Author Topic: Siirto uudelle palvelimelle  (Read 11251 times)

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

Offline Niiskutti

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1632
    • View Profile
Siirto uudelle palvelimelle
« on: 20. 01. 2010 15:03 »
Siirto onnistui ilmeisesti hyvin, ainoa pikkujuttu, jonka huomasin nyt on se että kun klikkaa "Näytä edellisen käynnin jälkeen kirjoitetut viestit" niin Uusin viesti- sarakkeessa ei ole pienenpientä kuvalinkkiä (näyttää tältä  ->[] ) "katso viimeisin viesti".

Tämä ei maailmaa kaada
, ainakaan minun osaltani, voin myös opetella menemään viesteihin muuta kautta, on vaan ollut näppärä linkki.

Toivottavasti foorumi toimii nyt vakaammin, huomasin itselläni pieniä vierotusoireita kun heräsin vasta puoliltapäivin eikä päässyt lukemaan keskusteluja "aamu"kaffilla :D

Canis Satrapis

  • Guest
Re: Siirto uudelle palvelimelle
« Reply #1 on: 21. 01. 2010 05:05 »
Näyttää toimivan.  En ole huomannuat mitään.

Moderaattori

  • Guest
Re: Siirto uudelle palvelimelle
« Reply #2 on: 21. 01. 2010 07:07 »
Siirto onnistui ilmeisesti hyvin, ainoa pikkujuttu, jonka huomasin nyt on se että kun klikkaa "Näytä edellisen käynnin jälkeen kirjoitetut viestit" niin Uusin viesti- sarakkeessa ei ole pienenpientä kuvalinkkiä (näyttää tältä  ->[] ) "katso viimeisin viesti".

Tämä ei maailmaa kaada
, ainakaan minun osaltani, voin myös opetella menemään viesteihin muuta kautta, on vaan ollut näppärä linkki.

Toivottavasti foorumi toimii nyt vakaammin, huomasin itselläni pieniä vierotusoireita kun heräsin vasta puoliltapäivin eikä päässyt lukemaan keskusteluja "aamu"kaffilla :D

Klikkaamalla kohtaa "uusi" saadaan viimeinen visti heti esille.

Moderaattori 3.

Klikkaamalla kohtaa "uusi"joka on siirtynyt otsikon luokse vasemmalle,

Offline Niiskutti

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1632
    • View Profile
Re: Siirto uudelle palvelimelle
« Reply #3 on: 21. 01. 2010 08:08 »
No nyt tuo pieni kuva on näkyvissä... thänks!

Offline kamaroudari1

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 977
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Re: Siirto uudelle palvelimelle
« Reply #4 on: 25. 01. 2010 19:07 »
Tänä iltana (maanantai) ei kaikki tunnu menevän kitkattomasti. Sivut "takertuu" pitkäksi ajaksi.
 Kuvat eivät lataudu Galleriaan. Virhehän tietenkin voi olla taidoissani.

Moderaattori

  • Guest
Re: Siirto uudelle palvelimelle
« Reply #5 on: 25. 01. 2010 19:07 »
Kuvien latautumattomuus on huomioitu.  Vika on siitä kiusallinen, että jonkun kuvat latautuvat ja jonkun eivät.  Palvelimella tuntuu olevan valikoiva tahto.  Palvelimen valikoimisperuste on vielä arvoitus.  Mutta vika on tiedossa.

Moderaattori 1.

Offline kamaroudari1

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 977
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Re: Siirto uudelle palvelimelle
« Reply #6 on: 28. 01. 2010 14:02 »
Kuvat eivät vieläkään lataudu Galleriaan kuvakoon muuttamisista huolimatta.
Muualle toimii moitteetta.

Moderaattori

  • Guest
Re: Siirto uudelle palvelimelle
« Reply #7 on: 28. 01. 2010 14:02 »
Quote
Kuvat eivät vieläkään lataudu Galleriaan kuvakoon muuttamisista huolimatta.
Muualle toimii moitteetta.

