Author Topic: Kaupunginhallituksen SALAISET ASIAT  (Read 10704 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

toisen luokan kansalainen

  • Guest
Kaupunginhallituksen SALAISET ASIAT
« on: 29. 06. 2013 18:06 »
Kun selaa Vaasan kaupunginhallituksen istuntoja, silmien eteen tulee asioita, joiden päälle on lyöty elektroinien leima "SALAINEN ASIA" ja linkin kautta avautuu tyhjä PDF-tiedosto. Taitaa olla jotain mamuihin liittyviä kustannuksia ja hankkeita, kun niitä ei uskalleta kertoa kansalle? Sehän tietäsi vain persujen kannatuksen kasvua.

Pistänpä muuten sekuntikellon päälle ja katson,pitkäänkö kestää, että tinnerimies ryntää paikalle vaatimaan linkkiä . HÄHÄHÄHÄH



Offline make

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1882
  • “Intolerance is a species of violence" M Gandhi
    • View Profile
Vs: Kaupunginhallituksen SALAISET ASIAT
« Reply #1 on: 29. 06. 2013 19:07 »
Lyhytviesteissä ihmetellään miten palstalle saadaan enemmän keskustelijoita. Ei tarvitse olla ydinfyysikko ymmärtääkseen, että kun palstalla sallitaan alapään nimitysten käyttäminen ja toisen keskustelijoiden nimittely, niin palsta muodostuu paikalliseksi hommafoorumiksi.
Jotta tähän ei mentäisi, vaan keskustelu olisi järkevää ja mikä tärkeintä kehittäisi Vaasaa järkevän keskustelun muodossa, niin pyydänkin ystävällisesti ylläpitäjää antamaan varoituksen toisen luokan kansalaiselle tai antamaan hänelle kirjoituskiellon.

“People who prefer to believe the worst of others will breed war and religious persecutions while the world lasts.”
― Dorothy L. Sayers, The Letters of Dorothy L. Sayers: 1899-1936: The Making of a Detective Novelist

Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Vs: Kaupunginhallituksen SALAISET ASIAT
« Reply #2 on: 29. 06. 2013 19:07 »
Viimeisimässä valtuuston kokouksen listalla oli myös mukana yksi salaiseksi laitettu asia , ja kokouksen jälkeen ne muuttuvat julkisisksi joten olisikohan ollut kysymys samasta asiasta .
veritas odium parit.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Kaupunginhallituksen SALAISET ASIAT
« Reply #3 on: 30. 06. 2013 05:05 »
Ylläpito keskustelee useiden käyttäjien kanssa.  Yksi sosiaalisen median perusjuttuja on, että myös käyttäjät puuttuvat epäkohtiin, niin kuin make on nyt tehnyt. Sen pitäisi riittää.  7

Ei tunnu oikein hyvältä, että ylläpidon pitäisi paimentaa aikuisia ihmisiä, kyllä kirjoittajienkin pitää käyttää omaa järkeään.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

toisen luokan kansalainen

  • Guest
Vs: Kaupunginhallituksen SALAISET ASIAT
« Reply #4 on: 30. 06. 2013 10:10 »
Ylläpito päässyt imppaamaan maken purkkia ja molemmat aivan sekaisiin.

Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Vs: Kaupunginhallituksen SALAISET ASIAT
« Reply #5 on: 30. 06. 2013 11:11 »
Kyllä minun mielestä pitää kestää kovempaakin kirjoittelua , kadullakin kuulee usein ns. kadunkieltä ja foorumissa kohtaavat erilaiset kirjoittajat joten ei syytä huoleen antakaa suvaitsevaisuudeen puhjeta kukkaan .
veritas odium parit.

toisen luokan kansalainen

  • Guest
Vs: Kaupunginhallituksen SALAISET ASIAT
« Reply #6 on: 30. 06. 2013 11:11 »
Kyllä minun mielestä pitää kestää kovempaakin kirjoittelua , kadullakin kuulee usein ns. kadunkieltä ja foorumissa kohtaavat erilaiset kirjoittajat joten ei syytä huoleen antakaa suvaitsevaisuudeen puhjeta kukkaan .

Parkkarilla näyttää olevan kova tarve mielistellä joitakin tahoja. Huomannut tämän lukemattomia kertoa. Mitään asiallista tänne ei todellakaan kannata kirjoittaa. Parkkarin mieliksi pitää ruveta harrastamaan pelkkää umpikiroa vittuilua ja keskustelun rikkovia naurettavia vaatimuksia, että toisen kirjoittajan on todistettava omat henkilökohtaiset mielipiteet jollakin linkillä, niin että tämä Parkkarin kultapoika (tai kultatyttö) voi ne sulattaa.


ASIA HARVINAISEN SELVÄ!
« Last Edit: 30. 06. 2013 11:11 by toisen luokan kansalainen »

Offline köyhä jarrumies

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 457
    • View Profile
Vs: Kaupunginhallituksen SALAISET ASIAT
« Reply #7 on: 30. 06. 2013 11:11 »
Lisäyksenä vielä toisen luokan nimimerkin viestiin, että sykäys tähän tinnerihaisteluun perustuu viestiketjuun, jossa make vääristeli kirjoituksiani ja väitti minua valehtelijaksi. En jaksa tarkistaa, kummallako nimimerkilläni ne on kirjoitettu. Joka tapauksessa makehan on nimitellyt minua tällä nimimerkillä, kun kirjoitin toisella, joten asialla ei sen suhteen mitään merkitystä. En ole kiistänyt, että kirjoittaja on sama.

Ainoa syy käyttää kahta nimimerkkiä on se, läppärissä hajosi muistikampa ja rekisteröin tämän nimimerkin toisella koneella. Tilanne on ollut sama sen jälkeen ja olen käyttänyt nimimerkkiä riippuen siitä, kumpaako konetta käytän.

