Vaasa keskustelualue > Yleistä keskustelua

Kuluttaja kysyy

(1/2) > >>

pappa:
Voiko paistinjauheliha olla halvempaa kuin tiskistä ostettu paisti? Eikö paistinjauhelihan  hintaan tule lisäksi jauhatus ja pakkaaminen.  Siis paistinjauheliha ei voi olla jauhettu paistista?

O.P.Positio:
Kun alempiarvoisista ruhon osista jauhetaan jauheliha yhdessä veren kanssa, muistuttaa lopputulos "aitoa" jauhelihaa.

Kari Lajunen:
Olin kaksi kesää Karjakunnalla lihanpakkaajana.  Jauhelihakonetta en saanut koskaan käyttää.  Sinne jauhettiin kaikki mikä ei käynyt enää muuhun.  Veren kanssa siinä ei läträtty ollenkaan.

vaasalainen:
Olin joskus 1980-luvun lopulla tekemässä juttua silloisella Pohjanmaan Lihalla.  Haastattealin tehdaspäällikköä ja aivan meidän vieressämme oli säiliö, jonka yläpuolella luki "Palautusmakkarat".

Siinä jutellessamme viereemme tuli valkoiseen takkiin pukeutyunut mies, joka kysyi tehdaspäälliköltä, että "oliko se tämä erä, joka menee prosesiin.".

Tehdaspäällikön ilme oli tuhansien dollareiden arvoinen.  Ei sanonut mitään, mutta nyökkäsi.

-Kysyin asiaa ja tehdaspäällikkö selitti jotain että kysymys on ennen viimeistä käyttöpäivää olevista palautemakkaroista.

-Ny jälkeenpäin olen miettinyt, että kuinka ne joutuivat Pohjanmaan Lihan tuotantoon jo hyvissä ajoin ennen viimeistä käyttöpäivää.  Niistä kai valmistettiin halpaa lenkkiä.

vaasalainen:
Luuletko, että uitettaessa räminää pitävä Angry-Birds vaappu. 8,99 €, kalastaa paremmin kuin joku muu vaappu? 

Navigation

[0] Message Index

[#] Next page

Go to full version