Author Topic: Puhelimen hankinta  (Read 61030 times)

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Offline Tapio Parkkari

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 875
    • View Profile
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #40 on: 27. 04. 2013 12:12 »
Samaa mieltä klaffin käytöstä.  En ole kokeillut millaisen jäljen pilli antaa ääniraitaan, mutta kuvittelen että äänen alkupiikki vastaa klaffin läjäytystä.  Pitääpä kokeilla. 

Tiedän että joissakin nauhureissa tämä on hoidettu omalla nappulalla. Käsien yhteen lyöminenhän toimii myös.
Auta foorumin tunnetuksi tekemisessä.  Lähetä tästä ketjusta tieto kavereillesi "Lähetä Aihe" nappulasta.  Nappula on heti pohjaviivan alapuolella.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #41 on: 27. 04. 2013 15:03 »
Sitten on psykologia.

Jos on uusi haastateltava ja läjäyttää klaffin niin se tuo rauhoittavan tunteen haastateltavalle mutta jos siinä käyttää pilliä niin se voi aiheuttaa hämmennystä.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #42 on: 27. 04. 2013 16:04 »
Klaffin hyvä puoli on tietysti siinä, että klaffitauluun voi kirjoittaa jos on useampia ottoja.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #43 on: 27. 04. 2013 16:04 »
<a href="http://www.youtube.com/v/3jne07FgqZU" target="_blank" rel="noopener noreferrer" class="bbc_link bbc_flash_disabled new_win">http://www.youtube.com/v/3jne07FgqZU</a>

Kerroit, että haastateltavaa rauhoittaakseen kannattaa antaa hänen pyöritellä kameraa käsissään.  Olen tehnyt saman klaffilla ja kaikki ovat jostain syystä kiinnostuneet näpelöimään sitä.  Se on kiinnostavampi kuin kamera.  Se on melkein parempi siihen tarkoitukseen.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #44 on: 27. 04. 2013 16:04 »
Operaattorin lupau on kuin mereen kusis, mulla on tässä yhtäaikaa käytössä Särinän mokkula ja VLP:n kiinteä, heti kun kiinteä yhteys putoo alle luvatun ottaa ohjat särinä. Ei ole lokissa merkintää ja senhän pitäis olla nopeempi, aktivoituu heti jos vedän verkkopiuhan irti eli toimii kyllä. No anvian sposti outolookissa ei tietenkään toimi kuin sisään.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #45 on: 27. 04. 2013 17:05 »
Operaattorin lupau on kuin mereen kusis, mulla on tässä yhtäaikaa käytössä Särinän mokkula ja VLP:n kiinteä, heti kun kiinteä yhteys putoo alle luvatun ottaa ohjat särinä. Ei ole lokissa merkintää ja senhän pitäis olla nopeempi, aktivoituu heti jos vedän verkkopiuhan irti eli toimii kyllä. No anvian sposti outolookissa ei tietenkään toimi kuin sisään.

Tämä on se syy miksi ainakin kotitalouskäytössä kannattaa suosia web-pohjaisia sähköposteja esim. gmail koska internet-operaattorin vaihtuminen vaikka lennosta ei vaikuta niiden toimintaan toisin kuin näiden vanhojen koneelle asennettavien outlookkien

.