Vikaa tutkitaan.  Se on todella kiusallinen kun se toimii operaattorin koneelta muttei oikeastaan muiden.  On paha korjata vikaa mitä ei juuri korjaustyötä suorittavalla koneella ole.  Uskomatonta mutta näin vain on.

Moderaattori 1
« Last Edit: 28. 01. 2010 16:04 by Moderaattori »

Offline Niiskutti

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1632
    • View Profile
Re: Siirto uudelle palvelimelle
« Reply #8 on: 17. 02. 2010 00:12 »
Juu, ei toimi minullakaan. Albumin voin tehdä mutta kuvia en saa sinne. Muutaman kerran yritin, kunnes luovutin. Toivottavasti mystinen vika löytyy.

Offline Niiskutti

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1632
    • View Profile
Re: Siirto uudelle palvelimelle
« Reply #9 on: 03. 03. 2010 21:09 »
EDIT: ei mitään tärkeetä
« Last Edit: 03. 03. 2010 21:09 by Niiskutti »

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Re: Siirto uudelle palvelimelle
« Reply #10 on: 04. 03. 2010 07:07 »
Olen ollut huomaavinani, että uudet rekisteröityjät jotka rekisteröityivät palvelinsiirron jälkeen, voivat siirtää kuviansa ilman ongelmia mutta vanhat eivät.  Tuota sietäisi tutkia.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Niiskutti

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1632
    • View Profile
Re: Siirto uudelle palvelimelle
« Reply #11 on: 04. 03. 2010 11:11 »
Menee aika monimutkaiseksi, sillä syynä ei ole rekisteröitymisaika... ThorsHamR voi lisätä kuvia, minä en :) Otin äsken kaks printscreeniä kun huomasin että kuvien lisäys-sivu oli meillä jostain syystä erilainen.

Tän näköiseltä sivulta kuvia ei saa lisättyä:



Tästä saa:



Kuvat on galleriassa jossa ne näkyy isompina, en tiä miten sellasen linkin saa aikaan...


Offline Niiskutti

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1632
    • View Profile
Vs: Siirto uudelle palvelimelle - Galleria takkuaa
« Reply #12 on: 09. 06. 2010 11:11 »
Galleria toimii jälleen, kiva homma, mutta vieläkin edellä kirjoittamassani viestissä esiintyvä ongelma ilmenee:

Ensin yritin lisätä liian isoa kuvaa jolloin tuli virhe:
Seuraavissa siirroissa oli ongelmia:
Tiedosto siirretään palvelimelle:
Tiedoston nimi/URL   Virheraportti
1. 19062008 005.jpg   CPG ylitti tiedostokoon rajoituksen.

Okei, kuva pienennettiin kokoon 640x426 koko 70kt muttei auta:

Virheraportti
Seuraavissa siirroissa oli ongelmia:
Tiedosto siirretään palvelimelle:
Tiedoston nimi/URL   Virheraportti
1. 19062008.jpg   Ei voida siirtää.

Edelleen nuo uuden kuvan lisäyssivut ovat kuten edellisessä viestissäni.

Voisiko muut käyttäjät tsekata saavatko lisättyä kuvia varsinkin, mikäli jos LISÄÄ KUVA-linkistä aukeaa samannäköinen sivu kuin itselläni (ylempi kuva) Nii tietäisi sitten kuinka monella on sama ongelma...

