Author Topic: Ulkomaiset verkkokaupat  (Read 3952 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Ulkomaiset verkkokaupat
« on: 01. 01. 2011 12:12 »

.

eli minkälaisia kokemuksia ulkolaisista verkkokaupoista Pixmania, Amazon.com, eBay, DealExtreme,.. mitä näitä onkaan

.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Ulkomaiset verkkokaupat
« Reply #1 on: 01. 01. 2011 12:12 »
Minä olen ostanut sotfaa suoraan valmistajalta ja maksanut Pay Palilla ja Visa Electronilla. Ei mitään ongelmia.  Nytkin Spotify veloittaa suoraan tililtä kerran kuukaudessa.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Roy Rabb

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1289
    • View Profile
    • Music Mega
Vs: Ulkomaiset verkkokaupat
« Reply #2 on: 01. 01. 2011 13:01 »

Vältän verkkokauppoja, koska kommunikointi ongelmista miltei mahdotonta. Mutta olosuhteiden pakosta ostin toissa vuonna kopioivan LG-DVD/VHS-soittimen Pixmanilta, eikä valittamista.

Kuinkahan halvalla muuten voi ostaa Kiinasta. FOB-hintahan on puolet meidän hintatasosta. Mutta tuleeko tullia, alv jne.? Ja minkälainen suosituimmuusasema lienee voimassa EU/Kiina?

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Ulkomaiset verkkokaupat
« Reply #3 on: 01. 01. 2011 13:01 »
Käsittääkseni Niiskutti ja Lajunen ovat ostaneet Kiinasta erittäin halvalla, mutta kertokoot itse.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

AD

  • Guest
Vs: Ulkomaiset verkkokaupat
« Reply #4 on: 01. 01. 2011 13:01 »
Kyllä Kiinasta löytyy halpaa tavaraa, jopa takuutkin toimivat suomessa.
Suurin vika halvoissa kiinalaistuotteissa on kuitenkin laaduttomuus/halvan tavaran tuntuma.

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Ulkomaiset verkkokaupat
« Reply #5 on: 01. 01. 2011 16:04 »

Vältän verkkokauppoja, koska kommunikointi ongelmista miltei mahdotonta. Mutta olosuhteiden pakosta ostin toissa vuonna kopioivan LG-DVD/VHS-soittimen Pixmanilta, eikä valittamista.


Pitikö toimitusaika kutinsa? Kun noita keskustelupalstoja seuraa tuntuu että eniten ongelmia olisi juuri Pixmanialla, niiden sivut ei ainakaan herätä luottamusta, missään ei ole yhteystietoja eikä suoraa sähköpostilinkkiä mihin ottaa yhteyttä, kaikki on vain sen loggautumisruudun varassa

.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Ulkomaiset verkkokaupat
« Reply #6 on: 01. 01. 2011 16:04 »
Suuret ketjut, joissa verkkokauppa on vain osa toimintaa toimivat hienosti. Olen asioinut paljon. Suurin ostos teevee Saksasta. Toivat koti-ovelle ja säästin 1000 euroa.

Pixmaniasta olen myöskin tilannut tavaraa. Nyrkkisääntönä siellä on, että homma pelaa kyllä, mutta jos tulee ongelmia, voi olla vaikeuksia kommunikoinnin kanssa, koska se on niin suuri lafka ja asiakaspalvelun ruuhka sen mukaan.

Ei ole mitään syytä pelätä ulkomaisia verkkokauppoja. Mutta paras on aina tietenkin googlailla vähän, jos verkkokauppa on ensituttavuus, tai pieni.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Ulkomaiset verkkokaupat
« Reply #7 on: 01. 01. 2011 17:05 »
Minä ostin Pixmaniasta tämän tietokoneen 22 ” näytön, joka samalla toimii kakkosteeveenä. Oli ja on ollut hyvä ja edullinenkin ostos. Tuote tuli myös Saksasta ja sen toimitusta sai seurata netistä.

