Author Topic: Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme  (Read 113179 times)

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Offline Roy Rabb

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1289
    • View Profile
    • Music Mega
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #400 on: 13. 02. 2013 11:11 »
Myönteistä että löytyy maahanmuuttajia, ja Farzadin tapauksessa ainakin yksi, joka osaa ja viitsii avata sanallisen arkkunsa jonkinlaiseen suomalais-analyysiin. Mielenkiintoista, ja lienee siinä ainakin totuuden siementä, niinkuin tuolla aikaisemmin jo todettiin.

Offline tavallinentaavi

  • Kokelas
  • *
  • Posts: 33
    • View Profile
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #401 on: 13. 02. 2013 12:12 »
No joo.  Miksi ulkomaalaistaustainen ei saisi tarkastella suomalaisia yksilöinä ja ryhmänä.  Tarkastellaanhan mekin somaleja, arabeja ja romaaneja paitsi yksilöinä, niin myös ryhmänä.

iIelenkiintoista olisi tietysti tietää, kuvastaako Farzadin mielipiteet yleisemminkin muiden kulttuurien käsitystä suomalaista, vai ovat mielipiteet vain Farzaadin omia.  Epäilen että eivät.

Eiko ole niin, että erilaisuus on vain hyväksyttävä, sillä se on kestävän demokratian  edellytys.  Lukisin mielelläni muidenkin maahanmuutajien kriittisiä arvioita suomalaisista, jotka ensimmäisenä kysyvät ulkomaalaiselta mielipidettä Suomaesta ja suomalaiista.

Kaikki asuomalaiset haluavat tietenkin kuulla miten hieno maa ja miten hienoja ihmisiä me olemme, mutta entä jos vastaus olisi Farzadin kaltainen?

En muuten erityisemmin pidä venäläisistä, enkä puolalaisista, vaikka en tämän kansanryhmän edustajia tunnekaan.  Saksalaiset ovat perverssejä ja ruotsalaiset nössöjä, noin ryhmänä tarkastellen.  Vai mitä?

Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #402 on: 13. 02. 2013 12:12 »
Maahanmuuttajien yhteisöllisyys näkyy ja kuuluu aivan tarpeeksi luulenpa , että meikäläiset ovat saaneet tuta tuota parkkipaikoilla ammuskelua sekä kunniasta kiinnipitämisiä enemmän kuin tarpeeksi joten on tullut kystä kyllin.
veritas odium parit.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #403 on: 13. 02. 2013 12:12 »
Fasun tulisi avata oma kirjoitusoikeus Maahanmuuttokanavalle http://www.vaasalaisia.info/keskustelu/index.php?topic=3821.msg118169#msg118169 foorumiin nimellä Fasu. 

Se voisi aloittaa hyvän sarjan.  Mutta muistakaa käännös englanniksi.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Lauri Karppi

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 448
    • View Profile
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #404 on: 13. 02. 2013 12:12 »
Kaikki asuomalaiset haluavat tietenkin kuulla miten hieno maa ja miten hienoja ihmisiä me olemme, mutta entä jos vastaus olisi Farzadin kaltainen?

Sama kaksoisstandardi toimii myös toiseen suuntaan. Yleistys on sopivaa jos sanoo että maahanmuuttajat rikastavat suomalaista kulttuuria tai että he luovat kansainvälistä tunnelmaa, mutta jos sitten huomauttaa että maahanmuuttajista (tai edes vain pakolaisista) koituu suuret kustannukset ja rikollisuutta, niin kylläpä nyrpistyvät naamat valtuustossa.

Offline tavallinentaavi

  • Kokelas
  • *
  • Posts: 33
    • View Profile
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #405 on: 13. 02. 2013 13:01 »
Olisiko ydinsiinä, että media, mamubisneksessä mukana olevat virkamiehet ja hyysääjät ovat saaneet monet uskomaan, että on jonkinlaista "oikeata" käyttäytymistä kun ei julkisesti näytä ja sano, mitä mieltä on asioista, jotka tietää todeksi.

Juuri tämä todellisuudesta eristäminen ja normaalin kansalaiskeskustelun kieltäminen lisää muukalaiskriittisyyttä. 

Kaikkialla Euroopassa suhtautuminen maahanmuuttajiin on kiristyny. Läheskään aina ei syy ole maahanmuuttajissa, vaan omaksutussa mallissa, (virkamiehissä, hyysäreissä) joka pakottavat sulkemaan silmät epäkohdilta.

Avoin, monipuolinen ja molemminpuolinen dalogi on ainoa tie edes jonkinlaisen konsensuksen aikaan saamiseen kantaväestön ja maahanmuuttajien välillä

Offline make

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1882
  • “Intolerance is a species of violence" M Gandhi
    • View Profile
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #406 on: 13. 02. 2013 22:10 »
Ja tietysti tälläinen uhkailu sulkee monen suun, joka haluaisi asiaa tutkia ja siitä järkevästi keskustella.

http://yle.fi/uutiset/ita-suomen_yliopiston_rasismitutkijat_joutuneet_hyokkayksen_kohteeksi/6492528

Varmasti varsin epämukavaa esitellä millaisia tutkimustuloksia tahansa, jos voi olettaa että jopa kirjastoon tunkee aseistettua porukkaa, jos kirjan sisältö ei miellytä tiettyjä ryhmiä.
“People who prefer to believe the worst of others will breed war and religious persecutions while the world lasts.”
― Dorothy L. Sayers, The Letters of Dorothy L. Sayers: 1899-1936: The Making of a Detective Novelist

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #407 on: 14. 02. 2013 05:05 »
Poimintoja Lyhytviesteistä 14.02. 2013

Kansa ärähti: Sananvapauden käyttäjät leimataan rasisteiksi Itä-Suomen yliopiston rasismi- ja maahanmuuttotutkijoiden suut yritetään tukkia. Tutkijat ja opettajat ovat saaneet muun muassa uhkaus- ja solvauskirjeitä. Zx

Mitä enemmän virkamiehet leimaavat tavallisen suomalaisen rasistiksi ja pyrkivät rajoittamaan kansalaisakeskustelua, sitä enemmänm maahanmuuttokriittisyys lisääntyy. Ihmiset alkavat saada kylliksi siitä että meidän olisi muututtava suhteessa maanahanmuuttajiin, mutta maahanmuuattajien ei. Maassa maantavalla tai maasta ulos! Persu

