Author Topic: Perussuomalaiset  (Read 428621 times)

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #280 on: 20. 02. 2011 21:09 »
Kuulehan Kivimäki,
siinä arvuuttelemisia kun syyskokous tekee päätöksiä. Eikä siitä ole kukaan kolmen kuukauden aikana päätöstä moittinut käräjäoikeuteen.  Yhdistyksen säännöt on hyväksytty Patentti- ja rekistyerihallituksessa
että kevät kokous hyväksyy uudet jäsenet. IOlen 50 vuotta yhdistyslakia veivannut edestakaisin että kyllä tiedän mistä puhun ja kirjoitan. Se, että miksi on noin päättänyt, ei ole meidän kummankaan asia miettiä.
Eikä tehtyjä päätöksiä enää voi kyseenalaistaa, ainakaan me jotka täysin sivullisia. Ei siinä tarvitse meidän syitä arvailla eikä siitä ähitellä. Kukin yhdistys toimii sääntöjensä ja yhdistyslain mukaisesti. Ja piste.

Tuollako nyt suuri merkitys on pääseekö hän nyt jäseneksi vai 24.4.10. Sääntöjen mukaan Tolppanen vartoo
jäseksi pääsyä kuten muutkin. Jos syyskokous on tehnyt vain päätöksen, eikä sitä ole kukaan moittinut
niin se on päätös  joka on lainvoimainen. Siinä on Leppälä täysin oikeassa.

Sikäli kun minä tiedän syyskokouksessa ei ollut ilmeisesti Tolppanen tiedossa, mutta sen jälkeen on asia tullut tietoon. Sattumalta minulla on korcvat kuulee. Ei tuossa Kivimäki ole mitään ihmettelemistä.
Aivan normaalia elämää.

Sattumalta on  yhdistystoiminnasta elämä ja aurinko antanut minulle tietoa ja taitoa. Ja etenkin ymmärtämistä. Ilmeisesti demareissa ei tunneta järjestödemokratiaa. Tämä poliitikan jaanaaminen on tyodella väsyttävää ja inhottavaa.

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #281 on: 20. 02. 2011 21:09 »
Kuulehan Suksi, suosittelen ettet osallistu silloin keskusteluun, kun sinulla ei ole siihen mitään annettavaa ja kaiken lisäksi se vielä sinusta tuntuu väsyttävältä ja inhottavalta.

Et vieläkään siis tajunnut, etten kyseenalaista sääntöjen- tai lainmukaisuutta. Lakiluentosi ovat näin turhia.

Kyseenalaistan tehdyn päätöksen motiivit. Siihen minulla on kansalaisena täysi oikeus. Joten älä viitsi tulla tänne selittelemään asian vierestä ja itseäsi kehumaan.

Kuulut myös niihin raukkoihin, jotka eivät pysty oikein koskaan minulle vastaamaan ottamatta esille demaritaustaani. Ihme, ettet taas puhunut ala-arvoisesti tapasi mukaan puolueaivoista.

Näkeehän noista Leppälän kirjoituksista sokea Reettakin, mitä hän ajaa takaa, kun hän korostaa olevansa osastonsa ainut ehdokas. Juuri sen saman, jonka jäseneksi Tolppanen pääsee vasta vaalien jälkeen.

Vakavammasta asiasta on kysymys, jos Leppälällä olikin jo syyskokouksen aikaan tiedossa se, että Tolppanen on tulossa ehdokkaaksi. Silloinhan puhuttaisiin valehtelusta. Muistutan, että kun Tolppasen ehdokkuus julkistettiin 10. tammikuuta Pohjalaisessa, kerrottiin ehdokkuuden olleen jo pitkään selvillä, mutta se haluttiin julkistaa mahdollisimman myöhään toimittajan vaalikaranteenin takia.
« Last Edit: 20. 02. 2011 22:10 by Jorma Kivimäki »

Offline Original Wiik,

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2699
  • Gender: Male
    • View Profile
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #282 on: 21. 02. 2011 02:02 »
Persuilla näyttäisi olevan SKDL-tie edessä. Ikiomat taistolaiset. Onko Vaasassa riitely jo käynnissä ?, vaikkei pyy ole vielä pivossa edes.  Voi yhyren kerran.

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #283 on: 21. 02. 2011 09:09 »
Ne motiivit miksi sääntöjä on muutettu ei kuulu ei minulle eikä sinulle. Jokainen järjestö tekee ja toimii
itsenäisesti ja pyrkien sitä kautta tulla tunnetuksi. Sitä kolmea jäsentä etsittiin melko pitkään joista yhden piti olla nainen. Sitähän kyseltiin monelta naiselta, kunnes viimein tärppäsi. Ei se kovin mooseksen aikainen tieto ollut.

Sitten osallistun keskusteluun kun osallistun ja kyllä minulla on melkoisesti annettavaa järjestöalallta 50 vuoden ajalta ja myös teoreettista että  käytännön lainoppia. Se on Kivimäki niin, että perussuomalaisilla on omat motiivit ja ne ei kuulu meille niitä pähkiä. Niiden yhdistys on itsenäinen  yhdistys.  Sitten olet minun lisäkseni itsekin raukka, sinähän olet kiivas julkidemari joka ajattelee puoluaivoilla. Se ei ole mitään ala-arvoista vaan kun et näe asioita laajemmin kuin omilla puolueen määräämillä tavalla.