Silti jäi jotain hampaankoloon. Lupasivat muutaman euron lisähintaan muistaakseni 100 kuvaruudun pyyhettä. Ne eivät tulleet lähetyksen mukana. Kerran laitoin palautetta ja sieltä tuli vastaus, että tuote oli tilapäisesti loppunut ja että lähettävät heti kun sitä saadaan varastoon. Nyt asiasta on kulunut puolitoista vuotta, joten eipä taida koskaan tullakaan. ;-). Tyypillisen suomalaisen tapaan äänestän jaloillani, eli en tilaa ko. firmasta enää mitään.

Offline Matseman

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2050
    • View Profile
Vs: Ulkomaiset verkkokaupat
« Reply #8 on: 01. 01. 2011 18:06 »

Silti jäi jotain hampaankoloon. Lupasivat muutaman euron lisähintaan muistaakseni 100 kuvaruudun pyyhettä. Ne eivät tulleet lähetyksen mukana. Kerran laitoin palautetta ja sieltä tuli vastaus, että tuote oli tilapäisesti loppunut ja että lähettävät heti kun sitä saadaan varastoon. Nyt asiasta on kulunut puolitoista vuotta, joten eipä taida koskaan tullakaan. ;-). Tyypillisen suomalaisen tapaan äänestän jaloillani, eli en tilaa ko. firmasta enää mitään.
 

Onhan sellaisille pyyhkeille varmasti käyttöä vieläkin?
Myös minä äänestän aina jaloillani, mutta ei kannata antaa periksi Jorma, ei muuta kuin meiliä vaan! Ja sitä paremmalla syyllä, mitä kauemmin asia on ottanut :-)

Minulla on tuoreessa muistissa yksi juttu vakuutusyhtiön kanssa. Väänsin kolme vuotta, kunnes päättivät hoitaa asian minun edukseni.
Puunsärkijä ja Paskakasa. Tyypillinen kaksikielisen perheen tytär. Katkeroitunut "lund",  suomalaisen naisen kanssa sängyssä epäonnistunut hyväksyjä ja kaiken pahan pienentäjä. Katkera  , koneella päivät istuva pahansuopainen nilviäinen. Kukkulan kuningas

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Ulkomaiset verkkokaupat
« Reply #9 on: 01. 01. 2011 19:07 »

.

Ainakin itse mitä olen tilaillut ebay.de:n kautta on kulkeneet nopeammin kuin suomalaisten firmojen sisäinen posti

Hyvin harvoin on dhl jumittanut, ainoa ongelma tuntuu olevan että paketteja pitää joskus erikseen kysellä postista, siis tässä huippulogistiikan maassa

.

Offline Niiskutti

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1632
    • View Profile
Vs: Ulkomaiset verkkokaupat
« Reply #10 on: 01. 01. 2011 19:07 »
Pelkästään hyviä kokemuksia on.

DealExtreme:stä olen tilannut kaikennäköstä pikkusälää: mm. järjestelmäkameran kaukolaukaisimen n.5$ suomessa 30e, Wii-ohjaimet n.12$ suomessa 30-40e.. viime kesänä (kesäkuu) isäntä tilas jalkapallojoukkueen peliasun, joka saapui tuossa joulun alla. Oli vähä loppu varastosta ja muualta ja isäntä ei halunnut toista tilalle :D joten kait sen pitkällisten sähköpostikyselyjen jälkeen joku ompeli. Asu oli pieni, on kiinalaisten koot vähä eri ku eurooppalaiset, mutta annettiin joululahjaksi joten ei se turha ostos ollu kuitenkaan. Muistikortteja (kameraan) olen myös ostanut sieltä ja sytkäreitä ymsymsyms.

Lisäksi olen e-ville.hk:sta tilannut parit mp4-soittimet, puhelimen yms. ja voitin tuossa facebookkikisasta yhden mp3-soittimen, toimii ihan ok ei valittamista.

E-baysta olen tilannut läppäreiden akkuja itselleni ja auttanut myös Lajusta tilaamaan 2 akkua. Hyvin toimii ainaki viime tiedon mukaan. Hintaa on ollut n.50e/akku, joten säästöä lähes 50% suomen hintoihin.

