Author Topic: Vaalit 2011  (Read 174440 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Vaalit 2011
« Reply #120 on: 31. 03. 2010 18:06 »
Tässä vaalikeaaskustelussa tuskin riirttää ruutia yli vuodeksi ellei välillä vähän penkaista historiaa.

Voisi silti pitäytyä siinä lähihistoriassa, jolla saattaisi olla vaikutusta vaaleihin 2011. Nämä 1930-40 luvun tapahtumat tuskin niihin vaikuttavat.

Muussa tapauksessa moderaattoria  lainaten:

Pysytään otsikon mukaisessa aiheessa. Tässä ketjussa keskustellaan tulevista v. 2011 vaaleista, ehdokkaista, ym.

Jos et löydä haku-toiminnolla asiaasi koskevaa ketjua, aloita rohkeasti uusi aihe.

Ystävällisesti

Vahtimestari 1.


belurisk

  • Guest
Vs: Vaalit 2011
« Reply #121 on: 31. 03. 2010 18:06 »

Kovin viittaavat aiheet 1930 lukuun ja kansalliskiihkon nousuun, joka sittemmin johti natsismiin.

[/quote]
Urho kirjoittelee ihan omaa historiaansa tai ei siis tietenkään omaansa, vaan Suomen.
Urho, Hertta ja Kolmonen voisivat ehkä harkita aivan oman ryhmän perustamista Vaaleihin.
Voisi tulla ainakin kolme ääntä.

eklu

  • Guest
Vs: Vaalit 2011
« Reply #122 on: 31. 03. 2010 18:06 »
Koitin tuossa aikaisemmin tuoda esille nyt työn alla olevan aselain muutokset. Holmlund pitänee huolen että ääniä lähtee ja Sauri/Kasvi hoitaa piiperöiden äänet minimiin, asia koskee reilua miljoonaa ihmistä kun lasketaan puolisot ja muut perheenjäsenet mukaan. Törkeät perustuslain loukkaukset omaisuuden suojan osalta ja laittomat kotitarkastukset tulevat näkymään äänestyskäyttäytymisessä.

Offline Vanha Myyrä

  • Kansalaisaktiivi
  • ***
  • Posts: 148
    • View Profile
Vs: Vaalit 2011
« Reply #123 on: 31. 03. 2010 19:07 »
Taidat Jorma olla oikeassa. Hurskas ajatukseni oli nimittäin etsiskellä analogioita vaikkapa Kehittyvien Maakuntien Suomi-yhdistyksen ja sen välillä miten työnantajat ja porvarit eri tavoin koettivat vaikuttaa SKP:n kannatuksen ja vaikutusvallan rajoittamiseksi. Eli todistella että ei mitään uutta auringon alla.

Ajattelin myös kertoilla, miten taistolaiset opportunistit ovat sijoittuneet suomalaiseen talous- ja yhteiskuntaelämään.  Mutta olkoon.  Keskitytään aivan lähihistoriaan.

Suomalaisen NRA-ideologian vaikutuksesta vuoden 2011 eduskuntaan en osaa sanoa mitään.

-

Akseli

  • Guest
Vs: Vaalit 2011
« Reply #124 on: 31. 03. 2010 19:07 »
Koitin tuossa aikaisemmin tuoda esille nyt työn alla olevan aselain muutokset. Holmlund pitänee huolen että ääniä lähtee ja Sauri/Kasvi hoitaa piiperöiden äänet minimiin, asia koskee reilua miljoonaa ihmistä kun lasketaan puolisot ja muut perheenjäsenet mukaan. Törkeät perustuslain loukkaukset omaisuuden suojan osalta ja laittomat kotitarkastukset tulevat näkymään äänestyskäyttäytymisessä.


Eivät ole mitään isoja vaaliasioita mutta varmaankin ovat näille, valkokauluksisille isoja.
Ne piirit ovat myös tottuneet nukkumaan valkoisten lakanoiden alla täyden yön ja se kaikkein vakavin asia, että heillä tulee olla aina ruokaa pöydässä.

Koti, uskonto ja porvarillinen isänmaa ovat heille pakkomielle! Jos sitten näitä arvoja uhataan on silloin suojeluskuntien aika nousta taistelemaan näiden asioiden puolesta.

Vaalit jäävät silloin syrjään.



eklu

  • Guest
Vs: Vaalit 2011
« Reply #125 on: 31. 03. 2010 20:08 »
Jotain vaikutusta on varmasti, rahaakin vaalityöhön löytyy mukavasti. Jos jotakuta kiinnostaa niin tälläinen sivusto löytyy http://www.eduskunta.net/

belurisk

  • Guest
Vs: Vaalit 2011
« Reply #126 on: 31. 03. 2010 20:08 »
Koti, uskonto ja porvarillinen isänmaa ovat heille pakkomielle! Jos sitten näitä arvoja uhataan on silloin suojeluskuntien aika nousta taistelemaan näiden asioiden puolesta.

Vaalit jäävät silloin syrjään.

Demokraattinen isänmaa on tärkeä - ainakin luulisi olevan.
Jos taas ihannoi Kiinaa tai Pohjois-Koreaa, niin silloin taitaa olla eri juttu.  Maahanmuuttohan on nykyään yleistä ja mikäli suomalaista yhteiskuntaa halveksii, niin täältähän pääsee pois - ei pelkästään tänne.

Offline Original Wiik,

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2699
  • Gender: Male
    • View Profile
Vs: Vaalit 2011
« Reply #127 on: 01. 04. 2010 04:04 »
Koska politiikka on uskontoon verrattava asia,  on hyvin vaikeaa,  jopa mahdotonta,  rajata siitä keskustelu vain johonkin aikajänteeseen. Kaikki tapahtumat ja koetut elämänkohtalot vaikuttavat poliittiseen näkemykseen. Ei ole yhtä totuutta, eikä parempaa politiikkaa kuin ennen.

Parhaiten politiikka voisi toimia jos opittaisiin historiasta jotain. Historiaa taas on syntynyt pitkältä ajalta ja kaikella historialla on oma merkityksensä tämän päivän poliittiseen todellisuuteen, vaikka sen haluaisimme kieltääkin.

Otsikko  Vaalit 2011  kertoo selkeästi että on kysymys politiikasta, näin jokaisen keskustelijan on hyväksyttävä siitä keskustelu laajana historiallisena jatkumona.  Kysymys on uskontoon verrattavasta asiasta, tahdoimmepa sitä tai ei. Se vaikuttaa myöskin arjen ratkaisuihin. Mutta on muistettava että yhteiskunnan ja sen politiikan edeltäjä,  vahva Kirkon valta ja sen edustama oppi oli myöskin vaikuttava tekijä. Perusteluja haettiin silloinkin kaukaa menneisyydestä.

