Author Topic: Matkapuhelinketju  (Read 12663 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Matkapuhelinketju
« on: 25. 12. 2012 12:12 »
Avaan tämän matkapuhelinketjun, koska arvelen että tälle on käyttöä.  Sain lapsiltani joululahjaksi elämäni ensimmäisen älykännyn, Lumia 610, ja olen kovasti ihmeissäni, mitä sillä teen.

Tärkein kysymys mielessäni on, että saako siihen apsin, jolla voi nauhoittaa ulkopulista puhetta ja puheluja esim. YouTube-videoita varten.

Mitä muuta extraa  Twitteriä facebookia tulen tuskin noin pienellä ruudulla pyörittämään.  Kaipaan vinkkejä hyödylisistä sovelluksista.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Matkapuhelinketju
« Reply #1 on: 25. 12. 2012 13:01 »
Siinä on varmasti kaikki toiminteet kuin omassani joka on puoli vuotta vanhempi joten nautoitustoiminne tapahtuu kai seuraavasti.

Ota Avaa/(tässä kohtaa tulee kai kolme eri aloitusvalikkoa mutta valitset sellaisen jossa on seuraava.  Jos et löydä kahta muuta valikkoa niin kokeile painaa lyhyen sivun alaosasta keskeltä pelkkää viivaa niin monta kertaa, että oikea valikko vapautuu) sovellukset/Toimisto/Äänitys/(punainen) ja sitten se nauhoittaa kaikkea mikä ääntelee.

Tosin ei hajuakaan mikä "apsi"  (60-luvulla jokin limonadi) mutta koska viittasit nauhoitukseen niin annoin tuon ohjeen. 

Nyt näin joulun alla kun ei tarvitse olla töissä, on aikaa enemmän olla netissä niin näihin voi hyvinkin tulla vastauksia nopeastikin.

Luultavasti voit tavallisen kameran jättää pois ja pitää sen laukun eväslaukkuna esim. pullasorsia varten sillä tavallista kameraa tuskin enää tarvitset.  Videokamera on sitten asia erikseen.  Samalla sinulla on siinä radio joten voit seurata "Lauantain toivotut levyt" suoraan siitä kuten itse tein siihen asti kunnes kadotin kuulokkeet jotka toimivat antennina.
« Last Edit: 25. 12. 2012 13:01 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

toisen luokan kansalainen

  • Guest
Vs: Matkapuhelinketju
« Reply #2 on: 25. 12. 2012 13:01 »
kovasti ihmeissäni, mitä sillä teen.

Olen omistanut älypuhelimen kohta 5 vuotta, ja aika turha vempainhan se on, ellei ole paljon liikkuva tyyppi. Silloinkin puhelimen liittymään täytyy ottaa kiinteähintainen datasiirto, niin että puhelimen nettiominaisuuksista on jotain hyötyä. Esim. Skype, sähköposti ja satunnainen nettisurffailu. Dataa voi toki siirtää myös liittymän datasiirrolla, mutta puhelinlasku voi nousta pilviin. Kuten myös puhelinta ulkomailla käytettäessä.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Matkapuhelinketju
« Reply #3 on: 25. 12. 2012 15:03 »
Tänne tulevat ohjeet ja neuvot ovat huipputärkeitä tällaiselle noviisille.  Ns. appsit eli sovellukset alkavat vähitellen hahmottua.  En tosin aijo niitä kovin paljoa kännyyni laitaa.
Tällaisen luettelon löysin.  Näitä on varmaan kymmeniä:

http://spesiaalit.fi.msn.com/windows-phone-sovellukset/
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Matkapuhelinketju
« Reply #4 on: 25. 12. 2012 15:03 »
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Seppo Rapo

  • Omalla nimellä
  • Vakituinen
  • *
  • Posts: 99
    • View Profile
    • http://www.sepporapo.fi
Vs: Matkapuhelinketju
« Reply #5 on: 25. 12. 2012 16:04 »
Hankin ekan älypuhelimen n. neljävuotta sitten, nyt minulla Nokia pureview 808 eli se jossa on "järkälekamera"
Puhelin toimii loistavasti eikä mitään ongelmia ole ollut. 

Kestäväkin on "lensi" budjettivaltuustossa kaaressa hallintotalon kivirappusille kun vyölaukku meni rikki. Kokosin osat portaista ja laitoin käyntiin. Kaikki toimi kuten ennenkin.
   
