Author Topic: Puhelimen hankinta  (Read 61028 times)

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #360 on: 31. 07. 2013 08:08 »
Aloin heti herättyä tutkimaan mikä on Roottaus kun kukaan ei siitä ole mitään täällä kertonut ja selvisihän se.

Quote
Android-laitteista saa kaiken irti vasta, kun valmistajien keinotekoiset ohjelmistorajoitukset poistetaan. Tätä kutsutaan roottaukseksi. Roottauksen jälkeen Android-laitteisiin voi asentaa kolmannen osapuolen Android-versioita kuten esimerkiksi suositun CyanogenModin. CyanogenModin voi asentaa näiden ohjeiden avulla.
http://www.mikropc.net/neuvot/androidin+roottaus+ja+cyanogenmodin+asennus/a759185

Eli Android rajoittaa tarkoituksellisesti kolmannen osapuolen ohjelmiston käyttöä ja se näyttäisi olevan tämä yhteensopimattomuus
Symbian kanssa ja koko syy ettei systeemi toimi.  Tämä voi jopa ruveta toimimaan.  Tänään on kuitenkin työpäivä ja olen
takaisin kotona vasta 17:00.   Mutta yhteenvetona sanoisin, että

Henry on nero ja Herkkoo on taikuri ja Köyhä jarrumies ei jarruta.

Jos aiot rootata, ota huomioon, että sillä saattaa olla vaikutusta laitteen takuuseen jos laite sekoaa roottauksen takia tai roottausta tehdessä. Netistä hakemalla löytyy hieman ristiriitaista tietoa roottauksen ja käyttöjärjestelmän vaihdon vaikutuksesta takuuseen.

Lisäksi jotkin ominaisuudet saattaa toimia huonommin rootattuna kun taas jotkin voi toimia paremmin. Netistähän löytyy kasapäin käyttäjien kommentteja roottauksista eri laitteilla ja usein näistä keskusteluista jää sellainen mielikuva, että usein löytyy jokin juttu joka ei toimi kuten pitäisi.

Itselläni on ollut Galaxy Note 10.1 3G-mallina syksystä lähtien eikä ole tullut eteen pakollista roottaustarvetta vaikka käytänkin laitetta täysin läppärin korvikkeena mökillä ja matkoilla. Google Playsta löytyneet ohjelmat ja tabletin ominaisuudet mukana tulevalla käyttöjärjestelmällä ovat riittäneet hyvin.

Kiitos hyvästä vinkistä.  En hosu asian kanssa.  Roottauksen tarve on toistaiseksi vain JoikuSpot ohjelman yhteensovittamisen vuoksi mutta jos Nokia puhelimelleni löytyy joku toinen ohjelma joka on Wifi yhteensopiva niin silloin koko roottaus on tarpeeton.
Mutta en hosu vaan tutkin koko ajan asiaa.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #361 on: 31. 07. 2013 11:11 »
Et vaan pysty päättämään mihinkä ohjelma asennetaan vaan se menee laitteen omaan muistiin, siis itse ohjelma ei data. Mulla tuli melkein heti ilmoitus et laitteen muisti täynnä ja poista jokin sovellus, nyt vain muistikortin koko määrää.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #362 on: 31. 07. 2013 22:10 »

.

Tabletin suurkuluttajakäyttäjille sopiva lisävaruste

Tablet Strap iPadille ja vastaavan kokoisille tableteille

"Tablet Strap -kiinnitysvyö on tablettitietokoneille kehitetty tyylikäs apuväline ja asuste. Sen avulla voit pyöritellä tablettia turvallisesti miten päin tahansa tilanteessa kuin tilanteessa käden väsymättä.
Lisävarusteena on säädettävä hihna, jonka varaan voit pudottaa koneen vartalon sivulle.
Tablet Strap valmistetaan kotimaisena käsityönä kierrätysnahasta ja sitä on saatavilla eri väreissä."



http://houseofsimone.punomo.fi/tuote/4240/tablet-strap

.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #363 on: 08. 08. 2013 11:11 »
 



Tällainen minulla on kotona kahden vuoden sopimuksella.  Kiinassa hinta näyttäisi olevan noin 42 euroa.  Löytäisikö kukaan tällaista lähempää?  Tämä on yhteensopiva tabletin kanssa.
« Last Edit: 08. 08. 2013 12:12 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #364 on: 08. 08. 2013 13:01 »
Nyt on enemmän aikaa niin selvennän edellistä tekstiä. 

