Author Topic: Koirien sarjamurhat Vaasassa  (Read 3700 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline riivinrauta

  • Kokelas
  • *
  • Posts: 8
    • View Profile
Koirien sarjamurhat Vaasassa
« on: 30. 11. 2011 15:03 »
Vaasassa on parin viime päivän aikana tullut esille puolenkymmentä tapausta, missä koira on syönyt rotanmyrkkyä.  Näyttää siltä että myrkky on kylvetty maastoon tarkoituksella.

Pohjalainen
Rotanmyrkky oli koitua Sepänkylässä asustavan mäyräkoira Oskarin kohtaloksi syyskuun lopulla. Kaksitoistavuotias koira kuitenkin selvisi saamansa hoidon ansiosta, mutta toipuminen vei viikkoja

Pohjalainen

Offline Original Wiik,

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2699
  • Gender: Male
    • View Profile
Vs: Koirien sarjamurhat Vaasassa
« Reply #1 on: 30. 11. 2011 17:05 »
Syksyisin myrkytetään rottia ja hiiriä. Joskus rotat kuljettavat pitkiäkin matkoja myrkkypusseja.

Voisi olla ihan hyvä pitää huolta koiristaan ainakin elintarvikeliikkeiden ja tuotantolaitosten läheisyydessä.
Metsäalueilla tuskin on vaaraa että koirille tulisi vahinkoja.

Kiinteistöjen hoitoon kuuluu myöskin jyrsijöiden torjunta,  joten niidenkään läheisyydessä eivät koirat voi juosta irrallaan.

Syyttely ei yleensä hyödytä ketään. Ainoastaan tosiasioiden näkeminen ja hyväksyminen auttaa.
Käsittääkseni koirista täytyy pitää huolta yhtä intensiivisesti,  kun pienistä lapsistakin.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Koirien sarjamurhat Vaasassa
« Reply #2 on: 30. 11. 2011 18:06 »
Minulta kuoli kissa rotanmyrkkyyn.

Saadakseen rotanmyrkkyä koiran täytyy sitä syödä.  Itse en antaisi koirani syödä mitään luonnosta
tai toisten pihoilta.

Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Koirien sarjamurhat Vaasassa
« Reply #3 on: 03. 12. 2011 14:02 »
Nuppineulat eivät mene itsestään lihapullaan ja se lihapulla ei pyörien kulje alueille missä koiria ulkoilutetaan. Tässä lähistollä on kahden omakotitalun tontti jota ei mitenkään hoideta mutta siinä on kieltomerkki ettei koiria. Mä oikein käsken paskantaa siihenkohtaan.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Koirien sarjamurhat Vaasassa
« Reply #4 on: 03. 12. 2011 14:02 »

 Mä oikein käsken paskantaa siihenkohtaan.


Joskushan koiranomistajat käyttävät juuri tuollaisia paikkoja koiriensa paskontapaikkoina. Vähän ajan kuluttua siellä ei sitten olekaan juuri muuta kuin sitä paskaa, jota lapset sitten kuskaavat kotiin kenkiensä mukana.

Mutta eihän tällaisen ymmärtämistä voi vaatia koiranomistajilta, jotka yleensä sitten ensimmäisenä ovat kyllä rääkymässä joku joku on sattunut paskomaan HEIDÄN talon eteen.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

AD

  • Guest
Vs: Koirien sarjamurhat Vaasassa
« Reply #5 on: 03. 12. 2011 15:03 »
Nuppineulat eivät mene itsestään lihapullaan ja se lihapulla ei pyörien kulje alueille missä koiria ulkoilutetaan. Tässä lähistollä on kahden omakotitalun tontti jota ei mitenkään hoideta mutta siinä on kieltomerkki ettei koiria. Mä oikein käsken paskantaa siihenkohtaan.
Vaasassa asuessani havaitsin helpon keinon toimia Eklunkaltaisten koirienomistajien tyhmyyttä vastaan.
Ei kun paska lapioon ja koiranpaskattajan postiluukkuun/laatikkoon ja sitten vielä ilmoitus että toin postiia.
Kummasti opettaa tyhmempääkin koiranomistajaa.
« Last Edit: 03. 12. 2011 15:03 by AD »

