Author Topic: Parannetaan blogia  (Read 64234 times)

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Moderaattori

  • Guest
Re: Parannetaan blogia
« Reply #200 on: 16. 03. 2010 09:09 »
Olen päättänyt luopua moderaatorin tehtävästä koska en pysty sitä hoitamaan tyydyttävällä tavalla.

Tämä on viimeinen viestini moderaattorina.

Kari Lajunen.

Juuseppi

  • Guest
Re: Parannetaan blogia
« Reply #201 on: 16. 03. 2010 14:02 »
Olen muistaakseni kirjoittanut samasta asiasta aiemminkin, silloin kun vaasalaisia.info laitettiin pystyyn. Mutta koitetaan nyt uudelleen:

Väittäisin, että vaasalaisia.infon yksi suurimmista puutteista on siinä, että käyttäjän on vaikea hahmottaa, mistä hän löytää keskustelun, jota on seurannut aiemmin. Varmasti ylläpito tuntee kaikki ketjut ja sivupolut kuin omat taskunsa, mutta koittakaapa repäistä kadulta maallikko ja laittakaa hänet etsimään tietty keskustelu vihjeiden perusteella, niin häneltä saattaa kulua siihen yllättävän pitkä aika jos yleensä onnistuu tehtävässä.

Väitän myös, että sama heikkous on johtanut siihen, että vaasalaisia.infossa harvemmin käyvien mielestä täällä keskustellaan vain maahanmuuttoasioista. Onko ylläpito esim. tarkkaillut sivulatausten perustella, millä tavalla ja missä järjestyksessä käyttäjät liikkuvat sivustolla?

Oma tapani on ottaa esille keskustelut-osiosta sivun alapuoli, josta löytyy Informaatiokeskus ja tuoreimmat viestit. Listassa voi nähdä 25 tuoreinta viestiä. Aiemmin listassa oli vain 10 viestiä.  Tällä hetkellä 25 vietiä tarkoittaa noin 12 tunnin viestimäärää.

Ehdotan nyt aivan ensimmäiseksi, että Informaatiokeskukseen lisätään mahdollisuus linkittää suoraan. Ei tarvitse  joka kertaa  vierittää sivun alalaitaan.

Toinen ehdotukseni on se, että tuoreimmat viestit järjestellään uudelleen ja informaatiokeskuksessa voi nähdä joko viimeisen vuorokauden tai viimeisen viikon tuoreimmat viestit. Tarvitaan siis itse asiassa kaksi linkkiä: näytä viimeisen vuorokauden ja näytä viimeisen viikon tuoreimmat viestit.

Viestilista uudelleen järjesteltynä voisi näyttää tällaiselta:

Tuoreimmat viestit:

[Yleistä keskustelua] [Re: Keskustelua Foorumin sisällösta]:.... Tänään kello 18:06:39
[vaasalainen], [belurisk], [Kari Lajunen]

[Yleistä keskustelua] [Re: Chat vaasalaisia]:..... Tänään kello 14:56:07
[Kari Lajunen], [Puttaaja], [vaasalainen]

[Yleistä keskustelua] [Re: Suomi24 ja vaasalaisia.info] .... Tänään kello 13:17:26:
[Valittu], [Juuseppi]


Offline Niiskutti

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1632
    • View Profile
Re: Parannetaan blogia
« Reply #202 on: 16. 03. 2010 14:02 »
Itse käytän tuota käyttäjätiedot-lootassa olevaa "näytä edellisen käynnin jälkeen kirjoitetut viestit", ja kun olen haluamani ketjut tsekannu, painan hakutulosten alapuolelta "merkitse luetuksi" ne ketjut joita en halua lukea.

Juuseppi

  • Guest
Re: Parannetaan blogia
« Reply #203 on: 16. 03. 2010 14:02 »
Itse käytän tuota käyttäjätiedot-lootassa olevaa "näytä edellisen käynnin jälkeen kirjoitetut viestit", ja kun olen haluamani ketjut tsekannu, painan hakutulosten alapuolelta "merkitse luetuksi" ne ketjut joita en halua lukea.