Minulla on kuvan tapainen Suomesta ostettu langaton internetjakaja.  Eli tuossa vekottimessa on oma sim-kortti sisällä ja se jakaa sen kortin internetin WIFI systeemillä useille langattomillel tietokoneille.  Jouduin kuitenkin tekemaan kahden vuoden sopimuksen
saadaksei tuollaisen.

Haluaisin toisen samanlaisen työpaikalle jotta voisin surffailla tabletilla.  Ongelma on siinä, etten ole löytänyt sellaista kohtuuhintaan tai ilman 2-v sopimusta.  Nyt löysin sellaisen kiinalaiselta sivulta mutta en tiedä käykö se Suomen oloissa useista syistä.

Onko laillinen kun on kiinasta yksityisesti?
Onko sallitulla taajuudella koska on tarkoitettu Kiinan markkinoille?
Onko jotain muuta mitä minun tulisi tietää?

Joku kiinalainen varmasti toimittaisi sen minulle jos vain tietäisin, että se toimii täällä laillisesti.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #365 on: 08. 08. 2013 14:02 »
Kun sulla on verkko töissä niin osta Gigantista langaton tukiasema, ADSL purkista yksi piuha ja samalla saat neljä RJ45 porttia lisää. Selaimella laitat käyttäjätunnarin, salasanan ja salauksen päälle, ei se montaa kymppiä maksanu. Äh mähän ostin sen siitä talosta jossa Pentti asuu eli WasaWare.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #366 on: 08. 08. 2013 14:02 »
Kun sulla on verkko töissä niin osta Gigantista langaton tukiasema, ADSL purkista yksi piuha ja samalla saat neljä RJ45 porttia lisää. Selaimella laitat käyttäjätunnarin, salasanan ja salauksen päälle, ei se montaa kymppiä maksanu. Äh mähän ostin sen siitä talosta jossa Pentti asuu eli WasaWare.

Jos tarkoitat vanhanajan langallista kiinteää verkkoa niin minulla ei enää ole aikoihin ollut sellaista sillä olen liikkuvaa sorttia.  Taitaa olla kolme vuotta siitä kun siirryin langattomaan verkkoon.

Sellaiseen minulla olisi parikin ylimääräistä vanhaa WIFI tukiasemaa.  Toisen nimi on Zyxel ja toinen lojuu autossa enkä muista nyt nimeä mutta taisi maksaa silloin 20 euroa.  Se oli lainassa vuoden kiinalaisilla mutta he menivät takaisin kiinaan.

Vekotin toimi kaupankäyntiä opiskelevilla kiinalaistytöillä moitteettomasti mutta sitten myin sen, olikohan pakistanilainen tietotekniikkaa opiskeleva mies, mutta melkein aina kun on joku muu ulkomaalainen kuin kiinalainen tulee joku ongelma, eikä tämäkään olllut poikkeus.  Hän ei saanut sitä toimimaan ja kun menin tarkistamaan niin se toimi hyvin.  Kun hän oli juoksuttanut minua pari kertaa turhaan niin ehdotin, että hän saa rahansa takaisin.  Sen jälkeen se on lojunun autossa.  Sama vekotin oli kiinalaisilla ilman mitään häikkää.

Huomasin heti, että hänellä on viallinen kaapeli tai sen liittimeen oli tarttunut "villakoira" joita hän näytti keräävän sillä niitä juoksenteli iloisesti pitkin lattiaa aina kun vähänkin ilma virtasi, mutta mikä tavallinen kaihdinasentaja on neuvomaan tietotekniikanopiskelijaa joten en puhunut asiasta mitään.

Sen jälkeen ajattelin pitää yhteyttä tähän pakistanilaiseen Facebookissa mutta oli tulla ilmiriita kun selvisi, että hän on Facebookissa ilman kansalaisuutta niin kysyin, että "Etkö rakasta maatasi kun et halua kertoa mistä olet?"

Sen jälkeen sain sellaisen ryöpyn, että "MINÄKÖ EN RAKASTA MAATANI PLAA PLAA PLAA?"

Sen jälkeen hän myös poisti minut Facebook ystävistään.

« Last Edit: 08. 08. 2013 14:02 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #367 on: 08. 08. 2013 14:02 »




Tällainen minulla on kotona kahden vuoden sopimuksella.  Kiinassa hinta näyttäisi olevan noin 42 euroa.  Löytäisikö kukaan tällaista lähempää?  Tämä on yhteensopiva tabletin kanssa.

Tuo malli on ilmeisesti loppuunvalmistettu mutta korvaava malli + suomilisä tekee abouttia rallaa 170 juroa



"Huawei E5776 -reitittemessä on sisäänrakennettu 3000mAh akku, jonka avulla reitintä voi käyttää jopa 10 tuntia ilman verkkovirtaa.