No Leppälä on puolueosaston ehdokas ja Tolppanen  ei, mitä sillä on haittaa.Saman puolueen ehdokkaita ovat.Luulen, että näitä ehdokkaita on joka puolueessa, jos tarkemmin katsotaan. Annetaan perussuomalaisten nyt rynnistää kaikessa rauhassa
ohi demarien ja keskustan. Kyllä persuista menee muut miehet ja naiset eduskuntaan mutta ei Vaasasta, veikkaan että entisestä Vaasan läänistä menee 3-4 perussuomalaista. Siinä on Soinilla iso työmaa, että saa pidettyä vaalien jälkeen rivit suorina. Itse en osallistu eduskuntavaaleihin, ei sitten tarvitse Kivimäen spekuloida ketä olen muka äänestänyt.

Pentti Suksi

Pentti Suksi

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #284 on: 21. 02. 2011 10:10 »
En ole puhunut sääntöjen muuttamisesta oikeastaan sanaakaan. Ainoastaan persujen Vaasan osaston tekemistä päätöksistä. Aika tavalla raskasta ja vaikeaa saada tämäkin yksinkertainen asia sinulle ymmärretyksi.

Persujen sääntömuutokset ovat ihan asia erikseen ja siellä on kieltämättä saman suuntaisia varotoimenpiteitä mitä Leppälä tuolla aikaisemmin kertoo: ” pystymme kontrolloimaan ettei Vaasan perussuomalaisiin valita henkilöitä jotka entuudestaan tiedetään hankaliksi ja yhteistyö kyvyttömiksi.”
Tällainen artikkeli löytyi: http://keronen.blogspot.com/2009/05/perussuomalaisten-uudet-saannot-ovat.html

Politiikka on yhteisten asioiden hoitamista ja näin ollen koskee koko kansaa. On käsittämätön väite, että jonkun puolueen asiat olisivat ulkopuolella arvostelun ja ettei niitä voi pähkiä. Muistaakseni sinä itse olet ”pähkinyt” (haukkunut) lähes koko työväenliikkeen kokonaisella luentosarjallasi.

Toisaalta annat ymmärtää, ettei asia minulle kuulu, jonka tulkitsen siten etten saisi täällä kirjoittaa. Toisaalta annat itsellesi oikeuden samaan toteamalla ”sitten osallistun keskusteluun kun osallistun”.  Kovin on tuttua ja niin ristiriitaista P. Suksea. Kuulepa Suksi, minäkin osallistun täällä keskusteluun siitä aiheesta mistä haluan, enkä tarvitse siihen lupaasi. Teens sen ihan itsenäisesti kuuntelematta yhtään ketään. Luuletko tosiaan hiljentäväsi minut noilla iänikuisilla puoluejutuillasi. Nyt on allekirjoituksiakin laitettu oikein kaksin kappalein, vakuuttavaa.

Viittasin Pohjalaisessa olleeseen lausuntoon, jossa persut itse kertoivat Tolppasen ehdokkuuden olleen kauan tiedossa, mutta julkaisu on jätetty viimeiseen mahdolliseen ajankohtaan vaalikaranteenin takia. Jos näin kerrotaan 10. tammikuuta, tulee väistämättä mieleen, että onko ehdokkuus kuitenkin ollut tiedossa jo syyskokouksen aikaan.

Siinä, että on ainoa puolueosaston ehdokas, on tietenkin eroa. Sillä pyritään antamaan äänestäjille kuva, että ollaan paikkakunnan pääehdokas. Lisäksi saadaan kuin itsestään näistä aktiivisista ihmisistä vaalityöntekijät omaan vaalityöhön.

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #285 on: 21. 02. 2011 11:11 »
Minä vastaan nyt: Me kumpikin olemme hirvittävän sivullisia perussuomalaisten asioihin.m Perussuomalaiset tekevät itsenäisiä päätöksiä ja tekevät sääntönsä itse. Ei ole meiltä kysytty. Juridisesti on heidän päätökset sitovia ellei päätöksen teosta ole valitettu käräjäoikeuteen. Näin ei ole tapahtunut. Tolppanen ja ;Leppälä on kumpikin perusuomalaisten ehdokkaita. Ja piste. Siihen meillä ei ole mitään  jankuttamista. Perussuomalaiset eivät tule kummaltakaan kysymään  mitä päätöksiä he tekevät. He ovat itse päätöksistään ja motivaatioistaan jäsenistölle vastuussa.
 Eihän Veltto Virtanen ole vieläkään PS:ten jäsen. Onko Kivbimäellä jotain  tukskaa jos Tolppanen menee eduskuntaan? Minulla ei ole. Kunhan n yt demarit saisi omat rivinsä ja motivaationsa edes jollakin lailla järjestykseen. Vaan ei.

Minun kirjoituksissani ei ole ristiriitaisuuksia, niitä Kivimäki puolueaivoillaan rakentelee. Minä olen luentosarjallani tuonut julki koko työväenliikkeen mädäntyneisyyden esille ja nojauduin  politiikan huippututkijoiden  tekemiin tutkimuksiin jotka olivat ennen minua "haukkuneet" koko vasemmiston.

