Author Topic: Asiat jotka risuttaa  (Read 338903 times)

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Offline Original Wiik,

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2699
  • Gender: Male
    • View Profile
Vs: Asiat jotka risuttaa
« Reply #1880 on: 12. 03. 2011 05:05 »
nm. herkkoo on pientalonpoika henkeen ja vereen, siksi nuo kommentit sisältää aina määrätynlaisen asetelman.

Umpi Luuta

  • Guest
Vs: Asiat jotka risuttaa
« Reply #1881 on: 12. 03. 2011 07:07 »
"Kuinka näet rikan, joka on veljesi silmässä, mutta et huomaa malkaa omassa silmässäsi?"

Offline Original Wiik,

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2699
  • Gender: Male
    • View Profile
Vs: Asiat jotka risuttaa
« Reply #1882 on: 12. 03. 2011 08:08 »
Näkisin jos olisi,  mutta sen sijaan Herkkoo on poliittinen Persujen (pientalonpoikien) aktiivijäsen,  joka yrittää näytellä epäpoliittista henkilöä.

Itse taas lukeudun siihen ryhmään,  joka toimii Keskustan ja Kokoomuksen parhaiden osien hyväksi ja jonka aika on tulossa,  nyt tämän Euroopan murroksen edetessä. Missään tapauksessa en tule edustamaan taantumusta.

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Asiat jotka risuttaa
« Reply #1883 on: 12. 03. 2011 09:09 »

.

Eikö tämä OW:n linja edusta lähinnä sitä raakinta oikeisto-darwinismia eli kuolkaa köyhät ja sairaat pois että oikeisto-darwinistit pääsee oikein jylläämään mutta yrittää itse piilotella kepu-kok akselilla

.

Offline Original Wiik,

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2699
  • Gender: Male
    • View Profile
Vs: Asiat jotka risuttaa
« Reply #1884 on: 23. 03. 2011 04:04 »

.

Eikö tämä OW:n linja edusta lähinnä sitä raakinta oikeisto-darwinismia eli kuolkaa köyhät ja sairaat pois että oikeisto-darwinistit pääsee oikein jylläämään
.


Tässä nm. herkkoo tuo esiin suomalaisen todellisuuden järkyttävimmässä muodossaan.  Haluat antaa kuvan että kapitalismi edelleen tarvitsisi puolustajaa ja että siksi suomalaista uusoikeistoa tulee pelätä, senhän täytyy olla kapitalistin puolella, annat ymmärtää. Totuus on toista. Suomalaiset ovat syrjäytymis-syndrooman vallassa, se sanelee politiikan sisällön ja tavoitteet.  Kaikki muu on vaarallista. 

Tämä kierre täytyy saada katkaistua. Täytyy löytyä suomesta ihmisiä,  jotka rakastavat tätä maata ja sen kansaa niin paljon,  etteivät anna sen enään vahingoittaa itseään enempää.  Tämä on myöskin suomalaisen köyhän hartain toive.

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Asiat jotka risuttaa
« Reply #1885 on: 24. 04. 2011 13:01 »
Risuttaa kun joutuu kierteeseen jossa 3-4 ylilääkäriä ei voi myöntää osaamattomuuttaan ja jokainen vuorollaan muuttavat lääkitystä vaikka Hyksin ylilääkäri on kertonut kantansa, alle viisikymppiset uskovat omiin kokemuksiin eivätkä kehtaa myöntää jonkun vanhemman oppineen jolla kokemusta olevan oikeassa. Nyt tulee veronmaksajille maksettavaksi täysin turha reissu yliopistolliseen sairaalaan josta määrätään jo tarpeelliseksi todettu lääkitys. Taidan piruuttaan pyytää saattajan mukaan matkaan niin saadaan hinta maksimiin, mähän maksan vain reilun kympin omaosuuden.

Risuttaa sitten ihan tosissaan koska Lumion pukukin on tähän verrattuna halpa kenkineen eli kyllä meillä rahaa on turhaan joka ei onneksi ole mulle turhaa vaan välttämätöntä, koska haluan elää sen mitä on jäljellä jonkinlaisessa kunnossa vaikka risuttain vaikka joka päivä.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline Risto Jalonen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2012
    • View Profile
    • Email
Vs: Asiat jotka risuttaa
« Reply #1886 on: 27. 04. 2011 06:06 »
RISUTTAA VIRHEET ja varsinkin sellaiset VIRHEET,
jotka tuntuisivat olevan tahallisia, kuten nyt esim. tämä ylläpitäjän
blogiin tekemässä Vaasan Työväen Museon 20-vuotisjuhlan
avajaisiin liittyvässä jutussa ilmenevä virhe.