Seppo Rapo
Kaupunginvaltuutettu
www.sepporapo.fi

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Matkapuhelinketju
« Reply #6 on: 25. 12. 2012 16:04 »
Avaan tämän matkapuhelinketjun, koska arvelen että tälle on käyttöä.  Sain lapsiltani joululahjaksi elämäni ensimmäisen älykännyn, Lumia 610, ja olen kovasti ihmeissäni, mitä sillä teen.


Pystyykö sillä soittamaan toiselle ihmiselle

.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Matkapuhelinketju
« Reply #7 on: 25. 12. 2012 17:05 »
herkkoo "Pystyykö sillä soittamaan toiselle ihmiselle"

Tuohon en osaa vielä vastata, mutta luulen.  Puhelin on vielä paketissa ja sinetti on murtamatta, koska siihen ei liittynyt operaattorisopimusta.  Harkitsen vielä siirtymistä yhtä tai kahta mallia ylemmäksi.

Älypuhalimen hyötysovellukset; kuten kuvan, videon ja äänen hallinta kiinnostaa kovasti.  Pelejä en ole koskaan pelannut 80-luvun Pac-Mania lukuun ottamatta ja sekin oli tylsä.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Seppo Rapo

  • Omalla nimellä
  • Vakituinen
  • *
  • Posts: 99
    • View Profile
    • http://www.sepporapo.fi
Vs: Matkapuhelinketju
« Reply #8 on: 25. 12. 2012 19:07 »
Avaan tämän matkapuhelinketjun, koska arvelen että tälle on käyttöä.  Sain lapsiltani joululahjaksi elämäni ensimmäisen älykännyn, Lumia 610, ja olen kovasti ihmeissäni, mitä sillä teen.


Pystyykö sillä soittamaan toiselle ihmiselle

.


Nokian älypuhelimilla voi myös soittaa, muista merkeistä en olisi varma.
Joillakin merkeillä pitää kättä pitää tietyssä asennossa.
Seppo Rapo
Kaupunginvaltuutettu
www.sepporapo.fi

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Matkapuhelinketju
« Reply #9 on: 26. 12. 2012 10:10 »
Ähky sen kun jatkuu kun yritän selvittää mikä olisi paras ääninauhuri ja mikä paras puhelun äänittämiseen.  Valintoja on mahdottomasti. 

Mitä muuta perustoimintojen lisäksi siis tarvitsen?   Mitä Sinä tarvitset?
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

toisen luokan kansalainen

  • Guest
Vs: Matkapuhelinketju
« Reply #10 on: 26. 12. 2012 11:11 »
Ähky sen kun jatkuu kun yritän selvittää mikä olisi paras ääninauhuri

Lajusen äänivideoitten perusteella Nokian oma vaikuttaa ihan kelvolliselta, kunhan huomaa  valita asetuksissa  parhaan laadun. Itsehän nauhoittelin satunnaisesti oletuslaadulla, joka on tosi surkea. Vasta myöhemmin huomasin, että asetuksissa on tarjolla kaksi parempaa laatua.

http://www.youtube.com/watch?v=oG_iK_33Pr4&list=UL

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Matkapuhelinketju
« Reply #11 on: 26. 12. 2012 11:11 »
Tässä ehkä ratkaisu.  Toisaalta tekee mieli kokeilla ääni-sovellusta ja ennen kaikkea puhelimen ja tietokoneen synkronointia jos se toisi jotain uutta. Suhtaudun vieläkin hieman empien älykännyyn, sillä onhan minulla 14:n minipokkari ja Olympus sanelin.'

Känny olisi vain kätevämpi.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Matkapuhelinketju
« Reply #12 on: 26. 12. 2012 13:01 »

Känny olisi vain kätevämpi.

Minulla on sanelukone ollut 20 vuotta ja sillä olisi ihan hyvin voinut tehdä äänitteitä mutta en tehnyt yhtään koska luultavasti laite ei ollut mukana silloin kun olisi ollut mahdollista ja oli mukana silloin kun ei ollut mahdollista.  Kännykällä ei ole väliä siellä se on aina mukana tarvitsi tai ei.  Siksi kolmessa kuukaudessa kännykän hankkimisen jälkeen tuli ensimmäinen äänite ja se siksi kun se oli niin helppo tehdä. 