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #46 on: 28. 04. 2013 12:12 »
Kyllähän tuota spostia voin käyttää selaimen kautta millä yhteydellä tahansa, selain sposti on vaan niin kökkö käyttää ja Outolookissa on paljon muutakin. Merkitsen kalenteriin esim. hammaslääkärin ja vips vaan kun siirtyy wifin kautta puhelimeen ja puhelin muistuttaa mua että kahentunnin päästä hammaslääkäriin, yhteystiedot ja paljon muuta joita ei gmailiin saa. Nyt mikkisoftan uusi meili on paljon lupaavampi ja tuplasti isompi kuin gmail, www.outlook.com ja kokeilemaan. Puhelimia on pöytä täynnä eli nokia 2700 navi, zte blade ja käytössä samsungin duusonimalli jolla voi hakata nauloja ja toimii vedenalla, en enään tarvikkaa varapuhelinta venekassiin jos vaikka putoaisin mereen. Saa muuten halvalla ton zte bladen multa ja sillä on soitettu yksi puhelu ja sisällä on prepaidkortti jossa melkein 50€ poheaikaa joten sen tuplaamalla täysin virheetön peli lähtee, syynä mun hiukan liian isot sormet joten ostin lumilapion kokoisen ku lääkäri ei luvannu terottaa mun etusormea.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #47 on: 28. 04. 2013 14:02 »
Operaattorin lupau on kuin mereen kusis, mulla on tässä yhtäaikaa käytössä Särinän mokkula ja VLP:n kiinteä, heti kun kiinteä yhteys putoo alle luvatun ottaa ohjat särinä. Ei ole lokissa merkintää ja senhän pitäis olla nopeempi, aktivoituu heti jos vedän verkkopiuhan irti eli toimii kyllä. No anvian sposti outolookissa ei tietenkään toimi kuin sisään.

Tämä on se syy miksi ainakin kotitalouskäytössä kannattaa suosia web-pohjaisia sähköposteja esim. gmail koska internet-operaattorin vaihtuminen vaikka lennosta ei vaikuta niiden toimintaan toisin kuin näiden vanhojen koneelle asennettavien outlookkien

.

Oho.  Nyt tuli ongelma jota en ottanut huomioon ollenkaan.  Vaihtaessani operaattoria tulee se olemaan eri kotona ja töissä
 ja silloin tulee tuo sähköpostiongelma lähetyksessä. 

Pitää miettii miten sen ratkaisen.  Vastaanottohan toimii, mutta lähetys tökkii.  Aina ei viitsi vaihtaa lähtevän postin palvelinta. 

Onko kenelläkään muuta ratkaisua.  Yrityspostia ei imagollisista syistä ole hyvä lähettää yksityista gmailia käyttäen.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #48 on: 28. 04. 2013 15:03 »

.

Muistaakseni gmailissa oli toiminto jossa voi "omia" jonkun oman sähköpostin myös gmailiin mutta saattaa silti jossakin näkyä että lähetetty gmaililsta

Asetukset

Viestin lähetysosoite:
(Lähetä viestejä muilla sähköpostiosoitteillasi Gmailista)
Lisätietoja   

Vastausosoite: xxx.xxx

.

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #49 on: 28. 04. 2013 15:03 »
Kyllähän tuota spostia voin käyttää selaimen kautta millä yhteydellä tahansa, selain sposti on vaan niin kökkö käyttää ja Outolookissa on paljon muutakin. Merkitsen kalenteriin esim. hammaslääkärin ja vips vaan kun siirtyy wifin kautta puhelimeen ja puhelin muistuttaa mua että kahentunnin päästä hammaslääkäriin, yhteystiedot ja paljon muuta joita ei gmailiin saa. Nyt mikkisoftan uusi meili on paljon lupaavampi ja tuplasti isompi kuin gmail, www.outlook.com ja kokeilemaan. Puhelimia on pöytä täynnä eli nokia 2700 navi, zte blade ja käytössä samsungin duusonimalli jolla voi hakata nauloja ja toimii vedenalla, en enään tarvikkaa varapuhelinta venekassiin jos vaikka putoaisin mereen. Saa muuten halvalla ton zte bladen multa ja sillä on soitettu yksi puhelu ja sisällä on prepaidkortti jossa melkein 50€ poheaikaa joten sen tuplaamalla täysin virheetön peli lähtee, syynä mun hiukan liian isot sormet joten ostin lumilapion kokoisen ku lääkäri ei luvannu terottaa mun etusormea.

