Author Topic: Vikingan rannat  (Read 7727 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Harri Leppälä

  • Guest
Vikingan rannat
« on: 19. 10. 2012 12:12 »
Vikingan rannat yhteiskäyttöön.

Ulkoilureitti Suvilahdesta Isolahteen pitää toteuttaa alkuperäisen suunnitelman mukaisesti.
Jälleen hyvävelijärjestelmä kukoistaa ja rantoja yritetään saada yksityisomistukseen.
   Koko kaupungin rannikon mittainen ulkoilureitti nostaisi kaupunki kuvaa ja kaupunkilaisille kuuluvat alueet pysyisivät yhteiskäytössä.
   Tässä taas näämme kuinka korppi ei korpin silmää noki, kun suunnitelmiin tehdään muutoksia varakkaiden maanomistajien toiveiden mukaisesti.
   Nämä rannat ja muut vesijättömaat ovat yhteistä omaisuutta  tälläisissä tapauksissa kun talojen tontit eivät ole alunperinkään rajoittuneet rantaan saakka. Eri asia olisi jos omakotitalon tontti oli niin sanotulla rantatontilla, mutta nämä Vikingan talot eivät sitä ole.
Kun nämäkin alueet saadaan virkistys käyttöön, kuten on suunniteltu varmistuu samalla alueiden kunnossa pito ja hieno merinäköala säilyy alueen asukkailla ihan entisellään.
   Ketään ei häiritse kymmenien metrien päässä juokseva lenkkeilijä tai pyöräilijä.
Moottoriajoneuvolla ajon voisi kieltää tällä reitillä kokonaan. Näin varmistettaisiin rauhallisuuden säilyminen.
Kaikille pitää antaa oikeus nauttia ulkoilusta rantamaisemissa!
Hyviä ulkoilusäitä!!

Kaupunginvaltuutettu
Harri Leppälä
Lunnallisvaaliehdokas Ps
Vaasa

Harri Leppälä

  • Guest
Vs: Vikingan rannat
« Reply #1 on: 19. 10. 2012 12:12 »

Offline manteiro

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1031
    • View Profile
Vs: Vikingan rannat
« Reply #2 on: 22. 10. 2012 11:11 »
Nykyajan Vaasassa Rkp:n vastustaminen on kuin tuulimyllyjä vastaan taistelisi. Toivoa sopii, että Perussuomalaiset saavat seuraavan valtuuston aikana jotain tolkkua menoon.
Jollain ihmeen keinolla Viikingan ranta-alueelle saatiin aikaan kaava (ark. G. Bergman), jossa rantoja pitkin kulki kaikille kaupunkilaisille tarkoitettu kevyen liikenteen reitti. Tonttien rajat jopa merkittiin reilun kokoista väylää varten.

Eihän asia edennyt toteutukseen, siitä pitivät rantojen ruotsalaiset Rkp:n voimalla huolen.
Mitä tapahtui? Moniaita vuosia myöhemmin tonttien rajat palautettiin entiselleen ja puheet kaikille vapaasta väylästä unohdettiin! (Tiedot on helppo tarkistaa kaupungin arkistoista.) Noh, totuuden nimessä on mainittava, että asuuhan rantatonteilla parit suomenkielisetkin.

Yksi räikeimmistä esimerkeistä löytyy Huvilatien (Isolahti) päästä. Sieltä löytyy udehko paritalo, jonka tarpeisiin rantaa vallattiin satoja neliömetrejä talon asukkaiden tarpeisiin. Samalla anastettiin seudun asukkailta vanha oikeus jäällepääsyyn.
Uurnilla tavataan!

Älä anna Harri periksi!

 
« Last Edit: 22. 10. 2012 12:12 by manteiro »

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Vikingan rannat
« Reply #3 on: 23. 10. 2012 09:09 »
Olen vuosikausia ajanut (18v) polkupyörällä Kulmakadun laiturille ja se sujuu nykyisiä teitä pitkin hyvin turvallisesti. Rannan asukkaista ei kukaan asiasta ilahdu ja persuja ei siinä suvussa äänestä kukaan ja kostoksi ne torppaa jonkin hyvänkin idean persuilta. Mulla ei ole taloa sielä rannassa enkä halua ajaa pyörällä lähes toisten pihapiirissä. Vaimon ja muun suvun kanssa ajateltu äänestää tämän idean isää eli Harri menetit nyt yli 10:n ääntä.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Vs: Vikingan rannat
« Reply #4 on: 23. 10. 2012 09:09 »
Harri Leppäsen mielipide oli hänen oma  ei Perussuomalaisten, näin minä ainakin asian olen ymmärtänyt.
veritas odium parit.

