Author Topic: Videolla päin pläsiä  (Read 33295 times)

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Videolla päin pläsiä
« Reply #80 on: 21. 10. 2012 13:01 »
Toki mielenkiintoinen videolöydös on hyvä easitellä muillekin. Minä odota kuitenin että vielä tulisi aika, jolloin ketjuissa esitellään omia videoita tai video mielipiteitä, video puheenvuoroja, videokommentteja, millä nimellä nyt niitä kutsutaankin.  Tässä mielessä esim omien fb-videoiden esittely olisi paikallaan.  Vetoan Johanna Kursuun, jolla on rohkeutta puhua oman koneen webkameralle aivan tavallisena ihmisenä, asiaa.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

toisen luokan kansalainen

  • Guest
Vs: Videolla päin pläsiä
« Reply #81 on: 21. 10. 2012 16:04 »
Heti alkuun ylläpidolle tiedoksi, että en kirjoita tätä kritiikkinä vaan tämä on henkilökohtainen pohdinta.

Kun googletin hakusanoilla SMF+flash+video, niin esimerkeissä jotka löysin, YouTube-videon leveys ja korkeus otettiin YouTuben upotuskoodista. Mutta täällä tosiaan näyttää  olevan käytäntö, että niin keskusteluissa kuin blogissa videon leveys tyypillisesti n. 475 pixeliä.

Omassa PC-tietokoneessa näytön leveys on toisella koneella 1600 pixeliä ja toisella 1920 pixeliä. Oletusasetuksilla tuommoinen pieni video näyttää aika hassulta, jos selain ulottuu koko näytölle.

Toisaalta täytyy sanoa, että foorumin oletusfontti on turhan pieni. Jos tekstin fonttia suurentaisi, niin siitä olisi apua niille, joiden täytyy zoomata tekstiä suuremmaksi. IE:ssä vielä se huono puoli, että tekstin suurentaminen pätee kaikilla sivustoilla. FireFox muistaa mikä zoom-asetus on säädetty eri sivustoilla.

Elikkä jos oletusfontti olisi suurempi, niin ei olisi vaaraa, että tekstiä kohtuuttomasti zoomaamalla 640 pixelin YouTube-video "pursuaa yli", koska zoomaustarve vähentyy tai poistuu kokonaan (ainakin useimmilla)

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Videolla päin pläsiä
« Reply #82 on: 21. 10. 2012 16:04 »
Katson mitä tuolle oletusfontille voisi tehdä. Onko ehdotuksia: Arial, Time...Verdata
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

toisen luokan kansalainen

  • Guest
Vs: Videolla päin pläsiä
« Reply #83 on: 21. 10. 2012 18:06 »
Katson mitä tuolle oletusfontille voisi tehdä. Onko ehdotuksia: Arial, Time...Verdata

Fontti on hyvä, mutta fontin koko pitäisi olla suurempi. Eikös se muuteta stylesheet-asetuksissa. Mitä siellä on nyt?

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Videolla päin pläsiä
« Reply #84 on: 21. 10. 2012 18:06 »
Palaan asiaan huomenna.  Olen ollut päätteen ääressä aamusta klo. 06.30.  Nyt hyvää yötä.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Videolla päin pläsiä
« Reply #85 on: 21. 10. 2012 19:07 »
Itse voit selaimessa määrätä fontin koon foorumikohtaisesti.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

toisen luokan kansalainen

  • Guest
Vs: Videolla päin pläsiä
« Reply #86 on: 21. 10. 2012 20:08 »
Itse voit selaimessa määrätä fontin koon foorumikohtaisesti.

Vaasalaisia.info ollut minulla ainoa sivusto, jossa fontti täytynyt säätää oletusasetusta suuremmaksi. Siksi ehdotin, että oletusasetus voisi olla suurempi fontti. Ehkä asiaan vaikuttaa tekstin taustaväri. Valkoisella taustavärillä näkee lukea pienempää tekstiä kuin vaaleansinisellä.



Offline vito

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 930
    • View Profile
    • Näytä email osoite
Vs: Videolla päin pläsiä
« Reply #87 on: 22. 10. 2012 08:08 »

Vaasalaisia.info ollut minulla ainoa sivusto, jossa fontti täytynyt säätää oletusasetusta suuremmaksi. Siksi ehdotin, että oletusasetus voisi olla suurempi fontti.