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Siirto uudelle palvelimelle
« Reply #13 on: 09. 06. 2010 11:11 »
Kiitoksia
Olen viestinyt ongelmasta edelleen Jussille.
T
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Siirto uudelle palvelimelle
« Reply #14 on: 09. 06. 2010 14:02 »
Ei onnistu mitenkään.  Pienensin tupakka-askin kokoon muttei sittenkään.  Minulle tulee vain tieto "0 siirtoa onnistunut."
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline K Lajunen

  • Kokelas
  • *
  • Posts: 46
    • View Profile
Vs: Siirto uudelle palvelimelle
« Reply #15 on: 09. 06. 2010 14:02 »
Vähän valaistusta asiaan.  Olen rekisteröinyt tämän nimen 18.3. kun palvelin kadotti salasanani.  Tällä nimellä kuvan lähetys kuitenkin onnistuu.   Josko tämä auttaisi jotenkin löytämään oikopolkua.  Eli tästä voi päätellä, että jos nimi on rekisteröity 18.3.2010 tai jälkeen niin kuvien siirto galleriaan onnistuu.  Mutta jos on rekisteröitynyt tuntemattoman ajan aikaisemmin, se ei onnistu.  Tai jos on aloittanut kuvien siirtämisen vasta tuon ajan jälkeen niin sekin voi onnistua.  Tai jos on luonut albumin galleriaan vasta tuon ajan jälkeen.  En kerkeä nyt kokeilemaan mutta noita kannattaa kokeilla.

Tässä testikuva.

Offline Niiskutti

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1632
    • View Profile
Vs: Siirto uudelle palvelimelle
« Reply #16 on: 09. 06. 2010 15:03 »
Quote
Vähän valaistusta asiaan.  Olen rekisteröinyt tämän nimen 18.3. kun palvelin kadotti salasanani.  Tällä nimellä kuvan lähetys kuitenkin onnistuu.   Josko tämä auttaisi jotenkin löytämään oikopolkua.  Eli tästä voi päätellä, että jos nimi on rekisteröity 18.3.2010 tai jälkeen niin kuvien siirto galleriaan onnistuu.  Mutta jos on rekisteröitynyt tuntemattoman ajan aikaisemmin, se ei onnistu.  Tai jos on aloittanut kuvien siirtämisen vasta tuon ajan jälkeen niin sekin voi onnistua.  Tai jos on luonut albumin galleriaan vasta tuon ajan jälkeen.  En kerkeä nyt kokeilemaan mutta noita kannattaa kokeilla.

Nii-in, kun se menisikin noin... mutta ei mielestäni, koska ThorsHamR on rekisteröitynyt elokuun lopussa 2005. Sitä en tiedä onko hän mahdollisesti ensimmäisen kerran tehnyt albumin galleriaan silloin kun kirjoitin tuon viestini eli maaliskuussa 2010. Mulla oli ainakin jotain kuvia ja albumeita jo aiemmin.

Onko sinulla Lajunen erilaiset sivut eri tunnuksilla, kun yrittää lisätä kuvaa galleriaan???

Katso esimerkkikuvat (100% koko):


Tän näköiseltä sivulta kuvia ei saa lisättyä:

http://www.vaasalaisia.info/galleria/albums/userpics/n_galleria.jpg

Tästä saa:

http://www.vaasalaisia.info/galleria/albums/userpics/t_galleria.jpg


Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Siirto uudelle palvelimelle
« Reply #17 on: 09. 06. 2010 20:08 »

Onko sinulla Lajunen erilaiset sivut eri tunnuksilla, kun yrittää lisätä kuvaa galleriaan???

Hyvä kun kysyit.  Se on erilainen.  Kun kuva onnistuu niin se pyytää siirtämään yhtä tiedostoa mutta kun se ei onnistu niin se antaa viisi mahdollisuutta siirtää jokin muu.

En siis sekoillut sanoissa.  Kyseessä oli toisessa tapauksessa tiedosto ja toisessa tapauksessa  jokin muu.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Niiskutti

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1632
    • View Profile
Vs: Siirto uudelle palvelimelle
« Reply #18 on: 12. 12. 2010 18:06 »
Lajusen kysymykseen:
En sitten tiedä mistä on kysymys, mutta ainakin minun  koneellani näkyy Kari Lajusen kirjoitushistorian 157. viimeisin (27.10.10) viesti voi sisältää kuvan Malmöstä ja 186. viimeisin ( 7.10.10) yleislakosta.

