Author Topic: Ikea Vaasaan?  (Read 109967 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Re: Ikea Vaasaan?
« Reply #200 on: 12. 07. 2008 16:04 »
Tämä pdf tuli tänään aamupäivällä.  Lähettaja on nimimerki "Kaksi kaupunkia"

Seinäjoealla on nyt myönnetty se,mitä Vaasasa ei ole vielä tajuttu.

http://www.netikka.net/vaasalaisia/foorumiapu/Ilkka12.07.08.pdf
« Last Edit: 12. 07. 2008 16:04 by vaasalainen »
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Marko Heinonen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 755
  • Gender: Male
  • Marko Heinonen
    • View Profile
    • Email
Re: Ikea Vaasaan?
« Reply #201 on: 12. 07. 2008 17:05 »
Tuossa olet oikeassa, että keskustaa pitää elävöittää ja asuntoja myös ihan ytimeenkin rakentaa, mutta! Jos verrataan s.joen ja vaasan kaupungin (siis ydinkeskustan) asukastiheyttä, on se vaasassa moninkertainen. Itse (olin aikoinani Östermyrassa töissä) en pidä tuota kirjoituksen seinäjoen infraan liittyvää ongelmaa niinkään vaasan ongelmana (toki meilläkin on ongelmia rakenteessa, mutta hiukan toisenlaisia). S.joella ei ole ns. näkyvää tai tunnistettavaa kaupungin keskusta, mikä vaasassa on torin ympäristössä. Muutenkin pidän s.joen ja vaasan vertaamista lähinnä jokisten uhoamisena, niin paljon on vaasassa sellaista, mitä s.joella ei (siis infraan liittyvää). Myyran väkiluku kasvaa vain keinotekoisilla kuntaliitoksilla, esim. on vaikea sulattaa/mieltää peräseinäjokea seinäjoen kaupunkiin kuuluvaksi, vaikka se liitoksen jälkeen kuuluukin.
MARKO HEINONEN
kaupunginvaltuutettu (kok)
-Vaasa-
"kova kokoomuslainen, jonka sisällä asuu pieni vihreä perussuomalainen demari"

Offline PeterK

  • Vakituinen
  • **
  • Posts: 58
    • View Profile
Re: Ikea Vaasaan?
« Reply #202 on: 12. 07. 2008 19:07 »
Olen usein käynyt Seinäjoella ja keskustellut paljon ihmisten kanssa. Kun on ollut puhetta, että Seinäjoki sen kun kasvaa vain, kuulin siihen lähes aina saman syyn.

Seinäjoen kaupungin ei tarvitse huolehtia oikeastaan mistään muusta, kuin siitä, että tarjolla olevaa tonttimaata riittää. Väkeä pukkaa tulemaan ihan riittävästi joka suunnasta, kun vaan on tarjolla tarpeeksi tontteja.

Nuorille lapsiperheille on suorastaan taloudellista uhkapeliä lähteä rakentamaan  omakotitaloa Seinäjoen naapurikuntiin, vaikka mielellään monet näin tekisivätkin. Omakotitaloon joudutaan investoimaan  väh. 200.000€  ja ottamaan lainaa kovalla korolla. Aina on olemassa vaara, että 2-3 vuoden päästä ollaan työttömiä ja on muutettava toiselle  paikkakunnalle työn perässä eli talo on laitettava myyntiin. Seinäjoella ja Nurmossa talojen hintataso säilyy, mutta talo sivukylässä myydään lähes aina tappiolla. 50.000€ tappio on ihan normaalia.

Tämä on yksittäiselle lapsiperheelle liian suuri riski, niinpä haetaan tontti Seinäjoelta ja ajetaan sitten joka päivä autolla töihin vaikkapa Laihialle.

Argumentin, että Seinäjoki kasvaa vain kuntaliitosten avulla olen kuullut oikeastaan vain täällä Vaasassa.


Offline Klaus Berg

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1527
  • Gender: Male
  • Elämä on juoksukilpailu ajan kanssa
    • View Profile
    • Blogi
    • Email
Re: Ikea Vaasaan?
« Reply #203 on: 07. 11. 2008 17:05 »
IKEAn konsernisivuilla oli yli 20 uutta tavarataloa lueteltu 2009 valmistuvaksi.
Ei siellä puhuttu yhtään mitään Vaasan tavaratalosta.

Ei taida tulla tänne käpykylään ?

Offline pee1assa

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 298
    • View Profile
    • Email
Re: Ikea Vaasaan?
« Reply #204 on: 07. 11. 2008 19:07 »
Klaus Berg #203
"Ei taida tulla tänne käpykylään?"

Aika erikoista Pro Vaasan (=Vaasan puolesta) edustajalta haukkua omaa kaupunkiaan "käpykyläksi"!

Jos Vaasa on käpykylä, niin miksi Klaus Berg voi asua ko. paikassa?

Jos Klaus Berg ei arvosta omaa kaupunkiaan, niin onko tämä myös koko Pro Vaasan kanta?
Onko Vaasa Pro Vaasan mielestä "käpykylä"?

fableable

  • Guest
Re: Ikea Vaasaan?
« Reply #205 on: 07. 11. 2008 22:10 »
Klaus Berg #203
"Ei taida tulla tänne käpykylään?"

Aika erikoista Pro Vaasan (=Vaasan puolesta) edustajalta haukkua omaa kaupunkiaan "käpykyläksi"!

Jos Vaasa on käpykylä, niin miksi Klaus Berg voi asua ko. paikassa?

Jos Klaus Berg ei arvosta omaa kaupunkiaan, niin onko tämä myös koko Pro Vaasan kanta?
Onko Vaasa Pro Vaasan mielestä "käpykylä"?

 
Tämä on osa sitä Pro-Vaasan omaksumaa  virhelinjaa, joka  siivitti heidät vaalitappioon ja  jatkaa edelleen yhdistyksen lopullista häviämistä Vaasan valtuusto kartalta.

 Jos  mahdolisesti käsvisi niin ettei Ikea tulisikaan Vaasaan, niin Ikea ei sitten yksinkertaisesti ansaitse Vaasaa.
Mutta Ikea tulee. Kuka on väittänyt että  Vaasan kohde olisi  Ikean 2009 valmistuvien tavaratalojen joukossa?

Toki Seinäjoella voidaan tiivistää, kun lähes "latoja" on keskikaupungilla. Ikea ei halua keskustoihin,eikä sitä sijoiteta Vaasan keskustaan. Mitä  siis Seinäjoella on oivallettu sellaista, joka  kuuluisi tähän topiciin?

 
« Last Edit: 07. 11. 2008 23:11 by fableable »

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Re: Ikea Vaasaan?
« Reply #206 on: 08. 11. 2008 09:09 »
Mitäs tekemistä Pro Vaasalla on tämän Ikean kanssa? Tuo tyhjänpäiväinennen Fableapplen agiteeraus saisi nyt jo mennä  unhon öihin. Näyttää olevan Fable aplella tosi huono rätinkipää tai sitten koko mies on tyhjän jauhaja.
Koeta nyt laskea 4 valtuutettua vastaan  47, niin millä helvetillä saat provaasan näin mahtavaksi
ryhmäksi, että se yksin päättää asioista. Ja minä tiedän sen, että Provaasa ei ole tehnyt
Ikean vastaista kokouksdessaan päätöstä. Koska on tehnyt ja mikä on pöytäkirjassa pykälä?
Koetas esittää.

Pentti Suksi

fableable

  • Guest
Re: Ikea Vaasaan?
« Reply #207 on: 08. 11. 2008 10:10 »
Mitäs tekemistä Pro Vaasalla on tämän Ikean kanssa? Tuo tyhjänpäiväinennen Fableapplen agiteeraus saisi nyt jo mennä  unhon öihin. Näyttää olevan Fable aplella tosi huono rätinkipää tai sitten koko mies on tyhjän jauhaja.
Koeta nyt laskea 4 valtuutettua vastaan  47, niin millä helvetillä saat provaasan näin mahtavaksi
ryhmäksi, että se yksin päättää asioista. Ja minä tiedän sen, että Provaasa ei ole tehnyt
Ikean vastaista kokouksdessaan päätöstä. Koska on tehnyt ja mikä on pöytäkirjassa pykälä?
Koetas esittää.

