Author Topic: Korttihuijarit  (Read 2346 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Don Giovanni

  • Guest
Korttihuijarit
« on: 29. 03. 2011 08:08 »
Kävin tänään Suomalaisessa Kirjakaupassa hakemassa lapselleni yliopiston pääsykokeisiin tarvittavia kirjoja 5 kappaletta, jotka ovat sikakalliita, koska ne on pakko hankkia.  Ne maksoivat 45-50 euroa kappale. 

Maksun yhteydessä tarjosin lapseni kanta-asiakaskorttia, mutta sepä ei käynyt.  Kanta-asiakasaetu ei koske yliopistoon hakuun liittyviä kirjoja.  Kun sitten mussutin  asiasta, niin ystävällinen myyjä sanoi, että Suomalaisella on kuukauden tarjous, johon voi käyttää asiakaskorttia  Tarjolla ei kuitenkaan ollut mitään, mitä tarvitsisin.

Sanoin tähän että minusta asiakasetu pitäisi tulla tuotteille, joita minä haluan, ei tuotteille joita minulle halutaan tarjota.  Myyjä hiukan häkealtyi ja kertoi että meneillään on myös 10 euron asiakasetu yli 50 euron ostoksista mutta valitettavasti se ei koske hankkimiani kirjoja.

Kun jatkoin mussutustani, toki huomauttamalla että se ei ole myyjän vika, sanoi myyjä että ensi torstaina on Suomalaisessa yleisötilaisuus, missä on mahdollista täyttää lomake tuotteista, jotka kiinnostavat minua.  Ne tulevat sitten aikanaan tarjoustuotteiksi.

Kieltäydyin osallistumasta Suomalaisen Kirjakaupan markkinaponnistuksiin, koska olen siis sitä mieltä että asiakasetu on kohdistittava tuotteisiin, joita minä haluan, ei tuotteisiin joita minulle halutaan kaupata.

Onko kysymyksessä korttihuijaus, on makuasia. Vai onko siltikin kysymys huoijauksesta?  Lukisin mielellni muiden kokemuksista asiakaskorteista.


Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Korttihuijarit
« Reply #1 on: 29. 03. 2011 09:09 »

Kävin tänään Suomalaisessa Kirjakaupassa.....
Maksun yhteydessä tarjosin lapseni kanta-asiakaskorttia, mutta sepä ei käynyt.  

Siis tarjosit jonkun toisen kanta-asiakaskorttia?

Anoppini teki saman minun kortilla ja se otettiin häneltä pois.  (En muista mikä kauppa oli kyseessä mutta saattoi olla Sale)

Quote
Kanta-asiakasaetu ei koske yliopistoon hakuun liittyviä kirjoja.
 

Niin kauan kuin muistan, niin kaikenlaiset edut määrää myyjä eikä ostaja.  Käsittäisin myös kanta-asiakasedun kuuluvan siihen ryhmään, ellei ehdoissa mainita jotenkin toisin.

Quote
Kun sitten mussutin  asiasta, niin ystävällinen myyjä sanoi, että Suomalaisella on kuukauden tarjous, johon voi käyttää asiakaskorttia  Tarjolla ei kuitenkaan ollut mitään, mitä tarvitsisin.

Olipa avulias myyjä kun tarjosi vaihtoehtoja mitä oli tarjolla.

Quote
Sanoin tähän että minusta asiakasetu pitäisi tulla tuotteille, joita minä haluan, ei tuotteille joita minulle halutaan tarjota.  Myyjä hiukan häkealtyi ja kertoi että meneillään on myös 10 euron asiakasetu yli 50 euron ostoksista mutta valitettavasti se ei koske hankkimiani kirjoja.

Ihailtavaa kärsivällisyyttä myyjältä vaikka asiakkaana näyttäisi olevan lähes ammattivalittaja jotka ovat myyjien riesana ja pilaavat muuten hyvän päivän.

Quote
Kieltäydyin osallistumasta Suomalaisen Kirjakaupan markkinaponnistuksiin, koska olen siis sitä mieltä että asiakasetu on kohdistittava tuotteisiin, joita minä haluan, ei tuotteisiin joita minulle halutaan kaupata.

Ravintolassa tuollainen asiakas joka alkaisi mussuttaa kanta asiakkuudesta ja vaatisi etuja, ohjattaisiin kohteliaasti ulos.  Tai jopa vähemmän kohteliaasti.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Don Giovanni

  • Guest
Vs: Korttihuijarit
« Reply #2 on: 29. 03. 2011 10:10 »
Kerroin myyjälle että lapseni on ulkomailla vaihtarina ja ei pääse ise ostamaan kirjoja mutta haluaa ne vaihtomaahansa jo ennen kuin vaihtariaika loppuu.  Myyjä ei reagoinut mitekään.