Author Topic: Mamu-uutiset  (Read 577385 times)

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

Juuseppi

  • Guest
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1240 on: 16. 11. 2010 20:08 »
STT uutisoi, että 2007 "vain" 14 prosenttia selvitetyistä törkeistä varkausrikoksista oli ulkomaalaisten tekemiä. Tänä vuonna tammi-elokuussa luku oli 43 prosenttia.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010111612711508_uu.shtml

Akseli

  • Guest
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1241 on: 16. 11. 2010 20:08 »
Ytterligare en Sverigedemokrat dömd för förtal (kunnianloukkauksesta)

"Patrik Ohlsson, SD-ledamot i Ängelholms kommunfullmäktige skrev på sin blogg att en vänsterpartistisk politiker i Göteborg har varit mordmisstänkt, men släppts i brist på bevis. Senare ändrades det till ”mordförsöksmisstänkt”.
Inget av påståendena var sanna och nu har Ohlsson dömts för förtal. Själv påpekar han att han hämtat uppgifterna från en känd främlingsfientlig nyhetsblogg. Han menar att han därför har haft skäl att tro att uppgifterna var sanna och inte borde ha fällts.
Med facit i hand kan man konstatera att det inte var en så trovärdig källa. Borde du ha kollat uppgifterna noggrannare?
– Det är en stor nyhetsblogg, hade det varit en mindre källa hade jag varit mer kritisk.
Inte första gången
Det är inte första gången en sverigedemokrat döms för förtal. Riksdagsledamoten Carina Herrstedt från Skåne har dömts tre gånger de senaste åren. Det finns även fler förtalsanmälningar och åtal mot SD-politiker. Patrik Ohlsson menar att de många anmälningarna och domarna delvis bygger på att enskilda personer har satt i system att anmäla just sverigedemokrater.
Du menar alltså att det går att hitta lika många förtalsmål på andra politikers bloggar, bara någon granskar dem?
– Det vet jag inte riktigt. Generellt sett är det väldigt vanligt förekommande med förtal på bloggar, men jag kan inte uttala mig om andra politiska partier.
Från centralt håll vill inte SD kommentera varken den specifika domen, eller varför SD-politiker så ofta figurerar i förtalsmål.
– Men vi vill poängtera att det är civilrättsliga domar, hade det rört sig om brottsmål hade vi sett betydligt allvarligare på det, säger Eric Merin, från partiets presstjänst.
Patrik Ohlsson planerar överklaga domen.”

http://www.flamman.se/ytterligare-en-sverigedemokrat-domd-for-fortal


Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1242 on: 19. 11. 2010 13:01 »
Mika Jokinen tuomittiin 1v 6kk ehdottomaan vankeuteen kun esiintyi lääkärinä, mutta nyt on toinenkin humppa-heikki alkanut tekemään samansuuntaisia kepposia. Imaami Anas Hajjar
on hepun nimi ja kuinka ollakkaan ei tietenkään ole lääkäri, mitähän seuraavaksi.
veritas odium parit.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1243 on: 19. 11. 2010 14:02 »
Mitä tuo nyt on... eräs vanha ystäväni esiintyi aina lääkärinä, kun lähti naisiin. Ja varsinkin jos tituleerasi itseään lastenlääkärinä, niin suomi-tyttö kaatui helposti selälleen!
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Tapio Parkkari

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 875
    • View Profile
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1244 on: 19. 11. 2010 14:02 »
Pysykää asiassa.
Auta foorumin tunnetuksi tekemisessä.  Lähetä tästä ketjusta tieto kavereillesi "Lähetä Aihe" nappulasta.  Nappula on heti pohjaviivan alapuolella.

Juuseppi

  • Guest
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1245 on: 19. 11. 2010 14:02 »
Nettilehdet ovat  taas pullollaan vähemmän mieltä ylentäviä uutisia, joiden pohjalta voi aavistaa, mikä on Suomen tulevaisuus, jos nykyinen thorsilais-kokoomuslainen maahanmuuttopolitiikka saa jatkua.

Liittyen afrikkalaisperäiseen maahanmuuttoon (meillä Vaasassahan nuo ovat suurimmat ryhmät) silmiin osui pöyristyttävä uutinen 15-vuotiaasta tytöstä, joka oli joukkoraiskattu koulussa ja jota nyt syytetään seksistä alaikäisten kanssa. Siis raiskaajiensa kanssa. Tähän voisi sanoa, että maassa maan tavalla.

Ruotsista kantautuu uutinen, että ruotsalaisen epäillään tehneen itsemurhaisku Irakissa. Olikohan hänen nimensä Svensson vai Andersson? Vai oliko kyseessä lainkaan ruotsalainen.... ?

