Author Topic: Mamu-uutiset  (Read 577442 times)

0 Members and 20 Guests are viewing this topic.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #3120 on: 23. 04. 2013 21:09 »
Ok. Henry selvensi asiaa aika hyvin. Jos kerran Henrykin on ystävällismielisesti neuvonut käyttäytymistapoja, niin en minä varmaan parempaan pysty. En ymmärtänyt, että kysymyksessä on juurikin sama henkilö, jolla on käyttäytymisvaikeuksia.
Puukkojunkkareita ei kannata lähestyä keskustelumielessä.
Mutta ymmärsinkö oikein vai väärin, että onko kysymyksessä yksittäistapaus, vai lentääkö roskat jokaisen tietyn tyyppisen mamun ikkunasta ulos, vaiko vaan tämän yhden. Jos kysymyksessä on vain henkilö/talous, niin silloin ei mielestäni voida sanoa, että kysymyksessä on koko kulttuurin ongelma.

Jos rajataan alue tähän kahden taloyksikön kompleksiin niin kyseessä on luultavasti yksittäistapaus.   Olen saanut Henryltä muitakin kuvia ja ne kaikki ovat olleet juuri tästä.   Eri juttunsa on sitten, että onko jokaisessa samansuuruisessa talokompleksissa se yksi  oma yksittäistapaus.  Minun tiedossa ei ole muita roskatapauksia juuri tästä asuntokompleksista.  Noita puukkojunkkareita siellä on sitten yhtä paljon kun enen härmäläisissä häissä.  Tosin Henry on vähän käynyt niitä keräämässä.

En ole koskaan nähnyt kyseistä roskaajaa enkä tiedä hänen kansallisuuttaan.  Minulle hän on vain roskaaja.
« Last Edit: 23. 04. 2013 21:09 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #3121 on: 23. 04. 2013 21:09 »
Yksi apina mutta linnut levittää roskat sit ympäriinsä, no ei ne muutkaan mitään siveyden sipuleita ole kun roskia on kerroksessakin. Selkä ny vähän paree niin Dopperipojan kanssa käydään juttelemassa Suomalaisten kanssa, määrätyt tyypit menee heti takaisin sisään ku näkee mut. Parasta mennäkkin ihan varoiksi ku mulla voi päästä koiro irti kippeeltä mieheltä, Kari tietää kuinka kiltti se on mutta jos multa lipsahtaa väärä käsky niin kukkia haudalle pitäis ostaa.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline Timo Rintamäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1386
    • View Profile
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #3122 on: 23. 04. 2013 22:10 »
Rauhoitu nyt Henry tai sinulta viedään aseet.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #3123 on: 23. 04. 2013 22:10 »
Rauhoitu nyt Henry tai sinulta viedään aseet.

So so.  Henry on ainoa joka alueen pitää suhtkoht rauhallisena.  Jos en tuntisi Henryä ja paikkaa niin saattaisin muiden tavoin pitää
asiaa pelkkänä huulen heittona.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline make

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1882
  • “Intolerance is a species of violence" M Gandhi
    • View Profile
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #3124 on: 23. 04. 2013 22:10 »
Vaikka olen täällä vastustamassa valehtelua, liioittelua ja yleistämistä. Niin uskon, että normaali ihminen voi oppia, jos heille opetetaan asioita. Tietysti traumatisoituneita ihmisiä on enää vaikea saada eheiksi. Rintamäen Timon kanssa olen siinä mielessä samaa mieltä, että kaikkeen ääritoimintaan pitäisi ruveta tarkastelemaan tarkemmin ja kovemmalla seulalla. Erityisesti ääriuskonnolliset yhdistettynä työttömyyteen. Se on erittäin paha yhdistelmä. Mielestäni uskonto toimii joissakin tapauksessa osittain myös tekosyynä osoittaa huonoa oloa. Valitettavasti kantaväenstönkään suhtautuminen ei edesauta positiivisesti asiaa.
“People who prefer to believe the worst of others will breed war and religious persecutions while the world lasts.”
― Dorothy L. Sayers, The Letters of Dorothy L. Sayers: 1899-1936: The Making of a Detective Novelist

