Author Topic: Mitä tämä nyt on, keskusteluako?  (Read 7631 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

jekku

  • Guest
Mitä tämä nyt on, keskusteluako?
« on: 08. 05. 2012 19:07 »
Ihmettelen nyt kovasti miksi nämä aktiiviset kirjoittajat eivät käytä niinkin modernia yhteydenpitovälinettä kuin puhelinta keskustellakseen toistensa kanssa.
Eklund, Jalonen ja Lajunen täyttävät  etusivun omien asioidensa sopimiseen, asioiden jotka normaalit ihmiset sopisisivat kasvokkain tai puhelimen avulla.

Ihmettelen myös miksei moderaattori ole moisesta huomauttanut.

Lajusen videoinnostus on myös saanut äärettömät mittasuhteet kun pitää jokainen säätöasetus erikseen topicciin laittaa ja ihmetellä.

Tällä vauhdilla menee sivu kiinni samantien jos viimeiset kommentit on aina samoilta kirjoittajilta, tietää jo kättelyssä että kinuskit on puuhaamassa jotain normaalia ja Lajunen sitä sitten kommentoi.

Boooring!!.

AD

  • Guest
Vs: Mitä tämä nyt on, keskusteluako?
« Reply #1 on: 08. 05. 2012 19:07 »
Ihmettelen nyt kovasti miksi nämä aktiiviset kirjoittajat eivät käytä niinkin modernia yhteydenpitovälinettä kuin puhelinta keskustellakseen toistensa kanssa.
Eklund, Jalonen ja Lajunen täyttävät  etusivun omien asioidensa sopimiseen, asioiden jotka normaalit ihmiset sopisisivat kasvokkain tai puhelimen avulla.

Ihmettelen myös miksei moderaattori ole moisesta huomauttanut.

Lajusen videoinnostus on myös saanut äärettömät mittasuhteet kun pitää jokainen säätöasetus erikseen topicciin laittaa ja ihmetellä.

Tällä vauhdilla menee sivu kiinni samantien jos viimeiset kommentit on aina samoilta kirjoittajilta, tietää jo kättelyssä että kinuskit on puuhaamassa jotain normaalia ja Lajunen sitä sitten kommentoi.

Boooring!!.
Hienoa kun joku malttoi sanoa sen mitä olen itse jo todella kauan ihmetellyt, olen kylläkin jo jossain ehdotellut privojenkin käyttöä, chat tehtiin myös tänne, turhaan.

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7438
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Mitä tämä nyt on, keskusteluako?
« Reply #2 on: 08. 05. 2012 20:08 »
Ihmettelen nyt kovasti miksi nämä aktiiviset kirjoittajat eivät käytä niinkin modernia yhteydenpitovälinettä kuin puhelinta keskustellakseen toistensa kanssa.
Eklund, Jalonen ja Lajunen täyttävät  etusivun omien asioidensa sopimiseen, asioiden jotka normaalit ihmiset sopisisivat kasvokkain tai puhelimen avulla.

Ihmettelen myös miksei moderaattori ole moisesta huomauttanut.

Lajusen videoinnostus on myös saanut äärettömät mittasuhteet kun pitää jokainen säätöasetus erikseen topicciin laittaa ja ihmetellä.

Tällä vauhdilla menee sivu kiinni samantien jos viimeiset kommentit on aina samoilta kirjoittajilta, tietää jo kättelyssä että kinuskit on puuhaamassa jotain normaalia ja Lajunen sitä sitten kommentoi.

Boooring!!.
Hienoa kun joku malttoi sanoa sen mitä olen itse jo todella kauan ihmetellyt, olen kylläkin jo jossain ehdotellut privojenkin käyttöä, chat tehtiin myös tänne, turhaan.

Ihme kun meikäläistä ei ole nuo mediatapahtumat haitanneet

Ilmeisesti jonkinlainen hermoheikkous on Suomessa aika yleistäkin?

.

toisen luokan kansalainen

  • Guest
Vs: Mitä tämä nyt on, keskusteluako?
« Reply #3 on: 08. 05. 2012 20:08 »
jokainen säätöasetus erikseen topicciin laittaa ja ihmetellä.

Videoitten säätöastukset, jos tarkoituksena siirtää video YouTubeen, on erittäin tärkeä asia. Itse asiassa aivan keskeinen, jos päämäärä on saavuttaa optimaalinen YouTube-laatu sekä toisaalta kohtuullinen siirtoaika oman tietokoneen ja YouTuben välillä.

