Author Topic: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.  (Read 267659 times)

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #760 on: 16. 06. 2011 21:09 »
No jaa.  Kyllähän sille käyttöä löytyy.  Tässä yksi luovuuden tulos.




Kypäräkamera on monipuolinen.  Siinä on laserosoitin.  Se ja kissa ovat ihan hauska
yhdistelmä.  
« Last Edit: 17. 06. 2011 05:05 by Vahtimestari »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #761 on: 16. 06. 2011 22:10 »
No jaa.  Kyllähän sille käyttöä löytyy.  Tässä yksi luovuuden tulos.




Kypäräkamera on monipuolinen.  Siinä on laserosoitin.  Se ja kissa ovat ihan hauska
yhdistelmä. 

Luonnonsuojelija-herkkoo tässä heti huolestumaan etteihän eläimiä vahingoitettu tämän kuvauksen aikana

Onks toi laservalo ihan turvallinen osoitella

.

Offline Rinnewood

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 586
  • Gender: Male
    • View Profile
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #762 on: 16. 06. 2011 22:10 »
......voi ei, minä kun  odotin hiukan edistystä! :(

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #763 on: 16. 06. 2011 22:10 »

Onks toi laservalo ihan turvallinen osoitella

.


En menisi kokeilemaan.

« Last Edit: 16. 06. 2011 22:10 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Niiskutti

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1632
    • View Profile
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #764 on: 17. 06. 2011 10:10 »
Aikani kuluksi tepastelin aamupäivällä Alkulan tilalle tekemään vähän vlogia...

Jännitti kamalasti yksin höpistä kameralle, kun paikalla oli muitakin ihmisiä, taisivat luulla että oon päiväkävelyllä Huutoniemen polilta. No, mitäs väliä sillä.

Koska en ollut mitään etukäteen sopinut niin en ruvennut tivaamaan haastattelua keneltäkään, mutta ajattelin, että kunhan tässä loma koittaa niin voisin käydä vähän paremmankin pätkän tekemässä, kun ilmeisesti tuolla kulkee jokin historiapolku ja muuta. Tällä kertaa mua nyt vaan kiinnosti eläimet.

http://www.youtube.com/watch?v=xUHG-1UPNaQ


Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #765 on: 17. 06. 2011 11:11 »
Aikani kuluksi tepastelin aamupäivällä Alkulan tilalle tekemään vähän vlogia... 


Pari kolme tyyppii tos sun videolla näkyi olevan lauhkeita ku lampaat.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #766 on: 17. 06. 2011 11:11 »
Eihän se ole ollenkaan vaikeata-
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Niiskutti

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1632
    • View Profile
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #767 on: 17. 06. 2011 11:11 »
Eihän se ole ollenkaan vaikeata-

Ei ole vaikeaa, jos ei välitä ihmisten uteliaista katseista. Kaikki uusi on aina enemmän tai vähemmän outoa.

Alkula on paikkana sellainen, joka mielestäni ansaitsisi jonain kauniina päivänä enemmänkin kuvausta, niinkun ihan jos telineen ottais ja vähä joka suunnasta kuvailis ja haastattelisi ja sillai hienosti dokumentoisi ja tekisi niistä sitten koosteen. Siinä olisi varmasti koko tiimille hommia. Mielessäni on visio, jonka lopputulos saattaisi sopia kriittisimmänkin katsojan silmille. No, saapa nähdä tuleeko lopputuloksesta sitten minkälainen.

On Vaasassa varmaan muitakin paikkoja, mutta jos alottais tästä, kun tää on ihan kesähommia, talvellahan tuolla on vaan lunta... nyt kukki pensaat ja sun muut kauniisti.

