Author Topic: Poliitikkojen rehellisyys  (Read 2857 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Poliitikkojen rehellisyys
« on: 09. 08. 2013 09:09 »
Eilen taiteiden yössä istuskelimme luotsiptsaalla ja seuraani liittyi erään lehden toimittaja , kaiken muun mielenkiintoisen keskustelun lomassa pohdimme voiko puolueeseen kuuluva edustaja olla täysin rehellinen . Onko niin ettei poliitikko voi olla ihan oma itsensä , mielipiteet ja päätökset suitsii puolueet aika kovallakin kädellä ja mieliin tulee kyllä Räsäsen kommentit toimia omantunnon mukaan ja toimisiko tämä myös vaikkapa kunnallispolitiikassakin.
veritas odium parit.

Anna-Maija Salo

  • Guest
Vs: Poliitikkojen rehellisyys
« Reply #1 on: 09. 08. 2013 09:09 »
Näyttää siltä, että epärehellisyys  on ainakin Vaasassa pesiytynyt kunnallispolitiikkaan ja etenkin kaupungin virkakoneistoon.
Muutos rehellisempään suuntaan on tarpeen.

anna vuorinen

  • Guest
Vs: Poliitikkojen rehellisyys
« Reply #2 on: 09. 08. 2013 10:10 »
Rehellisyys maan perii. Kun nykymenoa katselee, saisi moni poliitikko olla tiilenpäitä lukemassa.

Offline Hertta

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 662
  • Monikulttuurisuus on voimaa
    • View Profile
Vs: Poliitikkojen rehellisyys
« Reply #3 on: 10. 08. 2013 11:11 »
Epärehellisyys kurjistaa ja toisia lihottaa

Tämänajan epärehellisin puolue on kokoomus, mutta myös äärioikeistolainen Perussuomalainen puolue, joka ei ole siitä kaukana. Suomen pääoikeistoa ja rahanvaltaa edustava kokoomus on ollut myös historiassa kansalle kirous, josta työväki on käyttänyt nimeä kypäräpuolue, juuri sen militaristisuuden johdosta.

Tämä olikin vuoden 1945 jälkeen yleinen sanonta kokoomuksesta, olihan kansalla vielä natsisota muistissa.

Kokoomus ja Perussuomalainen puolue ratsastavat työväenpuolue termillä, mikä kuvastaa niiden epärehellisyyttä hyvin. Toisaalta natsitkin ovat ”kansallisosialisteja” kuten Saksassa natsit aikanaan.

Toisaalta ei rahavallan riistopolitiikka ilman valehtelua toimisikkaan. Rahanvalla on siis mielisteltävä ja lahjottava työväenluokkaa, että se tekisi lisäarvoa työllään kapitalisteille.

Eivät voisi ajella isoilla autoilla, eleillä linnoissaan ja nauttia hyvästä elämästään ilman mitään rajoituksia, samaan aikaan kun köyhät elävät ruoka-avustuksella kurjuudessa.

Samaa aikaan rahavalta vielä kurjistaa julkistasektoria, joka on pitänyt yllä oikedenmukaisuutta kapitalistisessa Suomessa sotienjälkeen. Nyt nämä rahanvallanedustajat haluavat yhteiskunnan varallisuuden pankkeihinsa. Verojakaan eivät enää rahavallanedustajat haluaisi maksaa. Työläisiltä he haluavat nostaa eläkeikää ja sitä kautta lisäarvon eteen työntekemisen lisävuosia.

Kysymys on epärehellisestä kapitalistisesta yhteiskuntajärjestelmästä.
Mutta myös niistä ihmisistä, jotka pitävät yllä epärehellisyyttä tässä maassa.

« Last Edit: 10. 08. 2013 11:11 by Hertta »

Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Vs: Poliitikkojen rehellisyys
« Reply #4 on: 10. 08. 2013 16:04 »
Herttaisesti yritetään keskusteluun sekoittaa luokkataistelua kun kuitenkin otsikon mukaan on kyse poliitikkojen rehellisyydestä ja omastatunnosta tässä ajassa missä elämme. Kuinka vaikea oli esim. aikoinaan vasemmistolaisten poliitikkojen vaieta sellaisista asioista joita he aivan varmasti tiesivät sosialistisissa maissa harjoitettavan , mm. mielipidevangit , homojen vainoaminen , pakkosiirrot , eliitin korkea elintaso verratuna proletaareihin, ja ei siellä se viljakaan kasvanut yhtään nopeammin kun mitä se kasvoi kapitalistisissa maissa.
veritas odium parit.