Silmälaseja olen tilannut useita (itselle, miehelle, miehen veljelle =20kpl) zenniopticalista. Tässä kokemuksia: http://www.vaasalaisia.info/keskustelu/index.php?topic=390.msg79655#msg79655
Erään tilauksen viime kesältä ryssin kun heidän maksujärjestelmässään oli vika. Tuli maksun kohdassa error, ja koitin uudelleen 4-5kertaa, mikä sitten tarkoitti n.500$ katevarausta tililtäni! Puhelu skypellä Californiaan ja asia selvitettiin. Kunhan katevaraukset pikkuhiljaa poistuivat tein uuden tilauksen ja niillä laseilla mennään vieläkin. Säästöä useita satoja ellei tuhansia euroja.

Zooplus eläinkaupasta ostan kaikki ruuat kissoilleni. Laadukasta ruokaa, hyvät tarjoukset ja yli 39e:n tilaus ilman postikuluja.

Nierle:stä saksasta sitten CD ja DVD-levyt ilman mitään hyvitysmaksuja. Valmiit elokuvat Discshopista tai CDON.comista. (en tiä onko ne ulkomaisia vai mitä?)

EU:n ulkopuolelta tilattaessa kait joku tulliveroraja on n.45e, että tarvittaessa oon sitte jakanu tilaukset muutamiin eri paketteihin, niin ei oo mihinkään jääny.

Kaikenkaikkiaan paketteja on tullut ja jatkossakin tulee tilattua netistä kymmeniä vuoden mittaan, enkä varmaan edes muista kaikkia paikkoja, mutta yllämainitut ovat sellaisia "vakiokauppoja" joista tilaan tavaraa. Lisäksi sitten suomalaiset esim. Netanttila. Verkkoshoppailu vaikuttaa varmasti paljon siihen, että ei tule kaupungilla käytyä shoppailemassa.

Mitä tuohon kommunikointihommaan nyt tulee, niin sähköpostien vaihdolla ja skypellä on pärjätty sen mitä on tarvinnut. Loppuviimein erittäin vähän on tarvetta ollut, koskaan en ole mitään joutunut lähettämään takaisin, enkä edes lähettäisi, koska kulut todennäköisesti ylittävät tavaran arvon ainakin noiden kiinanpakettien osalta.

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Ulkomaiset verkkokaupat
« Reply #11 on: 01. 01. 2011 19:07 »

Hyvin harvoin on dhl jumittanut, ainoa ongelma tuntuu olevan että paketteja pitää joskus erikseen kysellä postista, siis tässä huippulogistiikan maassa


Nykyäänhän postin kulkua pystyy seuraamaan suoraan Itellan sivuilta. Sieltä kun katsoo tilausnumerolla, pitäisi kyllä pärjätä kyselemättä. Ainakaan minun ei ole tarvinnut kysellä tuon palvelun jälkeen.

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Ulkomaiset verkkokaupat
« Reply #12 on: 01. 01. 2011 20:08 »
.

Muistaakseni se oli Nierlen systeemissä aikanaan joku puute että ulkomaille lähteviin tilauksiin ei tullut sitä dhl:n seurantakoodia ilman eri pyyntöä, en tiedä ovatko nyttemmin muuttaneet systeemiään

Pelkästään hyviä kokemuksia on.

Kaikenkaikkiaan paketteja on tullut ja jatkossakin tulee tilattua netistä kymmeniä vuoden mittaan, enkä varmaan edes muista kaikkia paikkoja, mutta yllämainitut ovat sellaisia "vakiokauppoja" joista tilaan tavaraa. Lisäksi sitten suomalaiset esim. Netanttila. Verkkoshoppailu vaikuttaa varmasti paljon siihen, että ei tule kaupungilla käytyä shoppailemassa.

Mitä tuohon kommunikointihommaan nyt tulee, niin sähköpostien vaihdolla ja skypellä on pärjätty sen mitä on tarvinnut. Loppuviimein erittäin vähän on tarvetta ollut, koskaan en ole mitään joutunut lähettämään takaisin, enkä edes lähettäisi, koska kulut todennäköisesti ylittävät tavaran arvon ainakin noiden kiinanpakettien osalta.


Itsellä ei ole negatiivisia kokemuksia ainakaan vielä, ja netissä on helppo tehdä vertailuja

NetAnttilassa on vielä se hyvä puoli että voi maksaa tarvittaessa osamaksulla

.

