Author Topic: Tietokoneähky  (Read 36515 times)

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Tietokoneähky
« on: 17. 11. 2010 15:03 »
Minua on aina neuvottu että ongelmista pitää keskustella lähimmäisten kanssa.  Mutta mitä tehdä jos Sinulla on pahimmanluokan tietokoneähky? Pystyykö kukaan auttamaan? Nimittäin juuri nyt minulla on paha ähky päällä. 

Syynä on se että olen liittynyt aivan liian moneen sosiaalisen palveluun ja viimeksi argentiinalaista tangoa harrastavaan ryhmään.

Nyt saa kymmeniä viestejä päivässä, missä minua vaaditaan chattailemaan senjasen kanssa, lukemaan sitäjasitä ja ottamaan kantaa siihenjasiihen.

Lisäksi liityin eilen iPaper-palveluun ja tänän latasin koneelleni Evernoten.  iPaper palveluun voi tallentaa kaikkien luettavaksi erilaisia dokumentteja eri formaateissa ja Evernote on todella kätevät digitaalisen materiaalin kaappari.

Kysymys on lähinnä siis ajankäytöstä.  Lisäksi pitäisi roikkua täällä monta tuntia päivässä ja hoitaa kodin rutiinit ja suoriutua kaikista lupaamistani kirjoitusvelvollisuuksista ja tapaamisista.

Voiko kaiken pistää poikki.  Mitä antaa selitykseksi?  Onko Sinulla tietokoneähky/onko ollut?
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

eklu

  • Guest
Vs: Tietokoneähky
« Reply #1 on: 17. 11. 2010 15:03 »
On ollut ja katkaiseminen ei ole helppoa, helpotusta oli kun työnteko loppui ja sposti osoite pantiin jäihin. Nyt on omiin sposti tileihin pikkuhiljaa kasvanut oma tilanne taas päällensä, olen kylmästi siirtänyt osan osoitteista roskapostiksi. Ilmoitin kyllä etten enään ole tavoitettavissa spostilla vaan vain henkilökohtaisesti ja silloinkin sovitusti, kannattaa kaksi kertaa miettiä kaikkia liittymisiä ja osoitteensa antamista.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Tietokoneähky
« Reply #2 on: 10. 01. 2011 05:05 »
Minulla lakkasi gmailin siirto-ominaisuus toimimasta ja kun kävinkatsomassa niin meilissä oli yli 11 000 viestiä.
Osaako joku sanoa,miten kaikki vanhat saa keralla pois, että ei tarvitse manuaalisesti poistaa 50 kerralla.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Niiskutti

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1632
    • View Profile
Vs: Tietokoneähky
« Reply #3 on: 10. 01. 2011 06:06 »
Minulla lakkasi gmailin siirto-ominaisuus toimimasta ja kun kävinkatsomassa niin meilissä oli yli 11 000 viestiä.
Osaako joku sanoa,miten kaikki vanhat saa keralla pois, että ei tarvitse manuaalisesti poistaa 50 kerralla.

Itse olen poistanut suuria määriä viestejä niin, että yksinkertaisesti sanan "Arkistoi" vieressä olevasta valintaruudusta valitsen vaihtoehdon "KAIKKI" jolloin se merkitsee kaikki sivun 50 viestiä. Ja sitten poista/siirrä/tms. Samalla toiminnalla hoidan yleensä kerralla kaikki ei-niin-kiinnostavat lukemattomat viestit luetuiksi.

Asetuksista (oikeassa reunassa->välilehti yleiset) pääsee säätämään niin, että sivulla näkyy 100 keskusteluketjua, jolloin saat 100 viestiä kerralla valituksi ja poistetuksi, tai siirretyksi esim. toiseen kansioon.

Nopeampaa konstia en juuri nyt osaa keksiä...

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Tietokoneähky
« Reply #4 on: 10. 01. 2011 07:07 »
Juuri näin olen menetellyt, mutta etsin keinoa poistaa vaikka 500 viestiä kerralla.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7434
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Tietokoneähky
« Reply #5 on: 10. 01. 2011 14:02 »

Juuri näin olen menetellyt, mutta etsin keinoa poistaa vaikka 500 viestiä kerralla.


Luultavasti se on Gmailissa tehty päätös ettei pysty poistamaan kuin ne viestit jotka on "näkyvillä"

Niin gmailia ei voi syyttää että se "tuhosi" sähköpostit

.

