Author Topic: Terrorismi - iskut, todellisuus ja uhat  (Read 59494 times)

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Terrorismi - iskut, todellisuus ja uhat
« Reply #120 on: 26. 07. 2011 06:06 »

Se on realismia. Antaisitko tunnustusta natseille heidän tehokkaasti toteuttamastaan holocaustista?


Tässä tuli oikeastaan vastaus ensin ja kysymys perään. Ja kyllä, tehokkuus oli murhaavaa. Suuri osa natseista teki työnsä lojaalisuuden ohjaamaana, asiaansa uskoen ja johtajaansa kyseenalaistamatta. Tässä suhteessa heille voi kyllä antaa tunnustusta, sillä moni heistä oli todella hyvä tappamaan. Ja koska resurssit eivät riittäneet, he valmistivat jopa laitoksia ja tappoivat niissä ihmisiä kuin tuotantolinjalla.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

belurisk

  • Guest
Vs: Terrorismi - iskut, todellisuus ja uhat
« Reply #121 on: 26. 07. 2011 06:06 »
Tänään kokoontuu Suomessa sisäasiainministeriön johdolla arvioimaan tilannetta ja antanee myös raportin.
Asialistalla on myös aselain arviointi. Niinistö ja Tuomioja ovat jo ehtineet kommentoida tarvetta jälleen muuttaa aselakia.
Jäämme odottamaan tiedottamista.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Terrorismi - iskut, todellisuus ja uhat
« Reply #122 on: 26. 07. 2011 06:06 »
Aina kun jotain tapahtuu, keskustellaan aselaista. Taitaa olla aihe, jota ei saada koskaan päätökseen, siis sellaiseen päätökseen, jolla olisi jotain käytännön merkitystä veritekoja silmällä pitäen.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Niilo Aro

  • Omalla nimellä
  • Aktiivi vaikuttaja
  • *
  • Posts: 270
    • View Profile
    • Email
Vs: Terrorismi - iskut, todellisuus ja uhat
« Reply #123 on: 26. 07. 2011 07:07 »
Pidetään nyt yhdessä huoli siitä, että kukaan ei pääse terrorisoimaan tätäkin ketjua ja pysytään otsikossa. Eli millaisia todellisia uhkia meillä on Suomessa?

Millaisia mahdollisuuksia meillä kaikilla on estää Oslon massamurhan kaltaiset tapahtumat?  Etsitään vastauksia kysymykseen, onko syytä olla huolestunut?  Miten suuria määriä suomalaisista on mukana ääriliikkeissä?

Miten heidät on on mahdollista saada mukaan keskusteluun suomalaisen yhteiskunnan kehittämisestä? Onko suomessa vakavasti otettava islaminvastainen rintama?

Miksi tavallinen suomalainen tuntuu ajattelevan että yhteiskunnan yläluokka, eli pääasiassa johtavat virkamiehet, ovat tehneet salaliiton kansaa vastaan ja ryhtyneet islamistamaan Suomea?

 Miksi nettikeaskusteluissa kirjoitetaan, että pakolaisten maahantulosta ovat kiinnostuneita lähinnä hyvinhoidetut, hyvältä tuoksuvat suomen-ruotsalaiset hienostorouvat?

Tässä muutamia haja-ajatuksia keskustelun kääntämiseksi otsikon suuntaan.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Terrorismi - iskut, todellisuus ja uhat
« Reply #124 on: 26. 07. 2011 08:08 »
Internetissä olevilla vihapuheilla voi olla yhteyksiä myös yksittäisiin tekoihin, kertoo Ylen Aamu-tv:n vieraana ollut oikeustieteen tohtori Ilari Hannula. Hänen mukaansa vihapuheita kirjoittavat ovat myös osittain vastuussa Norjan kaltaisiin tapahtumiin. Vastuu ei kuitenkaan ole aina rikosoikeudellista.

Yle

Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

belurisk

  • Guest
Vs: Terrorismi - iskut, todellisuus ja uhat
« Reply #125 on: 26. 07. 2011 09:09 »
Niilo Aro esitti muutamia hyviä kysymyksiä, joihin voisi ajan kanssa vastailla.
Tämä ketjuhan on ja pysyy.
Pitäisi kai todeta, että valitettavasti.

Umpi Luuta

  • Guest
Vs: Terrorismi - iskut, todellisuus ja uhat
« Reply #126 on: 26. 07. 2011 10:10 »
Kommunismin ja äärioikeiston  raja on veteen piirretty viiva.

Pentin, ilmeisen omakohtaisesta, syväanalyysistä pitkään jatkuvia, ja keskeytymättömiä aploodeja.

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Terrorismi - iskut, todellisuus ja uhat
« Reply #127 on: 26. 07. 2011 10:10 »
Esitin tässä nykypäivän terrorismin historialliset juuret niinkuin ne ovat. ja tästä tutkijat ovat yksimielisiä. Euroopassa oli Roomalais-katolisen kirkon harjoittama ingvisiitio alkaen 1200 luvulta. Se oli varhaisinta, mutta historioitsijat eivät voi verrata 1900-luvun terroriin. Myös Ranskan vallankumouksessa oli terrorismia, mutta tässäkään ei voi vetää yhteneväistä johtolankaa tämänpäivän terrorismiin.
Nyt tullaan Leninin aloittamaan systemaattiseen terrorismiin joka alkoi 2.9.1917. Lenin oli nerokasmies, se täytyy myöntää. Se oli niin ovelaa, että teloitettavatkin oli samaa mieltä. Lenin loi teorian joka on  tänäpäivänä voimassa. Hitler kopioi Lenin teorian ja käytti sitä hyväkseen. Se merkitsi systemaattista aivopesua, että tavallinen ihminen suggeroitiin murjaajaksi. Vihollisesta tehtiin saastainen eläin jolla ei ole oikeutta elää.

