Author Topic: Mamu-uutiset  (Read 577178 times)

0 Members and 17 Guests are viewing this topic.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1400 on: 30. 11. 2010 08:08 »
Tuomioistuin tuomitsee karkoitettavaksi piste

Höpöhöpö. Joko poliisi tekee karkotusesityksen tai Maahanmuuttovirasto ottaa asian itse käsittelyyn ja tekee hallinnollisen päätöksen. Jollei toimenpiteestä valiteta, se ei mene tuomioistuinkäsittelyyn.

http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/103409-hs-sellon-seuraus-poliisi-haluaa-karkottaa-useamman

Albert taitaa nyt ymmärtää keskustelun alla olevan asian väärin. Sillä karkoitushan voi tapahtua kahdesta eri syystä. Ensimmäinen kun maahan saapunut ei saakaan jäädä maahan. Silloin päätöstä ei tehdä tietenkään tuomioistuimessa.

Yllä oleva keskustelu käsittelee rikollisten karkoitusta. Heitä ei karkoiteta minkään maahanmuuttoviranomaisen toimesta, vaan siihen tarvitaan tuomioistuimen päätös, jonka sitten poliisi toteuttaa.
Aivan samalla tavalla tuomioistuin tuomitsee jonkun vankilaan ja poliisi sitten vie hänet sinne.

Esim. uutisten yhteydessä voi joskus lukea: "Tekijä tuomittiin vuodeksi vankilaan, jonka jälkeen hänet karkoitetaan maasta". Tässä siis tuomioistuin antoi tuomion.

Myös Ruotsi soveltaa tätä käytäntöä. Tässä yksi leike Uumajan kärjäoikeuden päätöksestä, jossa rikoksen tekijä sai vankeustuomion ja sen jälkeen elinikäisen karkoituksen maasta ja hänen tuomittiin vielä sen lisäksi maksamaan korvauksia uhrille:

Quote
Dom förkunnades på onsdagen: Isa Selman Dilshad, 830661, irakisk medborgare, döms för våldtäkt till fängelse i 2 år och 3 månader samt livstids utvisning plus ett skadestånd till kvinnan på 100 000 kronor.
« Last Edit: 30. 11. 2010 08:08 by Matseman »
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Albert1

  • Guest
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1401 on: 30. 11. 2010 12:12 »
Albert taitaa nyt ymmärtää keskustelun alla olevan asian väärin. Sillä karkoitushan voi tapahtua kahdesta eri syystä. Ensimmäinen kun maahan saapunut ei saakaan jäädä maahan. Silloin päätöstä ei tehdä tietenkään tuomioistuimessa.

Ilmeisesti perusasiat ovat niin hakusessa, että täytyy hiukan valistaa.

Karkotus ei voi tapahtua kahdesta syystä. Jos henkilö ei saa oleskelulupaa, kyse on käännytyksestä, ei karkotuksesta ja tämänkin päätöksen tekee viranomainen, ei tuomioistuin.

Yllä oleva keskustelu käsittelee rikollisten karkoitusta. Heitä ei karkoiteta minkään maahanmuuttoviranomaisen toimesta, vaan siihen tarvitaan tuomioistuimen päätös, jonka sitten poliisi toteuttaa.
Aivan samalla tavalla tuomioistuin tuomitsee jonkun vankilaan ja poliisi sitten vie hänet sinne.

Ilmeisesti vieläkään ei ole mennyt jakeluun, että karkotus ei ole rangaistus, vaan hallinnollinen toimenpide. Toimenpiteestä tietysti sitten voi valittaa tuomioistuimeen ja useimmat tämän tekevätkin, mutta silloin arvioidaan viranomaisen tekemän päätöksen perusteita.

Esim. uutisten yhteydessä voi joskus lukea: "Tekijä tuomittiin vuodeksi vankilaan, jonka jälkeen hänet karkoitetaan maasta". Tässä siis tuomioistuin antoi tuomion.

Sinulla ilmeisesti ei ole käsitystä rikosoikeudenkäynnin ja hallinto-oikeuden erosta. Mutta jos jotain jäi vielä epäselväksi, niin lue vaikka täältä.

http://www.migri.fi/netcomm/content.asp?path=8,2709,2715,2729


Albert1

  • Guest
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1402 on: 30. 11. 2010 12:12 »
Myös Ruotsi soveltaa tätä käytäntöä. Tässä yksi leike Uumajan kärjäoikeuden päätöksestä, jossa rikoksen tekijä sai vankeustuomion ja sen jälkeen elinikäisen karkoituksen maasta ja hänen tuomittiin vielä sen lisäksi maksamaan korvauksia uhrille:

Quote
Dom förkunnades på onsdagen: Isa Selman Dilshad, 830661, irakisk medborgare, döms för våldtäkt till fängelse i 2 år och 3 månader samt livstids utvisning plus ett skadestånd till kvinnan på 100 000 kronor.

Muissa Pohjoismaissa rikoksen perusteella tapahtuvasta karkottamisesta päättää syytteen käsittelevä tuomioistuin samalla kun se määrää rikoksesta rangaistuksen, mutta lähinnä täällä puhutaan Suomen mamupolitiikasta, joten tästä poikkeavia oikeuskäytäntöjä tuskin kannattaa erityisesti käsitellä. Tiedätkös muuten miten nämä karkotus- ja käännytyshommat menevät Saudi-Arabiassa?

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1403 on: 30. 11. 2010 13:01 »

Karkotus ei voi tapahtua kahdesta syystä. Jos henkilö ei saa oleskelulupaa, kyse on käännytyksestä, ei karkotuksesta ja tämänkin päätöksen tekee viranomainen, ei tuomioistuin


Okei, toimenpiteelle on oma terminsä, käännytys. Mutta kysymys on samasta asiasta.

Quote
Ilmeisesti vieläkään ei ole mennyt jakeluun, että karkotus ei ole rangaistus, vaan hallinnollinen toimenpide.

Minä näen tämän tuomiona. Ja tuomion mukana oikeus langettaa usein vapausrangaistuksen ja mahdollisesti myös karkoituksen. Mutta jos haluat erottaa karkoituksen tästä ja nimittää sitä hallinnolliseksi toimenpiteeksi, niin kyllä se minulle sopii.

Quote
Sinulla ilmeisesti ei ole käsitystä rikosoikeudenkäynnin ja hallinto-oikeuden erosta. Mutta jos jotain jäi vielä epäselväksi, niin lue vaikka täältä.