Virkamiehet ja media ovat lähes näihin päiviin saakka hyssytelleet tosiasioiden kertomista. Tosiasiassa mamujaen joukossa on runsaasti sellaisia, jotka eivät edes halua sopeutua suomalaiseen kulttuurin ja moraaliin. Vastuussa ovat ne, jotka ovat heidät tänne rahdanneet. Totta

Suunsoittajia löytyy. Minulla ei ole minkään puolueen jäsenkirjaa että Faktan tieto ei ollut nyt faktatietoa. Kannatan ulkomaalaisten elinolosuhteiden parantamista. Miksei kukaan auta mamuja mutta nimim. fakta moittii kuin mielipuoli? Miksi et auta? Meillä on mamu Juri Kadar joka on kokenut vääryyttä ja tarvisee juuri nyt kaiken avun. Missä olette mamujen ystävät? Pitääkö minun maksaa, että löytyy yksi.  Kari Lajunen


Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Roy Rabb

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1289
    • View Profile
    • Music Mega
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #408 on: 14. 02. 2013 08:08 »
Tuossa vastauksessa 407 nimimerkki "Persu" sen sanoo. Missä näkijä siellä tekijä.

Offline sivupersoona

  • Vakituinen
  • **
  • Posts: 86
    • View Profile
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #409 on: 14. 02. 2013 10:10 »
Olen kovasti mieltynyt näiden linkkien esittelyyn, varsinkin kun kuulin sivukorvalla, että joku on moittinut tätä palstaa sivistymättömien ihmisten krjoitteluksi.  En siis itse kuullut tällaista, vaan ainoastaan toisen sanomana.  Siksi etsin tuloksia hakusanoilla ”sivistynyt maahanmuuttokeskustelu”

Sivistynyttä keskustelua maahanmuutosta
http://www.flightforum.fi/forum/index.php?FFSESS=e6j8a97fit363na7f13ffp9mt6&topic=84657.65

Svistynyt maahanmuuttokeskustelu, hohoi!
Olen seurannut maahanmuuttoon liittyvää mediakeskustelua. Keskustelun taso näyttää olevan sitä, että perussuomalaiset pääsevät laukomaan julkisesti muukalaisvihamielisiä mielipiteitään, ja kaikki järkevät ja suvaitsevaiset ihmiset ovat hiljaa. Missä on sivistynyt keskustelu maahanmuuttopolitiikasta? Mielestäni sitä ei ole. Media vahvistaa rasististen äänten kuuluvuutta, ja syvälliset, maahanmuuttoa kiihkottomasti analysoivat jutut loistavat poissaolollaan.

http://reetaheino.blogspot.fi/2012/05/sivistynyt-maahanmuuttokeskustelu-hohoi.html

En ole rassisti, mutta
Suomalaiseen julkiseen keskusteluun juurtui talvella 2008–2009 uusi sana, maahanmuuttokriittisyys. Keskustelu maahanmuutosta ja monikulttuurisuudesta politisoitui, mutta mihin jäi kriittinen arviointi kovasanaisesta ja uhkakuvia painottavasta maahanmuuttokritiikistä?
http://enolerasisti.wordpress.com/

Sampo Terho:  "Haiseva maahanmuuttokeskustelu”
Kauhisteluun ei siis ole syytä. Maahanmuuttokeskustelu on tällä hetkellä laadukkaampaa ja todenperäisempää, kuin se on Suomessa koskaan ennen ollut. Jos tämä sitten on johtanut nykyisen maahanmuuttopolitiikan uskottavuuden romahtamiseen, ei siinä vielä sinänsä voi olla mitään aihetta valittamiseen.
http://sampoterho.puheenvuoro.uusisuomi.fi/31359-haiseva-maahanmuuttokeskustelu

Sivistynyttä puhetta kotouttamisesta
http://www.kansanaani.net/61?onsitemessage=saved
« Last Edit: 14. 02. 2013 11:11 by sivupersoona »

Offline Lauri Karppi

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 448
    • View Profile
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #410 on: 14. 02. 2013 11:11 »
Eilen tuli tällainen uutinen
http://yle.fi/uutiset/kansa_arahti_sananvapauden_kayttajat_leimataan_rasisteiksi/6494302
Ensin huolestuin kun uutinen alkoi:
Quote
Itä-Suomen yliopiston tutkijoita on uhkailtu.

Sitten päästiin kohtaan missä oli uhkaillun tuntoja:
Quote
Pelkään. Paljon ja koko ajan. Kassajonossakin tulee väkisinkin miettineeksi, onko vieressä oleva äänestänyt natseja eduskuntaan. Pelkään läheisteni puolesta. Omasta puolestani.

Ja luulenpa että nuo uhkailut voi ottaa ihan yhtä todesta kuin kuunatsien.. eikun eduskuntanatsien olemassaolon.

Offline Roy Rabb

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1289
    • View Profile
    • Music Mega
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #411 on: 14. 02. 2013 11:11 »
Nimimerkki sivupersoona löytää vain rasistisia kirjoituksia, ja ihmettelee että miksi "järkevät ja suvaitsevat " ihmiset vaikenevat. No, vaikenevat varmaan sen takia, että ovat samaa mieltä Perussuomalaisten ja niin sanottujen rasististen kirjoitusten kanssa. Merkille pantavaa on, että sivupersoona näin ollen leimaa kaikkia suomalaisia rasisteiksi. Hän on ainoa ei-rasisti, omien sanojensa mukaan.

Offline sivupersoona

  • Vakituinen
  • **
  • Posts: 86
    • View Profile
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #412 on: 14. 02. 2013 12:12 »
Roy,
olet väärässä.  Yritän vain tuoda tähän keskusteluun erilaisia näkökantoja. Yritän siis vihjata, että kannattaa joskus käydä muuallakin katsomassa, mitä mieltä ihmiset ovat. 

Toki pidän itseäni aitona demokraattina, mutta en niin piukkapipoisena että en hyväksyisi myös sellaisten mielipiteiden oikeutusta, jotka ovat eri mieltä kuin minä.