Offline make

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1882
  • “Intolerance is a species of violence" M Gandhi
    • View Profile
Vs: Kaupunginhallituksen SALAISET ASIAT
« Reply #8 on: 30. 06. 2013 12:12 »
Ala-arvoiset syytökset, vaikkakin kohdistuvat pelkkää nimimerkkiä kohtaan, eivät palvele Vaasan kehittämistä millään tavoin. Minun puolestani ala-arvoinen keskustelu saa olla muilla palstoilla. Hyvään nettikettiin ei myöskään kuulu useamman nikin käyttäminen.

Se, että väittää jotakin todeksi, niin aina pitäisi pystyä todistamaan väitteensä. Muuten kyse on vähintäänkin totuuden vääristelystä. Jotkut valitettavasti uskovat kirjoitettuun sanaan ilman mitään lähdekritiikkiä, kuten näyttää käyneen köyhän jarrumiehen/toisen luokan kansalaisen tapauksessa lukiessaan hommafoorumia.

Tälläiselle keskustelupalstalle on vielä jonkinlaista tilausta. Se pystyy parhaimmillaan tuomaan epäkohtia esille, kehittämään Vaasan asioita. Mutta kun suurin osa keskustelijoista alkaa edustamaan samaa näkökantaa, eikä eriäviä mielipiteitä sallita, niin keskustelukanava kadottaa merkityksensä. Silloin se on muuttunut paikalliseksi Hommafoorumiksi.

Vaasalaisten ja Vaasan lähiseudunkin kannalta tälläisen keskustelupalstan tasapuolisuus olisi tärkeätä ja kaikki henkilökohtaiset hyökkäykset pitäisi karsia pois. Muuten on turha kuvitellakaan, että tänne saataisiin päättäjiä keskustelemaan. Ja kysymys ei ole suvaitsevaisuudesta tai sananvapaudesta. Jos saa nimitellä toisia ja jatkaa hyökkäyksiään, niin tällöin kysymys ei ole suvaitsevaisuudesta.

Edellä mainituista syistä toivon kovempaa otetta tälläisen tyylin kirjoitteluun mielellään poistattamalla nimimerkkien käyttöoikeudet ja bannaamalla henkilöt.

Lisäys:
Jos lausuu mielipiteen, on hyvä lisätä lauseeseen sana: mielestäni
Silloin kirjoittaja painottaa helpolla tavalla nopeasti, että kysymyksessä on hänen oma henkilökohtainen mielipiteensä, ei totuus. Kaikki muut väittämät pitäisi jollain tavalla pystyä todistamaan. Poikkeuksia ovat selvästi yleiset väittämät, joissa mielipiteitä ja selviä ratkaisuja ei varmasti ole olemassa. Vaikkapa nimimerkki Insinöörin mielipiteet kapitalismista verrattuna minun mielipiteeseeni kapitalismista. Mutta, esim.valtion työpaikkojen keskittyminen  Seinäjoelle ja Vaasasta vähentyminen ei ole mikään mielipideasia, vaan luvuilla helposti todistettava fakta.

« Last Edit: 30. 06. 2013 12:12 by make »
“People who prefer to believe the worst of others will breed war and religious persecutions while the world lasts.”
― Dorothy L. Sayers, The Letters of Dorothy L. Sayers: 1899-1936: The Making of a Detective Novelist

Offline köyhä jarrumies

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 457
    • View Profile
Vs: Kaupunginhallituksen SALAISET ASIAT
« Reply #9 on: 30. 06. 2013 13:01 »
Älä sitten  make syyllisty ala-arvoiseen nimittelyyn, jos se on mielestäsi haitallista Vaasan kehitykselle. Älä syytä muita valehtelijaksi ym. Älä syytä varsinkaan perusteettomasti.

Turha kirjoittelu Vaasalaisia.infossa ei muutenkaan palvele ketään (ei Vaasan kehittymistä eikä ketään muutakaan), ellei kirjoittajalla ole asiaa. Siltä osin sinun kirjoitukset ovat keskimäärin vielä turhempia kuin monen muun. Se mitä olet viestejäni kommentoinut, niin olet turhanpäiväinen inttäjä, joka joko vittuilee umpikierosti tai on oikeasti hämmästyttävän tietämätön olipa aihe mikä tahansa.

Mitä sitten tulee useammalla nimimerkillä kirjoittamiseen, niin tyylistäsi voi kyllä tehdä omat johtopäätökset, mutta niin kauan kun kirjoittaja pysyy nimimerkin takana,  minulle ovat merkittäviä vain kirjoittajan ajatukset (mikäli niissä on järkeä) ja on aivan hölkkäisen yhdentekevää mitä  nimimerkkejä hän on käyttänyt aiemmin.

Totuuden vääristelystä sen verran, että toisin kuin jatkuvasti vääristelet ja valehtelet ilman minkäänlaista näyttöä, niin en lue Hommafoorumia, en ole koskaan rekisteröitynyt sinne, jos olen sinne jonkun linkin laittanut,  se on tullut googlettamalla. Esimerkiksi google-linkki, jossa on mukana Hommafoormin keskusteluja. Niiden perustella saatoin päätellä, että jos tarvitsee tarkan linkin, niin sieltä löytynee. Minä en sellaista tarvitse, koska näin kyseisen RKP:n tekemän julistuksen TV:ssä. Joko uutisissa tai vaalikeskustelussa. Samassa linkissä oli toki mukana useamman sivuston keskusteluja.

Eli tuossakin asiassa nähtiin, että nimimerkki maken viestit sisältävät valheita ja perusteettomia syytöksiä. Ja silti tämä henkilö kehtaa vaatia, että tuollaiseen herjaamiseen puuttuvat pitää bannata ja heiltä tulee poistaa käyttöoikeudet.

KYLLÄ ON HÄRSKIÄ!