Silloin kun ollaan vaasleissa, ei ole mitään pääehdokkaita. Kaikki on puolueen listoilla samoissa lähtökuopissa. Kukin kykynsä ja rahojensa mukaan. Ne puolueitten pääehdokkaat kuuluu menneisyyteen.
Kuulutit järjestödemokratiaa, siinä on menty jo askel eteen päin, ei ole demokratian vastaisia junttalistoja.

Muistan ajan jolloin oli kaksijunttaryhmää SKDL:ssä Åsvikin ja Wahströmin  ja muita ei sitten ollutkaan.
Se oli oikein järjestödemokratian  alennustilaa.

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #286 on: 21. 02. 2011 12:12 »
Minä vastaan nyt: Me kumpikin olemme hirvittävän sivullisia perussuomalaisten asioihin.m Perussuomalaiset tekevät itsenäisiä päätöksiä ja tekevät sääntönsä itse. Ei ole meiltä kysytty. Juridisesti on heidän päätökset sitovia ellei päätöksen teosta ole valitettu käräjäoikeuteen. Näin ei ole tapahtunut. Tolppanen ja ;Leppälä on kumpikin perusuomalaisten ehdokkaita. Ja piste. Siihen meillä ei ole mitään  jankuttamista. Perussuomalaiset eivät tule kummaltakaan kysymään  mitä päätöksiä he tekevät. He ovat itse päätöksistään ja motivaatioistaan jäsenistölle vastuussa.
Persujen päätökset ovat tietenkin heidän omiaan ei siinä mitään. Sen sijaan kyllä persujen paikallisyhdistys on poliittisessa vastuussa myös eduskuntavaaleissa äänestäjille, jotka ovat harkitsemassa tulevaa äänestyspäätöstään.

Quote
Eihän Veltto Virtanen ole vieläkään PS:ten jäsen. Onko Kivbimäellä jotain  tukskaa jos Tolppanen menee eduskuntaan? Minulla ei ole.  
Päättelykykysi taas aika kummallinen. Olettaisin muiden vetävän sellaisen johtopäätöksen, että puolustan tässä Tolppasen etua. Totuushan on kuitenkin se, että minulle on aivan sama miten vaasalaiset persut äänensä jakavat.

Quote
Kunhan n yt demarit saisi omat rivinsä ja motivaationsa edes jollakin lailla järjestykseen. Vaan ei.
Minun kirjoituksissani ei ole ristiriitaisuuksia, niitä Kivimäki puolueaivoillaan rakentelee.  
Voisitko joskus pitäytyä asiassa ? Luultavasti et, eikä demareiden nykyiset rivit eivät kuulu tähän keskusteluun.
Kirjoituksesi on aina täynnä ristiriitaisuuksia. Sinä pyrit määrittelemään mitä saa arvostella ja mitä ei. Itsellesi varaat lähes jumalallisen oikeuden kehua itseäsi ja valistaa kansaa. Mitä aivoihin tulee, laitetaan nyt sitten samalla mitalla: Olen kyllä aikaa myöten huomannut ettei Suksi kuitenkaan ole penaalissa ihan niitä terävimpiä kyniä.

Quote
Minä olen luentosarjallani tuonut julki koko työväenliikkeen mädäntyneisyyden esille ja nojauduin  politiikan huippututkijoiden  tekemiin tutkimuksiin jotka olivat ennen minua "haukkuneet" koko vasemmiston.
Kirjoitit pääasiassa omia mielipiteitäsi. Tutkijoita löytyy joka lähtöön, ammensit vain yhdensuuntaista, mieleistäsi tietoa.

Quote
Silloin kun ollaan vaasleissa, ei ole mitään pääehdokkaita. Kaikki on puolueen listoilla samoissa lähtökuopissa. Kukin kykynsä ja rahojensa mukaan. Ne puolueitten pääehdokkaat kuuluu menneisyyteen.
Kuulutit järjestödemokratiaa, siinä on menty jo askel eteen päin, ei ole demokratian vastaisia junttalistoja.

Muistan ajan jolloin oli kaksijunttaryhmää SKDL:ssä Åsvikin ja Wahströmin  ja muita ei sitten ollutkaan.
Se oli oikein järjestödemokratian  alennustilaa.  
Höpö-höpö. Jokainen politiikkaa seuraava tietää, etteivät kaikki ole samoissa lähtökuopissa. Monet äänestävät juuri sellaista ehdokasta, jolla katsotaan olevan mahdollisuuksia läpimenoon.
Esimerkiksi niissä vaalipiireissä, jossa solmitaan vaaliliittoja, keskitetään ääniä aika rajustikin ja ihan tietoisesti ja puolueiden ohjauksella.
Tuo SKDL: n sisäinen kamppailu oli lähes vaaliliittoihin verrattava tilanne, vaikka muodollisesti vaaliliitot puuttuivatkin. No sinähän taidat tuntea ne ihan henkilökohtaisella tasolla.
Pohjalainen on myös pitkään toitottanut, että Vaasasta saataisiin ehdokkaita läpi. Se ei onnistuu ainoastaan keskittämällä äänet vahvimmalle ehdokkaalle.
Jokainen ehdokas pyrkii luomaan äänestäjälle kuvan, että hänellä on todelliset läpimenomahdollisuudet. Tästä lienee aika pitkälle kysymys tässäkin keskusteltavassa asiassa.