Nimimerkki jekku ei ilmeisesti itse harrasta videoittesa julkista esittämistä? Ja vain senkö takia hänen mielstä ei ole soveliasta, että näistä teknisistä yksityskohdista kirjoitetaan "videotiimi"-keskustelussa? Vai löytyykö joku vielä typerämpi perustelu?

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Mitä tämä nyt on, keskusteluako?
« Reply #4 on: 08. 05. 2012 22:10 »
Olen myös vähän ymmälläni nimimerkki Jekkun näkemyksen suhteen.  Hänen jos jonkun
luulisi ymmärtävän, että tarkoitus on jakaa kokemuksen mukana tullutta tietoa ja tähän
on jopa Jekku itsekin osallistunut.  Käymme myös puhelinkeskusteluja ja privaviestittelemme
mutta se ei tietenkään näy foorumissa. 

Tokihan keskustelu rönsyilee tässä kuten muissakin keskusteluissa ja se on ihan normaalia.

Me todellakin jaamme ja haluamme jakaa tietoa ja näin on aina toimittu.  Tällä tavalla olemme
saaneet, ulkomaalaiset poislukien, joitakin videoinnista ja valokuvauksesta kiinnostuneita, jakamaan
kokemuksiaan ja se on ollut ihan tarkoituskin.

Esim. Henry Eklund, joka kaksi vuotta sitten oli melko varma, ettei enää näe tätä päivää,
on juuri saatu innostumaan videoinnin maailmaan ja samalla hän on
antanut elämyskokemuksia ulkomaalaisille.  Mielestäni jalo teko eikä siitä ole kenellekään
mitään haittaa.  Samalla ilmiselvästi näkee, että uusi virike näyttää parantavan häntä.

Toisaalta olen iloinen, että vielä löytyy henkilöitä joiden tärkein asia ja huoli on meidän
tiedon jakamisemme moittiminen.  Se osoittaa, että hänellä asiat muuten ovat kunnossa
kun näinkin pieni ja vähäpätöinen asia on siihen tarttumisen arvoinen.

Samaten nimimerkki Kamaroudari on ollut yhdellä videoeditointikurssillani ja hän katsoo koko
ajan mahdollisuutta saada lisätietoa jota näillä keskusteluilla annamme.

Sitten voi olla piilossa olevia jotka eivät koskaan kirjoita mitään mutta lukevat mielellään
ja kun aika on kypsä, ottavat silloin osaa.

Tulemme myös aivan varmasti jatkamaan tiedontantoa sekä jakamaan kokemuksia niin
kameran hinosäädöstä kuin karkeammastakin.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

jekku

  • Guest
Vs: Mitä tämä nyt on, keskusteluako?
« Reply #5 on: 08. 05. 2012 22:10 »
Olen työkseni ollut multimedia-alalla vuodesta -78 lähtien  ja kuvannut stillejä koko ikäni, olin YK- joukoissa valokuvaajanana jollon kuvasin 16mm kameralla koulutuselokuvia ja maailmanlaajuuiseen levitykseen mennetä reportaaseja  Suomen toiminnasta Sinain luovutuksesta Golanille siirtymiseen asti.

Suomeen palattuani siirryin suoraan valtakunnan suurimpaan mediaa tuottavaan yhtiöön ja olen ollut heillä vakituisessa työsuhteessa siitä lähtien.

Näiden vuosien aikana olen tehnyt tuotantoja kääntöfilmistä ensimmäisten videokameroiden kautta näihin nykyisiin korttitallennuskameroihin asti.

Se miksi kritisoin asiaa johtuu siitä, että olen aina tehnyt laatua minkä voi katsella vaikka nykyisillä 50 tuumaisilla taulutelevisioilla enkä tikkuaskin kokoiselle tuubi kanavalle.

Ne jotka tekevät tuubiin voivat ansaitusti ottaa kritiikkiä vastaan mutta heidän täytyy myös ymmärtää se kritiikki.
Olen joskus varovaisesti yrittänyt korostaa esim. jalustan tai monobodin käyttöä mutta se on koettu kansalaisvideon luonteen vastaiseksi ja jopa tuhoavan koko videon mikäli se ei heilu ja tärise.

Ruuvatkaa te videoitanne tuubiin mutta ottakaa myös kritiikki vastaan ja ymmärtäkää että teidän harrastuksenne voisi kuulua muualle kuin paikalliseen yleiseen keskustelufoorumiin.

Kotivideoitten rassaajille on netissä paikkoja vaikka kuinka paljon, joten miksette keskustele siellä, apuakin saisitte paljon helpommin.

