Author Topic: kateutta vai mikä vaivaa  (Read 5205 times)

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

anna vuorinen

  • Guest
kateutta vai mikä vaivaa
« on: 19. 04. 2013 15:03 »
Olen seurannut vaasan ikkunan risu ja ruusuja palstaa, ei voi kuin ihmetellä mikä valtava kateus ja huonovointi paistaa ihmisten elämässä, kyllä on pienet murheet, jos on aikaa ihmetellä juuri avatun uusien yrittäjien voimin kauneushoitolan toimintaa, jos ihmiset haluaa tehdä pilkkahinnalla töitä ja siitä maksaa sen mitä pitää verottajalle, mitä se kenenkään maksaa kaivaa.
Eikö ole kivaa kun voi tavallinen pienipalkkainenkin mennä Luxus hoitoihin , mutta ei, kyllä siitä pitää jotakin vikaa löytää, jos ei muuta niin tottakai tekevät pimeästi, mutta voi auts, niillä on pankkikorttikone ja kassakone ::D niin mutta eihän kaikki halua kuittia, voi vitsi, nyt ne varmaan rikastuu.
HALOO taatusti verottaja pitää huolen siitä että maksat mitä kuuluu ja enemmänkin.
Yrittäjän elämä on kivistä ja 12 tuntista puurtamista ja jos juuri aloittanut, on pakko pitää hinnat alhaalla, ei se asiakaspiiri pilviin nostetuilla hinnoilla ovesta sisään tule.
Jos kaikki pitäisivät huolen omista asioistaan, yhtä hyvin, lähtisi suomi nousuun :D

AD

  • Guest
Vs: kateutta vai mikä vaivaa
« Reply #1 on: 19. 04. 2013 16:04 »
Mitenkähän minusta jotenkin tuntuu että annaa on jotenkin sattunut leukaan ja kipeästi?
En ole kyseisen aviisin ruusuja ja risuja osastoa lukaissut, enkä juuri muutenkaan.
Tämä annan vuodatus on jotenkin kaksinaismoraalinen, toisaalta hänen mielestään jokainen hoidelkoot omat asiansa ja samaan hengenvetoon hän huutaa rehellisyyden nimissä.
No itse kyllä näen että tämä maa kokonaisuudessaan on menossa päin paikkaa johon ei aurinko paista.
Yleinen kyyläys-,holhoamis-,virkahenkilövalvonta ei sovi ainakaan omaan pirtaani.
OT, kun nyt on selvinnyt poliisien tekemä arkisto ihmisistä, olisi mielestäni tärkeää että jokainen Suomalainen ottaisi poliisiin yhteyttä ja selvittäisi onko siellä rekisterissä jotain itsestään.
Käsittääkseni rekisterinpitäjä on velvollinen antamaan nämä tiedot kysyvälle kerran vuodessa.

anna vuorinen

  • Guest
Vs: kateutta vai mikä vaivaa
« Reply #2 on: 19. 04. 2013 17:05 »
Mitenkähän minusta jotenkin tuntuu että annaa on jotenkin sattunut leukaan ja kipeästi?
En ole kyseisen aviisin ruusuja ja risuja osastoa lukaissut, enkä juuri muutenkaan.
Tämä annan vuodatus on jotenkin kaksinaismoraalinen, toisaalta hänen mielestään jokainen hoidelkoot omat asiansa ja samaan hengenvetoon hän huutaa rehellisyyden nimissä.
No itse kyllä näen että tämä maa kokonaisuudessaan on menossa päin paikkaa johon ei aurinko paista.
Yleinen kyyläys-,holhoamis-,virkahenkilövalvonta ei sovi ainakaan omaan pirtaani.
OT, kun nyt on selvinnyt poliisien tekemä arkisto ihmisistä, olisi mielestäni tärkeää että jokainen Suomalainen ottaisi poliisiin yhteyttä ja selvittäisi onko siellä rekisterissä jotain itsestään.
Käsittääkseni rekisterinpitäjä on velvollinen antamaan nämä tiedot kysyvälle kerran vuodessa.
Sori nyt vaan, ei ole sattunut, koska ei ole kyse minun töistäni,.
On tämä kumma mesta, kun ei saa naapuri firmaakaan puolustaa ilman että olen kaksinaismoralistinen.
Mitä rehellisyyttä minä huusin, sanoisinko tuohon että ota yhteyttä ministeriin ja kysy  rehellisyydestä.
On tämä holhousyhteiskunta, tavallisille, ei yletä eduskuntaan asti.
Siksi tuhosin kaikki korttini, eivät voi tilastoida mitä syön missä ja mitä ostan, korteilla tallentuu koko historia.