Niin, tuo sinun menetelmäsi taitaa edellyttää, että kirjautuu sisälle? Itse jaksan kirjautua vain silloin, kun on tarve kirjoittaa. Ja entä sitten ne harvemmin tai ei koskaan kirjoittavat, jotka näyttävät muodostavan enemmistön?

Käyttäjiä paikalla    19 Vierasta, 5 Jäsentä (3 Piilossa)

Offline Niiskutti

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1632
    • View Profile
Re: Parannetaan blogia
« Reply #204 on: 16. 03. 2010 16:04 »
Aivan oikein, eli täytyy olla kirjautunut sisälle, että tuo edellisen käynnin jälkeen kirjoitetut viestit on näkyvissä.



Offline kamaroudari1

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 977
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Parannetaan blogia
« Reply #205 on: 03. 04. 2010 14:02 »
Galleria ei avaudu koneellani ?

Offline Niiskutti

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1632
    • View Profile
Vs: Parannetaan blogia
« Reply #206 on: 03. 04. 2010 14:02 »
Joo ei se toimikkaan ny ku se oli jotenki liitetty siihen aiempaan foorumiin, ja nyt sit ettitään vissiin uutta.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Parannetaan blogia
« Reply #207 on: 03. 04. 2010 14:02 »
Ylläpito tietää ongelman.  Se ei ole kovin helppo ratkaista teknisesti mutta Jussi M. on luvannut hoitaa asian kun kiireiltään ehtii.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Roy Rabb

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1289
    • View Profile
    • Music Mega
Vs: Parannetaan blogia
« Reply #208 on: 05. 04. 2010 08:08 »
Miksiköhän istunto jatkuvasti vanhenee juttua kirjoittaessa?

Asiantuntija

  • Guest
Vs: Parannetaan foorumia
« Reply #209 on: 05. 04. 2010 12:12 »
Olisiko mahdollista tehdä myös osio, jossa saisi kirjoittaa vain nimimerkillä. Eli suojavyöhyke omallanimella osion tapaan, niin ettei nuo törkeät ja epäasialliset omalla nimellä kirjoittajat pääsisi sinne ollenkaan vääristelemään totuutta ja laittamaan sanoja muiden suuhun?

Ainoa huono puoli olisi että Kivimäki joutuisi myös ottamaan nimimerkin itselleen jos meinaisi jatkaa asialinjalla.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Parannetaan foorumia
« Reply #210 on: 05. 04. 2010 13:01 »
Olisiko mahdollista tehdä myös osio, jossa saisi kirjoittaa vain nimimerkillä. Eli suojavyöhyke omallanimella osion tapaan, niin ettei nuo törkeät ja epäasialliset omalla nimellä kirjoittajat pääsisi sinne ollenkaan vääristelemään totuutta ja laittamaan sanoja muiden suuhun?

Ainoa huono puoli olisi että Kivimäki joutuisi myös ottamaan nimimerkin itselleen jos meinaisi jatkaa asialinjalla.

Olen muuten itsekin ajatellut usein tuota. Ja kirjoittelisin sinne mielelläni.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Harri Niskanen

  • Guest
Vs: Parannetaan blogia
« Reply #211 on: 05. 04. 2010 13:01 »
Voisiko sitten perustaa myös sellainen osio, mihin voisi kirjoittaa sekä ilman nimeä että nimimerkkiä?



Asiantuntija

  • Guest
Vs: Parannetaan blogia
« Reply #212 on: 05. 04. 2010 13:01 »
Voisiko sitten perustaa myös sellainen osio, mihin voisi kirjoittaa sekä ilman nimeä että nimimerkkiä?




Tuohan on jo olemassa. Kahdessakin paikassa. Suomi 24 keskustelut ja Vaasalaisia infon lyhytviestit.

Offline Klaus Berg

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1527
  • Gender: Male
  • Elämä on juoksukilpailu ajan kanssa
    • View Profile
    • Blogi
    • Email
Vs: Parannetaan blogia
« Reply #213 on: 05. 04. 2010 17:05 »
Vai pitäisi perustaa "karkean jätteen laatikko" ?
Siellä sitten voisi kaikki kaalimaan kakarat leikkiä.