Harri Leppälä

  • Guest
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #287 on: 21. 02. 2011 12:12 »
Kivimäki haluaisi ilmeiseti loikata meille mutta on harmissaan kun
pystymme kontrolloimaan ettei Vaasan perussuomalaisiin valita henkilöitä jotka entuudestaan tiedetään hankaliksi ja yhteistyökyvyttömiksi.
Kokeile laittaa hakemus!! Siirryn taas Vsa:nPs:n pj:ksi 18.4 niin olen sitten hyväksymässä hakemustasi.

Olemme kyllä toimineet täysin lakien, sääntöjen, asetusten ja sopimusten mukaisesti.

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #288 on: 21. 02. 2011 12:12 »
Vaikka arvasin, että Leppälän vastaus tulee olemaan köyhä, en olisi ihan näin noloksi sitä odottanut.

Tietysti päätöksenne ovat laillisia, sitä en ole missään vaiheessa kyseenalaistanut. Syyskokous on saatu kuitenkin ihan laillisesti tekemään varsin erikoisia päätöksiä. Näin siitä huolimatta, vaikka puolueosaston säännöt mahdollistaisivat osaston hallituksen päätöksen hyväksyä jäsenhakemuksiaan vapaan harkintansa mukaan.

Jopa nykyinen puheenjohtaja Kullervo Ketolainen näyttää menneen vipuun, kun toteaa Pohjalaisessa: ”Olen henkilökohtaisesti sitä mieltä, että jäseneksi voisi liittyä milloin tahansa.”  Hän myös ennakoi, että paikallisyhdistyksen hallitus ottaa asian uuteen käsittelyyn. Kysymys olisi kai kevätkokouksen aikaistamisesta.

Veikkaan, että Leppälä vastustaa uutta päätöstä.

Offline herkkoo

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 7433
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #289 on: 21. 02. 2011 18:06 »

.

Onko tämä nyt kuitenkin myrsky vesilasissa, ymmmärtääkseni se ei estä ehdokkuutta millään lailla vaikka ei olisikaan sillä hetkellä nimellisesti osaston jäsen?

.


Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #290 on: 21. 02. 2011 19:07 »
No niin Kivimäki, siitä tekemään jäsenhakemusta Vaasan perussuomalaisiin. Putkonen on siellä jo ja gallupit senkun paranee. Vasemmistossa enää kannata olla, koskaan historian aikana ei ole vasemman laitapuolenkulkijoilla mennyt näin hyvin. Kiitos Urpilaisen ja Arhinmäen.

Offline Roy Rabb

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1289
    • View Profile
    • Music Mega
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #291 on: 21. 02. 2011 20:08 »

No niin, Kivimäki, jäsenanomus nyt vetämään vaan. Katsotaan miten käy.

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #292 on: 21. 02. 2011 20:08 »
Suksi näyttäisi tuntevan itse voimakasta vetoa persuihin, kun tuollaista kirjoittaa. Entisenä kommunistina hän lupasi jokin aika sitten äänestää tulevissa vaaleissa jo kokoomuslaista (Risikko). Tosin viimeisen päivityksen mukaan nyt olisi kuitenkin vuorossa nukkuvien puolue. Ei Suksen lupaukset ole ennenkään pitäneet - mitä seuraavaksi ?

Roy Rabb on myös aloittanut kommunistien Sirola Opistolta ja päätynyt monien mutkien kautta persuihin. Siinä kaksi varsinaista tuuliviiriä koettaa saada lisää kaltaisiaan.

Tunnen Matti Putkosen henkilökohtaisesti ja voin sanoa ettei vetoa ole samaan porukkaan pätkääkään. Rötösherroja jahtaavista persuista kyllä löytyy sankareita ihan omastakin takaa. Putkonenkin on päässyt listalle.
http://olavimaenpaa.vuodatus.net/blog/2610339

En kuulu niihin, joiden pitää välttämättä olla voittajien puolella ja valitsevat puolueensa katsomalla mikä milloinkin on saamassa gallupeissa kannatusta. Valintaperusteeni ovat kyllä hieman syvällisempiä.

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #293 on: 21. 02. 2011 20:08 »
Mene hyvämies Perussuomalaisiin, kun niin tunnet sinne vetoa. Eikös se koko vasemmisto ole katoava luonnonvara. Juttaa ja Paavoa pitää suojella kuin Saimaan norppaa. Jää jotakin muistoja työväenmuseoon. Siellä muutakun porukka harmaantuu. Sano nyt demarien tilanne mikä se  on, sehän on täysin sekaisin täällä Vaasassa, valtuustossa istuu kaksi demaripuoluetta vaikka pitäisi istua yksi.

Risikkoa olisin kannattanut ja mahdollisesti äänestänytkin...mutta. Heinolan reumaparontolan lopettaminen
riitti minulle kun saman aikaisesti riitti heti kättelyssä rahaa Kreikalle. Se oli naurettavan pieni summa valtiotaloudessa jolla olisi pelastettu erikoissairaala reumapotilaille. Perussuomalaisiin en luota, minä tiedän entuudestaan mikä on puheilla ja teoilla ero.