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Mitä tämä nyt on, keskusteluako?
« Reply #6 on: 08. 05. 2012 22:10 »
Onko Jekkua kielletty osallistmasta keskusteluun kun mä luulin tämän olevan keskustelupalsta ja aa sieltä jotain irtoo muillekkin, mut valitettajasti Jekkua harmittavaa mutta laita säädöistä mut viholliseksi niin et näe mun kirjoituksia. Rekisteröidy omalla nimellä niin pääset "yläkertaan". Uskoisin foorumin ylläpidon pitävän että kerromme jopa aika henkilökohtaisia asioita julkisesti, en tiedä mutta olettaisin näin ja soittelemme lähes päivittäin.

Edit1: Olen kyllä ihmeissäni kun Jekun panosta ulkomaisten kotouttamiseen en ole nähny, vie edes puolet 50€ karin liikkeeseen niin käytämme joka pennin suraavaan ryhmään vaikkayksi kysyi mitä teemme suraavaksi ja Kari koittaa olla kohtelias että mahdollisimman moni kokis jotain mitä Vaasan tori ei tarjoa, sposorit olisivat hyväksi kun tunnen hyvin eräoppaan joka tietää missä merikotkat ovat ja hyvät leirinuotiot kun osa tytöistä on ihan stipendin arvoilla, siksi minä olen ollut viimeinen ja herrasmiehenä maksanut ja aina kysytty saako ottaa tuon. Jos joku vie paremmin ja huolehtii turvallisuudesta niin Eklu kyllä antaa paikkansa ja saa näyttää kuinka kuvataan. Mulla on kaksi hintaa eli Google mapsiin merkitään koti ja nimi ja hymy. Joten en ihan ilman tee hommaa.
« Last Edit: 08. 05. 2012 22:10 by Henry Eklund »
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Mitä tämä nyt on, keskusteluako?
« Reply #7 on: 08. 05. 2012 22:10 »

Kotivideoitten rassaajille on netissä paikkoja vaikka kuinka paljon, joten miksette keskustele siellä, apuakin saisitte paljon helpommin.


Uhumm.  Mehän olemme juuri niitä jotka pääasiassa keskustelevat muualla.

Tiimissämme on hyviä viedeontekijöitä mm. Jan Forsberg joka järjestää juuri elämystä
kiinalaisille ja on tehnyt mm. tämän videon Vaasasta eilen

http://www.youtube.com/watch?v=dMdjTBQoAC8

Video on mielenkiintoinen ja kamera lienee kiinnitetty lapseen joka kontta pitkin kaupungintalon
vieressä olevaa lasten leikkipuistoa.

Tuo kamera oli minulla lainassa Earth hour- videota varten mutta koska emme jakaneet
tietoa tarpeeksi, en saanut edes sekuntia kameralla.

Toki kritiikki on sallittua mutta voisi vähän ajatella mitä sillä saa aikaan.  Foorumin tarkoitus on
olla keskustelupohjana ja tällä kritiikillä sitä pyritään kaventamaan.  Onko se järkevää?
« Last Edit: 08. 05. 2012 22:10 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

jekku

  • Guest
Vs: Mitä tämä nyt on, keskusteluako?
« Reply #8 on: 08. 05. 2012 22:10 »
No joo, anteeksi että takerruin tähän video asiaan, alunperinhän vain tarkoituksena oli hieman kritisoida tätä keskustelua mitä käydään foorumin välityksellä ihmisten, jotka tuntuvat olevan tuttuja muutenkin..

Ihmettelen edelleen miksette käytä puhelinta
.
Onko teistä jotenkin hienoa tai pyrittekö nostamaan itsenne rahvaan yläpuolelle  näin toimiessanne.

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Mitä tämä nyt on, keskusteluako?
« Reply #9 on: 08. 05. 2012 23:11 »
Pakko vielä Jekulle vastata että koitamme saada muita mukaan, keksi ja järjestä elämus niin tulemme paikalle, minä voin turhana jäädä kotiin kun sinä sovit Karin kanssa ohjelman ja kuskaat ja maksat niin siitä vaan kunhan muistat turvallisuuden koska on iso vastuu. Senkun juttelet Karin kanssa seuraavasta elämyksestä mutta Kari ei varmasti hyvöksy nimetöntä, ole hyvä ja tee parempi ja nyt ei ollut pelkästä videoinnista kyse.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Mitä tämä nyt on, keskusteluako?
« Reply #10 on: 09. 05. 2012 07:07 »
Kiitos Jekku.  Näen tämän ammattilaisen moitteena amatöörille liian hyvin tehdystä työstä.
Ei se muuten "rassaisi".

Quote
Se miksi kritisoin asiaa johtuu siitä, että olen aina tehnyt laatua minkä voi katsella vaikka nykyisillä 50 tuumaisilla taulutelevisioilla enkä tikkuaskin kokoiselle tuubi kanavalle.