Tsiisuskraist teidän kanssa...

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Parannetaan blogia
« Reply #214 on: 03. 10. 2010 09:09 »
Blogin etusivulla on nyt linkki aikaisemmin julkaistuihin blogikirjoituksiin.  Voit tutkia blogin kirjoituksia aina heinäkuusta 2005 alkaen.  Pääset arkistoon myös tästä:

http://www.vaasalaisia.info/index.php?/archive
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Jazzbo

  • Guest
Vs: Parannetaan blogia
« Reply #215 on: 15. 07. 2011 09:09 »
Netistä löytyy kaikkea hauskaa mm. WebArbiter sivusto, jonka avulla voi tutki sivujen suosiota maailmanlaajuisesti:  Tässä vaaslaisia.infon hakutulos:

http://www.webarbiter.com/fi/vaasalaisia.info

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Parannetaan blogia
« Reply #216 on: 15. 07. 2011 09:09 »
Hiukan harmittaa huo kadonneet ketjut, joihin ei ole kirjoitettu 300 vuorokauteen mutta lienee niin että ei tässä olla mitään ikuisuushistoriaa tekemässä. Ei ketjun  säilyminen voi olla yksinomaan ylläpidon asia.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Niiskutti

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1632
    • View Profile
Vs: Parannetaan blogia
« Reply #217 on: 15. 07. 2011 12:12 »
Hiukan harmittaa huo kadonneet ketjut, joihin ei ole kirjoitettu 300 vuorokauteen mutta lienee niin että ei tässä olla mitään ikuisuushistoriaa tekemässä. Ei ketjun  säilyminen voi olla yksinomaan ylläpidon asia.

Foorumin tuleekin elää jatkuvasti, tulee uusia ketjuja ja vanhat katoaa... mtäpä sellaisia ketjuja roikottaa mukana, joihin ei enää uusia viestejä kirjoiteta.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Parannetaan blogia
« Reply #218 on: 15. 07. 2011 13:01 »
Netistä löytyy kaikkea hauskaa mm. WebArbiter sivusto, jonka avulla voi tutki sivujen suosiota maailmanlaajuisesti:  Tässä vaaslaisia.infon hakutulos:

http://www.webarbiter.com/fi/vaasalaisia.info

Hehe...

Quote
Arvo yksi kameli on 3 vuohet, 2 lampaiden ja 1 aasi.

Voisin kyllä antaa noille nimet :-)
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Nasty

  • Kansalaisaktiivi
  • ***
  • Posts: 120
    • View Profile
Vs: Parannetaan blogia
« Reply #219 on: 27. 11. 2011 10:10 »
Mukava huomata, että täällä keskustellaan taas.

Asiantuntija

  • Guest
Vs: Parannetaan blogia
« Reply #220 on: 05. 12. 2011 15:03 »
Mukava huomata, että täällä keskustellaan taas.

Jotenkin vaan häiritsee tämä "toimituksen", eli ylläpidon linja. Moderoinnin taso ei vastaa sitä mitä minä keskutelupalstalta odotan. Lisäksi häiritsee tämä palstalla tapahtuva vääristely, jota ylläpito erityisesti tuntuu ruokkivan ja tarvitsevan.

Aion siis tehdä Sukset ja seurata vähän sivummalta, josko palsta muuttuisi keskutelupalstaksi. Sellaiseksi missä keskustellaan vähän niinkuin oikeasti. Jos täällä vaikka jokus keskusteltaisiin niin, ettei keskutelu ole toisille uutisten lukemista ja ainakin ylläpidon ja muutaman muun harrastamaa "faktojen" tuomista keskusteluun joltakin toiselta lähes luotettavalta keskutelupalstalta. (esim. ilta-lehti ja homma foorum) Antaa kaikkien ruohojen kukkia.

Samalla julistan joulurauhan, eli ainakin jouluun asti saatte ihan vapaasti vääristellä. En aio tänne hetkeen kirjoitella.