AD

  • Guest
Vs: Kaupunginhallituksen SALAISET ASIAT
« Reply #10 on: 30. 06. 2013 13:01 »

Turha kirjoittelu Vaasalaisia.infossa ei muutenkaan palvele ketään (ei Vaasan kehittymistä eikä ketään muutakaan), ellei kirjoittajalla ole asiaa. Siltä osin sinun kirjoitukset ovat keskimäärin vielä turhempia kuin monen muun. Se mitä olet viestejäni kommentoinut, niin olet turhanpäiväinen inttäjä, joka joko vittuilee umpikierosti tai on oikeasti hämmästyttävän tietämätön olipa aihe mikä tahansa.

Kirjoitukseni kuuluu täysin luokkaan OT, eikä liity mitenkään kyseiseen asiaan.
Kuitenkin itse kirjoitus on mielestäni kopioimani osaltaa täyttä asiaa, eikä suurin osa tällä foorumilla kirjoittajista ole lainkaan ymmärtänyt  jutun juurta alkaen ylläpidosta.
Oho, saisikohan tästä jo bannia,,,

Offline make

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1882
  • “Intolerance is a species of violence" M Gandhi
    • View Profile
Vs: Kaupunginhallituksen SALAISET ASIAT
« Reply #11 on: 30. 06. 2013 13:01 »
Turha kirjoittelu Vaasalaisia.infossa ei muutenkaan palvele ketään (ei Vaasan kehittymistä eikä ketään muutakaan), ellei kirjoittajalla ole asiaa. Siltä osin sinun kirjoitukset ovat keskimäärin vielä turhempia kuin monen muun. Se mitä olet viestejäni kommentoinut, niin olet turhanpäiväinen inttäjä, joka joko vittuilee umpikierosti tai on oikeasti hämmästyttävän tietämätön olipa aihe mikä tahansa.
Kiitos tästä osaamisesi näytöksestä jälleen kerran.

Mitä sitten tulee useammalla nimimerkillä kirjoittamiseen, niin tyylistäsi voi kyllä tehdä omat johtopäätökset, mutta niin kauan kun kirjoittaja pysyy nimimerkin takana,  minulle ovat merkittäviä vain kirjoittajan ajatukset (mikäli niissä on järkeä) ja on aivan hölkkäisen yhdentekevää mitä  nimimerkkejä hän on käyttänyt aiemmin.

Minun mielestä taas tahallinen kahden nimimerkin jatkuva käyttö vääristää keskustelupalstan luonnetta hyvinkin paljon. Minä käytän ja olen aina käyttänyt vain ja ainoastaan yhtä nimimerkkiä. Jos joskus kadottaa toisen nimimerkin käyttäjätunnuksen ja salasanan, niin sitä voi aina pyytää uutta salasanaa tai sitten vähintäänkin siirtyä käyttämään vain YHTÄ nimimerkkiä. Ylläpidolle sallittakoon oman nimen ja ylläpitäjän erikseen pitämät nimet/nimimerkit. Mielestäni tämäkin on keskustelupalstalla yksi valheen merkki, jota en hyväksy.


Totuuden vääristelystä sen verran, että toisin kuin jatkuvasti vääristelet ja valehtelet ilman minkäänlaista näyttöä, niin en lue Hommafoorumia, en ole koskaan rekisteröitynyt sinne, jos olen sinne jonkun linkin laittanut,  se on tullut googlettamalla. Esimerkiksi google-linkki, jossa on mukana Hommafoormin keskusteluja. Niiden perustella saatoin päätellä, että jos tarvitsee tarkan linkin, niin sieltä löytynee. Minä en sellaista tarvitse, koska näin kyseisen RKP:n tekemän julistuksen TV:ssä. Joko uutisissa tai vaalikeskustelussa. Samassa linkissä oli toki mukana useamman sivuston keskusteluja.
Muistan hyvin, että joku sanoi jossakin, kuitenkaan tälläistä nyt ei sitten löydy mistään. Saattoi olla, että halusit tahallasi ymmärtää jonkun puheen väärin. Luultavasti kysymys oli yksistä vaaleista, mahdollisesti juuri presidenttivaaleista. En ymmärrä miksi Rkp julistaisi vastustajakseen Perussuomalaiset, kun ne eivät todellakaan kamppaile samoista äänestäjistä. En näe siinä logiikkaa. Ja vaikka näin olisi, niin Rkp on niin monesti todistanut, että he eivät ajaudu nurkkaan julistamalla valmiiksi joitakin puolueita heille sopimattomiksi hallitukseen. Ainoat puolueet, jotka ovat selvästi ilmoittanee tälläistä ovat Perussuomalaiset ja joskus kymmenen vuotta sitten Vihreät. Luulen Perussuomalaisten oppineen virheistään, ja en usko heidän myöskään julistavan etukäteen tai hallitusneuvotteluissa, että eivät pysty menemään samaan hallitukseen Rkp:n kanssa. Mielestäni sinä väitit, että Perussuomalaiset eivät voi mennä hallitukseen Rkp:n kanssa. Et kuitenkaan pystynyt perustelemaan asioita kenenkään Perussuomalaisen johtajan sanomisilla, vaan ainoastaan omilla henkilökohtaisilla näkemyksilläsi.

Eli tuossakin asiassa nähtiin, että nimimerkki maken viestit sisältävät valheita ja perusteettomia syytöksiä. Ja silti tämä henkilö kehtaa vaatia, että tuollaiseen herjaamiseen puuttuvat pitää bannata ja heiltä tulee poistaa käyttöoikeudet.

Yllä vastasin lyhyesti asioihin, joiden pohjalta Köyhä jarrumies / toisen luokan kansalainen innostuu nimittelemään ala-arvoisesti ja jatkaa edelleenkin ala-arvoista nimittelyään. Tästä syystä kehtaankin toistaa vaatimukseni, että kummatkin nimimerkit bannataan.