Gmaililssahan on oma kalenteri ja jos sen gmailin virittää myös puhelimeen ei tarvita mitään erillistä synkronintia

En ole kylläkään testannut hälyttääkö se puhelin appsi myös

.

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #50 on: 28. 04. 2013 15:03 »
Ei toimi ja vielä se että vaimoke lähettää spostiin ja mä olen mailmalla, se on suolesta eikä luo uskottavuutta jos osoite on hippapippa@gmail.com
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #51 on: 28. 04. 2013 17:05 »
Olen hankkimassa itselleni tablettia.  Minulle riittää wlan-ominaisuus.  Tabletissa pitäisi olla liitäntä ulkoiselle mikrofonlle aj kuulokkeille.  Käyttöjärjestelmä voi olla android tai windows ja hinta edullinen.
Onko kokemuksia? Yhdeksi mahdollisuudeksi olen ajatellut Acer Iconia B1 A7:ta tai Nexusta.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #52 on: 28. 04. 2013 17:05 »
Olen hankkimassa itselleni tablettia.  Minulle riittää wlan-ominaisuus.  Tabletissa pitäisi olla liitäntä ulkoiselle mikrofonlle aj kuulokkeille.  Käyttöjärjestelmä voi olla android tai windows ja hinta edullinen.
Onko kokemuksia? Yhdeksi mahdollisuudeksi olen ajatellut Acer Iconia B1 A7:ta tai Nexusta.

Olisin itsekin kiinnostunut.


Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

caprera

  • Guest
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #53 on: 29. 04. 2013 08:08 »
Olen hankkimassa itselleni tablettia.  Minulle riittää wlan-ominaisuus.  Tabletissa pitäisi olla liitäntä ulkoiselle mikrofonlle aj kuulokkeille.  Käyttöjärjestelmä voi olla android tai windows ja hinta edullinen.
Onko kokemuksia? Yhdeksi mahdollisuudeksi olen ajatellut Acer Iconia B1 A7:ta tai Nexusta.

Voi olla hiukan kiven alla sellaiset laitteet missä olisi suora mikki sisääntulo, USB mikrofoneja voi löytyä mutta ne eivät ole kovin laadukkaita.

Tuossa on hieman keskustelua aiheesta ja joku ratkaisumallikin.

http://android.stackexchange.com/questions/19339/any-success-with-external-microphones-for-android-phones-or-tablets

http://android.stackexchange.com/questions/19368/how-do-i-use-an-external-microphone-with-my-galaxy-nexus

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #54 on: 29. 04. 2013 14:02 »
Operaattorin lupau on kuin mereen kusis, mulla on tässä yhtäaikaa käytössä Särinän mokkula ja VLP:n kiinteä, heti kun kiinteä yhteys putoo alle luvatun ottaa ohjat särinä. Ei ole lokissa merkintää ja senhän pitäis olla nopeempi, aktivoituu heti jos vedän verkkopiuhan irti eli toimii kyllä. No anvian sposti outolookissa ei tietenkään toimi kuin sisään.

Tämä on se syy miksi ainakin kotitalouskäytössä kannattaa suosia web-pohjaisia sähköposteja esim. gmail koska internet-operaattorin vaihtuminen vaikka lennosta ei vaikuta niiden toimintaan toisin kuin näiden vanhojen koneelle asennettavien outlookkien

.

Oho.  Nyt tuli ongelma jota en ottanut huomioon ollenkaan.  Vaihtaessani operaattoria tulee se olemaan eri kotona ja töissä
 ja silloin tulee tuo sähköpostiongelma lähetyksessä. 

Pitää miettii miten sen ratkaisen.  Vastaanottohan toimii, mutta lähetys tökkii.  Aina ei viitsi vaihtaa lähtevän postin palvelinta. 

Onko kenelläkään muuta ratkaisua.  Yrityspostia ei imagollisista syistä ole hyvä lähettää yksityista gmailia käyttäen.

