Author Topic: Aasinsiltojen kautta, johonkin asiaan liittyen tai sitten ei.  (Read 44437 times)

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Offline Original Wiik,

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2699
  • Gender: Male
    • View Profile
Nimensä mukaisesti tämä palsta lienee alunperin tarkoitettu paikallisille asioille. Saapa nähdä kuinka ohjeissa pysytään.

Kun olin nuori niin nurkkakuntaisuus realisoitui viikonloppuisin,  joskus hyvin karkeallakin tavalla. Itsekin harrastin tuota realisointia,  kun se oli tarpeen.

Nurkkakuntaisuus jäi historiaan kohdaltani jo varhaisessa vaiheessa. Olen avoimesti katsonut mailmanmenoa,  eikä siitä löydy yhtään kohtaa,  joka ei tavalla tai toisella liity omaan pikku kaalimaahamme.

Ohjeita voidaan ja täytyykin muuttaa,  jos ne estävät luonnollisen vuorovaikutuksen ihmisten välillä. Jos puhutaan vaikkapa Vaasalaisen ihmisen lamakokemuksesta ei se ole irrallaan muusta mailmasta vaan liittyy siihen erittäin vahvasti.
Kuvitelma että Vaasa on kaupunki maakunta ja itsenäinen valtio samassa persoonassa,  on jo nurkkakuntaisuuden kehittymisen huippusaavutus.  Tälläisiä ihmisiä Vaasassa on kuitenkin valitettavan paljon.

Vaasalaisista asioista voidaan puhua, vaikka niihin liittyy ei vaasalaisia vaikuttimia ja juonteita,  jotka tulevat muualta kun Vaasasta. Tällä hiekkalaatikolla käy "kissojen" lisäksi "hyötyeläimiäkin" mutta se ei haittaa,  kun se on vain tarpeeksi suuri. Meillä ei ole syytä itse alkaa rakentaa aitoja joiden suojassa voisi käpertyä itseensä.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
http://www.youtube.com/watch?v=MJJ2RZEtztE

Maalivahdin typerä juhlinta maksoi seuralle sarjanousun

Perjantai 10.6.2011 klo 19.21
 

Jalkapallossakin kannattaisi katsoa jokainen tilanne loppuun asti.

(PASI LIESIMAA)
KATSO VIDEO

Maalivahti juhlii ennen aikoja(YouTube)


Sen varmasti muistaa italialaisen Dron maalivahti. Termeno ja Dro pelasivat nousukarsinnan kannalta tärkeää ottelua. Ratkaisu venyi rangaistuslaukauksiin.

Termenon pelaaja laukoi pallon ylärimaan ja vaikutti, että Dro voittaisi. Maalivahti alkoi jo juhlia ja lähti pois maaliltaan.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Toisesta ketjusta:

Ei ole minun nimimerkkini ja nimimerkkien  arvuuttelu ja "tietäminen" on kielletty ainakin tähänpäivään asti.
Asiasta on olemassa korkeimman oikeiden ennakkopäätös eli arvuuttelulle tulee sanktiot.


Saisiko tuosta päätöksestä vähän lisätietoja?

Mikä saa sinut päättelemään, että arvuuttelisin jonkun nimerkkiä? Minähän kirjoitin:

Moni täällä muistaa nimimerkki lotuksen lyhyen uran.

Hänhän kirjoitti myös tämän viestin:

Fabnleapplelle Rabbe on kuin Pohjois-Korean rakas johtaja Kim Song Il.

Ja vastaus tuli heti...

Fabnleapplelle Rabbe on kuin Pohjois-Korean rakas johtaja Kim Song Il.


Aika hauska yhteensattuma, että nimimerkki ”lotus” samoin kun Pentti  Suksikin käytti joko vahingossa, tai tarkoituksellisesti tahallaan  nimimerkissäni loppupäätettä; ”apple” eikä ”able” niin kuin yhdellä behmeällä b:llä pitäisi .

Mitä  tulee Pohjois-Korean ”Isä aurinkoiseen” Kim Song Illiin,  jonka muuten  muistaakseni Pentti Suksi on ilmeisimmin tavannutkin, tai ainakin livenä nähnyt, kielikuvanakin huonosti sopii minun suhteeseeni Rabbeen. Eli...


