Author Topic: Mamu-uutiset  (Read 577347 times)

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1280 on: 23. 11. 2010 17:05 »

Ei olisi ollenkaan ihme, että kysymyksessä on viharikos, rasistinen vihankylvö on jokapäiväistä tässäkin blogissa.

 

Tasapuolisuuden nimissä olisit voinut löytää muitakin vaihtoehtoja.  Tuollaiseen on niin helppo huitaista rasismikorttia suomalaisuutta vastaan.

Quote
Nyt kun pitäisi taistella rahavaltaa vastaan, niin taistellaankin toisia  ja erilaisia ihmisiä vastaan.

Se ei onnistu niin kauan kuin maahanmuuttopolitiikka on hallitsematonta ja sillä syrjäytetään suomalainen työntekija.  Ravavalta käyttää häikäilemättömästi hyväkseen mamuja joilla ei aina ole tietoisuutta suomalaisesta työlainsäädännöstä eikä ole väliäkään sillä kun tulee ongelmia niin sitten voi vaihtaa maata.

Pääsin seuraamaan vierestä miten mahdollisesti mamurakennusmiehet "rakensivat."  Välillä oli työkalut kateissa ja välillä jouduin itse hankkimaan maalausvehkeitä, että työ jotenkin valmistui.

Raha luonnollisesti tuhlattiin suurimmaksi osaksi muualla jolloin edes sitä verohyötyä ei jäänyt.

Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Juuseppi

  • Guest
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1281 on: 23. 11. 2010 17:05 »
Tampereen tuhopoltossa on ainakin neljä  mahdollisuutta:
1. rasistinen rikoa
2. mamujen tapa jakaa markkinaosuuksia
3. varoitus "suojelurahan" maksamatta jättämisestä
4. etnisten ryhmien välinen konflikti
5. vakuutus petos

Jos poliisi antaa ymmärtää, että motiivi ei ole rasismi eikä kosto, niin yllä olevista jäljellä jää melkein vain kohdat 2 ja 5

Asiantuntija

  • Guest
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1282 on: 23. 11. 2010 18:06 »
Tampereen tuhopoltossa on ainakin neljä  mahdollisuutta:
1. rasistinen rikoa
2. mamujen tapa jakaa markkinaosuuksia
3. varoitus "suojelurahan" maksamatta jättämisestä
4. etnisten ryhmien välinen konflikti
5. vakuutus petos

Jos poliisi antaa ymmärtää, että motiivi ei ole rasismi eikä kosto, niin yllä olevista jäljellä jää melkein vain kohdat 2 ja 5

Yleensä poliisin julkisuuteenkertoma ei tässä vaiheessa välttämättä korreloi todellisuuden kanssa. Tutkinnallisista syistä kaikkea ei tuoda julki ja voidaan tuoda julki jopa vääriä tietoja. Tämän valossa nuo kaikki vaitoehdot ovat täysin auki ja saattaa olla vielä muitakin vaihtoehtoja.

Juuseppi

  • Guest
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1283 on: 23. 11. 2010 18:06 »
Yleensä poliisin julkisuuteenkertoma ei tässä vaiheessa välttämättä korreloi todellisuuden kanssa. Tutkinnallisista syistä kaikkea ei tuoda julki ja voidaan tuoda julki jopa vääriä tietoja. Tämän valossa nuo kaikki vaitoehdot ovat täysin auki ja saattaa olla vielä muitakin vaihtoehtoja.

Siitä että pidätys tapahtui melko nopeasti palon jälkeen voi myös päätellä jotain. Esim. poliisille ennestään tuttu pyromaani on poissuljettu, kun tekijöitä oli kaksi. Lisäksi tiedetään, että kyseisellä liikepaikalla oli kova kilpailu. Tämänkin pizzerian omistaja oli vaihtunut, kun homma ei lyönyt leiville. Joko kilpailevat yrittäjä halusivat tämän pois tai.... joku yritti saada edes omansa pois...

Asiantuntija

  • Guest
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1284 on: 23. 11. 2010 19:07 »

Siitä että pidätys tapahtui melko nopeasti palon jälkeen voi myös päätellä jotain. Esim. poliisille ennestään tuttu pyromaani on poissuljettu, kun tekijöitä oli kaksi.


Pidätetyn syyllisyydessäkin on vielä vaihtoehtoja, eli kiinni on oikea tai väärä kaveri.



Lisäksi tiedetään, että kyseisellä liikepaikalla oli kova kilpailu. Tämänkin pizzerian omistaja oli vaihtunut, kun homma ei lyönyt leiville. Joko kilpailevat yrittäjä halusivat tämän pois tai.... joku yritti saada edes omansa pois...

Onko meillä todellisuudessa mitää tietoa noiden kannattavuudesta muuten kuin yleisellä tasolla. Toki suomessa ei varmaan montaakaan menestyvää kebab-pizzeriaa ole. On se niin kulunut ja halpa konsepti. Taitaa pizzan vääntäjista parhaiten pärjätä Koti-pizza yrittäjät ja Marco Polo tyyppiset yrittäjät. Jos listalla on lisäksi kebabbia niin se ei kyllä takaa voittoja.

Oliko muuten niin, että juuri tämä palonalku pizzeria on se, joka oli juuri avattu. Siinähän oli käsittääkseni kaksikin kappaletta niitä mestoja.

Juuseppi

  • Guest
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1285 on: 23. 11. 2010 19:07 »
Onko meillä todellisuudessa mitää tietoa noiden kannattavuudesta muuten kuin yleisellä tasolla.... Oliko muuten niin, että juuri tämä palonalku pizzeria on se, joka oli juuri avattu. Siinähän oli käsittääkseni kaksikin kappaletta niitä mestoja.

Oheinen vuoden vanha juttu kertoo, että "ravintoloita ja pikaruokapaikkoja on nyt vierivieressä kuin Lontoon syntisessä Sohossa... Pääkatu on jo pitkään ollut pikaruokapaikkojen suosiossa, mutta parin uuden yrittäjän ilmestyminen kadulla on saanut aikaan hintakilpailua.... Hämeenkatu kympissä on toiminut vuoden verran Kebabpizzeria Day & Night.....  Kupelin mielestä kebab-paikkoja on keskustassa jo liikaa. Asiakkaita ei riitä kaikille."

http://www.aamulehti.fi/moro/uutisellista/161331.shtml

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1286 on: 23. 11. 2010 19:07 »
Luin uutisia ja  sanon vielä tässä vaiheessa,  kun  kaikki vaihtoehdot ovat  avoinna, emme voi ottaa mitään oletuksia vastaan. Klaikki on pelkkää spekulaatiota.
Annetaan nyt rikostutkijoiden  tehdä työtään rauhassa eikä mennä ennakoimaan mitään. Teon motiivikin
on täysin auki, joten eletään  jännityksessä. Asia selviää lopullisesti kun asiasta on viimeinenkin oikeusaste käyty läpi. Sen jälkeen voidaan viimeisetkin kannut valaa.