Erään paikallisen päivälehden nettisivut kertovat, että kantaväestöön kuuluva on saanut maistaa mamun nyrkkiä Vaasan yössä. Tapahtumapaikka oli Rauhankadun ja Kauppapuistikon risteys.

Ruotsissa on taas tehty yksi kunniamurha lisää. Tytär löytynyt puukotettuna kerrostalon rappukäytävästä Matsemanin mamu-paratiisissa eli Katrineholmissa. Myöhemmin tekijä ilmoittautui poliisille ja kertoi tappaneensa 21-vuotiaan tyttärensä.

Ja niin edelleen... näitähän riittää....


Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1246 on: 19. 11. 2010 16:04 »
Niinpä niin mitäs tuo nyt vielä, matsepwenan kaveripiiri on tunnetusti niin suuri , että sieltä löytyy ihan varmana myös eläinlääkärinäkin esiintynyt ja muulit kaatui selälleen ja loput voi vain kuvitella. Noita nettilehtiä lukiessa tulee kyllä monasti pohdittua , että ollaanko Suomessa ollenkaan .
veritas odium parit.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1247 on: 19. 11. 2010 17:05 »

Liittyen afrikkalaisperäiseen maahanmuuttoon (meillä Vaasassahan nuo ovat suurimmat ryhmät) silmiin osui pöyristyttävä uutinen 15-vuotiaasta tytöstä, joka oli joukkoraiskattu koulussa ja jota nyt syytetään seksistä alaikäisten kanssa. Siis raiskaajiensa kanssa. Tähän voisi sanoa, että maassa maan tavalla.


Olin lukevinani, ettei tässä pystytty todistamaan raiskausta. Onko sinulla asiasta jotain parempaa tietoa?

Quote
Ruotsista kantautuu uutinen, että ruotsalaisen epäillään tehneen itsemurhaisku Irakissa. Olikohan hänen nimensä Svensson vai Andersson? Vai oliko kyseessä lainkaan ruotsalainen.... ?

Tiedoistusvälineet  eivät ole tuoneet tätä vielä ilmi.

Quote
Erään paikallisen päivälehden nettisivut kertovat, että kantaväestöön kuuluva on saanut maistaa mamun nyrkkiä Vaasan yössä. Tapahtumapaikka oli Rauhankadun ja Kauppapuistikon risteys.

Onko vaasalaisista tullut niin paskahousuja, etteivät osaa lyödä enää takaisin? Minkälaisia vellihousuja te nykyään oikein olette? Vai olisiko niin, että kantaväestöön kuuluva sai myös jotain suojauksen sisään?

Quote
Ruotsissa on taas tehty yksi kunniamurha lisää.


Tätä ei ole vahvistettu muuten, kuin naistenlehdissä.

Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

eklu

  • Guest
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1248 on: 19. 11. 2010 17:05 »
Äläs ny Matseman noin sano, kyllä Vaasassa pärjätään. Jopa minäkin vaikka olen sairas, kärsin kivusta mutten heikkoudesta eli ihan koskavaan olen valmis taputtelemaan parista mamusta marakatin. Se olisikin juhlaa ja mun koira pitäisi kantaa kotia kun naurais niin kippurassa ettei pystyis kävelemään. Siis se olisi meidän ruokakuntaan niin hauska hetki että siittä voisi vaikka pikkusen maksaa, tuplana sen mitä Afrikassa maksaa mamu ja käteisellä, mulla on aina mukana senverran.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1249 on: 19. 11. 2010 17:05 »

Onko vaasalaisista tullut niin paskahousuja, etteivät osaa lyödä enää takaisin? Minkälaisia vellihousuja te nykyään oikein olette? Vai olisiko niin, että kantaväestöön kuuluva sai myös jotain suojauksen sisään?



Jos onnistuu välttämään tilanteen, ettei tarvitse lyödä takaisin niin vain tyhmä lyö sillä silloin se muuttui tappeluksi.  Pahoinpitely on aivan eri asia ja siitä yleensä pahoinpitelijää rangaistaan mutta tappelu taas syyllistää molemmat ja aiheuttaa molemmille rangaistuksen.  Vain tyhmä ottaa rangaistuksen jos siltä voi välttyä.  Aina tältä ei voi välttyä mutta tuossa tapauksessa näin kävi ja pahoinpitelijä rangaistiin.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

eklu

  • Guest
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1250 on: 19. 11. 2010 18:06 »
Mun paapan sanoin, yhtäkään tappelua en ole kadulla hävinny, oikeudessa kylläkin. Nuo paikalliset paskiaiset tunnen jo hyvin vaikka ne on kaikki saman näköisiä ja oppi on mennyt perille eli eivät kävele kohti vaan kääntyvät. Koira hieman pettyy koska se tykkää Mustista, vähän ne näyttää muotopuolilta kun toinen poski täynnä Khattia.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1251 on: 19. 11. 2010 18:06 »
Aivan. Mutta heti kun käännetään selkä, niin joku on saanut nokkiinsa mamulta. Kyllä sulla pitäis nyt eklu perustaa jonkinlainen suojeluskunta, muuten suolaavat pahat mamut koko Vaasan valkosipulin kera:-)

Olen varmaan kertonut tämän ennenkin.