Nonii, eli kyllä kuvia voi lisätä viesteihin linkkinä millä hyvänsä nimellä / nimimerkillä. Vaan kuvien lisäys galleriaan ei onnistu jostain syystä kaikilla vanhoilla nimimerkeillä. Yleislakkokuva on siirretty galleriaan: 24.2.2008 ja Malmön kuva tulee Aamulehden palvelimelta.

Mulla on tähän galleriapropleemaan sellanen pieni teoria, josta en ole lainkaan varma, ja asia on jäänyt hieman auki, koska juuri tuossa yllä todettiin että Kari Lajusen galleriasivu näyttää samalta kuin omani ja muut eivät ole sitten ottaneet kantaa tähän asiaan.

Eli jos on kauan muinoin sitten rekisteröitynyt ja joskus galleriaa käyttänyt niin ei ilmeisesti tunnukset enää toimi. Vaikka olisi muinoin rekisteröitynyt, ja ekaa kertaa nyt kokeilee galleriaa niin toimii. Uusista rekisteröityneistä huomaan että ainakin V Laakso rekisteröitynyt tämän vuoden aikana ja galleria toimii niinkuin pitääkin.

Uusi pyyntö:
1. Yritä lisätä kuva galleriaan.
2. Jos onnistui / ei onnistunut, kerro lopputulos tässä ketjussa sekä kummanko esimerkkikuvan näköinen on sinun galleria sivusi:


Esimerkkikuvat Vastaus nro #11 klikkaa ylläolevaa tekstiä Lainaus käyttäjältä: Niiskutti - 04 Maaliskuu 2010, 13:03:12 niin näet viestin kuvineen


3. Kerro myös milloin olet rekisteröitynyt ja oletko koskaan aiemmin lisännyt kuvia tuonne galleriaan.

Itse olin, tosin olen myös ajat sitten sen poistanut, mutta epäilisin että tässä voisi olla jotain johtolankaa asiaan. Tai sitten kyse on vaan yksinkertaisesti sattumasta. Toisten tilit toimii ja toisten ei. Mystistä ainakin itselleni on myös se, että miten tuo gallerian kuvien lisäys-sivu näyttää erilaisesta eri käyttäjille.


Vähän valaistusta asiaan.  Olen rekisteröinyt tämän nimen 18.3. kun palvelin kadotti salasanani.

:))) Täältä löytyi tollanenkin. Eli pakko kai se on rekisteröidä uusi nimimerkki, ellei muista salasanaansa. Ja näköjään se on sitten mieleen joskus tupsahtanut.

Ei sen kummemmasta salaliitosta oo kyse :D

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Siirto uudelle palvelimelle
« Reply #19 on: 12. 12. 2010 18:06 »
Olen keskustellut asiasta Juss M:n kanssa ja mitään ratkaisua emme ole keksineet muuta kuin että uudessä Galleriasoftassa on jokin bugi.  Se nimittäin vaihtui samalla kertaa kun foorumi päivitetiin uuteen versioon.  Asia täytyy tutkia mutta se voi viedä aikaa.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Siirto uudelle palvelimelle
« Reply #20 on: 12. 12. 2010 18:06 »
Aina selviää vähän.

Valitettavasti Kivimäki oli ymmärtänyt väärin.  Puhun kuvan siirrosta omaan galleriaan mutta Kivimäki kuvan siirrosta foorumiin.  Ihan ymmärrettävä väärinkäsitys.

Kivimäen ystävällisestä avuntarjouksesta ei nyt valitettavasti ollut apua.  Vanhalla nimimerkillä ei edelleenkään voi siirtää kuvia galleriaansa jotta niitä voisi sitten siirtää foorumiin.  Vanha käyttäjätunnus joutuu aina etsimään jostain muualta kuvapalvelimensa. 

