Author Topic: Maahanmuuttopolitiikkamme  (Read 453232 times)

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2600 on: 20. 10. 2010 14:02 »

Matsemanilla taitaa olla oma lehmä ojassa, mä olisin älähtänyt jos edes epäiltäisiin etten ole aito Suomalainen. Oman edun ajaminen täälläkin on eri juttu kuin tuomita väärä maahanmuuttopolitiikka.


Älä eklu viitti. Se jos en vastaa kaikkein idioottimaisimpiin heittoihin, ei tarkoita sitä että olisi oma lehmä ojassa.

P.S. Ja olen se minäkin asunut Pursimiehenkadulla.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

eklu

  • Guest
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2601 on: 20. 10. 2010 14:02 »
Älä itse viitsi, nythän jo kaikki näki mitä edustat. Phyi..............

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2602 on: 20. 10. 2010 15:03 »
Älä itse viitsi, nythän jo kaikki näki mitä edustat. Phyi..............

No erittäin helppo kysymys sinulle eklu; mitä minä edustan?
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

eklu

  • Guest
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2603 on: 20. 10. 2010 15:03 »
Jotain pahaa ja vastenmielistä, mä en ny jaksa ku NRA:n jäsenlehtikin tuli juuri postilaatikkoon.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2604 on: 20. 10. 2010 15:03 »
Jotain pahaa ja vastenmielistä, mä en ny jaksa ku NRA:n jäsenlehtikin tuli juuri postilaatikkoon.

Itse asiassa en odottanutkaan mitään järkevää vastausta.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline kamaroudari1

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 977
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2605 on: 20. 10. 2010 15:03 »
Tarttis tehrä jotain!
Yhden asian jutut, ja kolme kirjoittajaa. Minne kaikki häipyneet, ja miksi?

Offline PiisKa

  • Kansalaisaktiivi
  • ***
  • Posts: 121
    • View Profile
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2606 on: 20. 10. 2010 18:06 »
On kyllä kiva lukea, kun "junamies" ei kestä kenenkään kirjoittamaa faktaa :)
Mielestäni "hän" on kaikista suvaitsemattomin , vi**uileen kaikille!!
Mutta naureskellaan...................hänkin varmaan erosi kirkosta, vähemmistöäkö ?


Offline Valittu

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 372
    • View Profile
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2607 on: 20. 10. 2010 22:10 »
On kyllä kiva lukea, kun "junamies" ei kestä kenenkään kirjoittamaa faktaa :)
Mielestäni "hän" on kaikista suvaitsemattomin , vi**uileen kaikille!!
Mutta naureskellaan...................hänkin varmaan erosi kirkosta, vähemmistöäkö ?


No, johan myrkyn lykkäsit!

Ei täällä nyt faktatasolla kirjoita kuin Matseman, Kivimäki ja Asiantuntija.

Johan on argumentaatiota kun ei asiassa perätä niin aletaan sitten nimimerkin henkilöä alkaa arvuutella rodun, kansallisuuden tai seksuaalisen taipumuksen perusteella.

Jos "eklu" saisi jostain tietää jotain tuollaista mihin hän viittaa, niin ilmeisesti sitten kaikki se mitä Matseman kirjoittaa menettäisi totuuspohjan "eklun" mielestä.

Jos siis "eklu" sanoisi että eilen satoi, niin en voisi tuota uskoa, koska en arvosta eklun tapaa argementoida. Niinhän se menee?

En ole koskaan esim. Matsemania tavannut mutta minusta olisi todella röyhkeää arvuutella hänen henkilöään. Arvostan häntä hänen asiallisen kirjoittelun perusteella eikä se arvostus vähenisi tippaakaan vaikka hän olisi kaukaisessa maassa syntynyt ja tykkäisi vaikkapa naisista (jos vaikka olisi nainen itse).

Minua ei kylläkään satu lainkaan kiinnostamaan hänen etninen taustansa (tai muutkaan henk.koht. ominaisuutensa), eihän nimimerkkiä saa muutenkaan täällä yrittää arvuutella.
- - - - - - -
syntymäni on suurempi ihme kuin kuolemani - kiitos kun valitsit minut

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2608 on: 21. 10. 2010 10:10 »
Minun täytyy vielä kerran kysyä MITÄ TEKEMISTÄ NÄILLÄ KIRJOITUKSILLA ON  SUOMEN MAAHANMUUTTOPOLITIIKAN KANSSA????? ei mitään.

Kivimäkikään ei ole lukenut eilistä Pohjalaista harmaantalouden huijareitten touhuista Vaasassa. Haalataan
Puolasta, Turkista ja Kosovosta allekymnmen euron tuntipalkalla töihin. Tämä on ollut iankaikkinen ongelma, josta Ay-llike ole moksiskaan. Eikö ay-toimitsijoiden pitäisi kiireesti mennä huijareitten puheille viranomaisten kanssa. Ne veronkiertäjät pitää saada vastuuseen. Mutta ei! Annetaan tilanne olla, ay-toimitsijat tiedostaa vain asian, mutta ei tee mitään. Onko ulkomaalaisten työntekijöiden palkat esimerkiksi elintarvike puolella kunnossa? Kyllä sielläkin ongelmat ovat samat kuin muuallakin.

