Author Topic: Puhelimen hankinta  (Read 61025 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Puhelimen hankinta
« on: 14. 06. 2012 12:12 »
Eilen päätin tänään mennä ostamaan Nokian 8000 kun tuo 2700 navi pitää muistaa kerran viikkoon sammuttaa että soi, muuten tyytyväinen mutta puhelujen missaaminen voi olla pahakin juttu kun odotat peruutusaikaa yms. ja kartat saa nätisti netistä eikä semmosta taistelua kuin ZTE Bladen kanssa. Enpä enään ostakkaa Nokian tuotteita ja nyt pitäis löytää hyvä eiikä siinä saa olla omenan kuvaa kun vieläkin näen painajaisia omppukoneiden johdosta kun ne piti saada firman domainiin/spostiin ja muuhunki firman käytössä oleviin järjestelmiin. Myyjän samaan ei voi luottaa ku kaikki toimii tostavaan paitsi ilmaiset kartat ja muut pikkujutut.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

toisen luokan kansalainen

  • Guest
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #1 on: 14. 06. 2012 12:12 »
Itse omistanut vain Nokian puhelimia. Samsungilla tuntuu olevan nostetta kilpailussa. Samsungin Galaxy S III -puhelinta kehutaan paljon. Hinta yli 600 euroa, jossa on 400 euroa liikaa meikäläiselle.

http://www.mtv3.fi/uutiset/it.shtml/2012/06/1561817/mtv3-testasi-samsung-galaxy-s-iii-tahtaa-tulevan-iphonen-kukistamiseen

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #2 on: 14. 06. 2012 12:12 »
Hinnan just kestäisin mutta ei riitä akku perjantaista maanantaiaamuun joten mökkireisulla se on lelu, onhan mulla sielä sähköäkin mutta en halua joka ilta ladata, ZTE Bladessa akku kestää joskus 16t josei soittele ja tuo mikrosimmi yksi lisäeste.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

toisen luokan kansalainen

  • Guest
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #3 on: 14. 06. 2012 14:02 »
Hinnan just kestäisin mutta ei riitä akku perjantaista maanantaiaamuun joten mökkireisulla se on lelu

Kyllähän tuossa pitäisi olla tehokas akku (2100 mAh) ja luvataan paljon:

Puheaika:    
- 22 tuntia (2G)
- 11 tuntia  (3G)

Valmiustila:
- 830 tuntia (2G)
- 770 tuntia (3G)

http://www.samsung.com/in/galaxys3/

Offline Sundin Ukko

  • Vakituinen
  • **
  • Posts: 81
    • View Profile
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #4 on: 14. 06. 2012 14:02 »
Kuinka moni puhelimesi ominaisuuksista jää Siunulta käyttämättä?  Kuinka moni wordin ominaisuuksista jää Sinulta käyttämättä?  Kuinka moni digikamerasi asetuksista jää sinulta käyttämättä? Jne...