Ei varmasti ole. Kellä on? Siteerasin vain käytäntöä, johon olen törmännyt monesti. Eikä yllä oleva ole minun käsitykseni, vaan median tapa kertoa tuomioista, joita tuomioistuin langettaa.


Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Albert1

  • Guest
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1404 on: 30. 11. 2010 15:03 »
Jahas, puppugeneraattori taas suoltaa tekstiä, mutta vastataan nyt vielä kerran.


Okei, toimenpiteelle on oma terminsä, käännytys. Mutta kysymys on samasta asiasta.

Käännytys ja karkotus ovat varsin eri tasoisia asioita. Karkotus käytännössä vaatii ehdottoman vankeustuomion, kun taas käännytykseen riitää vaikkapa turistina tulevan henkilön käytettävissä olevien varojen vähyys, ilman mitään rikollista toimintaa.

Minä näen tämän tuomiona. Ja tuomion mukana oikeus langettaa usein vapausrangaistuksen ja mahdollisesti myös karkoituksen. Mutta jos haluat erottaa karkoituksen tästä ja nimittää sitä hallinnolliseksi toimenpiteeksi, niin kyllä se minulle sopii.

Tuomioistuin ei Suomessa edelleenkään määrää rangaistukseksi mitään karkotuksia. Karkotuksista päättää Migri ja Migrin tekemien päätösten laillisuutta valvoo viime kädessä hallinto-oikeus. Miten vaikeaa tämä voi olla käsittää?




Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1405 on: 30. 11. 2010 16:04 »

Käännytys ja karkotus ovat varsin eri tasoisia asioita. Karkotus käytännössä vaatii ehdottoman vankeustuomion, kun taas käännytykseen riitää vaikkapa turistina tulevan henkilön käytettävissä olevien varojen vähyys, ilman mitään rikollista toimintaa.


Molemmissa on sama lopputulos, tuli lähtö. Ensimmäisessä tapauksessa ollaan oleskeltu maassa pidempään, toisessa päästiin vain käymään. Termit lähdössä kulkevat vain eri nimillä.

Quote
Tuomioistuin ei Suomessa edelleenkään määrää rangaistukseksi mitään karkotuksia. Karkotuksista päättää Migri ja Migrin tekemien päätösten laillisuutta valvoo viime kädessä hallinto-oikeus. Miten vaikeaa tämä voi olla käsittää?

Alunperin tämä keskustelu lähti - ainakin minulle - sveitsistä ja maista, jotka soveltavat esittämääni käytäntöä. Esimerkkinä toin tänne yhden tuomion, joka langetettiin Uumajan käräjäoikeudessa.

Voin kertoa sinulle, että Uumaja sijaitsee Ruotsissa, ei Suomessa.

Suomen soveltama käytäntö tällaisissa asioissa ei ole minulle täysin selvä. Eikä ole Ruotsinkaan. Ei monen muunkaan maan.



Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Albert1

  • Guest
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1406 on: 30. 11. 2010 16:04 »
Molemmissa on sama lopputulos, tuli lähtö. Ensimmäisessä tapauksessa ollaan oleskeltu maassa pidempään, toisessa päästiin vain käymään. Termit lähdössä kulkevat vain eri nimillä.

Lopputulos saattaa tosiaan on sama, mutta perusteita määrittävä laki prosessien välillä on niin erilainen, että kannattaa olla selvillä näistä termien eroista. Jollei näitä hallitse, vähänkin analyyttisempi arviointi on mahdotonta.

Alunperin tämä keskustelu lähti - ainakin minulle - sveitsistä ja maista, jotka soveltavat esittämääni käytäntöä. Esimerkkinä toin tänne yhden tuomion, joka langetettiin Uumajan käräjäoikeudessa.

Voin kertoa sinulle, että Uumaja sijaitsee Ruotsissa, ei Suomessa.

Suomen soveltama käytäntö tällaisissa asioissa ei ole minulle täysin selvä. Eikä ole Ruotsinkaan. Ei monen muunkaan maan.

Kuten alkuperäisestä lainauksestani selvisi, korjasin Nisun ja Vangin virheellisen väittämän tuomioistuimen määräämästä karkotusrangaistuksesta Suomessa. Tämän jälkeen sinä hyppäsit kelkkaan ja ryhdyit vänkyttämään samasta asiasta.

Minun puolestani voit ihan vapaasti tehdä vaikka minkälaisia vertailuja maiden käytäntöjen välillä, mutta jos yrität väittää Suomen kohdalta täyttä puppua, katson aiheelliseksi korjata virheesi. Muutenkin suosittelisin kokeilemaan, jos näissä viesteissäsi laatu korvaisikin määrän. Kaikista asioista ei kannata ryhtyä vinkumaan, varsinkin jos tiedot ovat noin heppoisella pohjalla, kuten tässä kysymyksessä näimme.

Offline Roy Rabb

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1289
    • View Profile
    • Music Mega
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1407 on: 30. 11. 2010 16:04 »
Ruotsin radion p1:n Studio ykkösessä keskusteltiin ihan äsken, kuluvana tuntina, uusimmasta kunniamurhasta. Uhrina oli 21-vuotias Jian, jonka isä hänet tappoi muutama viikko sitten. Noteerattiin mm. että tällä kertaa murha ei enää aiheuttanut sellaista huomiota kuin Pelan ja Fadinen murhat.

Todettiin, että ruotsalaiset ovat näköjään turtuneet, eivät enää jaksa protestoida. Murhista on tullut osa ruotsalaista elämäntapaa. 70 000 tyttöä ympäri Ruotsia eivät saa edelleenkään vapaasti itse päättää, kenen kanssa menevät naimisiin.

Arveltiin myös, että ruotsidemokraattien pelko on lisännyt salailua ja läpi sormien katselemista.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1408 on: 30. 11. 2010 17:05 »
70 000 tyttöä ympäri Ruotsia eivät saa edelleenkään vapaasti itse päättää, kenen kanssa menevät naimisiin.
 

Onneksi tuollainen ei ole yhdenkään kohdalla mahdollista meillä Suomessa.