belurisk

  • Guest
Vs: Poliitikkojen rehellisyys
« Reply #5 on: 10. 08. 2013 19:07 »
Epärehellisyys kurjistaa ja toisia lihottaa

 

Hertta se osaa olla hauska lauantai-iltamme ratoksi.
Kommunistien erityispiirre ja ominaisuus on aina erityisesti ollut rehellisyys ja luotettavuus.
Kommunisti ei petä eikä puukota selkään, eikä veljeään/sisartaan riistä.
Esimerkkejä Leninin ja Stalinin ajoilta on paljon. Henkiinjääneet lämmöllä muistelevat.
Kansan rakastamia esikuvia olivat myös komissaarit ja politrukit.
Jokin salakavala ja nerokas salajuoni täytyy olla sen taustalla, että kommunistit ovat vähissä. Ehkä se on se rehellisyys. Kommunistihan ei voi soveltaa käytäntöön lausetta "rehellisyys maan perii".

Mutta kaikenkaikkiaan virkistävää on, että foorumilla meillä on Hertta, yrittäjä Kolmonen, identifikaation edustaja ent. prseidentti Urho ja teknisestä insinööripuolesta vastaava. Jotka riemastuttavan samanaikaisesti yleensä kirjoittavat tällä foorumilla.

AD

  • Guest
Vs: Poliitikkojen rehellisyys
« Reply #6 on: 10. 08. 2013 20:08 »
Onko joku joskus tavannut REHELLISTÄ POLITIIKKOA?
Onko moista ihmettä edes olemassa luomakunnassamme?
Itse en ole eläissäni moista tavannut, on kyse mistä tahansa poliittisesta suuntauksesta kaikkihan ovat puhtaita huijareita, pelkästään oman edun hakijoita.

Offline Hertta

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 662
  • Monikulttuurisuus on voimaa
    • View Profile
Vs: Poliitikkojen rehellisyys
« Reply #7 on: 10. 08. 2013 22:10 »
Huijaaminen on tämän ajanismi kapitalismissa

Tämänajan poliitikkojen rehellisyyden mittari on raha ja omaetu. Vallitseva itsekkyys on kollektivisuuden syrjäyttävää. Röyhkeys omanedustavoittelussa on jo sairaanloista. Toisaalta itse kapitalistinen järjestelmä on siinä pohjana.

Mutta myös nykyinen omanonnensa politiikka on tehnyt siitä yhteiskunallisen sairauden. Porvarilliset arvot ovat huipussaan ja kokoomus puolue on siitä politiikassa nyt mallina. Minä, minä ja taas minä! Itsekkyys lyö yli joka tasolla.

Yhteisöllisyys on kommunismia ja nyt siis yksityistetään kaikki yhteinen, josta on tullut kirosana oikeistolaiselle ideologialle.

belurisk

  • Guest
Vs: Poliitikkojen rehellisyys
« Reply #8 on: 11. 08. 2013 04:04 »
Huijaaminen on tämän ajanismi kapitalismissa
Tämänajan poliitikkojen rehellisyyden mittari on raha ja omaetu. Vallitseva itsekkyys on kollektivisuuden syrjäyttävää. Röyhkeys omanedustavoittelussa on jo sairaanloista. Toisaalta itse kapitalistinen järjestelmä on siinä pohjana.
Mutta myös nykyinen omanonnensa politiikka on tehnyt siitä yhteiskunallisen sairauden. Porvarilliset arvot ovat huipussaan ja kokoomus puolue on siitä politiikassa nyt mallina. Minä, minä ja taas minä! Itsekkyys lyö yli joka tasolla.
Yhteisöllisyys on kommunismia ja nyt siis yksityistetään kaikki yhteinen, josta on tullut kirosana oikeistolaiselle ideologialle.
Hertalla sekosi hieman näppäimistö myöhemmin illalla ja ehkä ajatuskin lisää. Mutta "no worries".
Kommunismia tunnustavat yrittävät ja haluavat edelleen omia itselleen (myös) yhteisöllisyyden ja kollektiivisuuden. Kommunismi käytännössä on vääristelyn mestari, siinä surrealismi ja abstraktisuus vertailussa jää jalkoihin. Kirkko ja kommunismi ovat saaneet eniten tuhoa aikaan, vaikkakin eri teitä kulkevat.
Mikäli Suomessa kommunistit saisivat demokratian ja perustuslain mukaisesti kannatusta ja vaikuttamismahdollisuuksia, niin en sitä vastustaisi.
Kommunismin aatteelliset luojat ovat pyörineet haudoissaan kymmeniä vuosia.

