Author Topic: Mamu-uutiset  (Read 575051 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Re: Mamu-uutiset
« Reply #120 on: 15. 01. 2010 09:09 »
Kivimäki tarinoi
Quote
Odottaisin todellakin (edes moderaattorilta) vaasalaiselta kaupunkifoorumilta keskustelua, missä eri näkökannat tulisivat esiin. Yksipuolista maahanmuuton aiheuttamia ongelmia arvostelevia kirjoituksia ovat muutkin forumit (esim. suomi24) pullollaan.

Olen osittain samaa mieltä ja  olen harva joka on reilusti pakolaisten puolella mutta kukaan ei nimitä minua  "pakolaisten hyysääjäksi" koska olen reilusti "elintasopakolaisuutta" vastaan, mitä vastaan kaikkien pitäisi olla sillä ei elintasopakolainen ole se joka apua tarvitsee ja josta tässäkin yhteydessä puhutaan.  Samaan hengenvetoon, jossa Kivimkäki odottaisi keskustelua (edes moderaattorilta) hän ehdottaa seuraavaa.

Kivimäki tarinoi
Quote
Mielestäni Lajusen pitäisi harkita ei vaan 3 kuukauden taukoa, vaan kokonaan pidättäytymistä maahanmuuttokeskustelusta. Ihan vaan sen takia, että hän ”julkkismoderaattori”, kuten hän itse asian ilmaisi. Hän on moneen kertaan todennut, ettei täällä ole yhtään rasistista kirjoitusta. Ei ihme, että keskustelu on mitä on.

Nämä kaksi asiaa eivät oikein "loksahda kohdalleen" joten  ole ystävällinen ja tarkenna haluatko
Quote
keskustelua (edes moderaattorilta)
vai
Quote
"Lajusen pitäisi harkita ei vaan 3 kuukauden taukoa, vaan kokonaan pidättäytymistä maahanmuuttokeskustelusta."

Otan mielelläni kirjoittajien toiveet huomioon mutta tällaisessa se on hieman vaikeata.

Kiitos kaikille hyvistä mielipiteistä.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Professional

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 4930
  • Yhtä köyttä Yhdistykset Siperiaan.
    • View Profile
Re: Mamu-uutiset
« Reply #121 on: 15. 01. 2010 09:09 »
......
 mutta 80-luvun loppupuolella etelän virkaeliitti (kts. Original Wiik yllä) voimisti pyrkimyksiään saada halvan työvoimareservin aikaan, ja alettiin ylistää monimuotoisuutta ja kulttuurivaihtoa. Samalla uskonnoksi korotettu markkinaliberalismi yksilöpalvonnassaan pilasi koulutuksen ja kasvatuksen. Yleinen rappio alkoi.

.............

Ten points realismista.

Jota ilmentää tänäkin päivänä yhä enenevästi pelkkiin tilastoihin keskittyvä työvoimapolitiikkamme
kuin myöskin räjähdysmäisesti kasvaviin ammattityöttömiin ja myös perusturvaan siirtyvien
työkykyisten kansalaisten armaada.

    Varsinainen kulttuurivaihdon afrikantähti.

    Halleluja.

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Re: Mamu-uutiset
« Reply #122 on: 15. 01. 2010 09:09 »
Kivimäki tarinoi
Quote
Odottaisin todellakin (edes moderaattorilta) vaasalaiselta kaupunkifoorumilta keskustelua, missä eri näkökannat tulisivat esiin. Yksipuolista maahanmuuton aiheuttamia ongelmia arvostelevia kirjoituksia ovat muutkin forumit (esim. suomi24) pullollaan.

Olen osittain samaa mieltä ja  olen harva joka on reilusti pakolaisten puolella mutta kukaan ei nimitä minua  "pakolaisten hyysääjäksi" koska olen reilusti "elintasopakolaisuutta" vastaan, mitä vastaan kaikkien pitäisi olla sillä ei elintasopakolainen ole se joka apua tarvitsee ja josta tässäkin yhteydessä puhutaan.  Samaan hengenvetoon, jossa Kivimkäki odottaisi keskustelua (edes moderaattorilta) hän ehdottaa seuraavaa.

Kivimäki tarinoi
Quote
Mielestäni Lajusen pitäisi harkita ei vaan 3 kuukauden taukoa, vaan kokonaan pidättäytymistä maahanmuuttokeskustelusta. Ihan vaan sen takia, että hän ”julkkismoderaattori”, kuten hän itse asian ilmaisi. Hän on moneen kertaan todennut, ettei täällä ole yhtään rasistista kirjoitusta. Ei ihme, että keskustelu on mitä on.

Nämä kaksi asiaa eivät oikein "loksahda kohdalleen" joten  ole ystävällinen ja tarkenna haluatko
Quote
keskustelua (edes moderaattorilta)
vai
Quote
"Lajusen pitäisi harkita ei vaan 3 kuukauden taukoa, vaan kokonaan pidättäytymistä maahanmuuttokeskustelusta."

Otan mielelläni kirjoittajien toiveet huomioon mutta tällaisessa se on hieman vaikeata.

Kiitos kaikille hyvistä mielipiteistä.

Mielestäni moderaattori voi osallistua keskusteluun vain sillä ehdolla, ettei asetu jyrkästi joitain mielipiteitä vastaan. Mallia voi ottaa vaikkapa Parkkarin kirjoituksista.
Kolmen kuukauden tauko tekisi aluksi hyvää, jotta pääsisit irti edes tuosta Niskanen syndroomasta. Katsotaan nyt maltatko ”mielelläsi noudattaa kirjoittajan toiveita”.

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7438
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Re: Mamu-uutiset
« Reply #123 on: 15. 01. 2010 13:01 »
Ei tunnu ihan oikein että täällä joku esittää kaikkitietävää isää  ja suosittelee jäähyä muille, jotka sentään esiintyvät asiallisesti. Suomen maahanmuuttopolitiikka on nyt kerta kaikkiaan aivan päin prinkkalaa, ja jokaisella, jolle oikeus, kohtuus ja isänmaa ovat tärkeämmät kuin keinottelu ja saivartelu, on oikeus ja velvollisuus puhua. Ministeri Thors ei ansaitse minkäänlaista puolustusta.

Asiaan löyhästi liittyen toimittaja Sarvamaa kirjoittaa juuri näistä kaikkitietävistä "humanisteista" jotka ovat ensimmäisenä suita tukkimassa ja kaasuhanoja avaamassa :

Halme, Hazard ja demokratia

"Suomessa elää ja voi hyvin ns. ”kulttuuri-intellektuellien” piiri. Hazardin kirjoitus on ansiokas vain ja ainoastaan yhdestä syystä; hän paljastaa julkisesti ne ihmismielen alhaisimmat syöverit, joissa monet näistä ihmisistä kieriskelevät.