Koska täällä ei kirjoiteta asiallista asiaa, niin jatkan tutkimustyötäni jota jo ehtikin TV1 ykkösdokumentti
minua haastattelemaan. Se tutkimus kohtelee ulkomaalaisten kohtelusta Vaasassa historian kuluessa.

Pentti Suksi

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2609 on: 21. 10. 2010 10:10 »
Jokaisen ammattiliiton tiedossa on, miten nämä asiat menevät. Mutta en ainakaan minä usko, että harmaan työvoiman hallintaan saanti on se kaikkein yksinkertaisin juttu.
Ensinnäkin, hehän liikkuvat EU:n vapailla työmarkkinoilla.
Toiseksi, läheskään kaikki eivät ole halukkaita kertomaan, mitä he itse asiassa ansaitsevat, sillä silloin saattaa mennä työpaikka.
Ja kolmanneksi, olisi tietenkin hyvä, jos nämä alipalkatut olisivat ammattiliiton jäseniä. En tosin tiedä, kuinka moni räjähti nauramaan, kun kirjoitin tämän...
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2610 on: 21. 10. 2010 11:11 »
Suksi ei vaivaudu huomautuksestakaan huolimatta näköjään lukemaan kuin omat kirjoituksensa. Minä jo tuossa aikaisemmin totesin kirjoittaneeni työperäisen maahanmuuton ongelmista täällä useampaan kertaan.  Niitä löytyy sekä tästä-, että ay-liike ketjusta selaamalla taaksepäin. Ja näkökulma on nimen omaan ollut se, että  harmaantalouden huijarit tulee saattaa edusvastuuseen.

Olipa tuossa hiljattain esillä muun muassa Kari Rajamäen ja Jyrki Kataisen debatti eduskunnassa samasta asiasta, jolloin Katainen aika tavalla hermostui, mutta ei vastannut itse syytökseen. Syytös koski hallituksen kaavailuja työperäisen maahanmuuton helpottamista

Mitä tulee eiliseen Pohjalaiseen, olen tietysti kyseisen artikkelin lukenut. Itse asiassa olisin asian tuntenut artikkelia lukemattakin. Olen nimittäin viimeisen viikon aikana lounastanut Raksan toimitsijoiden kanssa päivittäin. Olen saanut ihan suoraa raporttia Janne Kemppaiselta ja Raimo Pohjolalta. Onhan meillä muutenkin säännöllisiä tapaamisia. Työsuojelupiiriä ovat pyytäneet omien toimenpiteiden lisäksi puuttumaan asiaan. Matseman aika hyvin tiivisti keskeiset ongelmat ratkaista näitä asioita.

Elintarvikealalla ongelma ei onneksi ole paisunut samaan laajuuteen, mitä se on rakennusalalla. Toki olen itsekin asiaan törmännyt ja myös näiden ongelmien hoitamisen vaikeuteen. Moni ulkomaalainen kokee ansaitsevansa kohtuullisesti, vaikka se Suomen mittapuun mukaan on selkeää alipalkkaa. Työnantaja on saattanut laittaa palkkaamisen ehdoksi sen, etteivät järjestäydy ja niin edelleen.

Pahinta mitä nyt voidaan tehdä, olisi hallituksen kaavailema työlupien helpottaminen tai jopa kokonaan poistaminen ilman muita toimenpiteitä. Työlupia tarvitsevat lähinnä EU: n ulkopuolelta tulevat työntekijät. Juuri näitä käytetään eniten hyväksi.
« Last Edit: 21. 10. 2010 11:11 by Jorma Kivimäki »

eklu

  • Guest
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2611 on: 21. 10. 2010 11:11 »
Viimeksi kun eduskunnassa tehtiin isompaa remppa, oliko se lisärakennus vai mikä niin sielläkin oli töissä näitä alipalkattuja. Nythän tehdään taas remppaa ja josei puolet reiskoista ole virolaisia/puolalaisia niin ihme on tapahtunut. Toki niille maksetaan 12 juuroa ilman muita kuluja.

Matseman voi olla varma nauruun repeämisestä mutta Suksi teki siihen hyvät pohjat, mun päivä on pelastettu koska en todellakaan ole ainut outolintu tällä planeetalla. Vieläkin pelkään tosissani että politiikka maahanmuutossa on täysin väärä, pannaan rajat kiinni niinkuin yhdydvalloissa jonne pääsee kun on ensin työpaikka siellä eikä hosuta kansalaisuuden kanssa. Rajat vuotaa Espanjaan päin vain senverran mitä tarvitaan halpaa työvoimaa, sieltä vuotaville ei sitten makseta penniäkään tukea eikä anneta ilmaisia asuntoja.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2612 on: 21. 10. 2010 11:11 »
Henkilökohtaisesti en suosittele kenellekään tätä työvoimaa.
Joskus ihan alussa sieltä tuli tosi ammattimiehiä, mutta ei enää. Nyt sieltä voi tulla sellaisiakin, joilla ei ole yhtään kokemusta alalta, jolle he ovat tyrkyllä.