Eihän?
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Roy Rabb

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1289
    • View Profile
    • Music Mega
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1409 on: 30. 11. 2010 17:05 »

En tiedä. Mutta Matse kyllä tietää.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1410 on: 30. 11. 2010 19:07 »

Minun puolestani voit ihan vapaasti tehdä vaikka minkälaisia vertailuja maiden käytäntöjen välillä, mutta jos yrität väittää Suomen kohdalta täyttä puppua, katson aiheelliseksi korjata virheesi.


Omalta kohdaltani keskustelu alkoi tuosta sveitsin jutusta. Lisäsin siihen vähän Ruotsin käytäntöä. En voi kun valittaa, jos tämä meni sinulta ohi.

Suomen käytäntöä voit sitten vapaasti toistaa minulle niin monta kertaa kuin haluat.
« Last Edit: 30. 11. 2010 19:07 by Matseman »
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1411 on: 30. 11. 2010 19:07 »


Todettiin, että ruotsalaiset ovat näköjään turtuneet, eivät enää jaksa protestoida.



Tällainen toteamus ei perustu mihinkään faktaan Roy, kysymys on vain yhdestä mielipiteestä.

Asiasta on luonnollisesti keskusteltu paljon. Eräässä ohjelmassa tuotiin esille myös täällä joskus esittämäni "toteamus". Elikkä jos nuori tyttö tulee kotiin liian myöhään, vähän mieleltään häiriintynyt isä hiiltyy ja pahoinpitelee häntä. Tämä on "normaalia" perheväkivaltaa, jonka me ohitamme aika vaivattomasti. Jeesustelemaan päästään tosin sitten, jos tällä isällä on maahanmuuttajatausta. Silloin on kysymys yhtäkkiä kunniaväkivallasta.

Jos väkivalta ja raiskaukset Ruotsissa kiinnostavat, niin miksei kukaan täällä kanna huolta Malmön ammuskelijasta? Yhtään viestiä en ole myöskään täällä saanut lukea Örebron raiskaajasta, jonka arvellaan raiskanneen monta vuotta naisia ja puhutaan jopa 15:sta tapauksesta. Eikö tämä huoleta ketään? Vai onko tekijä juuriltaan hyväksyttävämpi?
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Albert1

  • Guest
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1412 on: 30. 11. 2010 19:07 »
Omalta kohdaltani keskustelu alkoi tuosta sveitsin jutusta. Lisäsin siihen vähän Ruotsin käytäntöä. En voi kun valittaa, jos tämä meni sinulta ohi.

Suomen käytäntöä voit sitten vapaasti toistaa minulle niin monta kertaa kuin haluat.

Miksi sitten lainaat tekstiäni Suomen käytännöstä, jos haluat keskustella Sveitsistä ja Ruotsista.

Mutta hyvä, että viimeinkin tämä Suomen viranomaisten ja tuomioistuinten työnjako taisi mennä jakeluun.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1413 on: 01. 12. 2010 07:07 »


Miksi sitten lainaat tekstiäni Suomen käytännöstä, jos haluat keskustella Sveitsistä ja Ruotsista.



Siksi kun en tietenkään voi muistuttaa samoista asioista jokaisessa viestissä. Tämä on aika normaalia tällaisissa keskusteluissa. Yleensä joutuu luottamaan siihen, että vastaanottaja ajattelee joskus vähän itsekin. Joskus joutuu sitten viihtymään hiekkalaatikkotasolla vähän pidempäänkin.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Albert1

  • Guest
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1414 on: 01. 12. 2010 09:09 »
Siksi kun en tietenkään voi muistuttaa samoista asioista jokaisessa viestissä. Tämä on aika normaalia tällaisissa keskusteluissa. Yleensä joutuu luottamaan siihen, että vastaanottaja ajattelee joskus vähän itsekin. Joskus joutuu sitten viihtymään hiekkalaatikkotasolla vähän pidempäänkin.

Älä puhu paskaa. Lainasit suoraan Vangille osoittamaani kirjoitusta ja kirjoitit itse näin:

Albert taitaa nyt ymmärtää keskustelun alla olevan asian väärin. Sillä karkoitushan voi tapahtua kahdesta eri syystä. Ensimmäinen kun maahan saapunut ei saakaan jäädä maahan. Silloin päätöstä ei tehdä tietenkään tuomioistuimessa.

Yllä oleva keskustelu käsittelee rikollisten karkoitusta. Heitä ei karkoiteta minkään maahanmuuttoviranomaisen toimesta, vaan siihen tarvitaan tuomioistuimen päätös, jonka sitten poliisi toteuttaa.
Aivan samalla tavalla tuomioistuin tuomitsee jonkun vankilaan ja poliisi sitten vie hänet sinne.

Väitteessäsi on niin monta virhettä, että ne oli pakko oikaista, mutta ilmeisesti sinulle on varsin haastavaa myöntää olevansa väärässä ja perinteiseen tapaasi aloitit vänkyttämisen. Toisaalta tietysti voi olla ihan hyväkin juttu, että teille eläkeläisille on löytynyt kanava, jossa voitte vinkua ja horista päättömia juttujanne.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1415 on: 01. 12. 2010 11:11 »
Siksi kun en tietenkään voi muistuttaa samoista asioista jokaisessa viestissä. Tämä on aika normaalia tällaisissa keskusteluissa. Yleensä joutuu luottamaan siihen, että vastaanottaja ajattelee joskus vähän itsekin. Joskus joutuu sitten viihtymään hiekkalaatikkotasolla vähän pidempäänkin.

Älä puhu paskaa. Lainasit suoraan Vangille osoittamaani kirjoitusta ja kirjoitit itse näin:

Albert taitaa nyt ymmärtää keskustelun alla olevan asian väärin. Sillä karkoitushan voi tapahtua kahdesta eri syystä. Ensimmäinen kun maahan saapunut ei saakaan jäädä maahan. Silloin päätöstä ei tehdä tietenkään tuomioistuimessa.

Yllä oleva keskustelu käsittelee rikollisten karkoitusta. Heitä ei karkoiteta minkään maahanmuuttoviranomaisen toimesta, vaan siihen tarvitaan tuomioistuimen päätös, jonka sitten poliisi toteuttaa.
Aivan samalla tavalla tuomioistuin tuomitsee jonkun vankilaan ja poliisi sitten vie hänet sinne.