Lisäys:

En jatka enää tätä keskustelua. Köyhän jarrumiehen/toisen luokan kansalaisen itsensä harkittavaksi jää millaista kieltä hän haluaa palstalla käyttää ja miten hän haluaa reagoida kirjoituksiin, joista ei ole samaa mieltä. Osaltani tämä keskustelu on loppuunkäyty.
“People who prefer to believe the worst of others will breed war and religious persecutions while the world lasts.”
― Dorothy L. Sayers, The Letters of Dorothy L. Sayers: 1899-1936: The Making of a Detective Novelist

Offline köyhä jarrumies

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 457
    • View Profile
Vs: Kaupunginhallituksen SALAISET ASIAT
« Reply #12 on: 30. 06. 2013 14:02 »
En jatka enää tätä keskustelua

Tuo on todella hyvä päätös! Turha jatkaa sellaista keskustelua, joka palaa alkuruutuun yhä uudelleen. Sen verran vielä tarkennuksena, että persujen ja RKP sopimattomuus samaan hallitukseen on nimenomaan minun oma henkilökohtainen mielipide. Olen siitä 100% varma. Se että vain 2% persujen kenttäväestä on nimennyt RKP:n 1-3. toivotuksi hallituskumppaniksi tukee  näkemystäni. Kokoomuksen kohdalla vastaava luku oli sentään 32%, vaikka epätoivottavien hallituskumppanien puolella kokoomus, vihreät ja RKP olivat selvästi "suosituimpia"

Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Vs: Kaupunginhallituksen SALAISET ASIAT
« Reply #13 on: 30. 06. 2013 15:03 »
Olin mukana vastaamassa tuohon ylen kyselyyn ja minä näin kaikkien huonoimpana vaihtoehtona juuri nuo takiaispuolueet kumppaneina persuille. Persujen 1 varapj Niinistö ilmaisi eilisessä haastattelussa kuinka hankalia nuo takiaiset ovat ja ohjemastakin tulisi paljon parempi ilman noita. Mitä taasen tulee siihen etteivät päättäjät osallistu tänne niin sehän on toisaalta hyvä jos tänne ei sellaiset osallistu jotka eivät kestä kritiikkiä koska silloin pitäisi tavallisen kansan kirjoitella kieli keskellä suuta.
veritas odium parit.

Offline make

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1882
  • “Intolerance is a species of violence" M Gandhi
    • View Profile
Vs: Kaupunginhallituksen SALAISET ASIAT
« Reply #14 on: 30. 06. 2013 15:03 »
Olin mukana vastaamassa tuohon ylen kyselyyn ja minä näin kaikkien huonoimpana vaihtoehtona juuri nuo takiaispuolueet kumppaneina persuille. Persujen 1 varapj Niinistö ilmaisi eilisessä haastattelussa kuinka hankalia nuo takiaiset ovat ja ohjemastakin tulisi paljon parempi ilman noita.

Tuohan on selvää, että mieluummin Perussuomalaiset jättävät Rkp:n pois hallituksesta. Kysymys onkin, että luultavasti vaaditaan tasapainottava pienempi puolue tai useita mukaan, jos aiotaan saada hallitus aikaan minkä tahansa kahden suuren puolueen yhdistelmällä ja pelkkä Kd ei riitä, jos kysymyksessä on Keskusta-Perussuomalaiset.  Ja edelleenkään en usko kolmen suuren hallitukseen. Silloin on vielä enemmän väännettävää yhteisestä politiikasta. Ja niin kuin Soini sanoi, että Kokoomuksen kanssa on vaikea mennä samaan hallitukseen. Vaihtoehto voisi olla edelleen kahden vasemmistopuolueen SDP ja Perussuomalaisten  sekä Keskustan hallitus. Mutta edelleen suurista linjoista tulee aika kova vääntö, juuri samalla tavalla kuin nykyhallituksella. Enemmän uskon, että Keskusta ja Kokoomus pystyvät Vihreiden, Rkp:n ja Kristillisten avulla muodostamaan hallituksen.

Mitä taasen tulee siihen etteivät päättäjät osallistu tänne niin sehän on toisaalta hyvä jos tänne ei sellaiset osallistu jotka eivät kestä kritiikkiä koska silloin pitäisi tavallisen kansan kirjoitella kieli keskellä suuta.

Tässä olen eri mieltä. Dialogia ei ole mahdollista saada aikaiseksi, kun puhelu (keskustelu) on lähes yksisuuntaista. Tämä toisaalta riippuu, mikä on palstan tavoite.
“People who prefer to believe the worst of others will breed war and religious persecutions while the world lasts.”
― Dorothy L. Sayers, The Letters of Dorothy L. Sayers: 1899-1936: The Making of a Detective Novelist

Offline köyhä jarrumies

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 457
    • View Profile
Vs: Kaupunginhallituksen SALAISET ASIAT
« Reply #15 on: 30. 06. 2013 15:03 »
päättäjät osallistu tänne niin sehän on toisaalta hyvä jos tänne ei sellaiset osallistu jotka eivät kestä kritiikkiä koska silloin pitäisi tavallisen kansan kirjoitella kieli keskellä suuta.

Sen verran kommenttina tuohon päättäjien vaasalaisia.infossa kirjoitteluun tai oikeastaan kirjoittelemattomuuteen. Itse ainakin huomannut, että monen valtuutetun kirjoittelussa näkyy varovaisuus, joka johtunee tiukasta puoluekurista. Rivien välistä näkee, että henkilö ei ehkä aina ole samaa mieltä puolueensa kanssa, mutta puoleen kantaa paikallistasolla tai maan hallituksessa tehtyjä päätöksiä yritetään ymmärtää ja puolustella väkinäisesti.

Tuollainen kirjoittelu täytyy olla raskasta pitemmän päälle. Ainakaan välit oman itsensä kanssa eivät voi olla kunnossa, ellei kyseessä ole patologinen valehtelija tai psykopaatti. Näitä tosin väitetään olevan erityisen paljon juuri poliitikoissa ja päättäjissä.




