Author Topic: Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme  (Read 114358 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Eikka

  • Guest
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #320 on: 26. 01. 2013 22:10 »
Tämä makehan varsinainen besserwisser on mitä tulee muiden kirjoittajien ajatuksiin. Mutta oma anti jää häneltä nollaan. Pelkkä muiden kirjoittajien väheksyminen ei ole ennenkään tuon kirjoittajan kohdalla kantanut mihinkään. Toisto osoittaa yksilön täydellisen kyvyttömyyden muuttaa asioita tai edes oppia virheistään ja muuttua itse. Mielestäni on suurempi asia huomata epäkohdat ja mainita niistä, kuin tuoda esiin epäilyt muutoksen mahdollisuudesta. Aiempi on ajatuksen rikkautta, jälkimmäinen pelkkää hölmöyttä...

Offline make

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1882
  • “Intolerance is a species of violence" M Gandhi
    • View Profile
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #321 on: 26. 01. 2013 22:10 »
Tämän palstan hienoja puolia on, että täällä mennään niin kivasti henkilökohtaisuuksiin. Varsinkin heti, jos oma näkemys ei vastaa vastapuolen näkemystä. Se on sitä suomalaisen keskustelun syvimpää jaloa taitoa.

Eli huomata epäkohdat on Eikan mielestä tärkeämpää kuin pyrkiä muuttamaan niitä parempaan? Nyt en ymmärrä mitä Eikka yrität sanoa tai sitten olen juurikin vastakkaista mieltä.

Maahanmuuton osalta olen esim. samaa mieltä usean kirjoittajan kanssa täällä, että sitä olisi muutettava järkevämmäksi, että nykyinen toimintatapa vain kärjistää ongelmia. Asiahan on siis huomattu. Niin kuin herkkookin tuossa aikaisemmin mainitsi, että jopa "änkyrä" maahanmuuton puolustajat ovat todenneet, että ongelmia on tai että parannettavaa on.
Silloin ainakin omasta mielestäni pitää lähteä etsimään ratkaisuja, joilla ongelmaa pienennetään tai jopa poistetaan. Millä tavalla sinä Eikka sitten toimisit? Nyt on kuitenkin niin, että uudessa valtuustossa puolin ja toisin vaikutetaan keskittyvän toisten sanomisiin enemmän kuin ongelman aitoon parantamiseen. Miten sinä sen Eikka koet? Oliko valtuuston keskustelu järkevällä tasolla? Ja parantaako asiaa sormella osoittelu, että näin minä sanoin, eikun näin, joopas, juupas. Ja samanlaista oli keskustelu nurmikentästä, johon osallistuivat kaikki puoluekannasta riippumatta. Helpointa olisi ollut siirtää asia suoraan pöydälle, mutta ei. Pakko oli päästä puhumaan, että saa yleisöltä pisteitä. Ihan taas puoluekannasta riippumatta.

Vielä viimeisenä, jos muutosta ei tapahtuisi koko ajan, niin eläisimme vielä luolissa. On pyrittävä siihen, että syntyy positiivista muutosta. Joka parantaa maailmaa.

Ja epäkohdista mainitseminen on hyvä asia, siitä olen samaa mieltä. Mainitseminen on kuitenkin eri asia kuin purnaaminen ja saarnaminen, ja pahimmassa tapauksessa vääristely ja valehteleminen?



“People who prefer to believe the worst of others will breed war and religious persecutions while the world lasts.”
― Dorothy L. Sayers, The Letters of Dorothy L. Sayers: 1899-1936: The Making of a Detective Novelist

Offline köyhä jarrumies

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 457
    • View Profile
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #322 on: 26. 01. 2013 23:11 »
Tammikuun aikana media on vyöryttänyt päällemme melkoisen puhe- ja keskusteluohjelmien tsunamin. Kaikki lähti siitä, kun palestiinalaistaustainen ateistiksi tunnustautunut Umayya Abu Hanna kirjoitti Helsingin Sanomissa omista kielteisistä kokemuksista maahanmuuttajan elämästä Suomessa.

Mediassa kukaan ei ole kyseenalaistanut kertomuksen todenperäisyyttä, koska mediassa toimivien mielestä kaikki mitä maahanmuuttaja sanoo on aina automaattisesti pelkkää totuutta. Sen totuuden mukaan kaduillamme hilluu jatkuvasti mummuja, jotka hyppivät ilmaan ja huutavat, hyi neekeri! aina kun heidän näköpiirinsä osuu ulkomaalainen. Mitäpä tämmöistä epäilemään. Kaikkihan me tiedämme, että asia on noin. Näemme sen joka päivä kaduillamme.

Oman havaintoni perusteella näissä ohjelmissa yleensä päällimmäinen kantava teema on kertoa meille että me suomalaiset olemme pahimman luokan rasisteja. Näissä ohjelmissa jaksetaan aina kaivaa esille esimerkkejä siitä, kun kadulla tai nakkikioskin jonossa joku humalainen on örissyt sitä ja tätä, ja tämän perusteella leimataan koko kansa. Meidän halutaan tietää, että olemme pelkkää sivistymätöntä valkoihoista roskasakkia, jolla ei ole mitään tulevaisuutta ilman järeitä toimia, koko kansan mittavaa uudelleen koulutusta ym ym

Näissä ohjelmissa ei ikinä viitata sanallakaan sellaisen mahdollisuuden olemassaoloon, että myös maahanmuuttaja voisi olla rasisti suomalaista kohtaan tai että eri maahanmuuttajaryhmien välillä esiintyy rasismia. Puhumattakaan siitä, että heidän kotimaassaan esiintyisi rasismia. Rasismia esiintyy vain Suomessa ja suomalaiset ovat pahimman luokan rasisteja.