Tiedän ja tunnenkin aivan liian monta tämän lajin edustajaa. He esiintyvät suurina humanisteina, mutta olisivat mielenlaadultaan kelvanneet erinomaisesti esimerkiksi juutalaisten tuhoamisleirien kaasuhanan vääntäjiksi.

Jos olisin pelkoon taipuvainen, pelkäisin totisesti enemmän Kaarina Hazardiin törmäämistä Helsingin yössä kuin Tony Halmeen moukarinyrkkiä - vaikka Halme vielä eläisi.

Sillä kun sydän ja mieli käyvät kaarinahazardimaisella tavalla ihmisen kimppuun, on siitä hyvyys kaukana"

http://petrisarvamaa.blogit.uusisuomi.fi/2010/01/13/halme-hazard-ja-demokratia/

.


Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Re: Mamu-uutiset
« Reply #124 on: 16. 01. 2010 10:10 »
Ihmetystä on kansalaisilla herättänyt , että mikä kumma noita turvapaikanhakijoita vetää tänne kylmään ja rasistiseen maahan. Uusi Suomi uutisoi tänään asiasta joka on ollut tiedossa jo pitkään : Suomi maksaa turvapaikanhakijoille enemmän tukia kuin muut EU-maat, kertoo Aamulehti. Suomen anteliaisuus käy lehden mukaan ilmi sisäministeriön teettämästä selvityksestä.Viisihenkinen perhe saa Suomessa ilmaisen majoituksen lisäksi toimeentulotukea 1277 euroa kuussa. Ruotsissa sama perhe saisi kuukausittain 531 euroa.
Saksassa, Italiassa ja Iso-Britanniassa heille ei annettaisi käteistä rahaa lainkaan, mutta he saisivat valtiolta majoituksen lisäksi ilmaista ruokaa.Suomessa vastaanottokeskus maksaa myös turvapaikanhakijoiden välttämättömän terveydenhuollon, josta voi koitua isot kulut.
veritas odium parit.

VIC20

  • Guest
Re: Mamu-uutiset
« Reply #125 on: 16. 01. 2010 18:06 »
Uusi Suomi uutisoi tänään asiasta joka on ollut tiedossa jo pitkään : Suomi maksaa turvapaikanhakijoille enemmän tukia kuin muut EU-maat, kertoo Aamulehti.

Kummallista, että rahan jakamisen annetaan jatkua, vaikka sitä vastustavat suomalaisten selvä enemmistö eivätkä tunnu edes pakolaiset olevan kovin tyytyväisiä tämän uutisen mukaan:

http://www.ts.fi/online/lahialue/103272.html

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7438
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Re: Mamu-uutiset
« Reply #126 on: 16. 01. 2010 23:11 »
Uusi Suomi uutisoi tänään asiasta joka on ollut tiedossa jo pitkään : Suomi maksaa turvapaikanhakijoille enemmän tukia kuin muut EU-maat, kertoo Aamulehti.

Kummallista, että rahan jakamisen annetaan jatkua, vaikka sitä vastustavat suomalaisten selvä enemmistö eivätkä tunnu edes pakolaiset olevan kovin tyytyväisiä tämän uutisen mukaan:

http://www.ts.fi/online/lahialue/103272.html

Nythän jo pääministerikin siteerasi Halmetta näissä turvapaikkaongelmissa

Halmeen kuolema aiheutti ilmeisesti hetkellisen katkoksen mamujen kulttuuri ihastuskirjoituksissa päälehdissä ja tämähän oli kulttuuristalinisteille punainen vaate joten armottomat ja ihmisarvoa arvostamattomat kulttuurihumanistit kävivät heti vastahyökkäykseen jossa vainajien muistoakaan ei tarvitse enää kunnioittaa

Tämä on mahdollista vain Suomessa

.


eklu

  • Guest
Re: Mamu-uutiset
« Reply #127 on: 19. 01. 2010 16:04 »
Somalimiehen kirje veljelleen kotimaahansa..


Rakas velini! Nyt päättänyt minä kirjoittaa kotiin minun suku.
Minä ollut monta vuotta Suomessa nyt. Minä voin hyvä.
Oikein hyvä. Se on kaksi vuotta kun kirjoittanut viimeksi. Ei hyvä.
Kuinka iso on meidän perhe nyt. Kun minä matkustanut kotoa meitä 89 yhteen laskettu.Teitä paljon enemmän nyt. Luulen minä.

Minä hankkinut oma perhe. Suomalainen nainen. Hän olla hyvä.
Oikein hyvä. Hän saada lapsi ja minä saada raha Suomen valtio.
Hän saada taas lapsi ja minä saada taas raha Suomen valtio.
Sitten minä väsyä. Minun lääkäri sano minulle. Ei niin paljon työtä.
Minä toimessa nyt Sairasvakuutuskassa. Hyvin hyvä firma.
Haarakonttoria yli koko Suomi. Ei paljon työtä, vaan saada rahaa.
Joskus minä työssä toinen suomalainen firma. Sosiaalitoimisto,
iso firma konttoria joka puolella Suomi. Helppo työ, vain saada raha.

Suomi kansa hyvä, mutta vähän tyhmä.
Ei saada pitää vuohi tai kana asunnossa, se olla tyhmä mitä.
Suomi miehet kummallisia. Ne vain tekee työ aina. Minä ei ymmärtää. Suomi mies ei sanoa mitä jos minä käydä tervehtiä hänen vaimo.
Hän sanoa demokratia. Hän ei tulla hulluksi. Hän vain tulla hulluksi,
jos vuohi tai kana asunnossa. Hän ei olla viisas.

Vain nuori suomimies pystytukka ei pidä minä katsomassa hänen tyttö, sanoa minä raiskata tyttö, riehuu kovasti.
Sillon tule poliisi korjaa pois nuori rähinämies. Suomi turvallinen maa. Oikein hyvä.

Minulla hyvin hieno asunto. Me vain ulkomaalainen,
joilla olla hieno asunto. Ne olla kallis, Suomi mies ei ansaita niin paljon raha kuin me. Hänellä vain paljon työ.
Koko päivän hän ansaita hyvin vähän rahaa joka menee valtiolle,
joka antaa raha minun firma. Se olla hyvin hyvä.
Jos ei pidä tapetti väri tai keittiö kaappi, vain sutata tapetti ja potkia mäskä koko kaappi. Kaupunki lähettä mies laittama uusi hieno.
Turku kaupunki hyvä. Saada palkinto pakolainen hoitamisesta.
Ei turha. Paljon antelias.