« Last Edit: 01. 01. 2011 20:08 by herkkoo »

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Ulkomaiset verkkokaupat
« Reply #13 on: 13. 07. 2013 20:08 »
.

Ihan näppärä mp3 retroiluadapteri kasettiliitäntään sd/mmc muistikortilla

oho taisin ostaa tällä hetkellä varaston tyhjäksi



http://dx.com/p/cassette-adapter-mp3-player-for-cars-reads-sd-mmc-10203

.

hartsa

  • Guest
Vs: Ulkomaiset verkkokaupat
« Reply #14 on: 14. 07. 2013 17:05 »
Pixmania on ihan kotimainen myös, mutta asiakaspalvelu on tehty mahdollisimman hankalaksi.

http://www.amazon.co.uk :sta ostan itse useimmiten. Edulliset toimituskulut ja on EU-alueella eli ei tarvitse miettiä tulleja. Tai jos on kyse sähkölaitteesta valitsen sieltä ja teen tilauksen Amazon.de:stä (Saksassa käytössä sama europistoke kuin Suomessa).

Hassua on että yleensä tuote tulee Amazonilta Englannista tai Saksasta nopeammin ja halvemmin kuin suomalaisista verkkokaupoista.

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Ulkomaiset verkkokaupat
« Reply #15 on: 15. 07. 2013 09:09 »

.

DealExtremessä seikkaillessa tuli myös huomioonpantua että on olemassa kahdenlaisia ps/2 --> usb johtoja, niitä jotka toimii viivakoodilukijan kanssa ja niitä jotka ei toimi viivakoodilukijan kanssa

.

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Ulkomaiset verkkokaupat
« Reply #16 on: 16. 07. 2013 10:10 »
Pixmania on ihan kotimainen myös, mutta asiakaspalvelu on tehty mahdollisimman hankalaksi.

http://www.amazon.co.uk :sta ostan itse useimmiten. Edulliset toimituskulut ja on EU-alueella eli ei tarvitse miettiä tulleja. Tai jos on kyse sähkölaitteesta valitsen sieltä ja teen tilauksen Amazon.de:stä (Saksassa käytössä sama europistoke kuin Suomessa).

Hassua on että yleensä tuote tulee Amazonilta Englannista tai Saksasta nopeammin ja halvemmin kuin suomalaisista verkkokaupoista.

Eikö tuo Pixmania ole ranskalainen alkuperältään, nyt toki "globaali" sivustot vain käännetty ko. maan kielelle


"Oikeudellisia huomautuksia

PIXMANIA S.A.S / Pixmania.com
Julkaisujohtaja:

Phil BIRBECK
Pääkonttorin osoite:

PIXmania 2-8 rue Sarah Bernhardt  Immeuble O2 CS 50005 92 665 ASNIERES SUR SEINE CEDEX
Osakepääoma:

19.033.875€
Kauppa- ja yhtiörekisterinumero:

RCS 352 236 244 000 13 APE 524 Z (Nanterre)
ALV-tunnistenumero:

FI 1878755-0"

http://www.pixmania.fi/fifi/legal/cmr2_cmp4006_cm.html

.

Offline köyhä jarrumies

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 457
    • View Profile
Vs: Ulkomaiset verkkokaupat
« Reply #17 on: 16. 07. 2013 12:12 »
Pixmanialta tilannut ainakin kolme kertaa. Luvattu ja toteutunut toimitusaika poikkesivat toisistaan suuresti. Antaa huonon kuvan yrityksestä. Sinällään tilatut tuotteet täyttäneet ennakko-odotukset. Tuotteiden palautus ilmeisesti hankalaa. Siitä ei onneksi  kokemuksia.

Dealextremen suhteen kannattaa  suorittaa hintavertailu. Havainnut, että joskus sama tuote löytyy halvemmalla jopa Verkkokauppa.comista.

.
« Last Edit: 16. 07. 2013 12:12 by köyhä jarrumies »

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Ulkomaiset verkkokaupat
« Reply #18 on: 16. 07. 2013 17:05 »
.

Varmaan pixmanialle palauttaminen on täyttä tuskaa ettei sellaista kärsimystä ollut Israelissakaan

Lähinnä tulee etsittyä sellaista mitä ei verkkokauppa.comista tai vastaavista edes löydy

.