Offline Into Poika

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 324
    • View Profile
Vs: Tietokoneähky
« Reply #6 on: 10. 01. 2011 16:04 »
Etsiskelin tänään itselleni (etsin vieläkin) hyvää skype-nauhuria.  Törmäsin sivuun,joka tarjosi vanhemmille "Vanhempien skype nauhuria. 

Mainoksen mukaan nauhuri ei talleta itsestään ikonia.  Se käynnistyy windowsin käynnistymisen yhteydessä ja alkaa heti nauhoittaa kun skype käynnistyy.  Nauhoitteet tallentuvat omaan tiedostoon, jonka nimen voi määritellä vaikka doswiniksi mp3 muodossa.

"Näin vanhemmat voivat tarkistaa mitä ja kenen kanssa lapset keskustelevat"  Millta tuntuu?

Minusta softan nimenä voisi olla vaikka "Kenen kanssa aviopuoliso häärää?"
Minäkin kuulun niihin, joiden mielestä  Vaasan Ravirata kuuluu ihmisille.

Offline Klaus Berg

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1527
  • Gender: Male
  • Elämä on juoksukilpailu ajan kanssa
    • View Profile
    • Blogi
    • Email
Vs: Tietokoneähky
« Reply #7 on: 10. 01. 2011 19:07 »
Juuri näin olen menetellyt, mutta etsin keinoa poistaa vaikka 500 viestiä kerralla.

Gmail asetus sivulle ja sieltä saat määritellä montako viestiä näytetään per sivu.
Sieltä muutos voimaan ja sitten on helppoa valita kaikki ja kerralla poista komennolla tyhjäksi koko laatikko.



*

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Tietokoneähky
« Reply #8 on: 12. 01. 2011 12:12 »
Ongelmia löytää hyvä ilmainen skype nauhuri.  Olen kokeillut useita mutta ne eivät toimi tai sitten ne ovat olleet piiloitettuja evalution/triaL juttuja.  Kerro vain jos itselläsi toimii.  Laita linkki ja muutama sana käytöstä.

Nyt tämä viimeisin edellyttää Skype extras managerin asentamista, että toimii.  Onko kokemuksia?
« Last Edit: 12. 01. 2011 12:12 by vaasalainen »
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7434
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Tietokoneähky
« Reply #9 on: 12. 01. 2011 15:03 »
Ongelmia löytää hyvä ilmainen skype nauhuri.  Olen kokeillut useita mutta ne eivät toimi tai sitten ne ovat olleet piiloitettuja evalution/triaL juttuja.  Kerro vain jos itselläsi toimii.  Laita linkki ja muutama sana käytöstä.

CamStudio ei ole varsinaisesti skype nauhuri mutta olen sitä käyttänyt pienimuotoiseen multimediatallennukseen sellaisilta sivuilta joilta tallennus ei muuten onnistu, periaatteessa kaikki mitä näkyy ruudulla ja kuuluu kaiuttimista on sillä tallennettavissa

http://sourceforge.net/projects/camstudio/files/CamStudio%202.6%20beta/CamStudio_2.6b_r264_build_14july2010.exe/download

http://camstudio.org/

.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Tietokoneähky
« Reply #10 on: 12. 01. 2011 16:04 »
Kiitos vihjeestä.  Minulla on jo CamStudio konella.  Huomasin muuten mielenkiintoisen ilmiön.  Sen jälkeen kun asensin Free MP3 Skype Recorderin lakkasi toimimasta Free MP3 nauhuri.  En siis pysty nyt nauhoittamaan Spotifytä:

Free MP3 Skype ei sekään toimi!
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Into Poika

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 324
    • View Profile
Vs: Tietokoneähky
« Reply #11 on: 12. 01. 2011 17:05 »
Tänään syntyi ähkyä kun yritin siirtää rahaa PayPalin tilille OP:n Visa Elecktronista.  OP:n synteemi kieltäytyi hyväksymästä PayPalin antamia ID yms. tietoja.