Eipä tuohon mitään helppoa ratkaisua ole kuin siirtyä jonkin office365 tai vastaavan pilvipalvelun käyttäjäksi ja alkaa maksaa kuukausimaksua tästä imagon ylläpidosta

Taviksellehan se on  sama vaikka tunnus olisi hevon.kukku@hotmail kunhan asiat saa hoidettua

.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #55 on: 29. 04. 2013 14:02 »

Eipä tuohon mitään helppoa ratkaisua ole kuin siirtyä jonkin office365 tai vastaavan pilvipalvelun käyttäjäksi ja alkaa maksaa kuukausimaksua tästä imagon ylläpidosta

Taviksellehan se on  sama vaikka tunnus olisi hevon.kukku@hotmail kunhan asiat saa hoidettua

.

Ratkaisen sen siten, että lähettäessäni kytken yhteyden kännykästä.  En löydä mitään muuta ratkaisua.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #56 on: 30. 04. 2013 16:04 »

.

Voihan nämä olla jollekin tärkeitä esim. yksilöllinen sähköpostiosoite

Niin kauan kuin tavikset tekee kauppaa taviksien kanssa en kyllä ymmärrä moisen todellista tarvetta

http://www.google.com/intl/fi/enterprise/apps/business/pricing.html

.

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #57 on: 30. 04. 2013 16:04 »
Kari, useammam verkkoyhteyden käyttö Googleen. Multa saat rekisterimuutokset multa joset ite löydä, toimii XP ja Win7 koneissa, nytkin lataan nettitikun kautta uusinta Win8.1 versiota ja kaikki muu toimii kymppimegasena. Se vaatii kikkailua että Opera toimii nettitikun takaa ja kaikki muu VLP:n yhteysyrityksen läpi, onhan mulla vielä tuo satelliitti ja kaksi älykännykkää joten atomipommi pimentää ei ei teletapit.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #58 on: 07. 05. 2013 14:02 »
Miten kauan tuollainen 459kt ohjelma vaatii aikaa?  Olen nyt ladannut sitä 20 minuuttia ja kohta loppuu työaika.  Tosin voin ottaa sen mukaan ja ladata vaikka koko yön mutta en ole ennen tarvinnut ladata puhelimeen mitään ohjelmaa.  Lataan siis tuota JoikuSpot ohjelmaa jolla puhelimestani tulee wlan jakaja.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #59 on: 07. 05. 2013 14:02 »

.

En tiedä miten yrität asentaa mutta itse asensin nokia pc suiten välityksellä usb kaapelilla

.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #60 on: 07. 05. 2013 14:02 »

.

En tiedä miten yrität asentaa mutta itse asensin nokia pc suiten välityksellä usb kaapelilla

.

Pah.  Ei tullut mieleenkään.  Se olisi ollut nopeampaa.  Asennan puhelimen 3G internetyhteyttä käyttäen.  Näytössä on koko ajan "Ladataan" ja sen alla latauspalkki mutta siinä ei näy latauksen tilaa osoittavaa
merkintää. 
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Roy Rabb

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1289
    • View Profile
    • Music Mega
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #61 on: 07. 05. 2013 15:03 »
Suoraan puhelimeen ei kannata ladata netistä, se kestää. Ensin tietokoneeseen, ja siitä puhelimeen.

toisen luokan kansalainen

  • Guest
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #62 on: 07. 05. 2013 15:03 »
Asennan puhelimen 3G internetyhteyttä käyttäen.  Näytössä on koko ajan "Ladataan" ja sen alla latauspalkki mutta siinä ei näy latauksen tilaa osoittavaa merkintää.

