Author Topic: Asiat jotka risuttaa  (Read 339230 times)

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

Offline Professional

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 4930
  • Yhtä köyttä Yhdistykset Siperiaan.
    • View Profile
Re: Asiat jotka risuttaa
« Reply #280 on: 06. 04. 2007 20:08 »
Ei Sosiaalivirasto enää tänä päivänä ole laitos, johon kävellään vain vaatimaan rahaa.

Laskelmat perustuvat lakisääteisiin perusteisiin, jotka määräävät lähinnä taloudellinen tilanne,
perhekoko, kuin myöskin harkinnanvaraiset perusteet.

Täytyy myös tiedstaa, että apu on tarkoitettu väliaikaiseksi toimeentulon tasaajaksi,
jonka perusteet voivat muuttua jopa kuukausittain.

Koska näyttää siltä, että tässäkin tapauksessa on perinteisesti kyse oman budjetin tasapainottomuudesta
syystä, tai toisesta, voisi kyseeseen tulla Sosiaaliviraston hoitama tulojen ja menojen hallinta,
joka kuitenkin "perinteiselle patjajemmarille" on lähinnä kunnianloukkaus, omaa oravanpyörää
polkiessaan.






Offline Niiskutti

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1632
    • View Profile
Re: Asiat jotka risuttaa
« Reply #281 on: 06. 04. 2007 21:09 »
Quote
Koska näyttää siltä, että tässäkin tapauksessa on perinteisesti kyse oman budjetin tasapainottomuudesta
syystä, tai toisesta, voisi kyseeseen tulla Sosiaaliviraston hoitama tulojen ja menojen hallinta

Korjaan: Budjetti olis tasan balanssissa, mikäli kela maksais rahat niin nopeesti ku mahdollista. 7 viikkoa on aika pitkä aika. Tosin, vois kai se olla pitempikin.

Offline Pappa Razzi

  • Kansalaisaktiivi
  • ***
  • Posts: 180
  • Terävänä kuin porkkana.
    • View Profile
Re: Asiat jotka risuttaa
« Reply #282 on: 29. 09. 2007 19:07 »
Minua risuttaa rakkaan kumppani muutamat piirteet.  Yksi niistä on näkkileipärituaali. Näkkileipärituaali on sitä, että hän rouskuttaa näkkileipää lukiessaan tai katsoessaan televisiota.  Hän käyttää hampaitaan oikein voimalla ja nauttii rouskutuksen äänestä.

Toinen piirre, joka hänellä on,  salpaa hengitykseni joka kerta.  Rakkaimpani rapsuttaa nahkasuikaleita kantapäistään lattialle, jonne kasaantuu niitä kokonainen kasa.  Hän kyllä korjaa ne pois mutta touhu oksettaa. Eikä vain suikaleet, vaan myös ääni:  rapsp, raps, raps.

Kollman piirre  liittyy pyyheliinoihin.  Rakkaimpani rytmiin kuuluu pestä pyyheliinat keskellä viikkoa.  Minä taas haluan puhtaan pyyhkeet lauantaina sen jälkeen kun tulen saunasta ja olen pessyt itseni.  Se ei sovi hänelle ja niinpä kuivaan itseni jo puoli viikkoa käytetyihin pyyhkeisiin.  Emme pysty millään sopimaan asiasta.

No. Lähes 40 vuotta yhteiselämään on pitkä aika.  Kun olen kestänyt näin pitkään niin ehkä kestän loppuun saakka.
Eläkkeelle jäänyttä paparazzia kutsutaan Pappa Razziksi.

Offline Professional

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 4930
  • Yhtä köyttä Yhdistykset Siperiaan.
    • View Profile
Re: Asiat jotka risuttaa
« Reply #283 on: 29. 09. 2007 19:07 »
Papalle.

Kirjoittakaa toisillenne kirje.

Kirjeeseen listattuna kaikki piirteet vastapuolessa, jotka vähänkään ärsyttävät.

Tulisi siis yht äkkiä näin mieleen, kun seurailin pari viikkoa kumppanillani esiintyvää virkayskää,
jolle ei näyttänyt löytyvän mitään järjellistä syytä ?

Omia piirteitäni, usein eri versioin lukiessani, en tiennytkään, että lähes joka ilta päivän Pohjalaisen
päälle vuoleskelemani omenan kuoret voivat aiheuttaa sellaista sanatonta murhanhimoa,
josta vain kyseinen tilasto kertoi.

Ja vain siitä hyvästä, että säästin tiskivuoroja Pravdalla kuoret jätteisiin siirtäen.

Nyt jatkan perinnettä vain lähinnä muijan nukkuessa, tai muuta duunatessa,
joskin tahallani joskus vielä huudattaen.