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Vikingan rannat
« Reply #5 on: 23. 10. 2012 10:10 »
Persuilla ei ole muita vakavasti otettuja ehdokkaita, nyt mietimme uuden eri puolueesta tai jätämme äänestämättä.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

toisen luokan kansalainen

  • Guest
Vs: Vikingan rannat
« Reply #6 on: 23. 10. 2012 13:01 »
Olen vuosikausia ajanut (18v) polkupyörällä Kulmakadun laiturille ja se sujuu nykyisiä teitä pitkin hyvin turvallisesti. Rannan asukkaista ei kukaan asiasta ilahdu ja persuja ei siinä suvussa äänestä kukaan ja kostoksi ne torppaa jonkin hyvänkin idean persuilta. Mulla ei ole taloa sielä rannassa enkä halua ajaa pyörällä lähes toisten pihapiirissä. Vaimon ja muun suvun kanssa ajateltu äänestää tämän idean isää eli Harri menetit nyt yli 10:n ääntä.

Henry, sun kannattaa mennä mukaan politiikkaan. Osaat kirjoittaa niin ettei moni (ainakaan minä) tiedä, oletko puolesta vai vastaan. Jos sua joku erehdyksessä äänestää (paitsi äiti ja vaimo), niin eivät voi väittää, että olet pettänyt heidät. :)

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Vikingan rannat
« Reply #7 on: 23. 10. 2012 13:01 »
Heh heh, kun Harri töppää noi pahasti niin mua ei sotketa politiikkaan vaikka olen invalidi niin en sentään aivoinvalidi.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline vito

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 930
    • View Profile
    • Näytä email osoite
Vs: Vikingan rannat
« Reply #8 on: 23. 10. 2012 14:02 »
niin mitä se harri nyt on töpännyt??  ei mulle oikein aukea ilman että väännetään rautalangasta...
"Joko sinä olet väärässä, tai meillä on näkemysero!".

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Vikingan rannat
« Reply #9 on: 23. 10. 2012 14:02 »
Menee häiritsemään sukupolvia rannassa asuneita ihmisiä rantatonteille, tehdäänkö viigingan uimarantaan ylityssilta. Harri töppäsi ny pahasti ja onneksi ennen vaaleja. Persut ei olisi enään multa/meiltä saanut ääniä vastuun pakoilun takia vaan nyt olisi äänestetty Henkilöä, noin paha töppäys vie koko puolueen äänet, kättele Soinia ja sano että taas meni todella munille omasta ja puolueen kannalta.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Vikingan rannat
« Reply #10 on: 23. 10. 2012 14:02 »
Minunkaan älyni ei riitä ymmärrykseen.  Mutta Henry varmasti osaa selostaa kuten ennenkin.

Harri kertoo
Quote
...tälläisissä tapauksissa kun talojen tontit eivät ole alunperinkään rajoittuneet rantaan saakka. Eri asia olisi jos omakotitalon tontti oli niin sanotulla rantatontilla, mutta nämä Vikingan talot eivät sitä ole.

Henry kertoo
Quote
Menee häiritsemään sukupolvia rannassa asuneita ihmisiä rantatonteille, tehdäänkö viigingan uimarantaan ylityssilta. Harri töppäsi ny pahasti ...

Älyni ei riitä tekemään Henryn kaltaista havaintoa.  Jäikö minulta jokin huomaamatta?
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

AD

  • Guest
Vs: Vikingan rannat
« Reply #11 on: 23. 10. 2012 17:05 »
Karin ihmettelyyn heittäen...
Olisiko tuo eklun heitto jonkinsortin kettuilua ???
Tässä taas kerran tulee esiin tämä kirjoittelun vaikeus, ts. kasvokkain keskustelu voittaa koska tahansa tämän foorumikeskustelun tason, ilman suurempia ongelmia.
Ot. Vaikka tuon Leppälän heitto on mielestäni ihan hyvä, en kuitenkaan jaksa olla epäilemättä sen olevan jonkinasteista pers?-politiikkaa jossa yritetään uistella junttien ääniä en ainakaan anna kyseiselle hepulle ääntäni, en vaikka tällaista veto-korttia olisi hän heittänyt.