Miten se nyt menikään. "Vaikka olen eri mieltä kanssasi, niin taisten hautaan saakka  sen puolesta, että saat vapaasti sanoa mitä mieltä olet."

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #413 on: 14. 02. 2013 12:12 »
En kovin mielellänim osallistu maahanmuuttokeskusteluihin, olen niihin jonkin verran kyllästynyt
saman asian jankuttamiseen.

Tähän jokin aika sitten Harri Niskanen julkaisi yksityiskirjeensä vuodelta 2010 johon oli laittanut
Kansainvälisen kulttuuriseura Miran nimen. Samoin kun hän julkaisi raportin, jossa syytti Pro Vaasaa rasistiseksi järjestöksi. Tuon raportin mukaan olin silloin Pro Vaasan puheenjohtaja kuten seuraajani Jari Lahti. Pro Vaasassa ei minun eikä Jari Lahden aikana kertaakaan käsitelty niin pakolais- kuin maahanmuuttaja kysymyksiä. Väite oli täysin paikkansa pitämätön ja valheellinen.

Myöhemmin Harri Niskanen väitti minua rasistiksi joka syvästi loukkasi minua. Minne katosi professori Greves joka tunsi muka minut ja nimitteli täysin avoimesti minua rasistiksi. Minulle täysin tuntematon ihminen, eikä sitä mistään yliopistojen luetteloista löytynyt. Oli muka opetellut suomen kielen.  Oli se todella loukkaavaa kirjoittelua minua kkohtaan.

Olen melkein puolet elämäntyöstäni tehnyt kansainvälisen kulttuurin hyväksi. Olen todennut sen kokemuksestani, että rotu- ja uskonnolliset ennakkoluulot poistetaan hyvin tehokkaasti
kulttuurilla ja sen tunnetuksi tekemisellä. Tälläiset väittelypalstat ei poista ennakkoluuloja, päin vastoin.

Oheiseta maalauksesta ilmenee, että olen hyvin korkeasti tekemästäni työstä palkittu. Tunnen eri kansallisuuksia täällä Vaasassa. Lukuisat on ne tilaisuudet joita olen järjestänyt yhdessä heidän kanssaan. On sulateltu jäitä molemmin puolin. Vieraanani on käynyt Intian parlamenttivaltuuskunta
kansanedustja Chenupata Vidian johdolla. Intian suurlähettiläs Om Prakas puolisoineen ovat käyneet luonani. On käynyt kiinalaisia, thaimaalaisia jne. Lista olisi kohtuuttoman pitkä, että olkoot.
Viime elokuussa kävi hindu-uskonnon päämies maharatsja.

Tosiasia on se, että valtaenemmistö on ihan fiksuja ihmisiä. Heitä on AAB:n , Wästsilän ja Vaconin korkeimmassa  johdossa. Vaasan sosiaali- ja terveyshuollossa tulisi kaaos, jos kaikki ulkomaiset työntekijät otettaisiin pois. Paljon on heistä vanhusten ja vammaisten henkilökohtaisina avustajina.
Vanhuspalveluissa joka sektorilla on heitä auttavina käsinä.

Hyvä näin.

Mutta pitää myös tunnustaa se tosiasia, että niin suomalaisissa kuin ulkomaalaisissa on pieni vähemmistö jotka ei sovellu meidän yhteiskuntaan. Kyse on nuorista syrjäytyneistä ihmisistä.
Syrjäytymisen hyväksi on tehtävä paljon töitä. Pikavoittoja siinä työssä ei saa, mutta kaikki mahdollinen on tehtävä ja ihminen rodusta huolimatta  pelastettava.

Pentti Suksi

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #414 on: 14. 02. 2013 12:12 »
Nykyinen meno pakottaa semmoiseksi juu/ei rasistiksi, eikä heidän asemansa parane puukolla uhkaamisella. Nyt en enää heitä metsään vaan rupean keräämään niitä, uusi harrastus vaikka pirulaiset väistävät nykyään ja jopa juoksevat karkuun. Vanhaa sairasta miestä, miksi joku terve nuori ottaa pataan niiltä paskiaisilta. Olisinpa 20V nuorempi niin moiset uhkaukset olis mun elämän tähtihetkiä, kahdesta kerrasta kokemusta ja koulutettu oppi on päässä mutta nyt ei ruppi käänny niin käytän apuvoimia.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline make

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1882
  • “Intolerance is a species of violence" M Gandhi
    • View Profile
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #415 on: 14. 02. 2013 13:01 »
Sivupersoona, Pentti Suksi ja Henry Eklund ovat oikeassa. Minua surettaa voimakkaasti erityisesti Lauri Karpin asenne:

Missä kohtaa Lauri sinun mielestäsi tuossa oli hauskaa, että sinun pitää tehdä toisen pelosta pilkkaa. Sinä et voi asettua toisen asemaan ja kertomaan mikä on harhakuvitelmaa ja mikä ei.
Tämä on Suomessa niin yleistä. Poliisikaan ei ota uhkailuja todesta ennenkuin on liian myöhäistä. Liian monta naista on surmattu, koska pelkoja ei olla otettu todesta, liian monta puukkoa heilunut. Erityisesti perheväkivallassa uhkailtu osapuoli ei saa apua ajoissa. Miksi tälläisten suomalaisten vajaaälyisten machomiesten tilanne olisi yhtään erilainen kuin kohdistuessa maahanmuuttaja-asioissa esillä oleviin henkilöihin?Ja juuri tälläinen Laurin vähättelevä asenne on hirvittävän surullista ja samalla vaarallista. Niinkuin Penttikin sanoo, kysymys on sekä mamujen ja suomalaisten kohdalla pienestä väärille raiteille joutuneista vähemmistöistä, mutta asioista vaikeneminen ei paranna asiaa mihinkään suuntaan. Mutta vielä vaarallisempaa on vähättely, asioiden vääristely. Se vain vahvistaa pelon ilmapiiriä ja sitä ei kukaan normaali kansalainen toivo.
« Last Edit: 14. 02. 2013 14:02 by make »
“People who prefer to believe the worst of others will breed war and religious persecutions while the world lasts.”
― Dorothy L. Sayers, The Letters of Dorothy L. Sayers: 1899-1936: The Making of a Detective Novelist

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #416 on: 14. 02. 2013 14:02 »
Make, tätä iloa ei saa multa ottaa pois koska sitten elämä olis tylsää eikä mitään jännitystä.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline tavallinentaavi

  • Kokelas
  • *
  • Posts: 33
    • View Profile
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #417 on: 14. 02. 2013 15:03 »
Mitään isompaa, ei ainakaan nykyisenkaltaista, maahanmuuttokeskustelua olisi, jos media ja viranomaiset olisivat alusta alkaen luottaneet siihen, että ns. tavallinentaavi pystyy käsittelemään asiaa maahanmuutto.