Tuntuu kummalliselta ongelmalta... mulla on aivan oletusasetukset niin firefoxissa kuin safari selaimessa (fonttien osalta), kaikki nettisivut mukaan lukien vaasalaisia infon vanha ja uusi foorumi fontit ovat samankokoisia ja sopivia.  voisiko olla sulla on 'pakotettu' selaimessa pienempi fontti näille sivuille?
"Joko sinä olet väärässä, tai meillä on näkemysero!".

toisen luokan kansalainen

  • Guest
Vs: Videolla päin pläsiä
« Reply #88 on: 22. 10. 2012 10:10 »

Vaasalaisia.info ollut minulla ainoa sivusto, jossa fontti täytynyt säätää oletusasetusta suuremmaksi. Siksi ehdotin, että oletusasetus voisi olla suurempi fontti.

Tuntuu kummalliselta ongelmalta... mulla on aivan oletusasetukset niin firefoxissa kuin safari selaimessa (fonttien osalta), kaikki nettisivut mukaan lukien vaasalaisia infon vanha ja uusi foorumi fontit ovat samankokoisia ja sopivia.  voisiko olla sulla on 'pakotettu' selaimessa pienempi fontti näille sivuille?

Ei tässä mitään ongelmaa ole ja jos onkin, niin johtuu kaiketi vain siitä, että luette vain viimeisen viestin ja kommentoitte sitä. Lukekaa läpi koko keskustelu , niin tiedätte mistä tämä juttu lähti. Minulle henkilökohtaisesti aivan sama mitä fonttia täällä käytetään, mutta jos YouTube-videon keskusteluun upottamisessa SMF foorumeilla on olemassa yleiset ohjeet ja kun niitä noudaattaa, niin ylläpidon täytyy käydä editoimassa viestiä, niin eihän sellainen ainakaan kannusta julkaisemaan videoita, koska ohjeet ovat ristiriitaiset. Ohjeista pitää ensin sopia yleisesti ja kertoa miksi juuri täällä ei päde samat ohjeet kuin SMF-foorumeilla yleisesti. Itse veikkasin, että ongelman perimmäinen syy on liian pieni fontti, kun sen takia näyttöä pitää zoomata/skaalata niin paljon, että videon leveys saa olla vain 475 pixeliä.


Offline vito

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 930
    • View Profile
    • Näytä email osoite
Vs: Videolla päin pläsiä
« Reply #89 on: 22. 10. 2012 10:10 »
Ihmisillä on eri ikäisiä laitekokoonpanoja ja näyttöjä/näyttöresoluutioita sekä käyttöjärjestelmiä ja selaimia. Tietämättä mikä kokoonpano on esim. ylläpitäjällä ja miltä foorumi "näyttää" ajattelin laittaa ihan valokuvan omasta "näkymästä". eli kuvassa mun 25" full HD primäärinäyttö (sähköposti on toisella näytöllä) jossa tämä sivu auki firefox selaimella. rautana macbookair ja käyttis mountain lion... nämähän nyt ei sinänsä näkymään vaikuta.


klikkaa kuvaa

eli kuvasta voi huomata kuinka pieni tämä moderoitu youtube ikkuna on. muuten on loistavaa että uusi foorumi skaalautuu näytön leveydelle niin mm. isotkin kuvat näkyvät heti kokonaisena ilman vierityspalkkeja.
 
"Joko sinä olet väärässä, tai meillä on näkemysero!".

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Videolla päin pläsiä
« Reply #90 on: 22. 10. 2012 11:11 »
Joo totta.  Tässä on ollut sellainen vakiintunut foorumikuvakoko joka on ollut noin tupakka askin kokoinen.  Tästä
vakioista voisi luopua.  Voisiko aluksi vaikka tuplata kuvakoon lähimpään hyvään vakiokokoon?  Kaikilla ei ole noin
upeata näyttöä.  Useimmat varmaankin surffaavat läppäreillä tai jopa miniläppäreillä.  Kaikki nämä pitää ottaa
huomioon.  Jotkut surffaavat kännykällä ja määrä lisääntyy koko ajan.  Kutsutaanko niitä nykyään iphoneksi?