Juu... olkaa hyvä vaan. Ei tarvitse kiittää. Teen tämän ajatellen itseäni, en teitä vähän hitaampia. Hyötyjinä olen minä ja samalla tuo vähän hitaampi jengi.

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Parannetaan blogia
« Reply #221 on: 05. 12. 2011 15:03 »

Samalla julistan joulurauhan, eli ainakin jouluun asti saatte ihan vapaasti vääristellä. En aio tänne hetkeen kirjoitella.

Juu... olkaa hyvä vaan. Ei tarvitse kiittää. Teen tämän ajatellen itseäni, en teitä vähän hitaampia. Hyötyjinä olen minä ja samalla tuo vähän hitaampi jengi.

Jos et voi voittaa hitaita, liity itsekin hitaisiin

P.S. jotenkin kyllä ottaa silmään tuo itsensä toisten yläpuolelle asettaminen, eikö ole kotona opetettu että sellainen on rumaa...?

.

Offline Roy Rabb

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1289
    • View Profile
    • Music Mega
Vs: Parannetaan blogia
« Reply #222 on: 05. 12. 2011 16:04 »
JOULURAUHAA vaan Asiantuntijalle ja kaikille teille ja teille kaikille.
                           

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Parannetaan blogia
« Reply #223 on: 24. 01. 2012 23:11 »
Myönnän olevani syyllinen rönsyilyyn koska usein vaan vastaan edelliseen kirjoitukseen katsomatta mikä on ketjun nimi, siinä voisi olla lyhyt huomautus että ketju koskee vaikka koiran kakkaa niin hokaisi hakea oikean ketjun ja se yksi väärä siirrerräisiin sinne mihin kuuluu, toisaalta kansalais keskustelu houkuttaa sanomaa mitä mielessä oli josse jotenki osuu edelliseen kirjoitukseen. Jollain autopalstalla on esim. moottoriosio ja kirjoita sinne renkaista niin se siirretään rengas osioon. Työllistää kyllä ylläpitoa, keskustelu on kumminki se olennainen asia.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Vs: Parannetaan blogia
« Reply #224 on: 08. 02. 2012 10:10 »
Enpä löytänyt sopivampaa vitjaa kysymyselleni, mikähän mahtaa olla tilanne tapauksessa Pertti  Koivuniemi. Kohtuullisen pitkä aika on tuon osion sulkemisesta ja hieman kiinnostaisi onko tilanne pysynyt muuttumattomana tai miten on .
veritas odium parit.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Parannetaan blogia
« Reply #225 on: 25. 03. 2012 10:10 »
Netistä poimittua.  Miten sopisi Vaasaa?

"Menneen Rovaniemen videoyhteisö.  Rovaniemeä on kuvattu paljon. Olisi hienoa, jos vanhat kaitafilmit ja VHS-kasetit saisivat uuden elämän nettiyhteisössä. Se innostaisi muistelemaan ja jakamaan myös kirjallisia muistoja: paikkoja, tunnelmia, miljöitä, joita ei enää ole. Yhteisö voisi liittää niihin myös karttatietoja, valokuvia, ääninäytteitä. Uskon että yhteisö olisi varsin vilkas ja suosittu."

http://www.rautasilta.net/2012/03/ideoita-hyperpaikallisiin.html
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Parannetaan blogia
« Reply #226 on: 25. 03. 2012 12:12 »
Netistä poimittua.  Miten sopisi Vaasaa?

"Menneen Rovaniemen videoyhteisö.  Rovaniemeä on kuvattu paljon. Olisi hienoa, jos vanhat kaitafilmit ja VHS-kasetit saisivat uuden elämän nettiyhteisössä. Se innostaisi muistelemaan ja jakamaan myös kirjallisia muistoja: paikkoja, tunnelmia, miljöitä, joita ei enää ole. Yhteisö voisi liittää niihin myös karttatietoja, valokuvia, ääninäytteitä. Uskon että yhteisö olisi varsin vilkas ja suosittu."

http://www.rautasilta.net/2012/03/ideoita-hyperpaikallisiin.html

Sitä odotellessa jaan tunnelmia Vaasasta Lastenkodinkatu 21 vuonna 1964.  Itse olen tämän
videon pääosissa ollessani 5-vuotias.