Kiitos Kivimäelle kuitenkin hyvästä avuntarjouksesta, sillä siinä selvisi kuitenkin tuo.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Siirto uudelle palvelimelle
« Reply #21 on: 12. 12. 2010 20:08 »
Aina selviää vähän.

Valitettavasti Kivimäki oli ymmärtänyt väärin.  Puhun kuvan siirrosta omaan galleriaan mutta Kivimäki kuvan siirrosta foorumiin.  Ihan ymmärrettävä väärinkäsitys.

Älä viitsi Lajunen, taas uusi hätävale.

Tulit nimenomaan kuvaliitteineen lähettämään Niskaselle terveisiä mamu-uutiset osiossa (vastaus 1753) K.Lajunen nimellä. Miksi ?  No kun et muistanut, että Kari Lajunen nimelläkin se oli joskus onnistunut.

Kun sinulta kysyttiin syytä K.Lajuseen, vastasit: ” Vanha nimi Kari Lajunen ei pysty syystä tai toisesta lähettämään kuvia.” 

Nyt yrität väittää, että tarkoititkin galleriaa. Ei mene enää läpi.

Huomasin kyllä vaasalaisen vastauksen, jossa viitattiin nimenomaan galleriaan. Sehän onkin ihan toinen juttu.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Siirto uudelle palvelimelle
« Reply #22 on: 12. 12. 2010 20:08 »
Jaaha, Nyt alkaa mennä "juupas - eipäs" linjalle.  

Et sitten ymmärtänyt vissiin sanaakaan.  No eihän sille mitään voi.

Lainaan tähän nimimerkki Matsemanin lausetta.  Se sopii tähän kuin nenä päähän.
Quote
Täällä on monta sellaista, joita ei tarvitse valistaa. Täällä on myös monta sellaista, joita ei pysty valistamaan. Mutta täällä on myös monta sellaista, joita ei voi valistaa. Joten miksi yrittää valistaa sinua, joka putoat keskustelusta jo alkumetreillä? Etkö ymmärrä, ettei sellaista voi valistaa, joka ei ymmärrä kuitenkaan.
« Last Edit: 12. 12. 2010 20:08 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Siirto uudelle palvelimelle
« Reply #23 on: 12. 12. 2010 20:08 »
Minulla on lähes aina ongelmia ymmärtää Lajusen viestien syvintä olemusta. Ainakin osittain on kysymys myös tyylistä kirjoittaa kovin epäselvästi. Esimerkiksi tässä tapauksessa et kertaakaan puhunut galleriasta.

En minäkään Lajusen ymmärrystä juurikaan arvosta, joten siinä suhteessa puntit ovat varmaan tasan.

Niiskutin selitys valaisee sentään ongelmaa, joskin senkin mukaan jotkut tilit toimivat jotkut eivät. Itse en ole koskaan galleriaa käyttänyt ja tulen koskaan käyttämäänkään. Toki oli varmaan tärkeää päästä naljailemaan Niskaselle sellaisella kuvalla, joka piti sivunikillä postata.

Offline kamaroudari1

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 977
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Siirto uudelle palvelimelle
« Reply #24 on: 13. 12. 2010 18:06 »
Yllätyin Jorma K:n jyrkästä asenteesta galleriaan. Varmaan sieltä löytyy kuvia jotka herättävät mielenkiintoa laajemminkin. Saattaa olla omassasi kuvastossakin. Kuva kertoo paljon. Omia kuviani olen nyt joutunut sijoittamaan eri käyttäjänimen galleriaan.

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Siirto uudelle palvelimelle
« Reply #25 on: 13. 12. 2010 21:09 »
Yllätyin Jorma K:n jyrkästä asenteesta galleriaan. Varmaan sieltä löytyy kuvia jotka herättävät mielenkiintoa laajemminkin. Saattaa olla omassasi kuvastossakin. Kuva kertoo paljon. Omia kuviani olen nyt joutunut sijoittamaan eri käyttäjänimen galleriaan.

