Author Topic: Mikä minua kiinnostaa?  (Read 2862 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Tapio Parkkari

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 875
    • View Profile
Mikä minua kiinnostaa?
« on: 28. 11. 2010 14:02 »
Minun kohdallani kiinnostuksen kohteet vaihtelevat tiheästi. Yleensä kaivan tiedot netistä, mutta syventävään tietoon käytän kirjastoa ja erikoislehtiä, harvemmin DVD:tä.

Juuri tällä hetkellä minua kiinnostaa taikatemppujen ja illuusioiden historia sekä historialliset automaatit mukaanlukien soittorasiat ja mekaaninen musiikki.

Siis melkoinen alue. Mutta onneksi on You Tube.

Perustin tämän ketjun ihan siltä varalta että jos jollekulle löytyy mukava kiinnostuksen kohde, niin tässä ketjussa on helppo jakaa vinkkejä ja linkkejä, JOS...

Auta foorumin tunnetuksi tekemisessä.  Lähetä tästä ketjusta tieto kavereillesi "Lähetä Aihe" nappulasta.  Nappula on heti pohjaviivan alapuolella.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Mikä minua kiinnostaa?
« Reply #1 on: 28. 11. 2010 14:02 »
Minua kiinnostaisi tehdä jokin korttitemppu millä saisin "uhrini" silmät muljahtamaan.  Siis, että temppu olisi niin hämmästyttävä onnistuessaan.

Mitenkähän saisin tällaisen ilon tuntemuksen?
« Last Edit: 28. 11. 2010 15:03 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Mikä minua kiinnostaa?
« Reply #2 on: 28. 11. 2010 14:02 »
Muistan kun Vaasa otti vastaan ensimmäiset pakolaiset.
Olen ajatellut usein, mitenkähän heillä menee nyt, kun alkaa olemaan vuosia mittarissa? Ovatko he yleensä edes enää Vaasassa?
Tämä asia kiinnostaa minua.
Tämä voisi olla juttunakin hyvä, täällä Infossa, tyyliin "Minä tulin ensin".
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Tapio Parkkari

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 875
    • View Profile
Vs: Mikä minua kiinnostaa?
« Reply #3 on: 28. 11. 2010 14:02 »
YouTube on täynnä hämmästyttäviä taikavideoita, opetus- ja paljastusvideoita, vaikka taikuriorganisaatiot ovat pystyneet osan paljastuksista poistamaan. 

Hae: learn magic tricks, magicians videos, playing cards tutorial, magician tutorial, math tricks, card mathematical tricks, card deck tricks, street magic tricks, fakir tricks, finger tricks tutorial, rope tricks, pen spinning tutorial, folding paper tricks, match box tricks, dice magic tricks ect.

Sanageneraattori:
taikuus, taikatemput, taikatemppujen  historia, taikuri tv, illuusiot, korttitemput, matemaattiset taikatemput, taikaweb, taikurikoulu, palmeeraus, taikuus wikipedia...

Vaasan kaupunginkirjastossa on monta hyvää taikurikirjaa, joissa useimmissa on hämmästyttäviä korttitemppua. Siis myös sellaisia, jotka perustuvat matematiikaan, eikä niissä tarvita sorminäppäryyttä, valenostoja, nostoja, voltteja tms.



 
Auta foorumin tunnetuksi tekemisessä.  Lähetä tästä ketjusta tieto kavereillesi "Lähetä Aihe" nappulasta.  Nappula on heti pohjaviivan alapuolella.

Offline Tapio Parkkari

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 875
    • View Profile
Vs: Mikä minua kiinnostaa?
« Reply #4 on: 28. 11. 2010 15:03 »
Kari, tällä tempulla hämmästytät kaikki kaverisi.  Tosin kaikki, jotka ovat katsoneet tämän linkin, osaavat myös tempun.
http://www.youtube.com/watch?v=XdRG3AUX4rs&NR=1
Auta foorumin tunnetuksi tekemisessä.  Lähetä tästä ketjusta tieto kavereillesi "Lähetä Aihe" nappulasta.  Nappula on heti pohjaviivan alapuolella.

Offline Pertti Salo

  • Kansalaisaktiivi
  • ***
  • Posts: 140
    • View Profile
Vs: Mikä minua kiinnostaa?
« Reply #5 on: 28. 11. 2010 18:06 »
Minua kiinostaa juuri nyt:

Miksi tanssilavat ovat hävinneet Vaasasta?

Missä ja minkänäköisiä entiset vaasalaiset lavat olivat?

Mitä lavoilla tapahtui?