Koska hanat on nyt saatu auki..:-)
« Last Edit: 29. 09. 2007 19:07 by Professional »

EX-Vaasalainen

  • Guest
Re: Asiat jotka risuttaa
« Reply #284 on: 01. 10. 2007 18:06 »
Tällanen alkaa risuttaan oikeen kunnolla... :(


"mä oon pomo. te kuuntelette mua tai sit en o teijä kaveri"

Eric Sardinas

  • Guest
Re: Asiat jotka risuttaa
« Reply #285 on: 01. 10. 2007 23:11 »
Njema problema, Vaasalaisia info rientää apuun!!

Minua risuttaa rakkaan kumppani muutamat piirteet.  Yksi niistä on näkkileipärituaali. Näkkileipärituaali on sitä, että hän rouskuttaa näkkileipää lukiessaan tai katsoessaan televisiota.  Hän käyttää hampaitaan oikein voimalla ja nauttii rouskutuksen äänestä.

Höh, ellet uskalla/voi/halua sanoa suoraan, niin jemmaa näkkileipä ja sano rakkaallesi että murensit ne linnuille.

Quote
Toinen piirre, joka hänellä on,  salpaa hengitykseni joka kerta.  Rakkaimpani rapsuttaa nahkasuikaleita kantapäistään lattialle, jonne kasaantuu niitä kokonainen kasa.  Hän kyllä korjaa ne pois mutta touhu oksettaa. Eikä vain suikaleet, vaan myös ääni:  rapsp, raps, raps.

Lahjavihje: raspin tai viila siihen tarkoitukseen. Ellei ymmärrä vihjausta, niin viilaa itse ne siinä televisiota katsellessa.

Quote
Kollman piirre  liittyy pyyheliinoihin.  Rakkaimpani rytmiin kuuluu pestä pyyheliinat keskellä viikkoa.  Minä taas haluan puhtaan pyyhkeet lauantaina sen jälkeen kun tulen saunasta ja olen pessyt itseni.  Se ei sovi hänelle ja niinpä kuivaan itseni jo puoli viikkoa käytetyihin pyyhkeisiin.  Emme pysty millään sopimaan asiasta.

Siis mikä ei sovi rakkaalle? Puhtaat pyyheliinat lauantaina, vai se että ne pestään lauantaina? Veikkaan ettei rakkaasi halua pestä pyykkiä viikonloppuna. 
Miten olisi jos ostaisitte pari pyyheliinaa lisää? Silloin on puhtaita keskelle viikkoa ja myös lauantaiksi. Ja ellei se käy, niin mikä estää ottamasta hommaa omaan hoitoon, elikkä ensin viinakauppaan perjantaina töitten jälkeen ja sitten seuraavasta kaupasta uusi pyyheliina.

Quote
No. Lähes 40 vuotta yhteiselämään on pitkä aika.  Kun olen kestänyt näin pitkään niin ehkä kestän loppuun saakka.

Ihan kunniotettava suoritus ja taitaa se rakas olla kuitenkin ihan hyvä tyyppi, huolimatta pienistä koloistaan.

Offline Matti Meikäläinen

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 969
  • Gender: Male
    • View Profile
Re: Asiat jotka risuttaa
« Reply #286 on: 31. 10. 2007 07:07 »
Nyt risuttaa siirtyminen talvinopeusrajoituksiin. Erityisesti risuttaa se, että talvinopeusrajoitusten piiriin siirtyy yhä enemmän tiekilometrejä. Huippuna se, että tänä vuonna KAIKKI entisen Vaasan läänin tiet on nyt alennetun nopeuden piirissä. Syynä se, että meilläpäin ei ole riittävästi teitä joissa ajokaistat olisi erotettu toisistaan. Emmekö enää todellakaan osaa ajaa talviliukkaalla ?

Offline Professional

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 4930
  • Yhtä köyttä Yhdistykset Siperiaan.
    • View Profile
Re: Asiat jotka risuttaa
« Reply #287 on: 31. 10. 2007 19:07 »
Emmekö enää todellakaan osaa ajaa talviliukkaalla ?


Jees.

  Ette osaa..

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Re: Asiat jotka risuttaa
« Reply #288 on: 31. 10. 2007 20:08 »
Emmekö enää todellakaan osaa ajaa talviliukkaalla ?
Jees.

  Ette osaa..

Tuossa on kyllä enemään huumoria kuin "risutusta".  Lukiessani tuota
hörppäsin kivennäisvettä väärään kurkkuun.  Se tässä nyt sitten oikeastaan
"risuttaa" kun se kirvelee kurkussa ja nenässä.

Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Professional

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 4930
  • Yhtä köyttä Yhdistykset Siperiaan.
    • View Profile
Re: Asiat jotka risuttaa
« Reply #289 on: 31. 10. 2007 21:09 »
Joka päivä risuttaa aina jokin.

   Mutta se risuttaa vieläkin, kun osastolääkäri kysyi aikanaan.

       Noh. Kuinkas me tänään täällä voimme ?

                     Johon oli aivan pakko vastata:

                            En minä perkele teistä tiedä, mutta itse voin kyllä huonosti.

                                                                 

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Re: Asiat jotka risuttaa
« Reply #290 on: 01. 11. 2007 10:10 »


Kai se oli sama lääkäri joka sanoi.

   "Me ei oikein tiedetä mikä meitä vaivaa.  Mitähän meidän nyt pitäisi tehdä"?



Potilasta alkoi risuttamaan joten hän vastasi.

    "Meidän pitää kai mennä toiselle lääkärille".
« Last Edit: 01. 11. 2007 10:10 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Professional

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 4930
  • Yhtä köyttä Yhdistykset Siperiaan.
    • View Profile
Re: Asiat jotka risuttaa
« Reply #291 on: 01. 11. 2007 12:12 »
Risuttaa Valtion Eläkeraston koon kyseen alainen turvallisuus.


               Jos säiliön ohi joutuu kulkemaan,

                    saattaa päälle kaatuvat seinät viedä hengen.

EX-Vaasalainen

  • Guest
Re: Asiat jotka risuttaa
« Reply #292 on: 01. 11. 2007 17:05 »



Aivan liian monet tuhlaavat rahoja, joita heillä ei ole, tavaroihin, joita he eivät tarvitse, tehdäkseen vaikutuksen ihmisiin, joista he eivät pidä.

Offline Niiskutti

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1632
    • View Profile
Re: Asiat jotka risuttaa
« Reply #293 on: 01. 11. 2007 18:06 »
Tuo laivaliikenteen vatvoominen risuttaa... tärkeetä olis että ees kaupungin sisällä pääsis liikkuun muullakin kun omalla autolla / taksilla. Eiköhän ne rekat vois kulkee jotain muuta reittii, ihan sama mulle minkä kunnan kautta. Koulupäivät venyy ihan pe***leellisiksi, kun bussit kiertelee ja kaartelee koko kaupungin. Vanhat hyvät vuorot takaisin!!

EX-Vaasalainen

  • Guest
Re: Asiat jotka risuttaa
« Reply #294 on: 04. 11. 2007 21:09 »


Hyvissä asioissa on se paha puoli, että ne päättyvät kerran, ja pahoissa asioissa on se hyvä puoli, että nekin päättyvät.

EX-Vaasalainen

  • Guest
Re: Asiat jotka risuttaa
« Reply #295 on: 15. 11. 2007 17:05 »




Tukiaiset kaikissa muodoissa.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Re: Asiat jotka risuttaa
« Reply #296 on: 16. 11. 2007 08:08 »
Autoni katsastus olisi joulukuussa.  Vein sen kuitenkin hyvissä ajoin jo 3.10.07
Raidetangon nivel oli löysä ja se hylättiin.  Aikaa annettiin kuukausi vaihdattaa
nivel.  Viikon päästä varasin ajan korjaamolle ja samalla annoin huoltomääräyksen.
Hain auton joka oli asiallisesti huollettu mutta sitä raidetangon päätä ei ollut
tullutkaan joten se jäi korjaamatta.  No aikaa oli.  Aika alkoi kuitenkin lähestyä
loppuaan ja kyselin katsastuskonttorilta, että voisiko tuon katsastuksen mitätöidä
kun en taida saada osaa ajoissa ja kun katsastusaikaa olisi vielä kaksi kuukautta.
"Ei voi". 

En voinut muuta kuin ajaa viimeisenä päivänä ennen ajokieltoa auton korjaamolle. 
Sitten heräsin karuun todellisuuteen.  Minusta oli tullut jalkamies.  Onneksi
olin ennakoinut tilanteen ja kaivanut varastosta vaimoni vanhan polkupyörän.
Autoni lojui vielä viikon ja sitten raidetangon nivel oli vaihdettu.  Iloisena soitin
katsastuskonttorille, että "haluan varmuuden vuoksi ilmoittaa, että jos
poliisi minut juuri nyt pysäyttää kun olen tulossa sinne niin he voivat soittamalle
teille tarkistaa, että kyseessä on laillinen ajo koska katsastuskonttorille saa ajaa".
"kyllä käy me ilmoitamme sitten että olette ilmoittaneet".