Uskon sen mutta mitä se hyödyttää foorumilukijoita kun sen tietää vain sinä?
Saisit varmasti kelvollista jälkeä mutta...mutta...mieleeni ei tule yhtään sinun videota.

Alussa olin kamerani kanssa yksin, eikä kukaan minua auttanut.  Ajan kanssa ja keskustelemalla
sain kokokoon oikein videotiimin joka täysin harrastelijoin pystyi tekemään journalistisia videoita
ja on valmis raportoimaan jopa suorassa lähetyksessä jos jotain suurta tapahtuu.  Tämä on
yksiomaan foorumissa olleen vapaan keskustelun tuloksena.  Vapaalla keskustelulla kokosimme
toimivan ryhmän mikä ei ilman sitä olisi mitenkään mahdollista.

Kaikki mitä tähän mennessä on saatu aikaan on saatu ainoastaan kiinnostus ja innostus
auttajana.  Sekä sen suoma hauskuus.

Aikamme juteltuamme foorumissa sain päähäni mennä haastattelemaan kahta "taistelevaa"
ryhmää ja tein sen ihan yksin.  Videosta tuli niin katsottu, että se ylitti kaikki odotukset.
Sitä on katsottu nyt 116306 kertaa ja se on "Maahanmuutto puhuttaa"
http://www.youtube.com/watch?v=5_3ig98evi0

Kaikki kuitenkin kestää oman aikansa.  Videotoiminta olisi kai tullut tiensä päähän ellei siitä olisi
keskusteltu.

Toisaalta ymmärrän ammattilaisia joilla on ammattitaitoa mutta eivät kykene tuottamaan
ensimmäistäkään videota kansalaisten katsottavaksi mutta vastaavasti ammattitaidottomat
ja amatöörit tuottavat niitä yleisölle ja he tekevät sen täysin ilmaiseksi.  Tekevät jopa siten
että niitä katsotaan satojatuhansia kertoja.  Tottakai sellainen "Rasssaa."

Kameran käyttö on kuin tauti ja tieto lisää tuskaa.  Tätä tuskaa me selvittelemme foorumissa
joskus kiusallisenn yksityiskohtaisesti.

Tulemme jatkossa lisäämään yksityiskohtaisia ja lähes kahdenkeskeisiä keskusteluja kameran
käytöstä ja niiden säädöistä, jakaaksemme kiinnostusta ja tietoa muiden kanssa.

Foorumi on täynnä ns. "kahdenkeskisiä keskusteluja" mutta vain tämä "rassaa".

Samalla kiitän "Jekun" osoitttamasta mielenkiinnosta.  Olen otettu kun ammattilainen tuskastuu.

Koska edes kaikkea emme voi emmekä kerkeä käsittelemään foorumissa saan yksityisiä kyselyjä
koskien juuri asioita jotka näyttävät kahdenkeskeiseltä keskustelusta sillä kuvien liittämisestä foorumiin
kyseli tällä viikolla Matti Kolppanen  ja viime viikolla Veikko Laakso.  Myös tämäkin asia tulisi
käsitellä foorumissa ja varmaan sen jossain "kahdenkeskisessä" keskustelussa teemme.

Eli kyllä me keskustelemme privaatisti ja vain harkitusti jaamme tietoa foorumissa ja sekin silloin
kun halutaan jakaa tietoa ja kokemusta muillekin.

Keskustelu tulos on laajentanut toiminnan kansainväliseksi.  Tiimitoiminnan tuloksena tavalliset
lukijat järjestävät minulle ja ulkomaalaiselle tiimille suomalaisia elämyksiä.  Viime sunnuntaina
oli Henryn järjestämä ratsastus ja ampumakokemus.   Tulossa on kaksikin veneily ja
kalastuskokemusta.  Kaikki nämä täällä käydyn keskustelun tuloksena.

Toivon kirjoittajien ja lukijoiden tästä huolimatta olemaan masentumatta ja ottavan osaa
keskusteluihimme.
« Last Edit: 09. 05. 2012 07:07 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Mitä tämä nyt on, keskusteluako?
« Reply #12 on: 09. 05. 2012 09:09 »
Laitoin  Jannen mainion videon blogiin:
http://www.vaasalaisia.info/index.php?/archives/2879-Vaasaa_leikkiauton-naekoekulmasta.html