AD

  • Guest
Vs: kateutta vai mikä vaivaa
« Reply #3 on: 19. 04. 2013 17:05 »
Mitenkähän minusta jotenkin tuntuu että annaa on jotenkin sattunut leukaan ja kipeästi?
En ole kyseisen aviisin ruusuja ja risuja osastoa lukaissut, enkä juuri muutenkaan.
Tämä annan vuodatus on jotenkin kaksinaismoraalinen, toisaalta hänen mielestään jokainen hoidelkoot omat asiansa ja samaan hengenvetoon hän huutaa rehellisyyden nimissä.
No itse kyllä näen että tämä maa kokonaisuudessaan on menossa päin paikkaa johon ei aurinko paista.
Yleinen kyyläys-,holhoamis-,virkahenkilövalvonta ei sovi ainakaan omaan pirtaani.
OT, kun nyt on selvinnyt poliisien tekemä arkisto ihmisistä, olisi mielestäni tärkeää että jokainen Suomalainen ottaisi poliisiin yhteyttä ja selvittäisi onko siellä rekisterissä jotain itsestään.
Käsittääkseni rekisterinpitäjä on velvollinen antamaan nämä tiedot kysyvälle kerran vuodessa.
Sori nyt vaan, ei ole sattunut, koska ei ole kyse minun töistäni,.
On tämä kumma mesta, kun ei saa naapuri firmaakaan puolustaa ilman että olen kaksinaismoralistinen.
Mitä rehellisyyttä minä huusin, sanoisinko tuohon että ota yhteyttä ministeriin ja kysy  rehellisyydestä.
On tämä holhousyhteiskunta, tavallisille, ei yletä eduskuntaan asti.
Siksi tuhosin kaikki korttini, eivät voi tilastoida mitä syön missä ja mitä ostan, korteilla tallentuu koko historia.
Ts. sekaannut toisten asioihin vaikka mielestäsi niihin ei saa sekaantua.
Se mistä olen kanssasi samaa mieltä on että raha ei kysele, mitä vähemmän leikitään korteilla sitä turvallisempaa se on käyttäjälle.
Isäni aina opetti tätä asiaa, yrittäjän ominaisuudessa se on vieläkin tärkeämpi juttu.
Kun puhutaan rehellisyydestä on ensimmäisenä unohdettava koko politikointi sekä virkakoneisto Suomessa.

anna vuorinen

  • Guest
Vs: kateutta vai mikä vaivaa
« Reply #4 on: 19. 04. 2013 17:05 »
Onko kivi kengässä vai joku syönyt sun eväät =)

AD

  • Guest
Vs: kateutta vai mikä vaivaa
« Reply #5 on: 19. 04. 2013 17:05 »
Onko kivi kengässä vai joku syönyt sun eväät =)
Riippuen asiasta, eväitäni ei kukaan syö, jokaisella Suomalaisella on varmaankin kivi kengässä, itsekin sen juuri ilmaisit sekaantuessa"toisten asioihin"