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #3125 on: 23. 04. 2013 22:10 »
Vaikka olen täällä vastustamassa valehtelua, liioittelua ja yleistämistä. Niin uskon, että normaali ihminen voi oppia, jos heille opetetaan asioita. Tietysti traumatisoituneita ihmisiä on enää vaikea saada eheiksi. Rintamäen Timon kanssa olen siinä mielessä samaa mieltä, että kaikkeen ääritoimintaan pitäisi ruveta tarkastelemaan tarkemmin ja kovemmalla seulalla. Erityisesti ääriuskonnolliset yhdistettynä työttömyyteen. Se on erittäin paha yhdistelmä. Mielestäni uskonto toimii joissakin tapauksessa osittain myös tekosyynä osoittaa huonoa oloa. Valitettavasti kantaväenstönkään suhtautuminen ei edesauta positiivisesti asiaa.

Niin minäkin mutta kun on ollut vuosikaudet tekemisissä asioiden kanssa niin usko alkaa horjua.  Minun uskoni ihan oikeasti horjuu.

Näen joka päivä ulkomaalaisia harrastukseni takia joka on kiinalaiset.  He asuvat samassa talokompleksissa missä on noin
sata muuta kansallisuutta.  Suurin osa heistä on ongelmatonta.  Mutta siitä huolimatta, en koskaan kävele  olympiakorttelissa yksin muiden kuin kiinalaisten seassa.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #3126 on: 23. 04. 2013 22:10 »
Minä en ole koskaan uhannut ketään aseilla, selkä on murtunut niin en ehkä kykene pitään koiraa jos mua uhataan ja jos puukkolla niin pahee, pieni poika panee henkensä mun eteen. Suku velvoittaa ku isällä Dero Deskarolla on paljon enemmäm mitaleita ku nykäsellä. Ei millään tavoin voi liittyä mun harrastuksiin ja siksi toisekseen annan aivoille käskyn ettei selkää särje niin puukko onki mulla ja heitän pois niinkuin ennenki. Sitten ottaa kipiää ja koira saa istua katsomassa jääkö mulle mitään, siinä on rautaa yhen Toyotan verran ku syö raakaa maksaa. Kari voinee kertoa onko Eklu väkivaltainen, ei taida olla.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline Timo Rintamäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1386
    • View Profile
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #3127 on: 23. 04. 2013 22:10 »
Voi hemmetti. Henryn jutut on ainakin vailla päätä ja häntää. Kyllä tuolta pitää hakea aseet pois.

Jos Henry on viisas niin hän vie itse aseensa pois ja sanoo, ettei ole enään kykenevä hallussa pitämään aseita.

Offline make

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1882
  • “Intolerance is a species of violence" M Gandhi
    • View Profile
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #3128 on: 23. 04. 2013 22:10 »
Mulla tulee kyllä sellainen mielikuva, että Henry ei provosoi muita, mutta antanee kyllä takaisin, jos kimppuun käydään. Henryn toimintaa en näe yhtäään ongelmallisena, vaan enemmänkin näitä kansallisnationalisteja, jotka tahallaan provosoivat kinaa maahanmuuttajien kanssa. (samalla tavoin kuin Jyväskylän puukkotapauksessa, vain kohde on eri).
On sanomattakinselvää, että siitä ei seuraa hyvää... kenellekkään.
“People who prefer to believe the worst of others will breed war and religious persecutions while the world lasts.”
― Dorothy L. Sayers, The Letters of Dorothy L. Sayers: 1899-1936: The Making of a Detective Novelist

Offline Timo Rintamäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1386
    • View Profile
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #3129 on: 23. 04. 2013 22:10 »
Se on ihan eri asia antaa takaisin tyyliin ammun sinut, kuten Henry ilmeisesti sanoo.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #3130 on: 23. 04. 2013 22:10 »
Voi hemmetti. Henryn jutut on ainakin vailla päätä ja häntää. Kyllä tuolta pitää hakea aseet pois.

Jos Henry on viisas niin hän vie itse aseensa pois ja sanoo, ettei ole enään kykenevä hallussa pitämään aseita.

Usein kannattaa tietää mistä puhuu.