Nyt on jo selvää että politiikka on oikeistolaistunut. On siirrytty kollektiivisesta yhteiskunta mallista yksilön varaan rakentuvaan suuntaan.  Millä tavalla se käsitetään,  on kuitenkin vielä epäselvää. Siksi poliittista keskustelua käydään.

Myös vanhat rakenteet puolustavat raivokkaasti itseään,  näin poliittinen ilmasto on mahdollisimman haastava.  Vaaleissa tarvitaan nyt rohkeita yksilöitä,  silloin vaaleista tulee mielenkiintoiset.  Jos tälläisia ehdokkaita ei löydy,  voittaa vain vanha järjestelmä, eikä mikään parane, vaan pahenee entisestään.


Offline jali

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 424
    • View Profile
Vs: Vaalit 2011
« Reply #128 on: 01. 04. 2010 07:07 »
Mielestäni lista vaalit ruotsin mallin mukaisesti olisivat parempi vaihtoehto nykyiselle vaali järjestelmälle.Ei tulisi mitään naistenlehdissä esillä olevia naamoja eduskuntaan ja nousisi vielä ministeriksi asti!Listavaaleissa tulisi puolueiden ajamat asiat paremmin esille.Pidin guzeninaa samaan kategoriaan kuuluvana kuin karpellaa ja halmetta ja huvittuneena luin hänen kirjoituksiaan.Mietiskelin että,ketähän nämä oikeasti kirjoittaa.En uskonut että joku MTV:juontaja voisi itse kirjoittaa tuommoista syvältä yhteiskuntaa luotaavia kirjoituksia.Nyt kun olen nähnyt häntä väittelyissä ja haastatteluissa olen todennut että ajatukset olivat hänen omiaan.

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Vaalit 2011
« Reply #129 on: 01. 04. 2010 18:06 »
Tämä päivä on ilon päivä viime laman velallisille jotka nyt tänään vapautuvat lopullisesti veloista. Mutta liian moni ehti kuolla ennenkuin vapautui veloista. Viime laman velallisista oli pääasiassa viattomia ihmisiä jotka ottivat silloin  lainaa ja vanhemmat sekä isovbanhemmat takasivat. Asunto oli osa takuuna jotka pankit myivät omilleen pilkkahinnalla jopa 10 %:n hinnalla vakuusarvosta. Asuntovelallinen jäi jäi ainaisvelalliseksi pankille joka kiskoi 30%:n korkoa, sukulaiset olivat takaajina ja menettivät omaisuutensa. Pankit peri velkaa vaikka valtio oli sen 100% maksanut ne maksanut pankeille. 100000 markan laina nousi miljooniin markkoihin. Nämä velalliset joutui syyttään tilanteeseen kun he joutuivat työttömiksi ja lopuksi putosivat työttömyyden peruspäivärahalle.

Kaikkein hirmuisimman vikatikin teki valtiovarainministeri ja vasemmistoliiton puheenjohtaja Suvi Anne Siimes kun myi lamavelliset, Suomen köyhät mafialle. Jos alkuperäinen hinta oli 100000 niin myyntihinta oli 5000 markaa.  Miksi hän ei myynyt velallisille vaan ruotsalaisperäisille perintätoimistoille. Mitä tapahtui? Perintätoimistot perivät korkoineen summaa joka oli 2 miljoonaa! Eihän sitä pysytnyt maksamaan. Mutta perintätoimistot lihoivat.
Siimes pani 15 vuoden sulun että näille veloille ei saa arhahdusta. Tänään se vasta tuli.

Vähän kirjoitan samaa, mutta nyt vaaleihin mennään niin muistakaa kuka ajoi köyhän kansan asiaa ja puolusti suurpääoman etuja, se oli nimen vasemmistoliitto. Ei pidä unohtaa historiaa. Kyllä sitä sanotaan, että ei vedellä vanhoja asioita.

Olisi edullista ettei kansa muista viimeistä lamaa tässä lamassa. Katsotaan nyt, että eduskunta leikkaa ja säästää sekä  sekä ihmisiä työpaikoistaan maantielle. Ja taas on uhkaamassa omaisuuden uusjako.
Nyt on houkuteltu ihmiset velkaantumaan ja jos työ menee alta, millä ne asuntolainat hoidetaan.
Kaikkein pahimmat ovat demarit ja vasemmistoliitto köyhiä kurkuttamaan.

Minulla oli monta asiakasta jotka surujen kanssa vammautuivat ja moni kuollut.

Pentti Suksi

Umpi Luuta

  • Guest
Vs: Vaalit 2011
« Reply #130 on: 01. 04. 2010 18:06 »
Meidän yksilöiden yhteiskuntapoliittinen muisti ja totuudet, voi olla kovin, kovin, valikoivaa ja tarkoitushakuista. Etten sanoisi, säälittävää.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Vaalit 2011
« Reply #131 on: 01. 04. 2010 19:07 »
Niin sanottu "miesmuisti", johon aina vedotaan, on noin kaksi viikkoa.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Vaalit 2011
« Reply #132 on: 01. 04. 2010 19:07 »
Ja poliittisen muistin sanotaan kestävän n. 3 kuukautta :-)

Offline Professional

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 4930
  • Yhtä köyttä Yhdistykset Siperiaan.
    • View Profile
Vs: Vaalit 2011
« Reply #133 on: 01. 04. 2010 19:07 »
Lainaus Harri Leppälä:

Sanomalehti Pohjalaisen tekstaten palstalla joku PerusSuomalaisista kovasti ``kiinnostunut´´henkilö heitti kysymyksen, onkohan H.Leppälä aito PerusSuomalainen.
Siinä onkin todella mielenkiintoinen kysymys. Olen miettinyt sitä koko päivän ja yrittänyt etsiä vertailukohteita PerusSuomalaisten muista jäsenistä, niin puolueenjohdosta kuin rivimiehistäkin.
Aika vaikea löytää heistä se Aidoin PerusSuomalinen.
Aito PerusSuomalainen? Onko se puolueenjohtajan kanssa aina samaa mieltä oleva hännystelijä? Vai onko se itse puolueenjohtaja? Hänen nyt ainakin pitäisi olla aito Persu. Vai onko se kansanedustaja joka sanoo ensin ja ajattelee vasta sitten, vai kansanedustaja joka heittäytyy pelleksi yleisillä paikoilla. Onko aito Persu henkilö, joka ei suvaitse erilaisia ihmisiä ja hyväksyy vain oman äidinkielensä.
Pistänpä silmät kiinni ja mietin kuka voisi olla aito Persu,,,,,,,,,
Ensimmäisenä mieleeni tuli Raimo Vistbacka, hän on mielestäni aito PerusSuomalainen.
Hänen pois jäänti tekee suuren kuopan PerusSuomalaisten eduskuntaryhmään ja sen täyttämiseen saattaa mnnä aikaa.