Minu mieli koko meidän suku tulla Suomi.
Te vain homma lentolippu kaikille.
Te kätke liput Sosiaalitoimisto maksaa kun te tulee.
Suomi paljon kylmä mut lämmin vaatteet.
Valtio anta pakolainen lapset Luhtahaalarit. Luhta hyvä merkki.
Oikein hyvä. Suomalainen ei vara ostaa Luhta haalari.
Ainoa valkoinen kun varaa pitää Luhta vaate Don Johnson, mutta hänkin ulkomaalainen. Meillä aikuisilla myös tyylikkäät vaatteet.
Pitää olla tyylikkäät kun istua paljon kahviloissa.
On hyvä me istuu kahviloissa kun suomalaiset ei ehdi. Oikein hyvä.

On ajateltu hyvin ulkomaalainen Turussa,
kun laitettu lasikatot talojen ylle. Ei meille koskaan kylmä katukahvilassa Ne rakentaa uusi suuri taloja täällä joki ranta.
Se tulee paljon kalliiksi niin me voida saada se koko perheelle.
Jos vain me asua siinä voi pitää vuohia ja kanoja parvekkeella.
Se olla hyvä mitä.

Mikään suomalainen perhe ei varaa asua siinä,
niin me saada se. Minä aamulla puhua minun firma kanssa tästä.
Minä toivoo te kaikki tulla. Te nyt varmaan 125 perheessä nytte.
Niin te olla kaikki Tervetulla Suomi Turkuun.

Veljesi Ibranam

Harri Niskanen

  • Guest
Re: Mamu-uutiset
« Reply #128 on: 19. 01. 2010 23:11 »
Moderaattori edit:  Ole niin ystävällinen ja siirrä allaoleva kirjoituksesi kohtaan "Asiat jotka ilostuttaa."
Tänne mamu-uutisia. 

Moderaattori 3.


Lisää suomalaisten vitsinikkarien tekstejä löytää täältä:

http://www.mankeli.com/
« Last Edit: 20. 01. 2010 06:06 by Moderaattori »

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Re: Mamu-uutiset
« Reply #129 on: 20. 01. 2010 08:08 »
Pitää ihmetellä moderoinnin sensurointilinjaa. En tiedä mitä mitä Niskanen tuossa oli kirjoittanut, kun mode on päättänyt suositella jutun siirtämistä ”asiat jotka ilostuttaa” otsikon alle. Ilmiselvästi siinä on kuitenkin kommentoitu eklun aikaisempaa kirjoitusta. Moderaattori on siis katsonut ettei Niskasen juttu (vaikka se on ilmiselvästi vastaus eklulle) kuulu tämän otsikon alle.

Moderaattori ei ole lainkaan katsonut aiheelliseksi puuttua siihen, että mamu-uutisten alla nimimerkki Eklu levittää suomalaisen maahanmuuttoon kriittisesti suhtautuvan henkilön laatimaa mielikuvitustarinaa. Itse olen ko. netissä kiertävän jutun lukenut muissa yhteyksissä jo kuukausia sitten.
 
Kysymys ei todellakaan ole oikeista mamu-uutisesta. Luulisi moderaattorinkin jutun läpi luettuaan asian ymmärtäneen. Jos kerran moderoimaan sillä perusteella aletaan, ettei juttu ole oikean otsikon alla, olisi se pitänyt mielestäni aloittaa eklun levittämästä kiertokirjeestä.

Moderaattori edit:  Raja kulkee aina jossain.  Se ei aina ole siinä missä sen itse haluaisi.
 
Allaolevasta voi saada käsityksen, että tekstiä olisi muokattu moderaattorin toimesta.  Tekstiä ei ole muokattu vaan allaoleva ilmoitus tulee siitäl, että moderaattori vastasi kirjoituksen sisällä.
« Last Edit: 21. 01. 2010 10:10 by Moderaattori »

Harri Niskanen

  • Guest
Re: Mamu-uutiset
« Reply #130 on: 20. 01. 2010 09:09 »
Moderaattori edit:  Ole niin ystävällinen ja siirrä allaoleva kirjoituksesi kohtaan "Asiat jotka ilostuttaa."
Tänne mamu-uutisia. 

Moderaattori 3.


Lisää suomalaisten vitsinikkarien tekstejä löytää täältä:

http://www.mankeli.com/


Nimimerkki "eklun" tänne kopioima somalimiehen kirje veljelleen ei ole mamu-uutinen, vaan ilmiselvästi suomea hyvin osaavan tekstinikkarin tekele. Mamu-uutinen on kai se, ettei teksti ole aito.

Mitään tekstiä ei ole sensuroitu.

Minä en siirrä yhtään mitään, varsinkaan en "Asiat jotka ilostuttaa"-vitjaan. Tämä ei ole ilostuttava asia.


Offline Roy Rabb

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1289
    • View Profile
    • Music Mega
Re: Mamu-uutiset
« Reply #131 on: 20. 01. 2010 09:09 »

En näe mitään väärää moden ratkaisussa. Eklu käsitteli mamuja mutta Niskanen vitsejä yleensä. Vitsejä ja satiireja on aina ollut. "Suuri isä" joka tietää kaiken ja on lukenut kaiken jo aikoja sitten jakelee kyllä neuvoja kaikkiin suuntiin. Minä en ole aikaisemmin nähnyt tuota hauskaa juttua.

Todelliset rasistit ovat ne jotka toimivat suurpääoman renkeinä ja huokuttelevat ihmisiä tänne kärsimään, muodostamaan työvoimareserviä, alentamaan palkkatasoa, kurjistamaan oloja.

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Re: Mamu-uutiset
« Reply #132 on: 20. 01. 2010 09:09 »
Jos viestissä mainitaan sana "vitsinikkari" suosittaa moderaattori viestin siirtoa otsikon "asiat jotka ilostutta" alle. Kun taas itse vitsikirjoitus ei aiheuta modessa mitään reaktiota. Tottakai se kuuluu myös muualle kuin mamu-uutisiin.
Voi hyvä sylvi tätä moderoinnin tasoa.

Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Re: Mamu-uutiset
« Reply #133 on: 20. 01. 2010 15:03 »
Monta kertaa kun lukee uutisia ja erilaisia tutkimuksia niin tulee eittämättä vahva tuntu , että kyllä tässä ollaan lukemassa vitsikirjaa. Ruotsin kansanterveyslaitoksella on tutkittu kansallisten vähemmistöjen terveydentilaa ja kas kas mikä vaivaakaan esim romaneja heidän terveydentilaan vaikuttaa heidän elämäntilanteensa, jota leimaa korkea työttömyys. Romaninaiset taas kokevat paljon stressiä, joka johtuu töiden runsaudesta , no todettakoon tässä selkeyden vuoksi kyseessä olikin tietysti kotityöt.Miespuolisilla romaneilla viina virtaa runsaasti ja kärsivät myös peliriippuvuudesta lieköhän totopelit sitä ei kerrota.
http://www.fhi.se/sv/Aktuellt/Nyheter/Halsosituationen-bland-de-nationella-minoriteterna/
Jos jostain kumman syystä meillekkin noita minareetteja rakennetaan niin niitä seuraa myös pian muslimikoulujen aloitus, ja siinä ollaan taas sellaisen pulman edessä kuin lasten pieksäminen ja ruumiillinen kuritus meillä kun ei saa antaa edes tukkapöllyä.Muslimien pelossa brittiviranomaiset eivät ole suostuneet kieltämään muslimikouluja pieksemästä oppilaitaan.
http://www.dailymail.co.uk/news/article-1243871/Double-standards-row-Ed-Balls-refuses-ban-smacking-mosque-schools-avoid-upsetting-Muslim-sensitivities.html#ixzz0cr1aH96Q
« Last Edit: 20. 01. 2010 15:03 by Risto Helin »
veritas odium parit.