Nyt on tilanne se, että osa mediasta ja virkamiehistöstä siirtää hätääntyneet ja epäilevät  sekä liian vähän informaatiota saaneet kansalaiset suoraan karsinaan ”rasistit”. Keskustelu menee kerralla vintturalle.

Tuolla jossain ylempänä sanotaan, että media ja viranomaiset vaativat suomalaisia muuttumaan, mutta sama ei kohdistu maahanmuuttajiin.  Juuri siksi joka joulu keskustellaan jouluevankeliumista ja nyt siitä voiko samalla veitsellä marketissa leikata sianlihaa ja naudanlihaa.

Keskustelu on mennyt täysin absurdille tasolle.  Miten mahtaisi käydä suomalaisen joka pakenee ahdasmielisyyttä johonkin islamilaiseen valtioon? Millaisia käytäntöjä he olisivat valmiita tekemään suomalaisen pakolaisen olon helpottamiseksi?

Jos suitsia ei pidetä tiukalla ”kameli” tekee juuri niin kuin persialainen runoilija Omar Khaijam kirjoittaa runossa Teltantekijä.  Arabit siis tiesivät jo satoja vuosia sitten, miten tällaisissa tilanteissa käy.   Kameli valtaa teltan ja teltantekijä joutuu  itse ulos. Suomalainen virkakoneistö ei ole tätä vieläkään tajunnut.

Kun tilanne joskus lähitulevaisuudessa kärjistyy todelliseen konfliktiin, niin mitä sanoo virkamies?

-No, me toimimme silloin olemassa olevan tiedon pohjalta!  Ei puhettakaan minkäänlaisesta vastuusta tai sanktiosta, vaikka maahanmuuttopolitiikkaa arvostelleita on kyllä rangaistu.

”Maassa maan tavalla tai maasta pois!!

J.K ymmärrän, että tämä koskee vain osaa Suomessa olevista ulkomaalisista.

hannes

  • Guest
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #418 on: 14. 02. 2013 15:03 »
Käykö teillä muilla ovikelloa soittelemassa maahanmuuttajia tekstatun kortin kanssa kerjäämässä? Autolla näkyi viimeisin yrittäjä olevan liikkeellä (kuskin kanssa). En pidä tästä ollenkaan.

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #419 on: 14. 02. 2013 15:03 »
Päästä Dopperi ekana niin kyllä kenkiin tulee vauhtia. Mormoonit kävi ja mulla oli tylsää ja lupasin keittää kahvitkin enkä pitäny koiraa kiinni, kysyin eikö niiden Jumala suojele. Ei näköjään suojele ja musta dopperi olis niin hieno pukumiehen päällä.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline tavallinentaavi

  • Kokelas
  • *
  • Posts: 33
    • View Profile
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #420 on: 14. 02. 2013 19:07 »
Tuli Hannes mieleen, että ovatko nämä mamukerjäläiset ottaneet käyttöön jehovantodistajien ja vakuutusmyyjien kikan merkitä ovipielet siinä tapauksessa, että ovat saaneet rahaa. 

Ilman mitään paranoijaa kannattaa tarkastella ovenpieliä josko nissä on pieniä, lähes näkymättömiä merkintöjä.

Jos on syytä jotain epäillä, niin merkintä saatetaan tehdä näkymättömällä musteella, joten mustetta lukeva lamppu on tarpeen.

Offline make

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1882
  • “Intolerance is a species of violence" M Gandhi
    • View Profile
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #421 on: 14. 02. 2013 20:08 »
On sellainen muistikuva, että jokunen vuosi osti ihan sympaattisen tuntuiselta "kuuromykältä" jonkun lyijykynätyön muutamalla eurolla. Ei ollut ollenkaan tungetteleva kuten jotkut toiset "myyjät". Sama mies ei ole käynyt ovella, eikä kyllä muitakaan maahanmuuttajia.
“People who prefer to believe the worst of others will breed war and religious persecutions while the world lasts.”
― Dorothy L. Sayers, The Letters of Dorothy L. Sayers: 1899-1936: The Making of a Detective Novelist

Offline manteiro

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1031
    • View Profile
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #422 on: 24. 02. 2013 15:03 »
A.M. Henriksson (ärkkopee) ihastelee maahanmuuttajien tarpeellisuutta Suomelle. Naisen mukaan tarvitsemme kiepeästi työläisiä ulkomailta.

http://www.pohjalainen.fi/mielipide/yleis%C3%B6lt%C3%A4/maahanmuuton-mahdollisuudet-1.1344131
"On itse asiassa jo hyvin vaikea kuvitella vaikkapa kotikaupunki Pietarsaarta ilman vietnamilaisia"! Yhtä vaikea on kuvitella Vaasaan vetnamilaisten kaltaisia työteliäitä mamuja.

Totta on, että Vaasaan passitetaan Oravaisistakin ne vaikeimmin työllistettävät ja vain håånålla ruotsilla varustetut pakolaiset. Yritä siinä nyt sitten työllistyä oikeisiin töihin Vaasassa, vaikka haluja sattuisi olemaankin.
Kaikella kunnioituksella - valitettava tosiasia on, että erilaisista oloista tulevilla mamuilla on erilaiset edellytykset ja kyvyt kotoutua Suomeen. Herääkin kysymys: kuka, missä ja missä vaiheessa valkataan eri paikkakunnille sijoitettavat maahanmuuttajat/pakolaiset? Ettei vaan taas kerran jäljet johtaisi sinne tunnetulle sylttytehtaalle.
Toki soraääniä kuuluu rannikon ruotsalaiskunnista - ettei siellä nyt niin kovin hyvin kohdeltaisikaan vietnamilaisia, virolaisia, puolalaisia etc.! Ehkä niissä kunnissa ei kuitenkaan sentään mennä Vähäkyrön mallin mukaan. Vai?