Offline make

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1882
  • “Intolerance is a species of violence" M Gandhi
    • View Profile
Vs: kateutta vai mikä vaivaa
« Reply #6 on: 19. 04. 2013 17:05 »
Anna Vuorisella on se ongelma, että hän on kylläkin yrittäjä. Mutta ei sitä omasta tahdostaan, niin kuin aidot yrittäjät ovat. Olenko Anna kuinka väärässä, mutta siirryit yrittäjäksi, kun et enää saanut töitä? Niin olen ainakin ymmärtänyt, koska aikaisemmin Anna valitit kuinka et saanut ikäsi takia töitä. Eli sydämeltäsi olet mielestäni muille katkera vasemmistolainen. Vasemmistolaisiakin löytyy mielestäni kahta eri lajia. Positiivinen vasemmistolainen haluaa hyvää kaikille maailman ihmisille (tai ainakin vaikka oman maan) ja haluaa omaisuuden jaettavan tästä johtuen. Negatiivinen vasemmistolainen (mitä lajia löytyy paljon Perussuomalaisista) haluaa omaisuuden jaettavan, koska he ovat katkeria ja kateellisia muille siitä, että muilla on jotakin enemmän kuin heillä itsellään.
Itse oikeistolaisena pidän ensin mainittua vasemmistolaisuutta yhteiskunnalle paljon paljon myönteisempänä kuin tuota katkeraa vasemmistolaisuutta.

Jokainen ihminen voi mennä itseensä ja miettiä asiaa kumpaa vasemmistolaisuutta aidosti kannattaa. Suomalaisten yksi perisyntihän on kateus. Ja kyllä se täälläkin hyvin näkyy. Erityisesti ollaan kateellisia mamuille.
“People who prefer to believe the worst of others will breed war and religious persecutions while the world lasts.”
― Dorothy L. Sayers, The Letters of Dorothy L. Sayers: 1899-1936: The Making of a Detective Novelist

anna vuorinen

  • Guest
Vs: kateutta vai mikä vaivaa
« Reply #7 on: 19. 04. 2013 19:07 »
Anna Vuorisella on se ongelma, että hän on kylläkin yrittäjä. Mutta ei sitä omasta tahdostaan, niin kuin aidot yrittäjät ovat. Olenko Anna kuinka väärässä, mutta siirryit yrittäjäksi, kun et enää saanut töitä? Niin olen ainakin ymmärtänyt, koska aikaisemmin Anna valitit kuinka et saanut ikäsi takia töitä. Eli sydämeltäsi olet mielestäni muille katkera vasemmistolainen. Vasemmistolaisiakin löytyy mielestäni kahta eri lajia. Positiivinen vasemmistolainen haluaa hyvää kaikille maailman ihmisille (tai ainakin vaikka oman maan) ja haluaa omaisuuden jaettavan tästä johtuen. Negatiivinen vasemmistolainen (mitä lajia löytyy paljon Perussuomalaisista) haluaa omaisuuden jaettavan, koska he ovat katkeria ja kateellisia muille siitä, että muilla on jotakin enemmän kuin heillä itsellään.
Itse oikeistolaisena pidän ensin mainittua vasemmistolaisuutta yhteiskunnalle paljon paljon myönteisempänä kuin tuota katkeraa vasemmistolaisuutta.

Jokainen ihminen voi mennä itseensä ja miettiä asiaa kumpaa vasemmistolaisuutta aidosti kannattaa. Suomalaisten yksi perisyntihän on kateus. Ja kyllä se täälläkin hyvin näkyy. Erityisesti ollaan kateellisia mamuille.
Ei ole sulla kaikki intiaanit kanootissa, tästä eteenpäin, en sinun kommentteihin vastaa enkä reagoi.

Offline Original Wiik,

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2699
  • Gender: Male
    • View Profile
Vs: kateutta vai mikä vaivaa
« Reply #8 on: 19. 04. 2013 20:08 »
Ei sinun Anna tarvitse suuttua, asiathan tässä törmäilevät.  Politikoinnissa on myöskin hyvä muistaa,  ettei mitään asiaa saa ottaa henkikohtaisesti.  Prepataan sinusta hyvä politiikko.  Kun alat uskoa mahdollisuuksisi,  niin autan sinua löytämään sopivan puolueen,  josta nouset framille. Jos taas koet että politiikka on lian kovaa ja rumaa touhua,  niin silloin suositelen ettet yritä lainkaan mukaan.

Koska arvostat luontoa, on sinulla mahdollisuuksia tulevaisuudessa,   elämyksiin perustuvilla yritystoiminta alueilla.    Korsnäs on hyvä paikka aloittaa, uskottavuus lähtee jo siitä että sinne täytyy tulla taipaleiden takaa.