...

Tässä lisää vaaliasiaa:

Eli "Perus suomalainen" H. leppälä ei ole todennäköisesti tiedostanut anonyymin kirjoittajan varsinaista pointtia, eli onko Leppälä juurikaan itse ns. perus suomalainen ?

Kiteytyksessä viitataan nimenomaan kyseisen "edustajamme" tekstien ja sanoman häilyvyyteen
eri ryhmiä ja mielipiteitä myötäillen.

Parhaimpana esimerkkinä ehkä lautakunta työskentelyyn soveltumattomuus, valtuustotyöskentelyn
halveksivuus, kuin myöskin julkisten lausumien ääripäitä myötäilevä häilyvyys.

                  Tässä teille uuden aallon "Vennamo", eli rosvot on saatava kiinni ja heti.
                  
                  Keitä he sitten ikinä ajassamme ovatkaan...


Offline Professional

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 4930
  • Yhtä köyttä Yhdistykset Siperiaan.
    • View Profile
Vs: Vaalit 2011
« Reply #134 on: 01. 04. 2010 19:07 »
Ehdokasta vaihtava äänestäjä on polittikan vaeltava ritari.

   Ten points realismista.

   lisäisin tuohon kuitenkin vielä: ............ Murrosikäinen, vaeltava ritari.

Offline Professional

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 4930
  • Yhtä köyttä Yhdistykset Siperiaan.
    • View Profile
Vs: Vaalit 2011
« Reply #135 on: 01. 04. 2010 19:07 »
  
  Voitaisiinko laittaa tässä vitjassa pystyyn samalla veikkaus tulosvedon tapaan, että demarien
  valtakaudella alkanut köyhyysrajalla elävien ihmisten genre ( nyt n. 800 000 ) kasvaa yli
  miljoonaan, mikäli Demut voittavat tällä kertaa vuorostaan vaalit. ?

  Veikkauksen voittaja tonnin toleranssilla saisi palkinnoksi pentin tapaan mitalin takkiin
  ja Lajunen kuvaisi taputukset juutupeen.

     Sinänsä helpohko veikkaus.

     Veikkaan tässä samalla jo ennakkoon: 1500000

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Vaalit 2011
« Reply #136 on: 01. 04. 2010 20:08 »
Ollakseni perussuomalainen en tarvitse siihen mitään puoluetta sitä ollakseni. Sukuperiltäni olen sekarotuinen, suomalainen, ruotsalainen, venäläinen, puolalainen, saksalainen ja saamelainen. Mutta mieli on pohjalainen.  Näin menen vaaleihin. Olen oikeistolaisesta kodista lähtenyt tehnyt pienen piristävän lenkin ja palannut takaisin. Mutta olen ylpeä, siitä että olen saanut olla etuoikeutettu ja katsoa elämää oikealta ja vesemmalta. Minä tiedän mikä on totuus, te muut luulette ja uskottelette itsellenne.

Saattanee olla, että poliittinen muisti on joillakin vain kolmekuukautta. Jos se sitä on, niin olen arkistoinut
asioita sen vuoksi jos olisin niin huonomuistinen. Kun katson omaa arkistoani ja omia tutkimuksiani, niin aina muistot palaa aikoihin entisiin.  Ja on muistoja rakkahia jotka ei mielestä mene eikä tule. Olen hyvin onnellinen, että riepumatossani on kaikki värit. On  surun  mustat raidat joista vieläkin tulee kyyneleet silmiin.

On myös ilon raidat, kaikkia ne värit on rakkaita.

Kovin näyttää Professionaalia vaivaavan, että minulla on ansioista saadut ja hyvin korkeat kunniamerkit.
En ole yhtäkään kunniamerkkiä pyytänyt. Ne kaikki on minulle annettu  kovasta työstä. Yhtäkään kunniamerkkiä en ole saanut tappamisesta. Ne ovat siviiliansioista saadut. Olen onnellinen ja ylpeä siitä. En ole kunnian kentillä ollut, en urheillut jne. ne kaikki on saatu siviiliansioista ja ihmisyyden puolustamisesta. Ota Professional ja tienaa itse, sinulla on aivan samat edellytykset saada nuo merkit rintaan. Nostan hattua sille joka on ne ansainnut, se on helvetin kovaa työtä, vakuutan sen. Tee se työ, kyllä kultaa kunniaa saa, jos sitten saa.
On niitä kateellisia riittänyt. Mutta kaikki se on ollut turhaa.

Jos vasemmisto voittaa vaalit, jota se ei tee, kyllä köyhien raja silloin nousee uusiin lukemiin. Se koettiin viime laman aikana. Tänään on ilon ja riemun päivä jotka ovat vasemmistoliiton puheenjohtajan ja ministerin Suvi Anne Siimeksen ikeenalta päässyt. Malja heille jotka kestitte  20 vuotta piinaa ja helvettiä.

Pentti Suksi

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Vaalit 2011
« Reply #137 on: 01. 04. 2010 21:09 »
Minulle Suvi Anne Siimes on emmäkin kuin punainen vaate minulle.

Näyttää todella olevan.

Tämä päivä on ilon päivä viime laman velallisille jotka nyt tänään vapautuvat lopullisesti veloista.
-  -  -  -
Siimes pani 15 vuoden sulun että näille veloille ei saa arhahdusta.
-  -  -  -
Kaikkein hirmuisimman vikatikin teki valtiovarainministeri ja vasemmistoliiton puheenjohtaja Suvi Anne Siimes kun myi lamavelliset, Suomen köyhät mafialle.
-  -  -  -
Vähän kirjoitan samaa, mutta nyt vaaleihin mennään niin muistakaa kuka ajoi köyhän kansan asiaa ja puolusti suurpääoman etuja, se oli nimen vasemmistoliitto. Ei pidä unohtaa historiaa. Kyllä sitä sanotaan, että ei vedellä vanhoja asioita.

Miksi juuri tämä päivä vapauttaisi velalliset lopullisesti veloista. En usko tuota väitettä. Toki 15 vuoden raja on olemassa. Ennen tuon rajan olemassaoloa velkoja ei saanut anteeksi ollenkaan, joten periaatteessa kai tuo armahdus 15 vuoden jälkeen oli eteenpäinmenoa.