Pentti Suksi

Asiantuntija

  • Guest
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1287 on: 23. 11. 2010 20:08 »

Annetaan nyt rikostutkijoiden  tehdä työtään rauhassa eikä mennä ennakoimaan mitään.

Pentti Suksi

Tuskin se hirveästi tutkijoita haittaa, vaikka vähän täällä spekuloimmekin. Eli onhan se kiva vähän kehitellä teorioita.

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1288 on: 23. 11. 2010 20:08 »
Jos kovin alkaa spekuloida aroilla asioilla etukäteen ja erehtyy, niin saattaa   joutua kirjoittaja ja ylläpitäjä vastuuseen. Luin tässä Vaasan historiaa, mielenkiintoista, se on mamujen historiaa. Uuden Vaasan asemakaavan on suunnitellut ruotsalainen, teollisuutta perusti aika paljon ulkomaalaiset. Koko suomen teollisuushistoria mamujen varassa.

Finleyson, Paulig, Fazer, Koff, Hartwall, Tampella jne jne.
Vakavasti sanottuna, kuunnellaan ensin  poliiseja ja spekuloidaan sen jälkeen. He ovat koulutettuja asiantun- tijoita. Sen nyt tiedämme, että se on tuhopoltto ja todellakin vakava rikos. Ei puhuta vielä, että  se oli rasistinenrikos tai viharikos, kosto jne. Poliisi tutkii mikä on rikoksen mahdollinen motiivi. Kirjoitellaan kun saadaan varmennuksia viranomaisilta.

Pentti Suksi

Asiantuntija

  • Guest
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1289 on: 23. 11. 2010 21:09 »
Jos kovin alkaa spekuloida aroilla asioilla etukäteen ja erehtyy, niin saattaa   joutua kirjoittaja ja ylläpitäjä vastuuseen.
Pentti Suksi

Tuskin täällä niin kovaa kukaan spekulo niin, että väittää jotakin todeksi, vaikka onhan sitäkin varmaan. Arvailujen ja teorioiden kehittelystä harvoin tulee mitään sen kummempaa, eli ei ne yleensä mene kovin vakaviksi noi teoriat.

Juuseppi

  • Guest
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1290 on: 23. 11. 2010 21:09 »
teollisuutta perusti aika paljon ulkomaalaiset.

Mitä merkittävää teollisuutta ulkomaalaiset ovat perustaneet Vaasassa? Ainankin Levon, Wolff ja Strömberg olivat syntyneet Suomessa.

Mitä Tampereen tuhopolttoon tulee, niin syylliseksi täällä ei ole väitetty ketään.   On annettu vihjeitä (linkkejä nettilehtien uutisiin), joiden pohjalta voi päätellä yhtä ja toista. Ylläpito ole vastuussa siitä, mitä Pentti tai muut lukijat päättelevät...

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1291 on: 24. 11. 2010 08:08 »
. Ylläpito ole vastuussa siitä, mitä Pentti tai muut lukijat päättelevät...

Ylläpito on vastuussa kaikesta mitä hän sivuillaan julkaisee.  Se että sen kirjoittaa joku muu kuin ylläpitäjä, aiheuttaa ainoastaan sen, että syyllisen penkille joutuu ylläpitäjän lisäksi myös kirjoittaja.

Ylläpitoa on jo yritetty saada syyllisen penkille Harri Niskasen toimesta.  Samassa yhteydessä yritettiin muutamia kirjoittajiakin.  Mm itse olin yksi heistä jonka" rasismiin taipuvaisia ajatuksia" haluttiin tutkia, että voitaisiinko minulle hankkia lisämurheita ja mahdollisesti rangaista.  Tekstiäni oikein lainattiin rikostutkintapyyntöön ja nimeni luonnollisesti.  Olen harvoja jotka julkisesti tunnustavat kannattavansa hallittua maahanmuuttoa.  Tämä yritys näyttää kuitenkin onneksi jääneen vain yritykseksi mutta aivan varmaa on, että jos jälleen tehdään tutkintapyyntö, niin Niskasen pyyntö saattaa livahtaa siihen mukaan.

Joku voi ajatella, että "mitäs sitten?  Jokaisella on oikeus tehdä tutkintapyyntö ja tarkistaa ettei lakia ole rikottu."  Asia ei ole niin sillä se aiheuttaa kuitenkin suurta harmia juuri ylläpidolle joka varmasti pitää huolen, ettei rasistisia ajatuksia julkaista.  Ajatelkaa asia omalle kohdallenne.  Miltä tuntuisi jos tekisin tutkintapyynnön juuri sinusta.  Sehän olisi aiheeton mutta ei se siltikään mukavalta tuntuisi.  Aina on olemassa myös inhimillinen virhemahdollisuus ja syytön voidaan tuomita ja jos se sattuu tällaiseen tilanteeseen niin silloin tuli "Paljon melua tyhjästä."  

Kuka kaipaa "Paljon melua tyhjästä?"

Minulla on myös toisensuuntaisia murheita.  Kyselin Maahanmuutto puhuttaa" ohjelmaani henkilköitä, niin sain nimettömän, tosin melko maltillisen ukaasin jossa kehoitettiin olemaan kyselemättä "meidän poikia" ohjelmaan.  Sinänsä melko lievä ukaasi mutta tällä munattiin koko ohjelman jatko.  En aio jatkaa sitä, sillä jos jotain tapahtuu niin minulle voidaan kertoa, "Mutta sinuahan varoitettiin aivan selvästi ja kehoutettiin olemaan kyselemättä meidän poikia."  Maahanmuutto puhuttaa-ohjelmalle ei minun toimesta ole enää tulossa jatkoa vaikka niin aiemmin lupasin.

Kyse on vapaaehtoisesta videoiden tuottamisesta jotka teen huvin vuoksi.  Jos en saa siitä huvia niin silloin en tee.

« Last Edit: 24. 11. 2010 08:08 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Harri Niskanen

  • Guest
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1292 on: 24. 11. 2010 08:08 »
. Ylläpito ole vastuussa siitä, mitä Pentti tai muut lukijat päättelevät...

Ylläpito on vastuussa kaikesta mitä hän sivuillaan julkaisee.  Se että sen kirjoittaa joku muu kuin ylläpitäjä, aiheuttaa ainoastaan sen, että syyllisen penkille joutuu ylläpitäjän lisäksi myös kirjoittaja.