Offline make

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1882
  • “Intolerance is a species of violence" M Gandhi
    • View Profile
Vs: kateutta vai mikä vaivaa
« Reply #9 on: 19. 04. 2013 20:08 »
Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Asialliset kommentit saa asiallisia vastauksia, ja tietenkin myös toisin päin. (Toisessa ketjussa menit asiattomuuksiin edes tuntematta minua)

Lisäys: minä tulen jatkossakin kirjoittelemaan kaikkiin ketjuihin, erityisesti, jos niissä yleistetään, liioitellaan tai valehdellaan, varsinkin jos tarkoitusperänä on vain ja ainoastaan tahallinen kiihotus jotain kansanryhmää vastaan.
“People who prefer to believe the worst of others will breed war and religious persecutions while the world lasts.”
― Dorothy L. Sayers, The Letters of Dorothy L. Sayers: 1899-1936: The Making of a Detective Novelist

anna vuorinen

  • Guest
Vs: kateutta vai mikä vaivaa
« Reply #10 on: 19. 04. 2013 20:08 »
Ei sinun Anna tarvitse suuttua, asiathan tässä törmäilevät.  Politikoinnissa on myöskin hyvä muistaa,  ettei mitään asiaa saa ottaa henkikohtaisesti.  Prepataan sinusta hyvä politiikko.  Kun alat uskoa mahdollisuuksisi,  niin autan sinua löytämään sopivan puolueen,  josta nouset framille. Jos taas koet että politiikka on lian kovaa ja rumaa touhua,  niin silloin suositelen ettet yritä lainkaan mukaan.

Koska arvostat luontoa, on sinulla mahdollisuuksia tulevaisuudessa,   elämyksiin perustuvilla yritystoiminta alueilla.    Korsnäs on hyvä paikka aloittaa, uskottavuus lähtee jo siitä että sinne täytyy tulla taipaleiden takaa.
Tehän tässä  henkilökohtaisuuksiin menette, mutta ette kestä kun läimäsen takaisin, puolue on Perussuomalaiset ja pysyy niin kauan kun tässä maassa asun.
Hullu saa olla mutta ei tyhmä, sanoi palkansaaja. :D

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: kateutta vai mikä vaivaa
« Reply #11 on: 19. 04. 2013 20:08 »

.

No nuo pienpuoluelaiset käy täällä louskuttamassa leukojaan kun ei muuhun enää pysty :)

.

Offline make

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1882
  • “Intolerance is a species of violence" M Gandhi
    • View Profile
Vs: kateutta vai mikä vaivaa
« Reply #12 on: 19. 04. 2013 20:08 »
Pidän vain keskustelun suhteellisen samalla tasolla kuin vastaväittelijä. Yritän välttää menemistä kuitenkaan täysin mauttomuuksiin. Ja jos mielestäsi jossain kohtaat "kohtelin" väärin puoluettasi, niin oikea vastaus olisi argumentoida asiaargumentein takaisin. Niitä ei kuitenkaan taitanut olla.

Perussuomalaiset poliitikot koostuvat seuraavista ryhmistä.
1) SMP:n peruja. Soini ja lähipiiri. Pyörittävät muita miten haluavat

Loikkarit muista puolueista (yleensä eivät ole pärjänneet omassa puolueessaan tarpeeksi hyvin)
2) Keskustan loikkarit (kaikki Eu:n syytä jne...), ehkä katkeria omassa puolueessaan omien politiikkaan
3) SDP:n loikkarit. Juuri näitä peruskatkeria ja kateellisia kaikille. Täysiä opportunisteja päästä vihdoinkin politiikkaan kunnolla mukaan,
Muut
4) Rasistit. Vihaavat kaikkea vääränväristä ja vääränkielistä. Agendalla ei mitään muuta kuin mamuviha
5) Kun kaveri pyysi. Täytekamaa erityisesti kunnallisvaaleissa. Ei hajuakaan politiikasta, mutta mennään mukana vaan.