Tuo kamera mitä "Janne" käyttää on mielenkiintoinen.  Se on vesitiivis ja käytännössä lapsi voisi
vaikka haudata sen hiekkaan ilman, että se vaurioituu.  Minulla on se vasemmassa kädessäni
tässä videossa http://www.youtube.com/watch?v=WUUkOBSdm3c&feature=plcp
ja sen jälkeen sen voisi vain huuhdella.  Vesitiivis kotelo myös suojaa sitä, että jos se putoaa
vaikka asfaltille niin se todennäköisesti säilyy ehjänä.  Hintaa sillä taitaa olla 300-400 euroa.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Sundin Ukko

  • Vakituinen
  • **
  • Posts: 81
    • View Profile
Vs: Mitä tämä nyt on, keskusteluako?
« Reply #13 on: 09. 05. 2012 11:11 »
Tämä tuntuu hiukan turhalta keskustelulta. Paljon vakavampi asia on, että Vaasassa ei vaasalaiset ota kantaa mihinkään todella tärkeään.  Koiratarha herättää kyllä intohimoja mutta esimerkiksi vanhusten asema ei tunnu kiinnostavan ketään.

Offline Original Wiik,

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2699
  • Gender: Male
    • View Profile
Vs: Mitä tämä nyt on, keskusteluako?
« Reply #14 on: 10. 05. 2012 07:07 »
Tämä tuntuu hiukan turhalta keskustelulta. Paljon vakavampi asia on, että Vaasassa ei vaasalaiset ota kantaa mihinkään todella tärkeään. 

Se miksi kukaan ei ota kantaa mihinkään, johtuu siitä että jokainen sisimmässään tuntee,  ettei näillä yhteiskuntarakenteilla ole tulevaisuutta.

Se tarkoittaa samalla että tulevaisuutta ei ole muodossa,  jonka olemme tunteneet.

Maa ja Vaasa sen mukana,  on samassa tilassa,  kun juolavehnän valtaama pelto. Kylvö on täysin turhaa. Uusia sukupolvia kehoitetaan uskoon, uskoon olemassa olevan yhteiskuntarakenteen puolesta.

Sana ei vain enään tahdo tehota, sanan janoiset vähenevät kokoajan, pelko hiipii ja ahdistus valtaa yhä laajemmin kansalaisia,  jotka aikoinaan sementoivat saavutetut edut,  joista nyt vielä nauttivat, mutta ne alkavat tuntua yhä kitkerämmiltä.

Offline Sundin Ukko

  • Vakituinen
  • **
  • Posts: 81
    • View Profile
Vs: Mitä tämä nyt on, keskusteluako?
« Reply #15 on: 10. 05. 2012 15:03 »
Minä en aivan noin pessimisti ole.  Sen olen huomannut että ihmiset ovat passivoituneet. Yhteiset asiat - siis vaikuttaminen omiin päättäjiin  - ei enää kiinnosta.  Ja kuinka voisi kiinnostaa-  Sen verran moraalittomia ja kansan oikeaustajua loukkaavia päätöksiä on vaasassakin tehty-

Nyt näyttää muutoinkin siltä, että puolueiden on  vaikea saada ehdokaslistoja täyteen.  Ei kukaan rehellinen ihminen halua mukaan hyvä-veli-sisko-järjestelmään.

Vakeiin on tilanne pro-vaasan kohdalla, joka ei ilmesesti saa listaansa täyteen.  Uutiset ovat senverran huonoja.

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Mitä tämä nyt on, keskusteluako?
« Reply #16 on: 10. 05. 2012 16:04 »
Jeps, on huolestuttavaa ProVaasan kohdalla ku muakin kysyttiin ehdolle ja liityin vain kannanusjäseneksi kun Oiva ei enään ole mukana. Olen monessa muussakin ihan vain mukana ajatellen että sillä pienellä jäsenmaksulla jotain tarvetta on.

Olen muutamaan päättäjään ollut yhteydessä ja aina omalla nimellä niin asia ei tunnu kiinnostavan.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

toisen luokan kansalainen

  • Guest
Vs: Mitä tämä nyt on, keskusteluako?
« Reply #17 on: 10. 05. 2012 16:04 »
Passivoitumisen, turtumisen, välinpitämättömyyden jne syitä on varmasti moninaisia. Itse nostaisin esille erityisesti vaihtoehtojen puutteen. Onhan meillä nyt perussuomalaiset, mutta heillä ehdokkaiden taso on kovin kirjava. Vaasan demareissa valtuutettuja myöden taso on kohtalaisen heikko, loppupäässä suorastaan mitäänsanomaton. Istuvat valtuuston kokouksissa, useimmiten suu kiinni, mutta jos jotain puhuvat, niin ympäripyöreää puppua, ja silti heidät äänestetään valtuustoon yhä uudelleen! Kyllä tämä kansa ansaitsee juuri nämä poliitikot, jotka nyt asioista päättävät. Antaa mennä kun on alamäki. Olikos se 24 000 miljoonaa, kun Jutta suunnitteli ottavansa lisää velkaa 2012-2016?