Auto katsastettiin mutta edellinen katsastus mitätöitiin koska auto oli mennyt
ajokieltoon.  Jouduin maksamaan kahdet katsastusmaksut.  Minua ei lohduttanut
sekään kun virkailija sanoi, että pakokaasutesti ei mitätöidy.  Sähköautoilijalle
siitä ei ole paljoa lohtua.

Yhteenveto:

1. Katsastusta ei voi mitätöidä ja tehdä uutta katsastusta kun auto menee
ajokieltoon hylkäyksen vuoksi vaikka varsinainen katsastusaika olisi vasta tulossa.

2. Kun auto on ollut ajokiellossa niin edellinen katsastus mitätöidään (asia mikä
ei ollut mahdollista)  ja rahastetaan uusi katsastusmaksu.  (Tässä vaiheessa asiakkaalle
siis enää ole väliksi mitätöidä edellistä katsastusta koska ajokielto on jo kärsitty. 
Mitätöinnin ideahan oli, että ajokielto kumoutuisi koska jos sitä ei olisi viety
katsastukseen niin siinä ei olisi ollut ajokieltoa.

Se tapahtui tämän viikon Tiistaina

Kyllä minä ymmärrän, että vaaralliseksi todettu ajoneuvo ei saa kauaa olla liikenteessä
mutta silti risuttaa.  Sekä tuon tuplamaksun lisäksi jouduin ajamaan bensa-autolla
ja saastuttamaan luontoa.

 
« Last Edit: 16. 11. 2007 08:08 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

EX-Vaasalainen

  • Guest
Re: Asiat jotka risuttaa
« Reply #297 on: 16. 11. 2007 10:10 »
Lainaus Kari Lajunen

Quote
Sekä tuon tuplamaksun lisäksi jouduin ajamaan bensa-autolla
ja saastuttamaan luontoa


ON sullakin murheet...

EX-Vaasalainen

  • Guest
Re: Asiat jotka risuttaa
« Reply #298 on: 17. 11. 2007 14:02 »



Pitkään avioliitossa, avoliitossa, olleet toimii parhaiten näin....


Offline Professional

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 4930
  • Yhtä köyttä Yhdistykset Siperiaan.
    • View Profile
Re: Asiat jotka risuttaa
« Reply #299 on: 17. 11. 2007 14:02 »
Sen verran tuosta katsastuksesta, että en tajua pointtiasi kartsa.?

Periaatteessa tuolla katsatus ajalla ei ole mitään seksuaalista merkitystä, itse niinkutsuttuun uusintakatsastukseen nähden vaikkahan sitten näyttäisi autosi vain kahden vuoden välein.

Ajo oikeuteen tietysti on.

Eli vaikka auto katsastettaisiin ennakkoon, tai myöhässä, velvoitetaan hylätty vehje samaan toimeenpiteeseen sisältyen korjaamaan tuossa määräajassa, kokonaan uuden katsastustapahtuman
välttämiseksi.

Tämän yleensä automies tai nais, välttää hommaamalla korjausosat itse, tai tarkistaessaan niiden
saatavuuden korjaajalta, kämmin deletoimiseksi.

Tuo kuukausi tuskin huonontaa auton ominaisuuksia käytännössä mitenkään, vaikka liittyneekin
suurimmilta osin näiden vaurioiden mukana kiikuttamiseen, niistä paremmin tietämättömän kuskinrutaleen ominaisuudessa.

Tosin pahempiakin epäoikeudenmukaisuuksia löytynee.

Niitähän on muutamia vieläkin.

   Eli perusvittumaiset katsatusinssit tikulla paskaa tonkiessaan.

        Tosin palvelumalliin omasta tahdostaan riippumatta joutuneina.

                   Yhä vähenevässä määrin...:-)

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Re: Asiat jotka risuttaa
« Reply #300 on: 17. 11. 2007 16:04 »
Sen verran tuosta katsastuksesta, että en tajua pointtiasi kartsa.?
   
Tämän yleensä automies tai nais, välttää hommaamalla korjausosat itse, tai tarkistaessaan niiden
saatavuuden korjaajalta, kämmin deletoimiseksi.
 

Olet aivan oikeassa.  Tämä oli vain "vuodatus".

Minä en tarkistanut osan saatavuutta koska kyseessä oli vakiokulutusosa.  Pidin
oletusarvona, että osa saapuu ajoissa.  Kärsimyshän oli loppujen lopuksi pieni.
Se vain oli yllätys.  Samoihin aikoihin koin paljon suuremman takaiskun, kun
pudotin 900 euroa maksavan maksupäätteen lattialle.  No olishan siinä
vakuutus.  Tosin 500 omavastuulla.  Kyse oli kuitenkin omasta varomattomuudesta
enkä tapaa sellaista mainostaa.  Ei tämä risuta.  Kyllä tällaista voi sattua mutta
tuo katsastustapahtuma oli yllätys kun ensin ei voinut mitätöidä katsastusta
jolla olisi välttänyt ajokiellon mutta sitten se silti mitätöitiin.  Katsastusmies
kysyi vielä, että "tartteeko tätä paljo katsella"?  Johon sanoin, että "tee mitä
tykkäät".  Hän nosti sen nosturille ja käveli ali ja laski auton ja löi leiman.  Oli
muuten vissiin viimeinen leima koska samana päivänä leimauskäytännöstä
piti olla jo luovutun.