Onkomuilla vastaavia kokemuksia?
Minäkin kuulun niihin, joiden mielestä  Vaasan Ravirata kuuluu ihmisille.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Tietokoneähky
« Reply #12 on: 12. 01. 2011 17:05 »
Mitä tämä tarkoittaa?
1 in every 555,556 internet users visit Vaasalaisia.info daily
http://www.sharenator.com/w/vaasalaisia.info
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7434
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Tietokoneähky
« Reply #13 on: 12. 01. 2011 20:08 »

Kiitos vihjeestä.  Minulla on jo CamStudio konella.  Huomasin muuten mielenkiintoisen ilmiön.  Sen jälkeen kun asensin Free MP3 Skype Recorderin lakkasi toimimasta Free MP3 nauhuri. 


Eikö sitä CamStudiota voi käyttää skypen nauhoitukseen?

Hiukan konstailua vaatii tietty mutta siihenhän on jo totuttu

.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Tietokoneähky
« Reply #14 on: 13. 01. 2011 09:09 »
Mitä tämä tarkoittaa?
1 in every 555,556 internet users visit Vaasalaisia.info daily
http://www.sharenator.com/w/vaasalaisia.info

Aika mielenkiintoinen sivu.  Siellä sanotaan, että Jos Vaasalaisia.info olisi valtio niin siellä olisi enemmän asukkaita kuin Vatikaanissa.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Don Giovanni

  • Guest
Vs: Tietokoneähky
« Reply #15 on: 14. 01. 2011 13:01 »
Ystäväni on säveltänyt klassisentyyppisiä sävellyksiä ja haluaisi ne nettiin kuultavaksi.  Kappaleet ovat mp3-muodossa.

Onko kenelläkään kokemuksia ilmaisista streamauspalveluista.  Kappaleet ovat n. 3-6 min. pitkiä.

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7434
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Tietokoneähky
« Reply #16 on: 29. 01. 2011 10:10 »
Kiitos vihjeestä.  Minulla on jo CamStudio konella.  Huomasin muuten mielenkiintoisen ilmiön.  Sen jälkeen kun asensin Free MP3 Skype Recorderin lakkasi toimimasta Free MP3 nauhuri.  En siis pysty nyt nauhoittamaan Spotifytä:

Free MP3 Skype ei sekään toimi!

Tässä lisää Viikon Vinkkejä ::: (Tai oikeastaan tämän päivän vinkki jos tarkkoja ollaan)

"Finally, an easy way to record online conversations. SuperTintin is a recording tool for online interviews, conferences, lessons, podcasts, or family VoIP calls."

Both Audio and Video: Record all audio and video streams including Skype voice mail and screen sharing video;

http://www.giveawayoftheday.com/supertintin/?utm_source=feedburner&utm_medium=email&utm_campaign=Feed%3A+giveawayoftheday%2Ffeed+%28Giveaway+of+the+Day%29

.

« Last Edit: 29. 01. 2011 11:11 by herkkoo »

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Tietokoneähky
« Reply #17 on: 04. 04. 2011 12:12 »
www:n alkuvuosina joskus 90-luvulla sai tietokoneähkyn siitä että haluamaani tietoa ei ollut saatavilla.  Nyt saan ähkyn siitä, että tietoa on aivan liikaa ja sitä ei pysty millään sulattamaan.  Viimeisin ähkyn aiheuttaja on eurofeed-sivusto joka kertoo n. 1000:n eurooppalaisen lehden tuoreimmat uutiset 20. minuutin välein.

http://www.eufeeds.eu

Jos osaat kieltä, niin saat tuoreimman tiedon minuuteissa.  Toinean sivusto joka aiheuttaa ähkyä on  maailman yhteinen digitaalinenn kirjasto perustuu USA:n kongressin kirjaston ja U escon yhteiseen ideaan. Myös Suomen kansalliskirjasto on mukana.

http://www.wdl.org

Tiedon määrä ja nopeus on hämmentävä asia.  Joko olet kokeillut ampparia?

http://www.ampparit.com
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Marko Heinonen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 755
  • Gender: Male
  • Marko Heinonen
    • View Profile
    • Email
Vs: Tietokoneähky
« Reply #18 on: 04. 04. 2011 13:01 »
Miksi pitäisi edes yrittää hallita ja ahmia kaikkea tarjolla olevaa tietoa?
MARKO HEINONEN
kaupunginvaltuutettu (kok)
-Vaasa-
"kova kokoomuslainen, jonka sisällä asuu pieni vihreä perussuomalainen demari"

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Tietokoneähky
« Reply #19 on: 04. 04. 2011 13:01 »
Siinäpä se.  Mutta minkäs teet?  Yksi huvittava piirre tässä on.  Äitini 83 v. soittelee tämän tästä ja kyselee apua ristikoihin.  Vain muutaman kerran on käynyt niin että google ja muisti on pettänyt.