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #5 on: 14. 06. 2012 14:02 »
Niin mutta kaikki heittää häränpyllyä kun pidät Wifi, USB:n ja gpssän päällä niin se on päivä ja tyhjä juuri luen eri foorumeilta. Mun nykyinen Nokialainen vain puhelimena riittää melkein kolmeviikkoa mutta GPS ja yhteydet niin juuri ja juuri kaksipäivää, otappa vähän vieokuvaa niin siihen sippaa. Ostat vehkeitä joita ei voi käyttää. Kaupunki on täynnä vapaita Wifi yhteyksiä eli melkein mahdoton löytää paikkaa jossa ei olisi ja itse jaan megän jos joku tarvii, mäkyy puhelinlaskussa kun oon ilmaiset yhteydet ja kaksi simmipaikkaa olis amerikkaa kun laittaisin mokkulan simmin mistä maksan 12€/kk ja nytkin se on kuormantasaajana pöytäkoneessa ja saaressa toimis netti USB piuhalla läppäriin. Yksi pieni rekisterimuunnos ja win7 toimii kahdella yhteydellä. Eli mulla on vaatimuksia jos ostan ja ostanki mutta tilata pitää, mikrosimmin voi leikata itse ohjeiden mukaan tavallisesta ja sovitepalalla toimii vanhassa.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #6 on: 14. 06. 2012 14:02 »
Sundin ukolle että paljon jää käyttämättä mutta noita ominaisuuksia käytän ja silloin niiden pitää toimia, digikameroita mulla on kolme kun vuoden välein tulee pienempi ja vaimo ostaa sen. Nokian kartat ihan hyvät mutta saaristossa Google maps hakkaa eli kummatkin pitää saada ja nyt puhutaan sadoista tunneista ennenkuin ZTE Bladeen sai siirrettyä n. 400kpl osoitekorttia ilman Googlea koska en sinne lähetä yhteystietojani, yksi hakkeri käänsi mulle oman käyttiksen ja nyt siirtyy MSOutlookin kautta tiedot ja kartoissa vielä taistelua vaikka jo osa on saatu konvertoitua ja siirrettyä. Sama paska oli Nokian navigaattorissa kunnes kaverit vähän jeesas niin sai uudet kartat ja päivitys olis maksanut 90€ ja uusi navi 100€, ei järjen hiventäkään.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline Timo Rintamäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1386
    • View Profile
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #7 on: 14. 06. 2012 17:05 »
Itsellä on Samsung Galaxy S Plus Saunalahdelta hommattu kytkykännykkä. Kännykässä on ominaisuuksia vaikka millä mitalla. Käytän kännykkää vain muutaman harvan tekstarin lähettelyyn silloin tällöin.

Offline Roy Rabb

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1289
    • View Profile
    • Music Mega
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #8 on: 14. 06. 2012 21:09 »

Osta iPhone niin huolet loppuvat siihen. Tuhansia sovellutuksia (appseja) joista käytän säännöllisesti mm. kameraa, kalenteria,säätietoja, videota, kompassia, herätyskelloa, internettiä, sähköpostia,laskukonetta, karttoja, sanakirjoja, tietosanakirjoja, terveystaulukkoja, turistikohteita, aikatauluja, musiikkistudio GarageBandia, temppomäärittäjää, viritysmittaria, desiibelimittaria, pianoa, kitaraa,koirapiippua, vaakamittaria, etäisyysmittaria, kulmamittaa, lämpömittaria, mittakonvertteria, suurennuslasia, radiota, nettilehtien lukua, mittatikkua ja paljon, paljon muutakin hyödyllistä sekä hieman viihdettäkin. Sillä tosin ei voi paistaa lättyjä, mutta pian sekin varmaan keksitään.

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #9 on: 14. 06. 2012 22:10 »
Ja akkusi kestää varmasti perjantai aamusta maanantaiaamuun vaikka puhut pari tuntia, tuskin vai kestääkö.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline Roy Rabb

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1289
    • View Profile
    • Music Mega
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #10 on: 15. 06. 2012 08:08 »
Normaalikäytössä 3G on pois kytkettynä, silloin akku kestää ainakin 3-5 päivää. Vain internettiä selaillessa pistän mielellä 3G:n päälle, jolloin akku kestää vain 2-3 päivää, karkeasti arvioiden. Yleisesti ottaen akun tyhjentyminen ei ole koskaan tullut yllätyksenä eikä harmittanut.

Mutta saman merkin puhelimet, yksilöt, akut, saattavat ehkä myös erota toisistaan.

jekku

  • Guest
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #11 on: 15. 06. 2012 08:08 »

Osta iPhone niin huolet loppuvat siihen. Tuhansia sovellutuksia (appseja) joista käytän säännöllisesti mm. kameraa, kalenteria,säätietoja, videota, kompassia, herätyskelloa, internettiä, sähköpostia,laskukonetta, karttoja, sanakirjoja, tietosanakirjoja, terveystaulukkoja, turistikohteita, aikatauluja, musiikkistudio GarageBandia, temppomäärittäjää, viritysmittaria, desiibelimittaria, pianoa, kitaraa,koirapiippua, vaakamittaria, etäisyysmittaria, kulmamittaa, lämpömittaria, mittakonvertteria, suurennuslasia, radiota, nettilehtien lukua, mittatikkua ja paljon, paljon muutakin hyödyllistä sekä hieman viihdettäkin. Sillä tosin ei voi paistaa lättyjä, mutta pian sekin varmaan keksitään.