Huikeat nopeudet saavutettavissa 3G- ja 4G-verkoissa. Tarkista omalta operaattoriltasi 3G- ja 4G-verkkojen saatavuus omaan osoitteeseesi. Laitteen maksiminopeus 3G-verkossa verkosta 21.1 Mbit/s, verkkoon 5.76 Mbit/, 4G-verkossa verkosta 150 Mbit/s, verkkoon 50 Mbit/s. Huawei E5776 toimii kaikilla Suomessa käytössä olevilla 3G- ja 4G-taajuuksilla.

Laitteen liitännät: SIM-korttipaikka, WLAN 802.11, microSD-korttipaikka ja USB-portti. Reititin toimii kaikkien operaattoreiden liittymillä."

http://www.luurinettikauppa.com/huawei-langaton-4gmodeemi-e5776-p-5313.html

.

Offline make200

  • Kokelas
  • *
  • Posts: 21
    • View Profile
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #368 on: 09. 08. 2013 07:07 »
yksi vaihtoehto on että hommaat puhelimen hoitamaan tuota tukiaseman virkaa :)
http://www.gigantti.fi/product/puhelimet-ja-gps/matkapuhelimet/SAMS5310BLACK/samsung-galaxy-pocket-neo-s5310-alypuhelin-musta    halvin jossa on jo 4.1 android versio.
en muista oliko vanhemmassa 2.3 versiossa tukiasema toimintoa ja toimii varmasti paremmin kun se sinun joiku viritys.

tuossa herkkoon laitteessa on 4g tuomassa hintaa lisää(itse ostaisin sitten puhelimen missä on 4g tuki) en tiedä oletko hankkimassa 4g laitetta?

itse pärjään hyvin puhelimella ja jos käytän läppäriä tai tablettia napsasen tukiaseman päälle ja laturin seinään niin hyvin toimii netti talossa.

eikö sinulla ole todella firmassa lanka nettiä vaan haluat olla mokkulan varassa sielä :)?

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #369 on: 09. 08. 2013 08:08 »
yksi vaihtoehto on että hommaat puhelimen hoitamaan tuota tukiaseman virkaa :)
http://www.gigantti.fi/product/puhelimet-ja-gps/matkapuhelimet/SAMS5310BLACK/samsung-galaxy-pocket-neo-s5310-alypuhelin-musta    halvin jossa on jo 4.1 android versio.
en muista oliko vanhemmassa 2.3 versiossa tukiasema toimintoa ja toimii varmasti paremmin kun se sinun joiku viritys.

tuossa herkkoon laitteessa on 4g tuomassa hintaa lisää(itse ostaisin sitten puhelimen missä on 4g tuki) en tiedä oletko hankkimassa 4g laitetta?

itse pärjään hyvin puhelimella ja jos käytän läppäriä tai tablettia napsasen tukiaseman päälle ja laturin seinään niin hyvin toimii netti talossa.

Tuo olisi ollut varteenotettavin vaihtoehto.  Mutta kun ystäväni Kiinassa ei suostunut ottamaan enempää kuin 50 euroa kuvaa uudemmasta mallista jossa on 4G niin päädyin siihen.  Adapterin hän lupasi vielä kaupanpäälle että sen laturi sopii meidän verkkoon.  Riskihän tuossa on ettei se toimi täällä mutta sen näkee sitten.

eikö sinulla ole todella firmassa lanka nettiä vaan haluat olla mokkulan varassa sielä :)?
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline make200

  • Kokelas
  • *
  • Posts: 21
    • View Profile
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #370 on: 09. 08. 2013 09:09 »
kyllähän nuo kiinan viritykset pitäisi toimia ihan samaan tapaan kun muutkin.ainakin parilla kaverilla on kiinan puhelimet ja hyvin ne toimii suomalaisilla korteilla täälä.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #371 on: 09. 08. 2013 11:11 »
Quote
eikö sinulla ole todella firmassa lanka nettiä vaan haluat olla mokkulan varassa sielä ?

Ei ole.  Siirryin langattomaan nettiin kolme vuotta sitten.   
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #372 on: 13. 08. 2013 10:10 »

Tuo tablettiongelma tuntuu ratkenneen itsestään ja jo ylitarjontaan.  Nyt minulla on tällainen enkä kerennyt vielä saada Kiinasta tilaamaani vekotinta.  Tämä jää ylimääräiseksi ja jos se kiinalaisvekotin on hyvä ja jollakin on tälle käyttöä niin tästä en paljoa  halua.  Toimii moitteettomasti ja langattomasti.  Eli tämän on nettitikun langaton 3G reititin eikä ole lukittu mihinkään operaattoriin. 
Tämäkin viesti on lähetetty tällä laitteella.