Pentti Suksi

Pentti Suksi hyvä!

Kun nyt olet tullut sieltä ”ylähuoneesta” kommentoimaan tänne  ”hölöttäjien” ja ”tyhjän jauhajien”  osastolle, vaikka  olet julistanut ties monennenko kerran meidät lopullisesti jättäneesi, niin  on minun sinulle ”hölötettävä” muutama sana.

Pentti Suksi,  miksi et ymmärrä  kirjoitettua ja toivottavasti luettua? Onko siihen jokin syy?
Olen aikaisemminkin joutunut useasti kanssasi saman problematiikan eteen. Enkä vain minä, vaan moni muu Vaasalainen ja ehkä myös moni ex Pro-Vaasan kannattaja. Debatti kanssasi on mahdotonta. Olen kyllä tosissani kanssasi yrittänyt.

 Pentti Suksi, olenko nyt väittänyt tai mitenkään ilmaissut, että Pro Vaasalla olisi negatiivinen Ikea päätös? EN! EN ! EN! Ymmärsitkö? Toistan vielä varmuudeksi; EN!

Mikä mielestäni tässä  kyseisessä Ikea- topicissa  on Pro-Vaasan  kohtalokas linja? Se, että   nimenomaan ne  ”HÖLÖTTÄJÄT” löytyvät Pro-Vaasan riveistä.  Pro- Vaasan Berg  ”HÖLÖTTÄÄ”, että ”Vaasa on käpykylä”, loukaten syvästi monia vaasalaisia, jotka ovat  tehneet työtä kaupungissa vuosikymmeniä, ja nostaneet sen  ei vain  yhdeksi Suomen kauneimmista, vaan myös menestyksekkäimmistä kaupungeista. Menikö nyt perille?

Offline qwer

  • Kansalaisaktiivi
  • ***
  • Posts: 209
    • View Profile
Re: Ikea Vaasaan?
« Reply #208 on: 08. 11. 2008 11:11 »
Tuo tyhjänpäiväinennen Fableapplen agiteeraus saisi nyt jo mennä  unhon öihin. Näyttää olevan Fable aplella tosi huono rätinkipää tai sitten koko mies on tyhjän jauhaja.
Pentti Suksi

Aika huvittavaa, että kirjoittaja, joka kirjoittaa mm. näin

http://www.vaasalaisia.info/keskustelu/index.php?topic=1669.msg58206#msg58206

Minä lopetan näiden nimerkkien kanssa keskustelut tähän, siinä ei  ole mitään rakentavaa. Jotkut nimerkit kirjoittaa asiallisesti, mutta sitten näitä puskasta puukottajia. Heihin olen todella kyllästynyt. Nimimerkkien takaa edesvastuuttomasti haukutaan tunnettua henkilöä,
sabotoidaan kirjoituksia ns. päällekirjoituiksina, häiriköidään , muutetaan keskustelua puuta heinää suuntaan. Ja sitten mikä on pahinta. Alkaa nimittelyt  ja ne menee niin pitkälle että ei enää itseänsä tunne...

käyttää nähdäkseni varsin säännönmukaisesti nimimerkistä fableable väännöstään Fableapple, jopa erikseen kirjoitettuna. Sattuu sopivasti sen verran erilaiset merkitykset noille sanoille, että en jaksa uskoa asian olevan pelkkää huolimattomuutta tai heikkoa englanninkielen taitoa. Minusta tästä on asiallisuus varsin kaukana, eikä harrastamansa tyyli kyllä tippaakaan lisää kirjoittajan jatkuvien marttyyri-itkuvirsien uskottavuutta.


Tämä on hyvästijättö nimimerkeille, kiitos kuitenkin seurasta.

Pentti Suksi

Tervetuloa vaan taas takaisin.

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Re: Ikea Vaasaan?
« Reply #209 on: 08. 11. 2008 11:11 »
Koeta lopettaa tuo tyhjäpäiväinen politikoiminen. Tässä on muutakin tekemistä, kuin lukea sinun politiikkajaarituksia. Vaalit on mennyt ja ne jutut kuuluu vaalia edeltyävään kauteen.

Kun et kerran höykäsen pöläystä tiedä Pro Vaasasta, niin älä kirjoittele joutavanpäiväisiä propanganda juttujasi.

Minä kyllä ymmärrän oikein hyvin asioita ja osaan jopa  lukea ja ymmärtää lukemani. Kirjoita asiaa, äläkä jatkuvasti asian vierestä. Perehdy ensiksi asioihin ja kirjoita sen jälkeen kun jotain tiedät.
No etkös sinä tuolla kirjoittanut ja syytit provaasaa ettei Ikea tule tänne. Ne jutut  mitä kirjoitat on täysiä propaganda juttuja.

 Minua ei tippaakaan häiritse se, että joku sanoo tätä käpyjkyläksi. Se on  hänen mielipide ja kai se johonkin perustuu. Tämä pieni on maaseutukaupunki ja se on tosiasia. Joka ei täällä viihdy, niin onhan maailman metropoleja menköön sinne.

Minä kyllä matkani varrella on olen nähnyt paljon kauniimpia kaupunkeja ja menestyneempiä.
Että se siitä. Vuonna 1960 meni Seinäjioella pari rapakatua ristiin, mitä se on tänä päivänä ja ensi vuonna ajaa Vaasan ohi. Täällä tuijotetaan rahaa tuottamattomalle merelle ja Seinäjoella rahaa tuottavalle lakeudelle.

Sitten tulee ProVaasan henkilöihin, niin mistä sinä tiedät ketä siellä on? Minä tiedän oikein hyvin. Sitten Sinä tiedät kuinka siellä on hölöttäjiä. Minä tiedän kyllä sinun puoleesi hölöttäjät ja paskan jauhajat. Depatti minun kanssa on mahdotonta, kaisen tiedät itsekin. Minä en ole mihinkään  päin uskovainen eikä tarvitse ketään epäjumalia kumarrella. Pystyn kirjoittamaan  mielipiteeni suoraan ja seisomaan myös sanojeni, takana ilman että minun tarvitsee ketään peljätä. Kun ei ole kenelläkkään velkaa ei tarvitse kumarassa kulkea.

Pentti Suksi

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Re: Ikea Vaasaan?
« Reply #210 on: 08. 11. 2008 11:11 »
Vastauksena gwelle ja muillekin:

En minä suinkaan ole kuollut, eikä minua pidä kuolleena käsitellä. Minulla on vapauteni ja sen säilytän. Jos teillä on huvituksia, niin pitäkää todella halvat huvitukset. Fable applen rätinkipää näyttää todella pettävän. Minä en todellakaan kovin paljoa pane painoarvoa nimerkkien kirjoituksille, koska niitä ei voi siteerata. Siksi köykäisiä  joidenkin kirjoittelut on.

Pentti Suksi
« Last Edit: 08. 11. 2008 12:12 by Pentti Suksi »

fableable

  • Guest
Re: Ikea Vaasaan?
« Reply #211 on: 08. 11. 2008 12:12 »
Koeta lopettaa tuo tyhjäpäiväinen politikoiminen. Tässä on muutakin tekemistä, kuin lukea sinun politiikkajaarituksia. Vaalit on mennyt ja ne jutut kuuluu vaalia edeltyävään kauteen.

Kun et kerran höykäsen pöläystä tiedä Pro Vaasasta, niin älä kirjoittele joutavanpäiväisiä propanganda juttujasi.

...........................................