Ottaen huomioon Henryn uhumm.. arsenaalin sanoisin, että siihen nähden hän on erittäin rauhallinen ja vastuuntuntoinen ja
hakee vertaista.



Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Timo Rintamäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1386
    • View Profile
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #3131 on: 23. 04. 2013 22:10 »
Saanen huomauttaa arvoisalle kunnioitetulle Kari Lajuselle, jota suuresti kunnioitan kansalaisjournalistina. Henry mainostaa omistavansa aseita ja mahdollisesti käyttävänsä näitä eri tilanteissa. Mielestäni pelkästään se, että kertoo julkisesti omistavansa aseita oikeuttaisi aseenkantoluvan perumisen koska kertoa julkisesti omistavansa aseita on eräänlainen uhkaus muita keskustelijoita kohtaan.

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #3132 on: 23. 04. 2013 22:10 »
Timo multa aseet pois jos kävelen koirani kanssa ja meidän päälle heitetään roskia, mä sanon että on rautaa mukana ja totta on kaulapannassa 400Gr ja luulen että pari kiloo kävelee mun vieressä. Miten helkkarissa mun harrastukset voi kuulua koiran ulkoilluttamiseen. Luuletko että pilaisin harrastukseni kantamalla asetta, koiran koulutukseen on starttipistooleita useita koska se haistaa ruudin ne eivät ole aseita. Olen saanut niin hyvän lähikoulutuksen että otan puukon sulta pois niin ettet edes huomaa, sit jos oon vihanen murran ranteen koska mua ei uhata puukolla, ei uhata muutoinkaan. Minä olen nyt liian vanha kettu ja Timo voi panna villamyssyn päähän ja polttaa jotain rauhoittavaa.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline Timo Rintamäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1386
    • View Profile
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #3133 on: 23. 04. 2013 22:10 »
Ole hiljaa Henry!! Olet liian sekaisin.

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #3134 on: 23. 04. 2013 22:10 »
Olen sanonut tarttuvani aseisiin jos tuolla kävelee ulkomaisiin sotilaspukuihin pukeutuneita valloittajia, esim. piippalakkisia ukkoja en muuten. No jos perhettäni uhataan niin puolustaudun ja kaikki kait puolustaa omiansa. Olen ollut erittäin kovissa lääkkeissä ja voinut sanoa jotain mitä en tarkoittanut, mullä on psykiatrisen puolen ylilääkärin paperi etten ole itselleni enkä muille vaarallinen, onko sulla.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #3135 on: 23. 04. 2013 23:11 »
Timo olen 100% selvä ja huomista hammaslääkärin takia en ole ottanut eses lääkkeitäni puudutuksen takia, olen siis saakelin kipeä ja siten äreä vääristä syytöksistä. Opetushammashoitolassa 2T hammassaneerauksessa, en ota sitä puudutusta.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline Timo Rintamäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1386
    • View Profile
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #3136 on: 23. 04. 2013 23:11 »
Kannattaisin vilpittömästi näiden asianomaisen henkilön rankkojen lääkitysten johdosta kyseisen aseiden omistajan aseiden takavarikoimista. Katsoisin, että aseiden omistajan ei tule mainostaa tai esittää tai harjoittaa muita käyttämään omistamiaan aseita.
« Last Edit: 23. 04. 2013 23:11 by Timo Rintamäki »

Offline make

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1882
  • “Intolerance is a species of violence" M Gandhi
    • View Profile
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #3137 on: 23. 04. 2013 23:11 »
Itse kannatan aselakien kiristystä, ja hyvin voimakasta sellaista. En kuitenkaan koe Henryä kenenkään uhaksi. Huomattavasti enemmän olen huolissani ammattimaisen rikollisuuden kasvusta, jossa aseet ovat kiinteästi mukana toiminnassa.
“People who prefer to believe the worst of others will breed war and religious persecutions while the world lasts.”
― Dorothy L. Sayers, The Letters of Dorothy L. Sayers: 1899-1936: The Making of a Detective Novelist

Offline Timo Rintamäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1386
    • View Profile
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #3138 on: 23. 04. 2013 23:11 »
Aseiden läsnäolo ei kuitenkaan ole suurin uhka. Suurin kansanterveydellinen uhka on liikenne ja hoitovirheet. Aseiden johdosta vammautuu ja kuolee paljon vähemmän suomalaisia kuin liikenteessä ja hoitovirheissä.