Offline Roy Rabb

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1289
    • View Profile
    • Music Mega
Re: Mamu-uutiset
« Reply #134 on: 20. 01. 2010 16:04 »
Kuljin tänään kymmenen asteen pakkasessa torilla, ja kas siinä istui säälittävä kerjäläismummo. Annoin hänelle 30 centtiä (tiedän tiedän, liian vähän tietenkin).

Jotakin viranomaista pitäisi voida asettaa vastuuseen heitteillejätöstä!  Hän on EU-kansalainen!

EU houkuttelee kaikkia lupaamalla paratiisin oloja... Vale, Emävale, EU-vale.

Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Re: Mamu-uutiset
« Reply #135 on: 20. 01. 2010 16:04 »
Tuossa tilanteessa oli ainoastaan säälittävää tuo kylmyys sillä kylmä totuushan on se , että tuo mumma kuittaa toimeentulotukea aivan siinä missä Suomalaisetkin.
veritas odium parit.

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Re: Mamu-uutiset
« Reply #136 on: 20. 01. 2010 16:04 »

En näe mitään väärää moden ratkaisussa. Eklu käsitteli mamuja mutta Niskanen vitsejä yleensä. Vitsejä ja satiireja on aina ollut. "Suuri isä" joka tietää kaiken ja on lukenut kaiken jo aikoja sitten jakelee kyllä neuvoja kaikkiin suuntiin. Minä en ole aikaisemmin nähnyt tuota hauskaa juttua.

Todelliset rasistit ovat ne jotka toimivat suurpääoman renkeinä ja huokuttelevat ihmisiä tänne kärsimään, muodostamaan työvoimareserviä, alentamaan palkkatasoa, kurjistamaan oloja.

Kysymys ei ole rasismikeskustelusta vaan moderoinnista.

Onko tehty ratkaisu ymmärrettävä niin, että sekä moderaattori että Roy Rabb pitävät mamuvitsejä uutisina (mamu-uutiset), mutta muita vitsejä ilostuttavina asioina.(Asiat jotka ilostuttavat)   
Kaiken lisäksi tuolta Niskasen linkistä olisi myös lisää mamuvitsejä, joten miksei se moderaattorille yhtä hyvin kelvannut.

Ei kai vain mode ottanut tuota juttua totena ?   Pikkasen skarppaamista moderointiin. 

Äläkä siirrä mode tätä mihinkään, koska jossain aloitettu keskustelu pitää mutenkin pystyä käymään loppuun.Jos jotain siirretään, täytyy se olla asian aloittajan teksti (tässä tapauksessa eklu), ei sitä kommentoivan.

Moderaattori

  • Guest
Re: Mamu-uutiset
« Reply #137 on: 20. 01. 2010 17:05 »
Jokaisessa vitjassa keskustellaan otsikon mukaisista asioista. Tämä siksi, että keskusteluja on helpompi lukea.
Tämä vitja on tarkoitettu mamu-uutisille ja niiden kommentoinnille, moderointia koskeva keskustelu käydään tässä: Moderaattorin toimenkuva, mukaanlukien toiminta foorumilla - vitjassa.

Moderaattori 1.



Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Re: Mamu-uutiset
« Reply #138 on: 20. 01. 2010 17:05 »
Neiti 7 v sanoi että,
-. nämä on lasten asioita nämä ei kuulu aikuisille.

Ei näitä asioita pidä niin vakavalla naamalla toimittaa, ettei huumorin pilkettä ole silmäkulmassa.
Mun tykönä kävi maahanmuuttajia, ei siinä kuinkaa käyny. Juotihin yhdes kaffia silimät kiinni, niinku lehemät hauret vettä ja kastettihin välillä ankkastukkia. Kyllä minä olen makiasti nauranu kun joillakin on alkanu pyöriä sukat jaloos
kun ne yritti mua vaientaa. Kaikkein hauskin juttu oli, että minä muistutan mexicolaista maantierosvoa.
Ja tiettäkö mitä tapahtuu? Lesket ja vanhatpiiat alkoi yöllä soittelemaan.

Eli kun jotakin keskustellaan, nyt mamuista, annetaan moderaattorin touhuta, ei me omisteta tätä
infoa. Jatketaan keskustelua

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Re: Mamu-uutiset
« Reply #139 on: 20. 01. 2010 18:06 »
Jokaisessa vitjassa keskustellaan otsikon mukaisista asioista. Tämä siksi, että keskusteluja on helpompi lukea.

Kai minä sen ymmärrän. Mutta sitä en ymmärrä, että moderaattori alkoi huomauttaa asiasta vasta Niskasen viestin kohdalla, vaikka ohi otsikon mentiin juuri edellisessä viestissä, johon Niskanen viittasi (eklu).

Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Re: Mamu-uutiset
« Reply #140 on: 20. 01. 2010 18:06 »
Ihan turhaa itkeä moderoinnista , melotaan vain sitä vettä mikä on kanootin alla. Olen ollut siinä toivossa , että vieraille kulttuureille olisi syytä opettaa meidän kulttuuria ja tapoja no nyt näyttää tuokin toive olevan turha. Turun Sanomat uutisoi näin: Varissuon ja Runosmäen kirjastoihin rakennetaan elämyksellinen somalikulttuurista kertova tila. Tilat ovat avoinna Varissuon kirjastossa 1–12. helmikuuta sekä Runosmäen kirjastossa 15–19. helmikuuta. Tilan maisema, äänet ja esineet johdattelevat kävijää somalikulttuuriin. Tilassa somaliohjaaja opastaa vierailijoita. Tilan tavoitteena on perehdytää kävijöitä somalikulttuuriin ja edistää kulttuurien välistä ymmärrystä. Kulttuuritilan ideana on myös vahvistaa somaleiden, erityisesti lasten ja nuorten, oman kulttuurin tuntemusta. Tilaan vastaanotetaan mm. päiväkoti- ja koululaisryhmiä ja myös aikuisryhmiä. Lisäksi ovet ovat päivittäin avoinna kaikille kirjaston kävijöille.Somali-tilan aloitteentekijänä on Varissuon kirjasto-toimintakeskus -työryhmä, joka pyrkii kehittämään Varissuon kirjastosta yhteisöllistä toimintakeskusta.





veritas odium parit.