Ei minulla ole mitään gallariaa vastaan. Totesin vain sen, etten ole galleriaa käyttänyt ja tuskin tulen käyttämäänkään. Tuosta tekstistä oli näköjään jäänyt tuo ”tuskin” sana vahingossa pois. Ei minulla ole sellaisia kuvia, joita sinne laittaisin. Toki olen myös oppinut sen, että älä koskaan sano ei koskaan. :-)

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Siirto uudelle palvelimelle
« Reply #26 on: 14. 12. 2010 05:05 »
Jorma yrittää nyt väkisin haastaa riitaa ja tuskastuu kun se ei onnistu.  Jormalla on pieni valtti siinä, että en heti selostanut kuin pikkulapselle, että kyse on oman kuvan liittämisestä omasta galleriasta.  Pidin selvänä, että Jormakin tajuaa, että koodinpätkää voi liittää niin kauan kuin voi kirjoittaa.  Koodinpätkällä tarkoitan merkkijonoa joka voi sisältää kuvan.  Jos sinulla on kuva joka ei ole missään palvelimessa, niin tässä foorumissa on jokaiselle kirjoittajalle oma galleria johon voi liittää kuvan ja sitten siitä poimia merkkijonon jolla kuva liitetään tähän.  Jormaa, ehkä myös kaivelee se, ettei hän vissiin osaa niin yksinkertaista toimenpidettä tehdä.  Tähän omaan galleriaan eivät kaikki voi kuitenkaan liittää kuvaansa syystä tai toisesta.  Tätä tarkoitin kun kerroin, että "kuvan liittäminen nimellä Kari Lajunen ei syystä tai toisesta onnistu."

Jorma ei joko tajua tai ei enää halua tajuta, että kyse oli nimenomaan siitä.  Tosin ihan rehellisestihän Jorma kertoo, että

Quote
"Minulla on lähes aina ongelmia ymmärtää Lajusen viestien syvintä olemusta. Ainakin osittain on kysymys myös tyylistä kirjoittaa kovin epäselvästi. Esimerkiksi tässä tapauksessa et kertaakaan puhunut galleriasta."

Galleriasta en puhunut koska se oli itsestäänselvyys.  Omat kuvat kun lähetetään aina sieltä ellei itse halua käyttää jo jollain toisella palvelimella olevia kuvia.  Vaasalaisia infon omaa galleriaa kuuluisi muutenkin käyttää sillä se on ainoa palvelin minkä Vaasalaisia.info pyrkii pitämään toiminnassa niin kauan kuin Vaasalaisia.info toimii.  Muilla palvelimilla olevien kuvien  toimivuudelle Vaasalaisia.info ei pysty tekemään mitään.  Muutenkin silloin kun kyseessä on oma kuva ja oma galleria, niin ei synny tekijänoikeusongelmia sillä aina kun kopioidaan jonkun toisen kuvan merkkijono ja kuva liitetään, niin silloin se on jonkun toisen kuva.

Kuvat, joita lähetän, ovat omia tai tekijänoikeuden omaaviani kuvia.  Myös Jorman surkea yritys vesittää tämä ajatus viittaamalla yleislakkokuvaan, on oma kuvani mutta se on liitetty merkkijonona eli sen osoite on poimittu toiselta palvelimelta tai se on liitetty omaan galleriaan ennenkuin ongelmat alkoivat.  Tätäkään Jorma tuskin tajuaisi että siellä jo olevat kuvat voi lähettää ilman eri ongelmia.  Ongelma syntyy vasta siinä kun sinne nyt yrittäisi liittää uutta kuvaa.  Se ei millään onnistu ja on pakko avata uusi tili.  Epäselvyyksien välttämiseksi on parasta avata lähes samalla nimellä.  Olen suositellut tässä tapaukessa avaamaan tilin käyttämällä etunimestä pelkkää alkukirjainta.  Moni on huomannut, että joku toinenkin tekee niin, paitsi tietysti Jorma joka ei sitä voi huomata.