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #423 on: 24. 02. 2013 17:05 »

.

Niin sehän ei ole valehtelua kun jättää jatkuvasti osan totuudesta kertomatta

Ihmiset vain alkaa huomata sen ja jättää pohjallisläpyskät tilaamatta

.

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #424 on: 24. 02. 2013 18:06 »
Pelasin just äsken 7:n mamupojan kanssa jalkapalloa, kun sanoi että koiro rikkoo pallon niin löytyi valmiiksi rikkinäinen. Kaksi puhui hyvää Suomea ja totesivat etteivät ikinä juokse yhtäkovaa, pojilla ja mulla oli hauskaa ja juteltiin tulevaisuudesta + mitä minä olen tehnyt. Näillä oli kotoutus onnistunut, fiksuja poikia. Sanoin että olemme ylpeitä kun kasvavat, harmittelivat ettei monikaan Suomalainen juttele koska kielitaito paranis niin. No tämä rasisti jutteli ja pojat kysyi olenko kovin kipeä kun kepinkanssa liikun.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline manteiro

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1031
    • View Profile
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #425 on: 25. 02. 2013 09:09 »
Ei ole nytkään tarkoitus olla asenteellinen, mutta oli rosvo nyt sitten minkä kielinen tahansa, poliisille olisi ilmoitettava moiset  rötökset. Tuskin suomalainen olisi päässyt kuin koira veräjästä.

http://www.pohjalainen.fi/uutiset/poliisiuutiset/vaasalaisbaarin-emanta-juoksi-varkaat-kiinni-korkkarit-jalassa-1.1344378

Jos rangaistuspelote puuttuu, lisää seuraa taatusti. 

Offline Lauri Karppi

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 448
    • View Profile
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #426 on: 01. 03. 2013 08:08 »
Tänään oli maahanmuuttoon liittyvä kirjoitukseni pohjalaisessa. Se oli vastaus aiempaan kirjoitukseen samalla mielipidepalstalla oikeusministeriltä.

Quote
Oikeusministeri Anna-Maja Henriksson kirjoitti sunnuntaina 24.2. mielipidepalstalla maahanmuutosta. Kirjoitus sisälsi useita virheitä ja kliseitä, joita haluan oikaista.

Henriksson kertoo, että tulevina vuosina Suomi tarvitsee huoltovajeen takia lisää työntekijöitä ulkomailta.

Aivan ensiksi kannattaisi muistaa, että Suomessa on laskentatavasta riippuen satoja tuhansia työttömiä. Virallisen työttömyyslukeman lisäksi löytyy suuri määrä ihmisiä, jotka haluaisivat saada töitä, esimerkiksi opiskelijat, kotiäidit tai -isät ja työttömyyseläkkeellä olevat. Työvoimapulalla pelotteleminen on vanha temppu, wikipediankin lähdeviittaus työvoimapulaan on WSOY:n kirjaan vuodelta 1965. Aina sillä on peloteltu, mutta koskaan sitä ei ole kukaan nähnyt.

Ei Suomesta työntekijät lopu, päinvastoin, työt voivat kyllä loppua nykyhallituksen toimien myötä.

Henrikssonin mainitsemasta huoltosuhteesta kannattaisi huomata, että sen voi ymmärtää kahdella tavalla, joko työikäisten osuutena koko maan ihmisistä tai työtä tekevien osuutena. Maahanmuuton ihanuutta suitsuttavat ymmärtävät yleensä huoltosuhteen nimenomaan ikäjakaumana, ei työskentelevien osuutena. Vaikka Suomeen tulisi maahanmuuton seurauksena lisää työikäisiä ihmisiä, se ei auta työvoimapulamörön karkottamisessa, jos he eivät osaa suomea, ruotsia tai englantia ja jos heillä ei ole koulutusta.

Henriksson myös iloitsee, että Suomessa puhutaan jo nyt 148 kieltä äidinkielenä. En näe tässä mitään erityistä ilon aihetta. Minusta olisi hienoa, jos suomalaiset voisivat keskustella keskenään ja ymmärtää toisiaan.

Esimerkkeinä ”riippuvuudestamme” maahanmuuttoon oikeusministeri käyttää Fazeria, Finlayssonia ynnä muita tunnettuja tuotemerkkejä. Olisiko oikeusministerillä näyttää meille vastaavaa esimerkkiä tämän vuosituhannen Suomesta? Jos vaikka vastaavaan tunnettuuteen olisi päässyt afrikkalainen tai välimerellinen nimi. Pakolaisten vastaanottamista tällä kuitenkin pääasiassa yritetään perustella.

Lopuksi Henriksson vielä vertaa maahanmuuttoa luonnonilmiöön, jolle ei voi mitään. Suomi on kuitenkin itsenäinen valtio ja saa päättää kuka sen rajan ylittää riippumatta siitä pystyykö oikeusministeri sitä kuvittelemaan vai ei.

Lauri Karppi (ps.)

Kaupunginvaltuutettu Vaasa

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #427 on: 01. 03. 2013 11:11 »
Taina-Inkeri Lehto vastaa Karpille sinne postittamaani kolumniin:

Mitä, jos asuisimme Syyrian naapurissa... eiköhän nämä Vaasan maahanmuutto-ongelmat ole vain hyttysen pissa sen rinnalla. Luulisi valtuutetuilla olevan isompiakin ongelmia murehdittavana. Arvomaailman muutoksella saataisiin niin paljon hyvää aikaan, jos ei annettaisi rahamaailman kupata kaikkea Suomen varallisuutta liiveihinsä.
T-I Lehto
http://www.facebook.com/tapio.parkkari/posts/300614286733130?comment_id=1364826&notif_t=share_comment
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Lauri Karppi

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 448
    • View Profile
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #428 on: 01. 03. 2013 12:12 »
Taina-Inkeri Lehto vastaa Karpille sinne postittamaani kolumniin:

Mitä, jos asuisimme Syyrian naapurissa... eiköhän nämä Vaasan maahanmuutto-ongelmat ole vain hyttysen pissa sen rinnalla. Luulisi valtuutetuilla olevan isompiakin ongelmia murehdittavana. Arvomaailman muutoksella saataisiin niin paljon hyvää aikaan, jos ei annettaisi rahamaailman kupata kaikkea Suomen varallisuutta liiveihinsä.
T-I Lehto
http://www.facebook.com/tapio.parkkari/posts/300614286733130?comment_id=1364826&notif_t=share_comment
linkki ei kyllä toimi, mutta on kyllä riemukkaan timanttista argumentaatiota. Jos asuisimme kuussa, olisi meillä ongelmana hapen vähyys, ja tämä maahanmuuttajaongelma olisi sitten vähäpätöinen. Niinpä maahanmuuton ongelmiin ei saa nyt kiinnittää mitään huomiota, eikä varsinkaan siihen jos ministeri esittää naurettavia perusteluja milipidepalstalla.