Moderaattori

  • Guest
Re: Mamu-uutiset
« Reply #141 on: 20. 01. 2010 21:09 »
Pitää ihmetellä moderoinnin sensurointilinjaa. En tiedä mitä mitä Niskanen tuossa oli kirjoittanut, kun mode on päättänyt suositella jutun siirtämistä ”asiat jotka ilostuttaa” otsikon alle. Ilmiselvästi siinä on kuitenkin kommentoitu eklun aikaisempaa kirjoitusta. Moderaattori on siis katsonut ettei Niskasen juttu (vaikka se on ilmiselvästi vastaus eklulle) kuulu tämän otsikon alle.

Sellaiset perustelut kuin "en tiedä" on syytä jättää perustelematta.

Olisi hyvä jos kirjoittaja edes lukisi mitä kommentoi. 

Harri Niskanen linkitti vitsisivun Mamu-uutiset osioon.  Täällä käsitellään Mamu-uutisia.  Ei vitsejä elleivät ne sitten edes pikkuisen sivua asiaa. 


Minä en siirrä yhtään mitään, varsinkaan en "Asiat jotka ilostuttaa"-vitjaan. Tämä ei ole ilostuttava asia.

Harri Niskaselle moderaattorin huomautus siirtokehoituksen laiminlyönnistä.

Meidän ei ole tarvinnut laatia kaavaa miten toimia joten Moderaattori 3 voi toimia siten, että
Huomautus, varoitus, toinen varoitus, määräaikainen bannaus,  pidempi määräaikainen bannaus ja loppua ei kai pysty enää määrittämään mutta saattaa vaatia kirjoittajalta joka kerta eri koneen käyttöä ja onnistuu vain kertaluontoisesti jos silloinkaan.

Moderaattori 3.
« Last Edit: 21. 01. 2010 07:07 by Moderaattori »

Offline korkokengät

  • Vakituinen
  • **
  • Posts: 65
    • View Profile
Re: Mamu-uutiset
« Reply #142 on: 21. 01. 2010 08:08 »
Moderaattori edit:  Ole niin ystävällinen ja siirrä allaoleva kirjoituksesi kohtaan "Asiat jotka ilostuttaa."
Tänne mamu-uutisia. 

Moderaattori 3.


Lisää suomalaisten vitsinikkarien tekstejä löytää täältä:

http://www.mankeli.com/


Tuo  moderaattorin kehotus ja asiasta antama huomautus antaa minulle vaikutteen, että moderointi ei oli puolueetonta.

Niskasesn vastaus oli täysin asiallinen ja edelliseen viestiin liittyvä.

Olen saanut ikävän vaikutelman, että palsta suosii muukalaisvihamielistä kirjoittelua.


Quote
Rasististen ja muukalaisvihamielisten tekojen kriminalisointia halutaan selkeyttää ja laajentaa. Oikeusministeriön työryhmän mielestä myös rangaistuksia pitäisi koventaa.

Tiistaina oikeusministeri Tuija Braxille (vihr.) luovutetun ehdotuksen tavoitteena on muun muassa saattaa voimaan Euroopan neuvoston tietoverkkorikoksia koskevan sopimuksen rasisminvastainen lisäpöytäkirja ja panna kansallisesti täytäntöön EU:n rasismin torjuntaa koskeva puitepäätös.

Rasistisena rikosta pidetään silloin, kun teko kohdistuu ihonvärin, syntyperän, kansallisen tai etnisen alkuperän mukaan määräytyvään ryhmään tai sen jäseneen. Rasistisesta motiivista tehdyt rikokset ovat jo nykyisin Suomessa rangaistavia ja rasistinen vaikutin voidaan ottaa huomioon rangaistusta koventamisperusteena.

Keskeinen rangaistussäännös, kiihottaminen kansanryhmää vastaan, on työryhmän mielestä kuitenkin jo osin vanhentunut ja sen soveltaminen tietoverkoissa tapahtuviin toimintoihin voi olla ongelmallista. Myös koventamissäännökset ovat osin tulkinnanvaraisia.

Ehdotuksen mukaan kiihottamisrikossäännöksessä mainittaisiin uutena tekotapana yleisön saataville asettaminen. Näin työryhmä varmistaisi, että rikosnimike soveltuu muun muassa linkkien avaamiseen rasistista kiihottamista sisältäville saiteille.

Uusi säännös joukkotuhontaan kehottamisesta

...

Kiihottamisrikosta koskevassa säännöksessä täsmennettäisiin sananvapauden suojaa määrittelemällä alueet, joissa sananvapauden merkitys rangaistavuuden punninnassa on tavanomaista suurempi. Tällaisia olisivat tiede, taide ja niihin rinnastettavat julkiset toiminnot sekä ajankohtaisten ja historiallisten tapahtumien selostaminen.

- Esimerkiksi toimittajien saattaminen vastuuseen muiden antamista haastattelulausunnoista voi vaarantaa sananvapauden käyttämistä ja estää keskustelua yhteiskunnallisesti merkittävistä asioista, työryhmä toteaa.

Myös oikeushenkilö - kuten yhteisö tai yhdistys - voisi ehdotuksen mukaan joutua vastuuseen kiihottamisrikoksesta kansanryhmää vastaan, syrjintärikoksesta ja jos rikoksella on vihamotiivi, julkisesta kehottamisesta rikokseen, laittomasta uhkauksesta ja kunnianloukkausrikoksesta.

Lähde: http://www.verkkouutiset.fi




Offline Matti Meikäläinen

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 969
  • Gender: Male
    • View Profile
Re: Mamu-uutiset
« Reply #143 on: 21. 01. 2010 08:08 »
Tuota korkokengät lainaamaa uutista lukiessani tulin ajatelleeksi, että voiko ulkomaalainen syyllistyä rasismiin vai onko lähtökohta aina se, että etninen suomalainen on syyllinen ja ulkomaalainen on uhri ?

Sinänsä on tervetullutta, että lainsäädäntöä selvennetään. Ja tervetullutta olisi myös, että rasismia katsottaisiin laajemminkin syrjintänä esimerkiksi vamman, sukupuolen, sosiaalisen statuksen, mielipiteen yms kautta.

Eli jos ja kun lainsäädäntöä ollaan muuttamassa, pitäisi katsoa kuviota hieman laajemmin kuin pelkästään muukalaisvihan kautta kun syrjintää ja kansankiihkoa esiintyy myös muillakin tasoilla enkä ainakaan minä näe näissä mitään eroa.