Tämän jälkeen Lotus sitten katosi vähin äänin :-)
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Aiheetonta höinää. Täällä on ollut hyvinkin tarkkaa, että nimimerkkien taustoja arvuutella. Mutta vissiin onunohtunut. Minulla ei Lotuksen kanssa mitään tekemistä ja piste.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Enhän minä mitään arvuuttele! Mistäs moinen kun tuo käyttäjä lotus niin rassaa Pentin luteita?

Ja sen korkeimman oikeuden päätös... Saisko vähän lisätietoja vai talletetaanko taas höpinöiden mappiin?
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
On se ihme, että Parkkari oli hyvin ärhäkkä nimimerkkien arvuuttelusta. Nyt ei puhu mitään, vaan johtuuko se taas henkilökohtaisista patioista minua kohtaan. Täällä saa nämä multipersoonalliset haukkua rätkyttäneet mielin määrin johtajansa Jorma Kivimäen johdolla. Ei mitään rääpyä. Tiedän että minulla kaikki mahdolliset sairaudet luetoltu mitä läöäkärinkirjasta löytää.. Minua saa todella rauhassa solvata julkisesti erittäin törkeästi. Siihen ei puututa kuin hengen hädässä kun on joutumassa ylläpitäjä itse vastuuseen. Muuten ei. Ei vain riitä, että minua haukutaan, vielä haukutaan minun lähiomaisiakin. Kun tämä vuosien mittainen kidutus pannaan puntariin, niin kaksi henkilöä on pääsyylliset. Kummankin nimet on minulla tiedossa. Nimittäin yhden henkilön takaa löytyy kolme nimimerkkiä. Ettei suuremmasta asiasta ole kyse.

KKO:n päätös on olemassa muutaman vuoden takaa, en nyt ulkoa muista päätöksen  numeroa. Jos henkilö on siitä kiinnostunut, niin hän etsii sen.

Vielä kertaan sen, että laki rajoittaa suusta pääseviä sammakoita, sanoo viestintäoikeuden tohtori Päivi Tiilikka Helsingin yliopistosta. Sananvapaus on perus- ja ihmisoikeus niin muiden oikeuksien turvaamiseksi sananvapautta voidaan rajoittaa.

Suomen vapaudesta ja sananvapaudesta on maksettu vuosina 1939-44 kallis hinta ja siitä kertoo sankarihaudat. Suomen kansa olisi Stalinin käskystä joukkotuhottu Vorkutassa 1945 jonne oli sitä varten perustettu keskitysleirit. Kysyn vakavasti, että Neuvostoliitonko sananvapaus  on arvokkaampi?

Asiantuntija

  • Guest
Veikkaan lukkoa - ennen perjantaita.

Ainakin muutama viesti poistuu bittiavaruuteen.

Korkeimmanoikeuden päätöstähän tuosta arvuuttelusta ei ole. Sitähän ei usko vanha Penttikään.

Tekisi mieleni jatkaa tässä ketjussa tuosta Penan tulkinnoista valehtelusta ja valehtelijaksi leimaamisesta ja siihen liittyvistä sanojen eroista. Mutta oli toisaalta hyvä, että kaveri antoi Penalle kunnon opetuksen harjanvartta hyväksikäyttäen. Mitäs meni kovemmalle isottelemaan. Mutta enpä taida viitsiä asiaa enempää puida, kun ei ole vastaanottajalla luetun ymmärtämistä. Siitä huolimatta on törkeää, että Pena käytöstavoista paasaten käyttäytyy kuin pahin moukka, kaikkia paasaamiaan ohjeita raivokkaasti raiskaten.

Asiantuntija

  • Guest
Ei vain riitä, että minua haukutaan, vielä haukutaan minun lähiomaisiakin. Kun tämä vuosien mittainen kidutus pannaan puntariin, niin kaksi henkilöä on pääsyylliset.Kummankin nimet on minulla tiedossa. Nimittäin yhden henkilön takaa löytyy kolme nimimerkkiä. Ettei suuremmasta asiasta ole kyse.