Android puhelimesta löytyvät nuo kaikki mainitsemasi ominaisuudet ja suurin osa ilmaisina.

Android puhelimen saa jo neljänneksellä iPhonen hinnasta ja yksi suurimmista eduista on puhelimien irroitettava ja vaihdettava akku jolloin netin kautta vara-akun hankinta ei ole edes kustannuskysymys.
IPhonen kiinteää sisäänrakennettua akkua ei pysty itse vaihtamaan vaan laite on laitettava huoltoon sitä varten.

Android käyttöjärjestelmänäkin taipuu iOSia notkeammin käyttäjän tarpeisiin ja sidonnaisuus Appleen ei ole rasitteena.

Androidiin voi asentaa ilmaisen appskill ohjelman joka yhdellä painalluksella sammuttaa kaikki taustalla turhaan pyörivät sovellukset jolloin akunkesto kasvaa huomattavasti myös vaihto 2g verkosta 3g verkkoon käy yhdellä painalluksella.

Minulla on itselläni Huawei Ideos X5 Pro U8800 ja nyt vuoden käyttökokemuksen jälkeen ei juuri moitittavaa ole löytynyt.

http://hintaseuranta.fi/tuote.aspx/492972

http://hintaseuranta.fi/tuote.aspx/706031

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #12 on: 15. 06. 2012 10:10 »
Ja saat ilmaiset merikortit mistä, ne menis munki anroidromuun.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #13 on: 15. 06. 2012 10:10 »
Pistän tämän aiheen alle vaikka kyseessä on kamera.

Onko allaolevan linkin kamerassa mikrofoniliitäntä ulkoiselle mikrofonille?

http://www.veikonkone.fi/epages/VeikonKone.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/VeikonKone/Products/4905524856194
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #14 on: 15. 06. 2012 11:11 »
Tuotetietojen mukaan kamerassa on kiinteä mikrofoni.

Tämä saattaa auttaa Sinua löytämään videokameran, missä on myäs liitäntä ulkoiselle mikrofonille.

http://www.digitarvike.fi/product_catalog.php?c=97
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #15 on: 15. 06. 2012 11:11 »
Tuo kiinnosti siksi koska sivun muissa kameroissa kohdassa "Mikrofoni" luki "Ei" mutta tässä luki
"Kyllä" ja en millään tahdo uskoa, että muut videokamerat olisivat ilman minkäänlaista mikrofonia.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

jekku

  • Guest
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #16 on: 15. 06. 2012 15:03 »

toisen luokan kansalainen

  • Guest
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #17 on: 15. 06. 2012 15:03 »
Tuo kiinnosti siksi koska sivun muissa kameroissa kohdassa "Mikrofoni" luki "Ei" mutta tässä luki
"Kyllä" ja en millään tahdo uskoa, että muut videokamerat olisivat ilman minkäänlaista mikrofonia.

Sonyn linkittämääsi kameraa vähän kalliimmissa malleissa näyttäisi liitäntä ulkoiselle mikille. HDR-CX260 ja HDR-CX250. Noissa hinta pyörii jossain 400-500 euron kieppeillä Suomesta ostettuna.
 