Mutta jos nyt on pakko kuitenkin heitä käyttää... niin silloin on tehtävä heti selväksi ennen kuin työ aloitetaan:

- Tietenkin raha ja sopimus siitä milloin, tai missä tahdissa maksetaan.
- Mitä työhön sisältyy.
- Materiaalit pitää olla oikeita.
- Sinun pitää olla itse hyväksymässä jokainen työvaihe, ennen kuin mennään eteenpäin.
- Jos on kysymys vähänkin suuremmasta työmaasta, kuin paskahuusi kesämökillä, niin silloin on oltava myös selvillä, onko tällä puljulla vakuutuksia - ja että ne ovat kunnossa. Huom! Älä hyväksy mitään puolalaisia vakuutuksia, sillä siltojen ali ennättää virrata paljon vettä, ennen kuin niiden  kanssa on asiat järjestyksessä, jos heidät joutuu jossain vaiheessa kytkemään projektiin.
Vakuutukset ovat muutenkin tärkeitä, eivät ainoastaan itse työn takia, vaan myös tekijöiden. Ei ole kiva tulla työmaalle ihmettelemään, voiko katolta pudonnutta puolalaista viedä sairaalaan, ilman että pitää maksaa itse julmat korvaukset. Tässä kohdassa moni ottaa suunnattomia riskejä. Riskejä, jotka saattavat vetää halpoja palveluja nauttivan talouden sekunnissa pohjaan.

Yllä oleva koskee ehdottomasti myös kotimaisia pikkufirmoja. Itse olen ainakin paranoidi näiden kanssa, enkä usko vaikka näyttävät papereita. Soitan ja tarkistan.

Kaikkein hankalinta näiden kanssa on kun huomaa, ettei työ tullutkaan tehtyä kunnolla. Usein jo heidän löytämisensä maksun jälkeen on jo ylivoimainen tehtävä. Ja sitten kun löytää, nokkamies on puolassa, eikä tällä uudella ole hajuakaan hänen tekemistä töistään, eikä tätä nokkamiestä sitten tietenkään löydy enää ikinä.

Onhan se selvä, että halvemmalla he tekevät. Mutta usein aikaa menee sitten enemmän ja homma tulee loppujen lopuksi maksamaan lähes yhtä paljon, kuin jos olisi käyttänyt kotimaista firmaa. Eikä se enää tule edes niin merkittävästi halvemmaksi. Myös he ovat oppineet ottamaan maksun palveluksistaan.
Ja varsinkin jos osaat itse kertoa, mitä työn tulee sisältää, hinta nousee yllättävän paljon. Totta kai, kun aletaan käyttämään samoja materilaaleja kuin kotimaisetkin firmat.

Joka tapauksessa, summana on, että käytä kotimaisia firmoja, säästyt aivan turhilta hankaluuksilta.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2613 on: 21. 10. 2010 11:11 »
pannaan rajat kiinni niinkuin yhdydvalloissa

Yhdysvallat ovat tehneet aivan eri sopimuksia. Tai sopimuksia ja sopimuksia. Omia päätöksiä on parempi termi.
Sitäpaitsi, se koko maa on maahanmuuttajien rakentama...

Mutta kun on esim. Suomesta kysymys, niin:

YK:n pakolaissopimus.

Suomi allekirjoitti sopimuksen 1968 ja yksi sopimuksen keskeisistä asioista on pakolaisten palauttaminen.

"Suomi allekirjoitti Geneven pakolaissopimuksen 1968, ja muiden sopijavaltioiden tavoin sillä on velvollisuus suojella pakolaisia ja alueeltaan turvaa hakevia ihmisiä. Sopimus kieltää näiden ihmisten karkotuksen ja palauttamisen alueelle, jossa heidän henkeään ja vapauttaan uhataan. Geneven pakolaissopimuksessa määritellään myös se, kuinka pakolaisia on kohdeltava. "
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2614 on: 21. 10. 2010 12:12 »
Eräs keskeinen ongelma on se, että urakka saatetaan antaa suomalaiselle tai vaikkapa saksalaiselle yritykselle .  Tämä antaa työn alihankkijalle, joka tuleekin esim. Ukrainasta.  Rakennusalalla saattaa alihankkijalla olla vielä oma alihankkija. Lopulta kukaan ei tiedä, mistä työmiehet tulevat, mitä he saavat palkkaa, kuka maksaa matkat ja niin edelleen. Näistä on TV-dokumenttejakin nähty.