Idea kuitenkin on, että video katsotaan nimenomaan tässä foorumissa ja blogissa koska videot tarjotaan täältä.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Videolla päin pläsiä
« Reply #91 on: 22. 10. 2012 11:11 »
Vielä kerran, tekstikoon voisäätää foorumikohtaiseksi jos haluaa. Itsellä melko iso näyttö ja en käytä kokoruututilaa ja uudesta lukeminen helpompaa kuin vanhassa. Truetypesäätöä kannattaa myös käyttää.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

toisen luokan kansalainen

  • Guest
Vs: Videolla päin pläsiä
« Reply #92 on: 22. 10. 2012 12:12 »
Vielä kerran, tekstikoon voisäätää foorumikohtaiseksi jos haluaa. Itsellä melko iso näyttö ja en käytä kokoruututilaa ja uudesta lukeminen helpompaa kuin vanhassa. Truetypesäätöä kannattaa myös käyttää.

Henry, jos näytön leveys on esim. 1024 pixeliä ja fonttia säätää suuremmaksi, niin myös video tai valokuva skaalautuu suuremmaksi ja "pursuaa yli". Kellarikomerossa löytyy 15 vuotta vanha näyttö, jossa maksimileveys on juuri tuo 1024 pixeliä. Ehkä sellaisia on edelleen käytössä. Mobiilivehkeissä on myös kapea näyttö, mutta esim. iPadissa jo samaa luokkaa kuin uudemmissa pöytäkoneissa ja paremmissa läppäreissä.

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Videolla päin pläsiä
« Reply #93 on: 22. 10. 2012 13:01 »
Jos sulla on ikivanha käyttis on asia näi, uudemmissa voi säätää vain tekstin kokoa. Helpistä löytyy ohjeet ja en ole kokeillu pitääkö Aero olla päällä koska mulla se on päällä.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Videolla päin pläsiä
« Reply #94 on: 22. 10. 2012 15:03 »

.

Youtube video ei ole sillai joustavasti skaalautuva niin mun mielestä pitää nyt vain hyväksyä se että käytetään tuota foorumin tekstiosan leveyttä ohjeleveytenä ja jokainenhan voi sitten klikata sieltä "youtube" kohdasta jos haluaa katsoa isompana erillisessä youtube sessiossa

.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Videolla päin pläsiä
« Reply #95 on: 19. 11. 2012 09:09 »
 
<a href="http://www.youtube.com/v/a-7rFrpZX38" target="_blank" rel="noopener noreferrer" class="bbc_link bbc_flash_disabled new_win">http://www.youtube.com/v/a-7rFrpZX38</a>
Videokameraystäväni Janne Vaasa oli torilla joulunavauksessa.  Tässä hänen videonsa.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Roy Rabb

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1289
    • View Profile
    • Music Mega
Vs: Videolla päin pläsiä
« Reply #96 on: 19. 11. 2012 10:10 »

Tässä tulee nyt niin kirpeää kommentointia että minun täytyy mennä ottamaan pienehkön konjakkihuikan pysyäkseni tolpilla.

https://vimeo.com/53836727

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Videolla päin pläsiä
« Reply #97 on: 19. 11. 2012 10:10 »
En pysty ottamaan Vimeon embedkoodia blogiin, enkä foorumiin.  Yritän vielä.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Videolla päin pläsiä
« Reply #98 on: 19. 11. 2012 11:11 »
Lataa uudet koodekit, ne poistaa vanhat ja taa toimii. Hae googlell codek + käyttöjärjrjestelmä, niitä tulee usein uusittuja.
Edit1: Mitä pienet sakot auttaa kaloja kuolee ja lisääntyminen lakkaa, kalastajat ihmetteli kuolleita mateita jo viikkoja ennen paljastusta, vahinkohan on tapahtunut ja se on korjaamaton. Joo pian voi uida ja pintavettä heittää kiukaalle, niinkuin tsernopylin kohdalla nostettiin vaan säteilyarvoja. Ministerinä ei saa olla jos puoliso omistaa talvivaaran osakkeita ja mun mielestä ei edes kansanedustajana. Ranskan pojat rakentaa puolalaisilla meille uutta Fukusimaa kun reaktori on protomalli ja virheitä löutyy jatkuvasti ja kaikkia ei löydetä. Ei mene niinkuin pitäis.
« Last Edit: 19. 11. 2012 11:11 by Henry Eklund »
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Videolla päin pläsiä
« Reply #99 on: 19. 11. 2012 11:11 »
Henry, ei tässä ole kysymys koodekeista, vaan siitä että vanhentunyt blogisofta ei enää tue uutta embedmoodia.  Sen sijaan uusi foorumisofta varmasti tukee, mutta en vain tiedä miten sen saa käyttöön.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Videolla päin pläsiä
« Reply #100 on: 19. 11. 2012 11:11 »
No miksi mulla toimii OK.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Videolla päin pläsiä
« Reply #101 on: 19. 11. 2012 12:12 »
No miksi mulla toimii OK.

