Author Topic: Sivustolle Facebook-ryhmä?  (Read 4188 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hartsa

  • Guest
Sivustolle Facebook-ryhmä?
« on: 05. 07. 2013 19:07 »
Tälle sivustolle kannattaisi perustaa Facebook-ryhmä. En ole sellaista itse koskaan perustanut muttei se kai vaikeaa tai kovin työlästä ole.

Siellä ylläpito voisi sitten puffata vilkkaimpia keskusteluita ja blogin kirjoituksia, elikkä linkittää niihin, taikka laittaa esim. vanhaa vaasaa -ketjun parhaita kuvia sinne ja linkkiä ketjuun.

Facebookissa kun kävisi sitten  "tykkäämässä" ryhmästä, nuo kirjoitukset alkaisivat näkyä seinällä. Facebookissa tulee käytyä säännöllisesti jokusen kerran viikossa, täällä ei, joten näin pysyisi kartalla ajankohtaisista vaasalaisia-asioista.

//hartsa

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Sivustolle Facebook-ryhmä?
« Reply #1 on: 05. 07. 2013 20:08 »
Tällainen ryhmä on olemassa.  Minun paukkuni vain eivät riitä sen ylläpitämiseen mutta jos löytyy vapaaehtoisia, niin siitä saattaa jotain kehittyäkin.

https://www.facebook.com/groups/118500411511298/
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

hartsa

  • Guest
Vs: Sivustolle Facebook-ryhmä?
« Reply #2 on: 05. 07. 2013 23:11 »
Kas. Mitenkähän tuohon saisi potkua. Ja jäseniä, joita on nyt näemmä ihan kuusi.

Offline make

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1882
  • “Intolerance is a species of violence" M Gandhi
    • View Profile
Vs: Sivustolle Facebook-ryhmä?
« Reply #3 on: 05. 07. 2013 23:11 »
Hieno idea. Voi kuitenkin käydä niin, että keskustelua ei synny tarpeeksi. Lisäksi facebookin keskustelut ovat hieman huonossa muodossa. Niitä on vaikeampi tietyllä tapaa seurata kuin tälläisen keskustelupalstan.
“People who prefer to believe the worst of others will breed war and religious persecutions while the world lasts.”
― Dorothy L. Sayers, The Letters of Dorothy L. Sayers: 1899-1936: The Making of a Detective Novelist

Offline köyhä jarrumies

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 457
    • View Profile
Vs: Sivustolle Facebook-ryhmä?
« Reply #4 on: 06. 07. 2013 00:12 »
https://www.facebook.com/groups/118500411511298/

En ymmärrä miksi Vaasalaisia.infoa ja Facebookia pitää yrittää väkisin pakkoyhteensovittaa. Facebook on sopiva pinnallisille ihmisille, joista moni kuvittelee, että koko maailma seuraa heidän profiaalia ja päivityksiä, kun he kerran ovat Facebookissa.  Oikeasti heillä ei mitään sanottavaa.

Monet yhteiskuntaa kriittisesti suhtatuvat eivät ole hankkineet Facebook-tunnusta, kun eivät luota sivuston tietoturvaan. Siellähän leviää kaikenmaanilman huijauksia ja viruksia, jotka kaappaavat tunnuksia ym.

Minusta on hyvä, että Facebook on olemassa tyhjäpäitä varten ja sitten tällaiset Vaasalaisia.infon kaltaiset sivustot niille, joilla ei koko elämä pyörin oman navan ja korkeintaan oman perheen ympärillä.



Offline make

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1882
  • “Intolerance is a species of violence" M Gandhi
    • View Profile
Vs: Sivustolle Facebook-ryhmä?
« Reply #5 on: 06. 07. 2013 00:12 »
Tämän palstan hyvä puoli on ollut anonymiteetti. Voi kirjoittaa lähes mitä itse haluaa.

Onko kuitenkaan anononymiteettiä, jos Kari Lajunen toimii Globaalina moderaattorina, jolla on oikeudet tehdä sivustolla melkein mitä tahansa. Kuten tarkistaa kirjoittajien henkilötiedot.
Karin kannattaisi nyt tulla ulos kaapista ja tunnustaa rehdisti tekosensa. Minä vaadin vastausta.
“People who prefer to believe the worst of others will breed war and religious persecutions while the world lasts.”
― Dorothy L. Sayers, The Letters of Dorothy L. Sayers: 1899-1936: The Making of a Detective Novelist

AD

  • Guest
Vs: Sivustolle Facebook-ryhmä?
« Reply #6 on: 06. 07. 2013 06:06 »
https://www.facebook.com/groups/118500411511298/

En ymmärrä miksi Vaasalaisia.infoa ja Facebookia pitää yrittää väkisin pakkoyhteensovittaa. Facebook on sopiva pinnallisille ihmisille, joista moni kuvittelee, että koko maailma seuraa heidän profiaalia ja päivityksiä, kun he kerran ovat Facebookissa.  Oikeasti heillä ei mitään sanottavaa.

Monet yhteiskuntaa kriittisesti suhtatuvat eivät ole hankkineet Facebook-tunnusta, kun eivät luota sivuston tietoturvaan. Siellähän leviää kaikenmaanilman huijauksia ja viruksia, jotka kaappaavat tunnuksia ym.

Minusta on hyvä, että Facebook on olemassa tyhjäpäitä varten ja sitten tällaiset Vaasalaisia.infon kaltaiset sivustot niille, joilla ei koko elämä pyörin oman navan ja korkeintaan oman perheen ympärillä.
Tässä olen vähäosaisen jarrumiehen kanssa samaa mieltä.
Jos ja kun tämän foorumin toiminta on tällä tasolla ei kannata yrittää muuta kuin kehittää foorumin toimintaa, ensisijaisesti sisältöä.
Lärvikirja ei sitä tuo.

Anna-Maija Salo

  • Guest
Vs: Sivustolle Facebook-ryhmä?
« Reply #7 on: 06. 07. 2013 07:07 »
Olen samaa mieltä kuin köyhä jarrumies. Olkoot naamakirjat ja feissarit omassa teoreettisessa arvossaan. Pidetään tämä vaasalaisia info facebookista erossa ja kehitetään vaan paremmaksi näistä omista lähtökohdista.

Saahan täälläkin laukoa ns. totuuksia nimimerkin suojassa, jos ei voi/halua esiintyä omalla nimellään.

hartsa

  • Guest
Vs: Sivustolle Facebook-ryhmä?
« Reply #8 on: 08. 07. 2013 18:06 »
Olen samaa mieltä kuin köyhä jarrumies. Olkoot naamakirjat ja feissarit omassa teoreettisessa arvossaan. Pidetään tämä vaasalaisia info facebookista erossa ja kehitetään vaan paremmaksi näistä omista lähtökohdista.

Sivusto voi olla ja elää elämäänsä täysin nykyisellään siitä huolimatta että sen sisältöä puffattaisiin facebookissa.