Monessa aivan yksinkertaisessa asiassa aloituskynnyksen ei tarvitse olla korkeakaan kun sitä ei viitsi ylittää.  Ylityksen jälkeen tuntuu joskus naurettavalta, että miksei sitä ole ylittänyt.  Mikä olisi ollut helpompaa kuin haastatella sanelukoneeseen mutta kuka nyt salelukonetta turhanpäiten taskussaan kantaa? 
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Matkapuhelinketju
« Reply #13 on: 26. 12. 2012 15:03 »
Quote
Mikä olisi ollut helpompaa kuin haastatella sanelukoneeseen mutta kuka nyt salelukonetta turhanpäiten taskussaan kantaa? 

Tässä lähestytään nyt ydintä.  Toisaalta Lumia 610:n video-ominaisuudet ovat vain 640X480, mutta riittävät YouTubeen.  Ääntä voi 610:llä netin mukaan äänittää niin paljon kuin muistia rittää, samoin tallettaa kuvia, joten periaatteessa voisin jättää kameran kotiin.

Sanelinta minäkin kannan harvoin mukanani. 

Täytyy nyt kokeilla erilaisia vaihtoehtoja.  Siitä pyrin pitämään kiinni, että aina on jokin laite mukana millä saa kuvattua sen Vaasaan laskeutuvan ufon, jonka tuotolla koko suku elää 100 vuotta.
« Last Edit: 26. 12. 2012 17:05 by vaasalainen »
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline vito

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 930
    • View Profile
    • Näytä email osoite
Vs: Matkapuhelinketju
« Reply #14 on: 26. 12. 2012 20:08 »


Nokian älypuhelimilla voi myös soittaa, muista merkeistä en olisi varma.
Joillakin merkeillä pitää kättä pitää tietyssä asennossa.

Nokialla tuo soittaminen on kaikkea muuta kuin itsestäänselvyys. N73 puhelimen jälkeen nokiat on ollut sellaista paskaa että. minäkin olin merkkiystävällinen ja tuon mallin jälkeen mulla oli vielä monta nokiaa. mm. communicaattoreita ja viimeisenä n97mini.
siis kertakaikkiaan sellaista paskaa että en yhtään ihmettele että kurssit sukelti eikä ihmiset niitä enää ostaneet. hitaita, bugisia sovelluksia, pc suite tökkii, ovi suite ihan susipaska, kaatuiluja , ei hae sähköposteja, lähes päivittäisiä buuttauksia vaati jne jne.
melkein uutena heitin n97:n meneen kun tuli samsung gs2 ja ostin pari sellaista. silloin vasta huomasi miten puhelimen pitää toimia. lumiaa en osta koskaan koska siinä on windows-> jos kaksi paskaa yhdistyy niin ei voi hyvää tulla. kauheita halkojakin ovat lumiat.

mulla on työn takia aktiivikäytössä älypuhelin ja vaadin sen toimintaa ja sitä että synkronoituu hyvin muihin laitteisiin. nyt on 2kpl samsung galaxy s2:sta, ja 2kpl xcoveria sekä lisäksi vaimolla ja pojalla xcoverit.
"Joko sinä olet väärässä, tai meillä on näkemysero!".

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Matkapuhelinketju
« Reply #15 on: 26. 12. 2012 20:08 »

siis kertakaikkiaan sellaista paskaa että en yhtään ihmettele että kurssit sukelti eikä ihmiset niitä enää ostaneet. hitaita, bugisia sovelluksia, pc suite tökkii, ovi suite ihan susipaska,

Se on kyllä totta että ovisuite oli yksi maailmanhistorian paskimmista ohjelmistoista mitä on koskaan tehty (tai siis räpelletty)

.

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Matkapuhelinketju
« Reply #16 on: 26. 12. 2012 21:09 »

Känny olisi vain kätevämpi.

Minulla on sanelukone ollut 20 vuotta ja sillä olisi ihan hyvin voinut tehdä äänitteitä mutta en tehnyt yhtään koska luultavasti laite ei ollut mukana silloin kun olisi ollut mahdollista ja oli mukana silloin kun ei ollut mahdollista.  Kännykällä ei ole väliä siellä se on aina mukana tarvitsi tai ei.  Siksi kolmessa kuukaudessa kännykän hankkimisen jälkeen tuli ensimmäinen äänite ja se siksi kun se oli niin helppo tehdä. 

Monessa aivan yksinkertaisessa asiassa aloituskynnyksen ei tarvitse olla korkeakaan kun sitä ei viitsi ylittää.  Ylityksen jälkeen tuntuu joskus naurettavalta, että miksei sitä ole ylittänyt.  Mikä olisi ollut helpompaa kuin haastatella sanelukoneeseen mutta kuka nyt salelukonetta turhanpäiten taskussaan kantaa?