Kyllähän Tapsa tietää kuka on mitäkin tehnyt ja osaa
asian oikein informoida, jos ja kun haluaa näin toimia.

Joo ja se just RISUTTAA, kun hän ei halua.
OUTOO TOUHUU tai eihän tämä outoa ole vaan
vaasalaisia.infomaista.

Offline Risto Jalonen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2012
    • View Profile
    • Email
Vs: Asiat jotka risuttaa
« Reply #1887 on: 27. 04. 2011 06:06 »
Aivan näin ystävällisessä hengessä ilmaistuna RISUTTAA
myös vaasalaisia videotiimin puuhastelut, kun kyseisen
tahon videofilkat eivät ylipäätään toimi millään muotoa
Vaasaa, vaasalaisuutta, saati sitten vaasalaista osaamista
markkinoivana voimana, vaan pikemminkin päinvastoin
eli ovat  ANTIMAINOKSIA – ikävä kyllä

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Asiat jotka risuttaa
« Reply #1888 on: 27. 04. 2011 08:08 »
Korjasin tuon sanoitusta koskevan virheen välittömästi.  Kiirehdin labraan ja paha virhe jäi blogiin runsaaksi tunniksi.  Olen siitä pahoillani.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Risto Jalonen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2012
    • View Profile
    • Email
Vs: Asiat jotka risuttaa
« Reply #1889 on: 27. 04. 2011 08:08 »
Tulistuin vähä ja syystä, du vet, mut sattuuhan näitä.

Joo ja juttuhan nyt on niin ettei mitään tollasta kipaletta,
kun ''Vaasan Tytöt'' olis syntynyt ilman ekaks aiheesta  
tehtyjä sanoja.
Kah, ku ensin oli sanat, sit peräs tuli sävelet sun muu.

Kiitos muuten Tapsa aikoinaan antamastasi ideasta, et
mun ja Royn pitäs tehdä Vaasa-aiheinen Rap-biisi. Osin sen johdosta
tämä ''Vaasan Tytöt'' kipale lähti syntymään.

Ja voin muuten paljastaa, että on olemassa ja sattumoisin
eilen kirjotettuna, kun tipahti yht'äkkiä suurin piirtein valmiina
päähän ja kirjotutti ittensä ylös mua välineenä käyttäen
sanat kappaleeseen nimeltä ''Vaasa Rap''.
Se nyt kuitenkin on vielä niin tuore tapaus, alta puol
vuorokautta vanha, et en oo ehtiny edes Roylle vielä esitteleen,
mut koska se on selkeetä sanallista pässinlihaa, niin eiköhän
se räpätä valmiiks täs jossain välis ja jos ei nyt heti, ku on liikaa muuta
tohinaa, niin sit varmasti kesällä, ku Irma ja Roy lomansa jälkeen
palajavat Rivieralta Back to Vaasa.

Luimistellaan ja silleen Tapsa - my Friend.


Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Asiat jotka risuttaa
« Reply #1890 on: 27. 04. 2011 08:08 »
Tällaistähän tämä on ollut. Erinomainean asia että Vaasa on saamassa myös nimikkomusiikkia. Aikaisemmin tunsin vain Vaasan Marssin ja Vaasan valssin.  No, tietystimhös  Klamydian kappaleet, jotka liittyvät Vaasaan.
s
Näitä pitäisi tutkai ja julkaista kaikista tiedot.  Niitä on varmati enemmänkin.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Risto Jalonen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2012
    • View Profile
    • Email
Vs: Asiat jotka risuttaa
« Reply #1891 on: 24. 06. 2011 09:09 »
Risuttaa, että tämän vaasalaisia.infon ainoa kaikin puolin hieno ja mallikelpoinen systeemi eli vaasapedia ei kehity oikeastaan lainkaan ja on jäänyt aivan liian vähälle huomiolle.