Ihan mielenkiinnosta kysyn, että luuletko tai tiedätkö minun henkiön nimimerkkini takaa ja onko tässä taustalla muita henkilöitä tai onko minulla muita nimimerkkejä? Ja luuletko minun syyllistyneen sinun tai perheesi jahtaamiseen jotenkin?

Kerro määrät nimimerkeistä, jos sinulla on tietoa. Kerro myös miten luulet minun jahdanneen sinua tai perhettäsi jos luulet minun näin tehneen. Ei tarvitse edes arvailla nimimerkkejä, jos ei huvita - kerro vaan miten luulet minun sinua jahdanneen ja miten monen nimimerkin takaa mielestäsi sitä teen.

Minä kannan kirjoitusteni seuraukset, vaikka kirjoitankin nimimerkillä , mutta sinä et siihen pysty - edes omalla nimelläsi.

belurisk

  • Guest
Aasi käyttää siltaa ihan vapaaehtoisesti. Luonteensa mukaan, ei siis pakottaen.
Vai kulkeeko sillan vierestä?
Kunhan pähkäilen.  :)

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile


Veikkaan lukkoa - ennen perjantaita.



Minä taas katson kelloa ranteesta ja näyttää, että vielä ennätän yhden viestin heittämään!!

Se perheenjäsen taitaa olla se Korean pääministeri Juon Tuon?
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

belurisk

  • Guest
Se perheenjäsen taitaa olla se Korean pääministeri Juon Tuon?

Kyllä, tuo Juon Tuon on arvovaltainen ikivanha suku. Sukuhaaroja on nykyään eri puolilla maailmaa.
Sukupolvien erottamiseksi on käytössä myös Juon Tuon sr. ja Juon Tuon jr. sekä Juon Tuon II, III. ja IV.

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Noihin kaikkiin kysymyksiin annan vastaukset vain viranomaisille. Multipersoonat ovat puhuneet ja koirat älähtäneet. Jos korkeinoikeus ole ennakkopäätöstä tehnyt, niin voinkin paljastaa nimet nimimerkkien takaa.

Asiantuntija

  • Guest


Veikkaan lukkoa - ennen perjantaita.



Minä taas katson kelloa ranteesta ja näyttää, että vielä ennätän yhden viestin heittämään!!


Minkälainen rannekello on kyseessä?

Asiantuntija

  • Guest
Noihin kaikkiin kysymyksiin annan vastaukset vain viranomaisille. Multipersoonat ovat puhuneet ja koirat älähtäneet. Jos korkeinoikeus ole ennakkopäätöstä tehnyt, niin voinkin paljastaa nimet nimimerkkien takaa.

Et siis epäile minua mistään. Hyvä homma.

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
On se ihme, että Parkkari oli hyvin ärhäkkä nimimerkkien arvuuttelusta. Nyt ei puhu mitään, vaan johtuuko se taas henkilökohtaisista patioista minua kohtaan. Täällä saa nämä multipersoonalliset haukkua rätkyttäneet mielin määrin johtajansa Jorma Kivimäen johdolla. Ei mitään rääpyä. Tiedän että minulla kaikki mahdolliset sairaudet luetoltu mitä läöäkärinkirjasta löytää.. Minua saa todella rauhassa solvata julkisesti erittäin törkeästi. Siihen ei puututa kuin hengen hädässä kun on joutumassa ylläpitäjä itse vastuuseen. Muuten ei. Ei vain riitä, että minua haukutaan, vielä haukutaan minun lähiomaisiakin. Kun tämä vuosien mittainen kidutus pannaan puntariin, niin kaksi henkilöä on pääsyylliset. Kummankin nimet on minulla tiedossa. Nimittäin yhden henkilön takaa löytyy kolme nimimerkkiä. Ettei suuremmasta asiasta ole kyse.

Ajattelin olla enää kommentoimatta Sukselle kun hän sanoa haluamansa viimeisen sanan ennen kuin ylläpito puuttui otsikon ohi kirjoitteluun.