Klikkaa kuvaa nähdäksesi videon.


Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Parannetaan blogia
« Reply #227 on: 25. 03. 2012 12:12 »
Enpä löytänyt sopivampaa vitjaa kysymyselleni, mikähän mahtaa olla tilanne tapauksessa Pertti  Koivuniemi. Kohtuullisen pitkä aika on tuon osion sulkemisesta ja hieman kiinnostaisi onko tilanne pysynyt muuttumattomana tai miten on .

Tilanteessa ei tietääkseni syntynyt mitään merkittävää muutosta mihinkään suuntaan.  Voimat
uupuivat auttajalta.   Perttikin lähti sitten muualle.  Tästä asiasta ei enää ole mitään kerrottavaa.
« Last Edit: 25. 03. 2012 12:12 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Parannetaan blogia
« Reply #228 on: 31. 10. 2012 13:01 »
Nythän tämä on helppoa kuin heinänteko. 

Kiitos nimimerkki "Toisen luokan kansalainen"

Kerroin ylläpitäjälle tänään, että hänen ohjeensa on aivan liian monimutkainen johon kuului kuvan käsittely
kuvankäsittelyohjelmalla.  Heh tämähän on näin ihan lastenleikkiä ja voi linkittää suoraan mistä tahansa.


Leveys 475


Leveys 500


Leveys 580 ylläpidon suositus


Leveys 640 ylläpidon suositus


Leveys 700
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Roy Rabb

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1289
    • View Profile
    • Music Mega
Vs: Parannetaan blogia
« Reply #229 on: 31. 10. 2012 17:05 »
Hei Kari. Tuo kuva jota ylläpito suosittaa ja kirjoittamasi mukaan on leveydeltään 640 (pixeliä), on minun tietokoneeni (iMac, näytön resoluutio 1920kertaa1080) mukaan 830kertaa 545 pixeliä ja resoluutio 72. Asiassa en ole asiantuntija.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Parannetaan blogia
« Reply #230 on: 31. 10. 2012 17:05 »
Hei Kari. Tuo kuva jota ylläpito suosittaa ja kirjoittamasi mukaan on leveydeltään 640 (pixeliä), on minun tietokoneeni (iMac, näytön resoluutio 1920kertaa1080) mukaan 830kertaa 545 pixeliä ja resoluutio 72. Asiassa en ole asiantuntija.

Hyvä havainto.  Koodissa on ihan oikein arvo [img width=640] mutta kuvan oikea koko on juuri tuo minkä sanot. 
Meidän tulee ottaa tuo ero huomioon.

Toisaalta se on se ja sama kunhan löydetään oikea arvo kuvan koodiin width= jälkeen.
« Last Edit: 31. 10. 2012 18:06 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline vito

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 930
    • View Profile
    • Näytä email osoite
Vs: Parannetaan blogia
« Reply #231 on: 31. 10. 2012 18:06 »
mulla kertoo mäkki näin "830px × 545px (pienennetty kokoon 640px × 420px) koko 351kt".

Jokatapauksessa mun mielestä tämä koko keskustelu on ihan hoopo. mitä ihmeen väliä on minkä kokoisia kuvat on?? linkkaa ne tänne ja on mitä on. jos jonkun kuvaputkitöllössä kuva ei mahdu näkymään kokonaisena vaan täytyy hiukan skrollata niin ei nyt luulisi olevan ylivoimaista sitten tehdä niin.

Se mitä täällä voisi olla...vaikka hiukan lapselliseksi välillä niitä tuumailenkin.. on "peukut". eli mm. iltasanomien kommenttipalstallakin näkyy peukut joita voi "peukuttaa" jos on samaa mieltä kirjoittajan kanssa. juutuupissa on jopa peukku alaspäin. voisi tulla mukavaa lisä värinää tänne kun porukka peukuttelisi toisten kirjoituksia.
tämä tuli lähinnä mieleen kun tänään ja eilen muutamat kirjoitti erityisen hyvää tekstiä tänne niin teki mieli "peukuttaa" :)
"Joko sinä olet väärässä, tai meillä on näkemysero!".