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #768 on: 17. 06. 2011 13:01 »

Koska en ollut mitään etukäteen sopinut niin en ruvennut tivaamaan haastattelua keneltäkään, mutta ajattelin, että kunhan tässä loma koittaa niin voisin käydä vähän paremmankin pätkän tekemässä, kun ilmeisesti tuolla kulkee jokin historiapolku ja muuta. Tällä kertaa mua nyt vaan kiinnosti eläimet.

http://www.youtube.com/watch?v=xUHG-1UPNaQ


Nehän käyttäytyi tosi sivistyneesti toisin kuin jotkut syvästi sivistymättömät "työssäkäyntialue" -möykkääjämaahiset että voisivat ottaa mallia

.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #769 on: 17. 06. 2011 18:06 »
Yritin ottaa jälleen opiksi.  Edellisessä videossa oli nukuttava musiikki. Tässä ei ole.
Rinnewood antoi vinkin, että sitä kaupunkiajeluvideota voisi nopeuttaa.  Ajoin tässä
videossa keskustasta Sundomiin ja takaisin.  Nopeutin sen 16-kertaiseksi.  

Rinnewood toivoi parannusta.  Toivottavasti tämä olisi ainakin suunta sinnepäin.





Joku voi ihmetellä miksi mitäänsanomattoman tuntuisia videoita tulee minulta nyt lähes joka päivä.  Syy on se, että opiskelen uuden elokuvatyökalun käytön.
« Last Edit: 18. 06. 2011 05:05 by vaasalainen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Niiskutti

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1632
    • View Profile
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #770 on: 17. 06. 2011 19:07 »
No joo... ei paha.. parempi kuin se aiempi. Saatko muuten elokuvatyökalulla auki ne tiedostot grillibileistä? Auttaako se siinä yhtään? Itse en ole tutkinut tuota ohjelmaa ollenkaan.

Sitten yksi asia mikä on ruvennu risomaan...
Intro ja outro kestävät tuosta videosta muutamaa sekuntia vaille puolet.

Intro 27sek ja outro 45sek

Blaah, olen katsellut sitä niin paljon, että alkaa jo rasittaa...

Jekku ole kiltti ja tee uusi... tuo on/oli ihan hieno, mutta siihenkin on kyllästynyt ja Google Earthiinkin on tullut uusi kuva Vaasan torista.. Se "zoomaus" Vaasaan on ihan jees, sen voisi ideana säästää ihan hyvin.

Sopiva pituus on ehkä 5-10 sek... haluan ainakin itse mahdollisimman nopeasti nähdä sen uuden videon enkä samaa introa kerta toisensa jälkeen... Ja jos nyt saisi vielä toivoa, niin ei mielellään mitään vuosilukuja, joita sitten pitää muutella.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #771 on: 17. 06. 2011 19:07 »
No joo... ei paha.. parempi kuin se aiempi. Saatko muuten elokuvatyökalulla auki ne tiedostot grillibileistä? Auttaako se siinä yhtään? Itse en ole tutkinut tuota ohjelmaa ollenkaan.

Pitää kokeilla.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #772 on: 18. 06. 2011 06:06 »
Minäkin olen innostunut videoiden värkkäämisestä ja haastattelin Mauri J. V. Öljymäkeä siitä, mitä Vaasan kauppatorille voisi tehdä.  Videoiden tekemisessä kauppahallissa on monia ongelmia, joista suurimmat ovat valojen ja äänen hallinta;  miten saada kolina pois ja valot tasattua.

Olen myös jatkanut Windowsin ilmaisen Live-elokuvatyökalun opiskelua.  Erianomainen ohjelma vasta-alkajalle.  Tulen vaihtamaan kokemuksia Lajusen kanssa melko tiiviisti.

Tässä Öljymäen haastattelussa en ole käyttänhyt enmsimmäistäkään editorin hienoista ominaisuuksista, vaan kaikki on mahdollisimman pelkistettyä:

Klikkaa kuvaa nähdäksesi videon:


« Last Edit: 18. 06. 2011 06:06 by vaasalainen »
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #773 on: 18. 06. 2011 07:07 »
.

Tällainen video kuin Vaasa - Sundom - Vaasa

Onko se Sundom edelleen tabu ja "kiellettyä aluetta" jota ei saa kuvata kuin parin talon verran, kai siellä enemmänkin asutusta on?

http://youtu.be/LPln8NTFbdk

.



