Author Topic: Kaupunkiviljely Vaasassa  (Read 3645 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Kaupunkiviljely Vaasassa
« on: 14. 07. 2012 15:03 »
Ns. isossa maailmassa on kaupunkiviljely yksi nopeimin kasvavista trendeistä.  Isoissa suurkaupungeissa hyötykasveja viljellään lähes kaikkialla, missä vain on tilaa, jopa autojen lavoilla.  Myös Vaasassa on kaupunkiviljelyä, jos lähtökohdaksi otetaan 1- 2,5 km kauppatorilta.

Itse tiedän ainakin kolme verrattain isoa viljelmää.  En kuitenkaan voi kertoa niistä viljelijöiden vastustuksen vuoksi.  Syykin on selvä.  Jos julkaisen tiedot niin sadon valmistuttua jonain pimeänä elokuun yönä pelto tyhjätään.

Jos rohkaelikkoja kuitenkin löytyy, niin kertoisin paikallisesta kaupunkiviljelystä mielelläni blogissa.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

123456_X

  • Guest
Vs: Kaupunkiviljely Vaasassa
« Reply #1 on: 23. 08. 2012 08:08 »
Akaan kaupunki on ilmeisesti ensimmäisenä Euroopassa aloittanut kaupunkimehiläisten kasvattamisen.  Kaupungin alueelle on laitettu 25 pesää.  Alustavien arvioiden mukaan kaupungin puistot kukoistavat nyt paremmin kuin aikaisemmin ja myös yksityiset puutarhurit ovat tyytyväisiä.

Olisiko tässä malli myös Vaasassa?  Onko kaenelläkään tietoa millaisia kaupunkiviljelmiä täällä on? Onko esimerkiksi kattoviljelmiä?

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Kaupunkiviljely Vaasassa
« Reply #2 on: 25. 05. 2013 13:01 »

Kaupunkiviljelyä uusavuttomille:
http://kaupunkiviljelyfordummies.blogspot.fi/

Julkaisen tässä ketjussa myös sellaisten vaasalaisten kaupunkiviljelijöiden ottamia kuvia, joilla ei ole omaa serveriä tai tilaa tai jotka eivät ole rekisteröityneitä vaasalaisia.infoon:
tapio.parkkari(miuku)gmail.com
« Last Edit: 25. 05. 2013 13:01 by vaasalainen »
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Kaupunkiviljely Vaasassa
« Reply #3 on: 02. 06. 2013 06:06 »
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.