Toiminto on jumittunut. Tuo on tyypillistä Nokian puhelimien kohdalla. Muista puhelinmerkeistä en tiedä, kun omistanut vain yhden älypuhelimen. Periaatteessahan homma toimii niin, että sovellus valitaan OVI-palvelussa ja puhelimeen tulee tekstiviesti, jolla sovelluksen lataus käynnistetään puhelimen selaimen kautta. Yleensä tuo ei pitäisi kestää kuin korkeintaan yhden minuutin, ellei puhelin sekoa tai nettiyhteys ole kaatunut.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #63 on: 07. 05. 2013 15:03 »
Odotan edelleen kannanottoja tabletteihin .  Onko kokemuksia?  Apple, android vai microsoft.  Mitä muuta?
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #64 on: 07. 05. 2013 17:05 »
Asennan puhelimen 3G internetyhteyttä käyttäen.  Näytössä on koko ajan "Ladataan" ja sen alla latauspalkki mutta siinä ei näy latauksen tilaa osoittavaa merkintää.

Toiminto on jumittunut. Tuo on tyypillistä Nokian puhelimien kohdalla. Muista puhelinmerkeistä en tiedä, kun omistanut vain yhden älypuhelimen. Periaatteessahan homma toimii niin, että sovellus valitaan OVI-palvelussa ja puhelimeen tulee tekstiviesti, jolla sovelluksen lataus käynnistetään puhelimen selaimen kautta. Yleensä tuo ei pitäisi kestää kuin korkeintaan yhden minuutin, ellei puhelin sekoa tai nettiyhteys ole kaatunut.

Pah sekosi täysin.  Ilmoitti, ettei ohjelmaa ole enää saatavilla Ovi palvelusta.  No sitten valitsin maksullisen 10 euroa maksavan samantapaisen ohjelman.  Se ei hyväksy maksua.  Minulla ei toistaiseksi siis ole tätä mahdollisuutta joka oli ehtona sille, että valitsin tämän palvelun mutta aina kun jotain uutta tulee vastaan niin se ei tapahdu ongelmitta ja tämä on siis juuri sellainen tapaus. 

Tosin en tiedä mitä nyt tehdä.   Myyjä lupasi, että se toimisi. 
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #65 on: 08. 05. 2013 11:11 »
Klikkaa kuvia niin niiden teksti selvenee


Sain asennettua JoikuSpot ohjelman jonka avulla kännykkäni pitäisi toimia internet jakajana.

Aina kun jotain uutta tekee niin tulee ongelmia ja mielestäni pääsin ongelmitta melko pitkälle.  Yhteys toimii puhelimen ja vlan tietokoneen välillä mutta nämä kaksi yhdyskäytävää jotka ilmeisesti vaikuttavat internetyhteyden jatkumisesta wlaniin eivät toimi.
Tästä kuvasta näkee myös, että yhteys puhelimen ja tietokoneen välillä toimii.  Tavuja on siirtynyt niiden välillä wlanin välityksellä.


Tästä kuvasta voi nähdä, että internetyhteys puhelimesta on toiminnassa ja varsinaisesti puhelimella voi surffailla netissä.


Jakamisen määritykset on sallittu.

Jokin ei silti toimi.

Voiko kukaan vaasalaisia.infon lukija auttaa?

Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #66 on: 08. 05. 2013 15:03 »
.

Onko siellä asetuksissa oleva internet yhteyspiste oikea juuri tälle sim-kortille?

Muuten kyllä loistava aplikaatio, ei toki toimivuudeltaan vastaa mitään oikeaa huawei 3g jakajaa mutta menettelee kotioloissa

.
« Last Edit: 08. 05. 2013 15:03 by herkkoo »

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #67 on: 08. 05. 2013 15:03 »

.

Onko siellä asetuksissa oleva internet yhteyspiste oikea juuri tälle sim-kortille?

.

Valitsin siitä Elisa internet koska kortissa lukee Elisa.

Muut Elisavaihtoehdot olivat

Elisa WAP GPRS
Elisa MMS
Elisa Internet(01)
ELISA MMS

Muut olivat Sonera tai Saunalahtivaihtoehtoja.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #68 on: 08. 05. 2013 15:03 »

.