Väitteessäsi on niin monta virhettä, että ne oli pakko oikaista, mutta ilmeisesti sinulle on varsin haastavaa myöntää olevansa väärässä ja perinteiseen tapaasi aloitit vänkyttämisen. Toisaalta tietysti voi olla ihan hyväkin juttu, että teille eläkeläisille on löytynyt kanava, jossa voitte vinkua ja horista päättömia juttujanne.

Minulle aihe alkoi viestistä #1387, joka koski Sveitsin uutista asiasta. Sen jälkeen jatkoin, tuomalla tänne jopa vieraskielisen esimerkin Uumajasta. En pannut merkille, että Vanki olisi kirjoittanut jotain Suomesta.

Kuten jo aikaisemmin kirjoitin, en voi kun valittaa, jos tämä meni sinulta ohi ja vielä valitettavampaa se on, ellei se mene näinkään perille.

Olen tarkentanut sitä, mitä tarkoitan. Onko sinulla vaikeuksia ymmärtää lukemaasi?
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Albert1

  • Guest
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1416 on: 01. 12. 2010 12:12 »
En pannut merkille, että Vanki olisi kirjoittanut jotain Suomesta.
 

Sitten varmasti ei kannattaisi lainata suoraan Vangin ja minun viestiäni ja ryhtyä väittämään asiasta täyttä puppua, jollei kestä sitä että väärät väittämät tullaan oikaisemaan.

Kuten jo aikaisemmin kirjoitin, en voi kun valittaa, jos tämä meni sinulta ohi ja vielä valitettavampaa se on, ellei se mene näinkään perille.

Olen tarkentanut sitä, mitä tarkoitan. Onko sinulla vaikeuksia ymmärtää lukemaasi?

Eiköhän tuon tarkennuksen paikka olisi ollut ihan niissä ensimmäisissä viesteissä, mutta päätit sitten yrittää lässyttämällä luikerrella eroon virheellisistä väittämistäsi.

Tapojasi tuntien tätä vänkyttämistä osaltasi voisi jatkua ikuisuuksiin, mutta ainakin minulle tämä saa riittää tästä aiheesta. Täytyy kuitenkin vielä sen verran lisätä, että tosiaan pidän ihan kannatettavana, että eläkeläisetkin löytävät mielekästä puuhaa, mutta tuollainen maaninen vinkunasi kyllä herättää kysymyksen, voisiko se elämän sisältö tulla joistain muistakin asioista, kuin puppugeneraattorin jauhannasta.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1417 on: 01. 12. 2010 13:01 »
En pannut merkille, että Vanki olisi kirjoittanut jotain Suomesta.
 

Sitten varmasti ei kannattaisi lainata suoraan Vangin ja minun viestiäni ja ryhtyä väittämään asiasta täyttä puppua, jollei kestä sitä että väärät väittämät tullaan oikaisemaan.

Kuten jo aikaisemmin kirjoitin, en voi kun valittaa, jos tämä meni sinulta ohi ja vielä valitettavampaa se on, ellei se mene näinkään perille.

Olen tarkentanut sitä, mitä tarkoitan. Onko sinulla vaikeuksia ymmärtää lukemaasi?

Eiköhän tuon tarkennuksen paikka olisi ollut ihan niissä ensimmäisissä viesteissä, mutta päätit sitten yrittää lässyttämällä luikerrella eroon virheellisistä väittämistäsi.

Tapojasi tuntien tätä vänkyttämistä osaltasi voisi jatkua ikuisuuksiin, mutta ainakin minulle tämä saa riittää tästä aiheesta. Täytyy kuitenkin vielä sen verran lisätä, että tosiaan pidän ihan kannatettavana, että eläkeläisetkin löytävät mielekästä puuhaa, mutta tuollainen maaninen vinkunasi kyllä herättää kysymyksen, voisiko se elämän sisältö tulla joistain muistakin asioista, kuin puppugeneraattorin jauhannasta.

Asia näyttää olevan lähellä sydäntäsi.

Olen pyrkinyt kertomaan, millä tasolla kävin omalta osaltani keskustelua. Onko sinulla tosiaankin noin vaikea ymmärtää lukemaasi?
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline PiisKa

  • Kansalaisaktiivi
  • ***
  • Posts: 121
    • View Profile
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1418 on: 01. 12. 2010 13:01 »
...kyllä jaksaa vääntää........... :)

Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1419 on: 02. 12. 2010 13:01 »
Saippuatehtaan kiinteistöä sytytellyt mies sai murhasyytteen, no aivan hyvä sillä kyllä pitää rangaistukset kestää kun on jotain pahojaan tehnyt. Toivoa sopii , että tasapuolisuus toteutuu ja nuo Tampereen gangsterit saavat myös murhasyytteitä.
veritas odium parit.

Asiantuntija

  • Guest
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1420 on: 02. 12. 2010 15:03 »
Saippuatehtaan kiinteistöä sytytellyt mies sai murhasyytteen, no aivan hyvä sillä kyllä pitää rangaistukset kestää kun on jotain pahojaan tehnyt. Toivoa sopii , että tasapuolisuus toteutuu ja nuo Tampereen gangsterit saavat myös murhasyytteitä.

Mikä samantapainen tapaus tampereella on ollut? Ja koska? En ole kuullut mistää samankaltaisesta tapauksesta Tampereella vielä mitään. Mutta jos ovat samalla tavalla touhunneet, ainakin puhut gangstereista(monikko), niin varmasti samanlaiset syytteet tulevat ja tietysti kuuluukin tulla. Kannatan samanlaisessa tapauksessa samanlaisia syytteitä. Ehdottomasti.

Ilmeisesti liittyy kuitenkin mamuihin, kun on tämän otsikon alla.
« Last Edit: 02. 12. 2010 15:03 by Asiantuntija »

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1421 on: 02. 12. 2010 15:03 »
Kristina Stenman on valittu  sisäministeriön maahanmuuttojohtajaksi

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010120212799954_uu.shtml
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1422 on: 04. 12. 2010 10:10 »
Nyt olisi oiva tilaisuus Päivi Lipposelle ja Kiljusen Kimmolle , kun nuo tuntomerkitkin on noin hyvät. MTV3:
Nainen joutui eilisiltana raiskausyrityksen kohteeksi Tampereen Kalkussa.

Uhri oli lähtenyt kävelylle iltayhdeksän aikaan Korsukadun takana kulkevalle kävelytielle. Jonkin aikaa käveltyään nainen oli tuntenut, että joku seuraa häntä.