Tässä tapauksessa kaikki virkailijat toimivat oikein.  Eivät hekään voi mitään
määräyksille.  Niitä vain pitää noudattaa.  Ja olihan autoni todettu
vaaralliseksi.  Välyksellinen raidetangon pää voi vaikka irrota ja voin
ajaa jonkun yli.  No nyt se on kunnossa ja kaikki on hyvin.
« Last Edit: 17. 11. 2007 16:04 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

AD

  • Guest
Re: Asiat jotka risuttaa
« Reply #301 on: 17. 11. 2007 18:06 »
Sen verran tuosta katsastuksesta, että en tajua pointtiasi kartsa.?
   
Tämän yleensä automies tai nais, välttää hommaamalla korjausosat itse, tai tarkistaessaan niiden
saatavuuden korjaajalta, kämmin deletoimiseksi.
 

Olet aivan oikeassa.  Tämä oli vain "vuodatus".

Minä en tarkistanut osan saatavuutta koska kyseessä oli vakiokulutusosa.  Pidin
oletusarvona, että osa saapuu ajoissa.  Kärsimyshän oli loppujen lopuksi pieni.
Se vain oli yllätys.  Samoihin aikoihin koin paljon suuremman takaiskun, kun
pudotin 900 euroa maksavan maksupäätteen lattialle.  No olishan siinä
vakuutus.  Tosin 500 omavastuulla.  Kyse oli kuitenkin omasta varomattomuudesta
enkä tapaa sellaista mainostaa.  Ei tämä risuta.  Kyllä tällaista voi sattua mutta
tuo katsastustapahtuma oli yllätys kun ensin ei voinut mitätöidä katsastusta
jolla olisi välttänyt ajokiellon mutta sitten se silti mitätöitiin.  Katsastusmies
kysyi vielä, että "tartteeko tätä paljo katsella"?  Johon sanoin, että "tee mitä
tykkäät".  Hän nosti sen nosturille ja käveli ali ja laski auton ja löi leiman.  Oli
muuten vissiin viimeinen leima koska samana päivänä leimauskäytännöstä
piti olla jo luovutun.

Tässä tapauksessa kaikki virkailijat toimivat oikein.  Eivät hekään voi mitään
määräyksille.  Niitä vain pitää noudattaa.  Ja olihan autoni todettu
vaaralliseksi.  Välyksellinen raidetangon pää voi vaikka irrota ja voin
ajaa jonkun yli.  No nyt se on kunnossa ja kaikki on hyvin.
Tuohon kirjoitteluusi,kävit kai ajalla näyttämässä autoasi jos vika ei ole kovin paha saa sille kuitenkin ajoaikaa kuukauden ennen uusintanäyttöä,,,,
No tämä tsaarinaikainen viranomaisten käskytysjärjestelmähän on edelleen valloillaan,eikä vain Vaasassa

Offline Professional

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 4930
  • Yhtä köyttä Yhdistykset Siperiaan.
    • View Profile
Re: Asiat jotka risuttaa
« Reply #302 on: 17. 11. 2007 18:06 »
Tuota kuukauden pituisen ns. korjausnäyttöajan pituutta, sekä mahdollista uusintakatsastusta perusteltiin aikanaan kovin realistisesti mm. sillä, että mahdollisen korjauksen liian pitkällinen venyttäminen saattaa aiheuttaa vehkeelle muutakin vauriota, kuin pelkkä kyseinen havaittu vika, joten varmistus on teoriassa paikallaan.

            Risuttaa kuitenkin tämä markkinameininki.

            Eli kun Asema tarjoaa katsastuksen yhteydessä alennuksen, tai kaffipaketin saatikka
            ilmaisen pakokaasumittauksen,
            voi olla varma, että hylky löytyy lähes poikkeuksetta ns. kolmen kappaleen probleemalla.

            Ja sehän on ne 3 pientä vikaa, jotka vastaavat yhtä isompaa.

            Eli vaikka 1 vilkku / 1 Pyyhkijänsulka ja vaikkapa valonsäätö.

                    Eli bonukset on saatu lisänäytöllä maksuun
                    iloisiin näkemisiin ja tapaamisiin kiitos.