Sitten tulee ProVaasan henkilöihin, niin mistä sinä tiedät ketä siellä on? Minä tiedän oikein hyvin. Sitten Sinä tiedät kuinka siellä on hölöttäjiä. .............................

Pentti Suksi

Lol!
No niin, se siitä sitten. Pentti on (taas) palannut ja Pentti on totisesti puhunut. Mutta onko sanomisillasi mitään painoarvoa enää, kun sanaasi ei voi tipan tipaa luottaa?
Olet tehnyt  polittisen konkurssin ja esiintymiselläsi siinä sivussa myös suuren karhunpalveluksen Pro Vaasalle.  Kyllä minä tunnen Pro Vaasaa. Siksi se säälittääkin, kun tietää mm. Lämminmäen ansiot ja Aino Siltasen pyyteettömän puurtamisen.
 
Olet lopettanut näyttävästi tämä blokin etusivua myöden politikoinnin, luopunut Pro Vaasan puheenjohtajuudesta, jättänyt hyvästit monta kertaa nimimerkkikirjoittajille jne.
Mikään näistä lupauksistasi ei ole pitänyt. 
  Nytkin on täysin epäselvää, kun tulet aateveljeäsi tässä  Ikea - topicissa puolustamaan, oletko vieläkin Pro-Vaasan puheenjohtaja ja yhdistyksen jäsen, ja voiko sanaasi tässäkään asiassa luottaa  centin vertaa.  Mitä  kirjoitat siis nyt, saattaa jo huomenna olla kohdallasi toisin.

 Ei minuakaan loukkaa yhtään se että, joku  sanoo Vaasaa käpykyläksi. Minua loukaa se, että  poliittinen ryhmittymä joka nimessäkin on Vaasa  saattaa toimia näin.  Se jäsen ja (poliitikko?), jonka tehtävä ja toimenkuva luulisi olevan  Vaasan paras, kehtaa kutsua  tätä kaupunkia käpykyläksi.
Ja sinäkin vielä  hävytön komppaat. Olen minäkin nähnyt maailmaa. Suuria metropolejakin. Vaan eipä vettä rantaa raskaampaa, kuin Vaasa.  Raukat menkööt rajan taa!     

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Re: Ikea Vaasaan?
« Reply #212 on: 08. 11. 2008 13:01 »
Se on aivan se ja sama mitä minuun luotat. Sinulta en painoarvojani kysele, etkä sinä ole minun  puntarini. Tuohon täysin tyhjäpäiväiseen politikoimiseen ja sen asiantunemattomuuteesi on todella kyllkästyttävää.

Minä en ole mitään konkurssia tehnyt, että sen heti voit  kättelyssä unohtaa. Minä teen minkä tahdon, enkä sinulta siihen tule lupaa kyselemään. Siihen hommaan sinä olet viimeinen henkilö. Joo, olen mielestäsi tehnyt karhunpalveluksen ja sen tien sudenpalveluksen ja vissiin koiran palveluksen päälle. Että mennään kaikki kerralla läpi.

Mitä murehtimista sinä nyt kannat ja huolta Pro Vaasasta kun  itse olit lörpöttelemässä yhtä sun toista vaalien edellä. Sinä et tunne ProVaasaa, että voit lörpöttelyt lopettaa tähän paikkaan. Kumpi meistä on  ollut puheenjohtajana sinä vai minä? Ja toiseksi minun tarvitse sinulta tulla kyselemään saanko minä jättää puheenjohtajuuden? Tiettävästi et ole minun esimieheni missään vaiheessa.

Sinulle tiedoksi, minä jätin puheenjohtajuuden vakavan sairauteni vuoksi ja sinä olit yksi niistä joka edesautoit minun sairauteni romahtamista. Minä yksinkertaisesti en enää jaksanut olla puheenjohtajana. Se oli ennen vaaleja jo selvä, minä lainkaan mainostanut itseäni. Minä sairastuin jo ennen vaaleja, mutta pidin suuni kiinni kokonaisuuden takia. Minun ero puheenjohtajuudesta johtui minun sairaudestani, onko se kovin vaikea sinun ymmärtää se. Joten kirjoita hieman kunnioittavammin.

Että lopeta tuo tyhjänpäiväinen politikointi joka ei perustu miltään osin tosiasioihin, vaan omaan mielikuvitukseen. Vaalit on ohitse, koeta tulla jo tähän hetkeen. Se on täyttä likasankopolitiikkaa mitä harjoitat ja olet harjoittanut ja olet aina jonnekin rähmälläsi mistä päin kullouinkin konjuktuurit puhaltaa. Sairaudestani huolimatta en ole kuollut enkä ole mennyt minkäänlaiseen konkurssiiin.

Ymmärtäisit pyytää tahditonta käytöstä anteeksi.

Pentti Suksi

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Re: Ikea Vaasaan?
« Reply #213 on: 08. 11. 2008 13:01 »
Tulkoon nyt vielä selvennykseksi henkilökohtainen konkurssini todellinen syy, seoli terveyden tilani romahtaminen syksyllä ja sille kun ei voi ihminen mitään. Ei edes lääketiede. Monet hommat on minulta nyt sitten iäksi tehty, m utta on sitä tullut tehdyksi. Yli 50 vuotta järjestötoimintaa jäi taakse,  onneksi sinne en enää halaja. Mitä siitä jos kroppa pettää kun vain polla kestää.

Minä olen nyt siinä vaiheessa elämää voin sanoa suoraan mitä ajattelen, en ole kellekkään velkaa en henkisesti enkä fyysisesti. Jos te kuvittelette että olisin hakenut tähtiä itselleni valtuustosta, niin ei pidä paikkaansa. Minut on tehdystä työstä hyvin korkeasti palkittu  ja täytyy itse kehua,
kun ette sitä muuten tiedä. Jos ne kunniat olisi tullut Englannista ja olisin englantilainen, niin olisin parlamentin ylähuoneen pysyvä jäsen. Mutta kun Suomessa ei tätä systeemiä ole. Ollaan sitten suomalaisia. Suomalaisena rakastan synnyimaatani ja tätä kaupunkia.

Pentti Suksi

Offline Klaus Berg

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1527
  • Gender: Male
  • Elämä on juoksukilpailu ajan kanssa
    • View Profile
    • Blogi
    • Email
Re: Ikea Vaasaan?
« Reply #214 on: 08. 11. 2008 15:03 »
Klaus Berg #203
"Ei taida tulla tänne käpykylään?"

Aika erikoista Pro Vaasan (=Vaasan puolesta) edustajalta haukkua omaa kaupunkiaan "käpykyläksi"!

Jos Vaasa on käpykylä, niin miksi Klaus Berg voi asua ko. paikassa?

Jos Klaus Berg ei arvosta omaa kaupunkiaan, niin onko tämä myös koko Pro Vaasan kanta?
Onko Vaasa Pro Vaasan mielestä "käpykylä"?

Klaus Berg sanoo mitä sanoo eikä se ole Pro Vaasan kanta. Se on minun henkilökohtainen kanta.
Mitä tulee sanaan "käpykylä" niin se ei ole pahalla sanottuna. Olen syntynyt täällä ja rakastan tätä käpykylääni yli kaiken. Kävin armeijan Utissa (laskuvarjojääkäreissä) ja ikävöin koko ajan kotiini. Se oli ainoa jakso elämässäni että olen ollut kaupungista poissa pidemmän aikaa.

Minulla on oikeus nimittää tätä kylää ihan miksi haluan ilman että jotkut rääpäleet alkaa siitä repimään minua tai Pro Vaasaa.

Tule Pertti sanomaan suoraan jos uskallat ? Sinun on ihan turha minua nalvailla täällä vaikka kerran annoinkin sinulle potkut.

fableable

  • Guest
Re: Ikea Vaasaan?
« Reply #215 on: 08. 11. 2008 15:03 »
Se on aivan se ja sama mitä minuun luotat. Sinulta en painoarvojani kysele, etkä sinä ole minun  puntarini. Tuohon täysin tyhjäpäiväiseen politikoimiseen ja sen asiantunemattomuuteesi on todella kyllkästyttävää.