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #18 on: 15. 06. 2012 16:04 »
Jekku lataus sanoo mun ostoskassin olevan valkoinen eli ilmainen ei ole ilmainen, lähetä mun spostiin ko kartta ja ohje mihin kansioon se pitää laittaa niin katotaan sitte. Odotan ja jos postini koko ei riitä kysy mun googlepostia.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

jekku

  • Guest
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #19 on: 15. 06. 2012 18:06 »
Jekku lataus sanoo mun ostoskassin olevan valkoinen eli ilmainen ei ole ilmainen, lähetä mun spostiin ko kartta ja ohje mihin kansioon se pitää laittaa niin katotaan sitte. Odotan ja jos postini koko ei riitä kysy mun googlepostia.

Kumpaako linkkiä tarkoitat, google.play appsin koko on 3.9mb joten mahtunee sinullekn, ainakin minulla toimii hyvin vaikka vasta pari päivää on ollut luurissa.
Sailmate on puhtaasti nettipohjainen joten karttoja ei ilmeisesti voi ladata offline käyttöön mutta selaaminen rekisteröinnin jälkeen toimii kuitenkin yhteydestä riippuen suht hyvin.

Ostoskassin väristä en osaa sanoa mitään kun en ole moiseen koskaan törmännyt.
Mutta Google.play ilmoittaa seuraavaa:

TIETOJA TÄSTÄ SOVELLUKSESTA:

NYKYINEN VERSIO:1.4.8

VAATII SEURAAVAN ANDROID-VERSION:1.6 tai uudempi

LUOKKA:Matkailu ja paikallissisältö

ASENNUSKERRAT:10 000 - 50 000

KOKO:3,9M

HINTA:Ilmainen

Copy/pastesta johtuen teksti on isoilla kirjaimilla enkä jaksa sitä korjata mutta kyseessä ei ole "huutaminen"

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #20 on: 15. 06. 2012 19:07 »
Haluan tiedoston jonka kopioin värkkiin sanottuun hakemistoon kuten maps ja otan sen käyttöön, ei muuta ja googlen saa unohtaa kun teki niin paskamaisen tempum mulle. Ihan ladattava tiedosto eikäkä roottautsia yms paskaa vaan kartta johon lisääntyy googlen kartat.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

jekku

  • Guest
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #21 on: 15. 06. 2012 20:08 »
Haluan tiedoston jonka kopioin värkkiin sanottuun hakemistoon kuten maps ja otan sen käyttöön, ei muuta ja googlen saa unohtaa kun teki niin paskamaisen tempum mulle. Ihan ladattava tiedosto eikäkä roottautsia yms paskaa vaan kartta johon lisääntyy googlen kartat.

Sori, mutta minä en ymmärrä mitään ongelmistasi, google ei ole koskaan tehnyt minulle mitään temppuja.
Kaikki kartat ja muut löytyy kyllä piraattinakin jollet halua maksaa mutta tuo ko. appsi on toiminut kyllä hyvin laillisestikin.

Puheistasi olen saanut sen käsityksen ettei internet ja softat ylipäätään ole sinulle kuin piece of cake joten ihmettelen miksi tämä on nyt niin suuri ongelma.

Itselläni oli aikoinaan HP:n kämmentietokoneessa  toimiva piraattiversio Garminin topo ja merikartoista jotka kattavat koko Suomen ja ulkoinen bluetooth gps hoiti navigoinnin ilman mitään ongelmia.
Koko homman järjestäminen ei vaatinut minulta mitään erityisosaamista kun asennusohjeet tulivat selkokielellä mukana.

Kokeile päivittää puhelimeesi uudempi versio käyttöjärjestelmästäsi niin uskon että ongelmatkin katoavat sen tien.

Ostaessani puhelimeni sen käyttis oli android 2.2 janyt menen jo versiolla 4 ilman isompia ongelmia.