                                 Jaa...kuka se olikaan seuraavana vuorossa...

« Last Edit: 17. 11. 2007 19:07 by Professional »

AD

  • Guest
Re: Asiat jotka risuttaa
« Reply #303 on: 17. 11. 2007 19:07 »
Tuota kuukauden pituisen ns. korjausnäyttöajan pituutta, sekä mahdollista uusintakatsastusta perusteltiin aikanaan kovin realistisesti mm. sillä, että mahdollisen korjauksen liian pitkällinen venyttäminen saattaa aiheuttaa vehkeelle muutakin vauriota, kuin pelkkä kyseinen havaittu vika, joten varmistus on teoriassa paikallaan.

            Risuttaa kuitenkin tämä markkinameininki.

            Eli kun Asema tarjoaa katsastuksen yhteydessä alennuksen, tai kaffipaketin saatikka
            ilmaisen pakokaasumittauksen,
            voi olla varma, että hylky löytyy lähes poikkeuksetta ns. kolmen kappaleen probleemalla.

            Ja sehän on ne 3 pientä vikaa, jotka vastaavat yhtä isompaa.

            Eli vaikka 1 vilkku / 1 Pyyhkijänsulka ja vaikkapa valonsäätö.

                    Eli bonukset on saatu lisänäytöllä maksuun
                    iloisiin näkemisiin ja tapaamisiin kiitos.

                                 Jaa...kuka se olikaan seuraavana vuorossa...


Tässä ajattelin vain että jos leimaus oli jo mennyt vanhaksi,silloin ei ole muuta kuin ajokielto tarjolla.
Yleensä järkeäkäyttäen konttorilla asialliset jutut saadaan muutoinkin hoidettua.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Re: Asiat jotka risuttaa
« Reply #304 on: 17. 11. 2007 19:07 »

Tuohon kirjoitteluusi,kävit kai ajalla näyttämässä autoasi jos vika ei ole kovin paha saa sille kuitenkin ajoaikaa kuukauden ennen uusintanäyttöä,,,,
No tämä tsaarinaikainen viranomaisten käskytysjärjestelmähän on edelleen valloillaan,eikä vain Vaasassa


Kyllä kyllä. Jopa etuajassa.  Varsinainen katsastusaika autollani olisi vasta Joulukuussa.
Tuo mainitsemasi kuukausihan tässä tapauksessa ylittyi.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Janne

  • Guest
Re: Asiat jotka risuttaa
« Reply #305 on: 17. 11. 2007 20:08 »
Risuttaa ja vituttaa lapsiperheet jotka käyttävät markettien vauvakärryjä ja sitten jättävät sateeseen/lumisateeseen. Sitten kun joku sen takaisin kuskaa tulee seuraava ja laittaa muksun siihen istuimeen joka on litimärkä, mahtavaa varsinkin kun pakkastakin alkaa olemaa. Nykyistä yhteiskuntaa vaivaa tämä vitun "Ei kuulu mulle"-asenne, johtunee muutamasta pilalle hemmotellusta sukupolvesta ja lisää tulee koko ajan.

AD

  • Guest
Re: Asiat jotka risuttaa
« Reply #306 on: 17. 11. 2007 22:10 »
Risuttaa ja vituttaa lapsiperheet jotka käyttävät markettien vauvakärryjä ja sitten jättävät sateeseen/lumisateeseen. Sitten kun joku sen takaisin kuskaa tulee seuraava ja laittaa muksun siihen istuimeen joka on litimärkä, mahtavaa varsinkin kun pakkastakin alkaa olemaa. Nykyistä yhteiskuntaa vaivaa tämä vitun "Ei kuulu mulle"-asenne, johtunee muutamasta pilalle hemmotellusta sukupolvesta ja lisää tulee koko ajan.
Tämä on kehityksenkulku jolle emme pysty lyhyessä juoksussa vaikuttamaan pätkääkään,se vaatii taas muutaman sukupolven mittaisen operaation jossa tilannetta normalisoitaisiin.
Tästä saamme syyttää itseämme/vanhempiamme/omia lapsiamme.
Niin makaa kuin petaa sanoo vanha sananlasku,,,,,,,,,

Esc

  • Guest
Re: Asiat jotka risuttaa
« Reply #307 on: 17. 11. 2007 22:10 »
Risuttaa ja vituttaa lapsiperheet jotka käyttävät markettien vauvakärryjä ja sitten jättävät sateeseen/lumisateeseen. Sitten kun joku sen takaisin kuskaa tulee seuraava ja laittaa muksun siihen istuimeen joka on litimärkä, mahtavaa varsinkin kun pakkastakin alkaa olemaa. Nykyistä yhteiskuntaa vaivaa tämä vitun "Ei kuulu mulle"-asenne, johtunee muutamasta pilalle hemmotellusta sukupolvesta ja lisää tulee koko ajan.
Tämä on kehityksenkulku jolle emme pysty lyhyessä juoksussa vaikuttamaan pätkääkään,se vaatii taas muutaman sukupolven mittaisen operaation jossa tilannetta normalisoitaisiin.
Tästä saamme syyttää itseämme/vanhempiamme/omia lapsiamme.
Niin makaa kuin petaa sanoo vanha sananlasku,,,,,,,,,


Murheet kullakin.