Vehkaoja on "asiantuntija" vanhuskysymyksistä. Kirjoitti täällä, että kaikki vanhukset on juoppoja. Joka päivä näen vanhuksia että nuoria, selvinpäin! No, vanhus- ja vammaishuolto on Vaasassa laadullisesti maan huonointa ja sellaisessa pikkukunnassa kuin  Isojoella on laadullisesti maan parhainta tasoa. Täytyy tässä miettiä kuntapakoa ja hakea turvapaikkaa vanhuuden varalle. Kun  valtuustossa käsiteltiin vammais- että vanhuspoliittista ohjelmaa, niin Vehkaoja, Aino Siltanen Taina Lehto melkein itkua turskutti  kuinka ihanaa, että näin hieno ohjelma. Siellä ne on kaupungin arkistossa. Levätköön rauhassa.

Kuulehan Kivimäki. Minä en ole tuuliviiri, minä käytän omaa järkeäni. Olen oikeistolaisesta kodista ja lapsuuden  kasvatus oli isänmaan, uskonnon ja kodin puolesta, ryssää, kommunistia, punikkia ja pirua
vastaan ja niitä piti  vihata ja peljätä. Minulla oli pieni tovi olla vasemmistossa, en kommunistina niinkuuin Kivimäki väittää.
Mutta hieman vasemmalla kuin oikeistodemarit. Siitä ajasta on jo 40 vuotta aikaa. Paavo Lipponen oli opettajana kommunistien Sirola-opistossa opoettajana, Nalle Wahroosin tunsin punalippua kantamassa. Olimme aikamme nuorisoa. En ole mikään ummehtunut seisova vesi, että puhun sitä mitä on lapsena opetetttu.

Kun katsoo aidan molemmat puolet, niin silloin tietää mistä puhuu. Ei puhu luulojansa. En minä mene äänestämään ja itseäni pettämään, sitä samaa paskaa puhuu kaikki puolueet. Jäsen demokratiat on aikaa unohdettu. Se olisi oikein hyvä opetus Vaasan poliitikoille, että täältä ei valittaisi ketään eduskuntaan.
Nukkuvien puolue sehän on suurin puolue, eikä ole ketään vielä pettänyt niinkuin puolueet tekee.

Äänestäkää nukkuvien  puoluetta jos ette halua tulla petetyksi.

Pentti Suksi

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #294 on: 21. 02. 2011 21:09 »
Jätän Suksen vuodatukset suurimmalta osin omaan arvoonsa. Puutun vain kahteen kohtaan.

Vehkaoja on "asiantuntija" vanhuskysymyksistä. Kirjoitti täällä, että kaikki vanhukset on juoppoja.
Tuollaisesta väitteestä joutuisit edesvastuuseen, jos väite koskisi jotain muuta kuin poliitikkoa. Asia on helppo tarkistaa, koska Vehkaojan kirjoitushistoria löytyy tämän forumin arkistosta. Joten faktaa pöytään Suksi, väite on sen verran posketon. Vai osaatko edes lainata toisten kirjoituksia ?
Aikanaan tuohon keskusteluun osallistuneena ja muutenkin Vehkaojan tuntevana uskallan kyllä väittää, ettei hän noin ole koskaan missään sanonut. Kuinka voit kuvitella tuollaisen potaskan jälkeen olevasi uskottava keskustelukumppani ?

Quote
Minulla oli pieni tovi olla vasemmistossa, en kommunistina niinkuuin Kivimäki väittää.
Mutta hieman vasemmalla kuin oikeistodemarit. Siitä ajasta on jo 40 vuotta aikaa.  
Itse olet kertonut kannattaneesi sekä sini- että punapaitoja. Kansanomaisesti ilmaistuna tuo tarkoittaa, että olet ollut sekä taistolainen, että enemmistökommunisti. No tuosta on tosiaan se 40-vuotta. Olit silti Vasemmistoliiton ehdokas vielä 2000 kuntavaaleissa, joten kyllä vanha kommunistiaate oli ehkä jo toki haalistuneena vielä paljon myöhemmin kuvioissa. Itse asiassa tunnen niin paljon entisiä kansandemokraatteja, että minulle on ihan turha syöttää pajunköyttä siitä, että aate jäi jo 40-vuotta sitten.

Jottei otsikon aihe ihan unohtuisi, kirjoitustemme sisällöstä voi jokainen päätellä kummalla meistä on enemmän vetoa persuihin.

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #295 on: 21. 02. 2011 21:09 »
Kiitti vaan kirjoituksesta. Paras mainosmies Persuille on Kivimäki. Koetahan pärvötellä Vehkaojan kirjoitushistoriaa ja mitä siihen vastasin. Kaikki eläkeläiset ovat juoppoja. Kun puutuin tuohon hän ylhäisyydessään alentui sentään korjaamaan että pääasiassa eläkeläiset ovat juoppoja. Se oli sellaista tekstiä, että en oikein tiedä kirjoittiko Vehkaoja  täydellä järjellä. Sen tuon ilmi, että Vehkaojalla on tämä kanta ja piste.
Se siitä.