Tästä porukasta on hyvin, hyvin vaikeata saada mitään yhteistä poliittista viestiä, sen verran sekalaista sakkia on kysymyksessä. Mutta sen ovat ainakin perussuomalaiset äänestäjät oppineet hyvin, että kaikkea mitä muut tekee on pahaa, ja kaikkea mitä Perussuomalaiset tekee on hyvää, tai poikkeustapauksia, joita on aina.

Jos Perussuomalaiset valtuutetut eivät tunnista itseänsä noista ryhmistä, niin ulkopuoliset ainakin tekevät.
“People who prefer to believe the worst of others will breed war and religious persecutions while the world lasts.”
― Dorothy L. Sayers, The Letters of Dorothy L. Sayers: 1899-1936: The Making of a Detective Novelist

Offline Joona

  • Vakituinen
  • **
  • Posts: 67
    • View Profile
Vs: kateutta vai mikä vaivaa
« Reply #13 on: 20. 04. 2013 06:06 »
Em. Teksteistä päätellen kolme muskettisoturia alkoholilla terästettynä esittelee toinen toistaan rasistisempia mielipiteitä. Kalenteri ikä lienee lähemmäs sata ,mutta henkinen nippa nappa puperteetissa ja seksuaalisuuskin vielä haussa.

Offline Lauri Karppi

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 448
    • View Profile
Vs: kateutta vai mikä vaivaa
« Reply #14 on: 20. 04. 2013 14:02 »
Näinhän se on että kateus on Suomessa loppumaton luonnonvara. Toisen onnesta (tai kuvitellusta sellaisesta) ei voi iloita vaan se on paha juttu.

Offline vito

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 930
    • View Profile
    • Näytä email osoite
Vs: kateutta vai mikä vaivaa
« Reply #15 on: 20. 04. 2013 17:05 »


Quote from: make
Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan. Asialliset kommentit saa asiallisia vastauksia, ja tietenkin myös toisin päin.

Lisäys: minä tulen jatkossakin kirjoittelemaan kaikkiin ketjuihin, erityisesti, jos niissä yleistetään, liioitellaan tai valehdellaan, varsinkin jos tarkoitusperänä on vain ja ainoastaan tahallinen kiihotus jotain kansanryhmää vastaan.
Pidän vain keskustelun suhteellisen samalla tasolla kuin vastaväittelijä. Yritän välttää menemistä kuitenkaan täysin mauttomuuksiin. Ja jos mielestäsi jossain kohtaat "kohtelin" väärin puoluettasi, niin oikea vastaus olisi argumentoida asiaargumentein takaisin. Niitä ei kuitenkaan taitanut olla.

Perussuomalaiset poliitikot koostuvat seuraavista ryhmistä.
1) SMP:n peruja. Soini ja lähipiiri. Pyörittävät muita miten haluavat

Loikkarit muista puolueista (yleensä eivät ole pärjänneet omassa puolueessaan tarpeeksi hyvin)
2) Keskustan loikkarit (kaikki Eu:n syytä jne...), ehkä katkeria omassa puolueessaan omien politiikkaan
3) SDP:n loikkarit. Juuri näitä peruskatkeria ja kateellisia kaikille. Täysiä opportunisteja päästä vihdoinkin politiikkaan kunnolla mukaan,
Muut
4) Rasistit. Vihaavat kaikkea vääränväristä ja vääränkielistä. Agendalla ei mitään muuta kuin mamuviha
5) Kun kaveri pyysi. Täytekamaa erityisesti kunnallisvaaleissa. Ei hajuakaan politiikasta, mutta mennään mukana vaan.

Tästä porukasta on hyvin, hyvin vaikeata saada mitään yhteistä poliittista viestiä, sen verran sekalaista sakkia on kysymyksessä. Mutta sen ovat ainakin perussuomalaiset äänestäjät oppineet hyvin, että kaikkea mitä muut tekee on pahaa, ja kaikkea mitä Perussuomalaiset tekee on hyvää, tai poikkeustapauksia, joita on aina.

Jos Perussuomalaiset valtuutetut eivät tunnista itseänsä noista ryhmistä, niin ulkopuoliset ainakin tekevät.