Ylläpitoa on jo yritetty saada syyllisen penkille Harri Niskasen toimesta.  Samassa yhteydessä yritettiin muutamia kirjoittajiakin.  Mm itse olin yksi heistä jonka" rasismiin taipuvaisia ajatuksia" haluttiin tutkia, että voitaisiinko minulle hankkia lisämurheita ja mahdollisesti rangaista.  Tekstiäni oikein lainattiin rikostutkintapyyntöön ja nimeni luonnollisesti.  Olen harvoja jotka julkisesti tunnustavat kannattavansa hallittua maahanmuuttoa.  Tämä yritys näyttää kuitenkin onneksi jääneen vain yritykseksi mutta aivan varmaa on, että jos jälleen tehdään tutkintapyyntö, niin Niskasen pyyntö saattaa livahtaa siihen mukaan.

Joku voi ajatella, että "mitäs sitten?  Jokaisella on oikeus tehdä tutkintapyyntö ja tarkistaa ettei lakia ole rikottu."  Asia ei ole niin sillä se aiheuttaa kuitenkin suurta harmia juuri ylläpidolle joka varmasti pitää huolen, ettei rasistisia ajatuksia julkaista.  Ajatelkaa asia omalle kohdallenne.  Miltä tuntuisi jos tekisin tutkintapyynnön juuri sinusta.  Sehän olisi aiheeton mutta ei se siltikään mukavalta tuntuisi.  Aina on olemassa myös inhimillinen virhemahdollisuus ja syytön voidaan tuomita ja jos se sattuu tällaiseen tilanteeseen niin silloin tuli "Paljon melua tyhjästä." 

Kuka kaipaa "Paljon melua tyhjästä?"

Tutkintapyyntöön ei lainattu Lajusen tekstejä. Niitä lainattiin rasismiraporttiin, joka ilmestyi vuotta myöhemmin. Jos tehdään tutkintapyyntö, niin Niskasen pyyntö ei LIVAHDA mukaan. Missään ei lue Lajusen "rasismiin taipuvaisista ajatuksista". Onko sinulla niitä?
Rasistiset kirjoitukset toivat murheita ylläpidolle ja valistuneille humanisteille, tutkintapyyntö toi varmasti lisämurheita.

Tutkintapyynnöllä ja rasismiraportilla oli ainakin jonkinlainen vaikutus kirjoitusten tasoon.
Lapsellinen olet, markiisi Lajunen, kun vanhoja muistelet ja vielä väärin.

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1293 on: 24. 11. 2010 09:09 »
Mamun  arkkitehti Zetterbergin piirtämä on Vaasan asemakaava joka on tänäpäivänä toimassa.
Hänen suunnittelemia rakennuksia on mm. hovioikeus ja Vaasan kirkko Niitä tais olla toistasataa rakennusta joita hän suunnitteli. Hyvin varakas kauppias oli Lisitsin, venäjältä kotoisin. Hänen varoillaan on rakennettu mamu-Zettrbergin suunnittelema Ortodoksinen kirkko. Saksalainen Edrard Frummer oli  Vaasan saippuan ja Oravaisten verkatehtaan johtaja. sakasalainen oli Vaasan höyrymyllyn toimitusjohtajana Carl Stolzenberg. Huomattava teollisuusmies ja laivanvarustaja norjalaissyntyinen John Edvard Moe. Hyvin paljon Vaasassa  vaikutti hänen norjalaissyntyinen Tulla Moe, syntynyt Oslossa. Monen elokuvateattereitten johtaja oli Fhilip, ei ollut suomalaista syntyperää. Täällä oli hyvin menestyneitä skotlantilaisia kauppiaita.
Ravintolatoimintaa pyöritti saksalainen Ernst ja paljon muitakin. Vaasa oli kansainvälinen kaupunki. Tässä mitä yhtäkkiä tuli mieleen. On paljon muitakin historian mamuja.

Pentti Suksi

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1294 on: 24. 11. 2010 09:09 »
Harri Niskanen, siis oletko minusta rasismiraportin mukaan tehnyt tutkintapyynnön tai rikosilmoituksen.
Jos tällaista ruvetaan tutkimaan, niin teen heti välittömästi rikosilmoituksen sinusta perättömästä ilmiannosta. Väitit että 2008-2009 perusteella Pro Vaasa on rasistisin järjestö Vaasassa joka alkuunkaan ei pidä paikkaansa. Näin kirjoitit ja siteerasit nimerkki "korkokengän" kirjoittelua joka sitten edusti sinun näkemystäsi. Sillä nimmimerkillä sinä vahvistit omaa käsitystäsi sanojesi oikeutuksella.
Sattumalta raporttisi  koskee vuotta 2008 ja 2009. Vuonna 2008 olin kyseisen ProVaasan puheenjohtaja ja minä olin vastuussa toiminnasta ja tehdyistä päätöksistä.  Samoin kuin Jari Lahden 2009 aikana. Kertaakaan me emme käsitelleet pakolaiskysymyksiä, ulkomaalaiskysymyksiä, pakolaiskiintiöitä jne. Siis kirjoitat silmät
kirkkaina täyttä valhetta. Osoita se tai ne päätökset oikeiksi, se on näytön paikka. Minä, joka ikäni olen ollut rasisminvastustaja, niin leimaat häikäilemättömästi minut rasistiksi. Kyllä Niskanen jotakin järkeä pitää olla mitä mihinkin kirjoittelee ja varsinkin kun esiintyy Kulttuuriseura Miran puheenjohtajana. Onko tämä Miran virallinen kanta, että olen rasisti? Eipä siitä ole mitään tullut poliisilla ja vuosia alkaa kulua.

Pentti Suksi

Juuseppi

  • Guest
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1295 on: 24. 11. 2010 09:09 »
Omaiset eivät tiedä Tampereella tuhopoltetun pizzerian omistajan, Aram Bibanin, olinpaikkaa.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010112412753204_uu.shtml