Offline Marko Heinonen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 755
  • Gender: Male
  • Marko Heinonen
    • View Profile
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #774 on: 18. 06. 2011 07:07 »
.

Tällainen video kuin Vaasa - Sundom - Vaasa

Onko se Sundom edelleen tabu ja "kiellettyä aluetta" jota ei saa kuvata kuin parin talon verran, kai siellä enemmänkin asutusta on?

http://youtu.be/LPln8NTFbdk


Sama. Eihän tuossa käyty kuin "huulilla".
Reippaasti vaan peremmälle asti, vaikka ihan Kronviikiin...
Näitä vois selvästi kehittää kiertelemällä enemmän aina kyseisellä alueella, varmasti mielenkiinto lisääntyisi.

MARKO HEINONEN
kaupunginvaltuutettu (kok)
-Vaasa-
"kova kokoomuslainen, jonka sisällä asuu pieni vihreä perussuomalainen demari"

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #775 on: 18. 06. 2011 08:08 »
Hyvä ajatus.  Pitää muistaa tuo ensi kerralla. 

Tuo kuvaus oli tehty työkeikkani ohella ja en viitsinyt ihan pihaan asti kuvata ja sitten vain tulin takaisin.  Olisin toki voinut ihan hyvin jatkaa sitten pidemmälle.

Juuri tällaisia mielipiteitä kaivataan sillä kaksi silmäparia huomaa aina enemmän kuin yksi.

Kiitos vinkistä.

Videon alkuperäinen tarkoitus oli testata uutta kypäräkameraa ja leikkaustyökalun käytön opettelu.  Mikään ei olisi estänyt ajamasta hieman pidemmälle ja ajatella myös videon lopputulosta.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #776 on: 18. 06. 2011 10:10 »
Otan mielelläni vastaan vinkkejä henkilöistä, joista voisi tehdän henkilöhaastattelun.  Kysymyksesä ei tarvitse olla  "paikallinen merkkihenkilö", vaan myös hyvät stoorit kiinnostavat.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Klaus Berg

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1527
  • Gender: Male
  • Elämä on juoksukilpailu ajan kanssa
    • View Profile
    • Blogi
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #777 on: 18. 06. 2011 18:06 »
Hyvä video kauppahallista taas, kiitos toimitukselle.
Ja jatkakaa samaan malliin. (Kyllä joku mainoskin tuonne mahtuisi?)


Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #778 on: 18. 06. 2011 19:07 »
Siis mainos.  Periaatteessa kyllä nyt kun olen eläkkeellä.  Tosin minulla on vain freelancer verokirja, joten homma lahoaa siihen ja yritystä en perusta.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline kamaroudari1

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 977
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #779 on: 18. 06. 2011 20:08 »
Sundomissa varmasti on mielenkiintoista paikalliststa kerrottavaa. KyläTV tekee säännöllistä ohjematarjottavaa, mutta ainoastaan ruotsinkielistä. Suomeksi mitään ei voi tehdä, se kun aiheuttaisi närkästystä.

Offline Marko Heinonen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 755
  • Gender: Male
  • Marko Heinonen
    • View Profile
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #780 on: 18. 06. 2011 20:08 »
Sundomissa varmasti on mielenkiintoista paikalliststa kerrottavaa. KyläTV tekee säännöllistä ohjematarjottavaa, mutta ainoastaan ruotsinkielistä. Suomeksi mitään ei voi tehdä, se kun aiheuttaisi närkästystä.

Tähän väliin pakko kerto tositarina.
Viime vaalien jälkeen sundomin paikallistelevisiosta soitettiin, ja haluttiin haastatteluun, olinhan uusi sundomilainen valtuutettu.
Kun pienen jutustelun jälkeen kysyin, voinko puhua haastattelussa suomea, kun tuo ruotsi ei oikein täysin taivu, niin tuli syvä hiljaisuus... 
Ei kuulemma uskalla, koska osa katsojista närkästyy jos Sundom TV:ssä puhutaan suomea.
Tämän jälken ei ole tullut yhteydenottoja mistään asiasta.
MARKO HEINONEN
kaupunginvaltuutettu (kok)
-Vaasa-
"kova kokoomuslainen, jonka sisällä asuu pieni vihreä perussuomalainen demari"

Offline Niiskutti

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1632
    • View Profile
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #781 on: 19. 06. 2011 08:08 »
Videoiden tekemisessä kauppahallissa on monia ongelmia, joista suurimmat ovat valojen ja äänen hallinta;  miten saada kolina pois ja valot tasattua.