Kukaan poliitikko ei pysty Suomessa yksin päättämään Suomen köyhien myymisestä mafialle, tai edes ruotsalaiselle perintätoimistolle.

Taisit Suksi itse olla laman aikoihin vassareiden miehiä ja kannattamassa Suvi-Annen toimenpiteitä, kun vielä v. 2000 olit heidän ehdokkaana kuntavaaleissa.

Niin katkeraa…niin katkeraa

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Vaalit 2011
« Reply #138 on: 01. 04. 2010 21:09 »
 
  Voitaisiinko laittaa tässä vitjassa pystyyn samalla veikkaus tulosvedon tapaan, että demarien
  valtakaudella alkanut köyhyysrajalla elävien ihmisten genre ( nyt n. 800 000 ) kasvaa yli
  miljoonaan, mikäli Demut voittavat tällä kertaa vuorostaan vaalit. ?

  Veikkauksen voittaja tonnin toleranssilla saisi palkinnoksi pentin tapaan mitalin takkiin
  ja Lajunen kuvaisi taputukset juutupeen.

     Sinänsä helpohko veikkaus.

     Veikkaan tässä samalla jo ennakkoon: 1500000

Jos vasemmisto voittaa vaalit, jota se ei tee, kyllä köyhien raja silloin nousee uusiin lukemiin. Se koettiin viime laman aikana.

Onkos herroilla tiedossa miten Suomessa märitellään köyhyysraja ?

Suomen valtion tilinpäätöksen virallinen määritelmä köyhyydelle on seuraava: ”Köyhyysrajan alittaneisiin kotitalouksiin kuuluvat henkilöt (käytettävissä olevat tulot alle 60 % kaikkien talouksien mediaanitulosta, OECD:n modifioitu kulutusyksikkö)”

Käytännössähän tuo tarkoittaa sitä, että vaikka kuinka rikastuisimme, on aina iso joukko köyhyysrajan alapuolella. Aina on porukkaa, joka tienaa alle 60 % alle siitä tulosta, jonka ylä- ja alapuolella on yhtä paljon ihmisiä.

Tietysti Suomessa on myös todella köyhiäkin ihmisiä. Se kuinka paljon heitä on, ei kuitenkaan selviä virallisen köyhyysrajan luvuilla.

Pistetään Pentti Suksen mieliksi kokoomuslaisen Janne Suurosen, Espoossa vaikuttavan poliitikon ajatuksia köyhyysrajalla spekuloinnist. "Älkää menkö erityisesti vasemmiston viljelemäään helppoon köyhyys on lisääntynyt niin ja niin paljon retoriikkaan mukaan." toteaa Suuronen.

http://suuronen.blogit.uusisuomi.fi/2009/09/12/koyhyys-suomessa/
« Last Edit: 01. 04. 2010 21:09 by Jorma Kivimäki »

Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Vs: Vaalit 2011
« Reply #139 on: 01. 04. 2010 21:09 »
Kyllä sossut on tuon rajan tienneet  puheenjohtaja Jutta Urpilaisen mukaan pienituloinen on henkilö, joka ansaitsee alle 3 000 euroa kuukaudessa. Tälläisiä lukuja on heitelty ilmoille joten kyllä sitä talousosaamista löytyy.
veritas odium parit.

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Vaalit 2011
« Reply #140 on: 01. 04. 2010 21:09 »
Ai minkä rajan ? Pienituloinen ja köyhäkin lienevät jo eri asioita.
Mutta kuka osaa numeroin sanoa, kuka on köyhä tai kuka pienituloinen ?
Itse olen kuullut vaikka kuinka monta lukua, ihan riippuen asiasta ja esittäjästä.

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Vaalit 2011
« Reply #141 on: 01. 04. 2010 21:09 »
Ei humeeti sassaroi, muistan oikein hyvin kun Urpilainen sanoi 3000 euron tuloa köyhyysrajaksi.
Mitäs me köyhät, meillä köyhillä perkeleillä menee tosi hyvin.

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Vaalit 2011
« Reply #142 on: 01. 04. 2010 22:10 »
Suksen muisti pettää jälleen kerran. Helin muistaa sen sijaan oikein.
Urpilainen puhui nimenomaan pienituloisista, kuten Helin toteaa. Ei köyhyysrajasta, kuten Suksi haluaa muistella.

Tietysti itsekin pidin Urpilaisen kommenttia täysin pieleen menneenä, vaikka kysymys olikin lähinnä veropolitiikasta.

Jutta Urpilainen kirjoitti muuten blogissaan sanatarkasti näin:
”Minulle alle keskitulon (noin 3000 euroa kuussa) ansaitsevat ovat pienituloisia”,
Urpilainen perusteli puheensa 3 000 euron rajasta sillä, että suomalaisen keskipalkka Tilastokeskuksen mukaan on 2 940 euroa kuukaudessa. Tämän summan hän oli pyöristänyt 3 000 euroon.

Urpilaisen arvio liittyy kulutusverojen korotukseen. Sdp haluaa hyvittää korotuksen pienituloisille myöntämällä verovähennyksiä tai korottamalla esimerkiksi työttömyyspäivärahaa ja lapsiperheiden etuuksia. Puheenjohtaja vaatii nykyistä kovempia veroja suurituloisille – yli 6 000 euroa ansaitseville. "Nythän verotus ei kiristy tulojen noustessa esimerkiksi 6 000 eurosta 16 000 euroon kuukaudessa", hän kirjoittaa blogissaan.

Tämä päivä on ilon päivä viime laman velallisille jotka nyt tänään vapautuvat lopullisesti veloista.

Et sitten Suksi vastannut siihen, mihin tuo väittämäsi perustui ?

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Vaalit 2011
« Reply #143 on: 01. 04. 2010 22:10 »
Minä taidan kuulua siihen ryysyköyhälistöön. Köyhyyden raja löytyy siitä, että saa täyden kansaneläkeeen, toimeentulotuen ja työttömyyden peruspäiväraha.
Se on ylen syöneitten höpinää puhua jostakin 3000 euron  rajasta. Ja sitten taas selittelyä. Urpilainen on kansanedustajan tytär, ei tiedä mitä köyhyys on. Se on totista hommaa, siinä on hymyt kaukana.
Ei pidä pilkata niitä jotka osuvat köyhyysrajalle ja sen alapuolelle. Pitää nähdä asioita kauemmas ja puhua sen jälkeen. Ei riitä Kivimäelläkään tulla toimeen alle 500 euron kuukausi tulolla. Siinä mnebnee jo ruokavelkaa kaupungin voudille. Ei se touus tukle vissiinkään vastaan AY-liikkeen  lihapatojen äärestä.
Lue Kivimäki päivän uutisia, Lipposen ja Suvianne Siimeksen köyhät tänään vapautettiin lainvoimalla
lama-ajan veloista. Minä puhun arkipäivän todellisuudesta enkä Kivimäen viisasteluista.