Sanelukonetta käytetään mm. EVP:n (Electronic Voice Phenomena) metsästyksessä

<a href="http://www.youtube.com/v/_pMebbNJ5hU?autohide=1&amp;version=3" target="_blank" rel="noopener noreferrer" class="bbc_link bbc_flash_disabled new_win">http://www.youtube.com/v/_pMebbNJ5hU?autohide=1&amp;version=3</a>

EVP apuohjelmia

EVPmaker is an experimental software for the generation of acoustic "raw material" for recordings of paranormal voices on tape, also known as "Electronic Voice Phenomena" (EVP)

AoA Audio Extractor is a totally free audio extractor, which provides you a handy tool to extract audio/sound or background music from videos.

EVP (ilmiö)

.
« Last Edit: 26. 12. 2012 22:10 by herkkoo »

Offline Niiskutti

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1632
    • View Profile
Vs: Matkapuhelinketju
« Reply #17 on: 27. 12. 2012 08:08 »
Minulla on tuo Lumia 610 ja olen aika pettynyt kyseiseen kapulaan. Saattaa vaihtua merkki seuraavan kerran, jos kaikista nokioista tulee lumioita.

Hyvää, siinä toimii messenger puheluiden ja viestien ja nettiselaamisen lisäksi. Tosin kun kirjauduin sisälle ekaa kertaa, kaivoi mese-yhteystiedoista jopa vuosia sitten poistetut (jopa kuolleet) tunnukset yhteystiedoiksi, ja niitä joutui sitten poistamaan yksitellen. Ja jos ne nyt poisti puhelimesta, niin ne poistuivat myös sitten messenger-ohjelmasta...
Huonoa, Skype ei toimi, ja messenger kuulemma lakkaa toimimasta joskus ensivuoden puolella. Videot eivät aluksi näkyneet ollenkaan youtubessa, jonkin kodekin vuoksi kuva oli pelkkää harmaata (vaati siis konvertoinnin). Enkä ole kyllä löytänyt saako videoita jaettua youtubeen suoraan puhelimesta mitenkään, joka olis ihan kätevä homma. Muualle niitä kait voi jakaa. Kaikkia youtube-videoita tuo ei toista edes, vaikka ne sitten saattavat toisella puhelimella näkyä ihan ok.

Öö... mitähän muuta. Nii joo, ei toimi AngryBirdsi, enkä tiedä mitkä muut sovellukset eivät toimisi... mutta kaikki marketin sovellukset eivät tosiaan välttämättä toimi. Ei ole muistikorttipaikkaa, koneeseen asennettava Zune on ehkä vielä hirveempi kuin oli Ovi-Suite, ja ilman Zunea ei kait pääse tiedostoihin luurissa käsiksi. Niin ja joku automaattinen BING-haku pomppaa esiin aina kun puhelinta liikauttaa jotenkin. Kait sen sais poiskin kun löytäis mistä.

Lisäksi puhelut ovat milloin pidossa, mykistettynä tai poikki kun nojaa luuriin jotenkin väärin.
Vr:n mobiililippu ei toiminut sähköpostin liitteenä, kun ei näyttänyt kuvia. Joku muukin liite on jäänyt aukeamatta kokonaan, mutten muista mikä. Junalippuakaan en saanu ostettua, kun ei toiminut HAE-nappula kapulassa vaikka kuinka tökki sormella.
Kaikkea sellasta pientä ja ärsyttävää on itselläni tullut vastaan. Olen keskittynyt soittamaan ja vastaamaan puheluihin nii eiköhän ne just ja just hoidu.

Jos Symbian-kapulat lasketaan älypuhelimiksi, niin niitä on ollut useita, ja tämä on mielestäni älypuhelimista älyttömin. Mutta varmaan on käyttäjässäkin vikaa. Mielenkiinto meni tutkia mitä kaikkea tuolla voisi tehdä. Ei vastaa ainakaan minun tarpeisiini oikein millään lailla.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Matkapuhelinketju
« Reply #18 on: 27. 12. 2012 11:11 »
Odotan suurella mielenkiinnolla synnyttävätkä älykännykät jonkinlaisen videobuumin. Epäilen. 

Ei siirtyminen sulkakynästä, terästerään, säiliömustekynään, kuivamustekynään... synnyttänyt uutta kirjallisuuden buumia.

Ei myöskään vanhasta Remingtonista siirtyminen sähkökirjoituskoneeseen ja nykyisiin tekstinkäsittelyjärjestelmin.