Kun lukee Breiviikin tekoja. Tämä kaava totutui ja sitä lisäsi psykopatia Vankimielisairaalan ylilääkäri Hannu Larimo on varmasti asiantuntija sanomaan psykopatiasta ja sen käyttäytymisestä jotain. Koska minulla on vähäisemmät tiedot niin luotan asiantuntijaan. Äärimielipiteet ovat kauhistuttavia, sen itsekin kokenut matkan varrella. Ääriuskonnolliset hihkurit ovat hyvin vaarallisia ja se osuu sairaaseen mieleen. On näitä murhia tehty Suomessakin, mutta ei tässä mittakaavassa. ne ovat jääneet yksittäisiksi tapauksiksi.

Breivik oli opiskellut joukkotuhontaa äärivasemmistolaisena kuin äärioikeistolaisena. Siihen lisättynä ääriuskonnollisuus Tähän tapaukseen on lukuisia mausteita ja päämausteena psykopaattisuus. Luen enemmän historiaa kuin romaaneja. Tapanani on tehdä reunamerkinnät historia kirjoihin. Minulla on ollut elämässäni suuri etuoikeus. Olen syntynyt perheeseen jotka olivat Lapuanliikkeessä, Mänsälän kapinassa, talonpoikaismarssissa mukana.  Niistähän minun lapsuudessa puhuttiin. Nuoruudessani kuuntelin kommunisti veteraanien kertomuksia. Eli katselin asioita molemmin puolin aitaa. En etsinyt poliittisessa historiassa "minä uskon kysymyksiä". Jotka ei ole historiasta tietoisia he puhuvat poliittisesta historiasta  "minä uskon kysymyksiä". Sitten tulee naurettava väite, että muka "sekoilen" kun oma historiantuntemus heikko tai välttävä.

Onko Suomessa tällainen mahdollista? Vastaukseni on, kyllä, että koska tahansa. Kun seuraan keskustelupalstoja, niin huomaan, kyllä että täällä tapahtuu aika paljonkin vihanlietsontaa.
Sitä taphatuu molemminpuolisesti rasismi keskusteluissa. Jotkut hörhöt ottavat pian tosissaan
nämä puheet. Hyvä on, että poliisi tehostummin valvoo, parempi on että ennalta ehkäistään.

Tässä Breiviikin tapauksessa tuli täysin selville psykopaatin mieli, tunnustaa tekonsa mutta ei tunne  mitään syyllisyyttä teoistaan. Psykopaatti on täysin tunteeton ihminen ja häneltä myötäelämisen taito ja kyky. Varokaamme ääriliikkeitä, kaikkia. Katsokaa ketä niissä pyörii. Totuus alkaa valjeta.


Pentti Suksi

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Terrorismi - iskut, todellisuus ja uhat
« Reply #128 on: 26. 07. 2011 10:10 »
Esitin tässä nykypäivän terrorismin historialliset juuret niinkuin ne ovat. ja tästä tutkijat ovat yksimielisiä.

Mikään etsimäni lähde ei viittannut Leniniin ”nykypäivän terrorismin” historiallisena isänä. Voisitko mainita oikein tutkijoiden auktorisoiman lähteen ?



Breivik oli opiskellut joukkotuhontaa äärivasemmistolaisena kuin äärioikeistolaisena..

Mistä mahtaa tämä tieto opiskelusta äärivasemmistolaisena on peräisin ?

Käsittääkseni ainoa viittaus siihen suuntaan on tuon Breivikin manifestissa monen muun henkilön ohella mainittu Kiinan entinen diktaattori Mao, jonka kommunistisuuden Breivik kuitenkin haluaa kyseenalaistaa.

Umpi Luuta

  • Guest
Vs: Terrorismi - iskut, todellisuus ja uhat
« Reply #129 on: 26. 07. 2011 10:10 »
V.I. Lenin itse joutui terroristinaisen suunnitellun murhayrityksen kohteeksi. Haavoittuen pahasti. Tämän Pentti unohtaa.

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Terrorismi - iskut, todellisuus ja uhat
« Reply #130 on: 26. 07. 2011 11:11 »
Umpi luudalle, tämä m inulle liian helppokysymys. Esitä hieman vaikeampia.
Kivimäelle tiedoksi että WSOY on julkaissut useamman tutkijan tekeman teoksen "kommunismin musta kirja",
lisäksi omistan 45 osaisen V i Uljanovin (Lenin) kootut teokset ja Stalinin kootut teokset josta helppo tarkistaa pitääkö asiat paikkaansa. Ei minulla ole valtavaa mielikuvitusta kuin mitä väität. Googlettamalla näitä ei löydä.