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Vikingan rannat
« Reply #12 on: 23. 10. 2012 18:06 »
Ei ole kettuilua, mäen ikinä aja pyörällä toisten pihojen läpi. Senverran olen herrasmies, Harri niinkuin varmisti että vain viherpiipertäjien äänillä valtuustoon tai jäädään rannalle. Ei olis uskonu ku just päätettiin persuilusta huolimatta äänestää ja nyt vedetään takaisin, jos se tie tehdään niin Harria varten asukkaat säästää lämpöisessä kananmunia.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline Original Wiik,

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2699
  • Gender: Male
    • View Profile
Vs: Vikingan rannat
« Reply #13 on: 23. 10. 2012 18:06 »
Käsittääkseni vesijättömaita koskee lainsäädäntö, ne kuuluvat laillisesti johonkin,  tai jollekin. Maanmittaustoimistossa varmaan tiedettäisiin.
Yleensä toisen maalle ei saisi rakentaa.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Vikingan rannat
« Reply #14 on: 23. 10. 2012 20:08 »
Minunkaan älyni ei riitä ymmärrykseen.  Mutta Henry varmasti osaa selostaa kuten ennenkin.

Harri kertoo
Quote
...tälläisissä tapauksissa kun talojen tontit eivät ole alunperinkään rajoittuneet rantaan saakka. Eri asia olisi jos omakotitalon tontti oli niin sanotulla rantatontilla, mutta nämä Vikingan talot eivät sitä ole.

Henry kertoo
Quote
Menee häiritsemään sukupolvia rannassa asuneita ihmisiä rantatonteille, tehdäänkö viigingan uimarantaan ylityssilta. Harri töppäsi ny pahasti ...

Älyni ei riitä tekemään Henryn kaltaista havaintoa.  Jäikö minulta jokin huomaamatta?

Quote
Ei ole kettuilua, mäen ikinä aja pyörällä toisten pihojen läpi. Senverran olen herrasmies, Harri niinkuin varmisti että vain viherpiipertäjien äänillä valtuustoon tai jäädään rannalle. Ei olis uskonu ku just päätettiin persuilusta huolimatta äänestää ja nyt vedetään takaisin, jos se tie tehdään niin Harria varten asukkaat säästää lämpöisessä kananmunia.

En vieläkään osaa tehdä samanlaista havaintoa?
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

AD

  • Guest
Vs: Vikingan rannat
« Reply #15 on: 23. 10. 2012 20:08 »
Nyt tulee pientä kettuilua Kari
Mikä on Sinun ÄO ?

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Vikingan rannat
« Reply #16 on: 23. 10. 2012 21:09 »
Nyt tulee pientä kettuilua Kari
Mikä on Sinun ÄO ?

Se on vaikea laskea mutta minulla on  karkea kaava.  Kerroin voi olla 100 mutta esimerkissä se on seuraava.  ADx10
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

AD

  • Guest
Vs: Vikingan rannat
« Reply #17 on: 23. 10. 2012 21:09 »
Nyt tulee pientä kettuilua Kari
Mikä on Sinun ÄO ?

Se on vaikea laskea mutta minulla on  karkea kaava.  Kerroin voi olla 100 mutta esimerkissä se on seuraava.  ADx10
No sittenhän se tuntuu olevan vallan hulppea,,,

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Vikingan rannat
« Reply #18 on: 23. 10. 2012 21:09 »
Nyt tulee pientä kettuilua Kari
Mikä on Sinun ÄO ?

Se on vaikea laskea mutta minulla on  karkea kaava.  Kerroin voi olla 100 mutta esimerkissä se on seuraava.  ADx10
No sittenhän se tuntuu olevan vallan hulppea,,,
Nooh.  Tiedä ny sitten.  Alkuparametri oli turhan vaatimaton.
« Last Edit: 23. 10. 2012 21:09 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline vito

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 930
    • View Profile
    • Näytä email osoite
Vs: Vikingan rannat
« Reply #19 on: 24. 10. 2012 07:07 »
Ei ole kettuilua, mäen ikinä aja pyörällä toisten pihojen läpi. Senverran olen herrasmies, Harri niinkuin varmisti että vain viherpiipertäjien äänillä valtuustoon tai jäädään rannalle. Ei olis uskonu ku just päätettiin persuilusta huolimatta äänestää ja nyt vedetään takaisin, jos se tie tehdään niin Harria varten asukkaat säästää lämpöisessä kananmunia.