Pentti Suksi

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Vaalit 2011
« Reply #144 on: 01. 04. 2010 23:11 »
Varmasti nämä Suksen määrittelemät ryhmät kuuluivat köyhiin, eri asia on sitten kulkeeko tuossa raja. En usko. Siinä olen samaa mieltä, ettei edes pienituloisten raja mene palkansaajien keskiarvossa.

Se ei mielestäni ole viisastelua, jos oikoo P.Suksen pahimpia valheita toisten sanomisista tai tekemisistä. Usein miten ihan tahallaan ja tarkoitushakuisesti kirjoitettuja. Kiva, että viimeisimmässä jo jätitkin 3000 rajasta pois sanan köyhyysraja, sen jälkeen kun lainasin Jutan tekstiä sanasta sanaan.

Mitä tulee henkilökohtaisiin lihapatoihin, voin P.Suksi sinulle kertoa, etten ole lähtöisin hyviin toimeentulevasta kokoomuskodista kuten sinä. Lähtökohdiltani olen hyvinkin puutteellisista oloista, enkä voi sanoa viettäneeni yltäkylläistä lapsuutta ja nuoruutta. Sieltä jostain Palosaaren köyhälistöstä olen ammentanut myös työväen aatteen.
Nykyään tilanne on toki toinen, kuten monella meistä jotka ovat saaneet pitää työpaikkansa.

Olen muuten lukenut päivän uutisia. Muun muassa Teksti-TV: n sivuilta seuraavaa:
”Vanhat velat pois luottotiedoista. Vanhentuneet velat poistetaan tästä päivästä lähtien heti luottotietorekisteristä. Luottotietolain uudistuksen seurauksena tuhansien luottotiedot puhdistuvat. Uudistus koskee lopullisesti vanhentuneita vähintään 15 vuotta vanhoja velkoja. Jatkossa maksuhäiriömerkintä poistetaan luottotietorekisteristä heti, kun 15 vuoden vanhentumisaika on kulunut. Aiemmin maksuhäiriömerkintä on usein pysynyt rekisterissä vielä useita vuosia velan vanhentumisen jälkeenkin. ”

Eihän tuo hyvä mies sitä tarkoita, että köyhät vapautettiin veloista. Se tarkoittaa sitä, että ne jotka ovat vapautettu veloista, heidän luottotietonsa puhdistetaan.

Nimittäin on yhä olemassa ihmisiä, jotka ovat 90-luvun laman jäljiltä velkavankeudessa ja ulosotto vaanii oven takana. Oletkos kuullut, että silloin joku joutui ottamaan velkaa maksaakseen edelliset velat . Eräs hyvä ystäväni muun muassa on sellainen ja on yhä velkavankeudessa, ainakin puolitoista vuotta vielä. Kuten aikaisemmin totesin, laki jolla 15 vuotta vanhat velat annettiin anteeksi, oli heille parannus, koska sitä ennen velat eivät lainkaan vanhentuneet.

Juuseppi

  • Guest
Vs: Vaalit 2011
« Reply #145 on: 01. 04. 2010 23:11 »
Pienituloinen ja köyhäkin lienevät jo eri asioita.

Kyse on samasta asiasta. Pienituloinen ansaitsee < 60% mediaanitulosta. Tätä kutsutaan köyhyysrajaksi, jossa tulot ovat tällä hetkellä noin 1200 eur/kk. Urpilaisen mukaan pienituloinen ansaitsee alle 3000 euroa kuukaudessa.

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1727372

On tietysti totta, että hyvinä aikoina mediaanitulo nousee ja ellei pienituloisten ansiot nouse samaa tahtia, yhä suurempi joukko jää köyhyysrajan alapuolelle. Ja kun näin käy, se osoittaa, että tuloerot kasvavat ja yhä suurempi osa kansasta slummiutuu ja syrjäytyy valtaväestöstä.

 

Offline Professional

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 4930
  • Yhtä köyttä Yhdistykset Siperiaan.
    • View Profile
Vs: Vaalit 2011
« Reply #146 on: 02. 04. 2010 08:08 »

Varsinainen pointti ei ollut kuitenkaan itse köyhyysrajan määritelmä, vaan se tosiasia, että kyseisen
ihmisloukun ovet aukenivat, eli saivat alkunsa SDP:n valtakaudella.

      Työasiamiehenä Kivimäkikin tietää, että jo pelkästään kaupan alalta näitä loukunsyöttejä
      löytyy tilastoiksi asti, legendaarisella 1500 / 2000 €:n kk palkallaan.

      Käsittääkseni Kivimäenkin suurin elämäntehtävä luottamustoimessaan olisi kuitenkin
      keskittyä parantamaan tuloerojen epäsuhtaa toimeentulosta puhumattakaan
      ja jättää Sdp:n politiikan ja "hyvän tahdon" puolustelu poliitikoilleen
      esim. näisden Thaimaan keskustelusessioiden malliin ryökäillen.

      Rahallisen määritelmän muodostaminen on siis edelleenkin työasiamiehelle vaikeaa ?

      Mitä tulee lisäksi tähän kelan piiritanssia harjoittavien, miljoonia hipovan kansanryhmän genreen
      on useimmilla tämä raja kuitenkin helposti arvioitavissa, esim kolmen luukun probleemasta
      vaikka helmitaululla ynnäillen.

Historia on todistanut siis pelkästään Sdp:n tavoitteen oman valta aseman hakuisuuteen
Suomen työtätekevän, eli suorittavan kansanosan toisarvoistaen ja sen johdosta
maamme taloustilanteen syyt, aina perinteisesti joko kokoomuksen, tahi amerikkalaisten syyksi vierittäen.

Sen pituinen se....
     

Offline Professional

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 4930
  • Yhtä köyttä Yhdistykset Siperiaan.
    • View Profile
Vs: Vaalit 2011
« Reply #147 on: 02. 04. 2010 08:08 »
 
 Pentille sanoisin, että kyllä ne todelliset arvot ja palkkiot ovat ihmisen sisällä
 aina arkkuunsa asti matkaten.

 Prenikoitasi et sinne saa, oli suosittajana sitten aina Korean pääministeri, tai Paula Risikko
 suurine puheineen ja vähine tekoineen.