Mestariteoksia syntyy yhtä harvaan tahtiin.

Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Matkapuhelinketju
« Reply #19 on: 27. 12. 2012 11:11 »
Odotan suurella mielenkiinnolla synnyttävätkä älykännykät jonkinlaisen videobuumin. Epäilen.   

Ei mutta se on synnyttänyt aivan uudenlaisen sukupolven joka kommunikoi aivan eri tavalla kuin aiemmin.  Ilmaiset viestimet  lähettävät koko ajan tuhansia tekstiviestejä lähes samalla tavalla kuin normitekstiviestitkin mutta ne ovat netissä koko ajan reaaliajassa.  Viestimiä voi olla msn tai skype tai facebook tjmv.

Meidän sukupolvi tapasi koulussa välitunnilla tai illalla "piippuhyllyllä" mutta nykyisin he eivät tapaa kuin välttämättömissä tapauksissa joissa kanssakäyminen ei muuten onnistu.  Esim. rakastavaiset tapaavat mielellään jos se on mahdollista, mutta samaa kurssia käyvät eivät välttämättä koskaan tapaa jos kurssi on eri aikana mutta sitli he pitävät yhteyttä päivittäin.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Seppo Rapo

  • Omalla nimellä
  • Vakituinen
  • *
  • Posts: 99
    • View Profile
    • http://www.sepporapo.fi
Vs: Matkapuhelinketju
« Reply #20 on: 27. 12. 2012 11:11 »
Seppo Rapo
Kaupunginvaltuutettu
www.sepporapo.fi

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Matkapuhelinketju
« Reply #21 on: 27. 12. 2012 11:11 »
Ymmärrän että tämä on lapsellista ja turhaa ja että olen kummallinen vanha kalmo jostain menneisyydestä.  Siitä huolimatta näen uusien kommunikaatiovälineiden tärkeimmän ominaisuuden maailman muuttamisessa paremmaksi.

Esimerkkinä nyt vaikka ns. arabikevään twitter- ja facebookviesit. Tai Googlen syyrialaisille tarjoama mahdollisuus kertoa opposition mielipiteen puheviesteillä twitterissä.

Siksi odotan että joku keksii Vaasassa kertoa kännykällä asioista, jotka pitää nopeasti saada kaikkien tietoon.

Sepolle sanoisin, että olen itse päässyt eroon vanhasta nikon-, canon -  pentaxmies ajattelusta.  Budjetti on yksi keskerisistä asioista kun valitsen kännyä.

Muuten.  Seuraa Seppo, Lauri Karpin kirjoittelua.  Ymmärrät varmaan että tässä foorumissa on syntymässä jotain uutta kunnallisen e-demokratian saralla.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Seppo Rapo

  • Omalla nimellä
  • Vakituinen
  • *
  • Posts: 99
    • View Profile
    • http://www.sepporapo.fi
Vs: Matkapuhelinketju
« Reply #22 on: 27. 12. 2012 12:12 »
Muuten.  Seuraa Seppo, Lauri Karpin kirjoittelua.  Ymmärrät varmaan että tässä foorumissa on syntymässä jotain uutta kunnallisen e-demokratian saralla.

Seuraan online
Seppo Rapo
Kaupunginvaltuutettu
www.sepporapo.fi

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Matkapuhelinketju
« Reply #23 on: 27. 12. 2012 13:01 »
Seppo on tullut ihailtavan askeleen lähemmäksi tavallista tallaajaa joten eiköhän se ole Seppo joka seuraavaksi  saa mahdollisuuden tulla vaasalaisia.infon ovensuukyselyäänitteeseen.  Viime kerrallahan se oli jo lähellä sillä kysyinkin jotain mutta kysymys oli väärä sillä muistin Sepon toimineen jossain missä hän ei toiminut ja kyselin siitä.

Annan kysymykset etukäteen.

Äänite tehdään matkapuhelimella.

Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Matkapuhelinketju
« Reply #24 on: 19. 01. 2013 08:08 »
Vaihdoin lapsilta saamani Lumia 610:n Lumia 800:aan.  Soppari kytketään 25.01, mutta voin kokeilla toimintoja jo nyt langattomassa WLAN-verkossa.

Latasin puhelimeen Skypen ja se toimii erinomaisesti.  Lisäksi latasin Voice Recorderin, joka sekin toimii hyvin ja Phone Call appsin, jota en ole vielä kokeillut ja Talkin Pictures.ohjelman, jolla pitäisi voida yhdistää slidejä ja ääntä.