Toinen asia on se, että asioiden taustoittamisesta on tullut harrastus.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7434
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Tietokoneähky
« Reply #20 on: 04. 04. 2011 17:05 »

.

Vaikka netissä on paljon tietoa niin kaikki tieto ei ole netissä

.


Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7434
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Tietokoneähky
« Reply #21 on: 07. 09. 2011 19:07 »
.

Bill gates 11 sääntöä koneellisesti käännettynä (luultavasti ei itsensä Bill Gatesin sanoja mutta mahtavan inhorealistista sanomaa)

"Kenellekään lasten kanssa minkä ikäinen tahansa, tässä on joitakin neuvoja. Bill Gates äskettäin puhui High School noin 11 asioita, joita he eivät ja ei opi koulussa. Hän puhuu siitä, miten hyvän olon, poliittisesti korrekti opetukset luotu sukupolven lasten kanssa mitään käsitystä todellisuudesta ja siitä, miten tämä käsite määrittää niiden jättämistä todellisessa maailmassa.

Sääntö 1: Elämä ei ole reilua - tottuu!

Sääntö 2: Maailma ei välitä teidän itsetunto. Maailma odottaa sinun saavuttaa jotain ennen kuin sinusta tuntuu hyvältä itsestäsi.

Sääntö 3: et tee 60.000 dollari vuosi oikealle ulos lukiosta. Et varapuheenjohtaja autopuhelin kunnes ansaitset molemmat.

Sääntö 4: Jos uskot opettaja on kovaa, odota kunnes saat pomo.

Sääntö 5: Flipping hampurilaiset ei alta arvokkaasti. Isovanhemmat olivat eri sana Burger flipping - he kutsuivat sitä mahdollisuutta.

Sääntö 6: Jos sotket, se ei ole teidän vanhempien vika, joten älä whine about your virheitä, oppia niistä.

Sääntö 7: Ennen kuin synnyit, vanhempasi eivät olleet niin tylsiä kuin ne nyt ovat. He saivat näin maksamasta laskuja, pesu vaatteet ja kuuntele sinua puhua siitä, miten viileä luulit ovat. Joten ennen kuin tallennat sademetsiä lähtien loisia vanhemman sukupolven, kokeile delousing kaapissa omassa huoneessa.

Sääntö 8: Koulun voi luopuneet voittajia ja häviäjiä, mutta elämä ei ole. Joissakin kouluissa ne ovat poistaneet ei ole arvosanat ja he antavat sinulle niin monta kertaa kuin haluat saada oikea vastaus. Tämä ei vastaa pienintäkään muistuta mitään tosielämässä.

Sääntö 9: Elämä ei ole jaettu lukukautta. Et saa kesät pois ja hyvin harvat työnantajat ovat kiinnostuneita auttamaan löydät itsesi. Tee se omalla ajallasi.

Sääntö 10: televisio ei ole todellista elämää. Oikeassa elämässä ihmiset todella joutuvat lähtemään kahvila ja mene työpaikkoja.

Sääntö 11: Ole kiltti nörtit. Mahdollisuudet ovat sinun lopulta työskennellä yhden.

http://translate.google.fi/translate?hl=fi&sl=en&u=http://urbanlegends.about.com/library/bl_bill_gates_speech.htm&ei=m7xnTpaDNqOM4gTdnvilDA&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=5&ved=0CEEQ7gEwBA&prev=/search%3Fq%3DBill%2BGates-11%2BRules%2BYou%2BWill%2BNever%2BLearn%2BIn%2BSchool%26hl%3Dfi%26sa%3DG%26prmd%3Divnso

http://youtu.be/NSaCxGTuBng

.



Offline Klaus Berg

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1527
  • Gender: Male
  • Elämä on juoksukilpailu ajan kanssa
    • View Profile
    • Blogi
    • Email
Vs: Tietokoneähky
« Reply #22 on: 08. 09. 2011 06:06 »
Herkkoo kuule neuvo tässä, ei kanna tämä kookle käännös tämä paikka laita.

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7434
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Tietokoneähky
« Reply #23 on: 08. 09. 2011 17:05 »

.