Minusta nykysukupolvi on fiksumpi kuin aiemmat.

Esc

  • Guest
Re: Asiat jotka risuttaa
« Reply #308 on: 17. 11. 2007 22:10 »
Edelliset sukupolvet ovat surutta luontoa tuhonneet ja sotkeneet.

Omatunto on herännyt  tällä sukupolvella.

« Last Edit: 17. 11. 2007 22:10 by Esc »

Offline Professional

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 4930
  • Yhtä köyttä Yhdistykset Siperiaan.
    • View Profile
Re: Asiat jotka risuttaa
« Reply #309 on: 17. 11. 2007 23:11 »
Risuttaa ja vituttaa lapsiperheet jotka käyttävät markettien vauvakärryjä ja sitten jättävät sateeseen/lumisateeseen. Sitten kun joku sen takaisin kuskaa tulee seuraava ja laittaa muksun siihen istuimeen joka on litimärkä, mahtavaa varsinkin kun pakkastakin alkaa olemaa. Nykyistä yhteiskuntaa vaivaa tämä vitun "Ei kuulu mulle"-asenne, johtunee muutamasta pilalle hemmotellusta sukupolvesta ja lisää tulee koko ajan.

    Samaa mieltä, helt totalt.

    Oletteko muuten koskaan ajatelleet, miten paljon silkkaa paskaa kannatte tavaroissanne
    kaappeihinne, paskaisin kengin kärryissä kuskatuin nöösein.

    No. Kaipa ne myyjätkin kaivavat persettä väliin ja hymyilevät nätisti Floora boxeja räplätessään.

    Huh, helevata..:-)

ummikko

  • Guest
Re: Asiat jotka risuttaa
« Reply #310 on: 18. 11. 2007 16:04 »

  Nyt kun nämä liukkaat kelit on alkaneet, niin ottaa pannuun ja risuttaa nämä
  pyöräilijät, kun kävelee jalkakäytävää pitkin, kun he väkisin yrittävät
 pyörineen ohitse, vaikka toisella puolella katua on n. 5-6 m. leveä yhdistetty
 jalkak. että pyörätie.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Re: Asiat jotka risuttaa
« Reply #311 on: 18. 11. 2007 17:05 »
l
Oli jo pimeätä kun
Lauantaina ajelin illalla klo 18:00 aikoihin  rannasta päin Västervikintietä
Slottintien ja Korpinevantien välissä.  Katsoin kelloa ja kun siirsin katseeni takaisin
tielle niin siinä oli kolme valotonta polkupyöräpoikaa tulossa minua vastaan
minun kaistalla.  Poikien iät arviolta 12 vuotta.  Ei heidän aikomuksensakaan
ollut väistää reunaan vaan jouduin itse väistämään vastaantulevan kaistalle.
Jos olisin katsonut kelloon kaksi sekuntia pidempään olisin voinut ajaa heidän
yli tai ainakin säikähtänyti.  Yliajaja on myös uhri.  Yrittäkää nyt hyvät vanhemmat
edes saada lapsillenne valoja pyöriin ja kypärää päähän.  Uudet ledvalot ovat
suosittuja.  Kirkkaita ja vilkkuvat näkyvästi.  Joululahjavinkiksi.  Niin ja kertokaa,
että Suomessa on oikeanpuoleinen liikenne.

Risuttaa siis valottomat, piittaamattomat, kypärättömät vastaantulevan
kaistalla ajelevat polkupyöräilijat.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Re: Asiat jotka risuttaa
« Reply #312 on: 19. 11. 2007 08:08 »
 
Risuttaa siis valottomat, piittaamattomat, kypärättömät vastaantulevan
kaistalla ajelevat polkupyöräilijat.

Väistöliikkeen seurauksena voi käydä näin.

Kuva tänä aamuna (19:11.2007 klo. 9:48 Gerbyn rantatiellä).
« Last Edit: 19. 11. 2007 12:12 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Moderaattori

  • Guest
Re: Asiat jotka risuttaa
« Reply #313 on: 22. 11. 2007 11:11 »
Minua risuttaa se että joku aloittaa mielenkiintoisen keskustelun mutta ei vie sitä sitten eteenpäin.  Minusta keskustelun aloittajan velvollisuus on ylläpitää aloittamaansa keskustelua ja jopa ruokkia sitä.