Offline Roy Rabb

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1289
    • View Profile
    • Music Mega
Vs: Poliitikkojen rehellisyys
« Reply #9 on: 11. 08. 2013 09:09 »
Espanjan "Hesari" El Pais tänään:
La bajada de sueldos no es la panacea
Irlanda y Letonia, los dos modelos propuestos a España por Olli Rehn, presentan algunas mejoras pero a costa de aumentar la pobreza y las desigualdades……Pero si se amplía el foco sobre estos dos países, no parece tan claro el “éxito” del que habla el finlandes…

Lehti kirjoittaa. että Olli Rehnin esittämät esimerkit Irlanti ja Liettua ovat kylläkin saaneet aikaan määrättyjä parannuksia, mutta elintason kustannuksella, köyhyys ja eriarvoisuus ovat kasvaneet. Että se siitä Rehnin kymmenen prosentin palkanalennuspuheista. Ellei Olli Rehn ole epärehellinen niin hän on ainakin täynnä johtajaeliitin sortoideologiaa.
     Lehti esittää myös Eurostatin tilastografiikkaa, osittain ennusteena. Olen valinnut siitä kaksi esimerkkiä, vasemmalla työttömyysaste, oikealla työntekijöiden palkat.

Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Vs: Poliitikkojen rehellisyys
« Reply #10 on: 13. 08. 2013 09:09 »
Usein mainitaan poliitikkojen tavoittelevan omaa etuaan , onko tälläisestä jotain näyttöä vaikkapa kunnallisella tasolla . Itse olen ollut vasta puoli vuotta valtuustossa , mutta siellä on monia jotka ovat istuneet pitkään joten jos sellaista on olemassa niin luulisi siitä löytyvän jotain kongreettista näyttöä.
veritas odium parit.

anna vuorinen

  • Guest
Vs: Poliitikkojen rehellisyys
« Reply #11 on: 13. 08. 2013 10:10 »
Katso risto mistä puolueesta on esim. Eduskunnan taksikuninkaat ja kuningattaret ja eikö tuhlaamiseen ole oman edun tavoittelua..

belurisk

  • Guest
Vs: Poliitikkojen rehellisyys
« Reply #12 on: 13. 08. 2013 11:11 »
Usein mainitaan poliitikkojen tavoittelevan omaa etuaan , onko tälläisestä jotain näyttöä vaikkapa kunnallisella tasolla . Itse olen ollut vasta puoli vuotta valtuustossa , mutta siellä on monia jotka ovat istuneet pitkään joten jos sellaista on olemassa niin luulisi siitä löytyvän jotain kongreettista näyttöä.
Voi hyvä jysäys!
Potilastiedothan ovat salaisia, mutta kun hlö itse vapaaehtoisesti kertoo harhoistaan, niin se on reilua - vaikkei siinä järkeä oliskaan.
Kongreetti menee vähän betonivalun puolelle. Konkreettisuus on eri asia.
Lehmien kellojenkin helinää kuuntelisi mieluummin.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Poliitikkojen rehellisyys
« Reply #13 on: 24. 08. 2013 12:12 »
Pohjanmaan kokoomuspiirin puheenjohtaja, vaasalainen Susanna Koski (28) on voittanut kokoomusnuorten jäsenäänestyksen. Hänestä tulee Kokoomuksen Nuorten Liiton uusi puheenjohtaja.
Vastaehdokkaana oli Satakunnan kokoomusnuorten puheenjohtaja Matias Marttinen.
Kamppailu oli äärimmäisen tiukka: Koski sai 51,09 prosenttia äänistä eli 210 ääntä, Marttinen 48,01 prosenttia eli 201 ääntä. Ääniä annettiin 411. Hylättyjä oli 22.

http://www.pohjalainen.fi/uutiset/maakunta/susanna-koski-kampanjoi-voittoon-1.1450023?localLinksEnabled=false

NYT jämme vesi kielellä odottelemaan Suskin lausuntoja siitä, mitä on oikeistolaisempi kokoomuspolitiikka.
 
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.