Mutta Suksi ei näköjään malttanut lopettaa ja mainitsee minut jopa johtajaksi. Sinänsä olen otettu huomionosoituksesta, mutta kyllä varmaan moni on huomannut, että nämä Suksen kanssa debattia käyneet nimimerkkikirjoittajat ovat hyvin itsenäisiä ja minua parempia argumentoijia. Multipersoonista (monella nimimerkillä osallistuva) tuskin näiden kohdalla on kysymys, vaikka joku ehkä olisikin matkan varrella vaihtanut nimimerkkiä ?

Olen ollut täällä muutaman vuoden, enkä ole koskaan nähnyt kenenkään puuttuvan sairauksiin tai jopa perheenjäseniin. Toki kerran Suksi kysyi minulta, tunnenko hänen vaimonsa. En ymmärtänyt silloin pätkääkään miksi hän vaimonsa veti keskusteluumme. Itse en ole sitä ikinä tehnyt, enkä ole nähnyt muidenkaan näin tekevän.

Mitä tulee ylläpidon linjaan, mielestäni Suksi on ollut jopa lievässä suojelussa. Tämäkin lainaamani kirjoitus puhuu oikeastaan puolestaan. Eli vanhaa kliseetä lainaten: sitä saa mitä tilaa.

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Enpä olisi kovinkaan otettu tuosta johtajuudesta. Kyllä valtuustossa istuvalla pitää olla käytöstapoja ja jonkinlaista sivistystasoa. Vaan ei mitään. Fiksuna ihmisenä pyytäisit anteeksi varomatonta kielenkäyttöä nimitellessäsi täysin aiheettomasti  minua valehtelijaksi. Sitä nimeä en ota harteilleni, en tosiaankaan  ollut lukenut Rabbin kirjoitusta!!!
Ja mikä pakko minun olisi ollut lukea. Kai minä saan toistaiseksi lukea mitä tahdon ja olla lukematta mitä tahdon. Siihenkö tarvitaan sinulta lupa? Ei kai sentään!

Asiantuntija

  • Guest
Enpä olisi kovinkaan otettu tuosta johtajuudesta. Kyllä valtuustossa istuvalla pitää olla käytöstapoja ja jonkinlaista sivistystasoa. Vaan ei mitään. Fiksuna ihmisenä pyytäisit anteeksi varomatonta kielenkäyttöä nimitellessäsi täysin aiheettomasti  minua valehtelijaksi. Sitä nimeä en ota harteilleni, en tosiaankaan  ollut lukenut Rabbin kirjoitusta!!!
Ja mikä pakko minun olisi ollut lukea. Kai minä saan toistaiseksi lukea mitä tahdon ja olla lukematta mitä tahdon. Siihenkö tarvitaan sinulta lupa? Ei kai sentään!

Mitä sinäkin täällä vaadit keneltäkään mitään käytöstapoja, kun itselläsi ei niitä ole ollenkaan tai jos on niin, ne on helvetin huonoja sellaisia.

En ole missään nähnyt Kivimäen haukkuvan sinua valehtelijaksi ja kuitenkin väität täällä semmoista ja väität ettei Kivimäellä ole kätöstapoja. Onko sinun jotenkin vaikea ymmärtää samankaltaisten sanojen merkityksiä? Onneksi sun puheita ei täällä oikein kukaan enää usko tai arvosta, jos on koskaan arvostanutkaan. Taitaa nämä mainitsemasi ja kiittämäsi suuret lukijamäärätkin kertyä siitä, että käydään porukalla katsomasa, että mitähän se huru-ukko nyt hölmöilee. Käytin sinusta nimitystä huru-ukko, koska sellaisen kuvan olet täällä - ainakin minulle itsestäsi antanut.

Et kai Pena oikeasti luule, että joku uskoo kun sanot, ettet ollut Rabbbin kirjoitusta lukenut, vaikka oma kirjoituksesi liittyi olennaisesti Rabbin kirjoittamaan tekstiin.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile

Taitaa nämä mainitsemasi ja kiittämäsi suuret lukijamäärätkin kertyä siitä, että käydään porukalla katsomasa, että mitähän se huru-ukko nyt hölmöilee.


Tätä mun on kyllä pakko kommentoida siten, että yllä oleva taitaa pitää paikkansa enemmän, kuin joku huru-ukko voi koskaan uskoa...