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #22 on: 15. 06. 2012 21:09 »
Kun Googlen kautta siirsin n. 400 yhteystietoa rupesi kaverit kiroilemaan mainoksia yms mikä oli vuotanyt googlesta. Nyt siirrän omaan outlookkiin tiedot ja kopion ne toiseen ja tuhoan. Jos mun karttakierrot on Googlessa miin mäkkärin oihi ajaessani tulee mäkkärin tarjouksia, miksi ja mistä.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #23 on: 26. 04. 2013 10:10 »
Halusin päivittää internetyhteyteni w-lan jakajalle kuten se on kotitoimistossani.  Myyjä yllätti minut täysin.  Hän sanoi, että
"Et tarvitse mitään w-lan jakajaa.  Riittää kun päivität omaan älypuhelimeesi ohjelmiston.  Ohjelmiston nimi Nokialla on "Joiku.spot" ja sen jälkeen puhelimesi toimii W-lan jakajana kun siihen on päivitetty sellainen liittymä mikä sen hyväksyy."

Olin melko mielissäni sillä voin katkaista yhden nettitikkuliittymän sillä tämän jälkeen minulla on internet aina siellä missä liikun ja läppärin voi levittää minne haluan ja siinä on heti nettyhteys kunhan kännykkä on taskussa.

Liittymän pitää tietysti olla sellainen, että sen nettisurffailu on kuukausimaksullista.

Eli nyt voin vaikka valtuustosalista aivan suoraan lähettää Bambuserilla suoraa lähetystä.  Voin kävellä läppärin kameraa käyttäen missä vaan ja saan heti suoraa lähetystä.  (Toisaalta onhan tämä mahdollisuus nettitikulla ollut koko ajan ettei asia sinänsä niin uusi ole mutta nyt se on kätevää)

Tämä on kätevää ja toimii kaikilla älypuhelimilla paitsi tietysti Parkkarin uudessa hienossa kalliissa puhelimessa jonka hän varta vasten vaihtoi siihen vaikka hänellä oli jo toimiva aivan uusi,  koska siitä puuttuu se sekä moni muukin ominaisuus ;)

Liittymä on seuraava

Quote
PERUSTIEDOT
Luettelotiedot: Julkinen
Liittymätyyppi: Elisa Idea
Puhelut: 250 min/kk
Tekstiviestit:  Ei pakettia
Mobiililaajakaista: Elisa Idea Pro
 
« Last Edit: 26. 04. 2013 10:10 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #24 on: 26. 04. 2013 15:03 »
.

Tää kuulostaa melkein yhtä hienolta kuin alkuperäinen taulukkolaskenta

Tosin alkuperäiset taulukkolaskija-hipit ei saaneet mitään profiittia hienosta ohjelmistostaan

EDIT: Täällä tuo näkyisi olevan jakelussa, pitääpä joskus testata itsekin

http://www.joiku.com/products/joikuspot_light

EDIT 2: Pitihän sitä heti testaillakin, toimivaa teknologiaa näyttäisi olevan, täytyy vain muistaa että kyseessä on avoin verkko

.
« Last Edit: 26. 04. 2013 15:03 by herkkoo »

Offline make200

  • Kokelas
  • *
  • Posts: 21
    • View Profile
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #25 on: 26. 04. 2013 19:07 »
.

Tää kuulostaa melkein yhtä hienolta kuin alkuperäinen taulukkolaskenta

Tosin alkuperäiset taulukkolaskija-hipit ei saaneet mitään profiittia hienosta ohjelmistostaan

EDIT: Täällä tuo näkyisi olevan jakelussa, pitääpä joskus testata itsekin

http://www.joiku.com/products/joikuspot_light

EDIT 2: Pitihän sitä heti testaillakin, toimivaa teknologiaa näyttäisi olevan, täytyy vain muistaa että kyseessä on avoin verkko

.

huh tämä oli mielenkiintoinen ketju.harmi että viestit olivat jo aika vanhoja joten niitä on nyt paha mennä oikomaan jälkikäteen :)
onneksi jekku vähän oikoi tätä englundin iphone hössötystä
ja tietääkö englund mitä tarkoittaa root ym paska miksi hän sitä nimittää?

oikeastaan nyt en voi ottaa kantaa kun tuohon viimeiseen viestiin joikusta
jos on uusimpia lumioita käytössä niin niissä voi käyttää käsittääkseni ihan normaalia wlan jakoa johon laitetaan wpa2 salaus ja sille salasana
näin ainakin tehdään android malleissa ja uskon/toivon että nokia on samalla viivalla androidin kanssa
ja tämä ominaisuus on siis ihan ominaisuus puhelimissa eikä ladattava sovellus
jopa iphone 5 taipuu tähän

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #26 on: 26. 04. 2013 19:07 »

EDIT 2: Pitihän sitä heti testaillakin, toimivaa teknologiaa näyttäisi olevan, täytyy vain muistaa että kyseessä on avoin verkko

.