Kyllä sen sitten huomaa kun roihu on muuttunut hiillokseksi ja lopulta sammunut.

AD

  • Guest
Re: Asiat jotka risuttaa
« Reply #314 on: 23. 11. 2007 19:07 »
Liikeenteessä olevat kyvyttömät ajajat,,,,,,,,
Esimerkki johon osuin torstaina 22.11.07 hiukkasen 16.00 jälkeen,
Tulin Helsingistä Vaasaa kohti,kiukuttaviin talvinopeuspelleilyihin läpeen tympiintyneenä.
Laihian jälkeen tipahti nopeus tuohon noin 40km/h vauhtiin tai karvan yli.
Ensiksi tuli mieleen että traktori tekee tulppaa matkaan,ensimmäisen ajokin takana 2 täysperävaunullista rekkaa ja niiden takana edessäni 9 henkilöautoa.
Sitten katsellessani huomasin että ensimmäinen auto oli hopeinen Toyota Yaris joka ei reagoinut mitenkään vaikka takapuskurissa oleva rekka olisi sen halunnut syödä suihinsa.
Vastaantuleva liikenne esti suman purkautumisen ja letka vain kasvoi pituutta.
Takanani oleva letkanpätkä oli niin pitkä ettei viimeisen näkemisestä ollut toivoakaa.
Tilanne jatkui aina moottoritien alkuun saakka jolloin tämä teiden ritari kääntyi vanhalle Vaasan sisääntulotielle ja jatkoi sitä samaa 40km/h vauhtia.
Soitin viranomaisille ilmoittaen ajokin rekisterinumeron jotta voisivat jututtaa Toyotan kuskia.
Tänään jutellessani yhden kaverini kanssa joka työskentelee Maalahdessa tunnisti hänkin heti kyseisen kuljettajan ja kiroili tätä kuhnuria.
Ajaja ei ole edes vanha mutta ajokyvyt ovat kuulemma terveydellisistä syistä johtuen ala-arvoiset.
Varovaisuus ei kuulemma ole väärin,mutta ainakin kyseinen ajotapa on törkeää liikenteenvaarantamista sekä täydellistä piittaamuutta muista liikenteessä olijoista.
Kortti pois ja pysyvästi ajoneuvon MPF-2-- kuljettajalta.
Toivoo AD
« Last Edit: 23. 11. 2007 19:07 by AD »

EX-Vaasalainen

  • Guest
Re: Asiat jotka risuttaa
« Reply #315 on: 24. 11. 2007 10:10 »




etten vain kuuluisi niihin, jotka panevat "kynttilän vakan alle",

Esc

  • Guest
Re: Asiat jotka risuttaa
« Reply #316 on: 08. 12. 2007 20:08 »
Minua ärsyttävät pihvien, leikkeleiden etseteroiden mahtipontiset kertapakkaukset.

Kuinka paljon meneekään haaskoolle.

Tänään viimeksi taivastelin lähikaupan lihatiskin valikoimaa.
« Last Edit: 08. 12. 2007 20:08 by Esc »

Offline Professional

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 4930
  • Yhtä köyttä Yhdistykset Siperiaan.
    • View Profile
Re: Asiat jotka risuttaa
« Reply #317 on: 08. 12. 2007 22:10 »

              Minua taasen risuttaa "koneellisesti erotettu kananliha".

                       Koska persauksiin on todennäköisesti kasvamassa kohta tahtomattaan höyhenpeite.

                       Tämä ilmenee pierun hajun muuttumisena makeahkon muikeaksi
                   
                                    jonka aiheuttama tuottaa  hysteeristä naurua, jo vakavimmissakin paikoissa.

                                           Arvoisat Jalostamot. Voisitteko lopettaa myrkyttämisenne ajoissa.

                                                                              Tv: Herra 47                     

                     
                     


Esc

  • Guest
Re: Asiat jotka risuttaa
« Reply #318 on: 08. 12. 2007 22:10 »

              Minua taasen risuttaa "koneellisesti erotettu kananliha".

...ei kyllä kuullosta kovinkaan herkulliselta. Tuota minäkin olen joskus tavaillut ja vallanpa kauhistunut.

Yäks!

Pitäisiköhän ruveta vegaaniksi?

Esc

  • Guest
Re: Asiat jotka risuttaa
« Reply #319 on: 08. 12. 2007 23:11 »
...olisiko kenties tilausta hieman inhimillisemmälle tuotteelle?

"Inhimillisesti erotettu kananliha".