Herkkoo generaattorilla koodattuna :::

Sääntö 1: Elämä ei ole reilua - Mutta siihen tottuu!

Sääntö 2: Maailma ei välitä teidän itsetunnosta. Maailma odottaa sinun saavuttavan jotain ennen kuin sinusta tuntuu hyvältä itsestäsi.

Sääntö 3: et tee 60.000 dollaria vuodessa suoraan lukiosta. Et ole varapuheenjohtaja eikä ole autopuhelinta kunnes ansaitset molemmat.

Sääntö 4: Jos uskot että opettaja on kova, odota kunnes saat pomon.

Sääntö 5: Hampurilaisten kääntely ei sovi arvolle? Isovanhemmilla oli eri sana hampurilaisten kääntelylle - he kutsuivat sitä mahdollisuudeksi.

Sääntö 6: Jos sotket, se ei ole teidän vanhempienne vika, joten älä whinetä virheistä, vaan ota oppia niistä.

Sääntö 7: Ennen kuin synnyit, vanhempasi eivät olleet niin tylsiä kuin ne nyt ovat. Heistä tuli sellaisia maksaessaan laskuja, pestessään vaatteitasi ja kuuntelemalla sinua puhuvan siitä, miten viileä luulit olevasi. Joten ennen kuin pelastat sademetsiä vanhemman sukupolven jäljiltä, kokeile puhdistaa oman huoneen kaapissasi olevat täit.

Sääntö 8: Koulut voivat olla luopuneet voittajista ja häviäjistä, mutta elämä ei ole. Joissakin kouluissa ne ovat poistaneet arvosanat ja he antavat sinulle niin monta kertaa kuin haluat saada oikea vastaus. Tällä ei ole mitään yhtäläisyyttä tosielämässä.

Sääntö 9: Elämä ei ole jaettu lukukausiin. Et saa kesiä pois ja hyvin harvat työnantajat ovat kiinnostuneita auttamaan löytämään itsesi. Tee se omalla ajallasi.

Sääntö 10: televisio ei ole todellista elämää. Oikeassa elämässä ihmiset todella joutuvat lähtemään kahvilasta ja menemään töihin.

Sääntö 11: Ole kiltti nörteille. Saatat päätyä työskentelemään heille.

http://youtu.be/NSaCxGTuBng

.


Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7434
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Tietokoneähky
« Reply #24 on: 13. 09. 2011 18:06 »
.

Kehitys se vaan kehittyy ja entinen sininen kuolemanruutu siirtyy historiaan - uutuutena mustanpuhuva kuolemanruutu :)



http://www.mikropc.net/kaikki_uutiset/windows+8ssa+ei+enaa+pelattya+quotsinista+kuolemanruutuaquot/a617239?s=l&wtm=mikropc/-27042011

.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Tietokoneähky
« Reply #25 on: 14. 11. 2011 17:05 »
Tietoturva nyt!

22.3.2010
Varastettuja tunnuksia ja salasanoja liikkeellä verkossa

CERT-FI on saanut ilmoituksen verkossa jaossa olevasta tiedostosta, joka näyttää sisältävän kymmeniä tuhansia suomalaisessa Älypää-verkkopalvelussa (alypaa.com) käytössä olevia käyttäjätunnuksia ja salasanoja.

CERT-FI pyrkii parasta aikaa selvittämään, että liittyvätkö kaikki tunnukset samaan palveluun vai onko joukossa myös muissa palveluissa käytettyjä tunnuksia ja salasanoja. Harkitsemme myös varoituksen julkaisemista tapauksen johdosta.

Mikro PC

Suosittelemme vaihtamaan Älypää-palvelussa käytetyn salasanan heti kun mahdollista. Jos sama salasana on käytössä muissa palveluissa, on myös niiden salasana syytä vaihtaa välittömästi. Saman salasanan käyttäminen eri verkkopalveluissa ei ole suositeltavaa.

CERT - FI
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Tietokoneähky
« Reply #26 on: 14. 11. 2011 18:06 »
Huumorin kukka se kaunein kukka on.

Nettikansa riemastui tietovuodosta
Tänään nettiin vuotanut 500 000 suomalaisen sähköpostiosoitteen lista on herättänyt hilpeyttä nettiaktiivien keskuudessa.  Tänään nettiin vuotanut 500 000 suomalaisen sähköpostiosoitteen lista on herättänyt hilpeyttä nettiaktiivien keskuudessa.

