Author Topic: Puhelimen hankinta  (Read 61092 times)

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #400 on: 27. 08. 2013 18:06 »
Mua vaivaa langattomassa olkoon 3G tai 4G mielettömät vasteajat, speedtest.net kertoo karusti mikä se on ja onhan sielä oma ping testikin. Kyllä pitää kehittyä vielä ennenku multa kaapeli katkaistaan. Sitten viikonloppu ku kaista ei vaan riitä kaikille, myydään tyhjää. Tulee Jippii mieleen.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline vito

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 930
    • View Profile
    • Näytä email osoite
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #401 on: 27. 08. 2013 20:08 »
Olisin kiinnostunut kuulemaan Lajusen käyttäjäkokemuksia liittyen kuvan kiinalaiseen modeemin?
Etenkin jos Lajusella (tai jollain toisessa) on käytössä aito 4G-yhteys laitteen kanssa.

Mulla on soneran LTE eli aito 4G. yleensä nopea mutta joskus nukahtelee. DL 35m UL n.6m
välillä vaihtaa 3GDC verkkoon ja tiputtelee n10-15m

laite on se viissataasarjan huawei jossa wlan lähiverkko integroitu. 24€/kk liittymä ja laite. liittymän nopeus on 50m.
ihan ok vaikka joskus ottaa pattiin
"Joko sinä olet väärässä, tai meillä on näkemysero!".

Offline köyhä jarrumies

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 457
    • View Profile
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #402 on: 28. 08. 2013 08:08 »
Mua vaivaa langattomassa olkoon 3G tai 4G mielettömät vasteajat, speedtest.net kertoo karusti mikä se on ja onhan sielä oma ping testikin.

Youtube-videoitten perusteella aidossa 4G-yhteydessä pingit ovat alle 100, yleensä noin 65-70. Mutta nopeus ja ping ei vielä kerro kaikkea yhteyden laadusta. Erityisesti 3G:ssä ongelmia tulee, kun liittymän kautta yrittää lähettää paljon samanaikaisia yhteyspyyntöjä. Eli yhden ison tiedoston imurointi voi sujua ihan kiitettävästi korkealla nopeudella, mutta kun yrität käynnistää 200 pienen tiedoston lähetyksen samalla kerralla ja toistaa saman uudelleen, niin 3G yhteys jumittuu nopeasti, vaikka yhteen isoon tiedostoon verrattuna nuo 200 pientä tiedostoa eivät tarvitse sen enempää datakaistaa.

Offline köyhä jarrumies

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 457
    • View Profile
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #403 on: 28. 08. 2013 08:08 »

Mulla on soneran LTE eli aito 4G. yleensä nopea mutta joskus nukahtelee. DL 35m UL n.6m
välillä vaihtaa 3GDC verkkoon ja tiputtelee n10-15m

laite on se viissataasarjan huawei jossa wlan lähiverkko integroitu. 24€/kk liittymä ja laite. liittymän nopeus on 50m.
ihan ok vaikka joskus ottaa pattiin

Juuri tuollainen yhteyden nukahtelu ja omituinen katoaminen ratkaisevalla hetkellä kauhistuttavat,
kun on traumatisoitunut siitä, että joskus käytössä oli  vain 3G-yhteys.


Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7434
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #404 on: 28. 08. 2013 09:09 »

.

Joo se ei ole kiva pankkiyhteyksissä kun  3G nukahtaa kesken kaiken

.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #405 on: 28. 08. 2013 11:11 »
Tuota noin.  Olen käyttänyt pankkiyhteyttä jo 5-vuotta sitten tai aiemmin kännykkäni gprs nopeudella, enkä huomannut katkeilua tai muutakaan.  Se toimi hyvin.  Olin  pitkään pelkän gprs-yhteyden varassa kunnes erehdyksessä otin kaapeliyhteyden.  Sitä kokeilua ei kestänyt kuin pari vuotta ja vaihdoin takaisin langattomaan.  Ei kaapelissa mitään vikaa ollut paitsi hinta.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline köyhä jarrumies

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 457
    • View Profile
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #406 on: 28. 08. 2013 16:04 »
Joo se ei ole kiva pankkiyhteyksissä kun  3G nukahtaa kesken kaiken

Omalla kohdalla kyse ei ole pelosta, että yhteys katkeaa verkkopankissa asioidessa,
vaan pelaamisen tapaisesta harrastuksesta, joka edellyttää, että yhteys toimii aina tietyllä hetkellä.