Huomasin saman jo ensiminuuteilla myyjän vielä ollessa puhelimessa ja kerroin, etten hyväksy avointa verkkoa.  Myyjä vakuutti kautta kiven ja kannon, että sen saa määritellä salasanalla avattavaksi.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline make200

  • Kokelas
  • *
  • Posts: 21
    • View Profile
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #27 on: 26. 04. 2013 19:07 »
voisitko kari sano mikä puhelin sinulla on tarvitsetko edes mitään joikuja koska kuulostaa aika vanhalta tekniikalta 2013 vuonna.
ja mikä on käyttötarkoitus/tarve

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #28 on: 26. 04. 2013 19:07 »
voisitko kari sano mikä puhelin sinulla on tarvitsetko edes mitään joikuja koska kuulostaa aika vanhalta tekniikalta 2013 vuonna.
ja mikä on käyttötarkoitus/tarve

Nokia 500

Tarkoituksen/tarpeen teki myyjä.  Hän väitti, että voin katkaista nykyisen nettiliittymän ja  korvata sen jakama lla sen puhelimellani.

Olin niin vakuuttunut, että olen jo tehnyt tilauksen.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline make200

  • Kokelas
  • *
  • Posts: 21
    • View Profile
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #29 on: 26. 04. 2013 21:09 »
voi kiesus
tuota puhelinta ei meinaa edes löytää enää mistään verkkokaupasta mutta ilmeisesti on käyttöjärjestelmänä symbian anna/bellem
ja samalla asiat mutkistui potenssin 100
mutta myyjä oli kyllä oikeassa että mokkulan virkaa hoitaa tänäpäivänä kyllä puhelimet mainiosti
akkuahan toiminto vie aivan järjettömästi mutta kun puhelin on laturissa ja wlan jako päällä niin sehän ei ole ongelma
http://aani.nokia.fi/2011/04/14/joiku-tekee-puhelimesta-wlan-hotspotin/

en halua sinänsä arvostella sinun valintaasi mutta ihmettelen miksi myyjä myi sinulle vanhaa tekniikkaa niin innokkaasti
koska 200€ saa jo paljon parempaa http://www.gigantti.fi/product/puhelimet-ja-gps/matkapuhelimet/NOKLUMIA620MA/nokia-lumia-620-magenta
todennäköisesti puhelin oli 100€ hintaluokassa johon olisi istunut android paljon monipuolisemmilla ohjelmilla

iskunkestävä malli
http://www.gigantti.fi/product/puhelimet-ja-gps/matkapuhelimet/S5690BLACK/samsung-galaxy-xcover-s5690-alypuhelin

tai ihan tavallinen

http://www.gigantti.fi/product/puhelimet-ja-gps/matkapuhelimet/S5360BLACK/samsung-galaxy-y-s5360-alypuhelin-musta


Offline make

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1882
  • “Intolerance is a species of violence" M Gandhi
    • View Profile
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #30 on: 26. 04. 2013 21:09 »
ja vielä parempi (tai ainakin edullisempi) taitaisi olla 520

http://www.nokia.com/fi-fi/tuotteet/puhelimet/lumia520/tuoteseloste/
http://www.puhelinvertailu.com/uutiset.cfm/2013/02/25/lumia_520_on_halvin_windows_phone_8_hinta_vain_139_euroa

hinta on 139€

ei ehkä vielä löytyne kaupoista kovin laajalti
“People who prefer to believe the worst of others will breed war and religious persecutions while the world lasts.”
― Dorothy L. Sayers, The Letters of Dorothy L. Sayers: 1899-1936: The Making of a Detective Novelist