Harri Niskanen

  • Guest
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1296 on: 24. 11. 2010 10:10 »
Harri Niskanen, siis oletko minusta rasismiraportin mukaan tehnyt tutkintapyynnön tai rikosilmoituksen.
Jos tällaista ruvetaan tutkimaan, niin teen heti välittömästi rikosilmoituksen sinusta perättömästä ilmiannosta. Väitit että 2008-2009 perusteella Pro Vaasa on rasistisin järjestö Vaasassa joka alkuunkaan ei pidä paikkaansa. Näin kirjoitit ja siteerasit nimerkki "korkokengän" kirjoittelua joka sitten edusti sinun näkemystäsi. Sillä nimmimerkillä sinä vahvistit omaa käsitystäsi sanojesi oikeutuksella.
Sattumalta raporttisi  koskee vuotta 2008 ja 2009. Vuonna 2008 olin kyseisen ProVaasan puheenjohtaja ja minä olin vastuussa toiminnasta ja tehdyistä päätöksistä.  Samoin kuin Jari Lahden 2009 aikana. Kertaakaan me emme käsitelleet pakolaiskysymyksiä, ulkomaalaiskysymyksiä, pakolaiskiintiöitä jne. Siis kirjoitat silmät
kirkkaina täyttä valhetta. Osoita se tai ne päätökset oikeiksi, se on näytön paikka. Minä, joka ikäni olen ollut rasisminvastustaja, niin leimaat häikäilemättömästi minut rasistiksi. Kyllä Niskanen jotakin järkeä pitää olla mitä mihinkin kirjoittelee ja varsinkin kun esiintyy Kulttuuriseura Miran puheenjohtajana. Onko tämä Miran virallinen kanta, että olen rasisti? Eipä siitä ole mitään tullut poliisilla ja vuosia alkaa kulua.

Pentti Suksi
Kuten olen jo useaan kertaan kirjoittanut, Pentti Suksen nimi ei esiinny kuuluisuuteen nousseessa rasismiraportissa eikä vuotta aiemmin tehdyssä tutkintapyynnössä. Pro Vaasa painottaa aina jäsentensä itsenäisyyttä ja heidän omia henkilökohtaisia mielipiteitään. Raportissa todetaan:
”Pro Vaasa ei ole esittänyt koko ryhmän yhteistä kannanottoa, joten esim. ehdokkaina olleiden, nykyisten ja entisen valtuutettujen mielipiteet olivat heidän omiaan, ei Pro Vaasan. Kirjoituksista päätellen on kuitenkin varsin todennäköistä, että Pro Vaasa-ryhmässä suhtautuminen maahanmuuttajiin oli ja on edelleen kielteisempi kuin muissa ryhmissä.”
Pentti Suksella on luetun ymmärtämisessä vaikeuksia, se on myös todettu useaan otteeseen. Todettakoon lopuksi, että Pentti Suksella ei ole osaa eikä arpaa tässä asiassa. Olipa hän kirjoittanut mitä tahansa, niin hänen tekstejään ei huomioitu missään vaiheessa.

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1297 on: 24. 11. 2010 10:10 »
Siteeraat tahallisesti väärää kohtaa, eli kirjoitustesi ymmärtäminen tuottaa vaikeuksia itsellesi.
Viime talvena nimittelit minua rasistiksi oikein avoimesti, että enkö muista? Kanna vastuu kirjoituksistasi  älä kirjoita sellaisia josta et kykene ottamaan vastuuta. Ne on niin karkeita loukkauksia minun  koko elämäntyötäni  vastaan, että ne ei hevin unohdu enkä varmasti ymmärrä väärin. Minä ymmärrän asiat niinkuin olet kirjoittanut.
Se on totta ettei nimeni esiinny, mutta viittauksersi antaa tosirajun viitteen siitä, että olen ollut kuten Jari Lahtikin rasistisen järjestön puheenjohtajina ja vastuu henkilöinä. Se aivan sama, oletko kirjoittanut nimellä tai ei, viite on selvä.

Mutta olet ollut itse Pro Vaasan toiminnassa mukana ja valtuusto ehdokkaanakin, niin kysynkin, silloinko tehtiin rasistisia päätöksiä?
Minun eikä Jari Lahden aikana ei tehty yhtä ainuttakaan. Minulla ei ole kirjoituksissa asiavirheitä kuten sinulla. Jos nyt ei aina ole selkeää kirjakieltä, mutta asia tulee selväksi.

Jos minua poliisi alkaa tutkia rasismista, sinähän olet kuulemma  tehnyt minusta rikosilmoituksen, niin minä teen välittömästi rikosilmoituksen perättömästä ilmiannosta. Tuntuu siltä, että et ole tainnut oikeasti rikosilmoitusta tehdä, tai sitten poliisi ota ilmoituksiasi täydestä.

Pentti Suksi

Harri Niskanen

  • Guest
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1298 on: 24. 11. 2010 11:11 »
Siteeraat tahallisesti väärää kohtaa, eli kirjoitustesi ymmärtäminen tuottaa vaikeuksia itsellesi.

Siteeraan sitä ainoaa ja oikeaa kohtaa.

Pro Vaasan päätöksistä ei ole tässä kyse ollenkaan. Puhe oli vuoden 2010 alussa julkistetusta rasismiraportista ja 19.3.2009 tehdystä tutkintapynnöstä.

Se on totta ettei nimeni esiinny, mutta viittauksersi antaa tosirajun viitteen siitä, että olen ollut kuten Jari Lahtikin rasistisen järjestön puheenjohtajina ja vastuu henkilöinä. Se aivan sama, oletko kirjoittanut nimellä tai ei, viite on selvä.

No, sitähän voi tulkita niin monella eri tavalla ja tietysti enimmäkseen väärin. Minä en näe tekstissä mitään muuta kuin mitä siinä on kirjoitettuna suomeksi: ”Pro Vaasa ei ole esittänyt koko ryhmän yhteistä kannanottoa, joten esim. ehdokkaina olleiden, nykyisten ja entisen valtuutettujen mielipiteet olivat heidän omiaan, ei Pro Vaasan. Kirjoituksista päätellen on kuitenkin varsin todennäköistä, että Pro Vaasa-ryhmässä suhtautuminen maahanmuuttajiin oli ja on edelleen kielteisempi kuin muissa ryhmissä.” 
Pentti Suksella on luetun ymmärtämisessä vaikeuksia, se on myös todettu useaan otteeseen.

Mutta olet ollut itse Pro Vaasan toiminnassa mukana ja valtuusto ehdokkaanakin, niin kysynkin, silloinko tehtiin rasistisia päätöksiä?

Ei kuulu sinulle mitä päätöksiä tehtiin kun et itse ollut mukana toiminnassa. Eivätkä Oiva Lehtosen perustaman Pro Vaasan alkuajat myöskään kuulu tänne.
Ei poliisi sinua tutki. Eikä kukaan muukaan. Rikosilmoitusta sinusta ei ole tehty. On tehty tutkintapyyntö. Pentti Suksen nimeä ei mainita missään yhteydessä. Harmittavaa, eikö totta?