Offline make

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1882
  • “Intolerance is a species of violence" M Gandhi
    • View Profile
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #3139 on: 23. 04. 2013 23:11 »
Paljon, paljon suurempia ovat kyllä ylilihavuus, ja sen aiheuttamat sairaudet, alkoholi.
“People who prefer to believe the worst of others will breed war and religious persecutions while the world lasts.”
― Dorothy L. Sayers, The Letters of Dorothy L. Sayers: 1899-1936: The Making of a Detective Novelist

Offline Timo Rintamäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1386
    • View Profile
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #3140 on: 23. 04. 2013 23:11 »
Ihmiskunnan ongelma on ylikansoitus ja resurssien loppuminen. Ylikansoituksen ja resurssien riittävyyden ongelmaa tultaneen ratkaisemaan tappamalla muita. Luulisin, että puskurivaltiomme Venäjä tullee ratkaisemaan ongelman puolestamme suhteessa eteläisiin naapurimaihinsa.

Mutta Henryn aseiden omistajuuden ja hänen omissa lausunnoissaan kertomansa tilansa takia kokisin, että Henryn olisi syytä viedä aseensa välittömästi poliisiasemalle. Ymmärrän, että kannat vain tiukkenee lausunnoistani.
« Last Edit: 23. 04. 2013 23:11 by Timo Rintamäki »

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #3141 on: 24. 04. 2013 07:07 »
Tämä on ehdottomasi viimeinen varoitus nimm. Eklulle.  Aseilla uhoaminen ja vihjailu päättyy tähän.  Seuraavaksi on vuorossa 3 viikon banni ja jos se ei tehoa niin yhteystietojen poistaminen tietokannasta.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Original Wiik,

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2699
  • Gender: Male
    • View Profile
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #3142 on: 24. 04. 2013 07:07 »
Ihmiskunnan ongelma on ylikansoitus ja resurssien loppuminen. Ylikansoituksen ja resurssien riittävyyden ongelmaa tultaneen ratkaisemaan tappamalla muita.
Tämä arvio on ristiriidassa jo tehtyjen mailmanpoliittisten päätösten kanssa. Mailman kaupan vapautuminen, pääomien vapaa liikkuvuus jne.  Tappaminen ei ole mikään ratkaisu. Sivistys ja sen mukana tuoma kehitys sensijaan on.  Myöskin apsoluuttinen nälkä on jo pienentymään päin.

Turhia tuulimyllyjä sensijaan ei saisi rakentaa,  voimat on suunnattava todellisen kestävän kehityksen edellytysten luomiseen. Näitä edellytyksiä ei synny tukemalla täysin kannattamatonta energian tuotantoa.

Offline Tapio Parkkari

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 875
    • View Profile
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #3143 on: 24. 04. 2013 07:07 »
Tunnistatko itsesi vihapuhesta:
http://yle.fi/uutiset/me_tiedamme_missa_asut/6590408

Katso traileri
Auta foorumin tunnetuksi tekemisessä.  Lähetä tästä ketjusta tieto kavereillesi "Lähetä Aihe" nappulasta.  Nappula on heti pohjaviivan alapuolella.

Eikka

  • Guest
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #3144 on: 24. 04. 2013 07:07 »
Tämä on ehdottomasi viimeinen varoitus nimm. Eklulle.  Aseilla uhoaminen ja vihjailu päättyy tähän.  Seuraavaksi on vuorossa 3 viikon banni ja jos se ei tehoa niin yhteystietojen poistaminen tietokannasta.

Näin homma toimii.

Eikö myös nimimerkille "seso" pidä antaa sama varoitus?:

"jos minulla on kranaatti, jolle en tee mitään, niin mieluiten annan sen sellaiselle tai sellaisille henkilöille, joilla on käyttöä sille, esim. Terroristeille kuten Breivikille tai Al-Qaidalle."

http://www.vaasalaisia.info/keskustelu/index.php?topic=2835.msg120144#msg120144

Offline Original Wiik,

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2699
  • Gender: Male
    • View Profile
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #3145 on: 24. 04. 2013 07:07 »
Olen poliittisesti erimieltä niistä tavoista hoitaa erilaisia yhteisiä asioita, mutta ihmisvihaa en tunne.  En tunnista itseäni noista,  tulkitsen ne lähinnä sairaiden aikaansaannokseksi.