Offline Roy Rabb

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1289
    • View Profile
    • Music Mega
Re: Mamu-uutiset
« Reply #144 on: 21. 01. 2010 08:08 »
Siitä kerjäläismummosta pakkasessa. Tuo oli hyvä tieto Risto Heliniltä että he saavat toimeentulotukea. Toivon niin. Mutta yritän tarkistaa asian. Valitettavasti sos.joht. Erkki Penttinen on kokouksessa ja sen jälkeen lounaalla, että saa nähdä.  Myöskään maahanhuuttajien toimeentulosta tietävä numero 0407-788607 ei vastaa.

Tietääkö joku täällä miten ja millä tavalla asia voidaan varmentaa, tänään eikä vuonna 3000?

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Re: Mamu-uutiset
« Reply #145 on: 21. 01. 2010 09:09 »
Lainaus käyttäjältä: Moderaattori - Eilen kello 23:27:15
Lainaus käyttäjältä: Jorma Kivimäki - Eilen kello 10:28:56
Pitää ihmetellä moderoinnin sensurointilinjaa. En tiedä mitä mitä Niskanen tuossa oli kirjoittanut, kun mode on päättänyt suositella jutun siirtämistä ”asiat jotka ilostuttaa” otsikon alle. Ilmiselvästi siinä on kuitenkin kommentoitu eklun aikaisempaa kirjoitusta. Moderaattori on siis katsonut ettei Niskasen juttu (vaikka se on ilmiselvästi vastaus eklulle) kuulu tämän otsikon alle.

Sellaiset perustelut kuin "en tiedä" on syytä jättää perustelematta.

Olisi hyvä jos kirjoittaja edes lukisi mitä kommentoi. 

Harri Niskanen linkitti vitsisivun Mamu-uutiset osioon.  Täällä käsitellään Mamu-uutisia.  Ei vitsejä elleivät ne sitten edes pikkuisen sivua asiaa. 

Lainaus käyttäjältä: Harri Niskanen - Eilen kello 11:21:33

Minä en siirrä yhtään mitään, varsinkaan en "Asiat jotka ilostuttaa"-vitjaan. Tämä ei ole ilostuttava asia.

Harri Niskaselle moderaattorin huomautus siirtokehoituksen laiminlyönnistä.

Meidän ei ole tarvinnut laatia kaavaa miten toimia joten Moderaattori 3 voi toimia siten, että
Huomautus, varoitus, toinen varoitus, määräaikainen bannaus,  pidempi määräaikainen bannaus ja loppua ei kai pysty enää määrittämään mutta saattaa vaatia kirjoittajalta joka kerta eri koneen käyttöä ja onnistuu vain kertaluontoisesti jos silloinkaan.

Moderaattori 3.

Mistä minä voin tietää, on moderattori poistanut jotain vai, jos päällä lukee Moderaattori edith. Kai sitä mode voi sekä poistaa kirjoituksia, että antaa kehotuksen siirtoon.

Suoraan sanoen naurettavaa toimintaa hyväksyä eklun vitsi muka "asiaa sivuavana" tähän mamu-uutiset osioon. Jos olisitte (moderattorit) rehellisiä, niin toteasitte senkin tänne kuulumattomaksi. Eiköhän Sokea Reettakijn näe ja tiedä syyt siihen, miksi Niskasen kirjoitus joutui kehotuksen kohteeksi. Vielä naurettavampaa on nyt jälkikäteen antaa huomautus.

Alla olevista lainauksista päätellen moderoinnin perusteena saa olla se, ettei mielipide miellytä (Rabb), omistajan /ylläpitäjän toiminta on aina arvostelun yläpuolella (Suksi, Helin)

(annetaan moderaattorin touhuta, ei me omisteta tätä infoa. Jatketaan keskustelua / P.Suksi)
(Ihan turhaa itkeä moderoinnista , melotaan vain sitä vettä mikä on kanootin alla. / Helin)
(En näe mitään väärää moden ratkaisussa. Eklu käsitteli mamuja mutta Niskanen vitsejä yleensä. Vitsejä ja satiireja on aina ollut. "Suuri isä" joka tietää kaiken ja on lukenut kaiken jo aikoja sitten jakelee kyllä neuvoja kaikkiin suuntiin./ Rabb)


Ja te (myös ylläpito) puhutte vapaasta kansalaisforumista, missä kansalaiset saavat sanoa mielipiteensä vapaasti. Hävetkää ! 

Varoitusta odotellen - Jorma Kivimäki

Moderaattori edit:  Ei varoitusta.
Allaolevasta voi saada käsityksen, että tekstiä olisi muokattu moderaattorin toimesta.  Tekstiä ei ole muokattu vaan allaoleva ilmoitus tulee siitäl, että moderaattori vastasi kirjoituksen sisällä.
« Last Edit: 21. 01. 2010 10:10 by Moderaattori »

Offline Niiskutti

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1632
    • View Profile
Re: Mamu-uutiset
« Reply #146 on: 21. 01. 2010 09:09 »
Olen ollut siinä toivossa , että vieraille kulttuureille olisi syytä opettaa meidän kulttuuria ja tapoja no nyt näyttää tuokin toive olevan turha. Turun Sanomat uutisoi näin: Varissuon ja Runosmäen kirjastoihin rakennetaan elämyksellinen somalikulttuurista kertova tila. Tilat ovat avoinna Varissuon kirjastossa 1–12. helmikuuta sekä Runosmäen kirjastossa 15–19. helmikuuta. Tilan maisema, äänet ja esineet johdattelevat kävijää somalikulttuuriin. Tilassa somaliohjaaja opastaa vierailijoita. Tilan tavoitteena on perehdytää kävijöitä somalikulttuuriin ja edistää kulttuurien välistä ymmärrystä. Kulttuuritilan ideana on myös vahvistaa somaleiden, erityisesti lasten ja nuorten, oman kulttuurin tuntemusta. Tilaan vastaanotetaan mm. päiväkoti- ja koululaisryhmiä ja myös aikuisryhmiä. Lisäksi ovet ovat päivittäin avoinna kaikille kirjaston kävijöille.Somali-tilan aloitteentekijänä on Varissuon kirjasto-toimintakeskus -työryhmä, joka pyrkii kehittämään Varissuon kirjastosta yhteisöllistä toimintakeskusta.

Jaa, voisihan tuollaisessa käydäkkin, jos täällä olisi. Ei tarvitse somalikulttuuria nähdäkseen matkustaa somaliaan asti. En ymmärrä miksi näet tämän negatiivisena asiana? Suomalaiinen kun matkustaa ulkomaille,hän haluaa nähdä erilaista kulttuuria, syödä paikallisia herkkuja ja kiertää museoita yms. Kun hän tulee kotiin, kertoo kuinka oli mahtava maa, hyvää ruokaa,kauniita maisemia ja ehdottomasti pitää päästä uudelleen. Kyllähän se viikko kaksi menee vieraassa kulttuurissa, turistina, mutta olisi se aika shokki jos pitäisi pakon edessä opetella uusi kieli, uusi kulttuuri... jos nyt rinnastaan vaikka painonpudotukseen, jossa pitää muuttaa tuttuja tapoja, mitä suuhunsa laittaa, niin ei se niin helppoa ole miltä se kuulostaa.

