.Kieltämättä ikävää joutua vaihtamaan nimensäkin jonkun syvästi sivistymättömän koksu ryökäleen takia joka ei itse ymmärrä edes hävetä vaan muut joutuu häpeämään hänenkin puolestaan
Mäntsälän kokoomuksen vaalipäällikön hurja huijaustausta - uhri kertoo: "Haki univormulla vain uskottavuutta"Torstai 9.2.2017 klo 07.25 (päivitetty klo 09.16)
Kokoomuksen kuntavaaliehdokas Tommi Antero Aura on onnistunut huijauksissaan useasti.
LUE MYÖS
Mäntsälän kokoomuksen vaalipäälliköllä rikollinen tausta: Kontolla petoksia, tuorein syyte vireillä
Mäntsälän kokoomuksen vaalipäällikkö ja kuntavaaliehdokas Tommi Antero Auraa syytetään Helsingin käräjäoikeudessa törkeistä petoksista, petoksista ja väärennyksestä.
Syytteen mukaan Aura huijasi itselleen asunnon, lainan pankilta ja valaisimia asuntoon.
Syyttäjä vaatii Auralle vankeusrangaistusta.

Petteri Orpo kehui vaalipäällikköä vaalivideolla. (ANTERO AURAN VAALIVIDEO)
Petteri Orpo kehui vaalipäällikköä vaalivideolla. (ANTERO AURAN VAALIVIDEO)"Helsingin kaupungin henkilökunta ilmoitti pankille helmikuussa 2015, että asunnon osakekirjat voi luovuttaa Auralle, koska tämä oli näyttänyt kuitit kaupasta. Aura sai haltuunsa asunnon osakekirjat 23. helmikuuta 2015.
Seuraavana päivänä Aura neuvotteli haastehakemuksen mukaan Helsingin Pantti Oy:n kanssa lainasta, jossa asunto toimisi panttina. Helsingin Pantti Oy ei kuitenkaan myöntänyt lainaa, koska kävi ilmi, että Auralla ollut isännöitsijäntodistus oli väärennetty.
26. helmikuuta 2015 Aura neuvotteli lainasta Nordea pankin kanssa.
Syytteen mukaan Aura kertoi Nordea pankin lainaneuvottelussa voittaneensa lotossa suuren summan. Aura väitti maksaneensa lottovoitolla kaikki velkansa ulosottovirastoon ja asuntolainansa.
Neuvottelussa Aura esitteli pankkivirkailijalle väärennettyä tiliotetta, jonka mukaan hän oli saanut Veikkaukselta yli 1 320 000 euroa rahaa. Tuosta summasta hän väitti maksaneensa 300 000 euron ulosottovelkansa ja lähes 320 000 euron asuntovelkansa. Todellisuudessa Aura ei ollut voittanut lotossa mitään.
Aura esitteli lainaneuvotteluissa myös hallintatodistusta asuntoon.
Nordea pankki otti maaliskuun alussa 2015 Auralta vastaan pantiksi asunnon osakekirjan ja myönsi Auralle sitä vastaan 45 000 euron lainan. Lisäksi hänelle myönnettiin luottokortti 5000 euron luottorajalla.
Muutaman päivän päästä tästä Aura teki Nordealta saamansa lainan avulla ostosopimuksen 40 000 euron Subaru-merkkisestä autosta erään yrityksen kanssa.
Aura valmisteli maksuntekohetkeksi luovutussopimuksen, jonka avulla hän sai siirrettyä auton yrityksensä nimiin"
http://www.iltalehti.fi/politiikka/201702082200067356_pi.shtmlKaima joutui vaihtamaan nimeä petoksia tehtailleen Mäntsälän kokoomuksen vaalipäällikön vuoksiTorstai 9.2.2017 klo 09.55
Tommi Antero Auran kaima joutui vaihtamaan etunimensä, kun hän sai liikaa puheluita petoksiin liittyen.
"Iltalehden haastattelema mies joutui vaihtamaan nimeä 37-vuotiaana, koska elämä Tommi Antero Auran nimikaimana kävi liian raskaaksi.

- Jouduin vuodesta 1992 saakka vastailemaan puheluihin, jotka koskivat autopetoksia ja myöhemmin myös muita petoksia. Olin samanniminen ja vieläpä samanikäinen. Joitakin vuosia sitten yksi kaverini kertoi, että minun osoitteeni ja lasteni tiedot oli levitetty nettiin. Eräs tuttu poliisi neuvoi minua laittamaan kaikki tietoni salaisiksi ja muuttamaan nimeni, entinen Tommi Aura kertoo.
Mies ei halua kertoa uutta etunimeään julkisuuteen, kun hän viimein on saanut elää rauhassa viime vuodet.
- 13 vuotta sain puheluja ja selittelin. Minulta kysyttiin jatkuvasti olenko se legendaarinen huijari. Kun jätin kastenimeni pois, puhelut loppuivat.
Mies muistaa edelleen ensimmäisen saamansa puhelun. Se tuli äidiltä, kun hän oli armeijassa.
- Äitini soitti minulle ja ihmetteli miksi olen ostanut Ford Sierran. Jostain huijaamisesta oli kyse silloinkin. Kysyin äidiltäni, että tiesikö hän paljonko armeijasta saa päivärahaa. Sillä rahalla ei autoja ostella.
Mies ehti elää 37 vuotta Tommi Aurana.
- Olihan se iso muutos vaihtaa nimeä, kun olin aina ollut Tommi. Mutta oli raskasta vastailla jatkuvasti puheluihin, joissa kysyttiin petoksista."
http://www.iltalehti.fi/uutiset/201702082200067395_uu.shtmlKuntalaiset paljastivat Mäntsälän vaalipäällikön rikostaustan kokoomukselleTorstai 9.2.2017 klo 09.54
Tommi Antero Aura meni mukaan Mäntsälän kokoomuksen toimintaan vuosi sitten.
" Kokoomuksessa saatiin kuulla Tommi Antero Auran rikostaustasta hyvin pian sen jälkeen, kun Aura liittyi puolueeseen.
Vuosi sitten Aura valittiin Mäntsälän kokoomuksen hallitukseen.
Hallitus kokoontuu sunnuntaina päättämään jatkosta.
Mäntsälän kokoomuksen puheenjohtaja Anna Helinin mukaan Aura tuli puolueen toimintaan mukaan vuosi sitten. Aura valittiin myös Mäntsälän kokoomuksen hallitukseen viime syksynä.
- Siinä vaiheessa kun hän tuli meidän toimintaan mukaan, meillä ei ollut tiedossa hänen rikostaustansa. Hän ei ottanut sitä itse esiin, vaan ulkopuolisten taholta saimme tietää siitä, Helin kertoo.
Kuntalaiset huolissaanUseat kuntalaiset ottivat yhteyttä suoraan Mäntsälän kokoomukseen ja kertoivat Auran tekemistä rikoksista.
- Kuntalaiset ottivat yhteyttä ja halusivat informoida, että ottakaa selvää Auran taustoista. Tällä tavalla yhteisö tuki toinen toisiaan. Löysimme Aurasta tietoja netistä ja kävimme sitten hänen kanssaan vakavat keskustelut. Hän kertoi siinä yhteydessä itse menneisyydessä olevasta taustastaan, Helin sanoo."
http://www.iltalehti.fi/uutiset/201702082200067552_uu.shtml.