Suunnistin pienen kapakkakierroksen jälkeen kotiinpäin, keskellä kaupunkia, hienossa kesäyössä. McDonaldsin ulkopuolella seisoi kolme kanta-asukasta ruokailemassa, kun katua pitkin tuli kävellen kaksi tummaihoista nuorukaista.
Nämä kolme alkoivat sitten heitellä vähän, tyyliin ugh, ugh. No pianhan siinä sitten tönittiin ja poikien pieni tapaaminen kehittyi nopeasti kunnon tappeluksi. Huolimatta alivoimasta, nämä tummaihoiset käänsivät kamppailun voitokseen. Yksi näistä kolmesta katsoi parhaimmaksi ottaa jalat alleen ja nämä kaksi muuta saivat kunnolla selkäänsä. McDonalsista oli kuitenkin soitettu poliisille, joka tuli paikalle parissa minuutissa. Poliisi sai nämä tummaihoiset kiinni ja vastapuoli pääsi tutustumaan kaupungin terveydenhoitoon, pienen paikkauksen merkeissä.

Noh, juttu olisi tietenkin voinut päättyä näin minun puoleltani. Äimistelin tosin, kun sain lukea seuraavan päivän  lehdestä, miten maahanmuuttajajengi oli hyökännyt poikien kimppuun ilman mitään syytä ja näin uutinen oli sitten valmis jeesusteluun.

En ole väkivallan kannalla. Mutta jotenkin tuntuu siltä, että nämä kanta-asukkaat miettivät seuraavalla kerralla, ennen kuin alkavat uhoamaan.

Tarinan opetus on myös se (jälleen kerran), ettei kaikki ehkä aina mennytkään siten, kuin kansalle esitetään lehdistön toimesta, vaikka kysymys onkin usein lähes raamattuun verrattavissa olevista totuuksista. 
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

eklu

  • Guest
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1252 on: 19. 11. 2010 20:08 »
Sisältö poistettu.
Kirjoiutus sisälti materiaalia, joka voidaan tulkita hyvän tavan vastaiseksi.
« Last Edit: 20. 11. 2010 09:09 by vaasalainen »

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1253 on: 20. 11. 2010 05:05 »
Nimimerkki eklu menee jäähylle neljäksi vuorokaudeksi.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1254 on: 20. 11. 2010 12:12 »


Noh, juttu olisi tietenkin voinut päättyä näin minun puoleltani. Äimistelin tosin, kun sain lukea seuraavan päivän  lehdestä, miten maahanmuuttajajengi oli hyökännyt poikien kimppuun ilman mitään syytä ja näin uutinen oli sitten valmis jeesusteluun. 
Aika erikoislaatuinen tarina, no saattoihan tuossa tietysti asioiden kulkua kuvaillessa olla tuolla kapakkakieroksella hiukka tapahtumia sumentava vaukutus. Mielellään olisin lukenut kuinka matsepwena poliisien saapuessa paikalle ja pidättaessä mamuja puuttunut asioiden kulkuun ja kertonut kuinka asiat on . Mutta toivon kun luit tuon asian seuraavan päivän lehdestä , että otit viimeistään siinä vaiheessa yhteyttä asiaa tutkivaan viranomaiseen etteivät syyttömät joudu turhaan kärsimään.
veritas odium parit.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1255 on: 20. 11. 2010 13:01 »
Alkoholilla oli sen verran osuutta asiassa, että piti kävellä, sen sijaan että ajoin omalla autolla.
Tapahtumien kulkuun ei paljon ennättänyt sekaantumaan. Kaikkihan tapahtuu yleensä niin nopeasti. Ja harvoinhan tällaiseen sivullisena yleensä sekaantuu.

Yhteydenottoa viranomaisiin en katsonut tarpeelliseksi. Paikalla oli paljon muitakin ihmisiä, joita poliisi haastatteli ja poliisi itse sai asiasta varmasti ihan oikean kuvan. Minun selvitykseni ei olisi siis tuonut asiaan mitään lisäarvoa. 

Lehdistö julkaisi sitten oman versionsa asiasta, joka on usein aivan eri, riippuen lehden väristä. Sitä taas ei kannata lähteä oikomaan. Se ei ole heille enää mielenkiintoista, kun ovat jo myyneet ne irtonumeronsa.