Nääh... mielestäni on ihan ok, että taustalta kuuluu ääniä. Antaa eläväisen kuvan kauppahallista.

Itse jälleen kerran alitin kaikki rimat ja yritin keksiä hauskan tavan kertoa Youtube-tuttavilleni, että meillä alkoi kesäloma!!
Kaikki videolla on tarkkaan harkittua ja käsikirjoitettua:

http://youtu.be/y6mzaOXht6g Junaa vastalla...

Luulen, että vitsi ei kokonaan kaikille aukea, mutta en rupee sitä selittelemään koska se on typerintä mitä tiedän... katso jos katsot ja niinkuin Olvikin joskus mainosti, että "älä ota sitä vakavasti!"

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #782 on: 19. 06. 2011 10:10 »
 
Videoiden tekemisessä kauppahallissa on monia ongelmia, joista suurimmat ovat valojen ja äänen hallinta;  miten saada kolina pois ja valot tasattua.

Nääh... mielestäni on ihan ok, että taustalta kuuluu ääniä. Antaa eläväisen kuvan kauppahallista. 
[/quote]

Aivan.  Olen Niiskutin kanssa täysin samaa mieltä.  Taustameteli kuuluu kauppahalliin.  Jos se vielä tuosta vähenee niin tulee vaikutelma, että työryhmä ei olekaan hallissa vaan studiossa ja silloin se rikkoo tunnelman.

Ääni näyttäisi olevan ainoa mikä viittaa, että haastattelu tehdään hallissa.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #783 on: 19. 06. 2011 11:11 »
Tarkoitin sitä, että Mauri Öljymäen napsuttelu pöytään siirtyi mikkiin.  Nyt se yritetään poistaa kumiotassuilla pöydänjalkojen alle tai eririllisellä laudalla mikrofonin alle, missä on kumitassut.

Olen samaa mieltä että kauppahallin häly kuuluu asiaan.

Leikkasin videon mahdollisimman suoraviivaisesti ilman mitään "krumeluureja".

Seuraavissa videoissa on sittenmukna hikan enemmän viitteitä kauppahaliin.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

jekku

  • Guest
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #784 on: 19. 06. 2011 13:01 »
Tässä olisi uusi ehdotus alkutunnukseksi, jos joku haluaa, se on vain 12 sekuntia joten muut tekstit pitää lisätä itse.
Pimpelipomin paikalle voi halutessaan vaihtaa mieleisempää soittoa ken haluaa.

http://dl.dropbox.com/u/25264663/vaasainfo2.mpg

Klikkaa hiiren oikealla ja valitse "tallenna kohde levylle"

Videon loppuun ei mielestäni mitään pitkää kuvaa tarvita mutta jonkinlainen logo ehkä olisi paikallaan, löytyisikö palstalta graafikkoa tekemään moisen.


« Last Edit: 19. 06. 2011 14:02 by jekku »

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #785 on: 19. 06. 2011 16:04 »
Onkohan minulla oikea Quicktime päivitys tai sitten puuttuu joku komponetti.  Sain normaalin transfeering-ilmoituksen ja sen jälkeen kysymysmerkin ja sen jälkeen ei mitään.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #786 on: 19. 06. 2011 18:06 »
Tässä video tänään keskipäivällä kauppatorilta.


Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #787 on: 19. 06. 2011 19:07 »

Videoiden tekemisessä kauppahallissa on monia ongelmia, joista suurimmat ovat valojen ja äänen hallinta;  miten saada kolina pois ja valot tasattua.

Nääh... mielestäni on ihan ok, että taustalta kuuluu ääniä. Antaa eläväisen kuvan kauppahallista.  