Se taasen vähän jopa naurattaa, että tämä keskusteluosio puolestaan vuosi vuodelta vain köyhtymistään köyhtyy ja saa eräiden täysin naurettavien vakiokirjoittajien päättömyyksien johdosta yhä surkuhupaisemman kokonaisilmeen.

Näillä eväin tähän foorumiin ei tulla ikinä saamaan minkään muotoista kunnon kansalaiskeskustelua ajalliseksi.
Asiallisuus kun on alusta alkaen ollut ylläpidolle täysin  käsittämätön juttu ja moderointi jotain mitä ei ole osattu
lainkaan normaalipuitteissa hoitaa.

Harri Niskanen

  • Guest
Vs: Asiat jotka risuttaa
« Reply #1892 on: 24. 06. 2011 11:11 »
Risuttaa, että tämän vaasalaisia.infon ainoa kaikin puolin hieno ja mallikelpoinen systeemi eli vaasapedia ei kehity oikeastaan lainkaan ja on jäänyt aivan liian vähälle huomiolle.

Se taasen vähän jopa naurattaa, että tämä keskusteluosio puolestaan vuosi vuodelta vain köyhtymistään köyhtyy ja saa eräiden täysin naurettavien vakiokirjoittajien päättömyyksien johdosta yhä surkuhupaisemman kokonaisilmeen.

Näillä eväin tähän foorumiin ei tulla ikinä saamaan minkään muotoista kunnon kansalaiskeskustelua ajalliseksi.
Asiallisuus kun on alusta alkaen ollut ylläpidolle täysin  käsittämätön juttu ja moderointi jotain mitä ei ole osattu
lainkaan normaalipuitteissa hoitaa.

Enimmäkseenhän TÄMÄN KESKUSTELUOSION kirjoittajana on ollut Jalonen itse. Merkillistä kritiikkiä itseään vastaan. Ei ole moderaattorin eikä kenenkään muunkaan syy se, että asiat, jotka risuttavat, eivät ole ajankohtaisia muille kuin Jaloselle.

vanki

  • Guest
Vs: Asiat jotka risuttaa
« Reply #1893 on: 11. 07. 2011 10:10 »
Risuttaa kun Pikipruukin kohteissa myrkytetään pihat ja käytävän reunat Round Up:lla.

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Asiat jotka risuttaa
« Reply #1894 on: 13. 07. 2011 10:10 »
Kyllä olen Riston kanssa samaa mieltä. täällä ei saa olla erimieltä vaan pitää hymistellä muiden mukana. Jos puhuu jostain joka todella on väärin kirjoitus poistetaan bannia päälle. Jos sanon että venelaiturit ovat jopa vaarallisessa kunnossa ei näin ole kenenkään muun mielestä, eikä niitä korjata vaan mielipide jää minun omaksi, Kulmakadun laiturin kaide paikalla 82 on hengenvaarallinen ja nostoliuskassa on töyssy joka estää pienemmällä autolla noston ja laskun. Jäät ovat kymmeniä vuosia vetäneet penkereellä olevan laiturin alta kiviä niin että veneet vahingoittuu matalalla vedellä. Osassa poijuista on ketju lähes ruostunut poikki, se rannan siivoaminen kestää vuosia, ei ollut ilmaista viedä iso traileri kesäksi pois siivouksen tieltä jota ei tapahtunutkaan vaikka uhattiin. Veneenomistajien maksamia roskasäiliöitä käyttää köyhät rannan omakotiasujat, paikkoja ei ole tarpeeksi eikä nykyaikainen vene mahdu 2.4m leveään paikkaan. Asiaa ei hoida kukaan.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Asiat jotka risuttaa
« Reply #1895 on: 13. 07. 2011 14:02 »
Kyllä olen Riston kanssa samaa mieltä. täällä ei saa olla erimieltä vaan pitää hymistellä muiden mukana. Jos puhuu jostain joka todella on väärin kirjoitus poistetaan bannia päälle. Jos sanon että venelaiturit ovat jopa vaarallisessa kunnossa ei näin ole kenenkään muun mielestä, eikä niitä korjata vaan mielipide jää minun omaksi, Kulmakadun laiturin kaide paikalla 82 on hengenvaarallinen ja nostoliuskassa on töyssy joka estää pienemmällä autolla noston ja laskun. Jäät ovat kymmeniä vuosia vetäneet penkereellä olevan laiturin alta kiviä niin että veneet vahingoittuu matalalla vedellä. Osassa poijuista on ketju lähes ruostunut poikki, se rannan siivoaminen kestää vuosia, ei ollut ilmaista viedä iso traileri kesäksi pois siivouksen tieltä jota ei tapahtunutkaan vaikka uhattiin. Veneenomistajien maksamia roskasäiliöitä käyttää köyhät rannan omakotiasujat, paikkoja ei ole tarpeeksi eikä nykyaikainen vene mahdu 2.4m leveään paikkaan. Asiaa ei hoida kukaan.