Pian naisen takaa ilmestyi mies, joka kävi uhriin kiinni ja veti tämän sivuun kävelytieltä, jolloin nainen oli kaatunut. Hän pääsi pakenemaan potkaistuaan miestä.

Mies oli iältään noin 40-vuotias ja noin 180 senttimetriä pitkä. Suomalaisen näköisellä miehellä ei ollut partaa eikä viiksiä. Hänen yllään oli musta pilottitakki, musta pipo ja tummat farkut, joiden lahkeet oli käännetty. Lisäksi miehellä oli korvakoru.
veritas odium parit.

Harri Niskanen

  • Guest
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1423 on: 04. 12. 2010 11:11 »
Nyt olisi oiva tilaisuus Päivi Lipposelle ja Kiljusen Kimmolle , kun nuo tuntomerkitkin on noin hyvät.

Niin, oiva tilaisuus, mitä tekemään, mihin?

Mihin tällaisilla tyhjänpäiväisillä postauksilla pyritään?

Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1424 on: 04. 12. 2010 11:11 »
Tekemään sitä mitä tekivät tuossa Tampereen murhapoltossa, siis kiihotusta kansanryhmää vastaan.
veritas odium parit.

Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1425 on: 04. 12. 2010 15:03 »
Huolestuttavaa lukemista päivän lehdistä, nyt viimeisin Turusta jossa ulkomaalaistaustaiset ovat kohdistaneet vihansa kantaväestöä kohtaan mielestäni nämä tulisi myös kirjata talastoihin viharikoksina. Pahaa pelkään , että tuontyyppiset ilmiöt saattavat levitä myös Vaasaan, toivotaan ettemme jo tämän viikonlopun jälkeen saada lukea jo suuntauksen saapumisesta meille.
veritas odium parit.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1426 on: 04. 12. 2010 16:04 »
Huolestuttavaa lukemista päivän lehdistä, nyt viimeisin Turusta jossa ulkomaalaistaustaiset ovat kohdistaneet vihansa kantaväestöä kohtaan mielestäni nämä tulisi myös kirjata talastoihin viharikoksina. Pahaa pelkään , että tuontyyppiset ilmiöt saattavat levitä myös Vaasaan, toivotaan ettemme jo tämän viikonlopun jälkeen saada lukea jo suuntauksen saapumisesta meille.

Niin, olisihan se tietenkin hyvä, jos kaikki viha olisi kategorisoitu jotenkin.
Siis jääkiekkoviha, kapakkaviha, nakkikioskijonoviha, suomalaisviha suomalaisia kohtaan, suomalaisviha ulkomaalaisia kohtaan, ulkomaalaisviha suomalaisia kohtaan, ulkomaalisten viha ulkomaalaisia kohtaan, heimoviha, lastentarhaviha, kouluviha, rippikouluviha, armeijaviha, viha omaa puolisoaan kohtaan, viha yhteiskuntaan kohtaan, viha perussuomalaisia kohtaan, lehmäkauhu...

Ei muuta kuin vihat jonoon vaan!
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1427 on: 04. 12. 2010 16:04 »
nyt viimeisin Turusta jossa ulkomaalaistaustaiset ovat kohdistaneet vihansa kantaväestöä kohtaan

Eikös tätä uutisoida myös tähän tapaan:

Quote
Lauantaina aamuyöllä puhjenneessa tappelussa oli mukana kaljupäisiä suomalaisia

Joten kyllä tämä varmasti on ulkomaalaisten syytä, sillä kaljupäiset suomalaisethan ovat tunnettuja siitä, että he rakastavat rauhaa ;-)

Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline jali

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 424
    • View Profile
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1428 on: 05. 12. 2010 10:10 »
Ulkoiset skineihin viittaavat tunnusmerkit aiheuttavat agresioita maahanmuuttaja taustan omaavissa henkilöissä.Vuosia sitten silloin ala-aste ikäinen poikani halusi kirpputorilta pilotti-takin.Käyttö jäi ainoastaan yhteen päivään kun sai kuulla rasisti syytöksiä koko päivän takkinsa takia.Konflikteissa eri ryhmien välillä on kyllä taustalla jotain muutakin,kuin että kusipäät pitävä hauskaa tappelemalla.Luultavasti syrjäytyneitä ja turhautuneita nuoria puolin ja toisinkin.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1429 on: 05. 12. 2010 12:12 »
En tiedä miten tänä päivänä, mutta yhdessä välissä Tukholman vanhakaupunki oli skineille pyhä. Sinne jos maahanmuuttaja pisti nokkansa, niin turpaan tuli.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1430 on: 05. 12. 2010 12:12 »
En millään haluaisi todeta , että mitä mä sanoin. Pohjalainen : Pohjanmaan poliisilaitos tutkii kahta pahoinpitelyä, jotka tapahtuivat lauantain ja sunnuntain välisenä yönä Olympiakorttelin läheisyydessä Vaasassa. Asian tutkinta on kesken, poliisi tiedottaa asiasta lisää myöhemmin.
veritas odium parit.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1431 on: 05. 12. 2010 12:12 »
En millään haluaisi todeta , että mitä mä sanoin. Pohjalainen : Pohjanmaan poliisilaitos tutkii kahta pahoinpitelyä, jotka tapahtuivat lauantain ja sunnuntain välisenä yönä Olympiakorttelin läheisyydessä Vaasassa. Asian tutkinta on kesken, poliisi tiedottaa asiasta lisää myöhemmin.

Enkä minä taas - voiko olla mahdollista, että 50 000 asukkaan kaupungissa joku pahoinpidellään?
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1432 on: 05. 12. 2010 13:01 »
En ole paljoa väärässä jos epäilen kyseessä olevan viharikos Suomalaisa kohtaan, ja poliisen tiedotteen jälkeen en enää viitsi todeta kuinka oikeassa olin.
veritas odium parit.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1433 on: 05. 12. 2010 13:01 »
En ole paljoa väärässä jos epäilen kyseessä olevan viharikos Suomalaisa kohtaan, ja poliisen tiedotteen jälkeen en enää viitsi todeta kuinka oikeassa olin.

Minä taas olen sitä mieltä, että kaikki pahoinpitelyt tehdään vihan vallassa, riippumatta siitä, kuka teki, tai missä teki, tai milloin teki.