Lisäksi artkistotutkimukset, kun Moskovassa puoluearkistot avautui, niin Leninin johdolla keväällä 1918
syyllistyi Bolsheviikit äärimmäisiin julmuuksiin, ihmisiä naulittiin ristiin, seivästettiin, silvottiin ja poltettiin elävänä.. Näistä tuli bolshevistisen taistelun pysyvä muoto. Järkyttävää oli mitä tapahtui Putilovin tehtailla jossa työläiset teki lakon maksamattomien palkkojen vuoksi ja leipäannosten pienentämisestä. Lenin määräsi tapettavaksi lakkolaiset ja hän lähetti Trotskin sotajoukot hajottamaan lakon. Lenin myöhemmin väitti, että se oli porvarien lietsoma lakko.  200 henkeä pidätettiin ja toimitettiin Pähkinälinnaan teloitettavaksi. Heistä teloitettiin heti 50 henkeä ja muut lähetettiin keskitysleirille. Kun luen jotakin, niin voin tarkistaa ensisijaisesti Leninin ja Stalinin kirjallisesta jäämistöstä mitä niissä sanotaan. 1923 bolsheviikki valta loi valtioterrorismin järjestelmän ja määritteli vallankumouksessa käytettävän väkivallan rajoista.

En Kivimäkim lähde kovin puolustelemaan kommunisteja ja äärioikeistolaisia. Niiden välinen raja on veteen piirretty viiva. Breiviikin kohdalla on maininta uutisoinnissa, että hän oli  aluksi äärivasemmistolainen ja siirtyi äärioikeiston kannattajaksi. Lue huolellisemmin uutiset. ja googelettamalla ei tahdo vastausta löytyä ja nekin lähteet on usein hyvin huteria.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Terrorismi - iskut, todellisuus ja uhat
« Reply #131 on: 26. 07. 2011 11:11 »
Aivan erinomainaen artikkeli modernin anarkismin ja terrorismin historiasta.  Suosittelen lukemista kaikille, jotka aikovat jatkaa keskustelua aiheesta, myös Pentille.

Artikkeli avaa historiallisia yhteyksiö myös Osloon.  Ehkä Breivik on lukenut myös Bakuninsa?

http://cc.joensuu.fi/~jnsoa/kokoelma/narhi4.htm
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Terrorismi - iskut, todellisuus ja uhat
« Reply #132 on: 26. 07. 2011 11:11 »
Kivimäelle tiedoksi että WSOY on julkaissut useamman tutkijan tekeman teoksen "kommunismin musta kirja",
lisäksi omistan 45 osaisen V i Uljanovin (Lenin) kootut teokset ja Stalinin kootut teokset josta helppo tarkistaa pitääkö asiat paikkaansa.

Terroriteko on minustakin aivan yhtä tuomittavaa, oli tekijänä äärioikeisto tai –vasemmistolainen. Tarkoitukseni ei ole puolustella minkäänlaisia ääriliikkeitä. En ole kyseenalaistanut enkä aio kyseenalaistaakaan Leninin tai kommunistien tekemiä terroritekoja.

Kysymys on siitä, voidaanko Leniniä pitää (nyky)historiallisen terrorismin isänä. Olet päätynyt muun muassa Leninin omia teoksia lukemalla siihen, että hän oli terrorismi. Mikään tuossa ei viittaa mainitsemaani seikkaan, että Lenin olisi terrorismin isä. Alun perin belurisk kyseenalaisti väittämäsi.

Sekoilusta voidaan puhua silloin, kun ei aletaan todistelemaan kommunismin terroristisesta luonnetta, vaikka olisi pitänyt todistaa Leninin olevan juuri terrorismin historiallinen isä.

Quote
Breiviikin kohdalla on maininta uutisoinnissa, että hän oli  aluksi äärivasemmistolainen ja siirtyi äärioikeiston kannattajaksi. Lue huolellisemmin uutiset.

Itse en vastaavaa uutista ole lukenut. Hän oli ollut populistisen Edistyspuolueen nuorisojärjestön paikallisosaston puheenjohtaja. Olen lukenut hänen henkilöhistoriansa aika monesta lähteestä, eikä missään mainita äärivasemmistotaustaa.

Olennaista tässä on taas se, että viittaat lukeneesi sen jostain, mutta et pysty tai halua esittää lähdettä.

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Terrorismi - iskut, todellisuus ja uhat
« Reply #133 on: 26. 07. 2011 12:12 »
Ei mitään selittelyjä.  Kuka loi valtioteorian kommunismista ja taktiikasta.Se oli Lenin. Kommunistien historiaa ei ole vielä loppuun kirjoitettu, se jatkuu Pohjopis-Koreassa, Vietnamissa, Kuubassa ja Afro-kommunismi on voimassa.
 Uutisissa oli aivan selkeästi Breivikin aatetaustasta. En ole sitä keksinyt.
Ja kas kummoon tuota kirjojen summoo, mitä minulla on historiasta. Minulla on asimerkiksi Leninin ja Stalinin kootut teokset. Lenin oppi proletariaatin diktatuurista,se on juuri sitä terrorismin aatesuuntaa. joka tarkoittaa täysin päinvastaista . Se ei ole työväestön diktatuuria, vaan sillä vahvistettiin eliittiproletariaatin diktatuuria työväestöä ja kansaa  vastaan.