Tarina ei ole mitenkään ainutlaatuinen. Media julkaisee usein kuvan tapahtumista, joka on väritetty jollain tavalla. Esim. tässä tapauksessa riitti varmasti yhden (selkäänsä saaneen) osallisen haastattelu ja hän oli tietenkin kristillisen syytön tapahtumien kulkuun.

Yksi hyvä esimerkki tästä on myös poliisin ratsiat Helvetin Enkeleiden kerhotalolle. Ratsiasta pitää aina löytää jotain. Ellei löydy, niin keksitään. Se tavallisin tulos on kun ilmoitetaan, että joku pidätettiin, mutta ei kerrota miksi. Artikkelin lopussa saatetaan sitten kertoa, että pidätetty henkilö päästettiin vapaaksi pienen kuulustelun jälkeen. Mutta ei tietenkään kerrota, että häntä ei epäillä mistään. Jos olisi epäity, niin tämän olisi tietenkin saanut siinä tapauksessa lukea siitä samasta artikkelista.
Toinen aika tavallinen uutinen on, että poliisi löysi jotain, jota epäiltiin ampuma-aseeksi. Miten poliisi voi epäillä jotain esinettä ampuma-aseeksi? Kyllä kyseessä on aina ampuma-ase, tai sitten ei. Poliisi kyllä tietää tämän. Mutta annetaan vain jollekin reiälliselle putkepätkälle termi, ehkä ampuma-ase ja näin ratsia tuotti tuloksen. Poliisi hoitaa työnsä.

Muistan myös kerran, kun tekivät ratsian samaan paikkaan. Lehdessä luki, että poliisi takavarikoi valkoista jauhetta, joka vietiin analyysiin. Analyysin tulosta ei tietenkään julkaistu koskaan. Ei tietenkään, koska kyseessä oli kokin jauhopurkki keittiössä...
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1256 on: 20. 11. 2010 13:01 »
Aha vai menivät sinulta asiat ohi ikäänkuin hidastetussa elokuvassa, no täytyypä antaa tunnustusta ruattalaisille poliiseille joita voi nyt sitten aivan aiheesta kutsua speedy gonzaleksiksi. Vai et ottanut yhteyttä sen vuoksi kun oli muita paikalla , niinpä niin en mä mutta ku nuo toiset. En haluaisi sinua imarella mutta nyt on pakko , olen varma kuinka juuri sinun lausunto olisi ollut noiden muihin lausuntoihin paljon uskottavampi sillä uskon noiden muiden paikalla olleiden olleen enemmän humalassa kuin sinä . Vai riippuu lehden väristä nuo jutut ,mutta et kai sinä lue mitään äärioikeistolaisia julkaisuja kun tuosta voisi saada helposti sen käsityksen.
veritas odium parit.

Offline jali

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 424
    • View Profile
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1257 on: 20. 11. 2010 16:04 »
Lehden uutiset tuollaisista nujakoista ovat ainakin Pohjalaisessa suoraan poliisien raporteista tehtyjä.

Offline kamaroudari1

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 977
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1258 on: 20. 11. 2010 16:04 »
Pitäisi pysyä asiassa, mutta erään kirjoittajan mielipiteet ovat yksi yhteen Eric.....

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1259 on: 20. 11. 2010 17:05 »
Aha vai menivät sinulta asiat ohi ikäänkuin hidastetussa elokuvassa, no täytyypä antaa tunnustusta ruattalaisille poliiseille joita voi nyt sitten aivan aiheesta kutsua speedy gonzaleksiksi. Vai et ottanut yhteyttä sen vuoksi kun oli muita paikalla , niinpä niin en mä mutta ku nuo toiset. En haluaisi sinua imarella mutta nyt on pakko , olen varma kuinka juuri sinun lausunto olisi ollut noiden muihin lausuntoihin paljon uskottavampi sillä uskon noiden muiden paikalla olleiden olleen enemmän humalassa kuin sinä . Vai riippuu lehden väristä nuo jutut ,mutta et kai sinä lue mitään äärioikeistolaisia julkaisuja kun tuosta voisi saada helposti sen käsityksen.

Miten niin ohi? Olet saanut minulta seikkaperäisen selvityksen tapahtumien kulusta.
Paikalla oli minun lisäkseni kymmeniä ihmisiä. Pitäisikö kaikkien heidän hyökätä mielestäsi paasamaan poliiseille huomioistaan?
Miten minun lausuntoni olisi voinut olla uskottavampi, kuin kymmenen, kahdenkymmen muun?
Näiden muiden ihmisten joukossa oli ihmisiä monesta eri yhteiskuntaluokasta. Joukossa oli tietenkin monta maistissa olevaa, mutta myös paljon vesiselviä ihmisiä.