« Last Edit: 27. 01. 2013 00:12 by köyhä jarrumies »

Offline make

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1882
  • “Intolerance is a species of violence" M Gandhi
    • View Profile
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #323 on: 27. 01. 2013 01:01 »
Helpointa tyrmätä rasismiväitteet on se niille henkilöille, jotka eivät ole sitä kokeneet.
Jos vähäänkään seuraisi silmät ja korvat auki tai liikkuisi siellä missä ulkomaalaiset kohtaavat suomalaisia, niin huomaisi, että rasismi on valitettavasti tätä päivää. Pahinta on se, että lapsetkin saavat jopa kokea aikuisten ihmisten fyysistä väkivaltaa, jos näyttävät tai puhuvat eri lailla. Olivat lapset suomalaisia tai eivät. Tämän ilmiö on tuomittava, yhtä lailla kuin esim. koulukiusaaminen.

Silmien sulkeminen tällaiseltä on välinpitämättömyyttä karmeimmillaan. Abu Hannan kirjoitus voi olla osittain kärjistettyä, mutta valitettavasti se on tämän päivän todellisuutta. Jos asiaa vähätellään, niin se ei auta ilmiön poistamisessa. Hyvänä esimerkkinä vastaavasta ympäri maata on kiinnitetty huomiota koulukiusaamisen nollatoleranssiin ja tämän ansiosta saatu sitä huomattavasti poistettua. Vielä on kuitenkin edelleen kouluja, joissa ilmiötä vähätellään ja sieltä kehittyy sitten näitä kouluampujia. Tässä syksyllä jonkin iltapäivälehden nettisivuilla otsikoitiin, että koulukiusattu siirrettiin toiseen kouluun? Eikö se olisi pitänyt olla kiusaaja, joka olisi pitänyt siirtää? Eli ilmiönä siis koulukiusaaminen on saatu vähenemään rajusti nollaroleranssilla, näin pitäisi tehdä myös muissakin asioissa.

Natsisaksassa pahinta ei ollut natsit, vaan suuren massan välinpitämättömyys, joka antoi tapahtumien edetä niin kuin ne sitten historiassa etenivät. Kukaan ei avannut suutaan. Kaikki ajattelivat vain itseään.
« Last Edit: 27. 01. 2013 02:02 by make »
“People who prefer to believe the worst of others will breed war and religious persecutions while the world lasts.”
― Dorothy L. Sayers, The Letters of Dorothy L. Sayers: 1899-1936: The Making of a Detective Novelist

Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #324 on: 27. 01. 2013 09:09 »
Valtuutetut jotka silmät pyöreinä söpertelevät monikulttuurisuuden ihanuutta eivät elä sitä arkitodellisuutta jossa nuo ongelmat tulevat parhaiten esille, he tapaavat ulkomaalaisia joissain tilaisuuksisssa ja juhlahuoneissa. Minä väitän Abu Hannan puhuvan valheita kun hän kertoo kuinka hänen lapselleen huudellaan , jos noita huutoja on mitä tosin epäilen niin kyllä ne johtuvat hänestä itsestään onhan hän jo vuositolkulla haukkunut ja purrut ruokkivaa kättä. Suomalaisten rasistisuutta liioitellaan sillä mielestäni asia on juuri päinvastoin, itse olen päässyt seuraamaan ja kokemaan asioita ns. aitiopaikalta. Minulla on vävynä neekeri joka on muslimi ja hän on minun lapsenlapseni isä, ja ainakaan tyttäreni ei ole koskaan törmännyt minkäänlaiseen rasismiin eikä myöskään hänen miehensä. Olen sillon tällöin asiaa tiedustellut ja aina vastaus on ollut sama, joten kyllä nämä ylidramatisoidut höpinät rasismista ajavat jonkun ryhmän tarkoitusperiä. Päinvastaisia kokemuksista voin kyllä myös kertoa ja niitäkin kyllä löytyy.
veritas odium parit.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #325 on: 27. 01. 2013 09:09 »
Tämä on mielenkiintoinen ilmiö.  Tämä on jakanut kansakuntaa kahtia kuin luokkasota.  Itse kävelin ennen silmät ummessa ja
kaikki mistä vähänkin pystyi rasismia näkemään niin myös näin.   Olin ns. "Rasismikortin heiluttaja." 

Jos joku käveli tummaihoista vastaan ja sitten ohitettuaan
kääntyi ja näytti kieltä, niin pidin sitä rasismina.  En ollenkaan ajatellut syytä.  Samainen tummaihoinenhan oli saattanut
aiemmin tehdä hänelle tai hänen tuttavilleen ties mitä.  Esim. ryöstää puukolla.  Kielen näyttäminen tässä tapauksessa on
aivan liian vähän.  Miekkonen olisi tullut karkoittaa.  Jos siis näin olisi tapahtunut.  Mutta nykyään jos näen jonkun näyttävän
kieltä tummaihoiselle, en tuomitse häntä rasistiksi oikopäätä.

Ihminen on alkujaan antirasisti.  Se on ohjelmoitu koska olemme kasvatettu hyviksi.  Se oppi annetaan jo kansakoulussa jos
se kotona unohtuisi.  Tullakseen "rasistiksi" vaatii se jotain kokemusta tai lähiympäristön kokemusta.  Kun on kokenut jotain
joka muuttaa mielen, ei silti ole rasisti.  Silloin tulee maahanmuuttajakriittiseksi.  Nyt siis ensimmäisen kerran puhun maahanmuuttajakriittisyydestä.

Käyn Olympiakorttelissa joka viikko.  Käyn siellä ulkomaalaisten takia.  Siellä asuu satoja ulkomaalaisia. 
Tämäkään paivä ei tee siitä poikkeusta.  Yhden tunnin kuluttua tästä kirjoituksesta olen ulkomaalaisten piirittämänä.  Olen osana joukkoa joka auttaa toista ulkomaalaista muuttamaan kohteesta A kohteeseen B joka on Olympia.  Näen joka
kerta siellä ulkomaalaisia.  Jonkun mielestä olen varmasti rasisti kun en koskaan enää puukkotapauksen jälkeen kävele
siellä yksin.  Mutta se on mielestäni kaukoviisautta.  Valkoinen yksin kävelevä mies saattaa olla tälle puukkojoukkiolle kuin merkki,
aktin alkamisesta.  On turha provosoida kun saattaa tietää, että se provosoi.