Offline make

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1882
  • “Intolerance is a species of violence" M Gandhi
    • View Profile
Vs: Kaupunginhallituksen SALAISET ASIAT
« Reply #16 on: 30. 06. 2013 16:04 »
Mitä enemmän homogeenistä puolueen jäsenet ja edustajat ovat, sitä helpompi on olla yhtä mieltä asioista. Tässä onkin juuri Perusuomalaisten suurin ongelma tällä hetkellä. Heidän pitäisi edustaa maaseutua, kaupunkia, oikeistoa ja vasemmistoa. Tämä nykyään erityisen vaikeaa, kun Keskusta pyrkii kapunkeihin, SDP ja Kokoomus kuntien yhdistymisen jälkeen maaseudulle ja politiikassaan toinen oikealle ja toinen vasemmalle. Soini on sanomallaan selvästi huomannut, että suurin äänestäjämäärä on saatavilla SDP:n riveistä. Kuinka tähän reagoi sitten puolueen oikeistolaita, kuten Sampo Terho. Olen ymmärtänyt, että Lauri Karppi ja ehkäpä Risto Helin myös edustavat taloudellisessa mielessä oikeistoa tässä äänestäjiltään vasemmistolaisessa puolueessa. Miten he suhtautuvat puolueen jatkuvaan painottumiseem vasemmistolaitaan?
“People who prefer to believe the worst of others will breed war and religious persecutions while the world lasts.”
― Dorothy L. Sayers, The Letters of Dorothy L. Sayers: 1899-1936: The Making of a Detective Novelist

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7435
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Kaupunginhallituksen SALAISET ASIAT
« Reply #17 on: 30. 06. 2013 16:04 »

.

Ei se ole mitenkään vaikeaa

Vaikeaa tuntuu sitä vastoin olevan niillä jotka yrittää karsinoida perussuomalaisia johonkin tiettyyn ajatusmalliin

.

Offline make

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1882
  • “Intolerance is a species of violence" M Gandhi
    • View Profile
Vs: Kaupunginhallituksen SALAISET ASIAT
« Reply #18 on: 30. 06. 2013 16:04 »
Onhan se helppoa karsinoida. :) Äänestäjät ovat pääsääntöisesti maahanmuuttovastaisia (kuten edustajansakin), haluavat pakollisen ruotsinkielen poistamista, ja viimeisenä on EU - ja eurovastaisuus. Viimeisessä kohdassa kuitenkin itse edustajissa Soinista alkaen on vähiten Eu- ja eurovastaisuutta. Huom! Vastaisuutta! Kriittisyyttä esiintyy kaikissa puolueissa.

Kaikissa muissa asioissa kannattajat ja edustajat ovatkin aika eri linjoilla. Erityisesti vasemmisto-oikeisto akselilla, joissa suuri osa Perussuomalaisten äänestäjistä on vasemmistoa, jonka Soini joutuu miljooniaan ajatellen ottamaan huomioon.

Juuri kuten köyhä jarrumies/toisen luokan kansalainen tuossa kertoi, että poliitikon pitää joko säänneltyä sanomisiaan, että ei joudu vastuuseen sanomisistaan (niin kuin Soini ei ole vaatinut eurosta tai EU:sta eroa).
Vasemmistolaisuuden ja oikeistolaisuuden erottaa seuraavalla kysymyksellä:
Pitäisikö periaatteellisesti kunnan tehtäviä siirtää entistä enemmän yksityisen sektorin hoidettavaksi? Oletuksena, että siirtämiseen jälkeen tehtävien hinta ja laatu pysyisivät täysin tai lähes samana.

Tähän kysymykseen kuulisin mielelläni vastauksia palstan Perussuomalaisilta ja kannattajilta. Tällöin saadaan nopeasti vastaus oikeisto/vasemmisto linjauksiin.
« Last Edit: 30. 06. 2013 16:04 by make »
“People who prefer to believe the worst of others will breed war and religious persecutions while the world lasts.”
― Dorothy L. Sayers, The Letters of Dorothy L. Sayers: 1899-1936: The Making of a Detective Novelist

Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Vs: Kaupunginhallituksen SALAISET ASIAT
« Reply #19 on: 30. 06. 2013 19:07 »
päättäjät osallistu tänne niin sehän on toisaalta hyvä jos tänne ei sellaiset osallistu jotka eivät kestä kritiikkiä koska silloin pitäisi tavallisen kansan kirjoitella kieli keskellä suuta.

Sen verran kommenttina tuohon päättäjien vaasalaisia.infossa kirjoitteluun tai oikeastaan kirjoittelemattomuuteen. Itse ainakin huomannut, että monen valtuutetun kirjoittelussa näkyy varovaisuus, joka johtunee tiukasta puoluekurista. Rivien välistä näkee, että henkilö ei ehkä aina ole samaa mieltä puolueensa kanssa, mutta puoleen kantaa paikallistasolla tai maan hallituksessa tehtyjä päätöksiä yritetään ymmärtää ja puolustella väkinäisesti.

Tuollainen kirjoittelu täytyy olla raskasta pitemmän päälle. Ainakaan välit oman itsensä kanssa eivät voi olla kunnossa, ellei kyseessä ole patologinen valehtelija tai psykopaatti. Näitä tosin väitetään olevan erityisen paljon juuri poliitikoissa ja päättäjissä.
Tuo on varmasti totta etteivät poliitikot ole samaa mieltä asioista joita joutuvat puolustelemaan , persuissa myös suitsitaan mutta väittäisin , että kaikkein vähiten .
veritas odium parit.