Minulla oli tuuria Pariisissa, edellisenä päivänä oli kommunistien terroristiryhmä rajayttänyt viereisen asuinkerrostalon.
Länsi-Saksassa toimi useitakin kommunistisia terroriryhmiä kuten punaiset prikaatit ja Mainhof ryhmät. Mitä lieneekään.

Se on äärettömän vastenmielista vallankumoushurmiota tappaa viattomia ihmisiä. Halusin nimenomaan taustottaa historiallisesti kommunistiterrorin juuret ja miten lähellä on kansallissosialiset aatteet.m Kun oikeuidenkäyntin aikoinaan alkaa, niin voidaan virallisesti todeta motivaatio moiseen veritekoon.
Kun kirjoitin että arviolta 100 miljoonaa ihmista on tuhottu ja tuhotaan edelleen. Järkyttävää.

Sitten tapa millä tutkin historiaa.  Kun väitetään Leninin ja Stalinin hirmutöistä, niin tarkistan, ovatko he todella käskeneet. Valitettavasti on! Lenin on todella historiallinen terrorismin isä. Minulla on NKP:n historia, tosin kaunisteltu teos. Se antaa kuitenkin viitteitä hirmutekoihin. Minä en sekoile vaan kommunismi itsessään sekoili. Se on tosiasia, että kommunismin oppi oli hyvin verinen oppi. Ei kukaan nykyhistorian valossa lähde puolustelemaan kommismin viattomuutta.

Pentti Suksi

Offline Timo Rintamäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1386
    • View Profile
Vs: Terrorismi - iskut, todellisuus ja uhat
« Reply #134 on: 26. 07. 2011 12:12 »
He rypevät netissä ja kirjoittelevat samanhenkisillä foorumeilla ja rakentavat sitä pohjaa ja ajattelua. Pitäisikö asialle tehdä jotain. Pitäisikö vihasivustot kieltää. Pitäisikö ajatella, että kaikki nimimerkit vihasivustoilla ovat potentiaalisia joukkomurhaajia, jotka pitää toimittaa hoitoon.

Onko tämä vaasalaisia.info vihasivusto?

Vaasalaisia.info on torikeskustelufoorumi, jossa käsitellään ajankohtaisia vaasalaisia aiheita ja sen ohella ajankohtaisia keskustelua herättäviä tapahtumia. Jotkin kirjoittajat ehkä ovat liiaksikin oman agendansa vankeja.

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Terrorismi - iskut, todellisuus ja uhat
« Reply #135 on: 26. 07. 2011 12:12 »
Suksi ei sitten lukenut vaasalaisen lähettämää linkkiä.

Offline opiskelija

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 521
  • Gender: Male
    • View Profile
Vs: Terrorismi - iskut, todellisuus ja uhat
« Reply #136 on: 26. 07. 2011 12:12 »
Tänään kokoontuu Suomessa sisäasiainministeriön johdolla arvioimaan tilannetta ja antanee myös raportin.
Asialistalla on myös aselain arviointi. Niinistö ja Tuomioja ovat jo ehtineet kommentoida tarvetta jälleen muuttaa aselakia.
Jäämme odottamaan tiedottamista.
Siis Sauli Niinistö oli kommentoinut jotain? Meni minulta ohi. Nykyään kun on Villeä ja Jussiakin politiikassa.

Murhaajan kaima kommentoi aseista:
Quote
Mies itse on ollut yhteydessä moniin tiedotusvälineisiin oikaistakseen nettitietoja, että joukkomurhaaja olisi kuulunut Akateemiseen ampumaseuraan.

- Minä olen harrastanut kilpa-ammuntaa, ei hän.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Terrorismi - iskut, todellisuus ja uhat
« Reply #137 on: 26. 07. 2011 12:12 »
Pentti Suksi kirjoitti:
Quote
Kuka oli terrorismin isä? Väärin arvattu, se ei ollut Hitler, hän kopioi terrorismin sen isältä Vladimir Iljitsh Uljanovilta ( Leniniltä) Lenin käskystä kommunistit aloitti teerrorismin 2.9.1917. Kammottava vuosipäivä.

Tässä hieman lisävalaistusta terrorismin historiaan englanninkieltä taitaville.  Moderni terrorismi alkoi tämän mukaan 1793.

http://terrorism.about.com/od/whatisterroris1/p/Terrorism.htm

Toisen lähteen mukaan ensimmäinen moderni terroristi olikin tämä herra:
http://news.bbc.co.uk/2/hi/8263858.stm

Hyvin monet ovat sitä mieltä, että ensimmäinen tunnettu terroristi oli Mooses.

Kävin tänään lävitse noin tunnin ajan netin terrorismin historiasta kertovia sivuja kolmella kielellä ja ainakaan läpivikäymistäni ei saa sellaista käsitystä että Vladimir Iljists Lenin olisi modernin terrorismin isä.
« Last Edit: 26. 07. 2011 13:01 by vaasalainen »
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Terrorismi - iskut, todellisuus ja uhat
« Reply #138 on: 26. 07. 2011 13:01 »

Siis Sauli Niinistö oli kommentoinut jotain? Meni minulta ohi. Nykyään kun on Villeä ja Jussiakin politiikassa.

Murhaajan kaima kommentoi aseista:

Mies itse on ollut yhteydessä moniin tiedotusvälineisiin oikaistakseen nettitietoja, että joukkomurhaaja olisi kuulunut Akateemiseen ampumaseuraan.