Juuseppi

  • Guest
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1299 on: 24. 11. 2010 13:01 »
Vaasan torakat saavat paljon huomiota maan suurimmissa medioissa. Vaasan kaupunginhallituksen määrätietoinen työ kaupungin imagon eteen alkaa kantaa hedelmää. Kiitos Marjatta Vehkaoja, Raimo Rauhala ja kumppanit.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010112312748615_uu.shtml

Asiantuntija

  • Guest
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1300 on: 24. 11. 2010 13:01 »
Jännä piirre tuossa Tampereen palossa, että toinen kiinniotetuista on otettu kiinni pääkaupunkiseudulla. Omistajahan oli myös kateissa pääkaupunkiseudulla ja häneen ei saatu mitään yhteyttä vielä alkuviikosta, vaikka oma ravintola oli juuri kärähtänyt.

Jotakin jänniä käänteitä tässä vielä tulee esille, sano.

Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1301 on: 24. 11. 2010 14:02 »
Avoin kysymys Niskaselle , ketkä olivat ne henkilöt jotka oli mainittuna tuossa tutkimuspyynnössä. Haluaisin mielelläni aloittaa uuden vuoden voimistelemalla tuon asian parissa mikäli siihen on syytä ja sitä ilmeisesti tulee mikäli minun nimi on mainittujen joukossa.
veritas odium parit.

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1302 on: 24. 11. 2010 16:04 »
Niskasella on kirjoittamisen  ymmärtämisessä aika pahasti vikaa. Minä luen niinkuin hän on sen kirjoittanut. Neuvo hyvä mies, miten tekstejäsi pitää lukea? Kaivoin arkistostani Kansainvälisen kulttuueiseura Mira ry:n  raportin "Kaupunkiblogin rasismi" keskustelufoorumin sisällöstä 2008-09.

Pro Vaasa ei ole ollut kaupunkiblogissa itsenäisenä yhdistyksenä joten se ei ole osallistunut mihinkään rasismikeskusteluun. Jotkut jäsenet ovat osallistuneet yksityishenkilöinä keskusteluun  maahanmuuttokriittisesti, mutta he eivät edustaneet missään kohtia yhdistystä.

Mennään tekstiin ja sen ymmätämiseen:

Niskanen kirjoittaa: "yleisesti ottaen kaikkien kirjoitusten sävy oli ja on edelleen maahanmuuttokielteinen:
Nimillä ja nimimerkeillä julkaistut tekstit ovat olleet maahanmuuttajia vastustavvia, pakolaisia halveksevia, halventavia, solvaavia ja vihamielisiä Populistiseksi luokiteltavat kirjoitukset ovat ilmentäneet joko suoraan tai epäsuorasti muukalaisvihaa.... Kuntavaalikampanjan aikaan syksyllä 2008 kirjoitettiin ahkerasti pakolais- ja maahanmuuttajavastaisia tekstejä ja osoitettiin selvästi vihamielistä asennetta maahanmuuttajia ja romaniväestöä kohtaan."
ProVaasan ehdokkaaasta Risto Heliniä nimittelee oikeistopopulistiksi. Niskanen  hyvin röyhkeästi kehoittaa nimimerkin seljän takaa:

"Pro Vaasan pitäisi nyt skarpata, ennenkuin nämä rasistiset ajatukset leviävät ja huuhtovat Pro Vaasan pois valtuustokartalta."

Onkos Harri Niskanenkin ollut oikeistopopulistinen, kun hän oli Pro Vaasan riveissä ja ilmeisesti oikeistopopulistina pyrki valtuustoon? Hänhän se tietää kun on minua ennen ollut mukana. Sitten hän jatkaa, otetaan lainaus taas tältä "oikeistopopulistilta". Hän jatkaa edelleen tykitystään:

Vaasan oloista nimimerkki "korkokengät" totesi 15.8.08  OIKEUTETUSTI (kirjoittaa Harri Niskanen):
"tulee oikein mieleen Tony Halme kun lueskelee noita Pro Vaasan juttuja. Pro Vaasa ei vain uskalla  ääneen sanoa:: Olemme rasisteja, vihaamme ulkomaalaisia, ruotsinkielisiä, erilaisuutta."  Mitenkä minun pitää tämä lukemani ymmärtää?

Minä en tiedä mitä rasismia olet ollut harjoittamassa Pro Vaasassa ennen minua, mutta minun puheenjohtajakaudellani eikä myöskään Jari Lahden puheenjohtaja  kaudella jotka osuu vuosiin 2008 ja 2009 ei ole kertaakaan käsitelty  kielikysymyksiä, ei kertaakaan maahanmuuttokysymyksiä, pakolaiskysymyksiä jne. Silkkaa mielikuvitusta!  Minä en olisi sellaisia päätöksiä koskaan tehnyt. Risto Helin ei ole kertaakaan kirjoituksissaan vedonnut Pro Vaasan tekemiin päätöksiin.

Katso Niskanen kuvaani, minulla on siinä ritarikunnan komentajamerkki. Näin korkean kunniamerkin saaneita Vaasassa ei ole viittä enempää. Sen eteen on tehty töitä,
tuulella ja tuiskulla, helteellä ja pakkasella. Sen olen saanut humanistisesta asenteestani, rotusorron vastauudesta, ihmisyyden puolesta puhumisesta, rauhasta ja kansojen ystävyydestä. Sinä jonkun muka austraalilaisen professorin takaa sanoit minua rasistiksi. Olen ollut Suomi-Neuvostoliitto-Seurassa mukana ja sen johtoportaissa, sen työn ansiosta sinun vaimollasi on täällä helpompi elää. Sitä työtä et voi myöskään kiistää.

Hieman järkeä ja tolkkua noihin kirjoittamisiin.


Pentti Suksi

Harri Niskanen

  • Guest
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1303 on: 24. 11. 2010 17:05 »
Siihen aikaan kun Oiva Lehtonen pyysi minua mukaan Pro Vaasan toimintaan, se ei vielä ollut profiloitunut maahanmuuttovastaisena yhdistyksenä.

Pentti Suksi kirjoittaa: 
"Pro Vaasa ei ole ollut kaupunkiblogissa itsenäisenä yhdistyksenä joten se ei ole osallistunut mihinkään rasismikeskusteluun. Jotkut jäsenet ovat osallistuneet yksityishenkilöinä keskusteluun  maahanmuuttokriittisesti, mutta he eivät edustaneet missään kohtia yhdistystä."

Tämä Suksen toteamus on aivan totta eikä kukaan ole missään mitään muuta väittänyt.

"Pro Vaasan pitäisi nyt skarpata, ennenkuin nämä rasistiset ajatukset leviävät ja huuhtovat Pro Vaasan pois valtuustokartalta."