Offline make

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1882
  • “Intolerance is a species of violence" M Gandhi
    • View Profile
Vs: Kaupunginhallituksen SALAISET ASIAT
« Reply #20 on: 30. 06. 2013 19:07 »
Tämä Risto johtuu siitä, että kaikki muut kuin nuo kolme asiaa Perussuomalaiset ovat mielestäni tahallisesti jättäneet taka-alalle, jotta te edustajat ette joutuisi ottamaan kantaa oikeisto-vasemmisto akseliin, lisävelkaantumiseen, jne...
Tämä johtuu osittain myös muista puolueista. Sdp (ja muut vasemmistopuolueet) pyrkivät jatkuvasti todistelemaan, että Perussuomalaiset on oikeistolainen puolue, koska juuri heidän kannattajiaan valuu Perussuomalaisille tällä hetkellä eniten. Ennen valui Keskustasta, mutta Keskusta pystyi näköjään SDP:tä paremmmin todistamaan maaseudunpuolueen oikeutuksensa ja se näkyy viime aikojen gallup luvuissa. Ruutia ei olla paljoa kulutettu "kuntauudistukseen". Tämä näkyy myös Perussuomalaisten puoluekokouksen uuden johdon valinnoissa.
“People who prefer to believe the worst of others will breed war and religious persecutions while the world lasts.”
― Dorothy L. Sayers, The Letters of Dorothy L. Sayers: 1899-1936: The Making of a Detective Novelist

Offline köyhä jarrumies

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 457
    • View Profile
Vs: Kaupunginhallituksen SALAISET ASIAT
« Reply #21 on: 30. 06. 2013 20:08 »
joutuisi ottamaan kantaa oikeisto-vasemmisto akseliin, lisävelkaantumiseen, jne...

Poliittisen kentän jako oikeistoon ja vasemmistoon on toiminut huonosti jo vuosikymmeniä. Lipposen pääministerivuosina demarit olivat vähintään yhtä oikealla kuin kokoomus. Niinistö on puolestaan esittänyt monia selvästi vasemmistolaisia ajatuksia, kun rakensi tietä Mäntynimeen.

Kokoomuksen ja vasemmistoliiton ei ollut vaikea istua samassa hallituksessa 1995-2003 tai 2011-2013. Neljä vuosikymmentä sitten, siihen aikaan kun jako oikeistoon ja vasemmistoon oli todellinen, tämä ei tullut kuuloonkaan.

Puolueiden jako konservatiiveihin ja liberaaleihin toimi jo paremmin. Lisäksi on hyvä tarkastella puolueiden kantoja yksittäisiin asioihin, niin äänestäjä tietää, mikä puolue ajaa parhaiten juuri hänelle tärkeitä asioita. Ja näinhän vaalikoneet toimivat.

Nimimerkki make kyselee persujen kantaa valtion velkaantumiseen. Miksi juuri persujen kanta on tärkeä? Asiaa pitää kysyä etenkin demareilta, joiden puheenjohtaja  toimii valtiovarainministerinä. Voiko nimimerkki make referoida, millä lääkkeillä istuva hallitus estää tai edes aikoo estää lisävelkaantumisen? Näillä näkymin velkaantuminen jatkuu  entisellä tahdilla hallituskauden loppuun?

Vai ajatellaanko siellä kokoomuksessa, että persut tulevat hallitukseen hoitamaan tämä asia, kun me ei pystytä? Vähän niin kuin 1990, kun Suomi syöksyi lamaan ja demarit sanoivat heti 1991 vaalien jälkeen, että meitä ei sitten hallitus enää kiinnosta. Jälkeenpäin nähtiin, miksi ei kiinnostanut. Vähän on samanlaista ilmassa nytkin. Kohta "vastuunkantajat" pakenevat häntä koipien välissä, kun pitäisi oikeasti kantaa vastuu tekemisistään.


Offline make

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1882
  • “Intolerance is a species of violence" M Gandhi
    • View Profile
Vs: Kaupunginhallituksen SALAISET ASIAT
« Reply #22 on: 30. 06. 2013 20:08 »
Poliittisen kentän jako oikeistoon ja vasemmistoon on toiminut huonosti jo vuosikymmeniä. Lipposen pääministerivuosina demarit olivat vähintään yhtä oikealla kuin kokoomus. Niinistö on puolestaan esittänyt monia selvästi vasemmistolaisia ajatuksia, kun rakensi tietä Mäntynimeen.

Kokoomuksen ja vasemmistoliiton ei ollut vaikea istua samassa hallituksessa 1995-2003 tai 2011-2013. Neljä vuosikymmentä sitten, siihen aikaan kun jako oikeistoon ja vasemmistoon oli todellinen, tämä ei tullut kuuloonkaan.
Olen eri mieltä. Nykyisen hallituksen saamattomuus johtuu mielestäni juuri tästä.

Puolueiden jako konservatiiveihin ja liberaaleihin toimi jo paremmin. Lisäksi on hyvä tarkastella puolueiden kantoja yksittäisiin asioihin, niin äänestäjä tietää, mikä puolue ajaa parhaiten juuri hänelle tärkeitä asioita. Ja näinhän vaalikoneet toimivat.
Liberaali-konservatiivi ajatuksessa olen samaa mieltä, mutta yksittäisissä asioissa en. Paitsi tietysti, jos äänestäjälle on vain yksi tärkeä asia (tai pari), niinkuin aikanaan vihreät luulivat ydinvoiman olevan heidän äänestäjilleen.

Nimimerkki make kyselee persujen kantaa valtion velkaantumiseen. Miksi juuri persujen kanta on tärkeä? Asiaa pitää kysyä etenkin demareilta, joiden puheenjohtaja  toimii valtiovarainministerinä. Voiko nimimerkki make referoida, millä lääkkeillä istuva hallitus estää tai edes aikoo estää lisävelkaantumisen? Näillä näkymin velkaantuminen jatkuu  entisellä tahdilla hallituskauden loppuun?
Koska Perussuomalaiset ovat ainoa, jonka kanta ei ole selvillä. Vasemmistolaiset puolueet kuten SDP haluavat mieluummin korottaa veroja ja velkaantua lisää, kun taas oikeistolaiset puolueet vähentää menoja ja lopettaa velkaantumisen. Tämä on suuri ero vasemmistolla ja oikeistolla. Ja juuri tästä vasemmisto-oikeisto kokoonpanosta, jossa painopiste on jopa liikaa vasemmalla, niin velkaantuminen vasemmistolaisittain jatkuu. Perussuomalaisten varjobudjettihan oli kopio tästä vasemmistolaisen hallituksen budjetista, jos joku Perussuomalaisten kannattaja jaksaa siihen tutustua.