No jos tämä on syy olla äänestämättä niin on sulla ihme syyt. mistä tiedät että ne "teiltä" tulevat äänet menevät sinne minne "sinä" haluat?  vai määräätkö perheessäsi mitä ketäkin äänestää?

Yhdyn kariin (en toki fyysisesti) tuossa että harri nimenomaan kirjoitti että rantatontit on eriasia. olen samoilla linjoilla että jotain tyyliin pyörätietä voisi rakentaa jos varsinaiselle tontille ei mennä.
tässä on ihan sama asia kun asuntoalueilla joku "saa" tontin alueen reunasta jolloin piha rajoittuu 'viheralueeseen'.  pikkuhiljaa leikataan nurmikkoa aina vaan pitemmälle ja omitaan maata.  vaikka olisi monta sukupolvea omittu/vallattu niin estäisikö se maan oikean omistajan maankäytön? sama juttu viikingalla.
mulle sinänsä on ok jos toisen maata vallataan varsinkin jos se on kaupunginmaata, mutta jos alue tulee hyötykäyttöön niin sitten ei tarvi öykkäröidä vaan tyytyä asiaan koska on ottanut tietoisen riskin. olisi aikanaan ostanut  sen rantatontin tai 5000m2 metsänreunatontin niin ei tarvis itkeä.
"Joko sinä olet väärässä, tai meillä on näkemysero!".

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Vikingan rannat
« Reply #20 on: 24. 10. 2012 10:10 »
Neneppäs veneellä ajaen kyseinen ranta jossa on luvalla ja luvatta rakennettu kaikkea, nyt kumminkaan mun luonne ei anna periksi ajaa toisten pihoilla. Olihan mun sauna yli kolmekymmentä vuotta ei omalla vaan ns. vesijättömaalla, panivat kyläyhteisöltä aina jonkun pyytämään vuokraa ku saunakin on rakennettu. Nyt on sekin maa ja onpa ihan rakennuslupakin eli sama muutos voi tulla ko rantaan mikä on vähintä jota rannan asukkaille voidaan tehdä. Joo me mietitään yhdessä ketä äänestetään ja jokaisella on oma ehdokas ja jonku meistä ehdotus voittaa koska on ihan turha mennä kumoamaan toistemme ääntä, jos emme ole yhtämieltä emme ole mitään mieltä. Ja minä lobbasin Harria ja osa vastusti persuja mutta terveydentila ja monen työ liittyy siihen niin katsoimme että Harri olisi puolueestaan huolimatta paras, oli hyvä että tämä tuli ennen vaaleja esiin. Meillä on perustuslain suoma oikeus olla samaa tai erimieltä ja nyt kun muita ehdokkaita ei löydy niin vietämme kotiillan.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline make

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1882
  • “Intolerance is a species of violence" M Gandhi
    • View Profile
Vs: Vikingan rannat
« Reply #21 on: 24. 10. 2012 12:12 »
Kateus, kateus, kateus
Tuo loppumaton suomalainen luonnonvara

Ei ole tonttia, enkä asu rannalla, mutta miksi pitäisi yhteiskunnan varoilla mennä rakentamaan pyörätietä Vikingan rantaan. Reittejä on muitakin. Onkilahden rannat on sitä varten hienossa kunnossa. Missä päin nämä Vikingan rannan pyöräreittejä puolustavat asuvat ja pyöräilevätkö edes itse? Ihan tarpeeksi löytyy nykyäänkin rantareittiä, ei ole tarvetta Vikingalle toisten "takapihoille" rakentaa lisää. Eri asia on 100 vuoden päästä, jos maa on noussut tarpeeksi ja Vaasassa on 200 000 asukasta, katsotaan silloin uudestaan.
“People who prefer to believe the worst of others will breed war and religious persecutions while the world lasts.”
― Dorothy L. Sayers, The Letters of Dorothy L. Sayers: 1899-1936: The Making of a Detective Novelist

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Vikingan rannat
« Reply #22 on: 24. 10. 2012 12:12 »
Makelle pisteet, siis edes yksi täysijärkinen Vaasalainen löytyy ja muut mitkä ei edes pyöräile on huuli pyöreänä. Menkää ny tanssimaan mansikkasaareen kun kaikista harmittomammat betonit on räjäytettu ja ite saari täynnä romua ja maassa pohjaväreistä myrkkyä. No nyt tehtiin näkyvää ja kansa hurraa mutta mille.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Harri Leppälä

  • Guest
Vs: Vikingan rannat
« Reply #23 on: 24. 10. 2012 16:04 »
"Vaimon ja muun suvun kanssa ajateltu äänestää tämän idean isää eli Harri menetit nyt yli 10:n ääntä."