Sattui tässä bussissa (minulla on siitä video mutten ole sitä julkistanut sillä minua voitaisiin syyttää salakatselusta.  Kuvatahan
julkisessa tilassa saa muttei julkaista) viisi tummaa miestä möykkäsivät kuin kolme normaalia suomalaismiestä juovuksissa.  Se
oli bussissa.  Heidän edessään istuskeli kaksi valkoihoista arviolta 16-vuotiasta tyttöä.  He eivät voineet kuunnella korvissaan
olevista kuulokkeista musiikkia vaan tempaisivat ne korvistaan.  He eivät myöskään voineet keskustella keskenään, niin kovan
möykkäämisen vuoksi.  Kun tuli heidän vuoronsa lähteä, toinen heistä sanoi ovella.  "**ittu, että tuo neekeri haisee."
Tummat miekkoset saattelivat heidät kovaäänisellä mölinällä mutta koska se tapahtui aivan yllättäen, reagoi siihen vain pari
jotka sen kuulivat sillä siinä metelissä vain lähin saattoi sen kuulla.  Se kuuluu nauhallani selvästi sillä tyttö oli 70cm päässä
nauhuristani.

Ennen olisin tuominnut tuon rasistisena mutta nyt sanoisin sitä pieneksi aivan oikeutetuksi näpäytykseksi huonosta käytöksestä.
Jos he olisivat olleet suomalaispoikia, olisi sama tyttö todennäköisesti sanonut, että "**ttu kun tuo horökorva haisee."
Yhtälailla paheksuisin jos suomalaiset juopottelisivat bussissa ja möykkäisivät samalla tavalla.  Siitä tulikin mieleeni, että se
on harva kerta kun olen koskaan puuttunut toisen tuntemattoman henkilön elämäään määräävällä asenteella.

Sattui, että suomalaisilta vaikuttava suomenkieltä puhuva nuorisojoukko kaljotteli bussin takaosassa.  Minua se ei haitannut
mutta jossain vaiheessa bussikuski sai tarpeekseen ja käski kaataa avatut juomat ovesta ulos.  Mitään ei tapahtunut ja kun
istuin ihan heidän edessään niin nousin ylös ja käännyin ja katsoin suoraan jotakuta heistä ja karjaisin.  "EIKÖ SANA KUULU?"
Vasta sen jälkeen yksi  tuli ja kaatoi jotain ovesta ulos.

Jos he olisivat olleet tummaihoisia, olisin saanut rasistin leiman otsaani.  Jos he olisivat olleet tummaihoisia, olisin ollut visusti hiljaa.
Toisaalta tummaihoiset eivät näytä juopottelevan vaan möykkäävät selvin päin kuin juovuksissa.

Rasismi on asia joka ei näytä puhumalla paranevan.  Jostain syystä tässä asiassa kävellään silmät ummessa ja myönnän itsekin
aiemmin tehneeni niin.  Vasta kanssakayminen ulkomaalaisten kanssa avasi silmäni.  Enää en heiluttele rasismikorttia
holtittomasti vaan tasapuolisesti.
« Last Edit: 27. 01. 2013 10:10 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline make

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1882
  • “Intolerance is a species of violence" M Gandhi
    • View Profile
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #326 on: 27. 01. 2013 10:10 »
Sekä Karilla että Ristolla on osaksi totuudensiementä.

Mutta kaikki eivät tunne nimittelyä samalla tavoin. Jotkut ovat voimakkaampia kuin toiset. Erityisesti lapsille nimittely on hyvin ala-arvoista. Ja totta, suurin osa osaa käyttäytyä ja rasisteja tai epäasiallisesti käyttäytyviä ei ole paljon.

Mutta jokainen voi miettiä asiaa koulukiusaamisen kannalta. Se voi jättää erittäin syvät arvet. Vi**n hörökorva, torahammas, läskikasa, possu, pottunenä, nelisilmäkala, tikku.... Listaa voi jatkaa loputtomiin.

Se, että pieni lapsi saa tuntea turvattomuutta liikkuessaan päivällä julkisella liikenteellä, ei ole missään tapauksessa hyväksyttävää. Eikä sitä voi myöskään väheksyä. Väheksyminen ei auta poistamaan ilmiötä. Karin mainitsemat tapaukset ovat samankaltaisia, ei niitäkään voi ja pidä väheksyä. Vaan niihin on puututtava. Uudellamaalla on ollut kautta aikojen suomalaisia riehuvia nuorisojoukkoja, jotka ovat pahoinpidelleet sivullisia. Myös tälläiseen ainoa vaihtoehto on nollatoleranssia.

Osittain tämä johtuu suomalaisesta kulttuurista. Väkivalta pidetään suomalaisena ilmiönä. Avioliiton sisäiset raiskauksen ja pahoinpitelyt ovat liian monessa suomalaisessa perheessä arkipäivää ilman, että kukaan puuttuu asiaan. Ei siinäkään asiassa auta vähättely, vaan ja ainoastaan nollatoleranssi näille ilmiöille. Kasvatuksen lisäksi.
“People who prefer to believe the worst of others will breed war and religious persecutions while the world lasts.”
― Dorothy L. Sayers, The Letters of Dorothy L. Sayers: 1899-1936: The Making of a Detective Novelist

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #327 on: 27. 01. 2013 11:11 »
Karille,
ääninauhan julkaiseminen kun sen perustelee hyvin, ei ole salakatselua. Ihmisten identifioiminen pelkän äänen perusteella on hankalaa, mutta näytteestä selostuksen kanssa kyllä selviää mistä on kysymys.

Kuvitus You Tubeen voi olla hankala ellei sitten käytä tekstiplansseja ei tiivistelmiä siitä, mitä nauhalla sanotaan.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline köyhä jarrumies

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 457
    • View Profile
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #328 on: 27. 01. 2013 11:11 »
Kiitos Lajuselle kirjoituksesta koskien bussimatkaa. Olen ajatellut, että olenkohan rasisti, kun nämä vastaavat tummaihoisten matkustajien joukkohuutamiset särkevät korvissa ja tekevät matkustamisesta usein hyvin epämiellyttävää. Itse asiassa tuo on yksi aivan keskeinen syy, miksi välttelen bussilla matkustamista. Bussissa on usein hyvin epämiellyttävää istua, kun ympärillä huudetaan.

