Author Topic: Teerinimemen päiväkodin ja koulun ``taikametsä´´säilytettävä!!  (Read 7265 times)

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Harri Leppälä

  • Guest
Teeriniemen päiväkodin ja koulun viereiselle tontille on kaavoitettu kerrostaloja.Niiden takia on tarkoitus kaataa metsä,joka on toiminut pitkään päiväkodin ja koulun lasten leikkipaikkana.Lisäksi alue on jo tiheään rakennettu,joten puistomainen alue palvelee muitakin alueen asukkaita.Pyrimme vaikuttamaan päättäjiin,että metsä saataisiin säilytettyä ja rakennussuunnitelmia tarkistettaisiin,ettei tuota alueen luontoa tuhottaisi kokonaan.
Päiväkodin ja koulun laajennushanke olisi paljon järkevämpää kuin kerrostalojen rakentaminen pienelle jäljellä olevalle viheralueelle. Asiassa pitää ehdottomasti ottaa huomioon alueen asukkaiden viihtyvyys lasten turvallisuus sekä käytännöllisyys kehitettäessä. Kaavasuunnitelma on tehty vuosia sitten ja siksi sitä tulee tarkistaa alueen tämän päivän tarpeille sopivaksi.
Ole mukana vaikuttamassa tärkeässä asiassa! Kiitos

Käy allekirjoittamassa asiaa koskeva Adressi osoitteessa:

http://www.adressit.com/sailytetaan_teeriniemen_taikametsa_lasten_leikkipaikkana

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
En tiedä, voiko tuohon enää vaikuttaa, mutta kävin allekirjoittamassa adressin, kun tästä asiasta on tullut palautettakin suoraan lapsenlapselta (8 vee).

vanki

  • Guest
mitä teerikiila on tälle asialle tehny, ei mitään

Harri Leppälä

  • Guest
Teerikiila on tehnyt sen mitä tälläisille asioille voi tehdä. Ollaan oltu yhteyksissä virkamiehiin ja nyt ajetaan asiaa yhdessä päiväkodin- ja koulun vanhempainyhdistyksen kanssa. Asiasta on sovittu palavereita asiaan perehtyneiden virkamiesten kanssa. Itse olen teerikiilan varapuheenjohtajana ja kaupunginvaltuutettuna yhteyshenkilönä virkamiehiin. Nähtäväksi jää kuinka paljon asiaan voidaan vaikuttaa, mitään lopullista päätöstä alueen kohtalosta ei ole vielä tehty.

Offline Original Wiik,

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2699
  • Gender: Male
    • View Profile
mitä teerikiila on tälle asialle tehny, ei mitään

Empiirisen tutkimuksen mukaan on todennäköistä että elinikä lyhenee,  jos pitää majaa vanhan koivun juurella,  verrattuna siihen,  jos maja on pystytetty männyn juurelle.  Kyllä vanhasta joskus joudutaan luopumaan,  eikä ole useinkaan huono juttu. Pahemmalta luopuminen tuntuu kotimaisen ruuan osalta, kun SOK ja Kesko pakottaa riivinlihan syöntiin sekä homeesta valkaistujen riisien syötiin.  Dioksiini leivonnaisista puhumattakaan. Mut ei se haittaa yleensä ketään. Sen verran itsetuhoista on tämä jukolan sakki.

Harri Niskanen

  • Guest
Vielä joitakin vuosia sitten Teeriniemen koulun välittömässä läheisyydessä olevassa metsikössä oli vihreää aluskasvillisuutta ja pensaita. Linnut lauloivat puissa, tikkakin oli kotosalla ja – yllätys yllätys – liito-oravat lentelivät puusta puuhun. Olen tämän itse nähnyt ja kokenut.

Liito-oravia oli yhdessä vaiheessa jopa meillä kotona vierailulla. Emo ja kaksi poikasta pujahtivat parvekkeen kautta meidän olohuoneen sohvan alle piiloon. Siinä olikin täysi työ saada niitä varovasti pyydystettyä ja vietyä taikametsään takaisin. Meidän terrierikin ymmärsi, ettei nyt ollutkaan tappomeiningistä kyse vaan suojelusta.

Sitten lapsia alkoi ilmaantua yhä enenevässä määrin metsäalueelle. Opettajia ja vastuuhenkilöitä ei näkynyt mailla halmeilla. Tänään osa tätä metsää on pahasti tallottu, aluskasvillisuus on kadonnut tyystin ja alue muistuttaa Korkeasaaren biisoniaitausta. Eivätkä linnutkaan täällä enää visertele.
Olen ehdottomasti sitä mieltä, että metsikkö olisi restauroitava alkuperäiseen kuntoonsa ja lapsia ei saisi päästää omin nokkinensa riehumaan. 