Offline Sundin Ukko

  • Vakituinen
  • **
  • Posts: 81
    • View Profile
Vs: Mitä tämä nyt on, keskusteluako?
« Reply #18 on: 10. 05. 2012 16:04 »
Minä siis olen huoleastunut siitä, että Vaasassa ei käydä julkista keskustelua kunnan asioista.  Kun aikoinaan Rabbelle runnottiin miljoonia, kansa kävi kuumana.  Nyt voi hevostella aivan rauhassa ja kukaan ei korvaansa lotkauta.  Jotain on siis tapahtunut.

Kun Mauri J.V. Öljymäki ideoi Kauppa-Hallia, hän sai runsaasti tukea kansalaisilta.  Ihmisiä kiinnosti ideoida Kauppa-Hallin puolesta.  Nyt ei tunnu olevan mitään kohdetta joka herättäisi intohimoja, vaikka aivan liian mon kohde on rempallaan.

Onko niin että ainostaan oma lompsa (verorahat) saa ihmiset innostumaan, jos nekään.

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Mitä tämä nyt on, keskusteluako?
« Reply #19 on: 10. 05. 2012 17:05 »
Tuntuu pahalle ku on pahoittanut Jekun mielen mutta koska tämä ei juurikaan koske Vaasaa vois Jekku avata ihan tuonne sekalaisiin oman ketjun jossa ruodimme miksi kirjoitamme emmekä soita tai spostaa jota teemme kyllä paljon. Ketään muu ei saa sitten mitään tietoa asioista ja ratkaisuista, meidän pitäisi puhaltaa samaan hiileen mutta kaikki ei kiinnosta kaikkia joten oma ketju ja aloitus malliin hei olen xxx xxx ja muakiinnostaa se ja se. Kohta kaksi törmää joilla samat kiinnostuksen kohteet ja keskustelee siitä foorumilla, puhelimella ja spostilla mutta iso joukko voi seurata keskustelua niin heidät niinkuin lempattais ulos. Mielestäni palstan merkitys katoaa ja ylläpitäjä voi siirtää ketjun oikeaan paikkaan.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Mitä tämä nyt on, keskusteluako?
« Reply #20 on: 10. 05. 2012 20:08 »
Ei niin pahaa ettei jotain hyvääkin.  Sain tästä suvaitsemattomuudesta idean ja lisään juuri sitä
mistä suvaitsemattomuutta moitittiin.

Aloitan mahdollisesti yksin tai kaksinpuhelun.  Videotiimin osiossa tulen opastamaan
ja neuvomaan miten tehdään video.  Käymme yksityiskohtaisesti läpi kuvauksen, leikkauksen
ja hienosäädöt ja videon lataamisen palvelimelle.

Aloitan sen Henryn tekemällä videolla joka on juuri sopiva sellaiseen.  Se tärisee eikä kuvaaja
välillä tiedä onko kamera päällä vai ei.  Siis se alkaa juuri siten kuin videokuvaus alkaa.  Tämän
tyypillisempää alkua ei ole.

Käytännössä keskustelu muodostunee kaksinpuheluksi mikä innoitti Jekun avaamaan juuri
tämän osion  missä nyt keskustelemme. 

Avaan ehkä uuden osion mutta olkoon tämä mainos tulevalle osiolle.

Eli kaikki jotka haluavat oppia tekemään videoita niin nyt on mahdollista tulla mukaan.  Saa
kysellä ja niihin vastataan.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline tavallinentaavi

  • Kokelas
  • *
  • Posts: 33
    • View Profile
Vs: Mitä tämä nyt on, keskusteluako?
« Reply #21 on: 11. 05. 2012 08:08 »
Suomi24:ssä vinoillaan täällä käytyä keskustelua tai itse asiassa sitä, että täällä ei enää keskustella niin kuin ennen. 

Missä on keskustelu kuntaliitoksesta, virkamiesmoraalista, kunnallisvaaleista, suunnitteilla olevista tunneleista kaupungin alle, RG-linestä, torin kehittämisestä jne, jne.

Harri Moision facebook-sivulla on jotain mutta ei sielläkään kovin syvällistä.  Mikäli tieto Heikki Lamminmäestä pitää paikkansa, niin sekin vähä jää lukematta.

toisen luokan kansalainen

  • Guest
Vs: Mitä tämä nyt on, keskusteluako?
« Reply #22 on: 11. 05. 2012 10:10 »
Suomi24:ssä vinoillaan täällä käytyä keskustelua tai itse asiassa sitä, että täällä ei enää keskustella niin kuin ennen. 