Jollakin Ruotsin TV-kanavalla on pyörinyt Tunnelbana-niminen dokumenttisarja, jossa kuvataan Tukholman maanalaisessa työskentelevien "junapoliisien" työtä. Muutaman jakson katsellut tuota touhua, kun tullut itsekin joskus siellä päin pyörittyä .

Lajusen kertomukseen liittyen muistuu mieleen neljän nuoren miehen (olivat hieman ottaneet) vähän kovempiääninen huutelu, jota "junapoliisit" saapuivat hiljentämään. Kaikki kyllä istuivat siististi penkillä, mutta huutelu varmaan häiritsi kanssamatkustajia. Kolme lopetti huutelun heti siihen, mutta yksi jatkoi edelleen. Siinä oli tarpeeksi aihetta, että poika kuljetettiin jäähtymään määränpääaseman koppiin.

Siellä ei siis hyväksytä, että matkustaja huutelee kovalla äänellä muita häiriten. Pisteet siitä ruotsalaisille. Koskahan tuon tason monikulttuurinen sivistys saapuu tänne Vaasaan?

Offline make

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1882
  • “Intolerance is a species of violence" M Gandhi
    • View Profile
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #329 on: 27. 01. 2013 12:12 »
Köyhän jarrumiehen viimeinen lause kiteyttää asian ytimen. Juuri noin pitäisi toimia, oli kysymyksessä sitten kuka tai ketkä tahansa. Häiriköt pitää pystyä poistamaan. Ongelma Suomessa on se, että resurssit on ajettu alas, jolloin selvittelijöiden (poliisi) paikalla saapuminen kestää ja useimmiten eivät tule ollenkaan.
“People who prefer to believe the worst of others will breed war and religious persecutions while the world lasts.”
― Dorothy L. Sayers, The Letters of Dorothy L. Sayers: 1899-1936: The Making of a Detective Novelist

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #330 on: 27. 01. 2013 21:09 »
Karille,
ääninauhan julkaiseminen kun sen perustelee hyvin, ei ole salakatselua. Ihmisten identifioiminen pelkän äänen perusteella on hankalaa, mutta näytteestä selostuksen kanssa kyllä selviää mistä on kysymys.

Kuvitus You Tubeen voi olla hankala ellei sitten käytä tekstiplansseja ei tiivistelmiä siitä, mitä nauhalla sanotaan.

Kyse on videosta.  Siis myös kuvan kanssa.  Jos löytyy hyvä selostus niin voin harkita.   Tytön lausahdus " että tuo ***un neekeri haisee pahalle" voi aiheuttaa tytön tunnistuksen ja siitä voi tulla youtuben suosikkilause ja aiheuttaa ties mitä.  Tyttö saatta saada rasistin leiman eliniäkseen.  En ole ollenkaan innoissani aiheuttaakseni tytölle, joka aivan oikeutetusti näpäytti, mitään vahinkoa.
« Last Edit: 27. 01. 2013 21:09 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #331 on: 28. 01. 2013 05:05 »
Kaiken julkaisemisen "iso periaate" on, että aihe julkaistaan jos kyse on merkittävästä yhteiskunnallisesta epäkohdasta tms. 

Tässä tapauksessa ei ilmeisesti sellaisesta ole kysymys.  Tuo tytön sanoma voidaan tietysti hoitaa piipillä ja päälleliimatulla tekstillä.  Noin niinkuin tulevaisuutta varten.

Katsele pätkä vielä muutaman kerran ja mieti voisiko sen julkaista.

Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline köyhä jarrumies

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 457
    • View Profile
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #332 on: 28. 01. 2013 09:09 »
Jos liikkuu Vaasan paikallisliikenteen busseilla esim. yhden viikon jokaisena päivänä, niin melkoisella todennäköisyydellä törmää ainakin kerran vastaavanlaiseen tilanteeseen, jossa nämä tummaihoiset miehet tai naiset huutavat joukolla kurkku suorana, niin että räkä lentää kanssamatkustajien päälle. Lajusen taltiointi on erikoinen vain lähinnä  siksi, että - yllätys , yllätys - joku kantaväestöön kuuluva reagoi tähän.

Eli kyllä nyt tarvitaan Yleisradion kanavilla myös helmikuussa uusi puhe- ja keskusteluohjelmien tsunami tästä aiheesta, että miten me kohtelemme maahanmuuttaja-kuninkaita, niin että nuo viimeisetkin jääräpäät osaavat käyttäytyä, osaavat istua bussissa hiljaa, vaikka räkä lentää päälle ja korvat menvät lukkoon ja päätä alkaa särkeä. Se on kun on meidän tsuhnien ja finnjäävelien osa tässä maailmassa. Mehän olemme pelkkää arvotonta orjakansaa.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #333 on: 28. 01. 2013 10:10 »
ALLAOLEVAN VIDEON KOPIOIMINEN TAI EDES OSITTAINEN KÄYTTÖ TOISAALLA ON KIELLETTY.  JOS HUOMAAN SELLAISTA NIIN
POISTAN VIDEON JA SAATAN VAATIA RANGAISTUSTA LUVATTOMASTA VIDEON KÄYTÖSTÄ.
<a href="http://www.youtube.com/v/CnCvXPENbkI" target="_blank" rel="noopener noreferrer" class="bbc_link bbc_flash_disabled new_win">http://www.youtube.com/v/CnCvXPENbkI</a>
Annan tässä vain pienen näytteen.  Video täyttää kolmen henkilön määritelmän mikä pitää täyttyä julkisessa paikassa
olevalla kuvauksella.  Videolta on poistettu tytön lausahdus jotta
hänen ääntään ei voi tunnistaa.  Videolla ensin joku sekunti normaalia älämölöä ja sitten kun bussi pysähtyy ja tyttö lausahtaa,
leikkasin sen siitä kohdasta ja sitten reaktiot välittömästi tytön lausahduksen jälkeen ja kun tytöt poistuvat bussin takaovesta.
Älämölö jatkui samanlaisena sen jälkeen.