Suksi yrittää vääristellä asiaa leikkaamalla sen asiayhteydestään. Oikea teksti kuuluu näin:

"Nimimerkki ”21 solmua” reagoi 12.10.08 aivan oikeutetusti kun Suomen romanejakin pidettiin pakolaisina: ”Nyt taitaa olla Suomen Romaniasiamiehellä pian asiaa Oikeusasiamiehelle, kun Helin alkaa nimittelemään heitä pakolaisiksi. ProVaasan pitäisi nyt skarpata, ennkuin nämä rasistiset ajatukset leviävät ja huuhtovat Pro Vaasan pois valtuustokartalta?!”


Tässä oli suora kritiikki maahanmuuttoa vastustavan Risto Helinin mielipiteelle, jonka mukaan romanit ovat pakolaisia.

Suksi ilveilee taas omissa harhoissaan:

"... minun puheenjohtajakaudellani eikä myöskään Jari Lahden puheenjohtaja  kaudella jotka osuu vuosiin 2008 ja 2009 ei ole kertaakaan käsitelty  kielikysymyksiä, ei kertaakaan maahanmuuttokysymyksiä, pakolaiskysymyksiä jne."

Pitääkö taas lainata rasismiraporttia, tämä on kolmas kerta:
”Pro Vaasa ei ole esittänyt koko ryhmän yhteistä kannanottoa, joten esim. ehdokkaina olleiden, nykyisten ja entisen valtuutettujen mielipiteet olivat heidän omiaan, ei Pro Vaasan. Kirjoituksista päätellen on kuitenkin varsin todennäköistä, että Pro Vaasa-ryhmässä suhtautuminen maahanmuuttajiin oli ja on edelleen kielteisempi kuin muissa ryhmissä.”

Ole sinä minkä komentajamerkin kantaja tahansa, se ei paljon auta, jos ei osaa vääristelemättä kirjoittaa asioista. Ja opettele lukemaan ja kirjoittamaan suomea.

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1304 on: 24. 11. 2010 18:06 »
Kirjoita sellaista tekstiä josta kann at täyden vastuun. Minä humaanina ihmisenä tulin oikein hyvin romaaniväestön kanssa toimeen. Tunsin Kauhajoella melkein kaikki mustalaiset ja tutustuin erittäin tarkoin heidän musiikkiinsa. Älä piilottele nimimerkkien, tuon lauseen sinä hyväksyit täysin si9tteraamalla sen. Varsinkin, et voi kieltää, että lainannut vaan hyväksyit sen. ... .ProVaasan pitäisi nyt skarpatya, ennenkuin nämä rasistiset ajatukset leviävät ja huuhtovat Pro Vaasan pois valtuustokartalta." Syytät seuraavassa lauseessa oikeistopopulistiseksi. No kaiketyin entisenä Pro Vaasan jäsenenä tiedät että Pro Vaasassa on
oikeistopopulistisia päätöksiä. Minun aikana vuonna 2008 ei käsitelty kertaakaan eikä  vuonna 2009 Jari Lahden ollessa puheenjohtajana.

Sitten lienöökö nyt mones kerta Sinä itse kirjoitat näin:

Kirjoituksista päätellen on kuitenkin varsin TODENNÄKÖISTÄ,   että Pro Vaasa-ryhmässä suhtautuminen maahanmuuttajiin OLI JA ON EDELLEEN KIELTEISEMPI KUIN MUISSA RYHMISSÄ. HUOM! TÄMÄN OLET ITSE KIRJOITTANUT. Taas on kuin vanhaa vähäkatkismusta lukisi käskyjen kohdalta: Mitä se on? SUN  SANOMISTEN KOHDALLA PITÄÄ OLLA TULKKI. Kirjoita niin selkeää tekstiä, että sen ymmätää rippikoulun käynytkin.

Kyllä se on suoranainen hyökkäys ja loukkaus, että minua ja Jari Lahtea kohtaan esiinnyt noin törkeästi.
Eipä tuohon ole poliisi mitään reagoinut, ei ole ollut mitään aihetta ilmeisesti ja on mennyt roskakoriin.
Se on vähän, että jollakin pitää olla järki päässä. Tämä on sikäli ruokotonta, että olet levitellyt tuota raporttia ympäriinsä muka virallisena tekstinä eri viranomaistahoille. Ja vielä saatat minun kunniani kyseenalaiseksi, jolla kansallisella kuin kansainvälisellä puolella ansiot. Epäilen vähän, että sinä et sitä kunniaa saa minkä minä olen saanut.

Se on totuus että minun aikanani nei kertaakaan käsitelty kielikysymyksiä, ei kertaakaan maahanmuuttokysymyksiä, pakolaiskysymyksiä jne. Ei se ole mitään ilveilyä. Ja piste.
Sanon nyt suoraan sinulle itse vääristelet omia kirjoituksiasi. Ei minun sitä tarvitse onneksi tehdä.

Pentti Suksi
Pro Vaasan ex-puheenjohtaja vuodelta 2008

Harri Niskanen

  • Guest
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1305 on: 24. 11. 2010 19:07 »
Jos nyt oikein tarkkoja ollaan, niin tässä tutkintapyyntö- ja rasismiraportissa ei Pentti Suksen nimeä eikä toimintaa ole mainittu missään. Ei ole edes viitattu Pro Vaasan puheenjohtajiin.

Mitä hyväksyin ja mitä en, mutta mielestäni nimimerkki Korkokengät esitti oikeutetun mielipiteensä.

Mitä Pentti Suksi vielä vaahtoaa?

Mitään hyökkäystä tai törkeyttä ei Pentti Suksea tai Jari Lahtea vastaan ei ole hyökätty eikä esiinnytty törkeästi. Näiden kahden nimet eivät esiinny missään eikä puhetta ole ollut missään Pro Vaasan puheenjohtajista, kuten jo alussa mainitsin.

Pentti Suksi vastaa tähänkin tekstiin, koska haluaa viimeisen sanan.
Jatketaanko tätä kunnes mode viheltää pelin poikki muutamaksi viikoksi?

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1306 on: 24. 11. 2010 19:07 »
Korkokenkien takaa puukotit meitä selkään ja nyt vahvistit tämän, mitä yritit kierrellä:

"Tulee mielleen Tony Halme kun lueskelee noita Pro Vaasan juttuja. Pro Vaasa ei vain uskalla ääneen sanoa: olemme rasisteja, vihaamme ulkomaalaisia, ruotsinkielisiä, erilaisuutta".

Minun parhaimmat ystävät ovat ruotsinkielisiä, asun talossa jossa n.70% on ruotsinkilelisiä, en vihaa ulkomaalaisia, en ole koskaan vihannut, hyväksyn erilaisuuden ja olen ollut Pro Vaasan puheenjohtaja
vuonna 2008 josta rapotti on kirjoitettu.Siltä osin se on pahemman laatuista herjausta.Minä olen siltä kaudelta vastuussa oleva henkilö. Koska opit kirjoittamaan
selkeää suomenkieltä, että sen jokainen ymmärtää?