Se on vähän nyt avutonta vasemmistolla näissä vaaleissa, demarit ei saa Vaasassa Yhdysvaltain keskustiedustelujärjestön CIA:n dollareita. Että siinä on Mia-Petran vaalituki poistunut. Moisio ei enää saa
Moskovasta KGB:n ruplia. Takana on onnelliset ajat jolloin demarit ja kommunistit eli kuin siat vatukossa.
Jos alkoi votka liikaa maistumaan, niin osuusliike Vaasanseutu antoi suojatyöpaikan. Siihen aikaan kun Kivimäki asettelee minua jos jonkinlaiseen virkaan, niin silloin asuin Kurkeloisten valtakunnassa Koirankuonolaisten maassa susirajan takana. Mutta kuuluin aikani nuorisoon, silloinhan Vaasan yliopiston professoreista melkein puolet heistä kuului nuorisoradikaaleihin. Ja täytyy sanoa, että sen ajan nuoriso sai paljon aikaan.
Nyt ollaan vanhasoa ja nautitaan työn tuloksista. No, nyt on aikaa ja rahaa ja kun juo votkaa pullon tai kaksi niin  velatkin muuttuu saatavaksi. Eikö niin?

Pentti Suksi

Offline Original Wiik,

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2699
  • Gender: Male
    • View Profile
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #296 on: 22. 02. 2011 03:03 »
Pentti Suksen vastaus  293 sisältää hyvin paljon kansalaisten tuntoja,  jotka ovat totisinta totta. Puuttumatta sen kummemmin kenenkään poliittiseen historiaan, olen hyvilläni siitä että asioista puhutaan avoimesti.

Vaasa elää poliittisesti pysähtyneisyyttä, aivan kuten entinen Neuvostoliitto. Tämä johtuu pääosin vanhasta Vaasan-lääni vainaan ajoista. Vahva virkamies kuorma kaupungissa on jäänyt jäytämään rakenteisiin.

Edellytyksiä Vasalla olisi kehitykseen.  Mutta omista syistään mitään ei tapahdu, apua haetaan lähinnä naapurikunnista väestön saamiseksi kuihtuvaan kaupunkiin. Tuo toive voi toteutuakin,  jos valtio ei lopeta ympäristöverojen kiristyksiä.  Niitä kuitenkin näillä näkymin aiotaan kiristää edelleen ja se johtaa maaseudun heikkenemiseen sitä tahtia että väkeä alkaa siirtyä kuormaan kaupunkiin.

Mitään hyötyä ei tuosta ole,  homeiset tiililäjät saavat vain asukkaita. Niitähän Vaasassa piisaa. Todellinen kehitys tarkoittaisi aivan muuta,  Kaupunki toisi elämään lisäarvoa parantuneena asumisviihtyvyytenä ja monipuolistuvina palveluina. Tuollaisessa kehityksessä olisi  pitkään jatkuvia edesauttavia elementtejä, jotka synnyttävät tulevaisuutta.

Sellaisia ei valitettavasti näillä taantumusta edustavilla poliiittisilla voimilla pystytä aikaansaamaan. Siinä mielessä Pentti Suksen arviot SDP.stä ja muistakin Vaasaa hallitsevista puolueista ovat oikeita.

Itse olen perännyt suomeen uusia poliittisia tuulia,  jotka tulisivat Liberaalin isänmaallisen oikeiston mukana.  Tämä pakottaisi vanhoja puolueita putsaamaan nurkkiaan. Näin markkinatalouden lainalaisuudetkin alkaisivat hyödyttää kansalaista sen sijasta että ne nyt lähinnä tekevät elämästä vaikeampaa.  Nythän yksilö joutuu sopeutumaan markkinaoloihin ja toisaalta kantamaan vanhan suunnitelmatalouden taakkaa yhtäaikaa, ei ole ihme että ihmiset uupuvat ja alkavat olla näköalattomia.

Offline ilmarinen

  • Kansalaisaktiivi
  • ***
  • Posts: 223
  • Gender: Male
    • View Profile
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #297 on: 22. 02. 2011 05:05 »
Jätän Suksen vuodatukset suurimmalta osin omaan arvoonsa. Puutun vain kahteen kohtaan.

Vehkaoja on "asiantuntija" vanhuskysymyksistä. Kirjoitti täällä, että kaikki vanhukset on juoppoja.
Tuollaisesta väitteestä joutuisit edesvastuuseen, jos väite koskisi jotain muuta kuin poliitikkoa. Asia on helppo tarkistaa, koska Vehkaojan kirjoitushistoria löytyy tämän forumin arkistosta. Joten faktaa pöytään Suksi, väite on sen verran posketon. Vai osaatko edes lainata toisten kirjoituksia ?
Aikanaan tuohon keskusteluun osallistuneena ja muutenkin Vehkaojan tuntevana uskallan kyllä väittää, ettei hän noin ole koskaan missään sanonut. Kuinka voit kuvitella tuollaisen potaskan jälkeen olevasi uskottava keskustelukumppani ?