En usko, että Jorma tätä vieläkään ymmärtää mutta uskon, että lähes kaikki muut.  

Jorman ymmärrys on valikoiva ja se on ihan ymmärrettävää.

Ei kukaan ole seppä syntyessään ja jokainen on hyvä omalla alallaan.  Ammattiyhdistysasioista en lähtisi Jorman kanssa väittelemään sillä häviäisin siinä varmasti eikä tarkoitus ole väitellä.  On vain niin ikävää kun se jolle selostaa, putoaa kärryiltä jo alkumetreillä.  Silloin on paha jatkaa vaikka nyt sen teen.

Odotan mielenkiinnolla Jorman "punnausta" sillä kakat ovat jo ikäänkuin menneet housuun.  Ei siinä enää auta minkäänlainen  "supistusyritys."

On myös yllättävää, että samassa viestissä, mistä Jorma poimi päivämäärän ja alkoi selittelemään ja nyt kertoi etten puhunut galleriasta mitään, kerron kuitenkin nimenomaan galleriasta.  Tässä alla lainaus omasta viestistäni.
Quote
Kokelas

 Poissa

Viestejä: 19


  
   
Vs: Siirto uudelle palvelimelle
« Vastaus #15 : 09.06.10 - klo:16:48:23 »

Vähän valaistusta asiaan.  Olen rekisteröinyt tämän nimen 18.3. kun palvelin kadotti salasanani.  Tällä nimellä kuvan lähetys kuitenkin onnistuu.   Josko tämä auttaisi jotenkin löytämään oikopolkua.  Eli tästä voi päätellä, että jos nimi on rekisteröity 18.3.2010 tai jälkeen niin kuvien siirto galleriaan onnistuu.  Mutta jos on rekisteröitynyt tuntemattoman ajan aikaisemmin, se ei onnistu.  Tai jos on aloittanut kuvien siirtämisen vasta tuon ajan jälkeen niin sekin voi onnistua.  Tai jos on luonut albumin galleriaan vasta tuon ajan jälkeen.  En kerkeä nyt kokeilemaan mutta noita kannattaa kokeilla.

Viestin kirjoituksen aikaan emme vielä tiedä paljoakaan mutta kyllä sen mitä Jorma ei vieläkään, eli, että Galleria on ongelman avainsana.

Kertokaa hyvät ihmiset joku se Jormalle kun hän ei tätä ymmärrä kumminkaan.

Tässä vaiheessa Jorma on jo niin pahasti "kuutamolla" että ehkä kerron vielä lisää.  

Varsinainen syy, miksi otin uuden nimimerkin oli tuo salasanan hetkellinen kadotus.  Avasin uuden nimellä K Lajunen ja syy vielä silloin ei ollut kuvien liitosesto palvelimeen.  Kun salasana sitten palautui syntyi tuo galleriaongelma jossain vaiheessa.  Huomasin heti, että se onnistuu tuolla toisella nimellä.  Koska se ratkaisi ongelman, oli mielestäni turha alkaa selittelemään, että avasin uuden nimen toisesta syystä.  Mielestäni tämä on ihan riittävä syy, että sen galleria toimii.  Vain Jorma Kivimäelle, niin ja tietysti jollekin toiselle jonka nimeä ei saa turaan lausua ja joka on pudonnut kelkasta jo alkumetreillä, on luonnollista, ettei asia mene ns, "jakeluun."