Minä en ole mitään konkurssia tehnyt, että sen heti voit  kättelyssä unohtaa. Minä teen minkä tahdon, enkä sinulta siihen tule lupaa kyselemään. Siihen hommaan sinä olet viimeinen henkilö. Joo, olen mielestäsi tehnyt karhunpalveluksen ja sen tien sudenpalveluksen ja vissiin koiran palveluksen päälle. Että mennään kaikki kerralla läpi.

Mitä murehtimista sinä nyt kannat ja huolta Pro Vaasasta kun  itse olit lörpöttelemässä yhtä sun toista vaalien edellä. Sinä et tunne ProVaasaa, että voit lörpöttelyt lopettaa tähän paikkaan. Kumpi meistä on  ollut puheenjohtajana sinä vai minä? Ja toiseksi minun tarvitse sinulta tulla kyselemään saanko minä jättää puheenjohtajuuden? Tiettävästi et ole minun esimieheni missään vaiheessa.

Sinulle tiedoksi, minä jätin puheenjohtajuuden vakavan sairauteni vuoksi ja sinä olit yksi niistä joka edesautoit minun sairauteni romahtamista. 
Ymmärtäisit pyytää tahditonta käytöstä anteeksi.

Pentti Suksi

Lol!

  Hienosti tarinasi ”elää” ja lopettamispäätökset sekä niiden syyt sen mukana.
 Niinpä niin.  Enpä minä sitä oletakaan, että minulta lupaa mihinkään kysyisit ja mielipidettäni tippaakaan arvostaisit. Itse asiassa en edes sellaista ole koskaan esittänytkään. Mutta entäs ne muut Vaasalaiset ja valtakunnalliset, jotka tätä keskustelua seuraavat?  Käsittääkseni toimit nyt ja vaalikampanjasi aikana juuri samoin myös heitä kohtaan.  Etkö kuitenkin hakenut vaasalaisilta mandaattia valtuustoon? Jos oman toimintansa arviointia ei kestä ja kritiikistä sairastuu, ei pidä osallistua politiikan tekemiseen.

Oma motiivini oli tässä topicissa  itse aihe Ikea,  että  Pro Vaasan Bergin polittinen linjanveto; ”Vaasa käpykylä” josta tunnut olevan samaa mieltä.
 
 

fableable

  • Guest
Re: Ikea Vaasaan?
« Reply #216 on: 08. 11. 2008 15:03 »
Klaus Berg #203
"Ei taida tulla tänne käpykylään?"

Aika erikoista Pro Vaasan (=Vaasan puolesta) edustajalta haukkua omaa kaupunkiaan "käpykyläksi"!

Jos Vaasa on käpykylä, niin miksi Klaus Berg voi asua ko. paikassa?

Jos Klaus Berg ei arvosta omaa kaupunkiaan, niin onko tämä myös koko Pro Vaasan kanta?
Onko Vaasa Pro Vaasan mielestä "käpykylä"?

 
Tule Pertti sanomaan suoraan jos uskallat ? Sinun on ihan turha minua nalvailla täällä vaikka kerran annoinkin sinulle potkut.



Miksi  Klaus Berg sinun kuvasi alla lukee; "Viisas vaikenee" ?  Jos minä olisin Pertin asemassa,  lähtisin tältä istumalta. Kyllä on rumaa henkilökohtaisuuksiin menevää peliä.  Tuskin Berg tajuaa, että taas menee Pro Vaasan piikkiin.

Offline juuso

  • Kokelas
  • *
  • Posts: 30
    • View Profile
Re: Ikea Vaasaan?
« Reply #217 on: 08. 11. 2008 16:04 »

Onkohan tämä PRO VAASAN vaaliohjelmasta. Puheenjohtajan sana on kuitenkin yleensä koko porukan mielipide. Eikö PRO tarkoita puolesta? Jos tuo kirjoitus on siis Vaasan puolesta taistelevan ryhmittymän näkemys niin miltähän näyttäisi sen näkemys joka tasitelisi Vaasaa vastaan. (Itse asiassa tuo näkemys voisi olla jonkun sjokisen punaniskan mielipide...). Alkaa olla aika yllättävää, ettei enempää tullut ProVlle takkiin vaaleissa. Nämä sanomiset varmaan pysyy tallessa 3,5 vuotta?

 Minua ei tippaakaan häiritse se, että joku sanoo tätä (=VAASA) käpyjkyläksi. ... Tämä pieni on maaseutukaupunki ja se on tosiasia. ...
Minä kyllä matkani varrella on olen nähnyt paljon kauniimpia kaupunkeja ja menestyneempiä.
.. Vuonna 1960 meni Seinäjioella pari rapakatua ristiin, mitä se on tänä päivänä ja ensi vuonna ajaa Vaasan ohi. Täällä tuijotetaan rahaa tuottamattomalle merelle ja Seinäjoella rahaa tuottavalle lakeudelle.

Pentti Suksi

belurisk

  • Guest
Re: Ikea Vaasaan?
« Reply #218 on: 08. 11. 2008 16:04 »
Klaus Berg sanoo mitä sanoo eikä se ole Pro Vaasan kanta. Se on minun henkilökohtainen kanta.
Mitä tulee sanaan "käpykylä" niin se ei ole pahalla sanottuna. Olen syntynyt täällä ja rakastan tätä käpykylääni yli kaiken. Kävin armeijan Utissa (laskuvarjojääkäreissä) ja ikävöin koko ajan kotiini. Se oli ainoa jakso elämässäni että olen ollut kaupungista poissa pidemmän aikaa.

Minulla on oikeus nimittää tätä kylää ihan miksi haluan ilman että jotkut rääpäleet alkaa siitä repimään minua tai Pro Vaasaa.

Tule Pertti sanomaan suoraan jos uskallat ? Sinun on ihan turha minua nalvailla täällä vaikka kerran annoinkin sinulle potkut.


Suoritin oman varusmiespalvelukseni Oulun Hiukkavaarassa ja Haminassa vuosina 1971-72 (kivääri-/sissikoulutus).
Oulu on huikeasti muuttunut ja kehittynyt niistä ajoista, samoin jopa Hamina, joka silloin oli varsinainen ankea pikkukaupunki (varsinkin talviRUK:n aikana).
Totta on, kuten Klaus toteaa, että kotikaupunkiaan voi nimitellä miten haluaa.  Syntyperäisenä vaasalaisena en silti saa tämän päivän mittareilla Vaasasta "käpykylää".  Minulle Vaasa on oikea paikka asua ja elää.  Minua ei saisi kolmosen kehän sisäpuolelelle "villeillä hevosillakaan".

PS. Klaus, kuka muuten on mainitsemasi Pertti?

fableable

  • Guest
Re: Ikea Vaasaan?
« Reply #219 on: 08. 11. 2008 16:04 »

Minulla on oikeus nimittää tätä kylää ihan miksi haluan ilman että jotkut rääpäleet alkaa siitä repimään minua tai Pro Vaasaa.

Tule Pertti sanomaan suoraan jos uskallat ? Sinun on ihan turha minua nalvailla täällä vaikka kerran annoinkin sinulle potkut.


 
Totta on, kuten Klaus toteaa, että kotikaupunkiaan voi nimitellä miten haluaa.  Syntyperäisenä vaasalaisena en silti saa tämän päivän mittareilla Vaasasta "käpykylää".  Minulle Vaasa on oikea paikka asua ja elää.  Minua ei saisi kolmosen kehän sisäpuolelelle "villeillä hevosillakaan".