Tässä ketjussa on mahdollista kertoa hienoista löydöistä ja käyttökokemuksista.  Joidenkin tutkimusten mukaan vain puolet älykännyn hankkineista käyttää apseja tehokkaasti mikä on tietysti rahan tuhlausta.

Voit laittaa tähän ketjuun esimerkiksi muille oman tuotoksesi.

Mitään kiirettä en pidä.  Taustalla on tietenkin halu luoda taskuun työkalu, jolla voi tehdä slaidareita, ääni-haastatteluja ja videoita blogiin ja foorumiin.

Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Matkapuhelinketju
« Reply #25 on: 19. 01. 2013 14:02 »
Minua alkoi todella kiinnostaa kaikki Windows Phone kamera sovellutukset.  Tässä muutamia:

http://www.wpcentral.com/best-photography-apps-your-windows-phone

Lisää löytyy google-hakurimsulla:  parhaat windows phone kamera sovellutukset
Tulos on sekä suomen että englanninkielinen.

Minua kiinnostaa myös, onko joku ehtinyt kokeilla windowsphonen hand scanneria?  Scannauksen voi lukemani perusteella tallentaa esim. Dropboxiin.  Tänne vain näyte.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline make

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1882
  • “Intolerance is a species of violence" M Gandhi
    • View Profile
Vs: Matkapuhelinketju
« Reply #26 on: 19. 01. 2013 20:08 »
“People who prefer to believe the worst of others will breed war and religious persecutions while the world lasts.”
― Dorothy L. Sayers, The Letters of Dorothy L. Sayers: 1899-1936: The Making of a Detective Novelist

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Matkapuhelinketju
« Reply #27 on: 20. 01. 2013 11:11 »
Kuinka moni kaltaiseni äijä kehtaa tunnustaa, että Lumia 800 sovellutusten kanssa on ongelmia, koska manuaaliin ei voi tarttua.  Sehän on kärpäsenpaskaa paperilla. Minulla on ongaelmia puhelimen ääninauhureiden (Audio Redorder ja Free Recorder) kanssa.

Nauhoittaminen ja toisto ja tallentaminaen onnistuu mutta kun yritän siirtää audiofailin Dropboxiin tai Sky Driveen, niin se ei onnistu vaikka asetukset ovat oikein, ohjelma näyttää että siirto tapahtuu ja WLAN on päällä.

Olenn pian valmis nostamaan käteni pystyyn.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Matkapuhelinketju
« Reply #28 on: 20. 01. 2013 15:03 »
Kuinka moni kaltaiseni äijä kehtaa tunnustaa, että Lumia 800 sovellutusten kanssa on ongelmia, koska manuaaliin ei voi tarttua.  Sehän on kärpäsenpaskaa paperilla. Minulla on ongaelmia puhelimen ääninauhureiden (Audio Redorder ja Free Recorder) kanssa.

Nauhoittaminen ja toisto ja tallentaminaen onnistuu mutta kun yritän siirtää audiofailin Dropboxiin tai Sky Driveen, niin se ei onnistu vaikka asetukset ovat oikein, ohjelma näyttää että siirto tapahtuu ja WLAN on päällä.

Olenn pian valmis nostamaan käteni pystyyn.

Mitäs jos siirtäisit ihan vain puhelimen mukana tulevalla kaapelilla?  Se ei tarvitse minkäänlaisia asetuksia.  Sitä minä käytän koska se on nopein tapa.  Sitten käytän kakkosvaihtoehtona bluetoothia mutta se on paljon hitaampi.

<a href="http://www.youtube.com/v/ebZlOhok3DU" target="_blank" rel="noopener noreferrer" class="bbc_link bbc_flash_disabled new_win">http://www.youtube.com/v/ebZlOhok3DU</a>

Pitkästä aikaa kinuskiryhmä joka antaa julkaista koko leikkeen esikatselematta.  Ne on ollu vähän tarkkoja
viime aikoina.  Youtuben tärinänpoisto-ohjelma toimii tässä hyvin.

Nopeus on muutenkin lähes avainsana.  Tämän videon otin kaksi tuntia sitten Tiklaslammella.    Tähän kahteen tuntiin mahtuu

1.  Ajo kotiin 15min.
2.  Ruokailu 30 min.
3.  Siirto puhelimesta tietokoneelle 1 min.
4.  Leikkaus ja editointi 30 min.
5.  Lopullinen esikatselu noin kaksi kertaa 10 min.
6.  Siirto Youtubepalvelimelle 10 min.
7.  Foorumin lukeminen ja vastaaminen, kaikki loppuaika tähän hetkeen.