Toimii WPA ja WPA2 salauksella.  Salasana on kannessa ja olen peittänyt sen mustalla lapulla.

Tätä myydään  Gigantissa hintaan 99,95. http://www.gigantti.fi/product/tietokoneet/reitittimet-ja-verkkolaitteet/JENAL3G/jensen-air-link-3g-reititin ja jos tämä jää minulta tarpeettomaksi niin 65,- enempää en tästä halua.  Tämähän on vekotin jonka hinta laskee joka päivä kun nyt on 4G aika.

Veisin tämän mökille ja surffaisin siellä langattomasti kaikilla vekottimilla missä on wifi.  Sen suhteen minulla on kuitenkin pieni ongelma ja se on se, ettei minulla ole mökkiä.

 
« Last Edit: 13. 08. 2013 10:10 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #373 on: 13. 08. 2013 10:10 »
Well, minulla on  Asuksen Phone tablertti tilauksessa ja saan sen ilmeisesti huomenna.  Siinä on siis 3G ominaisuus, joten en tiedä olisiko minulle reitittimstä iloa.  MIten Lumia 800 mahtaa jakaa tuon Asuksen?
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #374 on: 13. 08. 2013 12:12 »

Monilla on vielä ihan vanhanajan aito kaapelinetti.  Tässä langaton kaapelinetin jakaja joka lojuu autoni lattialla käyttämättömänä.
Joka ei vielä ole wifi-ajassa niin kymppiä enempää en suostu tästä ottamaan.  Hävettää melkein jo ottaa kymppikin mutta sen nyt tästä haluan jos joku tämän haluaa.  Ei kai tällainen "höyrykoneen jatke"  pariakymppiä enempää koskaan edes maksanut.

Lainasin sen vuonna 2010 kiinalaisille jotka käyttivät sitä aina vuoteen 2013.  Sen jälkeen se ei kelvannut enää heillekään.

Käyttää wpa salausta ja on koodin takana.  Koodi pohjassa.

Myydään vain suomalaiselle tai kiinalaiselle.  Minulla on huonoja kokemuksia sillä kerkesin jo kerran myymään sen pakistanilaiselle.

Laitteella ei ole palautusoikeutta paitsi jos se ei toimi sillä se myydään toimivana.  Villakoira kannattaa imuroida liitinpesästä.
« Last Edit: 13. 08. 2013 13:01 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #375 on: 13. 08. 2013 13:01 »
Tulsin heti hakemaan josen olis kerinny ostamaan, ihan huomautuksena et antenni ihan pystysuoraan muuten se on ns. suuntaava malli.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline vito

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 930
    • View Profile
    • Näytä email osoite
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #376 on: 13. 08. 2013 13:01 »
ensimmäinen miinus samsungista (GS2+). lopetin puhelun ja laitoin luurin pöydälle... kolmen minuutin kuluttua halkesi lasi ihan itsestään ilman että kukaan olisi siihen koskenut. puhelin ei ole tippunut maahan lähiaikana.

mystistä.. toimii toki täysin mutta ensin kokeilen giganttiin takuuseen korjauttaa ja jos ei onnistu niin soitan maahantuojalle. takuuhan ei yleensä korvaa lasin hajoamista mutta nyt on kyllä materiaalivika.. jännityksiä lasissa tms.
"Joko sinä olet väärässä, tai meillä on näkemysero!".

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #377 on: 15. 08. 2013 06:06 »
Sain eilen postipakettina Asuksen Phone Tabletin.  Siinä on siis tabletti ja 3G-ominaisuudet.  Laite oli yön latauksessa ja tänään aamulla tein perusasetukset ilman mitääm ongelmia. Opittavaa on kuitenkin valtavasti, sillä tuttavuus on uusi. 

Suhtaudun hankintaani kriittisesti. Syy hankintaan on nakkisormet ja huononäköiselle Lumia 800:n pieni näyttö.

Tulen kertomaan tässä ketjussa Asuksen haltuunotosta ja arvioimaan omalta kannaltani hankinnan mielekkyyttä.  Vielä nyt 1,5 tunnin tuttavuuden jälkeen en osaa sanoa mitään.

Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline lansion

  • Kokelas
  • *
  • Posts: 49
  • Gender: Male
    • View Profile
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #378 on: 15. 08. 2013 07:07 »
Sain eilen postipakettina Asuksen Phone Tabletin.  Siinä on siis tabletti ja 3G-ominaisuudet.  Laite oli yön latauksessa ja tänään aamulla tein perusasetukset ilman mitääm ongelmia. Opittavaa on kuitenkin valtavasti, sillä tuttavuus on uusi. 