Valitettavasti emme asu Syyrian naapurissa, emmekä kuussa. Jos T-I Lehdolla ei riitä rahkeet tästä asiasta keskusteluun, niin sitten voi jättää sen tekemättä, mutta ei se tarkoita että muidenkin pitää sitten olla siitä asiasta hiljaa.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #429 on: 01. 03. 2013 12:12 »

Maahanmuuttoa perustellaa "tulevalla työvoimapulalla."  Tuota perustelua ei taida moni enää uskoa.

Vaasan maahanmuutto ei ole pieni ongelma.  Kurkulle työnnetty veitsi ei ole pikkuasia.  Varsinkaan kun se tapahtuu
paikassa missä olin ollut vain hetki aiemmin.

Kerron varmaan kolmannen kerran, että viime vuonna keskellä päivää kolme tummaihoista notkujaa pysäyttivät minun
ikäisen miehen Vuorikadulla koulun ja Olympiakorttelin välissä  ja tunkivat veitsen kurkulle ja ryöstivät rahat.  Tilanne on niin paha, että itse luultavasti kuolisin sydänkohtaukseen jos joutuisin vastaavaan tilanteeseen.

Tällainen ei ole pikkuasia.  Tämä kielii ilmieselvästä hallitsemattoman maahanmuuton ongelmasta.
Lääkkeeksi siihen näytettäisiin tarjottavan, että otetaan pakolaisia vaikka aivan hyvin voitaisiin pitää 5 v taukoa ja antaa
pakolaisten kotoutua.  Nyt tätä mahdollisuutta ei anneta.

Nykyinen maahanmuuttopolitiikka on karhunpalvelus mahdollisesti täysin yhteiskuntakelpoisia ulkomaalaisia kohtaan.
Se ei anna heille mahdollisuutta kotoutua vaan aiheuttaa vihaa heitä kohtaan kun sen pitäis aiheuttaa ihailua ja
kiitollisuutta puolin ja toisin. 
« Last Edit: 01. 03. 2013 12:12 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Lauri Karppi

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 448
    • View Profile
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #430 on: 01. 03. 2013 12:12 »
Nykyinen maahanmuuttopolitiikka on karhunpalvelus mahdollisesti täysin yhteiskuntakelpoisia ulkomaalaisia kohtaan.
Se ei anna heille mahdollisuutta kotoutua vaan aiheuttaa vihaa heitä kohtaan kun sen pitäis aiheuttaa ihailua ja
kiitollisuutta puolin ja toisin.

Hyvin sanottu! Samasta aiheesta oli tänään uutinenkin:
http://www.hs.fi/kaupunki/Koulutetut+maahanmuuttajat+kotoutuvat+huonosti+Helsinkiin/a1362031914350

Offline vito

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 930
    • View Profile
    • Näytä email osoite
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #431 on: 01. 03. 2013 12:12 »
Taina-Inkeri Lehto vastaa Karpille sinne postittamaani kolumniin:

Mitä, jos asuisimme Syyrian naapurissa... eiköhän nämä Vaasan maahanmuutto-ongelmat ole vain hyttysen pissa sen rinnalla. Luulisi valtuutetuilla olevan isompiakin ongelmia murehdittavana. Arvomaailman muutoksella saataisiin niin paljon hyvää aikaan, jos ei annettaisi rahamaailman kupata kaikkea Suomen varallisuutta liiveihinsä.
T-I Lehto
http://www.facebook.com/tapio.parkkari/posts/300614286733130?comment_id=1364826&notif_t=share_comment
linkki ei kyllä toimi, mutta on kyllä riemukkaan timanttista argumentaatiota. Jos asuisimme kuussa, olisi meillä ongelmana hapen vähyys, ja tämä maahanmuuttajaongelma olisi sitten vähäpätöinen. Niinpä maahanmuuton ongelmiin ei saa nyt kiinnittää mitään huomiota, eikä varsinkaan siihen jos ministeri esittää naurettavia perusteluja milipidepalstalla.

Valitettavasti emme asu Syyrian naapurissa, emmekä kuussa. Jos T-I Lehdolla ei riitä rahkeet tästä asiasta keskusteluun, niin sitten voi jättää sen tekemättä, mutta ei se tarkoita että muidenkin pitää sitten olla siitä asiasta hiljaa.

Tämä ja Laurin pohjalaiseen kirjoittama kirjoitus taas taattua selkeää linjaa jota Laurilta yleensäkkin tulee. Hyvä Lauri, jatka samaan malliin!
"Joko sinä olet väärässä, tai meillä on näkemysero!".

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #432 on: 01. 03. 2013 12:12 »
Puukolla uhkaaminen on mun elämäni tähtihetkiä ja pari puukkoa ottanut pois, enään eivät tule vastaan vaan kääntyvät jos ei pääse tien toiselle puolelle. Harmittaa kun heitin metsään kun siinä olisi ollut mukava keräilyharrastus.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline vito

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 930
    • View Profile
    • Näytä email osoite
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #433 on: 01. 03. 2013 13:01 »
...enään eivät tule vastaan vaan kääntyvät jos ei pääse tien toiselle puolelle. Harmittaa kun heitin metsään kun siinä olisi ollut mukava keräilyharrastus.