Koska sähköpostiosoite yksinään ei ole mitenkään salassapidettävää tietoa, netissä on ryhdytty parodioimaan tietovuotoa ja "vuotamaan" muitankin vastaavia tietoja. Anonymous-nimellä esiintyvä taho on "vuotanut" aiemmin tänään listan "kaikista suomalaisten pin-koodeista" - siis listan, jossa ovat kaikki luvut välillä 0000-9999. Jos käytät nelinumeroista pin-koodia, koodisi on varmasti listalla.

Seuraavaksi nettikansa huomasi, että netissä on lista myös postinumeroista. Netissä onkin jo kätevä palvelu, josta voi tarkistaa, onko oma postinumero vuotaneiden joukossa. Ja onhan se. Oheistuotteena netissä leviää myös lista suomalaisista kaupungeista - tarkista ihmeessä, onko kotikaupunkisi listalla. Ja löytyypä netistä jopa luettelo Suomen kunnistakin.

Nettiin on vuotanut myös 3,6 gigatavun kokoinen lista kaikista ip-osoitteista. Ip-osoite on tieto, joka yksilöi tietokoneen (tai reitittimen) netissä. Jos lista pitää sisällään kaikki ip-osoitteet, se on käytännössä vain jättikokoinen tekstitiedosto jossa on listattu neljä miljardia ip-osoitetta välillä 0.0.0.0-255.255.255.255. Sinunkin ip-osoitteesi on siis listalla.

Eikä tässä vielä kaikki. Myös suomalaisten etunimet "vuotivat" - jo vuonna 2006.
MikroPC:n saaman palautteen mukaan "Huhu kertoo että jossain jaetaan oikein paperille painettuja yksilöllisiä henkilötietoja. Tässä 'puhelinluettelo'-listassa on suureen nippuun painettu ihmisten nimiä, osoitteita ja puhelinnumeroita!"

Jos henkilöä yksilöivät tiedot eivät riitä, myös ensi viikon lottonumerot vuotivat nettiin. Viestin perusteella Lotossa arvotaan numerot 1-39.
Ossi Jääskeläinen MikroPC
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Tietokoneähky
« Reply #27 on: 14. 11. 2011 19:07 »

Jos henkilöä yksilöivät tiedot eivät riitä, myös ensi viikon lottonumerot vuotivat nettiin. Viestin perusteella Lotossa arvotaan numerot 1-39.
Ossi Jääskeläinen MikroPC


Toivottavasti katuosoitteet eivät vuoda julkisuuteen ;)
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Tietokoneähky
« Reply #28 on: 14. 11. 2011 19:07 »
Näyttihän nuo Uutisvuodossakin naureskelevan asialle.

Saattaa hymy hyytyä, kun käyttäjätunnus ja salasana ovatkin molemmat henkilön nimen perässä. Joku virallinen taho kyllä jo kehotti vaihtamaan salasanan, jos se liittyy mahdollisuuteen vaikkapa tilata netistä arvotavaraa.

Yritystä on jo ollut.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/nettivuoto-henkilotietoja-kaytetty-jo-rikoksiin/art-1288428163371.html

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7434
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Tietokoneähky
« Reply #29 on: 21. 11. 2011 06:06 »

.

Yksi ikävimmistä lieveilmiöistä tällä alalla on asiakkailla testauttaminen - säästetään tietenkin itse rahaa kun vältytään aikaa vievältä ohjelmatestaukselta ja annetaan asiakkaiden toimia koekaniineina

"HUS kadotti tuhansien potilaiden tietoja"

"Helsingin ja Uudenmaan sairaanhoitopiirillä on suuria vaikeuksia potilastietojen digitalisoimisen kanssa. Syksyn aikana jopa tuhannet potilastiedot ovat olleet kateissa, kun uusi tekniikka petti. Hallintoylilääkäri myöntää tämän vaikuttaneen potilaiden turvallisuuteen."

http://www.yle.fi/alueet/helsinki/2011/11/hus_kadotti_tuhansien_potilaiden_tietoja_3039562.html

.


Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7434
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Tietokoneähky
« Reply #30 on: 07. 12. 2011 18:06 »
.