Suhtaudun hankintaani kriittisesti. Syy hankintaan on nakkisormet ja huononäköiselle Lumia 800:n pieni näyttö.

Tulen kertomaan tässä ketjussa Asuksen haltuunotosta ja arvioimaan omalta kannaltani hankinnan mielekkyyttä.  Vielä nyt 1,5 tunnin tuttavuuden jälkeen en osaa sanoa mitään.

Suosittelen hankkimaan styluksen, eli kynän, jolla tarkempikin näytön klikkailu on helppoa, esimerkiksi: http://www.gigantti.fi/product/tietokoneet/tarvikkeet-taulutietokoneet/TRUST17741/trust-stylus-kyna-musta

Vanhalle isälleni hankittiin Samsungin Galaxy Note 10.1, jossa tuli kynä mukana ja tuntuu eniten käyttävän laitetta juuri sen avulla helppouden vuoksi. Itsekin suosin tarkemmassa työskentelyssä kynää.
lansion

Offline vito

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 930
    • View Profile
    • Näytä email osoite
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #379 on: 15. 08. 2013 07:07 »

Suosittelen hankkimaan styluksen, eli kynän, jolla tarkempikin näytön klikkailu on helppoa, esimerkiksi: http://www.gigantti.fi/product/tietokoneet/tarvikkeet-taulutietokoneet/TRUST17741/trust-stylus-kyna-musta

Vanhalle isälleni hankittiin Samsungin Galaxy Note 10.1, jossa tuli kynä mukana ja tuntuu eniten käyttävän laitetta juuri sen avulla helppouden vuoksi. Itsekin suosin tarkemmassa työskentelyssä kynää.

Meillä myös tuommoinen. helpottaa käyttöä mutta minä en viitsi rehata mukana kun sormillakin onnistuu.. vaimo tykkää käyttää.

Miksihän ulkomaiset verkkokaupat jyrää? eihän noissa katteissa ole mitään järkeä. n.15€ kynästä!!
tässä samanlainen hintaan 2,2 USD ja postilaatikkoon toimitettuna.
http://dx.com/p/capacitive-touch-screen-stylus-pen-for-ipad-iphone-black-silver-196073

"Joko sinä olet väärässä, tai meillä on näkemysero!".

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #380 on: 15. 08. 2013 09:09 »
Kävin tänään aamupäivällä soneramyymälässä tekemässä sopimuksen 2 Gt:n datasiirrosta 5,90 €/kk. Soppari on irtsanottavissa milloin tahansa.  Toimi heti kun SIMkortti oli asetettu paikoilleen. Muutoin Asus Phone Tabin haltuunotto ei ole sujunut ihan  kuin Strömsössä.

Facebook asentui ongelmitta, mutta Twitterin mobileaversiota en saa asettumaan.  Onko se maksullinen? Google Chromen aloitusnäytössä ovat vaasalaisia.info ja Amppari. Muita en ole vielä laittanut.

Asuksen aloitusnäytöllä on runsaasti ikoneta, joista haluan päästä eroon.  En vain tiedä miten?  Suuri ongealma on myös se, että esim. vaasalaisia.info foorumi ei käänny vaakanäyttöön  vaikka mitä tekisin.  Nämä nyt päällimmäisenä.

Stylyskynä on hyvä idea, mutta jätän toistaiseksi sillä minulla on vähintään kerran päivässä avaimet, silmälasit, känny ja lompakko kateissa.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline vito

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 930
    • View Profile
    • Näytä email osoite
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #381 on: 15. 08. 2013 10:10 »


Asuksen aloitusnäytöllä on runsaasti ikoneta, joista haluan päästä eroon.  En vain tiedä miten?  Suuri ongealma on myös se, että esim. vaasalaisia.info foorumi ei käänny vaakanäyttöön  vaikka mitä tekisin.  Nämä nyt päällimmäisenä.


niin mikä käyttöjärjestelmä tuossa on? android? siinä ikonien poisto on helppoa, pidät vain sormea pari sekkaa ikonin päällä ja raahaat roskiin. mikäli siinä on joku windows oksennus niin sit en tiedä..
"Joko sinä olet väärässä, tai meillä on näkemysero!".