Kyseessä on siis kanssamatkustajien reaktio aivan oikeutetusta näpäytyksestä huonon käytöksen johdosta.  Tytöt eivät vaihtaneet paikkaa luultavasti rasismiepäilyn pelossa sillä eihän sellainen sovi, että kun eri kultturelli tulee lähelle niin siitä siirrytään kauemmaksi.  Sehän olisi rasismia.

Videon tarkoitus ei ole lietsoa mitään vaan se on ns. "fakta" sillä aina löytyy joku joka vaatii "faktatietoa."
« Last Edit: 28. 01. 2013 11:11 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #334 on: 28. 01. 2013 10:10 »
Kolmiosaisessa historiasarjassa luodaan kuvaa suomalaisen rasismin historiasta ja pohditaan nykyisen rasismikeskustelun perusteita. Lisäksi kerrotaan miten rasistinen puhe ja asenteet ovat kuuluneet Yleisradion ohjelmissa ja pohditaan rasisimin tulevaisuutta. Sarjan toimittaa Seija Aunila.

http://yle.fi/radio1/tiede/historiasarjoja/kurkistuksia_suomalaiseen_rasismiin_39242.html
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #335 on: 28. 01. 2013 11:11 »
Nämä tilanteet ovat juuri sellaista arkea johon tavallinen ihminen törmää päivittäin, ehkä osa valtuutetuista eivät tiedä tai halua puhua mitään. Tänään juttelin erään mamumyönteisen valtuutetun kanssa ja pyysin häneltä käytännön neuvoa sellaiseen kohta minullekin  ajankohtaiseen asiaan eli lasten silpominen, kysyin kuinka saan estettyä lapsenlapseni silpomisen hän aluksi epäili ettei se ole mahdollista ja minä lupasin kertoa tulevan afrikanmatkan päivämäärän no sen jälkeen hän ei osannut vastata yhtään mitään.
veritas odium parit.

Offline Tikka Masala

  • Vakituinen
  • **
  • Posts: 58
    • View Profile
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #336 on: 28. 01. 2013 11:11 »
Eikö asialle voi mitään?  Poika vai tyttö?

Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #337 on: 28. 01. 2013 12:12 »
Minkäs noille mahtaa , olihan noista silpomisista juttua tämänpäivän Pohjalaisessa. Eilen oli myös juttu synnytysosaston arjesta ja valveutunut lukija osaa tuosta vetää oikeat johtopäätökset siitä mistä maahanmuutosta on tosiasiallisesti kysymys. Olipa kiva verrata tuossa vuosi takaperin kuinka erilailla meitä suomalaisia kohdellaan vaikkapa synnytyksen jälkeisissä vierailussa osastolle, toinen tyttäristäni oli osastolla ja me aioimme mennä katsomaan lastenlasta mutta eihän se tullut kysymykseenkään ja kuinkas sitten kun toinen tytär oli samalla osastolla mutta sillä erotuksella , että lapsen isä oli afrikasta no silloin oli myös minulle ja vaimolleni ovet olivat selkosenselällään .
veritas odium parit.

Offline Lauri Karppi

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 448
    • View Profile
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #338 on: 28. 01. 2013 13:01 »
Olipa kiva verrata tuossa vuosi takaperin kuinka erilailla meitä suomalaisia kohdellaan vaikkapa synnytyksen jälkeisissä vierailussa osastolle, toinen tyttäristäni oli osastolla ja me aioimme mennä katsomaan lastenlasta mutta eihän se tullut kysymykseenkään ja kuinkas sitten kun toinen tytär oli samalla osastolla mutta sillä erotuksella , että lapsen isä oli afrikasta no silloin oli myös minulle ja vaimolleni ovet olivat selkosenselällään .

Tapahtuiko samaan aikaan tuo? Osastolla on tapahtunut muutos vierailuohjeissa joku aika sitten. Nyt 3v poikaani saivat tulla kaikki katsomaan, mutta 9kk poikasta ei.

Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #339 on: 28. 01. 2013 13:01 »
Aikaero ei ollut kovin suuri , mutta väriero oli ja tästä johtuen sairaalassa on se käytäntö, että ulkomaalaisille on koko suvun vierailut sallittu.
veritas odium parit.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #340 on: 28. 01. 2013 13:01 »
Peitin videosta tunnistettavat henkilöt paitsi itseni.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline manteiro

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1031
    • View Profile
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #341 on: 28. 01. 2013 14:02 »
Minä väitän Abu Hannan puhuvan valheita kun hän kertoo kuinka hänen lapselleen huudellaan , jos noita huutoja on mitä tosin epäilen niin kyllä ne johtuvat hänestä itsestään onhan hän jo vuositolkulla haukkunut ja purrut ruokkivaa kättä.
Lueskelin aiheesta ja huomasin kiintoisan aiheen. Abu Hannalla oli jopa oma tv-ohjelma, jossa hän sai vapaasti arvostella erittäin negatiiviseen sävyyn Suomea, maata, joka antoi hänelle kaiken hyvän. Huutelusta vain sen verran, että kuka tahansa jotenkin poikkeava voi saada osakseen ikävää huomiota - valkoisesta ihonväristä huolimatta. 
Onneksi edes Risto on huomannut tuon paradoksin.
Hollanti on muuten maa, jonka isommissa kaupungeissa näyttävät olevan enemmistönä muukalaiset. Ainakin päiväsaikaan. Seurasin joitakin vuosia sitten menoa Amsterdamissa.
Tässä kohdassa passaa muistuttaa entistä kh:n puheenjohtajaa, että kyllähän Vaasan katukuvassa näkyy kirkkaasti (himmeästi) pakolaisten runsaus.

Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #342 on: 28. 01. 2013 15:03 »
Nuo huutelut ovat arkipäivää maissa jossa maahanmuuttajien määrä on korkea, tässä ohessa filmin pätkää Belgiasta ja sama kaiku on askelten niin monessa paikassa.
http://www.guardian.co.uk/world/2012/aug/03/belgium-film-street-harassment-sofie-peeters
veritas odium parit.

Offline make

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1882
  • “Intolerance is a species of violence" M Gandhi
    • View Profile
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #343 on: 28. 01. 2013 15:03 »
Mielenkiintoisia kommentteja Ruben Stillerin blogin keskustelusta:

"Olen siis huora, ainakin suomalaisen miehen mielestä joka oli samassa ratikassa kuin minä ja mieheni. Olin raskaana ja istuin etelämaalaisen mieheni vieressä ja koko ratikkamatkan mies sanoi minua huoraksi. Itse en viitsinyt edes vaivautua kääntämään päätäni ja katsomaan miestä tai mitenkään kommentoimaan, mutta samassa ratikassa oleva rouva avasi suunsa ja sanoi miehelle, että voisitko olla hiljaa jne."

"Istuin bussi numero 96 tänään ja puhuin puhelimeen äidinkielelläni, ja kuinka ollakkaan takana istuva herra oli ilmeisesti ennenkin kuullut saamenkieltä. Kyseinen herra rupesi vierustoverille puhumaan isoon ääneen kuin täältä etelästä jatkuvasti lennätetään tukirahoja näille poronpurijoille ja länkisääreille"

Eli vaikka jotain muuta jotkut väittävät, niin kyllä sitä rasismia on Suomessa. Kumpaankin suuntaan, mutta väittäisin, että enemmän "vääränvärisiä ja -kielisiä" kohtaan. Se, että joku jengi pitää meteliä bussissa, ei ole rasismia, se on rettelöintiä, joka pitää pystyä poistamaan. Ja suurin osa näistä on pelleidioottien yksittäistapauksia, mutta kaikkea tälläistä kohtaan pitäisi olla nollatoleranssi.

Sekä ulkomaalaisille että suomalaisille pitäisi saada sama viesti läpi. Ei saa tuomita koko ryhmää yksittäisten yksilöiden perusteella. Pitää ymmärtää, että tälläisiä tekstejä muista laukovat ovat järkitasoltaan vielä puissa syömässä banaaneja, eikö koko kansaa pidä siitä tuomita. Mutta nollatoleranssi pitää saada aikaiseksi kaikenlaiselle tyhmyydelle. Oli kysymys sitten ihan kantasuomalaisista tai ulkomaalaisista.
“People who prefer to believe the worst of others will breed war and religious persecutions while the world lasts.”
― Dorothy L. Sayers, The Letters of Dorothy L. Sayers: 1899-1936: The Making of a Detective Novelist

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #344 on: 28. 01. 2013 16:04 »
Siis miehesi salli moisen, jos mun vaimoa huoriteltaisiin niin että kuulen kyseinen henkilö kävelisi hyvin pitkään rollaattorilla. Vaikka mun selkä on murtunut hetken olisin sotilas joka on koulutettu tappamaan tai vahinoittamaan pahasti. En ikinä ole ilman rautaa edes maitokaupassa ja kahdenviikon kurssi mitä pitää tehdä on vieläkin mielessä, ihminen on äärettömän heikko osaavissa käsissä. Tuskin joutuisin edes vankilaan kun taudit estäisi sen ja yhdyskunta palvelua en kykene suorittamaan vaikka huorittelijalle kävi toosi pahasti. Puoli vuotta linnassa olisi hienoa kun valtion pirssillä ajettaisiin ilmaisiin hammaslääkäreihin, muihin lääkäreihin ja ilmaisiin hoitoihin eli ei mua voi rangaista vaan palkita.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline make

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1882
  • “Intolerance is a species of violence" M Gandhi
    • View Profile
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #345 on: 28. 01. 2013 17:05 »
Noinhan sitä suurimman osan tekisi mieli vastata ja tehdä. "Väärän väristen" onneksi "vääränvärinen" oli reagoimatta. Siitä olisi tiukimpien ulkomaalaisvastaisten henkilöiden päissä voinut pimahtaa lopullisesti ja olisivat sitten kaduilla kostamassa kaikille. Tähän osa pyrkiikin, provosoidaan tahallaan, jotta saavat tappelua aikaiseksi. Tälläisiä on ollut aina, ja niitä on "oikean väristenkin" välillä. Grillijonoissa perjantaina näitä höyrypäitä löytyy aina. Eikä ole oikeastaan väliä kuka heillä on kohteena. Vastaus olisi kunnon rangaistukset, eikä mitään päähän silittelyä.
“People who prefer to believe the worst of others will breed war and religious persecutions while the world lasts.”
― Dorothy L. Sayers, The Letters of Dorothy L. Sayers: 1899-1936: The Making of a Detective Novelist

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #346 on: 28. 01. 2013 18:06 »
Minä teen ja paskat säännöistä, Kylmälehdolta voi kysyä miten törkeään loukkaukseen Pohjalainen vastaa. Ihon värillä ei ole väliä koska veri on kaikilla punaista eikä anatomiassakaan ole eroja. Luu kurkkuun väristä riippumatta ja kun tämmönen invalidi puree kieleen niin sitten sattuu, onhan sitä kokeiltu ja voittaja kirjoittaa nyt.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #347 on: 09. 02. 2013 05:05 »
Alentunut syntyvyys ja homo ja lesboliiton alentavat tarpeelista väestönkasvua. Farzad Moghaddam pour   suosittelee, että kehitysmasta tuodaan viriilejä miehiä ja kuumia naisia hoitamaan tilanne.  Lue lisää blogista:

http://www.vaasalaisia.info/index.php?/archives/3382-Laensimaihin-pian-lisaeaentyjaet-muualta-Farzad-Moghaddam-pour-vaasalaisia.info.htm
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Lauri Karppi

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 448
    • View Profile
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #348 on: 09. 02. 2013 09:09 »
Farzadin kirjoitusta täytyy kehua, että kyllä se ainakin provosoiva oli jos ei muuta. On hänellä syy-seuraus-suhteet hukassa jos hän kuvittelee että saman sukupuolen liittojen hyväksyminen liittyy jotenkin lasten syntyvyyteen.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #349 on: 09. 02. 2013 09:09 »
Farzadin kirjoitusta täytyy kehua, että kyllä se ainakin provosoiva oli jos ei muuta. On hänellä syy-seuraus-suhteet hukassa jos hän kuvittelee että saman sukupuolen liittojen hyväksyminen liittyy jotenkin lasten syntyvyyteen.