 

Tottapa hyvinkin.  nimitellä voi Vaasaa miksi vain, Polittinen  konkurssi ja itsemurhakin on sallittua vapaassa maassa.
 Kun Klaus haluaa pitää tästä nimityksestä nyt kiinni ja puheenjohtajakin tai siis ex... tai siis nykyinen, on  samoilla linjoilla enmpi seinäjokisia, niin  Klaushan voisi ottaa  pron kokouksessa esille uuden  yhditysninmen harkittavaksi; "PRO KÄPYKYLÄ".

Offline Professional

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 4930
  • Yhtä köyttä Yhdistykset Siperiaan.
    • View Profile
Re: Ikea Vaasaan?
« Reply #220 on: 08. 11. 2008 16:04 »

Omasta puolestani nämä Pro Vaasan sosiaalisen tilauksen ryssineet pikkuäijät voisi uittaa
sinne missä pippuri kasvaa.

Tämän session jälkeen tuskin enää muukaan paikallinen arvostus kasvaa.

Offline Klaus Berg

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1527
  • Gender: Male
  • Elämä on juoksukilpailu ajan kanssa
    • View Profile
    • Blogi
    • Email
Re: Ikea Vaasaan?
« Reply #221 on: 08. 11. 2008 17:05 »
Kyllä tämä Vaasa on ihan oikeasti käpykylä.

Ikean tavarataloja on maailman ympäri ja liikevaihto vaatimaton 22 miljardia euroa (miljardi on tuhat miljoonaa)

Miten mahtaa joku 55.000 ihmisen pikkukaupunki pärjätä mittelöissä, kun siellä mietitään minne pistää kymmenen miljoonan tönö pystyyn ? Suurin taitaa olla Golognen 50.000 neliön tavaratalo. Asukkaita yli kymmenen miljoonaa.

Mutta vaikka tämä on käpykylä niin ei estä rakastamasta tätä.
En vaihda mihinkään, koskaan.

Nojaaa... ehkä Costa Del Sol sitten eläkepäivillä.


Offline Tesu

  • Kansalaisaktiivi
  • ***
  • Posts: 136
    • View Profile
Re: Ikea Vaasaan?
« Reply #222 on: 08. 11. 2008 17:05 »
Eipä tuo käpykylä mielestäni niin halventava nimi ole, tai siis ei nimi miestä pahenna jos ei mies nimeä.
Googlettamalla löytyypi tuhansia käpykylä variaatioita ja jos otetaan esimerkkinä vaikkapa Helsinki niin käpylää sanotaan yleisesti käpykyläksi. Se ei niin pieni paikka olekaan ja mm. kaksi paikallislehteä siellä ilmestyy. Jos nyt oikein muistan niin käpylän sanomat, sekä käpylälehti taitaa olla ne oikeat nimet, tosin varma en ole siitä asiasta.
Tuo äsköinen oli ikäänkuin kevennys eikä vaadi sen enempää kommentointia.

Asiaan mentäessä mielestäni Klasun tekstistä kantautuu pikemminkin huoli kehityksen suunnasta täällä kotikaupungissamme. teksti on aika-ajoin kärkästä ja ymmärtääkseni ei ole ihme jos joku provosoituu.
Kuitenkin olen laittanut merkille ja moni muukin ihminen jonka kanssa olen keskustellut asiasta, niin ihmiset jotka edustavat pro Vaasaa ja kertovat täällä mielipiteitään yleistetään koko pro Vaasan ohjelmaksi, siis sanalla sanoen pro Vaasa on saanut mielestäni palstoilla liikakiin lokaa niskaan.
Itselläni on kieltämättä tullut mieleeni, että onko taustalla systemaattinen tarkoitus loata kyseistä puljua, en tiedä mutta ennenpitkää se kääntyy vastaan siitä on olemassa paljon esimerkkejä.
Ymmärrän toki että henkilö joka edustaa jotain ymmärretään herkästi koko puulaakin ajatukseksi.
Muistan kun aikoinaan kun pikkukuntia muutettiin kaupungeiksi, niin Jörn Donner oli sitä mieltä että samassa suhteessa Helsingistä voisi tulla oma valtio. Enpä usko että monikaan ajatteli sen olevan demareitten linja kauttaaltaan. Tulee vain mieleeni että jos tuon tyylisen takana olisi pro Vaasalainen niin aivan varmasti puhuttaisiin sen olevan yleinen linja koko liikkeellä.
Siis asian pointti on se, että mielestäni ei kannata vetää taustaa mukaan ihmisten mielipiteissä, ne pitäisi pystyä käsittelemään yksilötasolla.

 Tämä oli julkinen aatokseni asiasta ja itse blogin pääasiaan, kannatan ja toivon Ikean tulemista Vaasaan, se on piristävä asia kaikinpuolin Vaasalle ja varmasti lisäisi soppailu intoa meidän sanotaanko "käpykylässä". Aivan varmaa on, että siitä turistimäärästä mitä tänne liikkeen mukana tulee varisee myös muille yrittäjille. Sitä kautta työllisyys paranee, verotulot nousee ja tunnettavuutta saadaan enemmän Vaasalle. Ikea on Brändinä niin vahva ettei se kaipaa enempää esittelyjä. Toteampa vain että paikoissa jossa liike on, siellä on tapahtunut juuri edellämainitulla tavalla asiat.
 Ymmärrän toki Ikean tulon vaikeuttavan joidenkin pienien yrityksen toimintaa, mutta erikoistumalla ja verkostoitumalla pystyy kyllä vastaamaan haasteisiin, töitä se teettää ja sopeutumista haasteisiin enkä väitä, että se olisi helppoa, mutta väitän että se on mahdollista.
Muutos koetaan usein negatiiviseksi ja muistan kun aikoinaan keskustelua herätti paljon kivihaan rakentaminen. Yhtenä argumenttina todettiin ison keskuksen autioittavan keskustaa Vaasassa, mutta mielestäni on tapahtunut päinvastoin. Niin ja se on hyvä myös muistaa, että Kivihaan alue on tuonut paljon lisää työpaikkoja Vaasaan.
samaa tuo varmasti Ikea tullessaan. Uskosin että useita kymmeniä ja enpä ihmettelisi jos kaikenkaikkiaan välillisesti työpaikkoja tulisi lisää päälle sadan.
Niin ja kovasta kilpailusta hyötyy loppupelissä kuluttajat eli juuri me.
Minussa on ainakin "Sulo Vilenin" vikaa ja ostan jos halvalla saan

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Re: Ikea Vaasaan?
« Reply #223 on: 08. 11. 2008 18:06 »
Olen todella loputtoman väsynyt ja kyllästynyt tähän aina alituiseen provaasattamiseen
johon ei näemmä alkua ja loppua näy. Olen todellakin kurkkuani myöten täynnä tähän nimerkkien paskanjauhamiseen. Kun lukee noitten juttuja, niin tulee sivulliselle joka asiasta tiedä pätkääkään, että se on lähinnä mustalaisleiri joka on muuttamassa taivaaseen. Puheenjohtaja hyppii kuin vanha gorilla puukko hampaitten ja hevosruoska kädessä. Minä olen tullut sairaaksi tuon loputtoman ja päättymättömän tanssimisen minun persoonallisuuteni ympärillä. Joillakin nimimerkeillä on todellakin mielenkiintoa vanhan sairaan äijän ympärillä pyöriä aamusta iltaan, että ei nukkumaan tahdota keritä.

Fable apple on kuin pahin juoruämmä levittelemässä juoruja joiden todenperäisyyden kanssa
ei ole mitään tekemistä. Hän luulee että minä en elämässä muuta tee kuin loputtomiin provaasatan. Kyllä elämässä nyt muutakin on kuin loputtomiin loputtomiin jotakin kuin provaasattamista. Pitää välillä muistaa syödäkkin.
Onko Fable applelle pro vaasa ainut puolue, niinkuin täällä ei olisi muita puolueita olemassakaan.
Koita nyt välillä miettiä sitä jumalaista Rappea.