En ole koskaan ollut kaupunki suunnittelussa mukana enkä kaavoituksessa. Joten Vikingan rantojen idea virkistys alueeksi tulee kyllä aivan jostain muulata kuin minulta. Vaikka nyt 10 ääntä menetin niin olen silti sitä mieltä että alkuperäisessä suunnitelmassa on pysyttävä Vikinganrantojen kaavoituksen suhteen.
Ranta on runsaan kilometrin pituinen ja rannan läheisyydessä on 18 taloa eli noin 50 asukasta. Heistä ehkä muutama voi häiriintyä ulkoilureitistä jos antaa itsensä häiriintyä. Alueen rakentaminen viihtyisään kuntoon vie aikansa ja se on varmasti sitä aikaa kun äänet häiritsee keskemmällekkin kaupunginosaa. Talomme takaa kulkee moottorikelkat talvisin, eikä häiritse yhtään.
Eikä siellä tule pyörätietä olemaan kenenkään takapihalla.
Ulkoilureitti ja normaalipyörätie on kaksi eri asiaa.

Offline vito

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 930
    • View Profile
    • Näytä email osoite
Vs: Vikingan rannat
« Reply #24 on: 24. 10. 2012 17:05 »
meidänkin talon vierestä menee moottorikelkkareitti. se on vaan kiva lisä... aina kun kuuluu että tulee paljon kelkkoja talvella niin muksut juoksee tontin reunalle katselemaan.

mutta mitä tulee viikingan rantaan.. tietä pitkin (en tiedä nimeä mutta lähinnä merta) kun kulkee niin ei edes tiedä olevansa meren ääressä. niin tiheää ryteikköä ja täyteen rakennettua taloriviä on. ainoastaan uimarannan kohdalla tietää olevansa meren ääressä...ja tietysti venesatamassa joka on aivan hirveä alueena. en paa vastaan jos koko alue saa "puhdistuksen" ja jonku järjestyksen.

siitä tuli mieleen että kuinka se mahdollinen ulkoilureitti on ajateltu reitittää rantoja pitkin? lähinnä mietityttää ne potin haisevat paska-altaat ja saippiksen rannanan ryteikkö jossa on (vai onko enää)se veneenmootorien hautausmaa yritys (romuläjä) .

eli koukkaako reitti välillä autoteitäpitkin ohittaen nämä kaunistukset?

sinänsä olisi kiva ajatus että hoidettu jalkakäytävä/pyörätie kulkisi isolahdesta asti suvilahden mutakkoon kaatopaikan viereltä vanhan-sataman ulkoilupolulle asti. itse tuskin koskaan sitä pitkin menisin koska inhoon pyöräilyä kävelemisestä puhumattakaan enkä usko että hyvällä katsottaisiin jos motocrossilla, mönkijällä tai moottorikelkalla reittiä pitkin porhaltaisin...vaikka voisi olla tosi hauska reitti.
"Joko sinä olet väärässä, tai meillä on näkemysero!".

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Vikingan rannat
« Reply #25 on: 24. 10. 2012 17:05 »
Silti Harri putosit pahasti tuosta ideasta joka on 20v vanha, pidän pahana koska itse olet vakavasti sairas kuten minä ja siskonmiies. Vedä takaisin niin harkitaan uudestaan, aikaa ei ole paljon mutta ota mansikkasaari kohteeksi koska sielä on potentiaalia eikä toisten takapihoille. Lähetä mulle yksärinä puhnum ja soitan sulle ja tarkennan kantaani, mä en tykkää kun ykkösehdokas putoo pois. Mä odotan niin jutellaan.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Vikingan rannat
« Reply #26 on: 24. 10. 2012 22:10 »


Yhdyn kariin (en toki fyysisesti) tuossa että harri nimenomaan kirjoitti että rantatontit on eriasia. olen samoilla linjoilla että jotain tyyliin pyörätietä voisi rakentaa jos varsinaiselle tontille ei mennä. 