Aivan.  Olen Niiskutin kanssa täysin samaa mieltä.  Taustameteli kuuluu kauppahalliin.  Jos se vielä tuosta vähenee niin tulee vaikutelma, että työryhmä ei olekaan hallissa vaan studiossa ja silloin se rikkoo tunnelman.

Ääni näyttäisi olevan ainoa mikä viittaa, että haastattelu tehdään hallissa.

En ole tässä mikään ex-pertti mutta eikös noita mikrofoneja ole kahdenlaisia, joka suunnasta ääntä ottavia ja sitten voimakkaasti suuntaavia, tarkoitus juuri vähentää taustahälyä ja nostaa puhujan ääntä paremmin esiin

.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #788 on: 20. 06. 2011 11:11 »
Onkohan minulla oikea Quicktime päivitys tai sitten puuttuu joku komponetti.  Sain normaalin transfeering-ilmoituksen ja sen jälkeen kysymysmerkin ja sen jälkeen ei mitään.

Pystyn kyllä katsomaan tuon mutta elokuvatyökalu ei hyväksy sitä tuossa muodossa.  Vastaavasti Pazera konvertointiohjelma ei hyväksynyt sitä heti ensiyrittämällä joten seuraavaan videoon se ei vielä ehdi koska video on jo valmis ja vaatii vain ylläpidon oikolukua ja hyväksyntää tai hylkäystä.

Mielestäni se on oikein hyvä.  Kiitos jekku.

Seuraava video on ensimmäisen kerran koskettava ja suoraan kauppatorilta.  Siis jos se hyväksytään blogiin.  

Quote
n ole tässä mikään ex-pertti mutta eikös noita mikrofoneja ole kahdenlaisia, joka suunnasta ääntä ottavia ja sitten voimakkaasti suuntaavia, tarkoitus juuri vähentää taustahälyä ja nostaa puhujan ääntä paremmin esiin

On.
« Last Edit: 20. 06. 2011 11:11 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #789 on: 20. 06. 2011 12:12 »
Tässä mahdollisesti koskettava video.  En kirjoita saatetetkstiä.  Video puhukoon puolestaan.

Tämä on yksi ihmiskohtalo monien joukossa.



Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline kamaroudari1

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 977
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #790 on: 20. 06. 2011 13:01 »
Kyllä mikroneille löytyy useampikin suuntakuvio kuin vain kaksi. Laulusolistit käyttävät melkeinpä poikkeuksetta hertta suuntakuvioista (esim.SM58) mikrofonia, joka melkeimpä pannaan suuhun, jotta se ottaisi vaan sen laulun. Sitten on superhertta, tai supercardioidi jolla vähän laajempi suuntakuvio. Lisäksi on joukko muitakin suuntakuvioita. Kaikkia löytyy myös kondesaattorimikeistä. Mikroneilla tunnelmoidaan etäisyyksillä äänilähteestä.

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #791 on: 20. 06. 2011 19:07 »
Tässä mahdollisesti koskettava video.  En kirjoita saatetetkstiä.  Video puhukoon puolestaan.

Tämä on yksi ihmiskohtalo monien joukossa.





Ei mitään uutta sinänsä, syntyperäinen suomalainen on edelleen se kolmannen luokan kansalainen omassa maassaan, syvä häpeä

.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #792 on: 21. 06. 2011 11:11 »
Pertin tarina keskeytettiin hänen oikeusturvansa vuoks omassa ketjussani.  Hyväksyn sen,  mutta "täällä" videotuotanto saa jatkua.

Videon nimi.  Tällä kertaa xx pulloa.

Videon on kuvannut kuvattavan luvalla hänen edunvalvoja Mikko Voutilainen ja leikannut Kari Lajunen.