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #382 on: 15. 08. 2013 11:11 »
Asuksen haltuunotto edistyy hyvää vauhtia. Osaaan nyt lisätä ohjelmia  Google Playn kautta, poistaa ohjelmia ja järjestellä ikoneita. Latasi juuri tablettiin Ilta-Sanomat, Ilta-Lehden, Yle Arenan, WhatssAppin, Radio Ykköse, Spotifyn ja Yle Arenan.
Spotifytä ja Radio Ykköstä en ole sanut kulumaat kuulokkeilla. Jokin näppisvirhe ilmeisesti.  Kyllä tämä tästä.
« Last Edit: 16. 08. 2013 05:05 by vaasalainen »
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #383 on: 16. 08. 2013 10:10 »
Olen nyt runsaan vuorokauden aikana näpelöinyt Asus tablettia tunteja  ja luulen, että ainakin puolet ominaisuuksista on hallinnassa.

Tabletissa on läkähdyttävän paljon esiasennettuja ominaisuuksia, joita en tule tarvitsemaan. Mutta myös sellaisia, jotka miellyttävät.  Yksi näistä on mahdollisuus komentaa Googlea puheella.

Noudetuista sovelluksista eniten tulen käyttämään Spotifytä, Jazzradiota, Yle Areena ja kävelyreitin tallentavaa ohjelmaa sekä Note Stickiä.  Noudin myös koneelle Skypen ja navigaatio-ohjelman, joita en ole vielä kokeillut.

Tämänhetken varovaisen arvion mukaan käytttö painottuu viihteelle vaikka laite mahdollistaa myös foorumin moderoinnin.

Ominaisuus, jota arvostan on isokoinen näyttö ( 7" ) ja isot kirjamet kirjoittamiseen.

Otan mielelläni vastaan kokemuksia hyvistä kaupallisista ja ei-kaupallisista android sovelluksista.
« Last Edit: 16. 08. 2013 11:11 by vaasalainen »
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #384 on: 16. 08. 2013 14:02 »
Soneran kanssa väänsin juuri kättä ja irtisanoin mokkulan, mun puhelin toimii hienosti ja antaa langattomasti netin läppäriin. Siihen samaan sim korttiin ei voi lisätä sitä 12€/kk ja rajaton netin käyttö, siis ny pitää ostaa puhelin jossa kaksi sim kortin paikkaa. Teese itse mikro sim ohjeet on muropaketissa eli kun löydän kaksi simmipaikkasen puhelimen teen uuden diilin ja sen mokkulan joka tulee mukana pudotan lattialle ja murskaan kantapäällä. Sauniksella onnistuisi mutta heidän kuuluvuus merellä on nolla, mikä tekninen syy tässä voi olla kun nytkin on 5 gigaa nettiä ja ylimenevä maksaa. Tuntuu ettei maksava vanha asiakas ole minkään arvoinen, nyt tilaan puhelimen sit ulkomailta vaikka tulis kalliinmaksi. Mä sielä tinkimässä ollut ja Soneralta lähtisin heti jos muiden liittymät toimisi, kiva ku kavereiden kanssa vähän ajellaan niin kysyvät saavatko lainata puhelinta et soittavat kotiin. No yksi keino on tietenki että käytän vaimon työ lumiaa ja ei tuu laskua ja poikien kanssa mun datasiirto ei ylity. Siskon lapset kun pelaa yö myöhälle niin siinä dataa siirtyy, kummipojan puhelin putoo tavis GSM nopeuteen mökillä ja se ei riitä peleihin. Tana EPV:n voima näkyy ikkunasta, Sonera ainut joka on satsannut vähän rantaa kauemmaksi. Se oli tuo mokkula vaan niin mukava lisä tähän kiinteään yhteyteen ku vähän rekistereitä trimmas niin toimivat yhtäaikaa.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #385 on: 16. 08. 2013 14:02 »
Olen nyt runsaan vuorokauden aikana näpelöinyt Asus tablettia tunteja  ja luulen, että ainakin puolet ominaisuuksista on hallinnassa. 


<a href="http://www.youtube.com/v/pdsEhZvpCzQ" target="_blank" rel="noopener noreferrer" class="bbc_link bbc_flash_disabled new_win">http://www.youtube.com/v/pdsEhZvpCzQ</a>
Lataa nyt siihen tällainen ilmainen klaffiohjelma niin ei unohdu ja on sitten kun
sitä tarvitsee.

Hakusana "Clapperboard."