            Elikkä niinkuin viisaat sanovat:

            Näin vähällä järjellä meitä hallitaan.

                   Suomeksi:     Näin helpolla meitä huijataan..

Sitten itse asiaan:

Niinkuin viisas O Wiikimme täällä usein on maininnut, kansa on aina halunnut omista riveistään
nousseita ( tässä tapauksessa kentältä P.R ) kansalliset ongelmamme huomioivia ja tiedostavia
poliitikkoja ja virkamiehiä ja joita ajoittain aina nousee rintamastamme, kuin kantarelleja sekametsästä.

Tämä ei silti sulje pois sitä tosiasiaa, että suurimmaksi osaksi nk. suurmiehiksi näistä ei kestään ole
mitä todistaa etenkin heidän harvat kansalliset urotekonsa, suuret ja tiedostavat puheensa
poislukien.

              Eli mikäli haluat äänestää vain näitä julkisesti ongelmia mässyttäviä edustajiamme
              sinulla luulisi olevan suurenkin valinta ongelman.

              Nimittäin muutaman miljoonan kansalaisen  lisäksi heitä on satoja, ellei tuhansia.

              Ja kaikenlisäksi:   Kaikilla "Erittäin hyvä tahto"....

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Vaalit 2011
« Reply #148 on: 02. 04. 2010 09:09 »
Käsitteitä riittää: Pienituloinen, köyhyysriski, köyhyysraja. Pienituloisia muuttuvalla ja kiinteällä köyhyysrajalla ja niin edelleen..

http://www.stat.fi/til/tjt/2008/01/tjt_2008_01_2010-01-26_kat_001_fi.html

Professional on ihan oikeassa siinä, että esimerkiksi nuori perheellinen palkansaaja vaikkapa juuri kaupan alalla 8 euroa/tunti saattavat kuukausiansiot nousta yli tuon pienituloisuus / köyhyysriskirajan. Todennäköisesti hänellä on kuitenkin tiukempaa kuin satasen tai parisataa kuukaudessa vähemmän ansaitsevalla eläkeläisellä. Periaatteessa kukaan, joka tekee kokoaikatyötä Suomessa, ei voi mennä alle tuon 1200 euron kuukaudessa.

Käsitykseni mukaan silti myös työelämässä on kuten Professional oikein toteaa, paljon pienituloisia. En ”työasiamiehenä” todellakaan osaa sanoa, mihin pitäisi vetää pienituloisuuden raja. Selvää kuitenkin on se, ettei se ole tuo 1200 € / kuukaudessa. Kovin oli iso haarukka myös proffalla (1500/2000)

Minulla ei ole mitään tarvetta puolustella Urpilaisen kummallista lausuntoa pienituloisesta, joka vedettiin palkansaajien keskiarvoon. Tuloerojen kasvua on kuitenkin tapahtunut milloin minkälaisen hallituksen aikana.

Omat vaatimattomat mahdollisuuteni vaikuttaa tuloerojen kasvuun, ovat hyvin rajalliset. Joitain korjauksia saattaa aivan alimpiin palkkoihin saada, kun työehtosopimusta rikkovan työnantajan laittaa lujille. Sen sijaan hyväpalkkaisten palkkatason karkaamiseen edellä, joka nostaa tuota mediaanituloa, olen aika voimaton.
« Last Edit: 02. 04. 2010 09:09 by Jorma Kivimäki »

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Vaalit 2011
« Reply #149 on: 02. 04. 2010 09:09 »
Kai tämä Marja Tiuran rypeminen skandaalista toiseen kuuluu myös tämän otsikon alle.

http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/88988-tiuran-loikkauskohu-uusi-todistaja

Umpi Luuta

  • Guest
Vs: Vaalit 2011
« Reply #150 on: 02. 04. 2010 09:09 »
Loikkaan Jorman kirjoituksesta hivenen toisaalle, eli vastapidettyjen OsuuskuntaTradeka-yhtymän edustajistovaaleihin. Niiden tulokset on saatu laskettua, ja eräänlaiset "esivaalit" nekin. Yritä saada linkin tänne, jotta saamme aprikoida asiaa ja niiden mahdollista suhdetta vuoden 2011 vaaleihin. Vai miten se nyt olikaan, sen poliittisen muistin kanssa?

http://www.tradeka-yhtyma.fi/


Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Vaalit 2011
« Reply #151 on: 02. 04. 2010 09:09 »
Noista Tradekan vaalien tuloksista ei oikein saanut kokonaiskuvaa Tradekan sivuilta. Kansan uutiset sen sijaan uutisoi kokonaisuudestakin jotain. Itseltäni jäi nämä vaalit väliin, vaikka äänestyslipun täytinkin. Kirje unohtui salkkuun, kunnes äänestys oli jo ihitse. Mahtaako näillä valituilla olla enää todellista vaikutusvaltaa, kun pääomistajana on ruotsalainen sijoitusyhtiö.

http://www.kansanuutiset.fi/uutiset/kotimaa/2183167/vasemmistoliitto-eteni-tradekan-vaaleissa


Uusi puolueiden kannatusgallup on myös julkistettu:

http://yle.fi/uutiset/talous_ja_politiikka/2010/04/suurten_puolueiden_kisa_kiristyy_1577576.html

Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Vs: Vaalit 2011
« Reply #152 on: 02. 04. 2010 09:09 »
Jotkut poliitikot kokevat kait uskottavuus puutetta kun aina sopivan paikan tullen , että kuinka ollaan puutteellisista oloista lähdetty maailmaaa muokkaamaan . Mielestäni hyvistäkin oloista saatetaan tulla ja vähempiosaisia osataan ymmärtää ja auttaa ,kun vain on säilyttänyt tatsin todellisuuteen joka monelta poliitikolta on ikävä kyllä hakusessa. Tiedänpä yhdenkin sossun joka sai perinnöksi isohkon kivitalon rannan tuntumasta , vaan kovasti tuota asiaa vähättelee .
veritas odium parit.

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Vaalit 2011
« Reply #153 on: 02. 04. 2010 10:10 »
Jotkut poliitikot kokevat kait uskottavuus puutetta kun aina sopivan paikan tullen , että kuinka ollaan puutteellisista oloista lähdetty maailmaaa muokkaamaan . Mielestäni hyvistäkin oloista saatetaan tulla ja vähempiosaisia osataan ymmärtää ja auttaa ,kun vain on säilyttänyt tatsin todellisuuteen joka monelta poliitikolta on ikävä kyllä hakusessa. Tiedänpä yhdenkin sossun joka sai perinnöksi isohkon kivitalon rannan tuntumasta , vaan kovasti tuota asiaa vähättelee .