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Parannetaan blogia
« Reply #232 on: 31. 10. 2012 18:06 »
Tarkoitus on parantaa foorumin ulkoasua ja se olisi selkeä ja siisti jos kuvat olisivat saman kokoisia.    Eli kyseessä on ihan kosmeettinen juttu.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Parannetaan blogia
« Reply #233 on: 31. 10. 2012 19:07 »
Tuo "peukuttaminen" eli "karisma-ominaisuus"on foorumin perusjuttuja.  Sitä kokeiltiin muutama vuosi sitten, mutta muutamat typerykset ryhtyivät peilaamaan itseään "peukuilla" ja se lopetettiin.  Eli siis hissaamaan itse itseään ylöspäin.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Parannetaan blogia
« Reply #234 on: 31. 10. 2012 19:07 »
Mutta minkä kokoinen kuva noista otetaan käyttöön?

Vai otetaanko mitään?
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Parannetaan blogia
« Reply #235 on: 31. 10. 2012 21:09 »
mulla kertoo mäkki näin "830px × 545px (pienennetty kokoon 640px × 420px) koko 351kt".

Tuo oli hyvä huomio.   Luulen tietäväni mistä tuo johtuu.  Kuvakoko on muutetttu tämän ohjelman softalla "width=700-komennolla mutta jos kuvan ominaisuuksia tarkastaa niin sen koko on lukemana alkuperäinen vaikka näemmekin sen eri kokoisena.   Eli foorumísofta vääristää kuvakoon koodissa olevan mukaan mutta eihän varsinaista kuvaa ole käsitelty millään ohjelmalla.  Voin toki olla väärässä mutta näin päättelisin.

Omalle näytölleni näyttäisi olevan paras kuvakoko jossa leveys on 700.  Kuvan ominaisuuksia tarkastellessa sen lev x kork on
640 x 954 pikseliä @ 24 bittiä pikseliltä vaikka määrittelin sen leveydeksi 700 pikseliä.

Kuvia on sekä pysty-, että vaakakuvia niin ei voida puhua pitkästä sivusta vaan ainoastaan leveydestä. 

Allaolevan kuvan koodin voit katsoa klikkaamalla "Lisää lainaus"

Tässä kuvassa annoin korkeuden valahtaa vapaasti mutta tasasin leveyden tuohon 700:aan.
Kuvassa Paavo ja Anja Kyntäjä Vaasassa 1957.  Paavo kuoli 2 vk sitten.


Kokeilen vielä aivan toista kuvaa jonka leveydeksi määrään 700.  Kuva facebook kuvaaja tuntematon.
Kuva tasaantuu täysin ylläolevan kanssa vaikka se on alunperin eri kokoinen. 

Eli näin voidaan kuvakoko määrätä samanlaiseksi riippumatta mikä on sen alkuperäinen koko.  Se tapahtuu siten, että ensimmäisen hakasuluissa oleavan img sisälle lisätään välilyönti sekä width=700 jonka jälkeen hakasulku jätetään kiinni.
« Last Edit: 31. 10. 2012 22:10 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

toisen luokan kansalainen

  • Guest
Vs: Parannetaan blogia
« Reply #236 on: 31. 10. 2012 22:10 »
Huomasitteko kun Lajunen oli saanut ruusuja Vaasan Ikkunan risut&ruusut-palstalla. Ihan aiheesta kyllä. :)

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Parannetaan blogia
« Reply #237 on: 31. 10. 2012 22:10 »
Kiitos huomiosta.   Kyllä minua siitä informoitiin.  Kahdet risut tulivat aiemmin kun varoitin lasinsiruista.  Uskomatonta mutta totta.  Toisaalta Suomi24:llä http://keskustelu.suomi24.fi/node/10623797#comment-58079704 tulee täyslaidallinen tähän tapaan. 