Tämä ilouutinen tulee läntisestä naapurimaastamme:

Tiedon it-ongelmat jatkuvat Ruotsissa viidettä päivää - "valtavan suuri vastoinkäyminen"

"Kyseessä on suurin palvelukatko, joka yhtiötä on kohdannut Ruotsissa sen nykyisen maajohtajan Eva Gidlöfin aikana. Katko on myös yksi suurimmista Tietoa koskaan kohdanneista, kertoo Tietoviikon ruotsalainen sisarjulkaisu Computer Sweden.

Eva Gidlöf kertoo Computer Swedenille, ettei hän mieti tällä hetkellä tapauksen mahdollisia vaikutuksia Tiedon maineelle Ruotsissa."

http://www.tietoviikko.fi/cio/tiedon+itongelmat+jatkuvat+ruotsissa+viidetta+paivaa++quotvaltavan+suuri+vastoinkayminenquot/a731422

"Tiedon it-katastrofissa katosi dataa Ruotsissa"

http://www.tietoviikko.fi/kaikki_uutiset/tiedon+itkatastrofissa+katosi+dataa+ruotsissa/a734388?s=l&wtm=tietoviikko/-05122011&

.


Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Tietokoneähky
« Reply #31 on: 07. 12. 2011 19:07 »
Facebook ei ainakaan nyt tunnu toimivan.  Onko yleinen vai paikallinen ongelma?
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Tietokoneähky
« Reply #32 on: 07. 12. 2011 20:08 »
Olennyt illalla opiskellut Twitterin käyttöä.  En vielä osaa sanoa onko minun juttuni.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Tietokoneähky
« Reply #33 on: 10. 12. 2011 17:05 »
Neljättä päivää Twitterissä.  Seuraajia on vasta 26.  Tuli mieleen että kaikki Twitterissa olevat vaasalaiset voisivat verkostua.  Se olisi melkoinen tiedotuskanava. Oma osoitteeni on www.twitter.com/TapioHeikki
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Niiskutti

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1632
    • View Profile
Vs: Tietokoneähky
« Reply #34 on: 10. 12. 2011 17:05 »
Mä en tajuu twitteristä mitää, mutta klikkasin follow. Ei jaksa perehtyä älyttömän moniin palveluihin.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Tietokoneähky
« Reply #35 on: 10. 12. 2011 18:06 »
Niiskutti,
Jokin syy sinulla on kun liityit twitteriin.  Minäkin klikkasin follow Sinun kohdallasi ja nyt siis sinun postauksesi tulevat minun datavirtaan ja päin vastoin.  Voi tietysti olla että tämä foorumi toimii vuorokaukutuksessa nopeammin ja paremmin, ja vioestit ei ole kaikkien luettavissa.

Minä ainakin aion perehtyä twitteriin huolellisesti.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Niiskutti

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1632
    • View Profile
Vs: Tietokoneähky
« Reply #36 on: 10. 12. 2011 19:07 »
Niiskutti,
Jokin syy sinulla on kun liityit twitteriin.

Joo, syy se on huonokin syy ja se olis sellanen, että eipä kukaan vie nimimerkkiäni. Ja kyllähän sitä pitää kaikkiin palveluihin ittensä tukkia. Vaikkei sitten käyttäisikään.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Tietokoneähky
« Reply #37 on: 11. 12. 2011 05:05 »
Täällä on vuosia nureksittu sitä, että valtakunnanmedia ei ole huomioinut tavallisen vaasalaisen mielestä tärkeitä asioita, kuten tapaus Lumio, esim.  Twitter antaa ainakin teoriassa mahdollisuuden saada Vaasa esille valtakunnan mediassa jos saat seuraajaksesi riittävän monta isossa mediassa toimivaa toimittajaa.

Katsotaan nyt miten tämä etenee.  Odotaellessa voit liittyä jäseneksi Twitteriin.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Tietokoneähky
« Reply #38 on: 11. 12. 2011 09:09 »


Katsotaan nyt miten tämä etenee.  Odotaellessa voit liittyä jäseneksi Twitteriin.

Odottaessa voisit pääpiirteittäin opastaa lukijoita Twitterin käytössä
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Tietokoneähky
« Reply #39 on: 11. 12. 2011 09:09 »
Twitterin käytöstä on netissä lukuisia oppaita.  Kirjoita Googleen Twitter Opas.  Keskustelen aiheesta miaelelläni kunhan täältä saadaan sinne twittaajia.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.