Lehtien jutut vaihtelevat tosiaankin väristä riippuen. Jossakin lehdessä uutinen saattaa olla pieni 10-20 riviä. Sama uutinen keltaisessa lehdistössä saattaa olla sitten kokonaisen sivun laajuinen.

Värillä viittasin sellaisiin lehtiin, jotka ilmestyvät aamulla aikaisin, verrattuna sellaisiin, joita ostetaan pääasiassa iltapäivisin. Siis sellaisia, keltaisia lehtiä, joita sinäkin suosit.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1260 on: 20. 11. 2010 17:05 »


Lehden uutiset tuollaisista nujakoista ovat ainakin Pohjalaisessa suoraan poliisien raporteista tehtyjä.



Kyllä. Moni uutinen lähtee suoraan poliisilta, tyyliin raportti yön tapahtumista. Mutta varsinkin iltapäivälehdet toimivat myös lukijavihjeiden avulla. Heidän nettisivuillaan on usein jopa suora puhelinnumero, minne soittaa ja kertoa...

Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1261 on: 20. 11. 2010 18:06 »
Niinpä niin ,et vain paljon ennättänyt sekaantumaan asiaan aivan kuten sanoit, tuosta tuli minulle tulkinta virhe. Olen edelleen siinä uskossa , että sinun lausuntosi olisi ollut uskottavin. Mistä muuten päättelet myös joukossa olleen vesiselviä varsinkin kun oletan tapahtuman ajankohdan olleen myöhään illalla tai yöllä, huomiointi kykysi on ollut ainakin erinomainen tuossakin tilanteessa koska pystyit päättelemään kanssaihmisten yhteiskuntaluokankin .
veritas odium parit.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1262 on: 20. 11. 2010 19:07 »
No harvemmin minä silmät kiinni olen liikkeellä.
Ihmisen yhteiskuntaluokan voi myös todeta helposti, käytöksestä, vaatetuksesta, koruista, kielenkäytöstä jne.
Ja kuten selvityksestäni voit todeta, niin en ollut myöskään missään kapakkareissun sumentamassa tilassa.
Tiedoksesi voin kertoa myös, että kapakkakierros voi mennä monella eri tavalla. Kirjoituksesi aika hyvin tuntien, epäilen tosin että sinulle kapakkakierros merkitsee vain yhtä asiaa, sumennusta. 

Oikeastaan haluaisin kysyä, mikä sinun ongelmasi tässä jutussa on? Ole hyvä ja esitä selvä kysymys, jos joku vaivaa, äläkä höpötä.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Asiantuntija

  • Guest
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1263 on: 22. 11. 2010 19:07 »


Kolme ihmistä kuoli ja viisi joutui sairaalaan rajussa tulipalossa Tampereen keskustassa maanantaiaamuna. Poliisi epäilee, että palo sytytettiin tahallaan.

Tuli lähti leviämään Hämeenkatu 10:n alakerrassa sijaitsevasta Pizzeria Julietista.

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=2280715




Pizzeria Juliet

Muut kaupparekisteriin merkityt henkilöt:
Mohammed Renaz, Yhtiömies
Abdelmajid Ismail Shaima, Yhtiömies

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7440
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1264 on: 22. 11. 2010 19:07 »

.

Mikähän tässäkin ottaa kupoliin

Suosittu nähtävyys suljettu Berliinissä – iskun kohde?

"Saksan valtiopäivätalon kupoli on suljettu vierailijoilta Berliinissä, kun tiedotusvälineet ovat kertoneet ääri-islamistien suunnittelevan iskua sitä kohtaan, uutistoimisto AFP kertoo."

http://www.uusisuomi.fi/ulkomaat/106639-suosittu-nahtavyys-suljettu-berliinissa-%E2%80%93-iskun-kohde

.


Offline jali

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 424
    • View Profile
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1265 on: 23. 11. 2010 11:11 »
Muistan vaasan seudullakin tapahtuneen joitakin vuosia sitten tapahtuman missä iskettiin poltto-pullolla laihialaista pitseeriaa vastaan.Meidän aikuisien pitää olla varovaisia mitä päästelemme suustamme lasten kuullen.Itsekin olen maahan-muutto kriittinen,mutta varon kyllä puhumasta lasten aikana mitään negatiivista asiasta.Luontevaahan tuo kanssakäyminen on heillä ollutkin erilaisiin ihmisryhmiin.Nuo pitseeriat ovat sitä paitsi myönteinen asia.Minua ainakin eniten askarruttaa kotoutuminen ja taloudellinen puoli,mutta jos pyörittää yritystä,niin nuo asiathan ovat suht hyvällä tolalla.

Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1266 on: 23. 11. 2010 12:12 »
Eipä kannattaisi tehdä mitään hätiköityjä päätelmiä, onhan tämä Lahden Liipolan ostoskeskus tapaus vielä tuoreessa muistissa . Ensin kirjoitettiin näin: Palo tuhosi puolet vuonna 1975 valmistuneesta ostoskeskuksesta. Aineellisten vahinkojen määrä nousee ilmeisesti noin viiteen miljoonaan markkaan. Henkilövahingoilta vältyttiin. Palon sammutustyöt kestivät pitempään kuin kellon ympäri erikoisen kattorakenteen takia.

Kuumuus hellitti palopaikalla vasta iltapäivällä sen verran, että poliisin tekniset tutkijat pääsivät penkomaan pahoin palanutta rakennusta ja erityisesti pizzeriaa, josta liekit lähtivät liikkeelle ennen puolta kolmea yöllä. Ylikomisario Ojasen mukaan palon syy selviää aikaisintaan muutamien päivien kuluttua.

Tutkijoita kiinnostaa erityisesti voimakas pamaus, joka kuultiin lähitaloissa palon alkuvaiheissa. Vielä ei tiedetty, oliko se palon syy vai seuraus. Pizzerian työntekijä ja osaomistaja, irakilainen Muaffak Faik Rashid epäili paloa tuoreeltaan tahalliseksi räjäytykseksi. Mitään uhkauksia hän ei kuitenkaan ole saanut.

Täytyy nyt myös huomioida kuinka Muaffak olikaan oikeassa, poliiskin tyhmyyksissään lyö vielä vettä kiukaalle ja puhuu paskaa. Ylikomisario Ojasen mukaan Lahdessa ei ole ilmennyt erityistä ulkomaalaisvihaa, vaikka viime vuonna räjäytettiin intialainen grilli pommilla. Lisäksi tehtiin ilkivaltaa ulkomaalaisten omistamille ravintoloille. Päivi Lipposen täytyisi myöskin pitää turpansa kiinni kun ei vielä mitään tiedä. No eipä aikaakaan kun kupletti sai uuden juonikäänteen ja sehän meni näin : Lahden poliisi on päässyt Liipolan ostoskeskuksen palon tutkimuksissa loppusuoralle. Viimeinenkin neljästä epäillystä on päästetty vapaalle jalalle ja määrätty matkustuskieltoon. Keskusrikospoliisin tutkimusten mukaan palo oli sytytetty tahallaan.

Se lähti räjähdysmäisesti liikkeelle ostoskeskuksen pizzeriasta syyskuun 22:nnen vastaisena yönä. Poliisi epäilee törkeästä vahingonteosta pizzerian omistajia sekä kahta muuta henkilöä heidän lähipiiristään. Kaikki epäillyt pidettiin vangittuna niin pitkään, että tutkinta pystyttiin turvaamaan. Nelikkö on määrätty pysyttelemään Lahdessa.
veritas odium parit.

Albert1

  • Guest
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1267 on: 23. 11. 2010 12:12 »
Muistan vaasan seudullakin tapahtuneen joitakin vuosia sitten tapahtuman missä iskettiin poltto-pullolla laihialaista pitseeriaa vastaan.Meidän aikuisien pitää olla varovaisia mitä päästelemme suustamme lasten kuullen.Itsekin olen maahan-muutto kriittinen,mutta varon kyllä puhumasta lasten aikana mitään negatiivista asiasta.Luontevaahan tuo kanssakäyminen on heillä ollutkin erilaisiin ihmisryhmiin.Nuo pitseeriat ovat sitä paitsi myönteinen asia.Minua ainakin eniten askarruttaa kotoutuminen ja taloudellinen puoli,mutta jos pyörittää yritystä,niin nuo asiathan ovat suht hyvällä tolalla.

Tässä Tampereen tapauksessa Päivi Lipposen fantasiointia lukuun ottamatta ei ole ilmennyt mitään näyttöä, että kyseessä olisi rasistisista motiiveista johtuva teko. Saattaahan asia tietysti näin ollakin, mutta ihan yhtä hyvin motiivi voi olla vaikka mamupizzanpyörittäjien keskinäinen reviiritaistelu.

http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/86596-ruma-joukkotappelu-pizzerioiden-valilla


Juuseppi

  • Guest
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1268 on: 23. 11. 2010 14:02 »
Tällainen puoli vuotta vanha uutinen osui silmiin.

http://www.kaleva.fi/uutiset/mafian-kaltaista-toimintaa/852812

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1269 on: 23. 11. 2010 14:02 »
Tällaiset ylilyönnit eli rasismikortin vedot ruokkivat uuden rasismikortin vetoa.  Luulen, että on vain ajan kysymys koska aletaan heiluttamaan rasismikorttia rasismista suomalaisia vastaan. Viitteitä on jo olemassa.  Jos näin käy niin "vika" on itseaiheutettu holtittomalla rasismikortin heiluttelulla.

Voi olla, että se on vain ajan kysymys ja tehtiin mitä tehtiin niin joku sen vetää.

Minun on silloin tällöin tehnyt mieli heiluttaa tätä uutta rasismikorttia mutta en halua syyllistyä samaan mistä muita moitin.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Juuseppi

  • Guest
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1270 on: 23. 11. 2010 15:03 »
Vaasan poliisi kertoo selvittäneensä kesän ja syksyn aikana Vaasassa tapahtuneet käsilaukkusieppaukset. Rikossarja käsittää toistakymmentä tapausta. Uhrit ovat pääasiassa vanhuksia. Tekijöiksi on epäiltyinä ulkomaalaistaustaisia nuoria miehiä, iältään 16 - 27-vuotiaita. Poliisi on päässyt tekijöiden jäljille silminnäkijöiden vihjeiden sekä valvontakameroiden avulla. Miehet ovat toimineet eri kokoonpanoissa. Kotietsinnöissä on tavattu asianomaisten omaisuutta.

1. tapaus: 24.6. Kauppapuistikon palokujalla epäilty oli ottanut 1979 syntynyttä miestä kurkusta ja anastanut mieheltä lompakon ja puhelimen.

2. tapaus: 11.9. kahden aikaan yöllä neljä nuorta miestä oli ryöstänyt yksin kävelleeltä naiselta käsilaukun Kuninkaantiellä. Miehet kävelivät naista vastaan ja yksi nuorista kääntyi ja otti laukun väkivalloin naisen kädestä.

3. tapaus:  14.9. pyöräilevän naisen polkupyöränkorista anastettiin käsilaukku.

4. tapaus: 5.10. varkaat veivät Hovioikeudenpuistikolla iäkkäältä naiselta laukun polkupyöränkorista hänen lukitessa pyöräänsä.

5. tapaus: 31.10. ja 1.11. välisenä yönä murtauduttiin Vaasan keskustan tuntumassa sijaitsevaan grilliin.

6. tapaus: 1.11. anastettiin Vaasan juna-asemalla nukkuvalta mieheltä housuntaskusta lompakko. Lompakon sisältö löytyi myöhemmin yhden epäillyn kodista kotietsinnän yhteydessä.

7. tapaus: 10.11. iäkkäältä naiselta ryöstettiin käsilaukku Vaasassa, riuhtaisemalla laukku naisen kädestä.


Offline sähköjänis

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 521
    • View Profile
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1271 on: 23. 11. 2010 16:04 »
Oi hyvät kansalaiset kun tietäisitte millaista menoa pakolaisperheissä on ja miten asiat näkyvät terveydenhuollon ammattilaisille. Jokaikinen nousisi barrikadeille huutamaan "menkää sinne missä pippuri kasvaa"

Offline Urho

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 686
  • Vasemmiston yhteisvoimaa ja solidaarisuutta
    • View Profile
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1272 on: 23. 11. 2010 16:04 »
Kaikkien sota kaikkia vastaan alkaa olla todellisuutta

”Palossa tuhoutunut kebab-pizzeria oli ulkomaalaisomistuksessa. Internetissä on epäilty kebab-pizzeria -ravintolasta räjähdysmäisesti alkanutta tulipaloa rasistiseksi viharikokseksi.
Mutta vielä ei ole poliisilla vahvistusta siitä, että kysymys olisi viharikoksesta. Mutta poliisi ei sitäkään sulje pois ja selvittely jatkuu.
Hämeenkadun palopaikalta oli nähty poistuvan juosten kaksi tumma-asuista henkilöä. Poliisin mukaan tieto tummiin pukeutuneiden henkilöiden reitistä on tarkentunut maanantai-illan aikana. 
Poliisi on jatkanut tutkintaa myös valvontakamerakuvia analysoimalla. Paloa tutkitaan törkeänä tuhotyönä ja kolmena törkeänä kuolemantuottamuksena.”

Ei olisi ollenkaan ihme, että kysymyksessä on viharikos, rasistinen vihankylvö on jokapäiväistä tässäkin blogissa.
Nyt kun pitäisi taistella rahavaltaa vastaan, niin taistellaankin toisia  ja erilaisia ihmisiä vastaan.
Rahavalta viis veisaa siitä, kun tavalliset ihmiset taistelee keskenään ja jopa tappaa toisiaan.
Mihin tässä vielä ajaudutaan, jos nykyinen meno vain jatkuu?

http://yle.fi/uutiset/kotimaa/2010/11/tampereen_tulipalo_varmistumassa_tuhotyoksi_-_yksi_pidatetty_2162078.html

Offline Original Wiik,

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2699
  • Gender: Male
    • View Profile
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1273 on: 23. 11. 2010 16:04 »
Isolahdessa jossain päiväkodissa vilisee torakkoja. Tunnetaanko Vaasa pian elinvoimaisesta tuholaiskannasta,  vai onko tarkoitus palauttaa sivistys sekä hygienia takaisin Vaasaan. Ja miten se pystytään palauttamaan. Tarvitaanko kannustusta useammalla eri kielellä,  vai riittääkö puolitoista. Järkyttävää tuollainen välinpitämättömyys.