Oletko kokeillut sammuttaa puhelinta välillä

.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #69 on: 08. 05. 2013 15:03 »

.

Oletko kokeillut sammuttaa puhelinta välillä

.

Joo montakin kertaa
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #70 on: 08. 05. 2013 15:03 »

.

Eihän sinulla ole mitään muuta yhteyttä auki samanaikaisesti

.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #71 on: 08. 05. 2013 16:04 »
.

Eihän sinulla ole mitään muuta yhteyttä auki samanaikaisesti

.

Ei tietokoneessa mutta puhelimen 3G on ollut ja ei ole.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #72 on: 08. 05. 2013 16:04 »
Lataa koneeseesi WiFi Locator jolla näet kaikki kuuluvuusalueella olevat langattomat verkot ja poista turhana IPV6 ja netbios over TCP/IP, sieltä josta sulla oli kuva asetuksista ruksi vaan pois.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #73 on: 08. 05. 2013 16:04 »
Lataa koneeseesi WiFi Locator jolla näet kaikki kuuluvuusalueella olevat langattomat verkot ja poista turhana IPV6 ja netbios over TCP/IP, sieltä josta sulla oli kuva asetuksista ruksi vaan pois.

Mikä vika on puhelimen tai tietokoneen omassa ohjelmassa jolla näkee saman?
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #74 on: 08. 05. 2013 17:05 »
Onpas sulla hieno ohjelma, mun Netgear ei näytä vaimennuksia, laatua, kanavaa ja muuta tuiki tarpeellista. Ainakun lähelle ostetaan uusi niin oletusarvoilla ja osa ny sentään panee salauksen päälle, tässä yhtiössä neljä tuskailee kanavalla 1 eikä kuulemma toimi hyvin. Mulla iso antenni ja pysyn koko koiran kusetuslenkin omassa verkossa ja naapureilla ei toimi edes terassilla, läppärin sisäänrakennettu ja sen ajuri (Asus) on ihan mitääntekemätön vaikka sillä kyllä voi lokkautua tukiasemaan. Aattelimpa vaan et ensin tarkistat onko puhelimessasi kelvollinen yhteys ja sitten siitä eteenpäin askel kerrallaan, mitäpä mä noista tietäisin vaikka olen ihan palkkaa saanut moisista hommista.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #75 on: 08. 05. 2013 17:05 »
Äläs nyt kun tarkoitin tätä
Quote
kuuluvuusalueella olevat langattomat verkot
jotka näen.  Silloin ei ollut muusta puhe.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #76 on: 08. 05. 2013 19:07 »
Ja mä käsitin et pitäisi löytää syy miksi ei toimi.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #77 on: 08. 05. 2013 19:07 »

.



Tuo kertoisi että ipv4: ei internet yhteyttä, että jokin ei siellä puhelimessa antaisi yhteyttä? Eihän puhelimessa ole mitään muuta aplikaatiota joka varaisi internet-yhteyden itselleen? Antivirus-softa?

.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #78 on: 08. 05. 2013 19:07 »
Kiitos hyvistä vinkeistä. Tarkistan nuo kaikki. Latausjohto jäi töihin niin en voi nyt testata. Haen matsin jälkeen. Kirjoitan ensimmäisen kerran puhelimellani. Ainakin tämän nettiyhteys toimii hyvin.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

toisen luokan kansalainen

  • Guest
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #79 on: 08. 05. 2013 20:08 »
Lajuselle: Puhelinta voi käyttää mokkulan tapaan, kun sen  liittää tietokoneen USB-väylään. Lisäksi tietokoneeseen täytyy asentaa Nokian sivulta löytyvä ilmainen ohjelma. Tuo on mielestäni paljon parempi vaihtoehto kuin WLAN, koska puhelimen akku ei tyhjene yhtä nopeasti.