Sinullehan on tietenkin mannaa, jos mamu teki. Minä taas en näe siinä mitään uutista. Päinvastoin, olisin erittäin otettu, jos mamut eivät nahistelisi koskaan.

P.S. Olisi muuten Helin mukava joskus saada vähän lukea sinun motiiveistasi ja ajatuksistasi. Mitä sinä haet noilla lapsellisilla postauksilla? Jos kysymys olisi joistakin poikkeuksellisista tapauksista, voisimme ehkä päästä keskustelemaan asiasta, mutta kun kysymys on ihmisistä, jotka toimivat ihan samalla tavoin kuin kaikki muutkin ihmiset Suomessa.

Tähän mennessä en ole saanut lukea missään mistään poikkeavasta toiminnasta, tai tavasta elää. Enemmäkin olen saanut lukea lapsellista, ulkomaalaisten ihmisten demonisointia, aikuisilta ihmisiltä. Ei voi kun kysyä, mikähän teitä vaivaa?
« Last Edit: 05. 12. 2010 13:01 by Matseman »
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1434 on: 05. 12. 2010 18:06 »
Minulle taas Helinin motiivit ovat päivänselvät.  Helin on katsonut tulevaisuuteen ja käynyt Ruotsissa.  Meille asiat yleensä tulevat 5 vuoden viiveellä Ruotsia ajatellen.  Siellä kunniamurhat ovat arkipäivää.  Jos maahanmuuttoa ei saada hallintaan, ovat kunniamurhat meilläkin arkipäivää.  Tämä siis vain yksi räikeä esimerkki.  Helinin kuten monen maahanmuuttokriittisen ajatus ei ole rasistinen vaan kaukonäköinen.  Ei kukaan halua Ruotsin esimerkkiä jos se on vältettävissä.  Meillä on onnea, että pääsemme näkemään ikäänkuin 5 vuotta eteenpäin. 

Maahamme on jatkuvasti kautta historian tullut mamuja.  Maahanmuutto on ollut hallinnassa eikä ongelmia ole ollut.  Nämä ongelmat ovat nyt vasta ovella.  Meillä on myös esimerkkiä historiasta miten niiltä vältytään koska ongelmat alkoivat näkyä vasta sitten kun maahanmuutto ylitti hallintakynnyksen.

Maahanmuuttopolitiikka pitäisi uudelleenorganisoida ja ottaa oppia aiemmilta vuosikymmeniltä.  Jos Venäjä todellakin vetää enemmän kuin on tulijoita, niin mitään vahinkoa ei tapahdu jos virta hetkellisesti ohjataan toisaalle.  Kun tilanne on hallinnassa niin sitten avataan samoin kuin se oli ennen ongelmia.  Tämä olisi yksi tapa joka ei vielä edes sisällä shokkikoulutusohjelmaani.  Kun hanaa avataan lisää niin silloin tarvitaan shokkikoulutusohjelmaani.

Muistutan vielä, että Helinillä on näyttöä siten, että hän on työllistänyt mamun tai mamuja. 

Moni soittaa suutaan ja heiluttelee rasismikorttia mutta ei tee mitään mamujen hyväksi vaan pahentaa asiaa hyväksymällä hallitsemattoman maahanmuuttopolitiikan.

Paras teko mamujen aseman ja siten myös kantaväestön, on pysäyttää maahanmuutto ja yrittää sopeuttaa nyt maassa olevat kantaväestön kanssa eikä tilata lisää ongelmia.

Vanha sananlasku sano "Sitä saa mitä tilaa."

Mamuongelmat ovat aina itseaiheutettuja joten on väärin moittia mamuja ongelmista.  Pitikö ongelmia tehdä?  Oma vika.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7440
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1435 on: 06. 12. 2010 06:06 »


En millään haluaisi todeta , että mitä mä sanoin. Pohjalainen : Pohjanmaan poliisilaitos tutkii kahta pahoinpitelyä, jotka tapahtuivat lauantain ja sunnuntain välisenä yönä Olympiakorttelin läheisyydessä Vaasassa. Asian tutkinta on kesken, poliisi tiedottaa asiasta lisää myöhemmin.



Enkä minä taas - voiko olla mahdollista, että 50 000 asukkaan kaupungissa joku pahoinpidellään?


Ilmeisesti tässä on kyse samasta eli aluksi ilmoitettu pahoinpitely onkin yllättäen eskaloitunut joukkotappeluksi????

Poliisi keskeytti joukkotappelun Vaasassa

Julkaistu: 05.12.2010 18:55

"Pohjanmaan poliisilaitos tutkii kahta pahoinpitelyä, jotka tapahtuivat lauantain ja sunnuntain välisenä yönä Olympiakorttelin läheisyydessä Vaasassa. Asian tutkinta on kesken, eikä poliisi kerro asiasta enempää.

Pohjalaisen tietojen mukaan kyseessä oli suomalaisten ja ulkomaalaistaustaisten välinen yhteenotto, joka oli vaarassa kehittyä joukkotappeluksi. Poliisi sai kuitenkin tilanteen ajoissa hallintaan. Paikalla olivat kaikki vuorossa olleet poliisipartiot."

http://www.pohjalainen.fi/Article.jsp?article=539540&Title=Poliisi+keskeytti+joukkotappelun+Vaasassa

.


Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1436 on: 06. 12. 2010 08:08 »
Äkkiähän se Kari on oppinut miten asiat esitetään. Riittää kun vaihtaa kavereita ;-)


Minulle taas Helinin motiivit ovat päivänselvät.

 

Minulle ne taas eivät ole niin päivänselvät. Sillä jos kaikki huoli on maahanmuuttajissa, niin voidaan kysyä ovatko motiivit tosiaankin paremman maailman kehittämisessä, vai onko kysymys tarkoituksenhakuista ulkomaalaistan demonisoinnissa. En ole esim. koskaan pannut merkille, että Helin olisi ollut huolissaan jostain uhrista, tai uhreista. Helin ei myöskään koskaan kantanut huolta siitä, miten paljon pietarsaarelaiset aiheuttavat vahinkoa yhteiskunnalle, vaan hän on valinnut maahanmuuttajat, jotka ovat vain pieni vähemmistö. Suomessa voidaan tehdä murha joka päivä, mutta Helin näkee sen vain jos tekijällä on maahanmuuttajatausta.

Minulle tällainen on kapeakatseista ja lapsellista.

Quote
Meille asiat yleensä tulevat 5 vuoden viiveellä Ruotsia ajatellen.
 