Siksi kun sinä et yritä yhdistää vanhaa blogisoftaa uuteen embed koodiin blogin etusivulle.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Videolla päin pläsiä
« Reply #102 on: 19. 11. 2012 12:12 »
Asiaan  saa valaisua kun googlettaa embed vimeo to smf foorum tai jotain sellaista.

Eli Vimeo on ottanut käyttöön uuden embedin, joka ei ole kovin yhteensopiva.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Roy Rabb

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1289
    • View Profile
    • Music Mega
Vs: Videolla päin pläsiä
« Reply #103 on: 19. 11. 2012 17:05 »
Yritän minäkin vähän tutkia tuota Vimeoserveriä, en tiedä vielä miten saa yputettua tähän. Mutta tutkitaan yhdessä. Sillä aikaa voimme käyttää oikotietä, eli se video Nokiaa ja Talvivaaraa on nyt myöskin Youtubessa. Ole hyvä arvon Ylläpito, nappaahan se sieltä, ja upotahan syvälle tähän johonkin. Good luck. Osoite on muuten

http://www.youtube.com/watch?v=j0a2VNrfQAs

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Videolla päin pläsiä
« Reply #104 on: 19. 11. 2012 18:06 »
Kiitos Roy You Tubesta.  Video on aamulla Blogissa. Yritetään selvittää tuo Vimeojuttu mutta se vaikeata. Käytin aiheeseen tänään 1 1/2 tuntia saamatta mitään järkevää selville.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

toisen luokan kansalainen

  • Guest
Vs: Videolla päin pläsiä
« Reply #105 on: 19. 11. 2012 19:07 »
Yritetään selvittää tuo Vimeojuttu mutta se vaikeata.

Eikös siinä foorumisoftan asetuksissa pidä hyväksyä sivustot (kuten youtube) jotka toimivat flash-tagien kanssa? Eli onko tuo Vimeo hyväksyttyjen listalla?

Offline Risto Jalonen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2012
    • View Profile
    • Email
Vs: Videolla päin pläsiä
« Reply #106 on: 20. 11. 2012 09:09 »
Tehdäänkös Tapsa vaasalaisia.infolle juhlaopus 10-vuotistaipaleen kunniaksi.

Mikä, miten ja kuinka ? Ota yhteyttä jos kiinnostaa.

Offline Roy Rabb

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1289
    • View Profile
    • Music Mega
Vs: Videolla päin pläsiä
« Reply #107 on: 20. 11. 2012 13:01 »
Kokeilin siirtää tuon Vimeo-videon omalle kotisivulle (Music Mega), ja se onnistui hyvin, siis upotettava koodi on
 <iframe src="http://player.vimeo.com/video/53836727?badge=0" width="500" height="288" frameborder="0" webkitAllowFullScreen mozallowfullscreen allowFullScreen></iframe> <p>Nokiaa ja Talvivaaraa from Roy Rabb on Vimeo.</p>

Oman kotisivun olen tehnyt Applen kotisivuohjelmalla iWeb. Siinä valitaan mitä sivulle halutaan, kts. kuva iWeb2, ja Widgetsien kohdasta löytyy mm. YouTube ja muut vastaavat paikat=HTML snippet, joka on suorakaidemuotoinen paikka mihin koodi kopioidaan.
      Kuva iWeb 1 näyttää miten olen sijoittanut videon melkein umpimähkään etusivulle, tässä tapauksessa yhden jouluvideon, mutta siihen paikkaan voin sijoittaa minkä tahansa videon, joka löytyy netistä.
      iWeb2.

iWeb1.




Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Videolla päin pläsiä
« Reply #108 on: 20. 11. 2012 14:02 »
Roy,
tuo kaikki on tuttua, mutta minun käytössä oleva blogisofta (Serendipity)  ei tue tuota uutta embedkoodia.

Toinen ongelma on siirtää video foorumiin eli [flash]http://[/flash]tagian väliin.  Sekään ei onnistu minulta.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Roy Rabb

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1289
    • View Profile
    • Music Mega
Vs: Videolla päin pläsiä
« Reply #109 on: 20. 11. 2012 16:04 »
Katsoin tuota Serendipityä. En ole asiantuntija. Selailin vähän "usein kysyttyä"-palstaa, ja ainoa mikä tarttui silmään oli tämä:

"I want to add some links / HTML to my blog!

You can add custom pieces of HTML code or links to any special pages to your blog sidebar by installing a "HTML Nugget" sidebar plugin. There you can enter arbitrary HTML or Javascript?.

The other possibility is to use a editor to edit your *.tpl template files and place custom HTML inside the files where you want it. Like you can add custom headers into the index.tpl file.

When you paste javascript code into a .tpl file, you must make sure to replace all occurences of "{" to "{ldelim}" and "}" to "{rdelim}". Smarty requires you to do that, because it uses the {} characters for special instructions. If you forget to escape this, you get an error like

Fatal error: Smarty error: [in file:...]: syntax error: unrecognized tag: ..."
If you paste huge amounts of Java Script?, you can also enclose the whole block with {literal}...{/literal} so that Smarty will ignore any { and } instructions within that block."

     Siinä mainitaan esim. tuo HTML Nugget sivupalkki-plugin. Asia on teille varmaan tuttu, mutta mainitsen sen nyt varmuuden vuoksi. Voidaan tietysti odottaa mahdollista päivitystä ohjelmaan. Parempi olisi ehkä lähettää sinne kysymys että miksi ei toimi/milloin toimii Vimeo-upotus.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Videolla päin pläsiä
« Reply #110 on: 20. 11. 2012 16:04 »
Kiitos Roy vaivannäöstä.  Tuo HTML-raapale on jo käytössä.  Serendipityä ei enää päivitetä.  Jos vielä on halua kehittää blogia, niin on etsittävä jokin uusi ofta.  En ole lainkaan varma että jaksan enää opetella uuden softan kaikkia hienouksia.

Pelkkä blogisoftan vaihato ei riitä.  Tarvitaan aivan uusi konsepti ja se tarkoittaa että muutkin tulevat tekemään blogia ja se taas on turha toive, joten...
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Videolla päin pläsiä
« Reply #111 on: 21. 11. 2012 18:06 »

.

Tässä tulee ladoja päin pläsiä (jotakin yliluonnollista tapahtuu tuossa 4:09 kohdilla?)

Driving in Russia || TNL

<a href="http://www.youtube.com/v/AXz4P6EpX3s?version=3&amp;autohide=1" target="_blank" rel="noopener noreferrer" class="bbc_link bbc_flash_disabled new_win">http://www.youtube.com/v/AXz4P6EpX3s?version=3&amp;autohide=1</a>

.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Videolla päin pläsiä
« Reply #112 on: 21. 11. 2012 20:08 »

.

Tässä tulee ladoja päin pläsiä (jotakin yliluonnollista tapahtuu tuossa 4:09 kohdilla?)

Ei siinä mitään  kummempaa.  Venäjällä on paljon sähköbusseja ja sitten myös sähkökaapeleita.  Ne ovat tukevaa tekoa ja jos sellainen on sopivalla korkeudella kuten tässä niin noin siinä käy.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Videolla päin pläsiä
« Reply #113 on: 13. 12. 2012 21:09 »
<a href="http://www.youtube.com/v/EgNg8rHlWsY" target="_blank" rel="noopener noreferrer" class="bbc_link bbc_flash_disabled new_win">http://www.youtube.com/v/EgNg8rHlWsY</a>
Kävin eilenillalla kuuntelemassa joululauluja ja sitä näytti johtavan Juri Kadar


Juri oli välillä itsekin kuorossa


Tilaisuuden jälkeen Jurilla riitti kyselijöitä.  Jouduin odottamaan vuoroani.