- Minä olen harrastanut kilpa-ammuntaa, ei hän.


Se oli aivan odotettua että tässä menee puurot ja vellit sekaisin, odottelemme tilanteen rauhoittumista ja ylilyöntien loppumista

.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Terrorismi - iskut, todellisuus ja uhat
« Reply #139 on: 26. 07. 2011 13:01 »
Ylilyönnit eivät lopu niin pitkään kun iltapäivälehtien myynti perustuu irtonumeroihin.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Terrorismi - iskut, todellisuus ja uhat
« Reply #140 on: 26. 07. 2011 13:01 »
Kari kysyy miksi otan aina vihreät hampunpolttajat mukaan näihin tekoihin ja syy on yksinkertainen, he ovat heti kieltämässä itselataavia aseitta kansanalaisilta, Simo Höyhä ei hyväksunut edes kiikaritähtäintä ja johtaa yli kuudellasadalla tapetulla neukulla. Jos sille olisi annettu suomikomepistooli aseeksi ei olisi päässyt edes kymmeneen. Tämä hullu norjalainen olisi päässyt samoihin lukuihin pulttilukkosella kiväärillä koska olisi osunut pakeneviin parennin ja suuren osan se ampu kun houkutteli läkyviin esiintyen poliisina. Ketä on ampunut tommosella ruutalla tietää että ekaan osuu. Siksi vihreiden pipopäiden huuto kielloista on täysin turhaa. Jos se olisi ollut taitavampi olisi jo autopommi tehnyt enemmän ruumiitä, sillä oli omat syyt jotka nyt pimitetään kansalta suljetuin ovin käytävässä kuulustelussa. Kyllä meidän kuuluisi tietää miksi eikä vain laskea ruumiita.

Edit:
Kirjoituksen loppu poistettu foorumin sääntöjen vastaisena.
« Last Edit: 26. 07. 2011 13:01 by vaasalainen »
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Terrorismi - iskut, todellisuus ja uhat
« Reply #141 on: 26. 07. 2011 13:01 »


Jotkin kirjoittajat ehkä ovat liiaksikin oman agendansa vankeja.




Tämä oli kyllä minusta ajatuksia herättävä lausunto.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

belurisk

  • Guest
Vs: Terrorismi - iskut, todellisuus ja uhat
« Reply #142 on: 26. 07. 2011 13:01 »
Jo käsitteinä terrori ja terrorismi ovat hankalia, siis rajanvedon kannalta. Mikä on mitäkin?
Termi pohjautuu latinan kielen sanaan "terror" eli pelko ja siitä johdetaan peloittelu.
Terrori on liittynyt sodankäyntiin lähes kautta aikain. Ilman aatteellisuutta ja mitään ismiä - se vain oli yksi tehokas keino vaikuttaa  ja demoralisoida. Terrori oli myös osa Clausewitzin sotaoppeja 1800-luvun alkupuolella.
Terrorismin käsittely ja määrittely on jo vaikeampaa. Terrorismiin liittyy jonkinlainen aatemaailma ja erilaiset ismit.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Terrorismi - iskut, todellisuus ja uhat
« Reply #143 on: 26. 07. 2011 13:01 »


Tekohan oli törkeä ja kannatan hisasta hirttämistä tuomioksi,



Mistä häntä oikeastaan pitäisi rangaista? Kuka siitä hyötyy? "Oppiiko" hän siitä jotain?

Häntä ei ohjaa järki, vaan korvien välissä on jotain pahasti vialla. Mitä hyötyä sellaista on rangaista? Hän on immuuni rangaistuksille ja tulee todennäköisesti olemaan loppuelämänsä ylpeä teostaan, sai hän sitten minkälaisen rangaistuksen tahansa.

Ainoa ja oikea tapa on eristää hänet johonkin laitokseen ja heittää avain jokeen.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Terrorismi - iskut, todellisuus ja uhat
« Reply #144 on: 26. 07. 2011 13:01 »

Ainoa ja oikea tapa on eristää hänet johonkin laitokseen ja heittää avain jokeen.


No niin normaalisti tehtäisiinkin mutta appajee kohta parahtaa joku praksi joukkomurhaajan oikeusturvan puolesta

.

belurisk

  • Guest
Vs: Terrorismi - iskut, todellisuus ja uhat
« Reply #145 on: 26. 07. 2011 13:01 »
Kari kysyy miksi otan aina vihreät hampunpolttajat mukaan näihin tekoihin ja syy on yksinkertainen, he ovat heti kieltämässä itselataavia aseitta kansanalaisilta, Simo Höyhä ei hyväksunut edes kiikaritähtäintä ja johtaa yli kuudellasadalla tapetulla neukulla. Jos sille olisi annettu suomikomepistooli aseeksi ei olisi päässyt edes kymmeneen. Edit:
Kirjoituksen loppu poistettu foorumin sääntöjen vastaisena.
Henrylle ja miksei muillekkin tiedoksi:
Simo Häyhä on edelleen kärjessä sotilastarkka-ampujien listalla 542:lla vihollisella. Häyhä ehti toimia rintamalla talvisodassa vain noin 90 päivää (105:stä). Häyhä ampui pystykorva-mallisella pulttilukkoisella avotähtäimellä varustetulla kiväärillä. Häyhä oli kaikin tavoin poikkeuksellinen ominaisuuksiltaan tarkka-ampujana sotaolosuhteissa. Häyhä käytti myös Suomi-konepistoolia. Tulokset ovat varmennettuja, koska tarkkailija oli enimmäkseen mukana. "Simuna" ei myöskään ollut kehuja.  Häyhän sota päättyi saatuaan osuman räjähtävästä luodista leukaansa.
Häyhä kuoli kotonaan yli 90-vuotiaana.