« Last Edit: 21. 06. 2011 12:12 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #793 on: 21. 06. 2011 12:12 »
Nämä eivät ole videotiimiläisten videoita, mutta liittyvät Vaasaan:

Taajamajuna 450 lähdössä Vaasasta Seinäjoaeölle:
Nimm. danne937

http://www.youtube.com/watch?v=r7KnU2qeTzk

Kalastuksen päivä sisäsaamassa 11.06. 2011
Nimm. Jorkale

http://www.youtube.com/watch?v=BfFbL3lh3Cw

« Last Edit: 21. 06. 2011 13:01 by vaasalainen »
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #794 on: 21. 06. 2011 12:12 »
Pertin tarina keskeytettiin hänen oikeusturvansa vuoks omassa ketjussani.  Hyväksyn sen,  mutta "täällä" videotuotanto saa jatkua.

Videon nimi.  Tällä kertaa xx pulloa.

Videon on kuvannut kuvattavan luvalla hänen edunvalvoja Mikko Voutilainen ja leikannut Kari Lajunen.


Tämä toiminta ei minusta vaikuta ollenkaan asialliselta vaikka tässä olisikin kuvattavan lupa.

Pakkomielle vääntää tänne vaikka mitä ?  (tekstini ei koske vaasalaisen lähettämiä linkkejä)

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #795 on: 03. 07. 2011 13:01 »
Kävin tänään Lidlissä ostamassa Laitilan Wirvoitusjuomatehtaan sitruuna soodaa.  Kuvasin samalla paluumatkan.  Nopeutin sen 8 kertaiseksi joten nopeus parhaimmillaan voidaan muuttaa olevaksi yli Formulavauhdin eli yli 400km/h.

Katsokaa Formulavauhdilla Melaniemestä Västervikiin.

http://www.youtube.com/watch?v=KMYXVxQqlwg
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Klaus Berg

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1527
  • Gender: Male
  • Elämä on juoksukilpailu ajan kanssa
    • View Profile
    • Blogi
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #796 on: 03. 07. 2011 18:06 »
Kiva video, mutta Babitsinin "Bensaa suonissa" olisi ollut vielä parempi musiikkivalinta ?

Offline ThorsHamR

  • Kokelas
  • *
  • Posts: 37
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #797 on: 04. 07. 2011 07:07 »
Kiva video, mutta Babitsinin "Bensaa suonissa" olisi ollut vielä parempi musiikkivalinta ?


Bensaa suonissa on sitte Rauli "Badding" Somerjoen biisi ettei jää kenellekkään epäselväksi

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #798 on: 04. 07. 2011 08:08 »
Kiva video, mutta Babitsinin "Bensaa suonissa" olisi ollut vielä parempi musiikkivalinta ?

Kerrankin voin olla Klasun kanssa samaa mieltä, vaikka esittäjä onkin väärä. No olisi Sammy Babitsinilta toki löytynyt myös videoon sopivampi Daa-da daa-da. Nyt taustamusiikin perusteella olisi voinut odottaa videolla surullista loppua. En tokikaan odottanut, kun kysymyksessä oli tämän forumin video.

Offline Niiskutti

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1632
    • View Profile
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #799 on: 04. 07. 2011 08:08 »
No syy siihen, ettei kumpaakaan edellämainittua ollut taustamusana, on yksinkertaisesti tekijänoikeudet.
Mutta laittakaa video äänettömäksi ja hakekaa haluamanne musiikki toiseen välilehteen esim. sieltä Youtubesta niin sittenhän kaikki on ok.

Itsellenikin tuli maininta tuosta taustamusasta jota käytin Club25-videolla:

Videosi saattaa sisältää sisältöä, jonka omistavat tai jonka lisenssin omistavat seuraavat sisällönomistajat:
Yhteisö: Music Publishing Rights Collecting Society Sisältötyyppi: Musikaalisävellys
Mitä minun pitäisi tehdä?
Sinulta ei vaadita toimenpiteitä. Videosi on edelleen käytettävissä maailmanlaajuisesti. Joissain tapauksissa videosi vieressä voi näkyä mainoksia.


Youtube voi myös poistaa/hiljentää täysin ääniraidan, mikäli havaitsee tekijänoikeuden alaista taustamusiikkia tms. Jos video on esim. TV-ohjelma tms. niin se useimmiten poistetaan kokonaan ja varoituksia napsahtelee.