Tämä ei pidä paikkaansa. Esim. uudet automallit tulevat Suomeen samaan aikaan, kuin Ruotsiinkin. Ja vielä vähemmän tämä pitää paikkansa kun on kysymys maahanmuuttajista. Ruotsilla oli jo kymmeniä vuosia pitkät perinteet maahanmuuttajista siinä vaiheessa, kun Suomi palautti vielä loikkareita Neuvostoliittoon, eikä ottanut vastaan maahanmuuttajia. Ei sen puoleen, ei ollut tulijoitakaan.
 
Quote
Siellä kunniamurhat ovat arkipäivää. 


Ei kannata liioitella asioita. Sinun ja Helinin kaltaisille tämä on ominaista. Mutta jos haluat pysyä asiassa, niin kerro miten arkipäivää. Miten monta kunniamurhaa Ruotsissa on todettu tänä vuonna?
Tiedän, että tämä on sinulle hankala kysymys, etkä halua siihen mielelläsi vastata, koska vastaus ei palvele sinun ja Helinin tarkoituksia.

Quote
Jos maahanmuuttoa ei saada hallintaan, ovat kunniamurhat meilläkin arkipäivää. 

Minusta hieman yksisilmäinen tapa nähdä asioita. Myös maahanmuuttajat sortuvat joskus veritekoihin. Aivan samalla tavalla kuin pietarsaarelaiset, tamperelaiset ja vaasalaisetkin joskus.  Ja jos Ruotsista puhutaan, niin myös siellä suomalaiset kunnostautuvat joskus veriteoissa.

Quote
Helinin kuten monen maahanmuuttokriittisen ajatus ei ole rasistinen vaan kaukonäköinen. 


Me tiedämme molemmat, että tämä ei ole totta. Helin on periaatteeltaan ulkomaalaisia vastaan, eikä hän pidä heistä. Minusta tämän myöntäminen olisi suoraselkäistä. En tosin usko, että Helinistä ja sinusta on siihen. Okei, voit rynnätä paikalle kiinalaisten pikkutyttöjen nimeen vannoen, mutta sen avulla et pese vielä kasvojasi tässä asiassa.

Peräänkuulutan siis rehellisyyttä, eikä asian kiertelyä millään "kaukonäköisillä" verukkeilla.

Quote
Ei kukaan halua Ruotsin esimerkkiä jos se on vältettävissä.

Mitä esimerkkiä? On selvää, ettei Ruotsin esimerkki ole käypää tavaraa jokaisessa asiassa. Mutta mitä tarkoitat?

Quote
Meillä on onnea, että pääsemme näkemään ikäänkuin 5 vuotta eteenpäin.
 

Ei. Viisi vuotta on niin lyhyt aika, ettei sen päälle voi juuri laskea muuta kuin auton osamaksuja.

Quote
Maahamme on jatkuvasti kautta historian tullut mamuja. Maahanmuutto on ollut hallinnassa eikä ongelmia ole ollut. 

Jokainen maahanmuuttoryhmä on tuonut myös tullessaan ongelmia. Esim. pakkoruotsi nähdään Suomessa yhä valtavana ongelmana. Romanien asiaa ei olla saatu vieläkään järjestykseen, vaikka aikaa on ollut sata vuotta jne.
Asia on Kari niin, että viime vuosikymmenien laajempi pakolaisten ja turvapaikanhakijoiden vastaanotto on tuonut esiin sen, miten lapsenkengissä maahanmuuttajien vastaanotto Suomessa todellisuudessa on. Paljon voitaisiin tehdä, mutta sen sijaan että kääritään hiat ylös, höpistään koko ajan hallitsemattomasta maahanmuutosta, hyysäämisestä, karkoittamisesta, tilastoista, jne.

Mitens se menikään se pessimisti/optimisti juttu...

Pessimisti kenkätehtailija:
Afrikassa ei tehdas kannata, koska siellä ei kukaan käytä kenkiä

Optimisti kenkätehtailija:
Afrikassa on tehtaalla tosi hyvät mahdollisuudet, kun kaikki kulkee vielä paljain jaloin.


Quote
Maahanmuuttopolitiikka pitäisi uudelleenorganisoida


Aina on tilaa uusille toimintamuodoille. Mutta onko yksittäistapauksilla herkuttelu eri keskustelupalstoilla sitä uudelleen organisointia? Ei ole, vaan sillä lietsotaan vain lisää vihaa ja pyritään demonisoimaan ulkomaalaiset omille lapsillekin.
Olet hypännyt PerSujen kelkkaan, mutta valitettavasti en ole saanut lukea sieltäpäin vielä yhtään järkevää sanaa. Pikemminkin kyse on veljessarjasta, jonka kaikki osapuolet höpisevät juuri noita samoja juttuja koko ajan ja uusi tulokas kopio innokkaasti isoilta pojilta.

Quote
ja ottaa oppia aiemmilta vuosikymmeniltä.
 

Meillä ei ole enää mahdollisuutta palata aiemille vuosikymmenille, vaan on katsottava eteenpäin. Eikä vain viittä vuotta, eikä kymmentäkään, vaan kymmeniä Kari. Neuvostoliitto oli joskus suljettu yhteiskunta. Suomi oli kamu ja YYA-sopimus se tärkein sopimus. Sen jälkeen ollaan tehty Geneven pakolaissopimus, liitytty EU:n ja vaihdettu Markka Euroon. Kaikki direktiivit tulevat Brysselistä yhteisen työn tuloksena ja yksi päämääristä on myös saada aikaan tasapaino maailmassa, myös kun on kysymys pakolaisuudesta. Suomi on yksi pieni osa tästä suuresta kokonaisuudesta, eikä paluuta aiemmille vuosikymmenille ole. Vai haluaisitko sinä takaisin syvään lamaan, jonka tuloksen sadat tuhannet suomalaiset jättivät kotimaansa töiden puutteessa?
Sillä haaveesi edellytttää EU:sta eroamista. Vaikka jäsenyyttä kritisoidaankin usein ja monesti tietenkin ihan aiheestakin, niin en jaksa kuitenkaan uskoa, että kukaan Suomessa haluaa tänä päivänä EU:n rajojen ulkopuolelle.

Quote
Jos Venäjä todellakin vetää enemmän kuin on tulijoita, niin mitään vahinkoa ei tapahdu jos virta hetkellisesti ohjataan toisaalle.
 