Huh huh.  Voiko tätä enää perusteellisemmin selittää?
« Last Edit: 14. 12. 2010 06:06 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Siirto uudelle palvelimelle
« Reply #27 on: 14. 12. 2010 07:07 »
Kyllä minä K.Lajunen jo aikaa sitten ymmärsin, mistä tuossa oli kysymys. Sinähän et osannut vastata kysymykseeni, miksi olit pystynyt liittämään kuvia Kari Lajunen nimellä. Niiskutti antoi siihen lopulta yksityiskohtaisen selvityksen. Ilmeisesti sen jälkeen sinäkin vasta ”muistit” mistä oli kysymys.

Mikään selvä asia ei ole se, että kuvia pitää laittaa galleriaan ja sieltä sitten tänne. Kyllä näille keskustelufoorumeille voi normaalisti kuvia liittää miltä tahansa palvelimelta, niin myös tänne uudet kirjoittajat, kuten K.Lajunen. Vaasalaisen mukaan kysymys on palvelimella olevasta bugista, joka ei mahdollista vanhojen rekisteröityjen kirjoittajien liittämään kuvia muualta kuin galleriasta. Tuosta bugistako kaikkien pitäisi tietää itsestäänselvyytenä ?

Minulla ei tosiaankaan ole mitään tuota galleriaa vastaan, kunhan totesin ettei minulla ole mitään tarvetta sille. Olen koko kirjoitushistorian aikana liittänyt ehkä 2-3 kuvaa tekstiini. En minä sen takia halua kahta samankaltaista nimeä (sinun tapaasi Kari Lajunen ja K.Lajunen) tänne rekisteröidä, jotta voisin kuvia liittää.

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Siirto uudelle palvelimelle
« Reply #28 on: 14. 12. 2010 10:10 »
Piti sanomani, että vaasalaisen mukaan bugi on gallerian softassa ja vanhat rekisteröityneet kirjoittajat eivät voi sieltä liittää kuvia.

Mitä olen yleensä pannut merkille, että kuvien liittämiseen keskustelupalstoille (en puhu tästä forumista) myös joiltain muilta palvelimilta, saattaa liittyä ongelmia. Yleensä kai kuvien lähettäminen ulkoa tulevalta palvelimelta kuitenkin onnistuu.

Onhan noita ilmaisia kuvapalvelimia (ImageShack tai alla olevan kuvan palvelin jne. )maailma täynnä, johon on helppo lähettää haluamansa kuva. Käsittääkseni myös tuolta galleriasta kuvan kopioiminen on mahdollista ja sen jälkeen laittaa se kertakäyttöä varten ulkoiselle palvelimelle.
Itselleni pidän sitä yksinkertaisempana kuin tuplarekisteröitymistä tänne.

Alla oleva kuva ei ole tämän forumin gallariasta, mutta näkyy silti.

« Last Edit: 14. 12. 2010 11:11 by Jorma Kivimäki »

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Siirto uudelle palvelimelle
« Reply #29 on: 14. 12. 2010 10:10 »
Näin se on.  Onglema on vain ja ainoastaan vanhojen kirjoittajien galleriassa.  He eivät tämän bugin takia voi liittää omia kuviaan omaan galleriaansa.  Itse kuulun näihin vanhoihin kirjoittajiin ja luultavasti myös Kivimäkikin.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Canis Satrapis

  • Guest
Vs: Siirto uudelle palvelimelle
« Reply #30 on: 14. 12. 2010 10:10 »
Täydennän tätä sillä, että monella on juuri tietty kuva, jonka hän haluaa näyttää muille ja ei halua tallentaa sitä yleiselle palvelimelle. vaasalaisia.info Gallerian etu on se, että tagittamalla kuvan, muutkin sen löytävät.

Kuinka moni on huomannut että esim. Avattaren voi ohjata vieraaltä palvelimelta tähän foorumiin.  Samoin You Tube videon kunhan muistaa pienentää screenin kokoa.

Ylläpito laittoi minun kuvani (tosin pienen odottelun jälkaeen) foorumikuvaksi kun olin sen hänelle lähettänyt.
« Last Edit: 14. 12. 2010 11:11 by Canis Satrapis »