Tatsin säilyttäminenkin usein miten vaatii kuitenkin sitä, että on edes joskus ollut kokemassa itse sitä todellisuutta. Onhan näitä Nalle Wahlrooseja, jotka ymmärsivät nuorena taistolaisena köyhiä, mutta ovat sittemmin muuttaneet mieltään.

Minäkin olen perinyt osan kivitalosta rannan tuntumasta isäni kuoltua. Tosin vain kahdeksasosan tavallisesta aravaomakotitalosta, joka on 60-luvun tiilitalo. Tokihan se on jakamaton pesä, joten vain vero-osuuden on saanut tähän mennessä maksaa. Aikanaan, jos elän kauemmin kuin äitini, saatan saada jopa neljäsosan ko, perinnöstä. Mahtaako jonkun saama perintö sitten vierottaa ihmisen todellisuudesta ?

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Vaalit 2011
« Reply #154 on: 02. 04. 2010 11:11 »
Välttele Kivimäki käyttelemästä sanaa valehtelija. ei ole oikeenkaan sivistynyttä ja tyylikästä esiintymistä politikolta. Sille sanalle on olemassa monta synonyymiä.

Mitä sitten tulee köyhyysrajaan, vasemmistolla on ollut se korjata moneen kertaan. Mutta kuten viime vaalien alla valtiovarainministeriltä pienten eläkkeiden nostamista. Vastaus oli tyly ei. Paha kokoomus kun tuli niin pieneläkkeitä nostettiin kahteen kertaan. Kolmaskin on suunnitteilla mutta ilmeisesti ei tapahdu valtiotalouden tilanteen. Miksi muuten AY_liike ei ole hoitanut pienipalkkaisten asioita. Senkö vuoksi ettyä tulee liian pienijä AY-maksuja SAK:n kassaan. Miksi tasa-arvo kysymystä ei ole hoidettu riittävästi AY liikkeessa? Asiat retajaa edellensä. Tasa-arvo kysymystä ei ole hoidettu SAK:n sisällä. Ne ovat vain propaganda puheita ja sille tasolle jää.

Jutta Urpilaisen  puhe pienituloisista on pienituloisten ja köyhien pilkkaamista. Miksi pienituloisten ja köyhien asioita ei vasemmistoliiton ja demareitten hallituskaudella korjattu. Päin vastoin vaikeutettiin.

Kun puhun köyhistyä niin minulla on jonkin asteinen käsitys siitä jota Kivimäellä ei ole. Viime laman aikana takausvelan takia putosin köyhyysloukkuun. Minä en osaani tyytynyt vaan kovalla ja peräänantamattomalla sisulla nousin. Kyllä oli vasemmisto laittanut jos jonkinlaista satraappia valvomaan, että varmasti siitä kuilusta nouse. Mutta minä nousin, siinä saivat satraapit kuulla kunniansa että varmasti  vieläkin korvat punottaa. Minä en jäänyt loukkuun mutta moni muu jäi. Luottotiedot kun menee, sinne tulee merkintä, niin joiltakin sen vuoksi katkaistiin sähkö, ei saanut vuokra-asuntoa, ei liioin kännykkää. Kaikki luotot oli kielletty melkein kahdenkymmenen vuoden ajan. Luotiin tilanne ettei mitään mahdollisuutta sieltä kuilusta päästä pois. Siitä piti huolen voutikin.

Paavo Lipponen ja Suvi Anne Siimes tekivät muka  lamavelkaisille helpotuksia velkajärjestelylakiin, valokuvautettiin itseänsä. Tulos oli se, ettälakia huononttiin pantiin perillisetkin velallisiksi. On ollut perunkirjoituksia ja tätä on yritetty, mutta olen kylmästi todennut perintökaaren mukaan että lapset peri vanhempiensa velkoja. Olen saanut perintätoimistojen kanssa hyvät kylläni riidellä, mutta aina olen voittanut.

Minä kun työkseni teen perunkirjoja, niin aina silloin tällöin tupsahtaa tämä  esiin. Ei tarvitse teorisoida ketä muka on köyhia, köyhät elää toimeentulotuella, työttömyyden peruspäivärahalla ja pelkkää kansan eläkettä saavia työkyvyttömiä ja vanhuksia.
 Niitä on Vaasassa yli 7000 ihmistä. Ja kuntapoliitikot ei tee näiden hyväksi. Niillä kauhia keskinäinen kuhina siitä kuka pääsee nyt kansanedustajaehdokkaaksi, todella lapsellista touhua. Miksi näihin ei puututa.
Yksikään valtuutettu ei tiedä köyhyydesta mitään, ei myöskään työttömyydesta.

Nämä köyhät ylivelkaiset asuvat Ristinummella joka on perinteisesti ollut vasemmiston aluetta. He eivät äänestä jos ollenkaan niin sitten Perussuomalaisia. Heitä on vasemmisto lupauksillaan törkeästi pettäneet sen vuoksi vasemmiston kannatus on pudonnut.

Kivimäki ei tiedä, mikä riemun päivä oli Siimeksen ja Lipposen vankeudesta päästä viimein vapauteen. Tämä on ollut heidän tikkinsä kiusata ihmistä loppuun asti pitämällä ihmisiä luottorekisterissä eli hirsipuussa.  Vierailin itsekin luottorekisterissä hetyken aikaa. Vajaa kuukausi sitten, tilasin oman luottoreskisterini ja se  oli täysin puhdas.

Se on opettanut minua näkemään todellisen köyhyyden ja katsellut sitä silmään. Se oli se harmaa raita minun riepumatossani. Nyt minulla ei ole mitään hätää taloudellisesti, mutta Urpilaiseen viitaten, meillä köyhillä menee perkeleen hyvin.

Pentti Suksi

Juuseppi

  • Guest
Vs: Vaalit 2011
« Reply #155 on: 02. 04. 2010 13:01 »
Periaatteessa kukaan, joka tekee kokoaikatyötä Suomessa, ei voi mennä alle tuon 1200 euron kuukaudessa.

Kivimäki ja Urpilainen ovat tyypillisiä vasemmistopoliitikkoja, joita kiinnostaa vain AY-väen ökypalkankorotukset. Kun heidän mielipiteitä seuraa, niin nopeasti huomaa, että tämä köyhyysongelma on heille täysin vieras. Kivimäki väittää, ettei kenelläkään kokoaikatyötä tekevällä tulot jää alle köyhyysrajan.