Tässä  ainakin rasistinen make liioittelee, yleistää ja valehtelee sekä kirjoittaa halventavasti vaaleilla valittua kansanryhmää vastaan.

Eli maken motto taitaa olla: "älkää tehkö niin kuin minä, vaan niin kuin sanon".
"Joko sinä olet väärässä, tai meillä on näkemysero!".

Offline Lauri Karppi

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 448
    • View Profile
Vs: kateutta vai mikä vaivaa
« Reply #16 on: 20. 04. 2013 17:05 »
Joka ketjun otsikko tuntuu olevan "mitä ikävää sanottavaa make keksi persuista tänään".

Kannattaisiko sille tehdä ihan oma ketju? Make on niin kovin ahkera kirjoittaja että tuntuu että kaikki ketjut harhautuvat otsikostaan tähän maken valitsemaan.

Offline Original Wiik,

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2699
  • Gender: Male
    • View Profile
Vs: kateutta vai mikä vaivaa
« Reply #17 on: 20. 04. 2013 18:06 »
Kyllä se taitaa Lauri olla niin että joka ketjussa joku Persu tai Persumyöteinen fani asettautuu framille huutaen kovaan ääneen kuinka häntä kiusataan.
Tuo on minulle tuttua jo kouluajoilta. Silloinkin kaikenmailman vähälahjaiset yrittivät vahingoittaa parempiaan,  käyttäen opettajan hyväuskoisuutta hyväksi.

Siinä tuli tutuksi populismin toimintakaava jo pienenä.  No minulla ei ole tarvetta hiljentää yhtäkään Persua.  Päinvastoin,  mitä äänekkäämpiä,  sen parempi minun kannalta.
Jokatapauksessa maamme oma velkaantuminen täytyisi olla Persunkin mielessä ensimmäisenä,  mutta sepäs ei olekaan. Miksi ?. Vaikka se juuri on Persunkin tulevaisuuden kohtalon kysymys.

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: kateutta vai mikä vaivaa
« Reply #18 on: 20. 04. 2013 18:06 »
.

Kyllä rasismiin pitää oikeasti puuttua, esim. Lipponen oli yksi pahimmista rasisteista sanoi mm. "finskheten är skrämmande"

Jos vastaavia rasistisia ilmauksia sanoisi mistä vaan mamuista tai ruotsalaisista niin kyllä heti häkki heilahtaisi

EDIT : Oli muuten yksi viimeisiä rasistimitalin saajia nyt sen jakelu on toistaiseksi keskeytetty , huom. ei peruutettu

.
« Last Edit: 20. 04. 2013 18:06 by herkkoo »

Offline Lauri Karppi

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 448
    • View Profile
Vs: kateutta vai mikä vaivaa
« Reply #19 on: 20. 04. 2013 19:07 »
Kyllä se taitaa Lauri olla niin että joka ketjussa joku Persu tai Persumyöteinen fani asettautuu framille huutaen kovaan ääneen kuinka häntä kiusataan.

Luepa uudestaan vaikka tämä ketju, kuka ensin puhui jotain perussuomalaisista?

Offline make

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1882
  • “Intolerance is a species of violence" M Gandhi
    • View Profile
Vs: kateutta vai mikä vaivaa
« Reply #20 on: 20. 04. 2013 19:07 »
Lauri,
Anna Vuorinen oli ketjun aloittaja. Poliittisesti aktiivinen, Perussuomalaisten riveistä (en tiedä onko puoluekirjaa vai ei, luultavasti on)
Päällimmäisenä otin kantaa asiaan ja tein siitä myös aiheellisesti yleistyksen perussuomalaisiin (koska ketjun aloittaja on Perussuomalainen)
En ehkä olisi tehnyt yleistystä, mutta olen huomannut, että se kuuluu ... erityisesti Perussuomalaisten tyyliin tehdä yleistyksiä, niin minulla on yhtälainen oikeus tehdä yleistyksiä. Ja ajattelin tehdä niin jatkossakin, jos Perussuomalainen tekee yleistykisä mutu-tuntumalla.