Tilaajavastuulailla pyrittiin saamaan ns. isäntäyritys vastuuseen, mutta se ei kaikilta osin näytä toimivan. Valvonta jää tämän alihankintaa ostavan yrityksen pääluottamusmiehen varaan. Hänen on kuitenkin asiaa vaikea valvoa, kun yhtäkkiä työpaikalle ilmestyy uusia outoja kasvoja ja kielimuuri on välissä. Työnantaja useimmiten kertoo, että kyllä asioiden pitäisi olla kunnossa. Usein miten homma on alihankkijan edustajan vakuuttelun varassa. Totuus saattaa olla ihan toinen.

(Ylläpito: eikö tämän tekstin oletustasausta voi laittaa vasemmalle ? )
« Last Edit: 21. 10. 2010 12:12 by Jorma Kivimäki »

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2615 on: 21. 10. 2010 12:12 »
No niin, alkaa sieltä tulla asiaakin. ja tätä minä kaipaan, että mennään ongelman ytimiin, siellä missä ongelma on.
Harmaan talouden huijarit tuottaa maahamme laittomia maahanmuuttajia, joilla teetetään työtä naurettavalla palkalla . Rajamäki taisi osua liianarkaan paikkaan kun Katainen hermostui!

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2616 on: 21. 10. 2010 14:02 »

(Ylläpito: eikö tämän tekstin oletustasausta voi laittaa vasemmalle ? )[/left]

Oletustasaus näyttää vaihtelevan selaimesta riippuen.  Google chrome tasaa sen vasemmalle.  Sen voi kuitenkin muuttaa ikonista 9.s ylärivistä jolloin se tulee selaimesta riippumatta vasemmalle.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2617 on: 22. 10. 2010 07:07 »
Erityisasiantuntija Leif Sand on tänään lähettänyt ylläpidollae seuraavansi
sisältöisen meilin:

"Kansalaisaloite maahanmuuttajien aiheuttamista kustannuksista kaupungille on saanut seurakseen lähes tulkoon samansisältöisen valtuustoaloitteen, jonka on tehnyt valtuutettu Harri Leppälä (ps).

Sosiaali-, terveys- ja sivistystoimen apulaiskaupunginjohtaja on päättänyt, että molemmat aloitteet
käsitellään samalla kertaa. Koska valtuustoaloitteen sisältö kuitenkin poikkeaa joiltain osin kansalaisaloitteensisällöstä, edellyttää siihen vastaaminen lisäaineiston hankintaa hallintokunnilta.

Tästä syystä aloitteet käsitellään kaupunginhallituksessa 8.11.2010. Kaupunginhallituksen esityslista
on luettavissa 4.11.2010 osoitteessa www.vaasa.fi.

Leif Sand
Erityisasiantuntija

Tämä antaa lisäaikaa evästää kh:n jäseniä edellyttäen että vaasalaisia todella kiinnostaa maahanmuuton aiheauttamat kustannukset.

Olisiko Leppälällä syytä kertoa aloitteestaan myös täällä?
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2618 on: 22. 10. 2010 08:08 »
Ymmärtääkseni Leppälä ei voi kertoa siitä täällä, koska hän keskustelee mieluiten vain sellaisten kanssa, joiden nimet hän tietää.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2619 on: 22. 10. 2010 09:09 »
"Kansalaisaloite maahanmuuttajien aiheuttamista kustannuksista kaupungille on saanut seurakseen lähes tulkoon samansisältöisen valtuustoaloitteen, jonka on tehnyt valtuutettu Harri Leppälä (ps).

Olisiko Leppälällä syytä kertoa aloitteestaan myös täällä?

Jo toinen täältä kopioitu aloite lyhyen ajan kuluessa. Tästä asiasta oli kaiken lisäksi jo tehty kansalaisaloite, jonka kai Leppälä itsekin allekirjoitti, mutta ei ollut ensimmäinen allekirjoittaja. Sehän yleensä pääsee julkisuuteen. Harri Leppälän motiivista tehdä vielä oma päälle ei liene kovin vaikea arvata.


(Ylläpito: eikö tämän tekstin oletustasausta voi laittaa vasemmalle ? )[/left]

Oletustasaus näyttää vaihtelevan selaimesta riippuen.  Google chrome tasaa sen vasemmalle.  Sen voi kuitenkin muuttaa ikonista 9.s ylärivistä jolloin se tulee selaimesta riippumatta vasemmalle.
Kaksi ylivoimaisesti käytetyintä selainta (Internet Explorer ja Mozilla Firefox) tasaa tekstin keskelle. Ko. ikonista olen koko ajan tekstiä vasemmalle tasannut, mutta ei se oletukseksi ole muuttunut.
« Last Edit: 22. 10. 2010 09:09 by Jorma Kivimäki »

Offline jali

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 424
    • View Profile
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2620 on: 22. 10. 2010 20:08 »
Ongelmia näyttää olevan eniten rakennus alalla ulkomaisen työvoiman kanssa.Olen myös kuullut tarinoita Matsemanin tuolla ylempänä varoittamista laatuongelmista.Hurjimmat väitteet ovat semmoisia että työntekijöille maksetaan sopimuksen mukainen palkka,mutta Gorillat keräävät myöhemmin "liikaa maksetut" palkat pois.No noita jos on tapahtunutkin ei varmaankaan oikeuteen saakka saadaan yhtäkään juttua.