Kuitenkin esim. kunnallisen yleisen virka- ja työehtosopimuksen määrittelemä pienin kokopäivätyöstä maksettu vähimmäispalkka on tällä hetkellä vain 664,58 euroa. Lisäksi pitää huomata, että köyhyysrajaa määriteltäessä puhutaan käytettävissä olevista tuloista. Jos otetaan tyypillinen köyhä, hän on yksin asuva, ja jos hän on työelämässä, hän ei saa juuri mitään tulonsiirtoja. Jos tällaisen ihmisen asuinkunnassa kuntaveroprosentti on 19-20, niin köyhyysrajan ylittämiseen vaaditaan  40 tunnin viikoittainen työaika ja noin 8,5 euron tuntipalkka.

Offline jali

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 424
    • View Profile
Vs: Vaalit 2011
« Reply #156 on: 02. 04. 2010 13:01 »
Miksi sitä on niin vaikea hyväksyä että,alle 3000 tienaava on pienituloinen?Itse olen aina tienannut yli keskitulon ja yli miesten keskitulon ja ihmetellyt mistä pienituloisilla riittää työ motivaatio,kun ei juurikaan pysty nostamaan elintasoaan verrattuna toimeentulotukea saaviin.Itsellänikin on joskus motivaatio ollut koetuksella verotuksen ollessa parhaimmillaan 40% luokkaa.

belurisk

  • Guest
Vs: Vaalit 2011
« Reply #157 on: 02. 04. 2010 13:01 »
Mitähän ihmeellistä ja kuohuttavaa on Marja Tiuran väitetyissä ja mahdollisissa loikkausaikeissa?  Arvoisat kansanedustajamme(?) ovat lähes aina ja kaikki olleet kaikkea mahdollista mieltä kaikesta - riippuen kysymyksestä.  Yhtenä päivänä yhtä mieltä ja toisena toista.  Puolueita ei enää pysty kunnolla erottamaan toisistaan politiikan ns. sisällön ja/tai mantran suhteen.  
Olette varmaan seuranneet torstaisin tv:stä eduskunnan kyselytunnin suoraa lähetystä.  Se antaa todella realistisen käsityksen kansan edustajista.  Itse en luottaisi missään asiassani yhteenkään.  Vaaleilla olisi tarkoitus vaikuttaa?!!  Miten vaihtoon saisi 95 % edustajista?  Ja tyrkyllä tilalle olisi uusia entisenlaisia.
Erilaisilla vapaaehtoisilla kansalaisjärjestöillä tai yhdistyksillä sitävastoin on merkitystä.
Presidentin valtaoikeuksia ei pitäisi leikata, vaan lisätä.  Miten tuota ahnasta ja omahyväistä ek:n porukkaa muuten voisi edes suitsia.  Edustajien määrä tulisi myös puolittaa ja poliittiset avustajat pois.  Torakatkin on pyritty hävittämään terveydellisistä ja saniteettisista syistä.

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Vaalit 2011
« Reply #158 on: 02. 04. 2010 15:03 »
Olen tosiaan yleensä välttänyt sanaa valehteleminen. Kun nyt Suksi kuitenkin ihan tahallaan ja tietoisesti puhuu potaskaa, voi mielestäni tätäkin termiä ihan hyvin käyttää.

Käsitykseni mukaan jokainen keskitetty tuloratkaisu on tähdännyt pienipalkkaisten asioiden korjaamiseen. Liittokierroksillahan aina vahvat saavat tai ottavat enemmän kuin heikot.

Suksella ei ole kanttia myöntää ikinä olleensa väärässä. Nytkin hän kertoi, kuinka 1.4 kaikki vapautuivat lama-ajan veloista. Kun kerroin, että nyt voimaan astunut laki koski vain luottorekisterin puhdistusta, tulee rivikaupalla tyypillistä tuubaa asian sivusta.

Kuten jo aikaisemmin kerroin, olen hyvin läheltä seurannut velkaantuneen ystäväni tuskaa. Se ei tietenkään ole sama asia kuin kokea se itse. Toki olen omalta osaltani pyrkinyt auttamaan ja se koskee myös tulevaisuutta. Päinvastoin kuin P.Suksi väitti, hänen velkavankeutensa ei ole vielä edes ohitse. Muistan hyvin kuinka helpottava tieto aikanaan oli, kun 15 vuoden raja velkojen anteeksi antoon säädettiin.

Periaatteessa kukaan, joka tekee kokoaikatyötä Suomessa, ei voi mennä alle tuon 1200 euron kuukaudessa.

Kivimäki ja Urpilainen ovat tyypillisiä vasemmistopoliitikkoja, joita kiinnostaa vain AY-väen ökypalkankorotukset. Kun heidän mielipiteitä seuraa, niin nopeasti huomaa, että tämä köyhyysongelma on heille täysin vieras. Kivimäki väittää, ettei kenelläkään kokoaikatyötä tekevällä tulot jää alle köyhyysrajan.

Kuitenkin esim. kunnallisen yleisen virka- ja työehtosopimuksen määrittelemä pienin kokopäivätyöstä maksettu vähimmäispalkka on tällä hetkellä vain 664,58 euroa.

Ökypalkankorotukset ja silti lopputulos 664,58 euroa / kk ?

Esimerkiksi tällä sopimuskierroksella palkankorotukset ovat olleet 0,5 – 1,0 prosentin luokkaa. Ovatko nämä ökypalkankorotuksia ?

Väitätkö tosissasi, että Suomessa maksetaan työehtosopimusta noudattaen jollekulle kokoaikatyöstä alle 4 euron tuntipalkkaa ? Kerro toki tarkemmin.

Aika monen alan töissä meidänkin jäsenet ovat pätkätöissä olleet, mutten ole nykyään 7,50 euroa alempaan palkkaan viime aikoina törmännyt. Olen kuullut, että esim. rakennusalalla löytyy yrityksiä, jotka sopimusta rikkoen ovat maksaneet esim. venäläisille tuotakin vähemmän. Mutta silloin on ollut kysymyksessä sopimusrikkomus.

Offline Timo Rintamäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1386
    • View Profile
Vs: Vaalit 2011
« Reply #159 on: 02. 04. 2010 16:04 »
Puoluekaaderit lentäisivät vallasta, jos heidän keskinkertaisuutensa ja jopa alamittaisuutensa pengottaisiin ja laitettaisiin julki.

Te olette vallassa vain siksi, että kuntalaiset ovat niin laiskoja penkomaan asioita, tokko edes tietävät, että te puoluejäsenet, valtuutetut ja lautakunnanjäsenet olette vastuussa, joka on aivan kohtuuton vaatimus epäpäteville harrastelijoille.