Jospa se johtuisi siitä, ettei kukaan muu kuin sinä ole käynyt venelaiturilla paikalla 82?
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Asiat jotka risuttaa
« Reply #1896 on: 20. 07. 2011 18:06 »
Joskus on niin ruuhkaa ettei omaan veneeseen meinaa päästä. sielä on hyvä ulkoilla ja istuskella. Olen kyllästynyt valittamaan asiasta teknisen viraston venepaikkojen hoitajille eli on gelma on ylli 10v vanha. Ainoastaan raha kelpaa ja nyt tuli valvontalasku erillenä jja veikkaan että puolet jättää maksamatta kun naapurin veneeseen mnty kolmekertaa ja nauhoilta ei löytynyt mitään kun ne ei kestä viikkoakaan kun alkaa pyyhkiytymään ja isommat levyt maksais parisataa mutta kukaan hoitajista ei osaa niitä vaihtaa. Mä maksoin vaikka tiedin ettei parhaimmillaan näy kuin tummat hahmot siinä valossa.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline Klaus Berg

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1527
  • Gender: Male
  • Elämä on juoksukilpailu ajan kanssa
    • View Profile
    • Blogi
    • Email
Vs: Asiat jotka risuttaa
« Reply #1897 on: 20. 07. 2011 21:09 »
Joskus on niin ruuhkaa ettei omaan veneeseen meinaa päästä. sielä on hyvä ulkoilla ja istuskella. Olen kyllästynyt valittamaan asiasta teknisen viraston venepaikkojen hoitajille eli on gelma on ylli 10v vanha. Ainoastaan raha kelpaa ja nyt tuli valvontalasku erillenä jja veikkaan että puolet jättää maksamatta kun naapurin veneeseen mnty kolmekertaa ja nauhoilta ei löytynyt mitään kun ne ei kestä viikkoakaan kun alkaa pyyhkiytymään ja isommat levyt maksais parisataa mutta kukaan hoitajista ei osaa niitä vaihtaa. Mä maksoin vaikka tiedin ettei parhaimmillaan näy kuin tummat hahmot siinä valossa.
Tänäpäivänä saa sellaisia kameroita ja laitteita että kuva on kuin päivällä filmattua ja kovalevylle säilyy vaikka koko kesän filmit. Mutta pitää vain osata kysyä oikeasta alan firmasta eikä NetAnttilasta.

Umpi Luuta

  • Guest
Vs: Asiat jotka risuttaa
« Reply #1898 on: 21. 07. 2011 10:10 »
Kun tutkija Vaasan Ikkunassa sanoo että,"Suomalaiset on yhteiskuntakiltti kansa". - Jotain tarttis varmaan tehrä? Vai tekeekö nua herrat sen meidän puolesta. Ja uskotaan heitä. Hehän ovat niitä asiantuntijoita.

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Asiat jotka risuttaa
« Reply #1899 on: 22. 07. 2011 13:01 »
Keskussailaalan toiminta, selkeä lähete omalääkäriltä osastolle valvontaan ja lääkkeiden vaihtoon kaatuu yhden neurologin suuttumiseen kun olen itse muuttanut lääkitystä ja sanoi vielä mistä sä saakelin ketku olet noita lääkkeitä saanut, et ainakaan meiltä. No ei sieltä vaan vanhasta synnytyssairaalan psykiatrian ylilääkäriätä, että ketku olen. Kaksi lääkäriä tutkii tunnin ja sanoo että osastolle ja Honkaniemi heittää ulos ja käskee hommata lääkkeet mistä haluan. Kyse oli päästä eroon tästä lääkkeestä mutta heillä ei ole resusseja tehdä niinkuin Hyksin ylilääkäri suosittaa joten Tampereelle tai Helsinkiin, tulee veronmaksajille varmaan halvemmaksi näin ja mulle vaivaa olla viikko/kaksi muualla hoidossa. Kaikki tämä yhden miehen vihan takia.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Jazzbo