Niin heititkö sen ulkomaalaisen uhkaajan metsään? Niitä ei kovin monta kirjahyllylle mahtuisikaan saatikka sitten lipaston laatikkoon jos niitä keräilisi ...
"Joko sinä olet väärässä, tai meillä on näkemysero!".

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #434 on: 01. 03. 2013 13:01 »
Vain puukkoja ja mulla on ostettuja monta+pistimiä niin sihen sekaan notkujien pelit sopis, ne ei ollu mitään 4€ moria.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #435 on: 01. 03. 2013 17:05 »
Linkkasin Lauri Karpin  vaasalaisia.info bologissa olevan kolumnin facebook sivulleni, missä se herätti mielenkiintoisen keskustelun Taina-Inkeri Lehdon ja Rolf Rintamäen välillä.  Keskustelu on mielenkiintoinen, koska siinä törmäävät kaksi eri maailmaa varsin tiiviisä muodossa.

Taina Inkeri Lehto   Mitä, jos asuisimme Syyrian naapurissa... eiköhän nämä Vaasan maahanmuutto-ongelmat ole vain hyttysen pissa sen rinnalla. Luulisi valtuutetuilla olevan isompiakin ongelmia murehdittavana. Arvomaailman muutoksella saataisiin niin paljon hyvää aikaan, jos ei annettaisi rahamaailman kupata kaikkea Suomen varallisuutta liiveihinsä.

Rolf Rintamäki    Täyttä asiaa joka sana Lauri Karpilla. Pian Vaasassa joudutaan nostamaan veroäyriä sen vuoksi, kun yhä suureneva pakolaisjoukko lojuu päivisin torin tuntumassa. Jos heitä ei voi työllistää omien työttömien vuoksi, niin miksi ihmeessä niitä pitää tänne haalia.

Teollisuudessa tekniikka ja automaatio tulee lisääntymään niin vauhdikkaasti, ettei sinne ainakaan tarvita työvoimaa muualta.Palvelualalla kaupoissa asiakkaat maksavat pian itse ostoksensa. Kukaan ei estä muuttamasta Syyrian naapuriin ja kohottaa siellä omaa arvomaailmaansa. Ne jotka haluavat tänne pakolaisia hyötyvät siitä itse jollain tasolla.

Tapio Parkkari Taina-Inkeri, käyppä lukemassa Maahanmuuttopolitiikkamm-ketjun viimeiset vaasalaisia.info foorumissa. Siellä mainitaan myös Sinut. Eikö Sinun Rolf pitäisi rekisteröityä kirjoittajaksi vaasalaisia-foorumiin. Saat 100:ja kertoja enemmän lukijoita.

Taina Inkeri Lehto Kokeilinpa taas sanoa jonkun sanan aiheesta maahanmuutto. Ei mitään yllätyksiä, vaan heti tuli vihamielinen kommentti tältä Rolf Rintamäeltä. Minulle on turha väittää, ettei ole rasisti, kun käyttää sanontoja "pakolaisjoukko lojuu", "niitä pitää tänne haalia", siis puhutaa,n kuin joistakin epäihmisistä, joilla ei ole edes ihmisoikeuksia.

Ei mikään maa haali, tai vedä pakolaisia ihan vain huvikseen, vaan auttavat hädässä olevia ihmisiä, joilla ei ole mitään muutakaan paikkaa, jossa voisivat elää. Minä saisin hänen mielestään kyllä muuttaa sinne, jossa on jo satoja tuhansia Syyrian pakolaisia, vaikka en osaa kieltä, ei ole työpaikkaa, asuntoa, eikä mitään muutakaan siellä.

Eivät hekään olisi kotoaan mihinkään lähteneet, jos siellä olisi voinut pysytellä hengissä. Miksi minun pitäisi sinne mennä?

Rolf Rintamäki   Ei ollut vihamielinen .Olipahan totuus tämän päivän tilanteesta. Millä oikeudella voit väittää minun olevan rasisti. Tästä syytöksestä voisin vetää sinut oikeuteen herjaamisesta .Enkä ole rasisti, koska jos tänne muuttaa pakolaisia, mielestäni heistä on myös huolehdittava. miten pystymme huolehtimaan heistä, kun heitä tulee liikaa?. Taina vertaa heitä epäihmisiin.  En ole niin väittänyt. Itse vertasit tilannetta Syyrian naapurissa asumiseen.Kaikkia en edes kehtaa kirjoittaa,mitä vertailitl. Pakolaisilla tulee olla samat oikeudet myöhemmässä vaiheessa, kuin kantasuomalaisilla..
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Lauri Karppi

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 448
    • View Profile
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #436 on: 01. 03. 2013 18:06 »
Aika mielikuvituksetonta, rasismituomiota pukkaa heti jos ei olla samaa mieltä. Jännää ettei Taina Inkeri silloin sanonut mitään kun valtuustossa tästä on keskusteltu, kahdessakin kokouksessa. No Moisio tietysti kävi jo huutelemassa rasistia ja T-I tyytyi tyttärensä kanssa esittelemään kameralle kehonkieltä. Omalta kotisohvalta on tietysti paljon mukavampaa väläytellä rasistikorttia. Tuolla kortilla on vain yksi käyttötarkoitus, keskustelun suistaminen raiteiltaan ja sitten lopettaminen.

Ei tarvitse keskustella maahanmuutosta ollenkaan, kun muut keskustelijat harhautuvat todistelemaan syyttömyyttään. Minkä tahansa muun syytöksen tehdessään, syyttäjä joutuisi jotenkin sitä perustelemaan, mutta rasistisyytöksiä voi tehdä noin vain heppoisin perustein ja "todistustaakka" siirtyykin syytetylle keskustelijalle. En toki toista keskustelijaa tunne, josko tässä keskustelussa on jotain menneisyyden taakkaa, mutta eipä ole vahvaa näyttöä ainakaan kaupunginvaltuutetulta. Voi voi.

Onko se nyt niin kovin rasistista huomauttaa että työttömiä on, paljon?