Paikka oli ääriään myöten täynnä.  Aino Siltanen tuli taakseni eikä hän päässyt ovensuuta pidemmälle mutta jostain hän oli tuolin saanut siihen ja istui tyytyväisen näköisenä.
« Last Edit: 13. 12. 2012 21:09 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Videolla päin pläsiä
« Reply #114 on: 14. 12. 2012 08:08 »
Voisin laittaa tuon kadar-videon blogiin jos tietäisin mistä kuorosta on kysymys ja saisin vastauksen mm. siihen, mitä kuorolaiset ajattelevat johtajastaan, mitä kaikkea Kadar puuhastelee erottamisen jälkeen jne.  Tämä video avaa kysymystulva varmaanmonaen miaelessä.  Olisi hyvä saada vastaukset
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Videolla päin pläsiä
« Reply #115 on: 14. 12. 2012 09:09 »
Voisin laittaa tuon kadar-videon blogiin jos tietäisin mistä kuorosta on kysymys ja saisin vastauksen mm. siihen, mitä kuorolaiset ajattelevat johtajastaan, mitä kaikkea Kadar puuhastelee erottamisen jälkeen jne.  Tämä video avaa kysymystulva varmaanmonaen miaelessä.  Olisi hyvä saada vastaukset

Kirjoitan tästä kolumnin
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Videolla päin pläsiä
« Reply #116 on: 14. 12. 2012 09:09 »
Hyvä on.  Laitan sitten videon sen kuvitukseksi.  Taitaa mennä iltapäivään, mutta videolla ei ole varsinaista uutisarvoa, vaan arvo tulee kaikesta muusta sen ympäriltä.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Videolla päin pläsiä
« Reply #117 on: 14. 12. 2012 09:09 »
Joo.  Kolumni ei ole uutinen.  Tuskin se valmistuu täksi illaksi.

Sitä ennen tulee äänite joka on uutinen ja sen toivoisin heti etusivulle.

Kyseessä on Kammarkör ja Onkilahden musiikkiluokkien Lucia-tytöt laulavat Sancta Luciaa.  Juri hoiti loppuun ilman palkkaa velvoitteensa minkä oli luvannut tehdä  ja hän ei keskeyttänyt kuoron harjoituksia vaikka sai kiistellyt potkut jota nyt käsitellään hallinto-oikeudessa.  Kirkko oli aivan ääriään myöten täynnä kuulijoita. 

Tässä koko kuvagalleriani kyseisestä konsertista eiliseltä illalta.


Kammarkör ja Onkilahden musiikkiluokkien Lucia-tytöt laulavat Sancta Luciaa.
Kuva Kari Lajunen
http://www.vaasalaisia.info/galleria/albums/userpics/2012-12-13%2020.07.22.jpg
http://www.vaasalaisia.info/galleria/albums/userpics/2012-12-13%2020.08.15.jpg
http://www.vaasalaisia.info/galleria/albums/userpics/2012-12-13%2020.08.31.jpg
http://www.vaasalaisia.info/galleria/albums/userpics/2012-12-13%2020.09.07~0.jpg
http://www.vaasalaisia.info/galleria/albums/userpics/2012-12-13%2020.09.21.jpg
http://www.vaasalaisia.info/galleria/albums/userpics/2012-12-13%2020.09.58.jpg
http://www.vaasalaisia.info/galleria/albums/userpics/2012-12-13%2020.10.33.jpg
http://www.vaasalaisia.info/galleria/albums/userpics/2012-12-13%2020.19.27~0.jpg
http://www.vaasalaisia.info/galleria/albums/userpics/2012-12-13%2020.19.43.jpg
http://www.vaasalaisia.info/galleria/albums/userpics/2012-12-13%2020.38.48.jpg
http://www.vaasalaisia.info/galleria/albums/userpics/2012-12-13%2020.39.06.jpg
http://www.vaasalaisia.info/galleria/albums/userpics/2012-12-13%2020.39.29.jpg
http://www.vaasalaisia.info/galleria/albums/userpics/2012-12-13%2020.39.48.jpg
http://www.vaasalaisia.info/galleria/albums/userpics/2012-12-13%2020.40.21.jpg
http://www.vaasalaisia.info/galleria/albums/userpics/2012-12-13%2021.11.25.jpg
http://www.vaasalaisia.info/galleria/albums/userpics/2012-12-13%2021.17.02.jpg
http://www.vaasalaisia.info/galleria/albums/userpics/2012-12-13%2021.24.31.jpg
http://www.vaasalaisia.info/galleria/albums/userpics/2012-12-13%2021.24.38.jpg
http://www.vaasalaisia.info/galleria/albums/userpics/2012-12-13%2021.24.46.jpg
http://www.vaasalaisia.info/galleria/albums/userpics/2012-12-13%2021.24.55.jpg
http://www.vaasalaisia.info/galleria/albums/userpics/2012-12-13%2021.25.03.jpg
http://www.vaasalaisia.info/galleria/albums/userpics/2012-12-13%2021.25.15~0.jpg
http://www.vaasalaisia.info/galleria/albums/userpics/2012-12-13%2021.25.20.jpg
http://www.vaasalaisia.info/galleria/albums/userpics/2012-12-13%2021.25.25.jpg
http://www.vaasalaisia.info/galleria/albums/userpics/2012-12-13%2021.27.16.jpg