P.S. On se vaan synti kun lykkäsivät lukkoon tuo aloittamani testiketjun lukukerroista. Haluan kuitenkin kiittää kaikkia 773:a lukijaa :-) Sinänsä mielenkiintoista, verrattuna muihin ketjuihin, että lukukerrat senkun vaan kasvavat, vaikka itse keskustelu tukahdutettiin ylläpidon toimesta. Kandeennis miettiä, onko se asiaa pitää suosittua ketjua kiinni...
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline ukkelinen

  • Kokelas
  • *
  • Posts: 22
    • View Profile
Päivää foorumilaisille. Olen uusi jäsen ja ajattelin ihan vain testata tätä foorumin käyttöä. Tämä vaikutti sopivalta paikalta.

Offline ukkelinen

  • Kokelas
  • *
  • Posts: 22
    • View Profile
Onkohan kukaan vaasalaismies kokeillut tätä?

Heikki Herja

  • Guest
Aivan kuin kuulisin korvissani kun moderaattori teroittaa saksiaan.

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email

Offline ukkelinen

  • Kokelas
  • *
  • Posts: 22
    • View Profile
Eikö tosiaankin ole parempi etsiä vaihtoehto panttauksen loppumisen odottamiselle kuin saada sakot??? Itsekin saisin mieluummin enemmän kuin vähemmän, mutta vielä en ole uskaltanut toimiin ryhtyä. Ja kukapa tällaista vanhaa ukkoa huolisikaan.

Offline ukkelinen

  • Kokelas
  • *
  • Posts: 22
    • View Profile
Eikö tosiaankin ole parempi etsiä vaihtoehto panttauksen loppumisen odottamiselle kuin saada sakot??? Itsekin saisin mieluummin enemmän kuin vähemmän, mutta vielä en ole uskaltanut toimiin ryhtyä. Ja kukapa tällaista vanhaa ukkoa huolisikaan.

Paitsi joku sihteeriopiston tyttö ehkä. Joku joka näkee harmaan sharmanttina eikä vaan merkkinä vanhuudesta.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Älähän nyt, seksin panttaamisesta voi saada sakon - ainakin Ranskassa.

http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/Ranskalaismies+tuomittiin+tuhansien+korvauksiin+seksin+panttaamisesta/1135269136391


Oli kuitenkin fiksu äijä kun oli hiljaa, eikä kertonut oikeudelle, miten se hemaiseva hoikka sihteeri muuttui muutamassa vuodessa hieltä haisevaksi hellapoliisiksi, eikä sen jälkeen ottanut patulla enää oikein ethen... Nieli vain selkä suorana tuomionsa:-)
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Saadaankohan tänä talvena ihailla jääveistoksia?


Kuva: Kari Lajunen
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vähän tilastoa vaikka eipä tuo tunnu muuttuvan mitenkään.  Pizzalaivuri on edelleen katsotuin osio ja Maahanmuuttopolitiikka keskustelluin.


Kirjoittajien Top 10   Alueiden Top 10
   
Professional      4880
Kari Lajunen      4464
Tapio Osala      3597
vaasalainen      3012
herkkoo      2616
Jorma Kivimäki      2366
Eric Sardinas      2119
Pentti Suksi      1947
Original Wiik,      1871
Risto Jalonen      1590
   
Yleistä keskustelua      14535
Sekalaista keskustelua      13328
Valtuuston tietoon      6842
Vaasa      6635
Kulttuuri Vaasa      4259
Vaasan sosiaalipalvelut      2255
Omalla nimellä      1442
Urheilu Vaasa      1368
Laihian asiat      704
Moneen junaan      619
Top 10 -aiheet (vastausten perusteella)   
   
Maahanmuuttopolitiikkamme      3130
Rabbe Grönblom - pizzalaivuri      2692
Mamu-uutiset      2173
Asiat jotka risuttaa      1920
ArtCity - Vaasa      1781
Vaasan Asuntomessut      1677
Kaupunginjohtajakysymys      1545
Kadonnutta Vaasaa etsimässä      1368
Kuntien tulevaisuuden näkymät      1357
Ydinvoimaa Pohjanmaalle - vai uusiutuvaa?      1110
   
