Author Topic: Lähimmäisteko  (Read 3209 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Lähimmäisteko
« on: 05. 01. 2013 17:05 »
Vaasalainaen Bert Lundström koki tänään aamulla epätavallisen elämyksen, joka jäi askarruttamaa.

”06.45 aamulla Kauppapuistikko 35: n kohdalla (Kauppapuistikon ja Kellosepänkadun kulmaus) Suvilahteen mennessäni havaitsen jalkakäytävällä makaavan henkilön.

Tunnustelen elonmerkkejä ja soitan heti 112:een. Naishenkilö on lähes koomassa ja pahasti jo alilämpöinen. Ambulanssi tulee paikalle noin 3 minuutissa ja parin minuutin päästä myös poliisin partio. Henkilö pääsee hoitoon, lämpöön ja turvaan sekä saa nähdä vielä uuden aamun - tällä kertaa onnekkaasti. S

Siihen aikaan lau aamuna ei ollut muita liikkeellä, tunti vielä lähes huomaamattomana myttynä jalkakäytävällä kinoksen vieressä olisi seurannut toimitus suoraan ruumishuoneelle kylmiöön odottamaan ruumiinavausta. Ihmeellinen sattuma tavallaan, että päätin lähteä viemään postia asioissa Suvilahteen.

Nainen sai jatkoaikaa - toivottavasti mieltää ja huomioi sen jatkossa. Paikalle sattui mustiin pukeutunut "enkeli".

Pera
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Lähimmäisteko
« Reply #1 on: 05. 01. 2013 18:06 »


Vaasalaisia infon kirjoittaja ja lukija Bert Lunström on hengenpelastaja.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Lähimmäisteko
« Reply #2 on: 05. 01. 2013 18:06 »
Tämä kaupunki on täynnä hiljaisia lähimmäistekoja.  Pera kertoi niistä yhden.  Ne antavat uskoa siihen, että lähimmäisrakkaus ei ole mihinkän kadonnut.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Lähimmäisteko
« Reply #3 on: 08. 01. 2013 12:12 »
Kolmisen viikkoa sitten olin itse kohteena kun nuoripari tuli koiran kanssa vastaan ja mun jääräpään piti vähän ärähtää ja vetää mut nurin, selästä on nikama halki ja en olisi päässyt yksin ylös nii neito otti koiran ja isäntä auttoi pystyyn ja sitten toi koiran mulle kotiin. Oli huolestunut mutta sanoin että vaimo on kotona ja katsotaan tilannetta. Kiitoksen kyllä sanoin ja toivottavasti auttajat näkee tämän, Gerbyn terverveyskeskuksesta vähän Vesterviikiin päin. Turha kehua vaikka on itse pystynyt auttamaan muita, nyt kipeänä saan takaisin.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.