Offline Timo Rintamäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1386
    • View Profile
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #31 on: 26. 04. 2013 23:11 »
Käsittääkseni mokkuloiden käyttämä yhteystekniikka on sangen ruuhkainen ja lisää vaan pukkaa, kun kaikki siirtyvät mokkuloihin. Kaikki älypuhelimet on ihan hyviä. Ratkaisevin seikka on, että kun myyjä kysyy laitetaanko netti, niin se kannattaa hankkia koska muuten voi seurata suuria datasiirtomaksuja.

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #32 on: 27. 04. 2013 01:01 »

EDIT 2: Pitihän sitä heti testaillakin, toimivaa teknologiaa näyttäisi olevan, täytyy vain muistaa että kyseessä on avoin verkko

.

Huomasin saman jo ensiminuuteilla myyjän vielä ollessa puhelimessa ja kerroin, etten hyväksy avointa verkkoa.  Myyjä vakuutti kautta kiven ja kannon, että sen saa määritellä salasanalla avattavaksi.

Oliko se 9 euroa millä sai sen täysversion jossa on salaus

Mutta tosi halbaa ja edoa edelleen koska voi käyttää olemassaolevia puhelimia

Puhelin näytti lämpenevän jonkun verran eli varmaan akkuakin kuluu mutta laturiin kiinni

.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #33 on: 27. 04. 2013 06:06 »
voi kiesus
tuota puhelinta ei meinaa edes löytää enää mistään verkkokaupasta mutta ilmeisesti on käyttöjärjestelmänä symbian anna/bellem

joo

Quote
ja samalla asiat mutkistui potenssin 100

oho

Quote
mutta myyjä oli kyllä oikeassa että mokkulan virkaa hoitaa tänäpäivänä kyllä puhelimet mainiosti
akkuahan toiminto vie aivan järjettömästi mutta kun puhelin on laturissa ja wlan jako päällä niin sehän ei ole ongelma

joo

Quote
http://aani.nokia.fi/2011/04/14/joiku-tekee-puhelimesta-wlan-hotspotin/

en halua sinänsä arvostella sinun valintaasi mutta ihmettelen miksi myyjä myi sinulle vanhaa tekniikkaa niin innokkaasti
koska 200€ saa jo paljon parempaa http://www.gigantti.fi/product/puhelimet-ja-gps/matkapuhelimet/NOKLUMIA620MA/nokia-lumia-620-magenta
todennäköisesti puhelin oli 100€ hintaluokassa johon olisi istunut android paljon monipuolisemmilla ohjelmilla

Myyjä valitteli samaa mutta pidin pääni, että en ole vaihtamassa toimivaa puhelinta vaan hankkimalla wlan internetyhteyden.   Olen erittäin tyytyväinen nykyiseen puhelimeeni jossa on hyvä reportterinauhuri.

 
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline make200

  • Kokelas
  • *
  • Posts: 21
    • View Profile
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #34 on: 27. 04. 2013 09:09 »
otathan huomioon että myös tekniikka kehittyy kun käyttäjiä tulee lisää
eli nythän 3g alkaa olemaan ruuhkainen siksi uudet puhelimet tukee 4g:tä
ja nyt on alkunut kuulua että ruotsissa kehitetään kovaa vauhtia 5g:tä

ja tarkkana saa olla noitten operaattoreiden kanssa koska ainakin dna mainosti omaa 3g dual carrier verkkoonsa aitona 4g:nä

Käsittääkseni mokkuloiden käyttämä yhteystekniikka on sangen ruuhkainen ja lisää vaan pukkaa, kun kaikki siirtyvät mokkuloihin. Kaikki älypuhelimet on ihan hyviä. Ratkaisevin seikka on, että kun myyjä kysyy laitetaanko netti, niin se kannattaa hankkia koska muuten voi seurata suuria datasiirtomaksuja.