Onko vaikeaa käsittää, ettemme ole Syyrian alueen kunnanvaltuusto? Meidän ensisijainen tehtävämme pitäisi olla ajatella nykyisten kuntalaisten edun ajattelu.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #437 on: 02. 03. 2013 05:05 »
Keskustelu facebook-sivulleni siirtämästäni Lauri Karpin kolumnin sisällöstä jatkuu fb:ssä.  Tässä viimeisimmät lisätykset:

Taina Inkeri Lehto Nimenomaan kysymys on siitä, että myös Suomi on sitoutunut kantamaan oman osuutensa maailman pakolaisista. Heidän asemansa ei parane yhtään siitä, että heidän syykseen yritetään laittaa tuhansien ihmisten irtisanomiset, joita voittoa tekevät ylikansalliset sijoitusyhtiön tekevät. Meidänkin perheessämme on työttömyyttä, mutta mielestäni kaikilla on oikeus mennä torille kuluttamaan aikaansa, joko yksin, tai porukalla. Ei ihmisiä pidä sortaa sen vuoksi, ettei heille ole tarjolla työtä, olivatpa he sitten syntyperäisiä suomalaisia, taikka maahanmuuttajia.

Kari Lajunen "Suomi on sitoutunut" Koska Vaasan valtuustosta on tullut Suomen valtuusto?

Eikö Vaasa toiseksi eniten ottavana ole tehnyt osuutensa? Kyllä Suomessa
paikkakuntia piisaa. Se, että Suomi on sitoutunut, perusteluna "ontuu" kun
Vaasa on ottanut toiseksi eniten koko Suomessa. Meidän tulee ajatella
ulkomaalaisten etua ja pyrkiä ohjaamaan heitä muualle missä ei vielä ole
muukalaisvihan siemeniä. Ehkä siellä osattaisiin kotoutus paremmin kuin mellä.
Se, että pakolaiset ohjataan muualle kuin ongelmalliseen Vaasaan, on pakolaisten
etu. Tämä etu näkyy kokonaan unohtuneen. Tämä näkökanta on hyvin tärkeä.

Raimo Vahtera Ongelmat synnytetään sillä että ei voida hyväksyä erilaisuutta. Jos joukossa on 100 alkuperäistä suomalaista tai 100 maahan muuttanutta niin näettekö heidät saman arvoisina jos he kaikki ovat työttöminä ja " notkuvat" torilla? Onko eroa?

Taina Inkeri Lehto En tiedä miksi lähdin taas tähän keskusteluun mukaan, vaikka tiedän, että muukalaisvihamielisyyttä ei pysty minkäänlaisilla keskusteluilla lopettamaan. En ole koskaan "vetänyt" tänne ketään, vaikka meitä suvaitsevaisia siitä aina syytetään. Minulle kuitenkin on selvää, että kaikki ihmisolennot ovat yhtä arvokkaita elämään täällä maan päällä, myös Vaasassa.

Rikollisuutta en hyväksy kenenkään tekemänä, oli kyse sitten mustasta tai valkoisesta, tai jotain siltä väliltä. Kuka osaa sanoa ihmisen naamasta, että tuo on rikollinen, sitä ei ihonväri kerro. Jos joku suomalainen tekee rikoksen, täytyykö sitten olla sitä mieltä, että kaikki suomalaiset ovat rikollisia, näin nimittäin joutuu usein kuulemaan puhuttavan maahanmuuttajista.

Kari Lajunen Keskustelu maahanmuuotosta menee harhateille jos sen painopistettä siirretään asioihin joista harva on edes eri mieltä ja vielä harvempi on edes väittänyt. Keskustelun painopiste ja avainsana on Vaasa. Jostain syystä sitä kierretään kuin kissa kuumaa puuroa.

Kyse on siitä, että juuri täällä Vaasassa on näkyvissä ennakkoilmiöitä jotka ruokkivat muukalaisvihaa. Harva haluaa ruokkia muukalaisvihaa ja kun siihen on hyvä lääke. Oma näkemykseni on, että kyse on koko ajan siitä, että pakolaisia tulisi hajasijoittaa sillä silloin he sopeutuvat paremmin ja aiheuttavat paikkakunnalla lähinnä kunnioittavaa kiinnostusta.

Kukaan valtuutettu ei ole sanallakaan sanonut, että pakolaisia ei saisi tyrkyttää jonnekin muualle. On puhuttu Vaasasta, ei Suomesta. Vain Lehto otti puheeksi Suomen vaikkei kukaan siitä ollut puhunut.

Itse kannattaisin Vaasaan tuleville pakolaisille muutaman vuoden taukoa, jotta he voivat
kotoutua. Sillä jos joka vuosi tulee uusi ryhmä, he tuovat oman vahvan kulttuuritaustan
tullessaan ja se saattaa tehdä tyhjäksi täällä jo olevan ryhmän sopeutumisen. Uudessa
ryhmässä on aina joku vahva joka vaatii perinteiden ja kulttuurin säilyttämistä. Myös
niiltä osin miltä osin se ei sopeudu meidän olosuhteisiimme.

Kyse on siitä, että juuri nyt Vaasan kohdalla pitäisi pitää kotouttamistaukoa.  Sitten on sekin asia, että Suomi ei ole ainut paikka. Venäjä ottaa myös pakolaisia.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #438 on: 02. 03. 2013 10:10 »

Raimo Vahtera Ongelmat synnytetään sillä että ei voida hyväksyä erilaisuutta. Jos joukossa on 100 alkuperäistä suomalaista tai 100 maahan muuttanutta niin näettekö heidät saman arvoisina jos he kaikki ovat työttöminä ja " notkuvat" torilla? Onko eroa?

On eroa.  Jos tilanne tapahtuisi esim. tänään (kun Kiina-ilmiötä ei vielä tunneta täällä Suomessa)

 
Jos torilla notkuisi yhteensä 200 henkilöä poimisin heistä heti harrastukseni kohteet eli kiinalaiset.  Kutsuisin kahville kotiini ja tekisin tuttavuutta.  Muut saisivat jäädä oman onnensa nojaan.

Eli on eroa.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Lauri Karppi

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 448
    • View Profile
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #439 on: 02. 03. 2013 13:01 »
Quote
En ole koskaan "vetänyt" tänne ketään, vaikka meitä suvaitsevaisia siitä aina syytetään.

Näin siis Taina Inkeri Lehto, joka äänesti viimeksi 10.12.2012 sen puolesta, että Vaasa nostaa kiintiöpakolaisten vastaanottomäärää.