaa Merenkurkun liikennettä. Konkurssi oli RG Linelle ainoa ratkaisu. Sellaiset ovat pelin säännöt, sanoo varustaja Rabbe Grönblom.

http://svenska.yle.fi/nyheter/artikel.php?id=231926

Tämä on harmittava takaisku myös Uumajan ja Vaasan väliselle kulttuurinvaihdolle. Olemme nyt entistä kauempana toisistamme.
Vaasan kaupungin kulttuurisihteeri Leena Nykvistin visioima kulttuuribussi on nyt ajankohtaisempi hanke kuin aikaisemmin.

Offline PiisKa

  • Kansalaisaktiivi
  • ***
  • Posts: 121
    • View Profile
Vs: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2832 on: 30. 11. 2011 07:07 »
Radio Vega Österbotten:
Oli mahdotonta jatkaa Merenkurkun liikennettä. Konkurssi oli RG Linelle ainoa ratkaisu. Sellaiset ovat pelin säännöt, sanoo varustaja Rabbe Grönblom.

http://svenska.yle.fi/nyheter/artikel.php?id=231926

Tämä on harmittava takaisku myös Uumajan ja Vaasan väliselle kulttuurinvaihdolle. Olemme nyt entistä kauempana toisistamme.
Vaasan kaupungin kulttuurisihteeri Leena Nykvistin visioima kulttuuribussi on nyt ajankohtaisempi hanke kuin aikaisemmin.

Kulttuurin "vaihtoa" .......onko esimerkkejä? , kyllä sitä Vaasassa riittää omiksi tarpeiksi.......  ;)
Ei se kulttuuri RG-linellä kulje ! Ne  lentää lentokoneilla , voi voi......

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2833 on: 30. 11. 2011 09:09 »
Entisestä tuöpaikastani kun ulkoistettiin IT toiminnot niin taso romahti ja Kokkolan pomo laski kustannukset ja niiden nousun niin vastaus oli pii elli hieman yli kolminkertaiset kustannukset mutta syynä oli se että meillä harvoilla kasvoi arvo ja valta jota ei voitu hyväksyä. En itse ymmärrä bisnesmatematiikasta kuin sen että meille olisi otettu tuplamiehitys jolloin yhden sairastuminen ei olisi haitannut ja kustannukset olisi vain kaksinkertaistuneet. Vaimon tuö on nyt samassa tilanteessa eli jos ei hoida myös kesälomalla viikottain kaatuu koko paska syliin mitä ulkoistuksessa ei käy vaikka hinta kolminkertaistuu. Miten tämä liittyy pitsakeisariin, funtsikaa niin sama löytyy sieltäkin. Kippari ja konemestari sairastuu niin laiva jää maihin.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline Tapio Osala

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 3634
    • View Profile
    • http://TapioOsala.com
Vs: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2834 on: 30. 11. 2011 10:10 »
Saapa nähdä miten tälle käy.

Se on ikävää jos konkka realisoituu ja Vaasa joutuu maksajaksi ja vielä liikennekin loppuu toistaiseksi. Olihan se aika lailla ennustettavissa miten käy tilanteessa jossa lainatakauksia lisätään ja vakuudet heikennetään. Ongelmat siirrettiin tulevaisuuteen ja tuolloiset puuhamiehet ovat poissa kuvioista.

Laiva on vanha (eikös siihen nyt pitänyt just apumoottoreita uusia) ja ei noin heikoilla koneilla varustettu pääse jäiden läpi (sehän nähtiin viime talvena). Koska päämoottorit laukeaa?

Fakta taitaa olla, että parempi ja matkustajille viihtyisämpi Ro-Ro laiva pitäisi olla mutta kun todellinen liikennetarve on niin vähäinen, ei sellaisen ylläpito kannata normaalein liiketoimintaperiaattein.
Vaasan ja Uumajan voimin ei linja pysy pystyssä.

Elleivät valtiot ja EU tule kunnolla apuun on ympärivuotisen lauttalinjan tulevaisuus synkkä. Tukitarve olisi miljoonia vuodessa, jotta kilpailuttaminen toisi useita halukkaita.

Imagotappiosta en paljon perusta.







Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2835 on: 30. 11. 2011 10:10 »
Kuinka suurta muuten opiskelijoiden liikkuminen on ollut välillä viime vuosina?
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2836 on: 30. 11. 2011 10:10 »
Pientä varmasti kuten kaikki matkustajaliikenne.