Joo harmi ettei "Fasulla" ollut mitään uutta kerrottavaa.   
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline mielensapahoittaja

  • Kokelas
  • *
  • Posts: 31
    • View Profile
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #350 on: 09. 02. 2013 10:10 »
Heh heh.  Presidentti Mauno Koivistolta on jäänyt elämään yksi lause: ”Ei pidä provosoitua jos provosoidaan”. 

Sen verran Farzadin kirjoituksessa on faktaa että syntyvyys on kantaväestön keskuudessa alentunut huomattavasti.  Miksi ei siis viriilejä siemenlinkoja kehitysmaista parantamaan suomalaista geeniperimää?

Farzad on oikeassa siinä, että ei pitäisi tölviä, ei ainakaan sellaisia mamuja, jotka pyyhkii suomalaisten vanhusten pyllyjä, kun tämä työ ei kantaväestöä kiinnosta.

Kolmas pointti on ehkä mielenkiintoisin. Hyvin harvoin saa lukea, että mamu arvostelee Suomen ja suomalaista menoa hyvällä Suomen kielellä.  Monella  mamull olisi varmasti sanomista, mutta puuttuu kielitaito ja rohkeus.

Farzadilla on ne molemmat.


Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #351 on: 09. 02. 2013 10:10 »
Tämä väestön syntyvyyden väheneminen  tulee aivan oikealla hetkellä koska automaatio lisääntyy ja vie samassa tahdissa työpaikkoja. 

Asiahan on hyvä eikä huono eikä näillä näkymin vaatisi minkäänlaista korjausliikettä.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Roy Rabb

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1289
    • View Profile
    • Music Mega
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #352 on: 09. 02. 2013 12:12 »
Tähän tosikkojen luvattuun maahan Farzadin kirjoitus on hyvä piristysruiske jossa on aimo annos perää.
Kyllä mieleen tosiaan tulee, että miten käy syntyvyyden. Olen kuullut sellaistakin, että kaikenlaisten mulattien, intiaanien ja keltanaamojen haaliminen maahan tuo kaivattua geeniuudistusta tähän luutuneeseen härmäläisrotuun, joka muuten jää auttamattomasti luuseriksi yhä kovenevassa kilpailussa.

Offline Tapio Parkkari

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 875
    • View Profile
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #353 on: 09. 02. 2013 16:04 »
Yritin tänään selvittää suomalaisessa mediassa aktiivisti suomeksi kirjoittavia maahanmuuttajia.  Kovin monta en  (pienellä etsinnällä) löytänyt: Roman Schantz, Alex Kouros, Umayya Abu-Hanna ja Aziz Sheikhani, nyt esimerkiksi ja tietysti Ylen: venäjänkielinen toimitus ja muutamat maahanmuuttajajärjestöjen aktiivi. Valtakunnan tietoisuuteen heitä on noussut kovin vähän. 

Näistä Aziz Sheikhani on kiinnostava tapaus, sillä hän kannattaa mamupuolueen perustamista Suomeen.  Azis kirjoittaa 11.6.2011  Suomen Kuvalehden kolumnissaan mm:

”Myös media on suhtautunut epäoikeudenmukaisesti ja epätasa-arvoisesti maahanmuuttajiin. On selvää, että media tarttuu negatiivisiin ja poikkeuksellisiin tapahtumiin. Mutta miksi suomalaisella medialla ei ole enemmän maahanmuuttajataustaisia työntekijöitä? Miksi heille ei ole annettu tilaa esimerkiksi eri tv-kanavilla?

Media ei ole antanut maahanmuuttajille mahdollisuutta tuoda esille omia näkemyksiään ajankohtaisista tapahtumista. Yleisradio todellakin toteuttaa omaa sloganiaan ”YLE yhdistää suomalaisia”.

Media on koko ajan muokannut kansalaisten mielipiteitä. Se on kiihottanut maahanmuuttajavastaisuutta, vaikka viestinnän tulisi olla puolueetonta. Monissa julkisissa keskustelunaiheissa tunteet ovat olleet liiaksi mukana, ei järki.”

Kirjoittavat maahanmuuttajat

Tästä voi päätellä, että kirjoittavia maahanmuuttajia olisi enemmänkin jos vain olisi kanavia.  Sitähän täällä on Kari Lajunen ajanut, eikä ajatus minullekaan vieras ole.  Olisi virkistävää lukea useammankin maahanmuuttajan ajatuksia, Vaasasta, vaasalaisista, Suomesta..

Toisin toivon, että kirjoittelu tapahtuisi suomeksi, koska vain harva suomalainen osaa kylliksi englantia.

US:ssä blogia pitävä Farzad on kasvattanut tasaisesti mainettaan ja saanut myös vastustajat liikeelle.

Farzad Moghaddam pou´rin blogit

http://farzad.puheenvuoro.uusisuomi.fi
http://farzad.vapaavuoro.uusisuomi.fi
« Last Edit: 09. 02. 2013 16:04 by Tapio Parkkari »
Auta foorumin tunnetuksi tekemisessä.  Lähetä tästä ketjusta tieto kavereillesi "Lähetä Aihe" nappulasta.  Nappula on heti pohjaviivan alapuolella.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #354 on: 09. 02. 2013 17:05 »
 
Tästä voi päätellä, että kirjoittavia maahanmuuttajia olisi enemmänkin jos vain olisi kanavia.  Sitähän täällä on Kari Lajunen ajanut, eikä ajatus minullekaan vieras ole.  Olisi virkistävää lukea useammankin maahanmuuttajan ajatuksia, Vaasasta, vaasalaisista, Suomesta..