  • Guest
Vs: Asiat jotka risuttaa
« Reply #1900 on: 22. 07. 2011 13:01 »
Minua ottaa pattiin että  huonekalujen kuljetus kaupasta kotiin kantakauöpunkiin vaihtelee 20-50 välillä ja vanhan tavaran poisvieminen 20-30 € välillä.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Asiat jotka risuttaa
« Reply #1901 on: 22. 07. 2011 14:02 »
Minua ottaa pattiin että  huonekalujen kuljetus kaupasta kotiin kantakauöpunkiin vaihtelee 20-50 välillä ja vanhan tavaran poisvieminen 20-30 € välillä.

Mielenkiintoinen huomio.
Mutta onko kysymys kahdesta eri kuljettajasta/kuljetusfirmasta?
Viedäänkö se vanha tavara samaan paikkaan, kuin mistä se uusi tulee?
Miten paljon kuljetukset eroavat toisistaan? Vanha kuskataan suoraan kaatopaikalle, uusi ensin jälleenmyyjälle, sieltä varastoon/kauppaan ja sieltä sitten loppuasiakkaalle...?
Sitten on vielä paperityö, joka on aika olematonta vanhan tavaran käsittelyssä, kun uudessa tavarassa on jos minkälaista tositetta, kuittia ja todistusta.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Asiat jotka risuttaa
« Reply #1902 on: 22. 07. 2011 15:03 »
Minua ottaa pattiin että  huonekalujen kuljetus kaupasta kotiin kantakauöpunkiin vaihtelee 20-50 välillä ja vanhan tavaran poisvieminen 20-30 € välillä.

Uusi tavara vaatii kuljetusvastuun tai vakuutuksen.  Vanhan kanssa se on toisarvoista.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline suoraan asiaan

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 252
    • View Profile
    • Email
Vs: Asiat jotka risuttaa
« Reply #1903 on: 22. 07. 2011 15:03 »
Asia lienee niin että kuljetusmaksu määräytyy huonekaluyrittäjän ja kuljetusliikeen sopimuksen perusteella.  Vanhan kalusteen poiskuljettaminen maksaa Stoemossenin tariffin mukaanjoka määräytyy painon mukaan.

Tavallinen kansalainen vie kalusteen Stormossanille itse ja maksaa muutaman euron, koska maksaa jo jätteenkäsitelymaksun.  Näin arvelen sen menevän.

Jos vanha kalustee on hyvässä kunnossa niin sitä kannattaa tarjota SPR:lle.  Se noudetaan ilmaiseksi.

Offline Klaus Berg

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1527
  • Gender: Male
  • Elämä on juoksukilpailu ajan kanssa
    • View Profile
    • Blogi
    • Email
Vs: Asiat jotka risuttaa
« Reply #1904 on: 22. 07. 2011 21:09 »
Huonekalujen kuljetuskustannukset todellisesti paljon suuremmat, mutta kaupat kompensoi niitä. Vanhan kärrääminen on psykologisesti vähän halvempaa jotta ei oltaisi siinä nirsoja vaan palvellaan.

Näin niitä ainakin itse mietin aikoinaan, kun hinnoittelin kuljetukset.

Offline Risto Jalonen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2012
    • View Profile
    • Email
Vs: Asiat jotka risuttaa
« Reply #1905 on: 24. 08. 2011 04:04 »
Monet asiat risuttaa meitä, mutta harmillisinta kaikesta ovat globaalit risutuksen suhteutettuna immeisten pikkusieluisuuteen ja tämän johdosta linkistä aukeneva video sopiihyvin  tännekkin.

http://www.youtube.com/watch?v=3F-tHKgcahU


Offline ukkelinen

  • Kokelas
  • *
  • Posts: 22
    • View Profile
Vs: Asiat jotka risuttaa
« Reply #1906 on: 30. 08. 2011 10:10 »
Jos vanha kalustee on hyvässä kunnossa niin sitä kannattaa tarjota SPR:lle.  Se noudetaan ilmaiseksi.