Minä olen ja haluan olla politiikan ulkopuolella. Minä tunnen ProVaasan ja sen jäsenet. Ihan miellyttävää ja fiksua porukkaa ja osoittivat minulle kauniit kiitokset puheenjohtajuudesta.
Kiitokset kiitoksista.

Kun minä olen tullut maailman suurkaupungeista tänne, kyllä tämä todellakin on pieni nukkuva käpykylä, suorastaan Nöffjork. Ja sanon omasta kotikaupungistani. Joka toista väittää on aikalailla nihilisti. Tämä on todella pieni maaseutukaupunki ja viihtyisä asua. En todellakaan viihtyisi missään Pariisissa, Lontoossa, Roomassa, Bankogissa, Pekingissä jne jne. Kun kansainvälisten veiraiden kanssa tulee Vaasaan, niin pitää varata istuimet vasemmalle puolelle junaa, ettei ne luule tulleensa entiseen Neuvostoliittoon tai pitää suunnitella venereitti niin ettei ne näe Mansikkasaarta. Seinäjoki nyt puhaltaa Vaasan edelle ja se johtuu Vaasan jankkaavista ja nukkuvista poliitikoista. Vaasa tuijottaa merelle josta ei rahaa tule, senkun siirtyäisi nyt jo viimein katseensa sitä elättävään maakuntaan. Lakeuden menestyjä olisi rahaisempi lauseke.

Se siitä.
Lopettakaa nyt jo tuo provaasattaminen ja Ikean kanssa ei sillä ole mitään tekemistä. Täysin asiatonta puhumista. Mietitään nyt miten Vaasaa kehitetään eikä jankuteta loputtomiin asiattomuuksia. Meillä on todella isoja ongelmia käsiteltävänä, koko sosiaalipuolen ongelmat joihin pitää löytyä ratkaisut.

Pentti Suksi

Offline Yhydes

  • Vakituinen
  • **
  • Posts: 54
    • View Profile
Re: Ikea Vaasaan?
« Reply #224 on: 08. 11. 2008 18:06 »
Eipä tuo käpykylä mielestäni niin halventava nimi ole,
Googlettamalla löytyypi tuhansia käpykylä variaatioita ja jos otetaan esimerkkinä vaikkapa Helsinki


                  Kyl kai Vasa sentään on käpykylä, vertailles Stadiin........

                   ..............Vaik käpkyllä sol Stadiki NewYork  nähen

                         Käpykyliis ompi käpylehmii kait ruunsaast

fableable

  • Guest
Re: Ikea Vaasaan?
« Reply #225 on: 08. 11. 2008 19:07 »
Eipä tuo käpykylä mielestäni niin halventava nimi ole, tai siis ei nimi miestä pahenna jos ei mies nimeä.
Googlettamalla löytyypi tuhansia käpykylä variaatioita ja jos otetaan esimerkkinä vaikkapa Helsinki niin käpylää sanotaan yleisesti käpykyläksi. Se ei niin pieni paikka olekaan ja mm. kaksi paikallislehteä siellä ilmestyy. Jos nyt oikein muistan niin käpylän sanomat, sekä käpylälehti taitaa olla ne oikeat nimet, 

   Pikasen  mielestäni ontuu  ajatuksesi  sanan  ”käpykylä” käytöstä . Toki sana ”käpykylä” sopii Helsingin kaupunginosaan jonka nimi jo on  Käpylä.  Tuossa viitekehyksessä se saa aivan toisenlaisen positiivisen leiman.   Kun Vaasalainen poliitikko käyttää ”käpykylä” termiä pohtiessaan Vaasan kehitysnäkymiä, saa sana aivan toisenlaisen merkityksen.  Bergin myöhemmät selitykset siitä, että Vaasa on ”käpykylä” suurkaupunkeihin verrattuna on aivan kakofoninen, kun  lapsikin tajuaa että näillä asioilla ei ole tässä  kyseisessä tapauksessa mitään merkitystä.
Miksi Vaasaa pitäisi verrata New Yorkiin, Tokioon, Lontooseen  jne? Mitä järkeä tällaisessa vertaamisessa on? 

 Vaasahan on yliopistokaupunki. sekä kehittyvä  monien alojen osaamisen ja huipputeknologian kaupunki.  ”Käpykylä” sopii siis paikkaan kovin huonosti, ja vielä huonommin Vaasalaisen poliitikon  tässä tapauksessa  Klaus Bergin suuhun.
 Jos  Vaasa olisi todella ”käpykylä”, ei Ikean   pomo olisi tällä koskaan vieraillut ja tavaratalolle annettu vihreää valoa.

 Mitä tulee ajatukseesi  Pro-Vaasan  päälle tulleesta ”loan heitosta” , se on  kyllä vailla perusteita.
 Lyhykäisyydessään Pro Vaasan muutama  "uusi nimi" lähes tuhosivat  julkisella esiintymisillään ja show:llaan  vanhojen konkarien työn  yhdistyksessä.

Mitä tulee ajatuksiisi Ikeasta, olen samaa mieltä. Esim.  alueella oleva kalustetalo Vepsäläinen tulee varmasti hyötymään Ikean tulosta.
« Last Edit: 08. 11. 2008 22:10 by fableable »

Offline massi

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 501
  • Gender: Male
  • ja eikun lapioimaan...
    • View Profile
Re: Ikea Vaasaan?
« Reply #226 on: 08. 11. 2008 20:08 »
Noh, käpykylä tai ei... minä olen aina ajatellut että S-joki on se käpykylä mutta nythän se alkaa olla Vaasan kokoinen joten eiköhän Vaasa ala olla käpykylä myös?!?

meidän olisi jo syytä saada kuntaliitoksia aikaan ennenkun tiputaan suomen TOP 20 suurimmat kaupungit listalta- taitaa sijoitus olla tällä hetkellä 16 ?

Muutos on tahtotila

fableable

  • Guest
Re: Ikea Vaasaan?
« Reply #227 on: 08. 11. 2008 20:08 »
Noh, käpykylä tai ei... minä olen aina ajatellut että S-joki on se käpykylä mutta nythän se alkaa olla Vaasan kokoinen joten eiköhän Vaasa ala olla käpykylä myös?!?

meidän olisi jo syytä saada kuntaliitoksia aikaan ennenkun tiputaan suomen TOP 20 suurimmat kaupungit listalta- taitaa sijoitus olla tällä hetkellä 16 ?



Mielestäni "käpykylä" termin sisältöön  kuuluu monet muutkin seikat, kuin pelkästään pinta-ala tai väestön määrä. Toki kuntaliitos naapureiden kanssa  olisi toivottavaa.
« Last Edit: 08. 11. 2008 20:08 by fableable »

AD

  • Guest
Re: Ikea Vaasaan?
« Reply #228 on: 08. 11. 2008 20:08 »
Noh, käpykylä tai ei... minä olen aina ajatellut että S-joki on se käpykylä mutta nythän se alkaa olla Vaasan kokoinen joten eiköhän Vaasa ala olla käpykylä myös?!?

meidän olisi jo syytä saada kuntaliitoksia aikaan ennenkun tiputaan suomen TOP 20 suurimmat kaupungit listalta- taitaa sijoitus olla tällä hetkellä 16 ?


Syyskuussa 2008 on Vaasa sijalla 13, ääsjoki 23, tuo kilpaileva kylä on kuitenkin vahvasti kasvava, kiitokset kuntaliitosten,,,

Offline massi

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 501
  • Gender: Male
  • ja eikun lapioimaan...
    • View Profile
Re: Ikea Vaasaan?
« Reply #229 on: 08. 11. 2008 20:08 »
Kyllähän käpykylä terminä luo tosiaan mielikuvan vähän muusta kun kaupungista äkkiseltään.

Mutta kaikki on aika suhteellista kun vertaa maailman suurkaupunkeihin...

Mutta alkuperäiselle aiheelle palatakseni:

Toivottavasti Ikea päätyy vaasaaan!