Videolla käytetyt sukset ovat kaikki (paitsi omani) vaasalaisia.infon lukijoiden lahjoittamia.   Tytöllä olevat monot ostin kesällä nettikirpparilta Vaasasta kahdella eurolla.
« Last Edit: 20. 01. 2013 16:04 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Matkapuhelinketju
« Reply #29 on: 20. 01. 2013 16:04 »
Ongelma tuntuu olevan se, että latasin Zune-synkronisointi-ohjelman koneelle ja heti kun kytken kaapelin puhelimeen pomppaa Zune-esille ja sieltä en ole löytänyt konstia tutkia puhelimen sisältöä.

Nyt olen kuitenkin löytänyt nauhurin  (Audio Recorder), jonka tekemän failin voi siirtää SKY driveen ja sieltä Audacityyn muokattavaksi ja muutettavaksi mp3-muotoon.
Kun sitten poistan alkuperäisen säästyy kännyssäkin tilaa.

Myös kännyn kuvat siirtyy nyt Dropboxiin, joten tämä puoli on nyt kunnossa.

Videosta:
Aivan erinomainen kännyvideo, joka varmastii rohkaisee muitakin kokeilemaan. 
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Matkapuhelinketju
« Reply #30 on: 20. 01. 2013 18:06 »
Ongelma tuntuu olevan se, että latasin Zune-synkronisointi-ohjelman koneelle ja heti kun kytken kaapelin puhelimeen pomppaa Zune-esille ja sieltä en ole löytänyt konstia tutkia puhelimen sisältöä.

Sinähän ehdit sekoittaa puhelimesi järjestelmän ennenkuin ehdit edes käyttää sitä.  Jotenkin tuntuu, että olet lähtenyt tutustumaan puhelimeesi väärästä päästä.  Olet ladannut jo kaksi ohjelmaa joita et mielestäni ainakaan vielä tarvitse.  Se tulee aina vain vaikeammaksi tuolla tavalla.  Sitten käytät synkronointi-ohjelmaa vähintäänkin kummallisesti.  Kirjoituksestasi ei selviä, että synkronoisit sillä tiedostoja.

Kaapelillä voi ladata kunhan annat ensin Zunen latautua ja sitten vain ruksaat sen pois.  Sitten avaat "Tietokone"  (entinen "oma tietokone)" ja etsit sieltä puhelimesi tiedostot.  Toisaalta Zune lienee nimensä mukaisesti synkronointiohjelma jonka kautta ei ehkä ole edes tarkoitus tutkia puhelimen sisältöä vaan synkronoida (siirtää tieto ajantasaisesti huomioiden muutokset joita ehkä vahingossa teet) sen sisältö tietokoneellesi.  Näin käytän Nokia Suitea.  Kysymys kuuluukin, että miksi ihmeessä aiot tutkia puhelimen sisältöä synkronointi ohjelmalla?  Ethän sinä sitä siihen tarvitse.  Paitsi jos haluat tehdä kaiken vaikeasti.  Silloin toimit aivan oikein.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Matkapuhelinketju
« Reply #31 on: 20. 01. 2013 18:06 »
Noudatan tässä Sinun metodiasi ja opin koko ajan uutta.  Siitä kiitos. Olen tänään kirjautunut Microsoftin tlille, joten voin nyt täyttää puhelimeni myös maksullisilla appseilla.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Matkapuhelinketju
« Reply #32 on: 20. 01. 2013 18:06 »
Itse käytän synkronointiohjelmaa koska silloin ei tarvitse erikseen miettiä mitä puhelimesta lataa.  Se lataa vain kaiken uuden tai jos vahingossa poistin jonkin videon joka vielä on puhelimessa, niin ohjelma huomaa sen ja lataa sen uudelleen koneelleni. 

Sitten vain irroitan kaapelin ja työstän tietokoneella.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Matkapuhelinketju
« Reply #33 on: 20. 01. 2013 22:10 »
Huomioin myös sen, että olet saanut päähäsi jostain syystä, että puhelimesi ohjelmat eivät kattaisi tarpeitasi vaan olet ladannut kaksi täysin turhaa ohjelmaa joihin olet uhrannut aivan turhaa aikaa etkä kuitenkaan ole varsinaisesti oppinut mitään.