Mielestäni liikennöitsijä teki kaksi melko pahaa strategista virhettä ja ne olivat laivan
vaihtaminen rahtilaivaksi ja aikataulujen rukkaaminen rahtiliikenteelle sopivaksi, eli
epäsopivaksi matkustajaliikenteelle. 

Kolmaskin virhe saattoi olla kyseessä ja se on matkalipun hinta.  Hinta oli aivan liian korkea ja
se karkoitti monta matkustajaa.

Muistan itse yrittäneeni järjestää ulkomaalaisille opiskelijoille lauttamatkaa niin se tyssäsi
hintaan.  Hinta oli sama kuin millä pystyi tekemään paljon pidemmän matkan jonnekin
toisaalle.  En tosin koskaan kysellyt minne koska se ei kiinnostanut.

Kun matkusjajia kulki (Kävin kerran) satoja niin aina niistä oli kaupungille veroeuroja tullakseen.

Nyt veroeurot siirtyivät satamamaksujen muotoon ja nyt siis loppuvat hetkeksi kokonaan
tältä osin.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2837 on: 30. 11. 2011 11:11 »
Käräjäoikeus asettaa RG-Linen konkurssiin aikaisintaan torstaina

-Käytännössä on niin, että jos yritys hakee itseään konkurssiin, se aina asetetaan konkurssiin, kertoo Pohjanmaan käräjäoikeuden laamanni Johan Eklund.

Ilmeisesti pesänhoitaja on tiedossa ja hänestä pyydetään lausunto laivayhtiön suurimmilta velkojilta.

http://www.pohjalainen.fi/uutiset/maakunta/karajaoikeus-asettaa-rg-linen-konkurssiin-aikaisintaan-torstaina-1.1105899

Iltalehden mukaan Vaasa (kaupunginhallitus) tuskin pyörtää päätöstään, toteaa kaupunginjohtaja Häyry

http://www.iltalehti.fi/talous/2011113014852248_ta.shtml

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2838 on: 30. 11. 2011 11:11 »
Turha joukko
Eikö juuri nyt kaivattaisi kipakkaa kannanoattoa Merenkurkun neuvostolta.  Mitä neuvosto on saanut aikaan Merenkurkussa?  Paljonko rahaa on sijoitettu hankkeisiin, joiden ainoana tarkoituksena on työllistää neuvoston työntekijöitä.

Merenkurkun sosio- ja yritystaloudellinen analyysi.  Tämän mukaan elämä Merenkurkussa on kuin ”silkkiä vaan”.

http://www.kvarken.org/Link.aspx?id=1168841

Mikä on tämä EU-rahoilla pystyynpantu hanke.  Paljonko se sai rahaa ja mitä siitä on ollut hyötyä.  Onko hankkeen ainoa tarkoitus ylläpitää Merenkurkun neauvoston tyhjähousuja töissä?

http://www.kvarken.org/Suomeksi/Projektit/Kvarken_-_short_cut_system

Merenkurkun neuvosto: Turha joukko lokakuu 18 2007
http://www.vaasalaisia.info/index.php?/archives/524-Turha-joukko-Merenkurkun-neuvosto.html
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Rabbe Grönblom - pizzalaivuri
« Reply #2839 on: 30. 11. 2011 11:11 »
Botnia_Atlantica

Mitä tästä hankkeesta on jäänyt käteen?

Botnia_Atlantica
Ohjelman EU-rahoitus on yhteensä 30,5 miljoonaa euroa. EU:n rahoitusosuus hankkeissa on 50 prosenttia hyväksyttävistä julkisista kustannuksista. Suomen valtion vastinrahoitusta ohjelmalle osoitetaan kaudella 2007-2013 n. 7,5 miljoonaa euroa.

Botnia-Atlantica –ohjelmaan kuuluu alueita Suomesta, Ruotsista ja Norjasta. Suomessa varsinainen ohjelma-alue käsittää Keski-Pohjanmaan, Pohjanmaan ja Satakunnan maakunnat. Lisäksi ohjelmaan osallistuu Etelä-Pohjanmaan maakunta ns. rajoittuvana alueena.

http://www.botnia-atlantica.eu/?LID=4


Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.