 

http://www.youtube.com/watch?v=pdsEhZvpCzQ&feature=c4-overview&list=UUg22F7XNqM5a5t6RRBJdkHQ
« Last Edit: 16. 08. 2013 14:02 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #386 on: 16. 08. 2013 15:03 »
Muttakun löytyy 40 000 ilmaista ohjelmaa, itsellä DogWisle on yliveto. Koira tulee karkuteiltä heti eikä itse kuule mitään, soon elämän ikuinen homma ku uusia ohjelmia tulee ku luita suden persiistä. Kait tuo tabletti pitää hankkia niin läppäri saa olla vaimon pöydällä, kynnen kokoinen USB mokkula niin siinä on digiTV, kaverilla ainakinn toimii ilman lisäantennia tossa Srömsoon salmeta puolitoista kilsaa. Aurinko paneeli lataa tunnissa ja kuus tuntia voi kattella telkkua, Windows taitaa hävitä tämän kamppailun.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #387 on: 17. 08. 2013 08:08 »

Oliko se niin, että seinästä jakajaan, käytettäessä leveitä liittimiä molemmissa päissä, tulee seinästä kytkeä se ykkösliittimeen ja kaapelin tulee olla punainen joka on ristiinkytketty?

Tällainen käsitys minulla on ja sitä tukee se, ettei se toimi normikaapelilla.
 
« Last Edit: 17. 08. 2013 08:08 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #388 on: 17. 08. 2013 14:02 »
Nyt minulla on Asus tabletin peruskäyttö osapuilleen hallinnassa.  Sovelluksiakin jo asennettu muutama.  Niissä onkin sitten seuraava oppimisen  paikka. Mukava rakkine viihdekäyttöön.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #389 on: 22. 08. 2013 12:12 »
Himskatti.  Tämä mun JoikuSpot näkyy Parkkarin tabletissa muttei mun Samsung Galaxyssa.  Se on väärin.  Menetän sen ansiosta 120 euroa vuodessa.  Jos se näkyisi niin katkaisisin tämän liittymän.

Noh nyt tämä langaton kiinteään kaapelinettiin tuleva langaton reititin toimii.  Heh se vaati punaisen ristiin kytketyn kaapelin kuten epäilinkin.  Tieto oli 10-vuotta vanhaa joten kaipasin päivitystä mutta näkyi olevan oikea.



Eli täysin toimiva "höyrykoneen jatke" eli vanhanajan kaapelinetin langaton reititin kympillä.  Tämä on testattu kolmella eri laitteella ja hyvin toimii.    Uhumm paitsi kaapelissa ei ole testattu sillä keneltäkään ei tunnu löytyvän vanhanajan kaapelinettiä missä testata.
« Last Edit: 22. 08. 2013 12:12 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #390 on: 26. 08. 2013 10:10 »

Nyt sain viimein Kiinasta tämän 4G jakajan.  Maksoin tasan 50 euroa.  Tämän erikoisuus on siinä, että tätä ei ole lukittu mihin kään operaattoriin.  Eli minkä tahansa operaattorin kortin voi tunkea tämän sisälle ja se nielee sen purematta.  Ongelmahan näissä on se, että niihin pakkosyötetään 2 vuoden sopimus.


Minulta jäi nyt tarpeettomaksi tämä vekotin.  Tätä myydään  Gigantissa hintaan 99,95. http://www.gigantti.fi/product/tietokoneet/reitittimet-ja-verkkolaitteet/JENAL3G/jensen-air-link-3g-reititin ja   tämä jää minulta tarpeettomaksi niin 60,- enempää en tästä halua.  Tämähän on vekotin jonka hinta laskee joka päivä kun nyt on 4G aika.


Minulla on edelleen tämä jota kutsun "Höyrykoneen jatkeeksi" ja haluan vain kympin tästä.  Eli täysin toimiva "höyrykoneen jatke" eli vanhanajan kaapelinetin langaton reititin kympillä.  Tämä on testattu kolmella eri laitteella ja hyvin toimii.    Uhumm paitsi kaapelissa ei ole testattu sillä keneltäkään ei tunnu löytyvän vanhanajan kaapelinettiä missä testata mutta kyllä niitä monella
vielä on.  Jotkut eivät edes luota langattomaan nettiin mutta silti puhuvat kännykällä eivätkä lankapuhelimella vaikka asia on
ihan sama.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #391 on: 26. 08. 2013 12:12 »

.

Saattaa olla että ihmisellä ja berberiapinoilla on luultua läheisempi yhteys evoluutiossa

" Korkeasaaren berberiapinat ovat mieltyneet Lumiaan eivätkä luovu puhelimesta. Nokian Lumia -puhelin putosi aitaukseen lauantaina.
- Puhelin on edelleen apinoilla.

Ne ovat kanniskelleet sitä mukanaan ja vieneet aina sinne, minne ovat menneet, kertoo eläintarhan tiedotusassistentti Mari Lehmonen"

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288593000158.html

.