Quote
Eihän tuolla uskalla uudet kirjoittajat mitään kirjoittaa. Nytkin yksi kauan kirjoittanut arvostelee uuden kirjoittajan viestiä. Asiatonta käytöstä ja estää taas muutaman uuden kirjoitushalut. Nimittelyt kokelaskirjoittajaksi tms eivät auta henkitoreissaan kituvaa palstaa, vaan antavat juuri kuvan pienen eliitin omasta kahvipöydästä jonne ei ulkopuolisilla ole asiaa. Asiaa pahentaa vielä se, jos uhoaja on ennen toiminut moderaattorina. Palstan vetäjä voisi välillä hiukan käväistä maanpinnalla sieltä norsunluutornistaan.
 


 Tuntuu olevan voimansa tunnossa tämä vaasalaisten videosankari. Kun nyt ei kovasti ottaisi luontoon jos joku näpäyttää.

Heliniä riepoteltiin ja hänen facebook kuviansa leviteltiin negatiivisessa mielessä.   Hän pääsi valtuustoon.    Jos riepottelu itseäni kohtaan jatkuu tasaisena seuraavat neljä vuotta, niin asetun taas ehdokkaaksi jos jokin puolue minut huolii.
« Last Edit: 31. 10. 2012 22:10 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Roy Rabb

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1289
    • View Profile
    • Music Mega
Vs: Parannetaan blogia
« Reply #238 on: 01. 11. 2012 08:08 »
Vito ehkä pitää  tätä keskustelua hoopona, mutta minulle koolla on tässä tapauksessa merkitystä. Jos aion käyttää jotakin kuvaa netissä niin pyrin aina pienentämään sen nettikokoon, Photoshopilla tai Previewillä. Tämä lähinnä sen takia että  kuva vie serverillä tilaa, ja pienenpi kuva myös latautuu paremmin. Sama koskee videoita. On myös hyvä jos skrollausta ei tarvita, koska moni tuskin siitä mahdollisuudesta on tietoinenkaan.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Parannetaan blogia
« Reply #239 on: 01. 11. 2012 08:08 »
Taas kerran kaikille niille, jotka lähettävät yksityispostia vaasalaisia.info foorumin sisällöstä ja kirjoittajista. 

Ylläpito on koko foorumin olemassaolon (lähes 8 vuotta) lähettänyt säännölisesti viestejä ja pyyntöjä osallistua keskusteluun kaikille puoluerekisterissä oleville (vaasalaisille) puolueille sekä ko. puolueiden keskeisille vaikuttajille ja kaikille kunnanvaltuutetuille sekä keskeisille virkamiehille sekä tarkkaan valituille aktiiville kansalaisille.

Nyt kunnallisvaalien aikana pyyntö saada kolumneja blogiin lähti kaikille vaasalaisille puolueosastoille sekä muutamille keskeisille poliittisille vaikuttajille.

Lisäksi näin sen vaivan, että postitin jokaisesta kolumnista ingressin Facebook-tililleni, joten tieto levisi hyvin laajalle.

Kaiken tämän työn tulokset näkyvät varsin laihana kaikille blogissa ja täällä foorumissa.  Jos joku keksii vielä jotain, joka on jäänyt tekemättä (joidenkin kirjoittajien  poistamista lukuun ottamatta, mitä ei tapahdu ilman vakavaa rikettä,) olen neuvoista kiitollinen.

Tällainen foorumi ja blogi toimii vain jos sen olemassaolo koetaan  tarpeelliseksi ja silloinkin yhteistyössä lukijoiden, kirjoittajien, kunnanvaltuutettujen, luottamusmiesten, virkamiesten yms ja ylläpidon sekä aktiivien jäsenten välillä.

Juuri nyt on minun mielestäni paikka aloittaa hedelmällinen keskustelu uusien valtuutettujen, virkamiesten ja rekisteröityneiden kirjoittajien välillä.  Muuten kaikki jatkuu ennallaan ja ns. tavalisen vaasalaisen kiinnostus oman kotikaupunkin asioista väljehtyy entisestään.

Koen että vastuu blogista ja foorumista ei ole vain ylläpidolla, vaan se on kaikkien yhteinen asia.

"Ugh, olen puhunut"
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.