Vaasalaisia.info on toiminut seitsemän vuotta.Herää kysymys, milloin sitä oikeaa keskustelua on käyty näiden henkilöiden mielestä, jotka ovat valittaneet asiasta ainakin neljä vuotta? Eli sen ajan mitä olen Vaasalaisia.infoa seurannut.

Harri Niskasen rasisimi-raportti käsittelee vuosien 2008-2009 kirjoittelua. Niskasen mielestä keskustelu oli mennyt pilalle jo tuolloin ja "asiakirjoittajat" poistuneet. Niskasen kritiikkiiin yhtyivät ne samat henkilöt, jotka ovat mitä ilmeisemmin myös tämän tuoreimman suoli24-lokakampanjan takana ja joilla on runsaasti tilaa käydä oikeanlaista keskustelua "kilpailijaksi" kutsumallaan foorumilla.

Kaikki henkilöt, mielipiteet jne on helppo yhdistää, kun katsoo mitä on sanottu vaasalaisia.infossa ja mitä Suoli24-keskustelussa. Samaa naurettavaa aikuisten ihmisten itkemistä. Että viitsivätkin!

Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Vs: Mitä tämä nyt on, keskusteluako?
« Reply #23 on: 11. 05. 2012 10:10 »
Aina löytyy näitä rutisijoita joille ei kelpaa sellainen mielipiteen vaihto joka on eri kuin heidän aatemaailmansa.
Herra Niskasen raportti on todela hyvä osoitus kuinka pelkästään yhdestä blogin osiosta saadaan tehdyksi raportti, ja vielä hölynpöly raportille huomattavaa julkisuuutta. Toki täytyy myös muistaa ettei herra Niskanen tehnyt tuota raporttia ihan ilmaiseksi.
veritas odium parit.

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7438
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Mitä tämä nyt on, keskusteluako?
« Reply #24 on: 11. 05. 2012 10:10 »
Aina löytyy näitä rutisijoita joille ei kelpaa sellainen mielipiteen vaihto joka on eri kuin heidän aatemaailmansa.
Herra Niskasen raportti on todela hyvä osoitus kuinka pelkästään yhdestä blogin osiosta saadaan tehdyksi raportti, ja vielä hölynpöly raportille huomattavaa julkisuuutta. Toki täytyy myös muistaa ettei herra Niskanen tehnyt tuota raporttia ihan ilmaiseksi.

Ei kai siitä vain ole maksettu jotakin???? Minkä ihmeen takia?

.

Offline takaisin-vaasaan

  • Kansalaisaktiivi
  • ***
  • Posts: 210
  • Koulukadulla asunut
    • View Profile
Vs: Mitä tämä nyt on, keskusteluako?
« Reply #25 on: 11. 05. 2012 10:10 »
Mistä täällä muka KESKUSTELLAAN?

AD

  • Guest
Vs: Mitä tämä nyt on, keskusteluako?
« Reply #26 on: 11. 05. 2012 12:12 »
Ei niin pahaa ettei jotain hyvääkin.  Sain tästä suvaitsemattomuudesta idean ja lisään juuri sitä
mistä suvaitsemattomuutta moitittiin.


Käytännössä keskustelu muodostunee kaksinpuheluksi mikä innoitti Jekun avaamaan juuri
tämän osion  missä nyt keskustelemme. 

Mistähän ihmeen suvaitsemattomuudesta Kari tässä höpisee ?
Ei Jekun aloittamassa topiikissa ole kyse suvaitsemattomuudesta, vaan siitä että täällä kirjoitellaan hölynpöly-viestejä, sellaisia joita tulisi hoitaa privoina, chatissa puhelimitse, naamakkain etc.
Ei kirjoittellemalla topiikkeihin.
Menee mielenkiinto sekä uskottavuus siltä löipnältä jota täällä harrastetaan.
Jos asia on liian vaikea on ehkä syytä perustää oma löpinä-foorumi jossa saa sitten kirjoitella liirumia kera laarumin ja vaikkapa sitten leikkiä modea ja bannailla niitä, suvaitsemattomia.
Sorry nyt vain en koe itseäni suvaitsemattomani, ketuttaa vain toi täysin turha viestittely.



Cool Man

  • Guest
Vs: Mitä tämä nyt on, keskusteluako?
« Reply #27 on: 11. 05. 2012 12:12 »
Minä en ole lainkaan huolestunut siitä, että täällä keskustelu on välillä vilkkaampaa, välillä laimeampaa.  Se kertoo vain ihmisten muuttuneista tavoista käyttää nettiä.  Tästä on runsaasti tutkimustietoa (mm. H. Rheingold).