Juuseppi

  • Guest
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1274 on: 23. 11. 2010 16:04 »
Valkeakoskella torakat selitettiin asukkaiden "kulttuuritottumuksilla". Asukkaat pitivät torakoita täysin luonnollisena osana ihmisen asuinmiljöötä.

http://www.valkeakoskensanomat.fi/cs/Satellite/Uutiset/1194645628704/artikkeli/apian+asuntolassa+jahdataan+torakoita+.html

Juuseppi

  • Guest
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1275 on: 23. 11. 2010 17:05 »
”Palossa tuhoutunut kebab-pizzeria oli ulkomaalaisomistuksessa. Internetissä on epäilty kebab-pizzeria -ravintolasta räjähdysmäisesti alkanutta tulipaloa rasistiseksi viharikokseksi.
Ei olisi ollenkaan ihme, että kysymyksessä on viharikos, rasistinen vihankylvö on jokapäiväistä tässäkin blogissa.

Mitkä ovat ne Internetin sivustot, joihin nimimerkki Urho viittaa , kun epäilee kyseessä olevan rasistinen viharikos? Jos yksi näistä  on Päivi Lipposen blogi, niin huomautan, että Lipponen on ehtinyt kertoa, ettei hänellä ole vähäisimpiäkään todisteita sen puolesta, että kyseessä on rasistien teko, kuten oli ensin julistanut.

Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1276 on: 23. 11. 2010 17:05 »
Päivi Lipposen kirjoittelut on täyttä humppaa ja mielestäni juuri tuontyyppinen on kiihoitusta jos mikä, uutisissa oli jo aivan selvästi selläinen värinä , että seliteltiin tuon korttelin ja siellä joskus toimineiden välisistä kilpailuasetelmista pizzapaikan entinen omistajakin kertoi kuinka hänellekkin oli ilmaistu kuinka olisi ollut parempi jos et olisi tullut jakamaan samaa kakkua.
veritas odium parit.

Ernesti Hoo

  • Guest
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1277 on: 23. 11. 2010 17:05 »
Tampereen tuhopoltossa on ainakin neljä  mahdollisuutta:

1. rasistinen rikoa
2. mamujen tapa jakaa markkinaosuuksia
3. varoitus "suojelurahan" maksamatta jättämisestä
4. etnisten ryhmien välinen konflikti


Asiantuntija

  • Guest
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1278 on: 23. 11. 2010 17:05 »
Tampereen tuhopoltossa on ainakin neljä  mahdollisuutta:

1. rasistinen rikoa
2. mamujen tapa jakaa markkinaosuuksia
3. varoitus "suojelurahan" maksamatta jättämisestä
4. etnisten ryhmien välinen konflikti



5. vakuutus petos

Juuseppi

  • Guest
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1279 on: 23. 11. 2010 17:05 »
tuon korttelin ja siellä joskus toimineiden välisistä kilpailuasetelmista pizzapaikan entinen omistajakin kertoi kuinka hänellekkin oli ilmaistu kuinka olisi ollut parempi jos et olisi tullut jakamaan samaa kakkua.

Aamulehden nettisivulla mielenkiintoinen ja ehkä paljastavakin juttu, jos lukee sitä tarkemmin ja vielä rivien välitkin. Tulipalossa/räjähdyksessä tuhoutuneen pizzerian omistajan veli kertoo, ettei ole saanut yhteyttä veljeensä (eli pizzerian omistajaan ja työnantajaansa), jonka kertoo oleskelleen Helsingissä palon sattuessa.

Näitä mamujahan tavataan ylistää siitä, että heillä on niin kiinteät suhteet sukulaisiinsa, joita tukevat vaikeuksissa ja hädän hetkellä. Toisin kuin me "tunnevammaiset suomalaiset".

Mutta ihan näin tunnevammaisena suomalainen päättelisin, että jos minun veljellä on pizzeria (tai mikä tahansa yritys), joka on poltettu/räjäytetty tahallaan, niin yrittäisin saada kaikin keinoin yhteyden veljeeni jo ihan senkin takia, että kuulisin kuinka hän on ottanut asian, mitä on oikein tapahtunut ja mitä voi olla teon taustalla.

http://www.aamulehti.fi/teema/hameenkaduntulipalo/palaneen-pizzerian-tyontekija-tama-on-ihan-kuin-painajaisesta/198604