belurisk

  • Guest
Vs: Terrorismi - iskut, todellisuus ja uhat
« Reply #146 on: 26. 07. 2011 13:01 »
Tänään kokoontuu Suomessa sisäasiainministeriön johdolla arvioimaan tilannetta ja antanee myös raportin.
Asialistalla on myös aselain arviointi. Niinistö ja Tuomioja ovat jo ehtineet kommentoida tarvetta jälleen muuttaa aselakia.
Jäämme odottamaan tiedottamista.
Siis Sauli Niinistö oli kommentoinut jotain? Meni minulta ohi. Nykyään kun on Villeä ja Jussiakin politiikassa.

Uutisointia seuraamalla tietäisi ja myös päättelemällä. Sauli Niinistö ei juuri kommentoi. Kyse on Ville Niinistöstä (vihr.)

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Terrorismi - iskut, todellisuus ja uhat
« Reply #147 on: 26. 07. 2011 14:02 »
Oslon massamurha on saanut aikaan myllerryksen netissä.  Uusi paljastuksia tulee esille jatkuvasti ja myös uusia näkökulmia Breivikin mahdollisiin vaikutteisiin.  Tässä yksi.


Vastajihadistien outo maailma:
http://www.kansanuutiset.fi/uutiset/ulkomaat/2603052/vastajihadistien-outo-maailma
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Terrorismi - iskut, todellisuus ja uhat
« Reply #148 on: 26. 07. 2011 14:02 »

Ainoa ja oikea tapa on eristää hänet johonkin laitokseen ja heittää avain jokeen.


No niin normaalisti tehtäisiinkin mutta appajee kohta parahtaa joku praksi joukkomurhaajan oikeusturvan puolesta

.


Vaikka olisi minkälainen tapaus, niin tekijällä on aina oikeusturva. Ellei homma mene oikein, niin sillloinhan tie on vapaa myös toiseen suuntaa, siis lakia pienempiin rangaistuksiin....
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Terrorismi - iskut, todellisuus ja uhat
« Reply #149 on: 26. 07. 2011 14:02 »
Breiviikista alkaa tulla yhä tarkempaa tietoa. Hän ei millään muotoa ole katunut tekojaan. Siis täysi psykopaatti. On hyvä, että Norjan on löytänyt tämän traagisen tapahtuman johdosta kansallisen läheisyyden. Yhteinen suru yhdistää kansaa.

Luin tuossa Leninin teoksista puheita 1916. Hän toi luokkataistelun esille sekä proletariaatin diktatuurin.
Hän loi Neuvosto-Venäjän sen hirmudiktatuurin jota sovellettiin kansaa vastaan. Ei hän ollut mikään Lenin-setä, ihmettelen, että täällä jaksetaan väittää historiallista totuutta vastaan. Leninin aarrearkku oli aikaisemmat terroriteot ja terroristijohtajat Ranskan vallakumouksessa. Hän tarkkaan analysoi, mitä virheitä luodessaan silloin luokkataisteluopin.

Omalta kohdaltani avasi silmät kun olin Pariisissa. Hotelli Operen viereinen talo oli räjäytetty päivää aikaisemmin.
Oli hieman vaikeuksia päästä hotelliini. Monen poliisin voimalla tutkittiin minut ja matkatavarani sekä passi.
Joku poliiseista kävi tarkistamassa hotellivaraukseni ja koska se oli tehty. Tilanne oli täydellinen kaaos.
Ruumiita vedettiin raunioista, hysteerisesti itkeviä ihmisiä. Ei nohdu koskaan. Pommi-iskun oli tehnyt marxilais-leniläinen terrostiryhmä. Sen jälkeen aloin tutkia tutkimalla mitä kommunismi on? Mikä mies oli Lenin? Eurooppalaisen rosvoporukan johtaja jolle Saksan keisari antoi ison summan rahaa ja pani Leninin johtamaan Pietriin terrorismia. Saksa ja Venäjä olivat silloin sodassa. Sellainen setä oli tämän Lenin jota täälläkin jumaloidaan, paitsi en minä. Perustellusta syystä.

Breivin oli todella huolellisesti opiskellut terrorismia, kaikki on minuutin tarkkuudella huolellisesti etukäteen suunniteltu. Pommin voima oli tarkoin säädetty ja samoin ajankohta ja leiri oli huolellisesti valittu kohderyhmää myöten. Tarkoitus oli entisen demari pääministerin surmaaminen. Siinä tuli ajoitusvirhe.
Se oli harkittua kylmäveristä toimintaa.



Nyrbergin sotatuomioistuinta varten säädettiin laki rikoksista rauhaa ja  ihmisyyttä vastaan. Nyrbergissa tuli Saksan johdolle tuli kuoleman tuomiot. Norja on ottanut rikoslakiinsa nämä raskaina rikoksina. Kyllä tunnusmerkistö viittaa tähän suuntaan. Tuomio tulisi olemaan Norjan historian raskain tuomio. Mutta se on todettava, että tuomio ei paranna psykopaattia. Hän tekee itsestään martyyrin.