Offline Klaus Berg

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1527
  • Gender: Male
  • Elämä on juoksukilpailu ajan kanssa
    • View Profile
    • Blogi
    • Email
Lapset joskus kostaa tämänkin vääryyden. Jos nuo mukulat joskus elättää 85% tästä kansasta niin olisiko ollut parempi antaa metsän olla ?

Voi tulla virkamiehelle vielä vilu vanhuudessa, siinä on ihmetellä kuinka lapsista kasvoi niin kyynisiä.

Offline sähköjänis

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 521
    • View Profile
Olen ehdottomasti sitä mieltä, että metsikkö olisi restauroitava alkuperäiseen kuntoonsa ja lapsia ei saisi päästää omin nokkinensa riehumaan. 

Jo muuttuu ääni kellossa, kun kerron että osa tallojalapsista oli pakoloisten lapsia, hottentotteja.

Harri Niskanen

  • Guest
Olen ehdottomasti sitä mieltä, että metsikkö olisi restauroitava alkuperäiseen kuntoonsa ja lapsia ei saisi päästää omin nokkinensa riehumaan. 

Jo muuttuu ääni kellossa, kun kerron että osa tallojalapsista oli pakoloisten lapsia, hottentotteja.
Ei muutu ääni kellossa. Eikä yhtään pakoloisten lapsia ole Teeriniemenllä koskaan näkynyt. 

rasvattu ajatus

  • Guest
Just tämmönen jaagaaminen tietteks hidastaa Vaasa-vasan kasvua oikeeks kaupungiks. Muuttaa sinne Vähikseen jos haluu dallaa skutsii ja skruudaa sammalta. Puuta kumoon vaan! ja hissitaloja tilalle.

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Täytyy kyllä sanoa, että pidän ”taikametsää” upeana lasten oleskelu- ja leikkipaikkana verrattuna kiviseen koulun pihaan. Arvostan paikan pitämistä 5-8 vuotiaille lapsille enemmän kuin aluskasvillisuuden palauttamista entiselleen. Läheinen henkilö joka on osallistunut koulun taskulamppusuunnistustapahtumiin taikametsässä, ei allekirjoittanut vertausta biisoniaitaukseen. Taitaa pikkulapsilla ja biisoneilla muuten ollakin aikamoinen painoero. Muuten tuo metsä on kuulemma kovasti kivikkoinen.

Itse olen vähän väliä hakenut lapsenlasta koulun päätyttyä Teeriniemen ala-asteelta ja voin sanoa että kyllä siellä maahanmuuttajien lapsia on ollut jo kauan ja suhteellisen paljon juuri tälläkin hetkellä.

Oma lapsenlapsi siirtyy ensi lukukaudeksi Huutoniemen ala-asteelle, mutta toivoisin tulevillekin ikäluokille lasten arvostaman taikametsän säilyvän. Tässä taitaa nyt kuitenkin olla vaihtoehtona kerrostalorakentaminen ja nykyisen säilyttäminen.

Offline sähköjänis

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 521
    • View Profile
Eikä yhtään pakoloisten lapsia ole Teeriniemenllä koskaan näkynyt. 

Molemmat silmät pikipruukkia kohti, niin jo näkyy

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Eikä yhtään pakoloisten lapsia ole Teeriniemenllä koskaan näkynyt.  

Molemmat silmät pikipruukkia kohti, niin jo näkyy

Minulle tuli lukivirhe - myönnän. Lukemalla sähköjäniksen lainauksen, luin vasta oikean muodon. Tarkemmin lukemalla Niskanen siis totesikin sähköjänistä alun perin lainaten, ettei ole nähnyt Teeriniemellä pakoloisten lapsia. Hän ei siis väittänytkään, etteikö siellä olisi pakolaisten lapsia. Ihmettelinkin jo :-)

Itse asiaan sen verran, että kaikki lapset näyttävät taikametsässä hyvin viihtyvän.

Offline Tapio Osala

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 3634
    • View Profile
    • http://TapioOsala.com
Jossain kulkee se raja jolloin kaupunkimaisen kivikylän epäviihtyisyys saa aikaan muuttoliikkeen pois Vaasasta. Kun nyt Purola kasvaa aivan kiinni Teeriniemeen, niin olisi syytä edes koulun viereen pieni metsä jättää.

Lasten temmellyksen päivällä en usko yöelämiä häiritsevän. Puistot ja lähimetsät ovat toki ihmistenkin (luontoa säästävässä) käytössä.

Adressi allekirjoitettu.

belurisk

  • Guest
Lapsille tulisi säilyttää olemassa olevat mahdollisuudet luonnon läheisyyteen ja kosketukseen toimintaympäristöissään. Missä adressin voi allekirjoittaa?

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Lapsille tulisi säilyttää olemassa olevat mahdollisuudet luonnon läheisyyteen ja kosketukseen toimintaympäristöissään. Missä adressin voi allekirjoittaa?

Avausviestistiin se oli sisällytetty.

http://www.adressit.com/sailytetaan_teeriniemen_taikametsa_lasten_leikkipaikkana