Liitän videon tulevan äänitteen päälle ja tämän toivon blogin etusivulle.  Videota pitää muuttaa sillä Juri ei hyväksynyt sanaa "Maailmankuulu."
« Last Edit: 14. 12. 2012 10:10 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Videolla päin pläsiä
« Reply #118 on: 14. 12. 2012 10:10 »
Kuulemma kaikilla varakkaammilla itänaatureille on kamera autossa josta on laitoksella kina katsoa kenenkä syy oli. Pian pakollinen varuste meilläkin. Itse ainakin hankin kun musta tehdään syntipukki kolmen auton ketjukokolariin jossa pamahti kaksi kertaa enkä poliisienkaan mukaan voinut työntää rekisterikilven vääntumisellä muovi puskurilla isoa kuljetusfirman autoa toisen päälle mutta viimeinen maksaa mutta viimeisen kerran. Mitä näin ei paina oikeudessa mitään sootteristit päin punaista häipy hämärään. Toiste ei tapahdu vaikka tiettu mussakin oli syytä kun kenenkään päälle ei saa ajaa vaikka edessä tapahtuisi mitä, kallis lasku tulee mutta ketään ei loukkaantunut. Asiat ei ole sitä miltä ne näyttää jaan edellä olevat sopivat et perinmäisen syy ja se olen nyt minä ja totesin ettei kahta tuttua vastaan kannata käräjöidä. Ensikerralla on kamera kojetaulussa aina. Oppirahat on kalliit ja kamera halpa.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline PiisKa

  • Kansalaisaktiivi
  • ***
  • Posts: 121
    • View Profile
Vs: Videolla päin pläsiä
« Reply #119 on: 14. 12. 2012 17:05 »
Kuulemma kaikilla varakkaammilla itänaatureille on kamera autossa josta on laitoksella kina katsoa kenenkä syy oli. Pian pakollinen varuste meilläkin. Itse ainakin hankin kun musta tehdään syntipukki kolmen auton ketjukokolariin jossa pamahti kaksi kertaa enkä poliisienkaan mukaan voinut työntää rekisterikilven vääntumisellä muovi puskurilla isoa kuljetusfirman autoa toisen päälle mutta viimeinen maksaa mutta viimeisen kerran. Mitä näin ei paina oikeudessa mitään sootteristit päin punaista häipy hämärään. Toiste ei tapahdu vaikka tiettu mussakin oli syytä kun kenenkään päälle ei saa ajaa vaikka edessä tapahtuisi mitä, kallis lasku tulee mutta ketään ei loukkaantunut. Asiat ei ole sitä miltä ne näyttää jaan edellä olevat sopivat et perinmäisen syy ja se olen nyt minä ja totesin ettei kahta tuttua vastaan kannata käräjöidä. Ensikerralla on kamera kojetaulussa aina. Oppirahat on kalliit ja kamera halpa.

Vastaava tapaus sattunut ja olen myös aikeissa hankkia kyseisen kameran......olin kylläkin silminnäkijä , kamera olisi tallentanut kolarin , mutta silmäni todistivat tälläkertaa...