Offline Tapio Parkkari

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 875
    • View Profile
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #3146 on: 24. 04. 2013 07:07 »
<a href="https://www.youtube.com/v/z7tPAOeIMW8" target="_blank" rel="noopener noreferrer" class="bbc_link bbc_flash_disabled new_win">https://www.youtube.com/v/z7tPAOeIMW8</a>

Liian helposti nielty läppä
Auta foorumin tunnetuksi tekemisessä.  Lähetä tästä ketjusta tieto kavereillesi "Lähetä Aihe" nappulasta.  Nappula on heti pohjaviivan alapuolella.

Offline make

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1882
  • “Intolerance is a species of violence" M Gandhi
    • View Profile
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #3147 on: 24. 04. 2013 09:09 »
Eikan seson kirjoitukseen tekemä viittaus.

Eikka ei oikein tainnut ymmärtää seson vertausta. Seso vertasi Helinin tekemisiä tuohon kranaattivertauksin. Voi olla, että minä ymmärsin myös väärin. Mutta käsittääkseni seso pitäisi kumpaakin tekoa arveluttavana, ei hyväksyttävänä, niin kuin Eikka haluaisi asian ymmärtää.
“People who prefer to believe the worst of others will breed war and religious persecutions while the world lasts.”
― Dorothy L. Sayers, The Letters of Dorothy L. Sayers: 1899-1936: The Making of a Detective Novelist

Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #3148 on: 24. 04. 2013 09:09 »
Aika ontuva vertaus sesolta , ja hän kun vielä peukutti saamaani varoitusta. No kysyä sopii oliko varoitus laiton , mielestäni on.
veritas odium parit.

Eikka

  • Guest
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #3149 on: 24. 04. 2013 09:09 »
...ei oikein tainnut... ...Mutta käsittääkseni...

Onko tämä taas sitä sinun vihaamaasi mutua?

Ainoastaan nimimerkki "seso" voi vastata omasta kirjoituksestaan. Kun kyseinen nimimerkki ei halua enää laskeutua keskusteluun tavallisten kantasuomalaisten kanssa emme voi kuin vetää johtopäätöksen, että asia on niinkuin hän kirjoitti.

Vaikka minä haluaisin tehdä minkälaisen vertauksen tahansa ei minulle tulisi mieleenkään käyttää vertauksena kranaatteja ja terroristeja. Mutta tämä on varmaan sitä ihanan rikasta monikulttuurisuutta?

Joka tapauksessa palstan laki ei näemmä ole kaikille sama. Jos Eklu saa varoituksen asepuheista tulee myös nimim sesolle antaa vastaava julkinen varoitus. Miksi näin ei ole?

Offline make

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1882
  • “Intolerance is a species of violence" M Gandhi
    • View Profile
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #3150 on: 24. 04. 2013 09:09 »
Kantasuomalaisena edustajana toivoit kuitenkin sotaa Pohjois-Koreaan.
“People who prefer to believe the worst of others will breed war and religious persecutions while the world lasts.”
― Dorothy L. Sayers, The Letters of Dorothy L. Sayers: 1899-1936: The Making of a Detective Novelist

Offline Tapio Parkkari

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 875
    • View Profile
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #3151 on: 24. 04. 2013 10:10 »
Siis yksikään videon jälkeisitä kirjoittajista ei katsonut videota, vaikka se  ja muut aiheseen liittyvät videot on aivan keskeinen tälle ketjulle.  Olen jo aikaisemmin epäillyt, että tänne ei kannata linkata mitään.

Nimm. SeSo ei hyväksy minkäänlaisia terroritekoja.
Auta foorumin tunnetuksi tekemisessä.  Lähetä tästä ketjusta tieto kavereillesi "Lähetä Aihe" nappulasta.  Nappula on heti pohjaviivan alapuolella.