Pentti Suksi

Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1307 on: 24. 11. 2010 19:07 »
Jos nyt oikein tarkkoja ollaan, niin tässä tutkintapyyntö- ja rasismiraportissa ei Pentti Suksen nimeä eikä toimintaa ole mainittu missään. Ei ole edes viitattu Pro Vaasan puheenjohtajiin.
Keiden nimet olivat mainittuna tuossa tutkintapyynnössä.
veritas odium parit.

Harri Niskanen

  • Guest
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1308 on: 24. 11. 2010 19:07 »
Avoin kysymys Niskaselle , ketkä olivat ne henkilöt jotka oli mainittuna tuossa tutkimuspyynnössä. Haluaisin mielelläni aloittaa uuden vuoden voimistelemalla tuon asian parissa mikäli siihen on syytä ja sitä ilmeisesti tulee mikäli minun nimi on mainittujen joukossa.

Risto Helinin nimi mainittiin tutkintapyynnössä. Ja nimen esiintymisen keskustelupalstalla totesi varmasti rikospoliisin tutkija jos ja vain jos kirjoituksia ylipäätään tutkittiin. Ilmeisesti rasistisiksi kirjoituksiksi epäillyt tekstit eivät olleetkaan niin vakavia, että asia olisi edennyt syyttäjälle asti.

Harri Niskanen

  • Guest
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1309 on: 24. 11. 2010 19:07 »
Korkokenkien takaa puukotit meitä selkään ja nyt vahvistit tämän, mitä yritit kierrellä:

"Tulee mielleen Tony Halme kun lueskelee noita Pro Vaasan juttuja. Pro Vaasa ei vain uskalla ääneen sanoa: olemme rasisteja, vihaamme ulkomaalaisia, ruotsinkielisiä, erilaisuutta".

Minun parhaimmat ystävät ovat ruotsinkielisiä, asun talossa jossa n.70% on ruotsinkilelisiä, en vihaa ulkomaalaisia, en ole koskaan vihannut, hyväksyn erilaisuuden ja olen ollut Pro Vaasan puheenjohtaja
vuonna 2008 josta rapotti on kirjoitettu.Siltä osin se on pahemman laatuista herjausta.Minä olen siltä kaudelta vastuussa oleva henkilö. Koska opit kirjoittamaan
selkeää suomenkieltä, että sen jokainen ymmärtää?


Pentti Suksi

Nimimerkki Korkokengät ei todellakaan ole Harri Niskanen, sen pystyy varmaan Parkkarikin vahvistamaan. Tosin koko vitja katosi, mutta ehkä jotain jälkiä on muissa vitjoissa tästä nimimerkistä.
Sanottakoon tässä taas, että Pro Vaasa ei ole ollut mukana yhdistyksenä eikä siis näyttele mitään osaa. Vain sen yksittäiset jäsenet ovat täysin itsenäisesti ilmaisseet mielipiteensä keskustelupalstalla, koska ilmeisesti Pro Vaasa ei ole ollut kykeneväinen yhdistämään voimansa ja saamaan aikaan yhteisiä lausuntoja ja kannanottoja. Pro Vaasalla taisi siis olla melkoisen kelvoton puheenjohtaja vuonna 2008.

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1310 on: 24. 11. 2010 20:08 »
Ei vuonna 2008 kukaan ehdottanut, ei sellaista voi käsitellä jota ei olemassa! Ei ollut Jari Lahdenkaan aikana
joka oli puheenjohtajana 2009. Pitää tulla joltakin puolelta esitys ennenkuin voi asiaa käsitellä. Luulisi tämä nyt olevan yksinkertaisin asia.

 Taas yrität vääristellä, en ole väittänyt nimimerkki "Korkokengät" Harri Niskaseksi. Eikä minulla ole edes juridista oikeutta sellaista väittää.

Sinä siteerasit nimerkkiä ja olit hänen kanssaan samaa mieltä ja sen vuoksi siteerasit. Sulla hyvä mies alkaa sekoamaan täysin pasmat. Minulla on tämä raportti tässä pöydällä  ja sinä vahvistit tänään klo 23.07 olevasi "korkokengän" kanssa mieltä. Ja nyt et ole taas samaa mieltä!?!? Minä pysyn kuin patsas sanojeni takana, enkä ala selittelemään mitä olen sanonut. Se pitäisi tulla jokaiselle selväksi. Pro Vaasassa on aivan laidasta laitaan erilaisia katsomuksia. On uskovaisia, on ateisteja, maahanmuuttokriittisiä ja -myönteisiä.
Ei me yhdistyksenä voi ottaa kantaa kenenkään yksityisiin asioihin. Pro Vaasa  ei ole puolue joka vahtii toistaan aatteen puhtaudella. En minä voi mennä sanomaan Risto Helinille ettei hän saa olla maahanmuuttokriittinen, en minä voi sanomaan Öljymäelle kirkkovaltuuston ja neuvoston jäsenelle
että hänen pitää erota kirkosta. jokaisella on vakaumuksensa.
Lopetaan nyt tämä tyhjänpäiväinen jankutus, mua ei kiinnosta nämä asiat kuin siltä osin jotka koskee minua itseäni. Eikä näytä kiinnostan poliisiakaan.

Pentti Suksi

Juuseppi

  • Guest
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1311 on: 24. 11. 2010 21:09 »
Minusta on samantekevää , kuka on nimimerkki korkokengät takana. Jos lehden toimittaja kirjoittaa, että erään nimettömänä pysyvän henkilön mielestä Harri Niskanen on pedofiili, niin on täysin oikeutettua, että Harri Niskanen haastaa toimittajan oikeuteen kunnianloukkauksesta tai vaihtoehtoisesti toimittajan on paljastettava nimettömänä pysyvä henkilö, joka tulee esiin ja vastaa puheistaan.

Niin sanotussa raportissa Niskanen painottaa erityisesti tätä nimettömän henkilön mielipidettä. Lukijalle ei jää epäselväksi, että Niskanen on täsmälleen samaa mieltä. Mielipide voisi olla Niskasen oma, mutta joku toinen on ilmaissut sen niin osuvasti, että Niskanen ei osaa laittaa "paremmaksi"

Harri Niskanen

  • Guest
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1312 on: 24. 11. 2010 22:10 »
OK.
Kyllä kuka tahansa muukin lukija ymmärtää, että Pentti Suksi antaa ymmärtää, että nimimerkki Korkokengät olisikin ollut Harri Niskanen itse.