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #392 on: 26. 08. 2013 12:12 »
Hei niille pitää antaa laturi ku lumilaudat syö paljon sähköä, eka puhelu menee varmasti apinoiden ammattiliittoon ja moittivat oloja/ruokaa. Mä paan oven aina kiinni ku koira lähettelis spostia samoista aiheista, turha epäillä ettei niillä ole järkeä. Kerran omistaja saa uuden ilmatteeksi emme saa keskeyttää apinoiden kehittymistä. Joku lahjoittaa kosketusnäytöllisen pikku tietsikan jossa langaton yhteys.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline Roy Rabb

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1289
    • View Profile
    • Music Mega
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #393 on: 27. 08. 2013 14:02 »
Minä osaltani kiinnostuin hiljattain tuosta ilmaisesta nettipuhelu/videopuhelu-systeemistä. Kellä on? Kuinka yleistä se on? Ja mikä ohjelma käytössä, Skype, FaceTime, gmail, tai muu. Mikä? Kertokaahan hyvät herrat ja naiset. Itsellä minulla on lähinnä Applen FaceTime, mutta myös muita ohjelmia tarpeen vaatiessa. Pidän tästä keksinnöstä, se on mielestäni hyödyllinen.

Offline Tapio Parkkari

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 875
    • View Profile
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #394 on: 27. 08. 2013 14:02 »
Miten videopuhelu poikkeaa skypepuhelusta?
Auta foorumin tunnetuksi tekemisessä.  Lähetä tästä ketjusta tieto kavereillesi "Lähetä Aihe" nappulasta.  Nappula on heti pohjaviivan alapuolella.

Offline vito

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 930
    • View Profile
    • Näytä email osoite
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #395 on: 27. 08. 2013 14:02 »
Miten videopuhelu poikkeaa skypepuhelusta?

Samalla lailla kuin sähköposti gmailista. Eli sama asia mutta jälkimmäinen on tavaramekki
"Joko sinä olet väärässä, tai meillä on näkemysero!".

Offline köyhä jarrumies

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 457
    • View Profile
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #396 on: 27. 08. 2013 14:02 »


Olisin kiinnostunut kuulemaan Lajusen käyttäjäkokemuksia liittyen kuvan kiinalaiseen modeemin?
Etenkin jos Lajusella (tai jollain toisessa) on käytössä aito 4G-yhteys laitteen kanssa.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #397 on: 27. 08. 2013 16:04 »
Hyvin toimii.  Se nieli kortin yhtään purematta.  Harmi vaan ettei 4g yhteyksiä ole.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #398 on: 27. 08. 2013 17:05 »
yksi vaihtoehto on että hommaat puhelimen hoitamaan tuota tukiaseman virkaa :)
http://www.gigantti.fi/product/puhelimet-ja-gps/matkapuhelimet/SAMS5310BLACK/samsung-galaxy-pocket-neo-s5310-alypuhelin-musta    halvin jossa on jo 4.1 android versio.
en muista oliko vanhemmassa 2.3 versiossa tukiasema toimintoa ja toimii varmasti paremmin kun se sinun joiku viritys.

tuossa herkkoon laitteessa on 4g tuomassa hintaa lisää(itse ostaisin sitten puhelimen missä on 4g tuki) en tiedä oletko hankkimassa 4g laitetta?


Jos nyt on uutta tuollaista hommaamassa ja tarkoitus on ehkä jopa irtautua monopoli laajakaistoista kokonaan niin ehdottomasti 4G

3G ei kyllä vastaa normi laajakaistaa millään lailla

.

Offline Roy Rabb

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1289
    • View Profile
    • Music Mega
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #399 on: 27. 08. 2013 17:05 »
Lähinnä Parkkarin kysymykseen sanoisin, että Skypelläkin on nykyään kuvapuhelu arsenaalissaan. Skypen omistaja on nykyään Microsoft. Jos puhelun kummassakin päässä on sama ohjelma niin sessio on ilmainen, ja muutenkin halvempi kuin tavallinen puhelu, luvataan.
       Gmail kuuluu Googlelle, ja Google+  hoitaa videopuheluasiat. Videopuhelun nimitys on Googlella "hangout". Tilataan Google+:lta. Toimii Android- ja Apple-platformeilla, sekä tietokoneessa että puhelimessa.
      Olen hiljattain tutustunut Applen FaceTime:iin, ja se toimii kitkattomasti. Sitä saataneen myös PC:lle Apple Storen kautta.
      Arvaan että Yahoollakin on tällainen systeemi, ja monella muullakin.