Lisäys:
Ja mitä tulee joka ketjuun. Kommentoin asiaa omalla mielipiteelläni tai faktalla, oli asia mikä tahansa, ja jos Persu- tai persumyönteinen selvästi levittää väärää ja valheellista tietoa tai mutua oikeana tietona, niin näen lähinnä velvollisuutena tarttua tuohon epäkohtaan. Lauri, jos tarkastelisit asioita muulla kuin Perussuomalaisilla laseilla, niin huomaisit, että en ole todellakaan kaikissa asioissa siirtänyt keskustelua Perussuomalaisiin. En edes puolissa. Ne aiheet ovat yleensä olleet joko niin mitättömiä tai minulle turhia asioita tai niissä on erittäin selvästi myös kerrottu, että kysymyksessä on täysin kirjoittajan oma mielipide, eikä mikään väitetty "fakta".
« Last Edit: 20. 04. 2013 20:08 by make »
“People who prefer to believe the worst of others will breed war and religious persecutions while the world lasts.”
― Dorothy L. Sayers, The Letters of Dorothy L. Sayers: 1899-1936: The Making of a Detective Novelist

anna vuorinen

  • Guest
Vs: kateutta vai mikä vaivaa
« Reply #21 on: 17. 05. 2013 22:10 »
Vanha make parka, ketjun alussa puhuin juuri kateudesta, toiselle kuoppaa kaivamisesta, mustamaalaamisesta, siellä joku jo kiirehti vinkumaan, kuinka puutun asiaan mikä ei minulle kuulu, voi kiesus, täällä ei saisi mistään kirjoittaa, mistä tahansa kun koittaa pyrkiä saamaan järkevää keskustelua, niin eiköhän tämä kolmenkopla, ala angstailemaan, vaikka kirjoittaisi taivas on sininen, kyllä sekin väännetään persun kuvitelmaksi ja siihen vedetään ihan mitä vaan skeidaa, oikeesti, ainoastaan persut voi tämän maan vielä pelastaa, uskotte sen sitten tai ette, aivan sama. Koittakaa nyt hengittää välillä ja sitä kateutta hillitä myöskin. :D

Offline make

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1882
  • “Intolerance is a species of violence" M Gandhi
    • View Profile
Vs: kateutta vai mikä vaivaa
« Reply #22 on: 17. 05. 2013 22:10 »
Jos kohdistat kateuden määritelmän minuun, niin ei voisi ikimaailmassa mennä enempää pieleen.
En ole yhdellekään ihmiselle maailmassa kateellinen. Enkä puolueelle.
Perussuomalaisissa pelottaa se, että he oikeasti... voivat viedä tämän maan lopullisesti perikatoon. Sen verran natiionalisti ja Suomea rakastava olen, että se hieman pelottaa.
“People who prefer to believe the worst of others will breed war and religious persecutions while the world lasts.”
― Dorothy L. Sayers, The Letters of Dorothy L. Sayers: 1899-1936: The Making of a Detective Novelist

Offline Original Wiik,

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2699
  • Gender: Male
    • View Profile
Vs: kateutta vai mikä vaivaa
« Reply #23 on: 18. 05. 2013 03:03 »
Olen täysin maken linjoilla,  kateus on minulle vierasta niin yksityisellä,  kun puoluetasollakin.  Mutta kuten makekin totesi, kansalaisen hyvinvointi ja turvallisuus on tärkeä asia ja se on vaarassa,  jos Persuhörhöily lisääntyy

anna vuorinen

  • Guest
Vs: kateutta vai mikä vaivaa
« Reply #24 on: 19. 05. 2013 10:10 »
Voi ow, kyllä teidän hörhöilyn mukaan jos mentäisiin, saisimme kaikki muuttaa Ahvenanmaalle ja antaa mamujen mellastaa sydänten kyllyydestä ja tietenkin me maksaisimme kaiken.
Ovessa on kahva, sitä kääntämällä pääsee ulos, voi tehdä vaikka kävelylenkin gerbyyn ollentielle, ristinummelle ja siitä sitten olympiaan. Ehkä ne simmut avautuu, niin ja torille ja sadesäällä rewelliin.
Edelleen etsin vakituista kynsientekijää kansalaisuuteen katsomatta ja maassa maan tavalla.