Offline make200

  • Kokelas
  • *
  • Posts: 21
    • View Profile
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #35 on: 27. 04. 2013 09:09 »
no seuraavaan puhelimeen voitkin sitten lada millaisen nauhurin tarvitset ;)
https://play.google.com/store/search?q=voice+recorder&c=apps


Myyjä valitteli samaa mutta pidin pääni, että en ole vaihtamassa toimivaa puhelinta vaan hankkimalla wlan internetyhteyden.   Olen erittäin tyytyväinen nykyiseen puhelimeeni jossa on hyvä reportterinauhuri.
[/quote]

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #36 on: 27. 04. 2013 09:09 »
no seuraavaan puhelimeen voitkin sitten lada millaisen nauhurin tarvitset ;)
https://play.google.com/store/search?q=voice+recorder&c=apps

Kiitos.  Nämä ovat hyviä vinkkejä.  Parkkarilla vaan oli ongelmia tuon nauhurin lataamisen kanssa mutta voi olla että ongelma on ratkennut.  Jos on niin Parkkari, voin lahjoittaa sinulle klaffin.  Tein niitä useamman yhdellä kertaa.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #37 on: 27. 04. 2013 09:09 »
otathan huomioon että myös tekniikka kehittyy kun käyttäjiä tulee lisää
eli nythän 3g alkaa olemaan ruuhkainen siksi uudet puhelimet tukee 4g:tä
ja nyt on alkunut kuulua että ruotsissa kehitetään kovaa vauhtia 5g:tä

ja tarkkana saa olla noitten operaattoreiden kanssa koska ainakin dna mainosti omaa 3g dual carrier verkkoonsa aitona 4g:nä


Totta kyllä että enpä luottaisi mokkulaliittymään ainoana liittymänä, jos jonkin pitää toimia varmasti niin se menee heti lankayhteyksiin mainospuheista huolimatta

.

Offline Tapio Parkkari

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 875
    • View Profile
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #38 on: 27. 04. 2013 11:11 »
Nauhuri toimii Lumia 800:ssa erinomaisesti.  Olen jo käyttänyt yhdessä videossa (Unto Aleksanteri Rehvonen)  Kiitos klaffitarjouksesta mutta tuli mieleeni että kokeilen ensin avaimenperäpilliä, jolla saa helposti piikin ääniraitaan.  Mitä Kari ajattaelet tästä?
Auta foorumin tunnetuksi tekemisessä.  Lähetä tästä ketjusta tieto kavereillesi "Lähetä Aihe" nappulasta.  Nappula on heti pohjaviivan alapuolella.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Puhelimen hankinta
« Reply #39 on: 27. 04. 2013 11:11 »
Nauhuri toimii Lumia 800:ssa erinomaisesti.  Olen jo käyttänyt yhdessä videossa (Unto Aleksanteri Rehvonen)  Kiitos klaffitarjouksesta mutta tuli mieleeni että kokeilen ensin avaimenperäpilliä, jolla saa helposti piikin ääniraitaan.  Mitä Kari ajattaelet tästä?

Kuulostaa mielenkiintoiselta mutta miten saat liikkeen näkymään karkeaa kohdistusta varten?  Toisaalta se ei ole välttämätöntä kun kaksi ääniraitaa synkronoidaan sillä molemmissahan näkyy piikki ja toinen on jo valmiiksi kohdistettu joten toinen vain kohdistetaan samaan kuin jo kohdistettu.

<a href="http://www.youtube.com/v/uBUptSwmu8o" target="_blank" rel="noopener noreferrer" class="bbc_link bbc_flash_disabled new_win">http://www.youtube.com/v/uBUptSwmu8o</a>

Eri juttu jos on vain yksi ääniraita niin silloinhan tarvitset liikkeen.  Klaffi on hyvä vanha keksintö joka toimii kuin junan vessa.  Se antaa piikkimäisen kuvion ääniraitaan ja kohdistus on helppoa.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.