Offline Roy Rabb

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1289
    • View Profile
    • Music Mega
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2621 on: 22. 10. 2010 21:09 »
Turhaa on Jorma Kivimäen kiukutella Leppälän alotteiden johdosta. Nyt auttaa vain aktiivinen ote. Mitä enemmän asiallisia aloitteita sitä parempi. Kiitokset Leppälälle, joka Perussuomalaisena tekee eikä meinaa, vähiten saivartelee joutavia.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2622 on: 23. 10. 2010 08:08 »
Hurjimmat väitteet ovat semmoisia että työntekijöille maksetaan sopimuksen mukainen palkka,mutta Gorillat keräävät myöhemmin "liikaa maksetut" palkat pois.

Näissä(kin) jutuissa kannattaa muistaa, että kansalla on vilkas mielikuvitus, joten ihan kaiken ei tarvitse olla totta.

Ruotsin TV4 teki viime kaudella ohjelmasarjan, joka toi esiin rakennusalan huijaamia tavallisia kansalaisia. Joukossa oli ruotsalaisia yrittäjiä, puolalaisia kirvesmiesporukoita, jopa yksi suomalainen yrittäjä. Yksi puolalaisten tekemä lisärakennus taloon jouduttiin purkamaan kokonaan, niin paljon oli tehty väärin.
Yhdessä tapauksessa tutkittiin kylpyhuonetta remontin jäljiltä. Tarkastaja laittoi teräskuulan lattialle, mutta se vieri poispäin itse viemäristä. Kaato oli siis valettu väärään suuntaan! Tästä lisää täällä.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Asiantuntija

  • Guest
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2623 on: 23. 10. 2010 08:08 »
Hurjimmat väitteet ovat semmoisia että työntekijöille maksetaan sopimuksen mukainen palkka,mutta Gorillat keräävät myöhemmin "liikaa maksetut" palkat pois.

Näissä(kin) jutuissa kannattaa muistaa, että kansalla on vilkas mielikuvitus, joten ihan kaiken ei tarvitse olla totta.


Olen kuullut kyllä tapauksista (suoraan henkilöltä, joka hoitaa noita asioita), joissa suunillen noin on käynyt. Tosin tapahtuma on mennyt niin, että kun ulkolainen palkanmaksaja on laitettu suomessa saartoon ja tämän vuoksi on joutunyt maksamaan takautuvasti noita palkkoja. Sitten kun duunari on palannut esim. Viroon jopa yli vuoden saatavat mukaanaan on tällöin hänet ohjattu nostamaan tililtään noita varoja ja palauttamaan ne, koska se palkka tuon takautuvan summan kanssa ylittää maksajan ja duunarin alkuperäisen sopimuksen määräämän korvauksen.

Siihen en jaksa uskoa, että joku ulkolainen firma maksaisi ensin TES:mukaan ja näitä rahoja sitten kerättäisiin pois tilipäivinä tai heti tilipäivän jälkeen.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2624 on: 23. 10. 2010 08:08 »
Hurjimmat väitteet ovat semmoisia että työntekijöille maksetaan sopimuksen mukainen palkka,mutta Gorillat keräävät myöhemmin "liikaa maksetut" palkat pois.

Näissä(kin) jutuissa kannattaa muistaa, että kansalla on vilkas mielikuvitus, joten ihan kaiken ei tarvitse olla totta.


Olen kuullut kyllä tapauksista (suoraan henkilöltä, joka hoitaa noita asioita), joissa suunillen noin on käynyt. Tosin tapahtuma on mennyt niin, että kun ulkolainen palkanmaksaja on laitettu suomessa saartoon ja tämän vuoksi on joutunyt maksamaan takautuvasti noita palkkoja. Sitten kun duunari on palannut esim. Viroon jopa yli vuoden saatavat mukaanaan on tällöin hänet ohjattu nostamaan tililtään noita varoja ja palauttamaan ne, koska se palkka tuon takautuvan summan kanssa ylittää maksajan ja duunarin alkuperäisen sopimuksen määräämän korvauksen.

Siihen en jaksa uskoa, että joku ulkolainen firma maksaisi ensin TES:mukaan ja näitä rahoja sitten kerättäisiin pois tilipäivinä tai heti tilipäivän jälkeen.

Mikään ei ole tietenkään mahdotonta rakennusalalla. Itse olen kuullut tapauksista, joissa se oikea palkka näkyy paperilla, mutta työntekijä saa sitten sen hänelle jo kotimaassa luvatun, pienemmän palkan käteisenä. Ymmärtääkseni tämä on myös aika tavallinen tapa maksaa heille - ja vaikeasti kontrolloitavissa.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2625 on: 23. 10. 2010 09:09 »
Turhaa on Jorma Kivimäen kiukutella Leppälän alotteiden johdosta. Nyt auttaa vain aktiivinen ote. Mitä enemmän asiallisia aloitteita sitä parempi. Kiitokset Leppälälle, joka Perussuomalaisena tekee eikä meinaa, vähiten saivartelee joutavia.