Venäjä on vain yksi maa monesta muusta, joka ottaa vastaan pakolaisia. Venäjän pakolaisten vastaanotto, tai rajojen sulkeminen ei vaikuta paljonkaan maailman pakolaisten turvapaikantarpeeseen.
Pakolaisvirta ohjautuu oikeastaan vain yhdestä syystä tänne pohjolaan - maat etelämmässä alkavat olla niin täynnä pakolaisia, ettei voida ottaa enää vastaan enempää. Tai voidaan, mutta heille ei voida tarjota elinehtoja. Jo nyt monessa maassa on seis. Mutta tämäkään ei auta, pakolaiset tuleva rajojen yli ilman lupaa. Ja silloin puhutaan suurista määristä. Esim. Marseillen ympäristössä, Ranskassa asuu pelkästään laittomasti yli 3 000 000 pakolaista, laillisten maahanmuuttajien lisäksi.

Mutta onhan se tietenkin selvä, että yksi olympiakorttelin tappelu on ikävä juttu.

Quote
Kun tilanne on hallinnassa niin sitten avataan samoin kuin se oli ennen ongelmia. 


Tilanne on hallinnassa. Mutta ylempääkin voi lukea, tilannetta liioitellaan helposti ja kunniamurhista tulee näille liioittelijoille arkipäivää. Nähdään raiskaajia joka nurkalla ja rikollisia, joiden tekijöitä yhdistää vain ulkomaalaistausta.

Milloin voimme nähdä esim. PerSuilta jotain konkreettisia ehdotuksia rikollisuuden torjumiseen yleensäkin? Onko maahanmuuttopolitiikka ratkaisu kaikkeen?

Kannat huolta naapureistasi.
Ruotsissa Ruotsidemokraatit marssivat torvisoittokunnan kera valtiopäiville. Puolueen keulakuva, Jimmie Åkesson kertoi, että hän on omistanut elämästään puolet kertoakseen Ruotsin kansalle, miten turmiollista maahanmuutto on. Nyt hän on päässyt töihin ja vaaleista on pian puoli vuotta.

Eikä ole ollut aikoihin niin hiljaista Ruotsidemokraatien leiristä.

Tämä on hyvä pitää mielessä myös Suomessa, vaalien jälkeen, kun mitään ei tapahdukaan, sillä myös PerSujen on Kari asetuttava tämän päivän tasolle, eikä haikailu Neuvostoaikoihin auta. Tämä sopeutuminen saattaa ottaa teiltäkin aikaa. 

Quote
Tämä olisi yksi tapa joka ei vielä edes sisällä shokkikoulutusohjelmaani

Kari, ihan totta. Kukaan ei ota tätä vakavasti.

Quote
Kun hanaa avataan lisää niin silloin tarvitaan shokkikoulutusohjelmaani.

Ei rikollisia voi kouluttaa. Ja kunniallisille ihmisille kysymyksessä on rahantuhlaus ja päivänselvien asioiden tyhjää toitotusta.

Quote
Muistutan vielä, että Helinillä on näyttöä siten, että hän on työllistänyt mamun tai mamuja. 


Entäs sitten?

Quote
Moni soittaa suutaan ja heiluttelee rasismikorttia mutta ei tee mitään mamujen hyväksi vaan pahentaa asiaa hyväksymällä hallitsemattoman maahanmuuttopolitiikan.

Moni soittaa suutaan ja kerjää sitä rasismikorttia.

Quote
Paras teko mamujen aseman ja siten myös kantaväestön, on pysäyttää maahanmuutto ja yrittää sopeuttaa nyt maassa olevat kantaväestön kanssa eikä tilata lisää ongelmia.

Henkilökohtaisesti en usko, että maahanmuuttoa voi tänä päivänä pysäyttää. Mahdollisesti vähentää. Mutta toimenpiteitä on paljon, paljon.

Quote
Vanha sananlasku sano "Sitä saa mitä tilaa."

Täsmälleen. Silloin ei ole hyvä, jos kaikki ruuti panostetaan taaksepäin menoon. Vaan siinä tulee käymään samalla tavalla kuin romaanien kanssa. Puhutaan vaan, ei edes yritetä saada heitä sisään yhteiskuntaan ja ihmetellään sitten 50 vuoden kuluttua että miksi yhä näin?

Quote
Mamuongelmat ovat aina itseaiheutettuja joten on väärin moittia mamuja ongelmista.  Pitikö ongelmia tehdä?  Oma vika.

Tässä olen kanssasi samaa mieltä.

Lopuksi, voidaanko Kari sopia, että tuo sinun shokkihoitosi on loppunkäsitelty meidän välillämme? Näin siksi, kun tämä tulee myös jäämään vain sinun jutuksi.

Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1437 on: 06. 12. 2010 09:09 »
On valheellista olettaa ettenkö olisi koskaan uhrin puolella, asia on juuri päinvastoin noissa viikonlopun Vaasan tapahtumissa jossa Suomalaiset joutuivat hyökkäyksen kohteeksi ja yksi uhreista menetti silmänsä ja sokeutui . Kun tälläinen mamujen harjoittama toiminta tuntuu nyt leviävän niin olen kovastikin huolissani.
veritas odium parit.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1438 on: 06. 12. 2010 09:09 »
On valheellista olettaa ettenkö olisi koskaan uhrin puolella, asia on juuri päinvastoin noissa viikonlopun Vaasan tapahtumissa jossa Suomalaiset joutuivat hyökkäyksen kohteeksi ja yksi uhreista menetti silmänsä ja sokeutui . Kun tälläinen mamujen harjoittama toiminta tuntuu nyt leviävän niin olen kovastikin huolissani.

Ei tässä ole kysymys olettamisesta, vaan siitä mitä sinä tänne kirjoitat. Tähän mennessä olet operoinut tasolla, jolla saa lukea maahanmuuttajien tekemistä rikoksista ym. toilailuista, mutta et kanna huolta uhreista. Kaikki ruuti sinulta on negatiivista demonisointia maahanmuuttajia kohtaan. Mitenkä se siis pitäisi olettaa, ellei sen perusteella mitä sinä tänne suollat?
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #1439 on: 06. 12. 2010 13:01 »
Tuplana...
« Last Edit: 06. 12. 2010 14:02 by Matseman »
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas