Siinä on Haiyun Campus of Xiamen University Kiinassa... Sain kyseistä rakennusta esittävän postikortin tänään.
Olen löytänyt itselleni uuden harrastuksen, joka ei maksa kuin postikortin ja -merkin verran. Homman nimi on
Postcrossing Eli, lähetä ja vastaanota postikortteja palveluun rekisteröityneiden käyttäjien kesken.
Idea menee siten, että saat rekisteröidyttyäsi yhden satunnaisesti valitun käyttäjän osoitteen, johon lähetät kortin. Korttiin merkitään yksilöllinen Card-ID, ja mitä sitten haluatkaan korttiin kirjoittaa... mielellään englanniksi.
Käyttäjän profiilissa on usein joku aihevinkki, esim. "Haluan, että kirjoitat minulle muutaman sanan omalla äidinkielelläsi" tai "Haluan, että kerrot opiskelumahdollisuuksista kaupungissasi"
yms. yleistä. Kun olet lähettänyt kortin, sinun osoitteesi laitetaan jollekkin seuraavalle, jolloin saat postin mukana kortin, joka täytyy käydä rekisteröimässä palveluun.
Homman vaikein asia minulle on valita postikortti jonka lähetän... Isäntä puhkuu ja puhisee korttihyllyllä vieressäni kun valitsen sopivia kortteja. Tähän asti olen kaikille lähettänyt jonkin Vaasa- tai Suomiaiheisen kortin tietysti.
Ensimmäisiä kahta korttia en ymmärtänyt skannata, mutta nyt on yksi lähetetty ja kaksi vastaanotettua skannattu omalle "korttiseinälleni" palveluun.
Olen aina pitänyt postikorttien lähettämisestä ja tietysti vastaanottamisestakin, ja nyt on lisäksi jännää, kun ei ollenkaan tiedä tuoko posti muutakin kuin laskuja, ja jos tuo, niin mistä päin maailmaa

Taidanpa laittaa korttia postiin taas.