Hirmuista, sanon minä

Pentti Suksi

Offline Klaus Berg

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1527
  • Gender: Male
  • Elämä on juoksukilpailu ajan kanssa
    • View Profile
    • Blogi
    • Email
Vs: Terrorismi - iskut, todellisuus ja uhat
« Reply #150 on: 26. 07. 2011 14:02 »
Aika harvinaisenlausunnon antoi tekijän asianajaja sanoessaan julkisesti että hänen päämiehensä ei ole ihan terve. "Hän kuvittelee olevansa sodassa..."

Yhdenmiehen sotaako ?

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Terrorismi - iskut, todellisuus ja uhat
« Reply #151 on: 26. 07. 2011 14:02 »
Kolmosta (sisaruksineen) lukuun ottamatta, täällä tuskin monikaan Leniniä ihannoi. Itse en ole koskaan ihaillut Leniniä. Niin kovin tyypillistä Suksea vääntää asia näin, kun ollaan jostain eri mieltä.

Mitä tulee Breivikin rangaistukseen, lienee pakkohoito paras vaihtoehto. Ukko yksinkertaisesti pumpataan niin täyteen lääkkeitä, että hänestä tulee erään tunnetun elokuvan esimerkin tapaan ”vihannes”. Tässä tapauksessa loppuelämäksi.
« Last Edit: 26. 07. 2011 14:02 by Jorma Kivimäki »

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Terrorismi - iskut, todellisuus ja uhat
« Reply #152 on: 26. 07. 2011 15:03 »
Tässä muutama mielenkiitoineb linkki jos joku jaksaa lukea:

Raportti Suomen äärioikeaistosta
http://www.vaikuttava.net/article.php?sid=2243

Tutkimus äärioikeiston historiallisista juurista
https://jyx.jyu.fi/dspace/bitstream/handle/123456789/12113/G0000327.pdf?sequence=1

Äärioikaeistolaista kaeskustelua
http://puolue.proboards.com/index.cgi?board=Yhteiskunta&action=display&thread=83

Euroopan äärioikeaistolaiset organisaatiot:
http://www.guardian.co.uk/gall/0,,711990,00.html

Right Wing Extreme
http://www.rightwingextreme.us/index.php/about-rwe.html



Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

belurisk

  • Guest
Vs: Terrorismi - iskut, todellisuus ja uhat
« Reply #153 on: 26. 07. 2011 15:03 »
Suksi se esittelee edelleen asiantuntemustaan:
- "pommin teho oli tarkoin määritelty" kirjoittaa asiantuntija Suksi (hoh-hoijaa)
- oikeudenkäynnit Suksen mukaan käytiin Nyrbergissä. Oikea nimi Nurnberg (u kirjoitettuna saksalaisella ypsilonilla)

Offline Timo Rintamäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1386
    • View Profile
Vs: Terrorismi - iskut, todellisuus ja uhat
« Reply #154 on: 26. 07. 2011 15:03 »
Oletetaan, että Vaasan edustalla olevalla saarella on Sosialidemokraattisen puolueen nuorten kesäleiri. Saarelle on kokoontunut satoja suomalaisia nuoria. Saarelle iskee anabolisia steroideja ja huumeita ottanut äärimmäiseen tappokuntoon vuosia itseään harjoittanut psykopaatti, joka alkaa järjestelmällisesti murhaamaan Sosialidemokraattien nousevaa sukupolvea. Mikä on Vaasan poliisin kyky päästä saarelle. Ainoa ajateltavissa oleva vaihtoehto Vaasan poliisilla on olla saarella Sosialidemokraattien nuorten kesäleirin ajan ennaltaehkäisevänä pelotteena.

Terrorismille ei pidä antaa yhtään periksi millään tavalla, hankalaksi kysymys kuitenkin muuttuu, kun aletaan pohtimaan poliittisen johdon ja virkamiehistön laiminlyöntejä terroritekojen yhteydessä, joka lienee terroristien iskujen päätarkoitus.

Esimerkiksi Norjan hallinnonaloista vastaavien ministerien ja puolueen johtajien vastuukysymykset, kun terroristi onnistu hankkimaan räjähdekemikaaleja, aseita ja ammuksia ja tekemään pommi-iskun virastotalon edustalla ja iskemään Norjan Työväenpuolueen nuorten kesäleirille. Varmasti Norjan poliittiset johtajat ja vastaavat virkamiehet ovat pohtineet pitäisikö heidän erota vai ei. Terroristille ei voi antaa periksi millään tavalla. Kukaan hallinnossa ja poliittisessa johdossa oleva ei voi erota terroristi-iskun onnistuessa. Kysymys on erittäin hankala vaikka voitaisiin osoittaa vikaa asenteissa, vähättelyä ja suoranaista tunarointia ja laiminlyöntejä ja hidasta toimintaa ja puutteita poliisin varustuksessa ja toimintakyvyssä ja koulutuksessa.
« Last Edit: 26. 07. 2011 16:04 by Timo Rintamäki »

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Terrorismi - iskut, todellisuus ja uhat
« Reply #155 on: 26. 07. 2011 15:03 »
Nyt tehdään jo Suksesta pommiasiantuntijaa ( hoh-hoijaa)!!!!


belurisk

  • Guest
Vs: Terrorismi - iskut, todellisuus ja uhat
« Reply #156 on: 26. 07. 2011 15:03 »
Nyt tehdään jo Suksesta pommiasiantuntijaa ( hoh-hoijaa)!!!!