Top 10 -aiheet (katselujen perusteella)
Rabbe Grönblom - pizzalaivuri      95668
ArtCity - Vaasa      86989
Asiat jotka risuttaa      80184
Maahanmuuttopolitiikkamme      78979
Kadonnutta Vaasaa etsimässä      71123
Kaupunginjohtajakysymys      70504
Vaasan Asuntomessut      64176
Kondis-hanke      59059
Virkamiesmoraali      57972
Plus ja miinus tilastossa Vaasa oikealla kohdalla ?      55270


Eniten uusien aiheiden aloituksia   
   
vaasalainen      74
Niiskutti      58
Tapio Osala      22
Kari Lajunen      14
belurisk      13
Klaus Berg      12
herkkoo      9
AD      7
Tapio Parkkari      7
Reino Kolmonen      6
   
Pisimpään keskustelualueella sisällä
AD      149p 1t 36m
Kari Lajunen      111p 7t 33m
vaasalainen      79p 13t 40m
Risto Helin      61p 28m
Niiskutti      60p 15t 25m
Jorma Kivimäki      53p 3t 5m
Original Wiik,      43p 20t 47m
herkkoo      42p 11t 49m
belurisk      41p 9t 22m
Professional      41p 7t 25m
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Pyöräni varastettiin kirjaston edestä lähes tasan kuukausi sitten.  Olin maalannut pyörän siten, että jo kaukaa sen saattoi tunnistaa jos se varastetaan.  Samaten kiinnitin raudankappaleen ihan vain tunnistusta varten.

Varastamisen jälkeen katselin pyörärykelmiä tarkemmin ja keskityin ulkomaalaisten asuttamiin paikkoihin.

Eilen ajoin Palosaarentietä pitkin aikeena muuttaa eräs ystäväni pisteestä A pisteeseen B.  Vähän ennen Teklaa eli sitä ravintolaa katselin  tarkemmin koska siellä asuui paljon ulkomaalaisia ja kuinkas ollakaan pyöräni oli telineessä lähes yksinään  ilman lukkoa aivan ravintolan ikkunan edessä.  Tunnistusta helpottava kiinnittämäni raudankappale suorastaan loisti olemassaolollaan.

Pyörä lienee koko ajan ollut lukotta joten sillä lienee ollut useampikin käyttäjä tänä aikana.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Ja nyt siis sitten syyte ravintolanomistajaa kohtaan. Sehän on selvä todiste hänen syyllisyydestään kun pyörä seisoo hänen ravintolansa edessä.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Ja nyt siis sitten syyte ravintolanomistajaa kohtaan. Sehän on selvä todiste hänen syyllisyydestään kun pyörä seisoo hänen ravintolansa edessä.

Höh, olet ihan hakoteillä. Tuo on suorastaan hoopo ajatus.   Tietysti syyllinen on pytätelineiden viimeistelystä vastaava sillä hän on vastuussa niin houluttelevista pyörätelineistä että niistä viedeään pyörä ja niihin tuodaan siis se viety pyörä.


Vasta toisena syyllisenä on ravintoloitsija joka myy niin mukiinmenevää kaljaa, että siihen pitää pysähtyä.

;)
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Olin nuori sälli kun näin mustavalkoisesta teeveestä puheen joka pidettiin YK:ssa.  Siellä Neuvostoliittolainen ukkeli otti kenkänsä ja koputti sillä pöytään ja sanoi.  "Emme ole nyt amerikkalaisessa oikeudessa"  Ukkeli oli Hrutshev.


Eräs mies on ollut vankilassa syyttä 25 vuotta.  Uskomatonta.  Tilanteen tekee pahaksi se, että hän on maassa missä samasta voi saada kuolemantuomion.  Sitä hän pohdiskeleekin, että oli onni ettei saanut.  Kuollutta kun ei voi enää herättää henkiin.

Quote
Michael Mortonin, 57, murhatuomio kumotaan, koska rikospaikan läheltä löydetystä verisestä liinasta saatu dna-näyte paljasti todellisen syyllisen.