"Älä piilottele nimimerkkien, tuon lauseen sinä hyväksyit täysin si9tteraamalla sen."
Nojoo, tyypilliseen tapaansa Pentti Suksi jättää tärkeän sanan pois lauseesta, mutta voin arvailla, että lauseessa yllä pitäisi olla vielä sana "takana". Toisessa viestissä Suksi kirjoittaa: "Korkokenkien takaa puukotit meitä selkään..."


Jos joku heittää, hyökkää  tai puukottaa nimimerkin takaa, niin se tarkoittaa kyllä multipersoonaa. Mutta jos käytäntö on muuttunut, niin täytynee opiskella uusia sanontoja. Ne kun sitten taas tuppaavat muuttua Pentti Suksen mielialan mukaan.

Jos lainaan jonkun mielipiteitä ja laitan ne lainausmerkkien sisään, niin se ei tarkoita, että olen samaa mieltä, vaikka mielipide olisikin ollut miten oikeutettu tahansa.

Tämä mene jo sofistisen filosofian puolelle, ettei kannata. Ja entä jos olisinkin ollut samaa mieltä "Korkokenkien" kanssa? Olisiko se ollut niin suuri ihme?

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
« Last Edit: 25. 11. 2010 05:05 by vaasalainen »
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1314 on: 25. 11. 2010 06:06 »
Nyt vain odotellaan Päivi Lipposen lupaamaa anteeksipyyntöä, minkä hän lupasi esittää mikäli tuhotyön motiivi ei ole viharikos.
MTV3: Poliisi on lehtitietojen mukaan pidättänyt tulipalossa tuhoutuneen tamperelaisen pitserian omistajan ja tämän sukulaisen. Asiasta kertovat Ilta-Sanomat ja Iltalehti.

Ilta-Sanomien mukaan 22-vuotias omistaja otettiin kiinni maanantaina ja pidätettiin tiistaina. Iltalehti kertoo verkkosivuillaan, että pidätetty sukulainen työskenteli pitseriassa.

Lisäksi kiinniotettuna on vielä kolmas mies. Poliisi ei ole vahvistanut lehdille tietoja eikä kommentoinut kiinniotettujen henkilöllisyyttä.
veritas odium parit.

Asiantuntija

  • Guest
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1315 on: 25. 11. 2010 07:07 »
Nyt vain odotellaan Päivi Lipposen lupaamaa anteeksipyyntöä, minkä hän lupasi esittää mikäli tuhotyön motiivi ei ole viharikos.
MTV3: Poliisi on lehtitietojen mukaan pidättänyt tulipalossa tuhoutuneen tamperelaisen pitserian omistajan ja tämän sukulaisen. Asiasta kertovat Ilta-Sanomat ja Iltalehti.

Ilta-Sanomien mukaan 22-vuotias omistaja otettiin kiinni maanantaina ja pidätettiin tiistaina. Iltalehti kertoo verkkosivuillaan, että pidätetty sukulainen työskenteli pitseriassa.

Lisäksi kiinniotettuna on vielä kolmas mies. Poliisi ei ole vahvistanut lehdille tietoja eikä kommentoinut kiinniotettujen henkilöllisyyttä.

Jos ovat syyllisiä, jota on tietysti turha vielä spekuloida, niin ovatpahan siinä tapauksessa oppineet kantaväeston tavoille varsin nopeasti. ;) Onnistunut kotoutus.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1316 on: 25. 11. 2010 07:07 »


Jos lainaan jonkun mielipiteitä ja laitan ne lainausmerkkien sisään, niin se ei tarkoita, että olen samaa mieltä, vaikka mielipide olisikin ollut miten oikeutettu tahansa.



Vahvistan tämän.
Aika usein täällä esiintyvää ja keskustelupalstoilla yleensäkin, joissa ei voi aina normaaliin keskustelutapaan heti kysyä, vastata ja/tai äänenpainolla esittää mitä mieltä itse on. Lainatusta asiasta tuleekin yhtäkkiä sen esittäjän oma mielipide, vai koska hän esittää sen.
Älykäs keskustelija kyllä ymmärtää tämän. Joillekin pitää sitten antaa mahdollisuus ymmärtää...
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline PiisKa

  • Kansalaisaktiivi
  • ***
  • Posts: 121
    • View Profile
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1317 on: 25. 11. 2010 07:07 »
..ei onnistunut kotoutus EI. Jos paikka vaihtanut omistajaa useaan kertaan vuoden aikana, eihän ne "starttirahatkaan" ikuisesti riitä ? Kiva kun "kaikki" Mamut aina perustavat ruokapaikan?.............
Eikö tänne tule muita yrittäjiä "sotia" "pakoon"?

Kilpailu on kovaa , todennäköisesti vakuutuspetos----------------------->ei tuomiota---------->mamu!!!!


Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1318 on: 25. 11. 2010 09:09 »
Voi tuota tuollaistakin tahallaan väännellä. Mutta sanotaan, käyttäen hyväkseen nimimerkki "Korkokengät"
kirjoitusta omiin tarkoituksiinsa. Ymmärsiköhän Niskanen vieläkään? En ole niin yksinkertainen kuin Niskanen luulee, että alan julkisesti alan arvuuttelemaan kuka nimimerkin takana on? Ei se juridisesti ole mahdollistakaan. Näyttää olevan raportti hurmiossa kirjoitettu kun noin pitää selitellä. Minä kun kirjoitan, sen kirjoitan, sanojeni takana pysyn. En tarvitse tulkkeja väliin, koska kirjoitukseni tarkoittaa juuri sitä.

Pentti Suksi

Harri Niskanen

  • Guest
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1319 on: 25. 11. 2010 09:09 »
...käyttäen hyväkseen nimimerkki "Korkokengät" kirjoitusta omiin tarkoituksiinsa.
Näyttää olevan raportti hurmiossa kirjoitettu kun noin pitää selitellä. Minä kun kirjoitan, sen kirjoitan, sanojeni takana pysyn. En tarvitse tulkkeja väliin, koska kirjoitukseni tarkoittaa juuri sitä.

Pentti Suksi

Oma tarkoitukseni oli kirjoittaa raportti rasistisesta keskustelusta. Korkokengät-nimimerkin teksti oli oikeutettu. Ei siinä sen kummempaa.
Ei raportti hurmiossa ole kirjoitettu. Runsas selittely on tarkoitettu vain ja ainoastaan Pentti Sukselle, jolla on vaikeuksia ymmärtää normaalia suomea.
Suksen kirjoittaminen on juuri vain sitä kirjoittamista. Runsaasti esiintyvät oikeinkirjoitusvirheet, väärin kirjoitetut nimet ja ratkaisevien sanojen puuttuminen lauseista tekee Suksen tekstien lukemisen joskus vaikeaksi.