Mitä ihmeen hyötyä on tehdä toinen lähes identtinen aloite asiasta, josta se on jo tehty ?
Tässäkään asiassa (valtuusto- tai kansalaisaloitteet) ei ole ratkaisevaa määrä vaan laatu.

Jos Leppälä teki turhalla kopioaloitteellaan ”politiikkaa”, niin samaan kategoriaan menee perussuomalaisen Roy Rabbin kiitokset toiselle persulle.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2626 on: 23. 10. 2010 09:09 »

Mitä ihmeen hyötyä on tehdä toinen lähes identtinen aloite asiasta, josta se on jo tehty ?
Tässäkään asiassa (valtuusto- tai kansalaisaloitteet) ei ole ratkaisevaa määrä vaan laatu.


Tekstistä käy ilmiselvästi selville, etteivät aloitteet ole identtiset.  
Quote
"Sosiaali-, terveys- ja sivistystoimen apulaiskaupunginjohtaja on päättänyt  "Koska valtuustoaloitteen sisältö kuitenkin poikkeaa joiltain osin kansalaisaloitteensisällöstä, edellyttää siihen vastaaminen lisäaineiston hankintaa hallintokunnilta.""

Joskus kansalaisen silmissä näyttävä pienikin ero voi olla se hyvin ratkaiseva ero.  Sitä vaan ei aina itse huomaa mutta jollekin se on juuri se ratkaiseva asia.  Pelkkä parannusehdodotus valmissa asiassa voi olla se tärkein mutta parannettu ja parantamaton asia saattavat näyttää lähes samanlaisilta.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2627 on: 23. 10. 2010 09:09 »
Koska valtuustoaloitteen sisältö kuitenkin poikkeaa joiltain osin kansalaisaloitteensisällöstä, edellyttää siihen vastaaminen lisäaineiston hankintaa hallintokunnilta. Jos näin todetaan niin luulenpa tuon Leppälän aloitteen olevan ns. päivitetty versio, joka on oikeastaan vain hyvä asia.
veritas odium parit.

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2628 on: 23. 10. 2010 09:09 »
Quote
"Kansalaisaloite maahanmuuttajien aiheuttamista kustannuksista kaupungille on saanut seurakseen lähes tulkoon samansisältöisen valtuustoaloitteen, jonka on tehnyt valtuutettu Harri Leppälä (ps).
  

Tekstistä käy myös selville, että aloitteet ovat lähes samansisältöiset. Sitäpaitsi muistaakseni sitä kansalaisaloitetta muokattiin täällä aikansa, jotta se olisi tyydyttänyt kaikkia allekirjoittajia, myös Leppälää.

Juuseppi

  • Guest
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2629 on: 23. 10. 2010 17:05 »
YLE:n aamu-TV:ssä haastateltu vankeinhoidossa työskentelevä henkilö kertoi, että esim. Vantaan vankilassa ulkomaalaisten osuus on 50%.

Pelkästään tämä fakta on monta kertaa paljastavampi ja arvokkaampi kuin mamu-matsemanin sadat, ehkä jopa tuhannet vuodatukset mitä hän on spammannyt vaasalalsia.infossa viime aikoina.

Ja vielä erikseen Pentti Sukselle kommnettina, että kun kirjoitit 200 mamu-kädestä, joiden väitit pitävän pystyssä Vaasan terveysdenhoitosyssteemin (tai jotain siihen suuntaan), niin käypä joskus katsomassa pääterveysasemalla minkä osan asiakkaista nämä mamut muodostavat.

Elikkä jos heitä ei olisi Vaasassa työntekijöinä, niin heitä ei olisi myöskään asiakkaina. Ja väitän että jälkimmäisiä on paljon enemmän.



Asiantuntija

  • Guest
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2630 on: 23. 10. 2010 18:06 »
YLE:n aamu-TV:ssä haastateltu vankeinhoidossa työskentelevä henkilö kertoi, että esim. Vantaan vankilassa ulkomaalaisten osuus on 50%.

Pelkästään tämä fakta on monta kertaa paljastavampi ja arvokkaampi kuin mamu-matsemanin sadat, ehkä jopa tuhannet vuodatukset mitä hän on spammannyt vaasalalsia.infossa viime aikoina.


Tiesitkö Juuseppi, että ulkomaalaiset ja mamut eivät ole sama asia? Mainittiinko tuossa jutussa kuinka moni noista on maahanmuuttaja? Eli miten tuo liittyy tämän otsikon alle vai liittyykö mitenkään muuten, kuin leimaamis tarkoituksessa. Ainakin osa noista vangeista on tullut Suomeen ainoastaan tekemään rikoksia ja tavoitteena on ollut poistua maasta heti kun keikat on tehty, mutta nyt kotiinpaluu saa hetken odottaa. Näillä henkilöillä (osalla näistä) ei siis ole mitään tekemistä maahanmuuton kanssa.