- Kiitän luojaani, että en saanut kuolemantuomiota, Morton sanoi Statesman-lehden mukaan vapautumisensa jälkeen tiistaina.

Mortonin vapauttamisen puolesta kampanjoi The Innocence Project of Texas -järjestö, joka selvittää kiistanalaisia tuomioita. Järjestön mukaan Morton on 45. texasilaisvanki, jonka virheellinen tuomio on kumottu dna-todisteiden perusteella.

Morton voi saada kahden miljoonan dollarin korvauksen vankilavuosistaan.

STT

Amerikkalainen oikeus näkyy jakelevan  murhatuomioita kuin mainoksia.  Kyseinen järjestö on kumonnut 45 väärää tuomiota.  Montakohan niitä todellisuudessa oikein onkaan ja montako   teloitetaan täysin syyttömästi.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Voidaan tietenkin aina kysyä, miltä pohjalta järjestö tuomioita kumoaa. Mennäänkö tunteella ja tarkoituksensa kumota, vai tosi faktan kera.

Selvää on tietenkin, että myös syyttömiä teloitetaan joskus väärin perustein, mutta siitä on vielä pitkä matka massavääryyksiin.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Lainaus http://www.vaasalaisia.info/keskustelu/index.php?topic=3391.msg93542#msg93542
Quote
- Lajunen saa kyytiä vaimoltaan ja muuttaa kiinalaisen nuoren naisen luo pieneen opiskelijakämppään, tyynynä keskikoon vaahtosammutin.

Tämä oli niin hyvä, että pakko panna tähän vielä odottamaan vuoden loppua.  ;)

Paljoko keskikoon vaahtosammuttimet maksaa?

Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7440
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email

.

Totaalisesti kaikkiin mahdollisiin asioihin liittyen tai sitte ei, onko asiat näin murheellisesti



.


Offline K Lajunen

  • Kokelas
  • *
  • Posts: 46
    • View Profile
Quote
Kari Lajunen>Asevelikylä
Joko joulupuurotapahtuman ajankohdasta on päätetty?
 

Asevelikylä>Kari Lajunen
Sunnuntaina 4.12. kl. 11!!
 
Kari Lajunen>Asevelikylä
 Okei. Tulen sinne 12 kiinalaisen opiskelijan kanssa. He haluavat nähdä aidon joulupukin. Nyt en kerro siitä mitään muuta kuin, että Joulupukki tulee vaasaan silloin ja heillä on mahdollisuus tavata hänet.

Eli Asevelikylän kyläyhdistys järjestää kaikkien vaasalaisten iloksi joulupuuroa Edvininpolulla.  Kaikki kiinnostuneet tervetulleita.

Tässä viimevuotinen ryhmäni.



Tässä alla sitä edellisen vuoden käynti

« Last Edit: 03. 11. 2011 20:08 by K Lajunen »

Harri Niskanen

  • Guest
Tänäkin vuonna kulttuuriseura järjestää keskitalven juhlatilaisuuden Miratalossa 24.12.2011.
Viimevuotinen juhla onnistui kaikin puolin ja tänä vuonna odotetaan kävijöitä enemmän kuin edellisinä vuosina.
Pitopöytä herätti kyllä paljon ihmettelyä. Lanttulaatikkokin maistui.






Juhlan emäntänä toimi kukapa muu kuin kirjailija Nadia Zhandr.


Syömisen ja juomisen lomassa saimme kuulla kiinalaisopiskelijan mahtavaa pianonsoitantaa.



Kaikki viihtyivät erinomaisesti ja kaikilla oli hyvä mieli kansainvälisessä hengessä.


Miratalon keskitalven juhla YouTubessa:
http://www.youtube.com/watch?v=DWcDsgR2kZY

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Tänäkin vuonna kulttuuriseura järjestää keskitalven juhlatilaisuuden Miratalossa 24.12.2011.
Viimevuotinen juhla onnistui kaikin puolin ja tänä vuonna odotetaan kävijöitä enemmän kuin edellisinä vuosina.
Pitopöytä herätti kyllä paljon ihmettelyä. Lanttulaatikkokin maistui.
Kellonaika vielä Harri niin saat niin paljon kiinalaisia ettet ole ennen nähnyt.  