Quote
Minulla oli pieni tovi olla vasemmistossa, en kommunistina niinkuuin Kivimäki väittää.
Mutta hieman vasemmalla kuin oikeistodemarit. Siitä ajasta on jo 40 vuotta aikaa.  
Itse olet kertonut kannattaneesi sekä sini- että punapaitoja. Kansanomaisesti ilmaistuna tuo tarkoittaa, että olet ollut sekä taistolainen, että enemmistökommunisti. No tuosta on tosiaan se 40-vuotta. Olit silti Vasemmistoliiton ehdokas vielä 2000 kuntavaaleissa, joten kyllä vanha kommunistiaate oli ehkä jo toki haalistuneena vielä paljon myöhemmin kuvioissa. Itse asiassa tunnen niin paljon entisiä kansandemokraatteja, että minulle on ihan turha syöttää pajunköyttä siitä, että aate jäi jo 40-vuotta sitten.

Jottei otsikon aihe ihan unohtuisi, kirjoitustemme sisällöstä voi jokainen päätellä kummalla meistä on enemmän vetoa persuihin.


"Omalla nimellä / Omalla nimellä / Re: Vasemmistopuolueet : 25.02.09 - klo:00:42:33

Marjatta Vehkaoja

Eteen on tullut sairaan paljon ikäihmisiä, jotka uupuvat ja alkoholisoituvat toimettomuuteensa. On se aika onnetonta jos täytyy jo 60-kymppisen lähteä tosityön sijasta päivähoitoon askartelemaan vain saadakseen sosiaalisen kommunikaation pelaamaan. "

Jätä Jorma tuo suunsoitto vähemmälle ja yritä keskittyä asialliseen keskusteluun.


.

Offline opiskelija

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 521
  • Gender: Male
    • View Profile
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #298 on: 22. 02. 2011 06:06 »
Jätän Suksen vuodatukset suurimmalta osin omaan arvoonsa. Puutun vain kahteen kohtaan.

Vehkaoja on "asiantuntija" vanhuskysymyksistä. Kirjoitti täällä, että kaikki vanhukset on juoppoja.
Tuollaisesta väitteestä joutuisit edesvastuuseen, jos väite koskisi jotain muuta kuin poliitikkoa. Asia on helppo tarkistaa, koska Vehkaojan kirjoitushistoria löytyy tämän forumin arkistosta. Joten faktaa pöytään Suksi, väite on sen verran posketon. Vai osaatko edes lainata toisten kirjoituksia ?
Aikanaan tuohon keskusteluun osallistuneena ja muutenkin Vehkaojan tuntevana uskallan kyllä väittää, ettei hän noin ole koskaan missään sanonut. Kuinka voit kuvitella tuollaisen potaskan jälkeen olevasi uskottava keskustelukumppani ?

Quote
Minulla oli pieni tovi olla vasemmistossa, en kommunistina niinkuuin Kivimäki väittää.
Mutta hieman vasemmalla kuin oikeistodemarit. Siitä ajasta on jo 40 vuotta aikaa.  
Itse olet kertonut kannattaneesi sekä sini- että punapaitoja. Kansanomaisesti ilmaistuna tuo tarkoittaa, että olet ollut sekä taistolainen, että enemmistökommunisti. No tuosta on tosiaan se 40-vuotta. Olit silti Vasemmistoliiton ehdokas vielä 2000 kuntavaaleissa, joten kyllä vanha kommunistiaate oli ehkä jo toki haalistuneena vielä paljon myöhemmin kuvioissa. Itse asiassa tunnen niin paljon entisiä kansandemokraatteja, että minulle on ihan turha syöttää pajunköyttä siitä, että aate jäi jo 40-vuotta sitten.

Jottei otsikon aihe ihan unohtuisi, kirjoitustemme sisällöstä voi jokainen päätellä kummalla meistä on enemmän vetoa persuihin.


"Omalla nimellä / Omalla nimellä / Re: Vasemmistopuolueet : 25.02.09 - klo:00:42:33

Marjatta Vehkaoja

Eteen on tullut sairaan paljon ikäihmisiä, jotka uupuvat ja alkoholisoituvat toimettomuuteensa. On se aika onnetonta jos täytyy jo 60-kymppisen lähteä tosityön sijasta päivähoitoon askartelemaan vain saadakseen sosiaalisen kommunikaation pelaamaan. "

Jätä Jorma tuo suunsoitto vähemmälle ja yritä keskittyä asialliseen keskusteluun.

.

Toki asiyhteys olisi syytä muistaa... Kysehän oli eliniän pitenemisestä ja eläkeiän nostosta.

Offline opiskelija

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 521
  • Gender: Male
    • View Profile
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #299 on: 22. 02. 2011 06:06 »
Tunnen Matti Putkosen henkilökohtaisesti ja voin sanoa ettei vetoa ole samaan porukkaan pätkääkään. Rötösherroja jahtaavista persuista kyllä löytyy sankareita ihan omastakin takaa. Putkonenkin on päässyt listalle.
http://olavimaenpaa.vuodatus.net/blog/2610339

Olavi Mäenpään blogi ei ole välttämättä paras lähde...
Quote
Vuonna 2009 Google sulki Mäenpään henkilökohtaisen blogin oikeuden tuomion perusteella Mika Illmanin vaatimuksesta koskien yhdeksää väitettyä törkeätä kunnianloukkausta, yhtä kansanryhmää vastaan kiihottamista ja yhtä uskonrauhan loukkaamista. Mäenpää ei ollut osallisena oikeudenkäyntiin, eikä hänelle näin annettu mahdollisuutta vastustaa bloginsa sulkemista. Korkein Oikeus piti päätöksen voimassa joulukuussa 2009.