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #407 on: 28. 08. 2013 17:05 »
Nyt meni tilaukseen puhelin jossa kaksi simmikortin paikkaa eli toimii mokkulana tai puhelimena, rupeaa alle vuoden vanhoja raatoja kertyyn. No elämä on ja pannaan oksanhaaraan ja haulikolla selväksi, käyttämätön ZTE Blade jossa prepaid kortti jossa 50€ puheaikaa ei mennyt kaupaksi 70€ hintaan, no yhen puhelun soitin että sain numeron ylös, pieni 8 Gb muistikortti lähtee maata kiertävälle radalle ensi pyhänä. Tämän Samsung duuson mallin veden kestävyyden testaan pikku sukelluksella ja sitten hakkaan nauloja pölkkyyn, jos kestää mitä luvattu laitan hyllyyn.Näin mä meinaan saada edes kaksi vuotta lepoa puhelin hankintaan.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline vito

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 930
    • View Profile
    • Näytä email osoite
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #408 on: 29. 08. 2013 09:09 »
mihin tarvitaan kahta sim korttia samassa puhelimessa? käsittääkseni puhelimella ei voi valita 'lennosta' kumman kortin laskuun soittaa. netit ja puhumiset voi olla samassa kortissa niin miksi kaksi?  näitä tupla simmejä olisi pitänyt olla silloin viimevuosikymmenellä kun puhelut oli kalliita ja operaattorista toiseen maksoi maltaita soittaa vs omaan operaattoriin. nythän lähes kaikissa liittymissä on puheaikaa siten ettei vaikuta mihin soittaa niin aina sama hinta. kaukomaille toki 3 senttiä enemmän/minuutti kuin pohjoismaihin.
mullakin 2500min liittymä täydellä netillä eikä koskaan tule yllätyksiä laskuun
"Joko sinä olet väärässä, tai meillä on näkemysero!".

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #409 on: 29. 08. 2013 10:10 »
Kun nyt lopetin Soneran nettitikun niin oikein myymälässä kävin kysymässä saisinko sen jatkossa mun korttiin eli rajaton netti 12€kk ei käy, siksi eli laittaisin sen nettitikun simmin toiseksi ja käyttäisin puhelinta mokkulana.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #410 on: 29. 08. 2013 10:10 »
Nyt meni tilaukseen puhelin jossa kaksi simmikortin paikkaa eli toimii mokkulana tai puhelimena, rupeaa alle vuoden vanhoja raatoja kertyyn. No elämä on ja pannaan oksanhaaraan ja haulikolla selväksi, käyttämätön ZTE Blade jossa prepaid kortti jossa 50€ puheaikaa ei mennyt kaupaksi 70€ hintaan, no yhen puhelun soitin että sain numeron ylös, pieni 8 Gb muistikortti lähtee maata kiertävälle radalle ensi pyhänä. Tämän Samsung duuson mallin veden kestävyyden testaan pikku sukelluksella ja sitten hakkaan nauloja pölkkyyn, jos kestää mitä luvattu laitan hyllyyn.Näin mä meinaan saada edes kaksi vuotta lepoa puhelin hankintaan.

Eiks ne vois lahjoittaa jollekin kiinalaiselle?
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline vito

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 930
    • View Profile
    • Näytä email osoite
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #411 on: 29. 08. 2013 11:11 »
Nyt meni tilaukseen puhelin jossa kaksi simmikortin paikkaa eli toimii mokkulana tai puhelimena, rupeaa alle vuoden vanhoja raatoja kertyyn. No elämä on ja pannaan oksanhaaraan ja haulikolla selväksi, käyttämätön ZTE Blade jossa prepaid kortti jossa 50€ puheaikaa ei mennyt kaupaksi 70€ hintaan, no yhen puhelun soitin että sain numeron ylös, pieni 8 Gb muistikortti lähtee maata kiertävälle radalle ensi pyhänä. Tämän Samsung duuson mallin veden kestävyyden testaan pikku sukelluksella ja sitten hakkaan nauloja pölkkyyn, jos kestää mitä luvattu laitan hyllyyn.Näin mä meinaan saada edes kaksi vuotta lepoa puhelin hankintaan.

Eiks ne vois lahjoittaa jollekin kiinalaiselle?

Kiina taitaa olla maailman vaurain maa tällähetkellä. tarviiko sinne nyt täältä velkaparatiisista mitään lahjoittaa...?
"Joko sinä olet väärässä, tai meillä on näkemysero!".

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #412 on: 29. 08. 2013 11:11 »
Vauraudesta en piittaa mutta kamerat ei riitä kun ovat vain 2.3 miljoonaa megapikseliä, kamera siis lähinnä optio.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline make200

  • Kokelas
  • *
  • Posts: 21
    • View Profile
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #413 on: 30. 08. 2013 04:04 »
Kun nyt lopetin Soneran nettitikun niin oikein myymälässä kävin kysymässä saisinko sen jatkossa mun korttiin eli rajaton netti 12€kk ei käy, siksi eli laittaisin sen nettitikun simmin toiseksi ja käyttäisin puhelinta mokkulana.

miksi se vanha nettiliittymä olisi pitänyt siirtää vanhaan puhelinliittymään
voihan  nykysen puhelinliittymän vaihtaa uuteen liittymätyyppiin
soneran valikoima