Vanhojen kalusteiden kanssa kannattaa todellakin miettiä, voisiko niistä olla vielä hyötyä jollekin toiselle. Esimerkiksi erityisesti näin syksyllä monet uudet opiskelijat alkavat rakentaa ensimmäisiä kotejaan ja monet heistä suosivat vanhoja hyväkuntoisia huonekaluja. Eli parhaassa tapauksessa kuljetuksesta ei tarvitse maksaa mitään ja saa vielä aikaan hyvän mielen jollekin toiselle.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Asiat jotka risuttaa
« Reply #1907 on: 30. 08. 2011 10:10 »
Hienoa
Yritä vaikka ilmoiteella tämän sivuston torilla.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Nahikas

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 521
  • Gender: Male
  • Joskus tökkii toisinaan sitten taas lipsuu
    • View Profile
Vs: Asiat jotka risuttaa
« Reply #1908 on: 02. 09. 2011 05:05 »
Minua risuttaa oma itseni, laiskuudesta johtuva tietämättömyys. Olen näet asiakasomistaja, minulla on S-ryhmän vihreä kortti sulassa sovussa muiden korttien kanssa lompakossani.
Tänä aamuna kun luin KPO johtaja Laineen sanomaa Pohjalaisesta:  "... palvelemme asiakasomistajaamme mahdollisimman hyvin ..."  tunsin piston sydämessäni. Olen osuustoiminta ihminen, jäsenenä KPOssa enkä edes tiedä mitä se käytännön tasolla tarkoittaa.

Mikä sen nykypäivän osuustoiminnan erottaa K-kaupankäynnistä tai Minimanista, liittyykö asiaan aatteellisia tai eettisiä arvoja? Miten se minua paremmin kuin kilpailijansa palvelee ja jos niin mikä on palvelun hinta?

Aivan ahdistaa kun on joskus tullut käytyä Lidlissäkin aatteista piittaamatta ihan vaan saituuttani halvempien hintojen perässä.
Saattaa olla että vain luulottelen mutta parempi se kuin tuppisuuna

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Asiat jotka risuttaa
« Reply #1909 on: 02. 09. 2011 05:05 »
Tässä S-ryhmän arvot yrityksen itsensä määrittelemänä:

http://www.s-kanava.fi/web/s-kanava-tietoa-s-ryhmasta/arvot
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Nahikas

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 521
  • Gender: Male
  • Joskus tökkii toisinaan sitten taas lipsuu
    • View Profile
Vs: Asiat jotka risuttaa
« Reply #1910 on: 02. 09. 2011 06:06 »
Kiitoksia vaan Vaasalaiselle S-ryhmän arvoista.
Ylevää puhetta, jos jotenkin onnistun tykönäni sisäistämään että ne ovat käytännössä muuttuneet "lihaksi" paremmin kuin kilpailijoidensa arvot niin hyvä, siirryn S asiakkaaksi.
Mutta edelleenkin, yksinkertaisuudessani kai, en ymmärrä mitä on juhlapuheiden osuustoiminta käytännön tasolla S-kaupankäynnissä.  Miksi pitää valita osuustoiminnallisista syistä S jos kilpailijalla on samoja tuotteita samaan hintaan tai jopa halvemmalla.
Saattaa olla että vain luulottelen mutta parempi se kuin tuppisuuna

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Asiat jotka risuttaa
« Reply #1911 on: 06. 09. 2011 13:01 »
Valtiosihteeri Raimo Sailas sai valtion rahansyytämisen kuulostamaan hölmöläisten hommalta eilen Yle 1:n ajankohtaisessa.

– Valtiontalouden tarkastusvirasto kertoi ihan äskettäin, että lääkärien tuki valuu suurelta osin lääkäreille eikä potilaille.

Kolmannessa esimerkissä tuki näyttäisi kääntyvän omaa tarkoitustaan vastaan.
– Asumistuesta meillä on hyvää tutkimustietoa muutaman vuoden takaa, joka kertoo että valtaosa asumistuesta valuu vuokriin eikä siis kohdistu vuokralaisten eduksi.

– Tällaisia lähestymiskulmia tarvittaisiin eikä sitä että kootaan joku porukka pöydän ääreen ja otetaan budjettikirja käteen ja riidellään sitten, että mistä voidaan karsia. Toivoisin hieman korkeatasoisempaa keskustelua, Sailas haukkui.