Oma älypuhelimeni on ollut puoli vuotta enkä ole tarvinnut ladata siihen mitään ohjelmaa.

Mutta ei voi sanoa, ettet olisi saanut mitään sillä tokihan olet.

Eli kokemusta.

Jotenkin tuntuu, ettet vielä ole saanut puhelimestasi muuta.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Matkapuhelinketju
« Reply #34 on: 21. 01. 2013 07:07 »
Hyviä perusteita Kari,
tarkoitus on edetä rauhallisesti.  Uskon kuitenkin toistaiseksi omaan ideaani.  Isoinongelma tällä hetkellä on, että en saa puhelimen ikonia näkyviin Tietokone-osiossa.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Matkapuhelinketju
« Reply #35 on: 21. 01. 2013 09:09 »
Olen nyt ladannut Nokia Suiten ja minulla on koneellani myös Zune.  Tarvitaanoko molemmat vai ovatko ne ristiriidassa?  Käytän tällä hetkell WLANia ja puhelimeni kytketään vasta 25.01.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Matkapuhelinketju
« Reply #36 on: 21. 01. 2013 09:09 »
Olen nyt ladannut Nokia Suiten ja minulla on koneellani myös Zune.  Tarvitaanoko molemmat vai ovatko ne ristiriidassa?  Käytän tällä hetkell WLANia ja puhelimeni kytketään vasta 25.01.

Luultavasti ovat ristiriidassa mutta eivät kai haittaa mitään.  Zunen kanssa en voi auttaa mutta Nokia Suitesta tiedän
jotain koska olen käyttänyt sitä vuosikausia.   

Kun kuvaat tai äänität niin sitten kytket kaapelin ja se ilmoittaa, että usb yhteys on muodostettu.  Sen jälkeen sinun tulee vain painaa "Synkronoi kaikki" ja kaikki joka ei vielä ollut koneessasi tulee sinne tekstiviestejä myöden.  Sen jälkeen irroitat kaapelin ja unohdat puhelimesi. Se on synkronointiohjelman idea.  Puhelin on siis vain tilapäinen tietoväline ja loppu operaatiosta työstetään tietokoneella ja vasta siinä ongelmat alkavat mutta sen vaiheen kai osaatkin.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Matkapuhelinketju
« Reply #37 on: 21. 01. 2013 09:09 »
Tämä käy yhä mielenkiintoisemmaksi.  Latasin Kompass-ohjelman ja se ainakin löysi kämppäNi paikan.  Vielä en tiedä voiko sillä suunnistaa.  Tietysti on myös rfeittipalvelu.
Mutta Kompasssi näytti ainakin lähikaupan ja parturin.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Matkapuhelinketju
« Reply #38 on: 21. 01. 2013 11:11 »
Tarkoitatko sanomalla "lataan"  että ihan oikeasti lataat internetistä vaiko vain aktivoit jo olevan ohjelman?

Sillä se kuulostaa kummalliselta koska lataat koko ajan ohjelmia jotka ainakin yksinkertaisemmassa Nokia 500-puhelimessani on valmiina.  Oletan, että myös omassasi se on valmiina.  No jaa kartat piti ladata muttei navigointiohjelmaa.

Odotan jo innolla lataatko seuraavaksi videoeditorin tai muun vastaavan videoiden leikkaustyökalun joka siellä jo ennestään on.  Sillä sen tehtyäsi alkakaakin puhelimesi olla jo raskas sillä ei se kestä montaa turhaa rinnakkaisohjelmaa.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Matkapuhelinketju
« Reply #39 on: 21. 01. 2013 11:11 »
Hyviä kysymyksiä. 

Lataa tarkoittaa sitä, että latasin puhelimeen esim. puhelunauhurin, että voin tallentaa haastattelun.  Videoeditoreita en lataa, koska niitä minulla on koneella riittävästi, samoin äänieditoreita.  En myöskään lataa slide-ohjelmia, koska niitäkin minulla on riittävästi.

Koneellani ei itseasiassa ole kuin kolme ohjelma-sovellusta.

Näiden lisäksi olen aktivoinut IS:n. MTV3 uutiset ja You Tuben.  HeSari oli 3 kk. perusasetuksena.

Pieni ongelma on kun en ole vielä päässyt selailemaan puhelimeni sisältöä, mutta se liene avautuu kun puhealimeni kytketään Soneran verkkoon vikolla, Soneran siksi että minulla on rinnakkainen multisim-kortti.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.