Eikka

  • Guest
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #3152 on: 24. 04. 2013 10:10 »
Siis yksikään videon jälkeisitä kirjoittajista ei katsonut videota, vaikka se  ja muut aiheseen liittyvät videot on aivan keskeinen tälle ketjulle.  Olen jo aikaisemmin epäillyt, että tänne ei kannata linkata mitään.

Nimm. SeSo ei hyväksy minkäänlaisia terroritekoja.

Minä yritin katsoa mutta en kuullut juuri mitään. äänenlaatu on jokseenkin hiljainen tai sitten minulla on asetukset pielessä. Videolla esiintyy vasemmistoaktiivi. Miten video liittyy tähän ketjuun?

Miksi nimim. seso ei itse kerro miksi hän kirjoitti noin? Onko nimim seso erityisasemassa mamutaustansa takia?

Eikka

  • Guest
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #3153 on: 24. 04. 2013 10:10 »
Kantasuomalaisena edustajana toivoit kuitenkin sotaa Pohjois-Koreaan.

Ja mitenköhän tämä kommentti liittyy tähän ketjuun?

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #3154 on: 24. 04. 2013 10:10 »
Siis yksikään videon jälkeisitä kirjoittajista ei katsonut videota, vaikka se  ja muut aiheseen liittyvät videot on aivan keskeinen tälle ketjulle.  Olen jo aikaisemmin epäillyt, että tänne ei kannata linkata mitään.

Nimm. SeSo ei hyväksy minkäänlaisia terroritekoja.

Katsoin videon mutta video ilman minkäänlaista   johdantoa on aika torso.  Tosin sitä käytetään silloin kun halutaan videon itsessään aiheuttavan keskustelua tai olevan oma johdantonsa.   Video olisi ehdottomasti vaatinut muutakin johdantoa kuin vain "Liian helposti nielty läppä."
 
Toivottavasti videon sanoma meni perille.  Siinä aivan oikeat henkilöt kertoilivat aivan oikeista heille tapahtuneista asioista.  Ei ole helppoa olla erilainen.

Videon sanomahan oli, että videolla esiintyvät toivat esille kokemansa rasismin.  Tällaisen esilletuominen on hyvä asia mutta johdanto olisi ehdottomasti pitänyt olla. 

Minulla on kummallinen tapa joka usein yllättää sekä minut että tuntemattoman ulkomaalaisen.  Sillä aina kun keskustelen ulkomaalaisen kanssa, on minulla oletusarvona, että keskustelukielei on englanti.  Joka toisella kerralla tulee kaksoisyllätys.  Ensinnäkään joka toinen tummaihoinen ei edes osaa englantia mutta sitten yllätyn kun hän vastaa suomeksi.

Kerran mennessäni bussiin numero 1 mennään sinne järjestyksessä kahdesta suunnasta ja se kuka kerkee astuu bussiin.  Minä ja aivan musta mies tulimme samaan aikaan.  Olen yleensä samanaikaisesti kohtelias ja annan vuoron samaan aikaan tulleelle.  Normaalisti tummaihoinen menee ja samalla neljä viisi kaveriakin änkevät aivan "tappituntumassa." (armeijatermi jonka ajatusta en aio selventää sillä kaikki armeijan käyneet miehet tuntevat termin) mutta nyt me molemmat viitoimme toisiamme astumaan ensin bussiin.  Jonon liike pysähtyi sekunniksi.  Sitten  minä menin bussiin ja istahdin.  Musta mies tuli ja istahti toisaalle ja vielä nyökkäsi tervehdykseksi sekä nyökkäsi vielä bussista lähdettyäänkin.  Jäi siinä Eklun pysäkillä ja luultavasti siihen taloon mistä roskat tyhjätään ikkunasta.
« Last Edit: 24. 04. 2013 10:10 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #3155 on: 24. 04. 2013 11:11 »
Lääkitys on lähes loppu ja olen ollut testeissä, psykiatrilla ja kohdallani ei ole mitään esteitä millekkään harrastukselle. Fysikaallisella hoidolla nyt ruvetaan menemään.