Itse aloitit.
Kukaan muu ei tee sinusta yhtään mitään.

Offline Hertta

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 662
  • Monikulttuurisuus on voimaa
    • View Profile
Vs: Terrorismi - iskut, todellisuus ja uhat
« Reply #157 on: 26. 07. 2011 16:04 »
Kolmosta (sisaruksineen) lukuun ottamatta, täällä tuskin monikaan Leniniä ihannoi. Itse en ole koskaan ihaillut Leniniä. Niin kovin tyypillistä Suksea vääntää asia näin, kun ollaan jostain eri mieltä.

Mitä tulee Breivikin rangaistukseen, lienee pakkohoito paras vaihtoehto. Ukko yksinkertaisesti pumpataan niin täyteen lääkkeitä, että hänestä tulee erään tunnetun elokuvan esimerkin tapaan ”vihannes”. Tässä tapauksessa loppuelämäksi.


Lukekaa mitä mieltä oli presidenttimme Urho Kaleva Kekkonen Leninistä

Kivimäki ilmesesti ihailee Tanneria, joka oli lähellä äärioikeistoa ja yksi sotarikollinen.
Tanneri myös oli tukemassa sitä poliittistaterroria mitä tuolloin maassamme harjoitettiin vasemmistolaisia järjestöjä ja henkilöitä kohtaan.

Mitä se pakkohoito sitten auttaa yhden natsin osalta Norjassa ja Euroopassa, jos nykyinen politiikka jatkuu.
Nykyinen politiikka synnyttää ja kasvattaa äärioikeiston kannatusta, mikä näkyy Perussuomalaisten jatkuvana kannatuksen nousuna.
Vaihtoehdottomuus ja puolueiden uskottavuus kansanetujen ajamisessa on nollassa. Tämä jos mikä kasvattaa äärioikeiston kannattajia.

Suomi on ainut pohjoismaa, jossa ei ole todellista jakoa oikeistoon ja vasemmistoon. Täällä politiikka on yhtä ja samaa riipumatta mikä puolue on kysymyksessä. Jopa Euroopassa ja muissa Pohjoismaissa äärioikeistoon  luettu Perssuomalaisten puolue olisi kelvannut hallitukseen.

Muodollisesti sitten ollaan opposítossa hallitusta vastaan, kuten keskusta nyt.
Suomi on ”natsimyönteinen” maa edelleen vaikka siitä ajasta on jo kohta 70 vuotta.

Tämä aika todella huutaa todellista vaihtoehtoa nykyiseen säästö-ja leikkauspolitiikkaan ja
 rahavallanhyysäämiseen. Suomessa kansa ei myöskään päääse vaikuttamaan nykyiseen politiikkaan, kun puolueet eivät noudata kansantahtoa. Näin maasta puuttuu todellinen demokratia ja vapaus kansalta.

belurisk

  • Guest
Vs: Terrorismi - iskut, todellisuus ja uhat
« Reply #158 on: 26. 07. 2011 16:04 »
Havaitsiko joku Hertan kirjoituksessa yhteyttä otsikkoaiheeseen?
Itse en havainnut. Havaitsiko joku muu?
Teksti vaikutti jotenkin tutulta kuitenkin, aivan kuin se olisi esiintynyt lähes kaikkien otsikoiden alla, missä Hertta on kirjoittanut.

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Terrorismi - iskut, todellisuus ja uhat
« Reply #159 on: 26. 07. 2011 17:05 »
Kyllähän siitä löytyi sotakommunistien propandaa. Se oli tosiasia, että Suomessa 1930-luvulla tapahtui oikeiston radikalisoitumista. Mutta eletään 2010- luvulla tämä täytyy muistaa.Tässä tulee siihen johtopäätökseen että kaikki maamme puolueet ovat äärioikeistolaisia, paitsi ei kommunistit. Äärioikeistolaisia ryhmiä on Suomessa jopa Vaasassakin. Mutta kun täällä on puhuttu suuri äänisesti äärioikeistosta, niin ei pidä silmiänsä sulkea äärivasemmistoskaan. Parkkari  luetteli äärioikeistolaisia linkkejä niin jatkakoon hän äärivasemmistolaisistakin luette,loa. Pariisin kokemus oli minulle niin vavahduttava, että sen jälkeen olen suhtautunut hyvin varauksellisesti myös kommunisteihin. IKL:n puheenjohtajan Järviharjun Matin tunnen nuoruusajoiltani ja tiedän hänen poliittisen kehityksensä aika hyvin.

Suomessa on enää yksi äärikommunistinen puolue, Sosialistinen työväenpuolue, koska kaksi äärikkommunistista puoluetta oikeusministerö lakkautti kannatuksen puutteessa. Nämä äärilaidat pitää tutkia jo maan turvallisuuden kannalta. Ääri kommunisteissa on enää haudanpartailla olevia, ettei ne kovin vaaraksi ole. Mutta aikoinaan vielä 1970-luvulla olivat.