Varsinaisesti en ottanut minkäänlaista kantaa vaan kyselin miten kaksi asiaa liittyvät toisiinsa.  Varsinaisesti vastaus on tullut tässä rivien välistä.

Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline manteiro

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1031
    • View Profile
Vs: Vikingan rannat
« Reply #27 on: 25. 10. 2012 12:12 »
Mulla ei ole taloa sielä rannassa enkä halua ajaa pyörällä lähes toisten pihapiirissä. Vaimon ja muun suvun kanssa ajateltu äänestää tämän idean isää eli Harri menetit nyt yli 10:n ääntä.
Nyt Henry kyllä astui suoraan - sanonko mihin? Esitys pyörätiestä Suvilahti - Jeerpyy tulee jo toistamiseen kaupungin kaavoittajilta, jotka ajattelevat kaikkien asukkaidensa viihtyvyyttä. Harri vain haluaisi tässäkin toteuttaa enemmistön selkeää tahtoa.
Maksaisivat nämä tilanvaltaajat kaupungille edes vuokraa hallitsemistaan maista! No, eihän se hullu ole joka pyytää, vaan se, joka antaa.

Muistattehan, miten tuo Viikingan rantojen herrasväki yritti estää Pirunsaaren (Variskarit) ympäri rakennettavaa pengerkävelytietä? Häiritsi kuulema niin hirveesti maisemaa! Kiusanteko onnistui, saivat madalletuksi täyttöä niin paljon, että jo pari kertaa vesi on myrskyllä noussut yli ja rikkonut pengerryksen. Tyyriiksi pakkaa tulla korjaukset, siitähän nuo rantakunkut paskat nakkaa! 

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Vikingan rannat
« Reply #28 on: 25. 10. 2012 13:01 »
Juuri hetki sitten soitin Harrille ja me sovimme asiat ja kumpikin kunnioitti toisen kantaa että on ihan turha sivusta huudella kun ei ole tietoakaan asian ytimestä. Sovimme Harrin kanssa et soittelemme vaalien jälkeen kun meillä on paljon yhteistä ja Harri jopa neuvoi minua tukiasioissa, siis nyt ei tappele miehet vaan periaatteet ja olisi kohteliasta jättää tämä mun ja Harrin väliseksi koska olemme asian sopineet niin että kumpikin kunnioittaa toista ja periaatteessa tämä ei kuulu muille kun kaksi kirjoittaa omalla nimellä ja jaloille kustaan nimimerkin takaa jolla ei ole asiaan kuuluvia tietoja. Jos epäillään minun puhuvan jaskaa asian voi Harriltä tarkistaa, ennen sitä ihan turha puuntakaa huudella.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline make

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1882
  • “Intolerance is a species of violence" M Gandhi
    • View Profile
Vs: Vikingan rannat
« Reply #29 on: 25. 10. 2012 16:04 »
Manteiron mielestä siis kaupungin kaavoittajat tai Harri on enemmistön tahto? Manteiron kateus ja katkeruus on kyllä omaa luokkaansa. Kuinka usein Manteiro käyttää esim. Suvilahden tai Vaskiluodon ulkoilureittejä, kun ne eivät hänelle riitä.
“People who prefer to believe the worst of others will breed war and religious persecutions while the world lasts.”
― Dorothy L. Sayers, The Letters of Dorothy L. Sayers: 1899-1936: The Making of a Detective Novelist

Offline manteiro

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1031
    • View Profile
Vs: Vikingan rannat
« Reply #30 on: 27. 10. 2012 14:02 »
---Esitys pyörätiestä Suvilahti - Jeerpyy tulee jo toistamiseen kaupungin kaavoittajilta, jotka ajattelevat kaikkien asukkaidensa viihtyvyyttä. Harri vain haluaisi tässäkin toteuttaa enemmistön selkeää tahtoa.
Maksaisivat nämä tilanvaltaajat kaupungille edes vuokraa hallitsemistaan maista! No, eihän se hullu ole joka pyytää, vaan se, joka antaa.