Ja tuo sijoitus 16 olikin listalta joka on vuonna 2009 kuntaliitosten jälkeen... (nyt sijoitus toki parempi)

kuten edellinen hienosti korjasikin...
Muutos on tahtotila

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Re: Ikea Vaasaan?
« Reply #230 on: 08. 11. 2008 20:08 »
Sillä loan heitolla on hyvin vahvat perusteet ja nimenomaan minuun suunnattu loan heitto, jossa
yhtenä viskelijänä oli Fable apple, joka näytä vieläkään tajuavan, että vaalit ohi.

Ja anna minun olla ja elää rauhassa, onko se paljon pyydetty?  Minä en ole koskaan elämääsi millään tavalla puuttunut enkä sinua häirinnyt. Sinä käsittelet minua kuin olisin suuri  rikollinen,
oliko se rikos että minua pyydettiin puheenjohtajaksi ja suostuin. Ja kiitokset esitettiin minulle työstäni, kun lähdin sairaana pois. Minä todellakin fyysisesti sairastuin ja vakavasti, oli se niin kovaa loan heittoa henkilökohtaisesti minua vastaan. Se oli myös perheelleni tuskaa, ettei vain minulle.

Olen monet vaalit olen käynyt läpi ja niitä vetänyt jopa maakuntatasolla. Näin raskasta vaalia en ole eläissäni kokenut kun nämä oli. Minä puhun kokemuksesta! Loppuosassa olin enemmän vuoteessa, kuin jaloillani. Vaalien takia yritin näytellä tervettä, vaikka olin sisältä täysin luhistunut.
No, yksi hyväkäs on nyt arkussa ja toinen linnassa. Luulin jo, että saan elää rauhassa. Niin eiköhän yksi hulikaani vielä huutele mettäpuskasta.

Pentti Suksi

fableable

  • Guest
Re: Ikea Vaasaan?
« Reply #231 on: 08. 11. 2008 21:09 »
Sillä loan heitolla on hyvin vahvat perusteet ja nimenomaan minuun suunnattu loan heitto, jossa
yhtenä viskelijänä oli Fable apple, joka näytä vieläkään tajuavan, että vaalit ohi.

Ja anna minun olla ja elää rauhassa, onko se paljon pyydetty?  Minä en ole koskaan elämääsi millään tavalla puuttunut enkä sinua häirinnyt. Sinä käsittelet minua kuin olisin suuri  rikollinen,
oliko se rikos että minua pyydettiin puheenjohtajaksi ja suostuin. Ja kiitokset esitettiin minulle työstäni, kun lähdin sairaana pois. Minä todellakin fyysisesti sairastuin ja vakavasti, oli se niin kovaa loan heittoa henkilökohtaisesti minua vastaan. Se oli myös perheelleni tuskaa, ettei vain minulle.

Olen monet vaalit olen käynyt läpi ja niitä vetänyt jopa maakuntatasolla. Näin raskasta vaalia en ole eläissäni kokenut kun nämä oli. Minä puhun kokemuksesta! Loppuosassa olin enemmän vuoteessa, kuin jaloillani. Vaalien takia yritin näytellä tervettä, vaikka olin sisältä täysin luhistunut.
No, yksi hyväkäs on nyt arkussa ja toinen linnassa. Luulin jo, että saan elää rauhassa. Niin eiköhän yksi hulikaani vielä huutele mettäpuskasta.

Pentti Suksi

Mitä loan heittoon tulee, niin tämä on sinun tulkintasi asiasta. Kaikki viestini ovat täältä luettavissa. En ole poistanut niitä niinkuin sinä omiasi.
Tämäkin episodi  vain vahvistaa  sitä  tosiasiaa, että olet kykenemätön debattiin asiasta. Vedät herneen nenääsi ja otat kaikki henkilökohtaisena hyökäyksenä  persoonaasi vastaan, joka on aivan väärä tulkinta.
 Olenko minä esim. nimitellyt sinua tällä? Entä oletko sinä nimitellyt minua ja monellako nimellä?
 Nyt ilmeisesti sain taas yhden nimen "huligaani" lisää. Kiitän siitä.  Sen antaminen on oikeutesi. Mutta en allekirjoita  taaskaan nimittelyjäsi. Asiaa ei muuta miksikään se että  olen nimimerkki. Kirjoitan mielipiteeni. Olen  arvioinut täällä Vaasalaisia tapahtumia ja politiikkaa. Pro Vaasaa olen arvostellut välillä kovinkin sanoin, ja mielestäni aivan aiheesta.  Näyttihän vaalituloskin
sen että ilman Ainon  äänivyöryä olisi  käynyt ohrasesti. Se todistaa epäonistumisenne muuallakin kuin vain  täällä. Ymmärrän hyvin sen, ettet halua enää vaaleja muistella tappion jälkeen, varsinkin kun olet jättänyt Pro-Vaasan. Sielä vaalitulos on kuitenkin vielä monta kertaa pohdinnassa.

Olen aikasemmin  toisessa  keskustelussa todennut mm  Pro-Vaasasta  ja sinusta näin; "Oman kirjoiteluni kärki kohdistui Pro Vaasaan ja Pentin agiteeraamiseen,
ei hänen persoonaansa, humaanisuuteensa tai aikaansannoksiinsa elämässä."
  Eikö siinä ole päinvastoin minulta tunnustus sinulle?  Sinä et  osaa erottaa  keskustelussa näitä asioita. Siksi   debatti kanssasi on mahdotonta. Enkä kyllä yhtään ihmettele jos olet  siinä terveytesikin menettänyt. Toivotan sinulle rauhallisia  terveitä eläkepäiviä.


« Last Edit: 09. 11. 2008 00:12 by fableable »

fableable

  • Guest
Re: Ikea Vaasaan?
« Reply #232 on: 08. 11. 2008 22:10 »
Kyllähän käpykylä terminä luo tosiaan mielikuvan vähän muusta kun kaupungista äkkiseltään.

 

Toivottavasti Ikea päätyy vaasaaan!

Ja tuo sijoitus 16 olikin listalta joka on vuonna 2009 kuntaliitosten jälkeen... (nyt sijoitus toki parempi)

 

Kyllä se tulee, jos suhdanteet sunnilleen pysyy uomissaan.
Olin muuten  Espoon Ikeassa hiljattain.  En  ihmettele  tavaratalon suosiota, enkä usko sen olevan pelkkä hintakysymyskään. Kaikki oli laadukasta ja hyvin somiteltua. Yllätys mm. oli, että koko perhe söi tuhdin aterian vain 10 eurolla  hienossa Ikea-ravintolassa.
« Last Edit: 09. 11. 2008 00:12 by fableable »

Offline Tesu

  • Kansalaisaktiivi
  • ***
  • Posts: 136
    • View Profile
Re: Ikea Vaasaan?
« Reply #233 on: 09. 11. 2008 07:07 »
Joo myönnetään Fableaplen olleen oikeassa tuossa käpykyläasiassa.
Kirjoituksessani oleva käpykyläosio oli tarkoitettu lähinnä retoriseksi pienimuotoiseksi pakinaksi.
Myöskin Vaasan vertaamista suurkaupunkeihin on jo kättelyssä vähän samaa luokkaa kuin partaveden ja lihapullien välinen ero ja vertauksesi kakofoniseen on aika osuva.
Mielestäni myös ne ovat epäsoinnussa (=kakofoninen) keskenään. Joskin itse koen klasun teksteistä sen olevan vain vertauskuva vailla suurempaa merkitystä.

Vaasa on kansainvälinen paikka, täältä löytyy yliopistoa kuten aikasemmin on todettu ja mielestäni myös Vaasaa tunnetaan paljon muuallakin kuin Suomessa.
Syynä tai sanotaanko ansion tästä saavat kansainväliset firmat, joita Vaasassa on.
Viittaan tällä lähinnä ABB;n, Wärtsilään ja tietenkiin Vaconiin, ym.
Ne ovat ehdottomasti kaupunkimme sanotaanko lippulaivoja mitä tunnettavuuteen tulee.