Sailas mietti, voidaanko velat lykätä tulevien sukupolvien maksettaviksi.
– Ei missään tapauksessa, se on moraalitonta, Sailas pamautti omaan kysymykseensä.
Sailaksen mukaan hallituksella on edessään leikkauksia, ja ne ajankohtaistuvat kevättalvella.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline ukkelinen

  • Kokelas
  • *
  • Posts: 22
    • View Profile
Vs: Asiat jotka risuttaa
« Reply #1912 on: 08. 09. 2011 09:09 »
Kun kauniit sanat vain muuttuisivat teoiksi.

belurisk

  • Guest
Vs: Asiat jotka risuttaa
« Reply #1913 on: 08. 09. 2011 11:11 »
Kun kauniit sanat vain muuttuisivat teoiksi.

No, edes kauniita sanoja.
Koska poliitikkojen yms. puheet ovat muuttuneet teoiksi?

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Asiat jotka risuttaa
« Reply #1914 on: 08. 09. 2011 16:04 »

– Asumistuesta meillä on hyvää tutkimustietoa muutaman vuoden takaa, joka kertoo että valtaosa asumistuesta valuu vuokriin eikä siis kohdistu vuokralaisten eduksi.


Kyllä tämon poijat liian vaikiaa mulle.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Asiat jotka risuttaa
« Reply #1915 on: 08. 09. 2011 17:05 »

Kyllä tämon poijat liian vaikiaa mulle.

Samat sanat putosin kaksi mutkaa sitten.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Hakala

  • Guest
Vs: Asiat jotka risuttaa
« Reply #1916 on: 08. 09. 2011 18:06 »
Olisiko niin, että asumistuilla on - jopa ensisijaisesti - taipumus helpottaa vuokrankorotuspaineita, sen sijaan, että parantaisivat vuokralaisen vuokranmaksukykyä?

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Asiat jotka risuttaa
« Reply #1917 on: 08. 09. 2011 18:06 »
Lausehan on peräisin valtiosihtgeeri Raimo Sailaksen haastatelusta.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Harri Niskanen

  • Guest
Vs: Asiat jotka risuttaa
« Reply #1918 on: 08. 09. 2011 20:08 »
Kelan maksaman asumistuen tarkoitus on helpottaa vähävaraisia suoriutumaan vuokranmaksuista. Asumistuki on siis eräänlainen toimeentulotuki. Asumistuki on nimenomaan tarkoitettu vuokrien maksuun. Eli  rahat menevät vuokranantajalle, joko suoraan tai vuokralaisen kautta.
Asumistukea voidaan maksaa myös vähävaraiselle omassa asunnossa asuvalle. Eli asumistukea voi saada yhtiövastikkeeseen.




Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Asiat jotka risuttaa
« Reply #1919 on: 08. 09. 2011 21:09 »
Valtiosihteeri Raimo Sailas sai valtion rahansyytämisen kuulostamaan hölmöläisten hommalta eilen Yle 1:n ajankohtaisessa.

Kolmannessa esimerkissä tuki näyttäisi kääntyvän omaa tarkoitustaan vastaan.
– Asumistuesta meillä on hyvää tutkimustietoa muutaman vuoden takaa, joka kertoo että valtaosa asumistuesta valuu vuokriin eikä siis kohdistu vuokralaisten eduksi.

Tuon oletetun tutkimuksen mukaan, joka sekin perustui vanhaan tukikäytäntöön, ”Suurin osa tuen lisäyksestä päätyi vuokranantajalle eikä jäänyt tuensaajalle.” Oletus perustuu väitteeseen, että vuokranantajat usein tietävät kuka saa tukea.

Tutkimus perusteluineen tuntuu aika tavalla nollatutkimukselta. Kyllä asumistuki monelle köyhälle on ihan välttämätön ja hyvä tukimuoto. Varmaan osa tuesta valuu vuokrankorotuksiinkin, mutta en kyllä millään usko että suurin osa.

Tässä linkki Sailaksen viittaamaan aiheeseen:

http://www.rakennuslehti.fi/uutiset/talous/15207.html


Tässä kelan tekemä tutkimus asumistuen käytöstä.

http://www.kela.fi/in/internet/liite.nsf/NET/190111154626ML/$File/Asumistuki_toimittajat.pdf?OpenElement