Muistattehan, miten tuo Viikingan rantojen herrasväki yritti estää Pirunsaaren (Variskarit) ympäri rakennettavaa pengerkävelytietä? Häiritsi kuulema niin hirveesti maisemaa! Kiusanteko onnistui, saivat madalletuksi täyttöä niin paljon, että jo pari kertaa vesi on myrskyllä noussut yli ja rikkonut pengerryksen. Tyyriiksi pakkaa tulla korjaukset, siitähän nuo rantakunkut paskat nakkaa!
Varmemmaksi vakuudeksi uudelleen yllekirjoittaneen nimimerkin teksti. Lukutaitoinen ymmärtää kyllä, ettei asiakokonaisuudessa ole kyse kahden tai kolmen keskinäisestä kinasta. Aina on tietenkin hyvä sopia, jos on epäsopua.
Siis: Harri ei tietääkseni ole aloitteentekijä tässä asukkaiden viihtyvyyden kannalta hienossa ideassa. Esimerkiksi kelpaava Suvilahti - Hietalahti on tosi upea ja paljon käytetty rantaväylä. Kannattaa käydä tutustumassa.

Offline make

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1882
  • “Intolerance is a species of violence" M Gandhi
    • View Profile
Vs: Vikingan rannat
« Reply #31 on: 28. 10. 2012 04:04 »
Suvilahti-Hietalahti on tosiaan upea. Ja se upeus johtuu siitä, että reitillä on paljon vihermaisemaa. Ei tarvitse kummoistakaan kartanlukutaitoa http://kartta.vaasa.fi/web/ , niin huomaa, että aika kalliiksi tulee maantäyttö, jos Vikingan reitti halutaan saada samankaltaiseksi. Halvalla saadaan tosiaan menemään siitä "pihojen poikki" vähän pengertämällä, mutta ei se enää ole ulkoilureitti, vaan tirkistelyreitti. Mutta sitä ehkä se suurin osa kansasta sitten haluaakin, vähän niinkuin 7-päivää lehteä livenä.
“People who prefer to believe the worst of others will breed war and religious persecutions while the world lasts.”
― Dorothy L. Sayers, The Letters of Dorothy L. Sayers: 1899-1936: The Making of a Detective Novelist

Offline vito

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 930
    • View Profile
    • Näytä email osoite
Vs: Vikingan rannat
« Reply #32 on: 28. 10. 2012 11:11 »
Halvalla saadaan tosiaan menemään siitä "pihojen poikki" vähän pengertämällä, mutta ei se enää ole ulkoilureitti, vaan tirkistelyreitti. Mutta sitä ehkä se suurin osa kansasta sitten haluaakin, vähän niinkuin 7-päivää lehteä livenä.

Tuolla logiikallahan kaikki jalkakäytävät kaavoitetuilla asuntoalueilla olisivat "tirkistelyreittejä".  uusilla asuntoalueilla talot ovat niin vierekkäin että voi tirkistellä suoraan ikkunasta.

terv. nimim. OKT vaasassa n.6000m2 tontilla
"Joko sinä olet väärässä, tai meillä on näkemysero!".

Offline kamaroudari1

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 977
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Vikingan rannat
« Reply #33 on: 28. 10. 2012 15:03 »
Pari tärkeää asiaa perhe-elämässä. Työ ja asuminen. Jotkut kiinnittävät suurta huomiota asuinpaikan ympäristöön ja viihtyvyyteen. joillekin on aivan sama asuvatko vaikka hevon kuusessa. Vaasassa joka rantametriä mustasukkaisesti vaaditaan ulkoilureiteiksi, aivankuin ne olisivat ainoita ulkoilupaikkoja. Kateeksi käy, ainakin minulta, muutamien kaupunkien upeat ranta-ja saaristokaupunginosat. Esim. Vaskiluotoon sopii hyvin ulkoilu ja hiihtoladut, sekä näyttävä kaupunkirakentaminen sulassa sovussa. Tasa-arvoa puoltajille ja vastustajille

Offline make

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1882
  • “Intolerance is a species of violence" M Gandhi
    • View Profile
Vs: Vikingan rannat
« Reply #34 on: 28. 10. 2012 16:04 »
Eipä voisi paremmin kiteyttää asiaa kuin kamaroudari1...
Vaskiluotoon kaavoitettaessa saataisiin upeita kerrostaloja merenranta-asumiselle. Tuloja Vaasaan ja samalla voitaisiin säilyttää ja kohentaa nykyisiä Vaskiluodon ulkoilureittejä.
“People who prefer to believe the worst of others will breed war and religious persecutions while the world lasts.”
― Dorothy L. Sayers, The Letters of Dorothy L. Sayers: 1899-1936: The Making of a Detective Novelist