Niin ja muutenkin, tarkoittaako tuo sitä, että ulkomaalaiset pyritään sijoittamaan vain yhteen laitokseen?

Jos tuo on faktaa niin, se kertoo meille vaan sen, että ulkomaalaisten osuus on yhdessä vankilassa 50%. Ei se mitään muuta kerro.
« Last Edit: 23. 10. 2010 18:06 by Asiantuntija »

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2631 on: 23. 10. 2010 18:06 »
Asiantuntija jo tuossa esittikin hieman lisää faktatietoa tuosta Juusepin tuomasta uutisesta.
Sen verran vielä siihen, että eikös noiden vankien joukossa ole paljon venäläisiä, virolaisia, latvialaisia ja liettualaisia, jotka ovat tosiaankin tulleet Suomeen vain rikollisen toiminnan yhteydessä?
Olisi tosiaankin mielenkiintoista, jos Juuseppi voisi tuoda tänne myös sen tiedon, miten paljon maahanmuuttajia vankiloissa istuu. Silloin voisimme tutkia hänen tuomaan tietoa siitä näkökulmasta, kun hän nyt yritti esittää.
Ja tietenkin olisi myös mukavaa, jos tätä voitaisiin verrata vankien kokonaislukumäärään, eikä vain yhteen vankilaan.
Muuten mennään vähän lajusmaisin mittasuhtein. 

Siis faktat mieluiten kokonaisuutena, jos nyt kerran on pakko tuijottaa noita prosentteja niin tarkoituksenhakuisesti.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7438
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2632 on: 25. 10. 2010 17:05 »

.

Koska tuolla toisaalla laitettiin ketju jäähylle niin luon tässä ketjussa joustavasti jatkumoa Original Wiikin aiheeseen Afrikan kiinalaistamisesta

Kiina valloittaa Afrikkaa pala palalta

"Kiina investoi valtavia summia Afrikkaan ja kilpailee vaikutusvallasta perinteisten siirtomaavaltojen kanssa."



http://suomenkuvalehti.fi/jutut/ulkomaat/kiina-valloittaa-afrikkaa-pala-palalta

Toivottavasti kiinalaiset nostavat Afrikan nousu-uralle ja tämä kummallinen ja luonnonvastainen operaatio Pakolaispolitiikka saadaan lopultakin lopettaa joka rassaa kehittyvienkin maiden taloutta

.




Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7438
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2633 on: 25. 10. 2010 21:09 »

.

Vielä EDITtiä samasta aiheesta vaikka edit nappula puuttuu :

Ulkolinja: Kiinalainen safari

"Kiinalaiset liikemiehet ovat löytäneet Afrikan. Kiinalaiset ovat ostaneet Zambian viljavat maat riisipelloiksi, rakentavat Afrikkaan maantietä ja hyödyntävät luonnonvarat"

http://yle.fi/ohjelmat/826080#lisatiedot

http://areena.yle.fi/video/1376523

.



rasvattu ajatus

  • Guest
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2634 on: 25. 10. 2010 21:09 »
Siinäpä mielenkiintoinen doku. Työteliäät ja ahkerat kinuskit eivät arastele panna afrikan savanneja tuottamaan. Hatunnosto heille. Tähänasti afrikka on ollut täysin tuottamaton maa vailla mahdollisuuksia. Ka pirua kun saavat hommat skulaamaan. Mutta miten ihmeessä alkkariväestö ei ole saanut mitään tuloksia ikinä? Lukuunottamatta hölmöjen länsimaalaisten rahanjakoa.Toivottavasti joku ei nyt väitä että musta rotu olisi jotenkin huonompi elättämään itsensä.  Kuka siis elättäis heidät? Täh?

Juuseppi

  • Guest
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2635 on: 29. 10. 2010 12:12 »
Päivi Räsäseltä hyvä ehdotus Suomen maahanmuuttopolitiikkaan. Suomalaiseen yhteiskuntaan sopeutumisen kannalta järkevää ottaa ensisijaisesti kristillisen arvomaailman ja kulttuuritaustan omaavia pakolaisia. Ja ennen kuin kukaan ehtii vetää esille rasismi-korttia, niin muistutan, että krisittyjä on runsaasti myös Afrikassa.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2010102912603970_uu.shtml

Offline Risto Helin

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2167
    • View Profile
    • Olen Suomalainen
    • Email
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2636 on: 29. 10. 2010 13:01 »
Pikkuhiljaa alkaa tulla pieniä pilkahduksia positiivisista pyrkimyksistä, aivan kuten tämä Turun Sanomien uuutinen : Maahanmuuttovirasto haluaa selvittää kansalaisuustestin mahdollista käyttöönottoa, kertoo Turun Sanomat. Suomessa ei ole nykyisin käytössä kansalaisuuden hakijoille erillistä testiä, jolla selvitettäisiin tietämystä esimerkiksi maan tavoista ja arvoista.