Toisin toivon, että kirjoittelu tapahtuisi suomeksi, koska vain harva suomalainen osaa kylliksi englantia.

US:ssä blogia pitävä Farzad on kasvattanut tasaisesti mainettaan ja saanut myös vastustajat liikeelle.

Farzad Moghaddam pou´rin blogit

http://farzad.puheenvuoro.uusisuomi.fi
http://farzad.vapaavuoro.uusisuomi.fi

Maahanmuuton johtaja ei vastaa sähköpostikyselyyni eikä puhelimeen.  Luulen, että ohitan hänet ja koetetaan luoda kanava niillä yhteyksillä millä ei ole ongelmia.  Eli tämän kiinalaisen kanssa.  Hän kuuluu osana monikansalliseen kansalaisraatiin joka etsii kansalaiskanavaa.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Tapio Parkkari

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 875
    • View Profile
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #355 on: 09. 02. 2013 17:05 »
Asiaa saatttaa auttaa eteenpäin jos lähettää valikoidun osuuden tästä ketjusta maahanmuuton johtajalle.  Aina voi peloitella julkisuudella. 

Virkamies ei mitään niin kavahda kuin julkisuutta.  Sitäpaitsi virkamiaehen  on vastattava tälläiseen kyselyyn, jos ei muuten, niin yksityisellä meilillä tai puhelulla.

On se kummallista, että maahanmuuatolle tarjotaan mahdollisuus, mutta sillä pyyhitään, no, pöytä.
Auta foorumin tunnetuksi tekemisessä.  Lähetä tästä ketjusta tieto kavereillesi "Lähetä Aihe" nappulasta.  Nappula on heti pohjaviivan alapuolella.

Eikka

  • Guest
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #356 on: 09. 02. 2013 17:05 »
ei vastaa sähköpostikyselyyni eikä puhelimeen.

Kokeile toisella kotimaisella. Vaasassahan on pakkoruotsi kaupungin kanssa asioidessa.

Offline opiskelija

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 521
  • Gender: Male
    • View Profile
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #357 on: 09. 02. 2013 17:05 »
Tähän tosikkojen luvattuun maahan Farzadin kirjoitus on hyvä piristysruiske jossa on aimo annos perää.
Kyllä mieleen tosiaan tulee, että miten käy syntyvyyden. Olen kuullut sellaistakin, että kaikenlaisten mulattien, intiaanien ja keltanaamojen haaliminen maahan tuo kaivattua geeniuudistusta tähän luutuneeseen härmäläisrotuun, joka muuten jää auttamattomasti luuseriksi yhä kovenevassa kilpailussa.

Suomalainen syntyvyyden lisääminen on taidettu samaistaa vihapuheeseen:
Quote from: Wikileaks http://wikileaks.org/cable/2005/09/05HELSINKI1013.html
Politicians are reluctant to suggest Finns should have more
babies for fear of being labelled racist or, as in the case
of Prime Minister Vanhanen in 2003, sexist.

Geeniuudistusta huutelevat unohtavat että täällä Pohjolassa vaaditaan geenimutaatio Fimbulvetristä selviämiseen.

Ja jos hätä on suuri niin tiede voi luoda kantasoluista aina uutta ja tuoretta.

Offline Tapio Parkkari

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 875
    • View Profile
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #358 on: 09. 02. 2013 18:06 »
Maahanmuuttajaneuvosto
Kaupunginhallitus asetti 31.1.2011 toimikaudekseen maahanmuuttajaneuvoston. Neuvoston tehtävänä on muun muassa maahanmuuttajien ja kotouttamiseen liittyvien palvelujen kehittäminen, eri kulttuurien välisen vuoropuhelun kehittäminen sekä osallistuminen syrjinnän ja rasismin ehkäisyyn.

Maahanmuuttajanaeuvosto
http://www.mosaiikki.info/tampere_fi.php?id=2011_09_neuvosto

Jos neuvoston kokoukset tapahtuvat suomeksi, niin luulisi että tässä joukossa on ihmisiä, jotka haluaisivat tuoda maahanmuuttajien näkökulman myös tänne. 

Miksi muuten neuvoston säköpostiosoitteita ei ole saatavilla?
Auta foorumin tunnetuksi tekemisessä.  Lähetä tästä ketjusta tieto kavereillesi "Lähetä Aihe" nappulasta.  Nappula on heti pohjaviivan alapuolella.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #359 on: 09. 02. 2013 18:06 »
Tässä yliopiston linkkisivu missä usea porras mikä johti kansalaisraatiin
http://www.uva.fi/fi/blogs/project/solid_voice/

<a href="http://www.youtube.com/v/fpu8vwfVVFk" target="_blank" rel="noopener noreferrer" class="bbc_link bbc_flash_disabled new_win">http://www.youtube.com/v/fpu8vwfVVFk</a>
Olit itsekin   World cafe tapahtumassa.  Tein siitä videon.  Tein kaiken pilkulleen ennakkoon saamieni ohjeiden mukaan.    En koskaan kertonut, että videointini keskeytettiin suomalaisen henkilön toimesta ja siitä tuli torso ja lähdin kesken tilaisuuden ulos, mutta jota sitten jälkikäteen juuri keskeyttäjä kehui.  Siitä olisi voinut tulla hyvä ilman keskeytystä.  Minua kiellettiin kuvaamasta ulkomaalaisia ilman heidän lupaansa.  Sain luvan kuvassa vilahtavilta ulkomaalaisilta ja juuri kun sain aloitettua niin kuvaukseni keskeytettiin.  Siksi he eivät kerkeä sanomaan juuri mitään vaan ainoastaan vilahtavat kuvassa ihan lopussa.

Mutta olen iloinen, ettei minua käännytetty ovelta, sillä tilaisuus ei ollut kaikille avoin.

Aira Kurtti on maahanmuuttajatyön johtaja ja häneltä odotan vastausta.
« Last Edit: 09. 02. 2013 19:07 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.