Mutta mamuista niin tulin juuri bussilla ja afrikkalainen kuski joka puhui hyvin suomea ja kiitti kaikkia jotka jäi pois, oikein näki että nautti työstään. Eipä kotomaiset ole koskaan olleet noin ystävällisiä, eli nyt on onnistuttu kotouttamaan.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline Original Wiik,

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2699
  • Gender: Male
    • View Profile
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #3156 on: 24. 04. 2013 11:11 »
Minä kyllä katsoin videon ja mielestäni ymmärsinkin sen tarkoituksen,  vastasinkin. Täytyy paneutua ilmeisesti uudelleen tähään asiaan,  jos kiireessä jäi jotain huomaamatta.

Offline Tapio Parkkari

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 875
    • View Profile
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #3157 on: 24. 04. 2013 15:03 »
Kari, kysymys tuossa videossa on ohjelman trailerista, joka tulee tänäään televisiosta.  Jos olisit katsonu pari pykälää ylemmäksi, niin olisit huomannaut tämän:

Tunnistatko itsesi vihapuhesta:
http://yle.fi/uutiset/me_tiedamme_missa_asut/6590408
Auta foorumin tunnetuksi tekemisessä.  Lähetä tästä ketjusta tieto kavereillesi "Lähetä Aihe" nappulasta.  Nappula on heti pohjaviivan alapuolella.

Offline make

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1882
  • “Intolerance is a species of violence" M Gandhi
    • View Profile
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #3158 on: 24. 04. 2013 17:05 »
Siis yksikään videon jälkeisitä kirjoittajista ei katsonut videota, vaikka se  ja muut aiheseen liittyvät videot on aivan keskeinen tälle ketjulle.  Olen jo aikaisemmin epäillyt, että tänne ei kannata linkata mitään.

Nimm. SeSo ei hyväksy minkäänlaisia terroritekoja.


Minä pääsin katsomaan videon ja ylen linkin vasta nyt.
Sitä mitä ihmettelen kovasti, että jotkut tosissaan kieltävät, että tälläistä vihapuhetta - ja/tai rasismia ei esiinny. Kysyit aikaisemminkin tunnistatko itsesi videosta?
Minä uskon ihmisyyteen, mutta välillä kyllä epäilys on koetuksella. Erityisesti kun lukee tuota linkitettyä Ylen sivua.
Onkohan tämä vihapuhetta, mutta tuollaista tekstiä ihmisille kirjoittelevat ja uhkailevat paviaanit voisi suosiolla lähettää suoraan Siperiaan tai mieluummin vaikka Pohjois-Koreaan. Ihmisarvoisia he eivät ole. Toisaalta toinen puoli minussa sanoo, että heille pitäisi antaa anteeksi, ei se välttämättä ole heidän vika. Luultavasti he ovat juuri olleet näitä kaikista pahiten koulukiusattuja, mahdollisesti jopa insestin uhreja ja alkoholisoituneet vanhemmat. Koska millään muulla tavoin tuollaista ei voi edes ymmärtää.
“People who prefer to believe the worst of others will breed war and religious persecutions while the world lasts.”
― Dorothy L. Sayers, The Letters of Dorothy L. Sayers: 1899-1936: The Making of a Detective Novelist

Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Vs: Mamu-uutiset
« Reply #3159 on: 24. 04. 2013 17:05 »
En ole ottanut takaskelia tekemisiini ja mielipiteisiini , mutta nyt täytyy rehellisyyden nimissä todeta , että kyllä kait ne Suomalaisetkin osaavat. Iltalehti : Kolmekymppinen eteläsavolainen mies seurusteli pääkaupunkiseudulla asuvan naisen kanssa. Miehen lähiomaiset eivät hyväksyneet suhdetta. Perusteluna oli se, että naisen entinen mies oli aiemmin seurustellut yhden sisaruksen kanssa.

Miehen kaksi sisarta, veli ja äiti nousivat auton ja lähtivät hakemaan veljeä kotiin. Mukaansa 28-vuotias sisar otti laittoman pistoolin.

Perhekunta perusteli väliintuloa sillä, että he pelkäsivät veljen ja tämän naisystävän ex-miehen mahdollista väkivaltaista välienselvittelyä.
veritas odium parit.