    Startti 100 min 25 kpl 1 Mbits/s 9,90 €/kk
    Näppärä 200 min 100 kpl 2 Mbits/s 14,90 €/kk
    Fiksu 600 min 250 kpl 7 Mbits/s 19,90 €/kk
    Super 1200 min 1000 kpl 21 Mbits/s 29,90 €/kk
    Valtava 2400 min 2400 kpl 50 Mbits/s 39,90 €/kk
    Totaali 5000 min 5000 kpl 100 Mbits/s 49,90 €/kk
    Tekstari 100 min 2400 kpl 1 Mbits/s 19,90 €/kk
    Surffilauta 3G 100 min 100 kpl 21 Mbits/s 17,90 €/kk
    Surffilauta 4G 100 min 100 kpl 50 Mbits/s 24,90 €/kk


saunalahdelta
https://kauppa.saunalahti.fi/#!/matkapuhelinliittymat/megareilu_3g



tuon 2 simmin puhelimen ymmärrän jos on esim oma liittymä+firman liittymä
voi työpäivän jälkeen vaihtaa liittymän

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #414 on: 30. 08. 2013 11:11 »
No minä uskoin Soneran liikkeen edustajaa ja kävelin ulos, muualta saisi mutta pakko olla Sonera jotta toimii merelläkin.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7434
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #415 on: 30. 08. 2013 12:12 »

.

Se voi olla että merialueilla sonera toimii paremmin

Sitten taas sisämaassa saunalahti

.

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #416 on: 30. 08. 2013 13:01 »
Se on niin monasti nähty kun olen lainannut kännyä kaverille jotta voi soittaa.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline Tapio Parkkari

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 875
    • View Profile
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #417 on: 30. 08. 2013 13:01 »
Asus Phone Tabletti toimii kuin junan vessa. Mitään ongelmia ei käyttöönotossa ja näpelöinnissä ole ollut, ei ainakaan toistaiseksi.
Auta foorumin tunnetuksi tekemisessä.  Lähetä tästä ketjusta tieto kavereillesi "Lähetä Aihe" nappulasta.  Nappula on heti pohjaviivan alapuolella.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #418 on: 30. 08. 2013 13:01 »
Asus Phone Tabletti toimii kuin junan vessa. Mitään ongelmia ei käyttöönotossa ja näpelöinnissä ole ollut, ei ainakaan toistaiseksi.

Jestas.  Tartteeko sitä ny suoraan ja julkisesti sanoo.  Alkaa vaan potuttaa enemmän ja enemmän.  Tässä kalliimmassa Samsungissahan ei Joikuspot toimi.

Tosin kaikki muu toimii.

Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #419 on: 30. 08. 2013 14:02 »
Etsi Kari niin varmasti löytyy ilmainen softa ja jopa parempi.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7434
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #420 on: 30. 08. 2013 18:06 »

.

Ei sitä joikuspottia kannata murehtia se nyt oli ihan kiva mutta aikansa kutakin

.

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #421 on: 30. 08. 2013 18:06 »
Ihmeelistä kun mun Androidissa on WiFin alla et jakaa yhteys tai elkkä yhteys yhteen laitteeseen ja netti toimii.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #422 on: 30. 08. 2013 18:06 »
Kari, kun joku kiinan tyttö tulee tekemään meille ruokaa siten et ajelen autolla eri kauopat läpi ja maksan ostokset niin annan puhelimen, laturit ja laatikot löytyy. Oliko kova hinta, sielä on sisällä 50€r pepaid hintaa, se on ZTE Blade ja mun sormille liian pieni. Mun maksamat ruuat ja kyydit niin se on siinä.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #423 on: 30. 08. 2013 18:06 »
Kari, kun joku kiinan tyttö tulee tekemään meille ruokaa siten et ajelen autolla eri kauopat läpi ja maksan ostokset niin annan puhelimen, laturit ja laatikot löytyy. Oliko kova hinta, sielä on sisällä 50€r pepaid hintaa, se on ZTE Blade ja mun sormille liian pieni. Mun maksamat ruuat ja kyydit niin se on siinä.

Kuulostaa hyvältä.  Löysin yhden jolla ei ollut puhelinnumeroa mutta tarkempi kysely paljasti että ei ollutkaan liittymää mutta oli puhelin.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #424 on: 31. 08. 2013 07:07 »
Kari, kun joku kiinan tyttö tulee tekemään meille ruokaa siten et ajelen autolla eri kauopat läpi ja maksan ostokset niin annan puhelimen, laturit ja laatikot löytyy. Oliko kova hinta, sielä on sisällä 50€r pepaid hintaa, se on ZTE Blade ja mun sormille liian pieni. Mun maksamat ruuat ja kyydit niin se on siinä.


Nyt kaikki ovat paikall joten koska tällaisen haluisit?
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.