Tuo on hieno asia.  Tarjolla on ollut lähinnä "herran sanaa" ja pitää kunnoittaa sitäkin, että se ei sovellu aina toisen kulttuurin ymmärtäjälle.  Toisessa kulttuurissa on toinen "herra" niin on syytä ottaa se huomioon.

Jouluaatto on joillekin ulkomaalaisille vähän "rankka" kun he eivät sitä osaa viettää mutta kaikki kaupat ja tapahtumat ovat kiinni.  Kaikki suomalaiset ystävät "katoavat" juuri jouluaattona.   Opiskelustakin on vapaata.   He jotka voivat, matkustavat  mutta huomaavat olevansa liian myöhään sillä paikat on varattu.  Suunnitelmat menevät viime hetkessä mönkään.
« Last Edit: 04. 11. 2011 08:08 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Kyllä parkkari työnsä tekee. nyt viimeksi pyysi mua olemaan kirjoittamatta muutaman päivän ja ajattelemaan miten pystyisin aiallisempaan kommunikointii. Olen ollut hiljaa kun en parempaan kykene ja huomioinut että noita huomautuksia ehkä vois antaa muillekkin,

Kyllä niitä saavat muutkin.  Olin itse hiljaa samasta syystä melkein kaksi viikkoa.  Kukaan ei onneksi huomannut.

Mm. tämä video jäi sen takia esittämättä eikä sille nytkään ole saatetekstiä.  Kyse on Lajusten sukuseuran ensitapaamisesta.  Videolla haastattelen Samppa Lajusen isää sekä Nelosen uutistoimittaja M Parkkosta.

Video on tehty sukuseuraa eikä vaasalaisia.infon lukijoita ajatellen ja saattaa olla kuivaa katsottavaa mutta voi 0lla hyvänä esimerkkinä muille sukuseuroille.  Tämän sukukokouksen seurauksena selvisi, että kaikki Lajuset suomessa ovat samaa sukua aikaväliltä 1600-tämä päivä.  Myös DNA-testi vahvisti asian.

Video on piilotettu ja sen näkeät vain tätä allaolevaa linkkiä klikkaavat.

http://www.youtube.com/watch?v=7-P5ZvwPVNA
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Mitenkähän suuri markkina-alue olisi jos Vasabladetista tehtäisiin suomenkielinen painos?

Koska jo äidinmaidon mukana totuin Vaasa-lehteen ja se oli osa elämää niin vieroksuin Pohjalainen-lehteä niin paljon, etten ole sitä kai koskaan tilannut.

Tietysti se murtaisi alkuperäisen ajatuksen jossa ruotsinkielisillä olisi oma päivälehti mutta eihän siitä muutkaan lehdet piittaas.  Vaasa-lehti piti saada Vaasa-lehdeksi vaikka sen piti silloin olla ennemminkin Nikolai-lehti.  Väkisin kaiken uhalla siitä tuli Vaasa.  Ei puhettakaan, että Pohjalainen.  Nyt kun Vaasan kaupungin nimi on selviö eikä kukaan sitä nimeä enää vie (Olkoonkin, että kyseessä on toinen ulkomaalainen joka meitä kuulematta nimesi kaupunkimme nimensä mukaan) niin Vaasa-lehdestä tuli Pohjalainen ja alamäki kiihtyi.

Vasabladetin levikistä en tiedä mutta internetin tultua luonnollinen hävikki lienee sielläkin tullut.'

Voisiko tuollaisen vanhan Ruotsinkieli/Suomenkieli ajatuksen murtaa ja kääntää Vasabladett Suomenkieliseksi?
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Tänäkin vuonna kulttuuriseura järjestää keskitalven juhlatilaisuuden Miratalossa 24.12.2011.
Viimevuotinen juhla onnistui kaikin puolin ja tänä vuonna odotetaan kävijöitä enemmän kuin edellisinä vuosina.
 
Ole ystävällinen Harri ja kerro kellonaika milloin tilaisuus alkaa?

Olen nyt alustavasti lähettnäyt kutsun 64 kiinalaisopiskelijalle.  Arvioisin heistä 10 olevan kiinnostunut.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.