Viraston ylijohtajan Jorma Vuorion mukaan asia on nyt ajankohtainen, sillä kotouttamista koskeva lakiesitys on eduskunnan käsittelyssä. Hän ehdottaa, että kansalaisuustesti voitaisiin kytkeä pakolliseen kielitestiin.

– Kansalaisuustestillä nähtäisiin yhdestä näkökulmasta, kuinka hyvin kotouttaminen on onnistunut, Vuorio sanoo.
veritas odium parit.

eklu

  • Guest
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2637 on: 29. 10. 2010 14:02 »
Olin päivällä ohimennessäni käymässä Lidl kaupassa ja ulostullessä kaksi arviolta 65v ikäistä miestä rupesi kiroilemaan kun musta nainen soitti puhelimella, kommentit oli että tossa tuokin soittelee Afrikkaan meidän rahoilla saatana. Ohimennessä sanoi että taitaa olla tärkeää asiaa johon toinen sanoi että ilmeisesti käskee loppuja tulla tänne ku on niin hyvä olla. Kun sanoin että homma on meistä kiinni niin tokaisivat et äänestyskopissa tehdään muutoksia tähän ja hyvä ei seuraa josei hommaa saada kuriin nyt, nostin lippalakkia herroille ja sanoin et olen täysin samaa mieltä.

Albert1

  • Guest
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2638 on: 29. 10. 2010 16:04 »
Viraston ylijohtajan Jorma Vuorion mukaan asia on nyt ajankohtainen, sillä kotouttamista koskeva lakiesitys on eduskunnan käsittelyssä. Hän ehdottaa, että kansalaisuustesti voitaisiin kytkeä pakolliseen kielitestiin.

– Kansalaisuustestillä nähtäisiin yhdestä näkökulmasta, kuinka hyvin kotouttaminen on onnistunut, Vuorio sanoo.

Vuoriohan on, kuten aiemminkin on ilmennyt, tolkun ihmisiä, kuten hyvän virkamiehen kuuluukin. Ainoastaan leväperäiset poliittiset linjaukset estävät järkevän mamupolitiikan toteuttamista.

Vuorio muuten varoitteli jo vuoden 2009 alussa somalien perheenyhdistämispelleilystä, joka on nyt sitten tukkinut koko turvapaikkajärjestelmän.

"Todellinen pommi muhii perheiden yhdistämisessä, hän huomauttaa ja ennakoi uutta aaltoa humanitäärisin perustein oleskeluluvan tai turvapaikan saaneiden osalta. Heillä on oikeus tuoda perheensä Suomeen ja virastoon tuli jo 2008 Somaliasta noin 1400 yhdistämishakemusta. Luku noussee 4000 – 5000 henkilön tasolle lähivuosina, jolloin määrän kiihtyvä kasvu vie resurssikriisiin."

Albert1

  • Guest
Vs: Maahanmuuttopolitiikkamme
« Reply #2639 on: 29. 10. 2010 16:04 »
YK:n pakolaissopimus.

Suomi allekirjoitti sopimuksen 1968 ja yksi sopimuksen keskeisistä asioista on pakolaisten palauttaminen.

"Suomi allekirjoitti Geneven pakolaissopimuksen 1968, ja muiden sopijavaltioiden tavoin sillä on velvollisuus suojella pakolaisia ja alueeltaan turvaa hakevia ihmisiä. Sopimus kieltää näiden ihmisten karkotuksen ja palauttamisen alueelle, jossa heidän henkeään ja vapauttaan uhataan. Geneven pakolaissopimuksessa määritellään myös se, kuinka pakolaisia on kohdeltava. "

Varsin näppärästi taas lainattu. Siis oikeasti sopimuksen sisältö on tälläinen.

"Pakolaissopimuksen keskeinen säännös on palautuskielto. Sen mukaan sopimusvaltio ei saa palauttaa pakolaista alueille, joissa hänen henkeään tai vapauttaan uhataan rodun, uskonnon, kansalaisuuden, tiettyyn yhteiskunnalliseen ryhmään kuulumisen tai poliittisen mielipiteen vuoksi.

YK:n määritelmän mukaan esimerkiksi sotaa tai luonnonkatastrofia pakenevat eivät ole pakolaisia
"

Käytännössä Suomen allekirjoittaman pakolaissopimuksen mukaisia pakolaisia Suomeen saapuu kiintiöpakolaisia huomioimatta vuosittain noin 20- 30 kappaletta. Heidän palauttamistaan tuskin kukaan on vaatimassa. Ongelmana ovat tulijat, jotka saavat oleskeluluvan mutta eivät ole pakolaisia. Jotkin vääräleuat käyttävät näistä tulijoista nimea elintasopakolaiset.