HAASTE:
Kuka löytää ensimmäisenä POSITIIVISEN mamu-uutisen???

Edit: Positiivarit.fi Ajatusten aamiainen tänään: Elämämme on sitä, miksi ajatuksemme sen tekevät. Positiiviset ajatukset synnyttävät positiivisia asenteita.
« Last Edit: 21. 01. 2010 09:09 by Niiskutti »

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Re: Mamu-uutiset
« Reply #147 on: 21. 01. 2010 10:10 »
Näyttää Kivimäki kompastuvan tantun helmoihin.

Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Re: Mamu-uutiset
« Reply #148 on: 21. 01. 2010 11:11 »
En näe tuota näyttelyä niinkään negatiivisenä vaan pikemminkin turhana, taas yksi osoitus kuinka somaleja työllistetään tälläisiin turhiin humppa hömppään. Suomalaiset jos muuttavat johonkin maahan niin tuskinpa siellä maassa järjestellään näyttelyä meidän kulttuurista. Mitä tulee tuohon matkustamiseen niin olen kanssasi täysin samaa mieltä.Sitten noihin kerjäläisiin kyllä asia on niin jos he eivät saa meidän kaupungin toimeentuloturvaa niin saavat ne sen jostain toisesta kaupungista kiertolaisia kun ovat, kysymyksiä saa toki virkamiehille esittää vaan vastauksia ei tule koska vetoavat vaitioloon.
veritas odium parit.

Offline Niiskutti

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1632
    • View Profile
Re: Mamu-uutiset
« Reply #149 on: 21. 01. 2010 11:11 »
Ei tuossa käsittääkseni puhuttu somalien työllistämisestä, vaan somaliohjaajasta, joka voi olla ihan hyvin kulttuuriin perehtynyt suomalainen. Tosin, mieluummin haluaisin sitten oppaaksi sen kulttuurin edustajan mitä esitetään.

http://hommaforum.org/index.php?PHPSESSID=b3uipcn94hk3pkgq3f8ctturd4&topic=21552.msg295550#msg295550 tuossa keskustellaan samasta asiasta, ja ainakin täällä vaasassa on nuo ruotsalaisetkin kulttuurit aika lailla sekoittuneet ihan hyvin suomalaisten kanssa. Vai?

Nimimerkillä: Oon mäki rapujuhlia viettäny kerran...




VIC20

  • Guest
Re: Mamu-uutiset
« Reply #150 on: 21. 01. 2010 11:11 »
Yrittäkää nyt, hyvät ystävät ja vihamiehet, pysyä keskustelun aiheessa. Tuollaisen turhan jaarittelun (johon jotkut syyllistyvät) lukeminen vie aikaa ja laskee keskustelun tasoa. Niskanen syyllistyi provokaatioon ja Moderaattorin toiminta oli täysin perusteltua.

Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Re: Mamu-uutiset
« Reply #151 on: 21. 01. 2010 11:11 »
Positiivisia uutisia löytyy toki sehän on selvää, tässä on heti yksi Tanskasta kantautunut uutinen.Kööpenhaminan Yliopiston tutkimuksen mukaan Tanskassa on korkeintaan kolme tai neljä naista jotka käyttävät päivittäin burkhaa. Tanskassakin kun ollaan rajoittamassa tuon asusteen käyttöä, Muslimien burka- ja niqab-asuilla ei ole sijaa Tanskassa, pääministeri Lars Lökke Rasmussen sanoi tiistaina. Niiden käyttöä aiotaan ainakin rajoittaa."Ne symboloivat sellaista naiskäsitystä, jota me vastustamme jyrkästi", pääministeri perusteli. Hyvää tässä uutisessa on se , että noita täydellisesti alistettuja naisia löytyi noinkin vähän mutta tosiasiassa tuo tutkimus ei pidä paikkaansa viimeksi käydessäni köpiksessä törmäsin lukemattomiin naisiin jotka oli verhoiltu burkaan. Tosin käynnistäni on nyt jo kulunut vajaa vuosi joten tilanne on saattanut muuttua.
http://politiken.dk/newsinenglish/article878890.ece
veritas odium parit.

Offline Roy Rabb

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1289
    • View Profile
    • Music Mega
Re: Mamu-uutiset
« Reply #152 on: 21. 01. 2010 11:11 »
Hu huh, vihdoin sain jonkun kiinni, ja sain mielestäni positiivisen mamu-uutisen. Sosiaalijohtaja Erkki Penttinen tiesi kertoa, että kerjäläisiä autetaan/korjataan pois vain jos joku ilmoitta, lähinnä sosiaalipäivystykseen 3252347, joka on auki ympäri vuorokauden. Muuten kerjäläiset ovat oman onnensa seppiä. Joten voin hyvällä mielin jatkaa roposen antamista lähimmäiselle EU-kansalaiselle. Mehän olemme valinneet, asumme ja olemme osaa suurta Eulandiaa.

Viranomaiset tarttuvat, Erkki Penttisen mukaan, tiedon saamisen jälkeen asiaan vain, jos mukana on lapsia tai selvästi akuutti tapaus, esim. kuolemassa oleva henkilö.

Joka tapauksessa nykyinen mamu-politiikka on epäinhimillinen ja muutenkin järjetön. Ihmisiä tulee auttaa kotimaassaan. Tätä on vaadittava omilta ja EUn byrokraateilta.

VIC20

  • Guest
Re: Mamu-uutiset
« Reply #153 on: 21. 01. 2010 11:11 »
Ihmisiä tulee auttaa kotimaassaan. Tätä on vaadittava omilta ja EUn byrokraateilta.

TV2:n Suomi express -ohjelmassa näytettiin  juuri yksi esimerkki avustamisesta paikan päällä. Suomen lähetysseura oli palkannut (olikohan) Namibiaan suomalaisen talouskonsultin, joka palasi Suomeen yhdeksän kuukauden jälkeen, kun huomasi, ettei hänellä ole siellä mitään tekemistä. Oman arvionsa mukaan Suomen lähetysseura oli panostanut häneen 140 000 euroa avustusrahoja ja tulos oli "ei mitään".

Avustamisen suhteen olen sitä mieltä, että terveitä työkykyisiä ihmisiä tulee auttaa vain sen verran, että he pystyvät auttamaan itse itseään.