Seinäjoki on aika-ajoin pulpahtanut keskusteluissa esiin. Väitän Östermyran myös hyötyneen paljon Vaasan tilanteesta. Nimittäin Seinäjoella on paljon ns. alihankintafirmoja joitten päätilaajat ovat edellä mainitut firmat.
Ajatellen asiaa ensin yksilötasolla, niin pohjalaisen luonteenlaadun yksi erikoisominaisuus on hankkia samaa kuin naapuri ja jos mahdollista, niin vielä pikkuisen paree.
Valitettavasti Seinäjoki on ottanut juuri Vaasan naapuri vertauksekseen.
Muistan kun tehtiin Rewell center= tuli kiirus tehdä eps tori, Botnia halli= tehtiin Seinäjokiareena, ym. ym. Esimerkkejä löytyisi vaikka kuinka!
Tuntuukin että heillä kehitys on paljolti sitä, että seurataan mitä Vaasa tekee ja he tekevät sitten perässä. Ja niin jos jotain saadaan aikaiseksi niin sitä ei periaatteestakaan anneta tänne ja yhteistyössa vain viimeisessä hädässä otetaan Vaasaan yhteyttä. MM. tangomarkkinat ovat yksi, mielummin semifinalit pidetään Raisiossa tai nythän se muuttuu Turkuun, mutta ei missään tapauksessa Vaasaan.
Vaasa on hirveän avoin paikka verrattuna Seinäjokeen, tämän voi verrata vaikkapa kaupungin palveluksessa olevia työntekijöitä jotka ovat nk. ulkopaikkakuntalaisia. Suhdeluku on valtava verrattuna Vaasaan ja Seinäjokeen, siis Vaasan eduksi. Lisäksi en malta olla ajattelematta alihankintaa, montakohan Vaasalaista firmaa tekee Seinäjoen suuntaan alihankintatöitä?
Seinäjoen väkiluku on nostettu keinotekoisesti liitosten myötä ja se kortti on käytetty. Meidän talousalueella se on vasta edessä ja uskon että jossain vaiheessa järki voittaa täälläkin ja liitokset tulevat.
Niin ja mennäkseni Ikeaan joka on blogin pääaihe. Kun Vaasassa julkistettiin Ikean kiinnostus Vaasaan, niin eiköhän Seinäjoella tullut kiirus ottaa itse yhteys Ingavariin (olikohan oikea nimi?) ja vongata liikettä siihen suuntaan. Näin ainakin lehdissä mainittiin. siis tämmöistä se on nykyään Östermyrassa. Käytös on heillä lähinnä samaa luokkaa kuin kärpäsissä jotka navetassa pörräävät lehmien takaliston lähettyvillä. Niille on olemassa myös rahvaanomaisempi nimi ja sitä on käsittääkseni Seinäjokisten päättäjien toiminta verbaalisesti, valitettavasti.
Olen itse ollut kauan sitä mieltä, että Vaasan olisi syytä tehdä yhteistyötä pietarsaaren ja Kokkolan kanssa ja jättää Seinäjoki omaan huomaansa, tämä koskee myös yrityksiä.
siis kiteyttäen Ikea Vaasaan! Se on myös Seinäjoki Vaasa pelissä oiva tikkikortti meidän eduksi.

Offline Klaus Berg

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1527
  • Gender: Male
  • Elämä on juoksukilpailu ajan kanssa
    • View Profile
    • Blogi
    • Email
Re: Ikea Vaasaan?
« Reply #234 on: 09. 11. 2008 08:08 »
Ikealla on nyt 4 kauppaa Suomessa. Espoo, Vantaa, Turku, Raisio.
Jos sinä suunnittelisit Suomen markkinoiden perusteella minne laittaisit seuraavan tai seuraavat kaupat niin mihin niitä laittaisit ?

Minä en ainakaan laittaisi sitä 55.000 ihmisen Vaasaan, kun vaihtoehtoina olisi Tampere, Jyväskylä, Kuopio, Oulu, Lahti jne. jne.  Näissä mainituissa kaupungeissa ja ympäristöissä on vähän paljon enemmän pipoa kuin täällä merenrantakaupungissa josta vain itäpuolella on asukkaita ja länsipuolella meri.

Halooo... luuletteko että IKEA on rakennettu maailman imperiumiksi tyhmyydellä ?

kylanpaa

  • Guest
Re: Ikea Vaasaan?
« Reply #235 on: 09. 11. 2008 08:08 »
LOPETA FABLE!!!!!!!!

fableable

  • Guest
Re: Ikea Vaasaan?
« Reply #236 on: 09. 11. 2008 10:10 »
Ikealla on nyt 4 kauppaa Suomessa. Espoo, Vantaa, Turku, Raisio.
Jos sinä suunnittelisit Suomen markkinoiden perusteella minne laittaisit seuraavan tai seuraavat kaupat niin mihin niitä laittaisit ?

Minä en ainakaan laittaisi sitä 55.000 ihmisen Vaasaan, kun vaihtoehtoina olisi Tampere, Jyväskylä, Kuopio, Oulu, Lahti jne. jne.  Näissä mainituissa kaupungeissa ja ympäristöissä on vähän paljon enemmän pipoa kuin täällä merenrantakaupungissa josta vain itäpuolella on asukkaita ja länsipuolella meri.

Halooo... luuletteko että IKEA on rakennettu maailman imperiumiksi tyhmyydellä ?



Tampereellehan tulee Ikea.
http://www.kauppalehti.fi/5/i/talous/uutiset/etusivu/uutinen.jsp?oid=2198

Imperiumi laajenee kohti pohjoista.

Imperiumin vastaisku Motonetistä?

Eihän Ikea rakenna imperiumiaan niin kuin byrokraatit. He  ovat viisaita ja ymmärtävät, että Seinäjoelta  ja  Ala-Vetelistäkin voidaan käydä Vaasan Ikeassa. Heillä on jopa omia bussejakin asiakkaitten hakemiseen.
« Last Edit: 09. 11. 2008 10:10 by fableable »

fableable

  • Guest
Re: Ikea Vaasaan?
« Reply #237 on: 09. 11. 2008 10:10 »
LOPETA FABLE!!!!!!!!

Lopetan sitten, kun  nousen kaupunginhallitukseen.

eklu

  • Guest
Re: Ikea Vaasaan?
« Reply #238 on: 09. 11. 2008 13:01 »
Kun Ikea tulee niin eipä tarvi enään mistää lähteä etsimään kunnon tavaraa, kiinassa tehtyä roskaa vaan saa kun viimeisetkin liikkeet laittaa lapun luukulle. Motonetti tekee saman kunnon työkaluille ja auton varaosille.

Offline Professional

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 4930
  • Yhtä köyttä Yhdistykset Siperiaan.
    • View Profile
Re: Ikea Vaasaan?
« Reply #239 on: 09. 11. 2008 13:01 »
Kun Ikea tulee niin eipä tarvi enään mistää lähteä etsimään kunnon tavaraa, kiinassa tehtyä roskaa vaan saa kun viimeisetkin liikkeet laittaa lapun luukulle. Motonetti tekee saman kunnon työkaluille ja auton varaosille.


Tai sanotaanko mieluimmin, että Motonet liittyy muiden kunnon varaosia ja työkaluja myyvien
joukkoon, eli käytännössä Vaasan alueella samat asiakkaat jakaen.

Muu kamahan sitten lieneekin tätä "Kiinatasolla" lisensoitua paskaa, eli halpasälällä tilkiten.

Etunaan tosin edelleenkin nk. nettimyynti, eli asiakaspiirinsä Vaasaa kauemmaksi tietty, laajentaen.

Ja mikäli ammattityökaluista ja varaosista  puhutaan.

Kyllä ne on tähänkin saakka saatu Vaasasta, vain merkit, sekä hinnat vaihtelee...