Vaasalaisia.info tyyppistä foorumia tarvitaan mutta se otetaan käyttöön vasta silloin kun jokin asia aktualisoituu.  Siis esim. silloin kun vaasalaiset veronmaksajat kokevat että he joutuvat maksumiehiksi asiassa, josta ei vallitse suuri yksimielisyys.

Muun ajan käyttäjät viidyttävät itseään Facebookissa ja Twitterissä mutta seuraavat silti tarkasti mitä täällä tapahtuu.  Sen huomaa kun katselee alareunan kävijälaskuria.  Siellä on aamusta iltaan  km. 17-35 ”lurkkijaa”.

Jotta mielipiteellä olisi merkitystä vaaditaan sivusto, jolla on riittävän suuri potentiaali.  Vaasalaisia.info on juuri tällainen sivusto.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Mitä tämä nyt on, keskusteluako?
« Reply #28 on: 12. 05. 2012 17:05 »
Risto Jalosen ”Kesän kynnykselllä” video on erinomainen esimerkki siitä, että videon tekemiseen riittää videota tallentava kamera, jalusta ja keittiön pöydän nurkka.


Omien runojen lisäksi videolla voi tietysti esittää mielipiteitä kaikesta mahdollisesta maan ja taivaan välistä.  Leikkaaminenkin on yksinkertaista.  Vain alun tyhjät otokset ja lopun tyhäjät pois.

Parhaiten tällainen video palvelee silloin kun haluaa puhua suunsa puhtaaksi. Pöydännurkka-video on erinomainen keskustelun herättäjä.

Katso video
http://www.youtube.com/watch?v=cCiTyIIOcNc&feature=youtu.be
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Tapio Parkkari

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 875
    • View Profile
Vs: Mitä tämä nyt on, keskusteluako?
« Reply #29 on: 12. 05. 2012 18:06 »
Vaasan laajenemisinto
Pohjalainen
lauantai 12.05.2012 Kommentit0
Fjalar Möuts Petsmosta kirjoittaa tänään Pohjalaisen yleisönosastossa mm. näin:

”Se on ihan yleistä tietoa, että suunnittelu mättää Vaasassa pahasti.
Olen vuosia ihmetellyt miksei kukaan ota kantaa näihin valtaviin hoitamattomiin alueisiin, joita kaupungissa on ja miten on mahdollista, että kaupungin pohjoinen sisääntulo saa muistuttaa vuodesta toiseen Neuvostovenäläistä esikaupunkialuetta.

Milkan kiinteistö asuinrakennuksineen on ollut tyhjillään todella kauan. Se punainen tiilirakennus entisen Iskun rakennusta vastapäätä on ollut ränsistyneen näköinen lapsuudestani asti ja olen nyt jo 63-vuotias. Ja sitten Pohjanmaan Liha ja Esso, molemmat rakennukset on purettu aikoja sitten. Muistan kuinka kova kiire oli saada Esson yrittäjä lopettamaan toimintansa. Siitä taitaa olla lähemmäs 10 vuotta.

Jos Helsinkiin mahtuu 600000 ihmistä ja Vaasassa tekee tiukkaa 60000 ihmiselle melkein samankokoisella alueella, niin vika on kyllä haettava muualta kuin Mustasaaresta."
Fjalar Möuts
Petsmo
Auta foorumin tunnetuksi tekemisessä.  Lähetä tästä ketjusta tieto kavereillesi "Lähetä Aihe" nappulasta.  Nappula on heti pohjaviivan alapuolella.

Offline Tapio Parkkari

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 875
    • View Profile
Vs: Mitä tämä nyt on, keskusteluako?
« Reply #30 on: 12. 05. 2012 18:06 »
Kun arkkitehti Anna-Maija Salo kirjoitti runsaat 10 vuotta sitten Sundominlahden ruovikosta, virkamiaes löi hänet lyttyyn todcistamalla, että ruovikko on alkuperäistä luontoa ja sitä ei pidä hävittää.

Kaupunki on kulttuurimaisemaa ja sitä pitää jatkuvasti parturoida.  Esim. kaupunkiin tullessa lähiniityt voisivat olla maisemaniittyjä, jotka kasvavat erivarisiä kukkia.

Kaikesta tästä voi keskustella tämän foorumin Vaasan kehitysideoita ketjussa.
Auta foorumin tunnetuksi tekemisessä.  Lähetä tästä ketjusta tieto kavereillesi "Lähetä Aihe" nappulasta.  Nappula on heti pohjaviivan alapuolella.