Offline Niiskutti

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1632
    • View Profile
Re: Mamu-uutiset
« Reply #154 on: 21. 01. 2010 12:12 »
Koska nyt puhutaan auttamisesta paikan päällä, ja rivien välistä on luettavissa, että mamukiintiöt olisivat jo keskustelijoiden mielestä täynnä, niin laitan linkin, jonka kautta voi auttaa ihmisiä pärjäämään kotimaassaan paremmin. Kyseessä on mikrolaina, eli muutamalla kympillä voi tukea haluamaansa yritysideaa. Ymmärtääkseni rahat saa jopa takaisinkin joskus jotenkin, jolloin ne voi sitten laittaa menemään seuraavalle tai siirtää rahat (saattaa mennä kuluja) omalle Paypal-tililleen, tai lahjoittaa tuolle Kiva - organisaatiolle.

http://www.kiva.org/

Omaa kokemusta minulla ei tuosta ole, mutta ehkä jossain välissä hellitän vähän kukkaronnyörejä ja toivon että siitä vähästä mitä voin antaa olisi apua jollekkin. Täällä Suomessa kun menee kymppi oikeastaan jo siihen, jos käy kaffilla kaupungilla. Katsotaan sitten miten käy...

Harri Niskanen

  • Guest
Re: Mamu-uutiset
« Reply #155 on: 21. 01. 2010 12:12 »
Olen ollut siinä toivossa , että vieraille kulttuureille olisi syytä opettaa meidän kulttuuria ja tapoja no nyt näyttää tuokin toive olevan turha.

Niinhän se toive on turha kun se toteutuu jo parasta aikaa.

Turun Sanomat uutisoi näin: Varissuon ja Runosmäen kirjastoihin rakennetaan elämyksellinen somalikulttuurista kertova tila. Tilat ovat avoinna Varissuon kirjastossa 1–12. helmikuuta sekä Runosmäen kirjastossa 15–19. helmikuuta. Tilan maisema, äänet ja esineet johdattelevat kävijää somalikulttuuriin. Tilassa somaliohjaaja opastaa vierailijoita. Tilan tavoitteena on perehdytää kävijöitä somalikulttuuriin ja edistää kulttuurien välistä ymmärrystä. Kulttuuritilan ideana on myös vahvistaa somaleiden, erityisesti lasten ja nuorten, oman kulttuurin tuntemusta. Tilaan vastaanotetaan mm. päiväkoti- ja koululaisryhmiä ja myös aikuisryhmiä. Lisäksi ovet ovat päivittäin avoinna kaikille kirjaston kävijöille.Somali-tilan aloitteentekijänä on Varissuon kirjasto-toimintakeskus -työryhmä, joka pyrkii kehittämään Varissuon kirjastosta yhteisöllistä toimintakeskusta.


Turussa ollaan edelläkävijöitä. Hyvä kun Helin liitti uutisen tänne ja antoi siten varteenotettavan vinkin. Vaasan pääkirjasto onkin sopiva paikka vastaavanlaiselle näyttelylle! Kulttuuriseura Mira vie ideaa ja asiaa eteenpäin.

Offline Niiskutti

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1632
    • View Profile
Re: Mamu-uutiset
« Reply #156 on: 21. 01. 2010 13:01 »
Quote
Vaasan pääkirjasto onkin sopiva paikka vastaavanlaiselle näyttelylle! Kulttuuriseura Mira vie ideaa ja asiaa eteenpäin.
Noniin! Tässä alkaa olla sitä meininkiä, jota keskusteluihin haluankin, tosin... miksi ette järjestäisi näyttelyä omissa tiloissanne? Luulis että sinne saliin mahtuu, ja näyttämöllekkin saisi vaikka mitä tanssihulabaloota.

Omassa seuraavassa uutisessani taas ei:
http://www.mbnet.fi/uutiset/?uutinen=2872
21.1.2010: Työryhmä: rasistisen linkin avaaminen rikolliseksi

"Oikeusministeriön työryhmä on ehdottanut rasististen linkkien avaamisen kieltämistä rangaistuksen uhalla.
Rasistisille sivuille vievien linkkien avaaminen halutaan saada tulkittavaksi laissa kiihottamiseksi kansanryhmää vastaan. "

Meinaako ne asentaa mun koneeseen jonkun keyloggerin, jolla näkee mitä linkkejä avaan? EI NÄIN!

Näyttää siltä, että tämä työryhmä, on yhtä kaukana todellisuudesta kuin kaikki muutkin yleensä nimitetyt työryhmät (tupakkatyöryhmä esim.)

Eikö noi nyt käsitä, että linkit voi naamioida vaikka minkänimisiksi, ja kaikkia intternetin linkkejä ei voi millään käydä läpi. Jos satun vahingossa päätymään klikkaamalla johonkin sivuille niin on se hullua että siitä aletaan rangaista.

....Ollaan menossa aivan hulluun suuntaan!

Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Re: Mamu-uutiset
« Reply #157 on: 21. 01. 2010 13:01 »
Todella hyvä oivallus Niiskutilta tuon näyttelypaikan suhteen, vaan eipä taida olla kovin vetovoimainen paikka tuo miratalo ja loputkin vetovoimasta häilyy noiden humppa kantelujen myötä no täytyyhän sitä jotain tehdä leipänsä eteen .
veritas odium parit.

Harri Niskanen

  • Guest
Re: Mamu-uutiset
« Reply #158 on: 21. 01. 2010 14:02 »
Quote
Vaasan pääkirjasto onkin sopiva paikka vastaavanlaiselle näyttelylle! Kulttuuriseura Mira vie ideaa ja asiaa eteenpäin.
Noniin! Tässä alkaa olla sitä meininkiä, jota keskusteluihin haluankin, tosin... miksi ette järjestäisi näyttelyä omissa tiloissanne? Luulis että sinne saliin mahtuu, ja näyttämöllekkin saisi vaikka mitä tanssihulabaloota.


Mirataloon elämystila sopisi varsin hyvin myös yleisön kannalta, mutta kirjastossa tapahtuma tavoittaisi myös sellaisia, jotka eivät juuri muualle kuin kirjastoon mene. Miratalo on sopivan vetovoimainen paikka ja tulee sitä olemaan vastaisuudessakin. Ja siellä elämystenhakijat eivät olisi riippuvaisia kirjastojen aukioloajoista.
Tässä tuli taas lisänäkökulmaa: elämystila voitaisiin järjestää ei vain yhdessä paikassa.

Offline Niiskutti

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1632
    • View Profile
Re: Mamu-uutiset
« Reply #159 on: 21. 01. 2010 14:02 »
Niin, eihän se paha idea oo, jos pienen osan näyttelystä sijoittaa pääkirjastoon vähän niinkuin markkinointimielessä. Kyllä ne jotka asiasta sitten kiinnostuvat tulevat myös pääpaikalle.

Kai meillä "Vaasalaisia.infon rasisteilla" olis sitten vähintäänkin ilmainen sisäänpääsy, jos jotain maksuja on, että saamme uusia näkökulmia omille mielipiteillemme? ;) *yritän olla hieman vitsikäs*