Vai ajatellaanko siellä kokoomuksessa, että persut tulevat hallitukseen hoitamaan tämä asia, kun me ei pystytä? Vähän niin kuin 1990, kun Suomi syöksyi lamaan ja demarit sanoivat heti 1991 vaalien jälkeen, että meitä ei sitten hallitus enää kiinnosta. Jälkeenpäin nähtiin, miksi ei kiinnostanut. Vähän on samanlaista ilmassa nytkin. Vastuunkantajat pakenevat kohta häntä koipien välissä, kun pitäisi oikeasti kantaa vastuu tekemisistään.
En tiedä mitä missäkin puolueessa tai johdossa ajatellaan, mutta vertauksesi on erinomainen. Olisiko juuri samasta syystä Perussuomalaiset näyttäneet pari vuotta sitten, miten vastuusta paetaan kuka milläkin (teko)syillä. Itse ajattelen, että päivä päivältä olemme menossa yhä syvemmälle suohon, kun velkaantuminen ja talouskasvun aikaansaaminen saisi olla se tärkein asia tällä hetkellä, mutta keskustelu valloo jossain aivan muissa, paljon pienemmissä asioissa.

Lisäys:
Perussuomalaisten vastuunkannosta olemme jo nähneet esimerkin, mutta sitäkin suuremmalla huolella luin Perussuomalaisten varjobudjetin, joka ei tarjonnut mitään uutta tai toivoa siitä millä tavalla Suomi saataisiin uudestaan nousuun. Enemmän budjetissa oli vastakkainasetteluya kuin oikeaa huolta yritysten kannattavuudesta ja kaikki perustui vain velan jatkuvaan kasvuun, kuten Sdp:llä ja nykyhallituksella.
“People who prefer to believe the worst of others will breed war and religious persecutions while the world lasts.”
― Dorothy L. Sayers, The Letters of Dorothy L. Sayers: 1899-1936: The Making of a Detective Novelist

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Kaupunginhallituksen SALAISET ASIAT
« Reply #23 on: 01. 07. 2013 17:05 »
Monesko nikki Makella on menossa, en jaksanut tätä skeidaa lukea mut tuohon huomioni kiinnittyi.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline make

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1882
  • “Intolerance is a species of violence" M Gandhi
    • View Profile
Vs: Kaupunginhallituksen SALAISET ASIAT
« Reply #24 on: 01. 07. 2013 17:05 »
En tiedä monesko nikki on menossa, mutta tällä vaasalaisia.info palstalla ensimmäinen.

Lisäys:
Kahden nikin käyttö ei sinällänsä ole pakosta niin väärin, kunhan kahden (tai useamman) nikin käyttäjä tekee kanssakeskustelijoilleen selväksi, että kysymyksessä on yhden käyttäjän nikit.
« Last Edit: 01. 07. 2013 18:06 by make »
“People who prefer to believe the worst of others will breed war and religious persecutions while the world lasts.”
― Dorothy L. Sayers, The Letters of Dorothy L. Sayers: 1899-1936: The Making of a Detective Novelist

Offline vito

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 930
    • View Profile
    • Näytä email osoite
Vs: Kaupunginhallituksen SALAISET ASIAT
« Reply #25 on: 08. 07. 2013 15:03 »
Onhan se helppoa karsinoida. :) Äänestäjät ovat pääsääntöisesti maahanmuuttovastaisia (kuten edustajansakin), haluavat pakollisen ruotsinkielen poistamista, ja viimeisenä on EU - ja eurovastaisuus. Viimeisessä kohdassa kuitenkin itse edustajissa Soinista alkaen on vähiten Eu- ja eurovastaisuutta. Huom! Vastaisuutta! Kriittisyyttä esiintyy kaikissa puolueissa.



Tähän kysymykseen kuulisin mielelläni vastauksia palstan Perussuomalaisilta ja kannattajilta. Tällöin saadaan nopeasti vastaus oikeisto/vasemmisto linjauksiin.

Nuo on maken mielikuvia. Minä ajattelen ennemminkin että persut on maahanmuuttopolitiikka-kriittisiä (eli jos maksaa liikaa niin sitten pitää vähentää), haluavat vapaaehtoisuutta kieliopintoihin ja selkeästi hyvin turhan kielen pakko-opiskelun poiston. EU asiassa minä olen hyvin myötämielinen kuten siinä että sama raha on monessa maassa ja kauppaa voi käydä helposti yli rajojen. mutta siinä olen vastaan että eu:sta sanellaan asioita ja rahaa laitetaan miljardeja kuin kankkulan kaivoon.  tuskin kansalaiset euroa vastaan on mutta rahan lappaamista vastaan on
"Joko sinä olet väärässä, tai meillä on näkemysero!".

Offline make

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1882
  • “Intolerance is a species of violence" M Gandhi
    • View Profile
Vs: Kaupunginhallituksen SALAISET ASIAT
« Reply #26 on: 08. 07. 2013 15:03 »
Jos näin on tilanne, niin sittenhän Perussuomalaisilla ei ole EU-politiikassa mitään erilaista verrattuna Keskustaan, SDP:hen, Vasemmistoliittoon, Vihreisiin ja aika isoon osaan Kokoomuspolitikoista. Silloinhan Perussuomalaiset eivät ole vaihtoehto, koska kyllä muut puolueet ovat EU-kriittiisiä, Vasemmistoliitto ehkäpä koviten. Jotkut ovat mahdollisesti uskoneet, (kuten minä), että Perussuomalaiset tarjoavat EU-politiikassa jotain vaihtoehtoa. Mutta näin ei sitten olekkaan, niinkuin Vitokin sanoo.
“People who prefer to believe the worst of others will breed war and religious persecutions while the world lasts.”
― Dorothy L. Sayers, The Letters of Dorothy L. Sayers: 1899-1936: The Making of a Detective Novelist

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Kaupunginhallituksen SALAISET ASIAT
« Reply #27 on: 08. 07. 2013 17:05 »
Kyllä ikäni muistan kuinka persut pettivät, vaalipäivänä luulin hetken et nyt meno muuttuu. Ei muuttunu.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline make

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1882
  • “Intolerance is a species of violence" M Gandhi
    • View Profile
Vs: Kaupunginhallituksen SALAISET ASIAT
« Reply #28 on: 08. 07. 2013 17:05 »
Kyllä ikäni muistan kuinka persut pettivät, vaalipäivänä luulin hetken et nyt meno muuttuu. Ei muuttunu.

Mielestäni vaikkapa Eija Riitta Korholan tapa pyrkiä viemään EU:ta oikeaan suuntaan on täysin oikea. Pyritään olemaan tapahtumien keskellä, ja lobbaamaan Suomen etujen puolesta. Korhola lienee tässä menestynein suomalainen politiikko.
Mielestäni täysin vastuuttomin tapa on huutaa vanhaa liturgiaa: " Missä Eu, siellä ongelma"

Kannattaa tutusta, mitä on saanut aikaan. Enemmän kuin Perussuomalaiset yhdessä. (siis EU-asioissa)
http://www.korhola.com/

"  Asiantuntijapiireissä saavutustani mainitaan jatkuvasti esimerkkinä siitä kuinka yksittäinen meppi voi todella vaikuttaa, mutta aina ilman mepin nimeä.  "
" suomalainen paperi- ja selluteollisuus säästää muutosesitykseni johdosta jopa 30 miljoonaa euroa joka vuosi "
" "Jos kyseessä olisi pienempi teko, ei tarvitsisi pelätä muiden meppien ja muiden puolueiden mustasukkaisuusreaktioita. Nyt pelko on aivan aiheellinen" "

http://www.korhola.com/lang/fi/2004/05/liian-suuri-saavutus/

Lisäys:
" Muutosesityksiä tekivät niukimmin Timo Soini ja Hannu Takkula (kesk.), jotka löysivät huomautettavaa vain yhdestä mietinnöstä. "
Kuten olen toistanut monta kertaa aikaisemmin. Ongelmista osataan kyllä huutaa suureen ääneen, mutta mitään konkreettisia ehdotuksia ei esitetä. Pelkkää populistipropagandaa. Nappeja nyt pystyy painamaan kuka tahansa.

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288335414150.html
« Last Edit: 08. 07. 2013 18:06 by make »
“People who prefer to believe the worst of others will breed war and religious persecutions while the world lasts.”
― Dorothy L. Sayers, The Letters of Dorothy L. Sayers: 1899-1936: The Making of a Detective Novelist

Offline manteiro

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1031
    • View Profile
Vs: Kaupunginhallituksen SALAISET ASIAT
« Reply #29 on: 29. 07. 2013 09:09 »
On valittaen todettava, että nykyisen kaupungin johtajiston aikana julkisuus on kadonnutta kansanperinnettä.

Lähes kaikki on salaista alkaen mamu-kustannuksista virkamiesjohdon valintoihin! Kalliimmasta päästä esimerkki: Ruotsi-laivan tilaus julkistettiin vasta, kun purkki oli jo matkalla Vaasaan. (Laivan todelliset kuukausi-/vuosikustannukset nyt?)

Lumion aikana kaikki oli toisin. Ehkäpä siksi mies suistettiin suohon olematonta nappikauppaa hyväksi käyttäen.

Tähän kohtaan Pohjalaiselle tunnustus - lehti uskaltaa nykyään ottaa kantaa myös tabuihin!

Anna-Maija Salo

  • Guest
Vs: Kaupunginhallituksen SALAISET ASIAT
« Reply #30 on: 29. 07. 2013 09:09 »
Manteiro ottaa esille yhden  Vaasan hallinnon lainvastaisuuksista: Vaasan hallinto ei toimi julkisuuslain pääperiaatteiden mukaisesti.

oikeusministerio.fi/fi/index/toimintajatavoitteet/lakiensaaminen/julkisuuslaki/lainpaapiirteet.html.

Julkisuusperiaate merkitsee, että viranomaisen asiakirjan julkisuus on pääsääntö ja salassapito poikkeus. Tiedonsaantia ei saa rajoittaa ilman asiallisia ja laissa säädettyjä perusteita eikä enempää kuin suojattavan edun vuoksi on tarpeen.

Valtuutettujen velvollisuus on puuttua tähänkin lainvastaisuuteen kaupungin hallinnossa ja palauttaa Lumion aikana vallinnut lainmukainen hallintokulttuuri.

Lumio on lakimies, joka tuntee lain, ja kaupunginjohtajana hän toimi sen mukaan.  Tomas Häyry on myös lakimies. Herää kysymys, eikö hän tunne lakia vai toimiiko hän tietoisesti lainvastaisesti?

Offline topi

  • Kokelas
  • *
  • Posts: 31
    • View Profile
Vs: Kaupunginhallituksen SALAISET ASIAT
« Reply #31 on: 29. 07. 2013 10:10 »
Oletteko koskaan kuulleet, että "Laki on niin kuin se luetaan." ja että "Laki on kaikille sama.  Vain tuomiot vaihtelevat."

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Kaupunginhallituksen SALAISET ASIAT
« Reply #32 on: 29. 07. 2013 11:11 »
On kaupunghinhallituksella salassa pidettäviä asioita ja ne on salassa pidettäviä. Jos yksityishenkilö
varattomuuteen perustellen ja asiakirjoilla toteennäytettämällä ja vetoaa kunnallisverosta vapautumista. Tässä tulee yksityisyyden salassapitovelvollisuus. Se pykälä on silloin salassa pidettävä ja asiakirjat eivät ole julkisia kuin asianomistajille.