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Koirien sarjamurhat Vaasassa
« Reply #6 on: 03. 12. 2011 15:03 »
Meillä oli yhdellä työmaalla yks jäppinen, joka antoi susikoiransa juosta vapaasti ulkona. Ja paskoi tietenkin joka paikkaan. Lopulta äkkäsimme alkaa heittämään palloa aina autojen alle ja juuri niiden, jotka olivat mutaisen ja öljyisen lätäkön kohdalla. Koira oli pari päivää korviaan myöten ravassa ja rasvassa. Sitten omistaja alkoi pitää piskistään huolta.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Koirien sarjamurhat Vaasassa
« Reply #7 on: 03. 12. 2011 16:04 »
Mun koira ei ikinä pasko paikkaan missä ihmiset tai lapset kävelee, tuo tontti jossa se kieltokyltti kasvaa ihanrisuja ja koiranputkea eikä koskaan ole sielä kulkenut kun se ei oikaikase mihinkään. Siksi mulla on 5m fleksi että koira pääsee metsään tarpeilleen mutta koirahan voi haistaa tyttökoiran pissan suojatien toisella puolella ja ennenkuin vedän pois tai siirryn itse on tie sulussa. Ny monet etupäässä naiset osaa plingauttaa pyöränkelloa kun tulevat takaa ja kerkeen ottaa koiran vierelle, itseasiassa se tulee ite ja heti. Olen kiittänyt ja monta on jäänyt juttelemaan että kun ei itse huomannut tätä, tämä tapa leviää nyt Gerbyssä ja toivon että leviää. Kyllä 5m metsänpuolelle riittää kohdissa jossa kykaan ei koskaan kävele joten Eklun koiran paskoista ei kenenkään tarvi kantaa huolta. Mua itseäkin ottaa päähän koiranpaska jalkakäytävällä, pikipruukin tontilla on meidän paskaa 5m kävelytiestä metsään päin ja taas paikoissa jossa ei edes lapset leiki. Olen siis rikollinen kun en kerää pussiin, vai olenko. Koira on siistinut kaljapulloja rikkovat nuoret pois yhteisen omaisuutemme ympäristöstä että kunniamerkki sille pitäisi antaa. Haukutte väärää puuta nyt ja tervetuloa tarkastamaan tilanne, yksärillä saa kiinni. Valokuvaus harrasteena on kuva kuinka se tuli Lajusen kanssa toimeen nähdessään ensikerran mutta mun huoneesta et vie edes lyijykynää ilman lupaa.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline Niiskutti

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1632
    • View Profile
Vs: Koirien sarjamurhat Vaasassa
« Reply #8 on: 29. 12. 2011 10:10 »
Koira ei kuollutkaan rotanmyrkkyyn

"Mäyräkoira Bessi ei kuollut rotanmyrkkyyn. Koiran omistaja on saanut Eviralta (Elintarvikevirasto) kuolinsyyraportin, jossa vaihtoehto rotanmyrkystä on voitu sulkea kokonaan pois. Muitakaan myrkytystapauksia ei ole viranomaisten tiedossa."

Offline PiisKa

  • Kansalaisaktiivi
  • ***
  • Posts: 121
    • View Profile
Vs: Koirien sarjamurhat Vaasassa
« Reply #9 on: 30. 12. 2011 07:07 »
Onhan tää otsikkokin kuin iltalehdestä !
Ensin tuomitaan ja sit vasta "tutkitaan".....
Voi , voi  mihin ne kissat katosivat olisiko sama "sarjamurhaaja" asialla?  ;)


t: ilves

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Koirien sarjamurhat Vaasassa
« Reply #10 on: 01. 11. 2012 13:01 »
Minä tiedän mihin kissoja katoo, hiljan koira toi yhden jolla oli punainen kaulapanta jo uponnut lihaan ja tukehtuminen oli lähellä ja kunnosta päätellen ei ollut syöny aikoihin ja juominenki ollut heikkoa. Ei kestänyt koiran kuljetusta ja jos olis kestänyt olisin vienyt Saarelle hoitoon, on noita ihania kesäkissoja jokunen haudattu.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.