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #300 on: 22. 02. 2011 07:07 »
Kiitti vaan kirjoituksesta. Paras mainosmies Persuille on Kivimäki. Koetahan pärvötellä Vehkaojan kirjoitushistoriaa ja mitä siihen vastasin. Kaikki eläkeläiset ovat juoppoja. Kun puutuin tuohon hän ylhäisyydessään alentui sentään korjaamaan että pääasiassa eläkeläiset ovat juoppoja. Se oli sellaista tekstiä, että en oikein tiedä kirjoittiko Vehkaoja  täydellä järjellä. Sen tuon ilmi, että Vehkaojalla on tämä kanta ja piste.
Se siitä.

Olen otettu siitä, että muutamat täällä katsovat mielipiteilläni olevan vaikutusta jopa vaalitulokseen.

Vaikka asia ei taaskaan kuulu tänne, piti sitten tehdä työtä pyydettyä ja katsoa tuo Vehkaojan ja Suksen välinen keskustelu. Se kulkee sitä tuttua rataa, mitä Suksen kanssa keskustellessa aina on tapana. Joku esittää mielipiteen – Suksi tulkitsee sitä haluamallaan tavalla ja soppa on valmis.

Tämän jälkeen on tapana, että forumin tietty sama porukka tulee ja haukkuu asiakeskustelua yrittävän keskustelijan suunsoittajaksi ja ties miksi. Eipä ihme, että niin moni valtuutettu on täällä käynyt ja katsonut parhaimmaksi lopulta häipyä. Vehkaojan keskustelua näytti häiriköineen ihan tutut henkilöt ja lopputulos lienee toivotunlainen, eli hän poistui täältä.

Tiedän varsin hyvin, ettei joku Olavi Mäenpää ole mikään olennainen lähde, mutta olen myös oppinut, ettei näiden suunsoittajien kanssa joskus auta kuin saman tason keskustelu. Faktaa tuossa oli kuitenkin se, että Matti Putkonen, jonka esimerkkiä siirtymisestä persuihin minua kehotettiin noudattamaan, on saanut tuomion raiskauksesta.

Tässä olennainen Vehkaojan ja Suksen välisestä debatista. Keskustelu tosiaan koski työttömyyttä ja eläköitymistä.

Eteen on tullut sairaan paljon ikäihmisiä, jotka uupuvat ja alkoholisoituvat toimettomuuteensa. On se aika onnetonta jos täytyy jo 60-kymppisen lähteä tosityön sijasta päivähoitoon askartelemaan vain saadakseen sosiaalisen kommunikaation pelaamaan.
Kirjoittelit tuolla,  että me juopoteltaisiin, istuttaisiin kapakoissa eikä meidän kulu aika. On tainnut alkoholi minunkin pään sekoittaa niin paljon, että en muista sitä, koska me oltaisiin oltu ryypiskelemässä. On hieman loukkaavaa ja ylimielistä sanoa, että minä olen keski-arvon mukaan juoppo enkä löydä muuta harrastusta kuin juopottelun.
Esittäessäni mielipiteitä yhteiskuntapolitiikasta tai puhuessani joutilaisuuden ongelmista puhun yleisellä tasolla enkä esim. herra Suksesta. Senhän pitäisi olla täysin selvää. Ihminen on "sosiaalinen eläin" - nyt sitten joku väittää, että olen haukkunut juuri häntä eläimeksi... - siksi sysselistä ja pysselistä on hyvä huolehtia. Kun työ loppuu työttömyyteen tai eläkkeeseen, kaikki eivät kykene hallitsemaan arkeaan yhtä hyvin kuin herra Suksi. Toimettomuus voi johtaa tunnettujen ja tutkittujen riskien realisoitumiseen.
Me eläkeläiset jotka  muutakuin juopottelevat? Eli keskiverto eläkeläinen on juoppo, väitteesi mukaan. Se minua loukkasi. Kyllä minä tiedän, että monilla vanhuksilla on alkoholiongelmaa, mutta ei suinkaan kaikilla. Sinne marginaaliin minä mahdun. Mitä olet ajatellut minulta leikata?

Lopputulos on se, että Vehkaoja ei koskaan sanonut, että ”kaikki eläkeläiset ovat juoppoja”, eikä korjaa missään vaiheessa asiaa kuten Suksi väitti ”pääasiassa eläkeläiset ovat juoppoja”. kunhan toteaa, että puhuu tunnettujen riskien realisoitumisesta eikä herra Suksesta. Ja mikä kummallisinta, herra Suksi päätyy lopuksi toteamaan lähes tarkalleen saman mitä Vehkaoja: ” Kyllä minä tiedän, että monilla vanhuksilla on alkoholiongelmaa”.  Niinpä…kuka tässä lienee kirjoittanut "täydellä järjellä".

Quote
Se on vähän nyt avutonta vasemmistolla näissä vaaleissa, demarit ei saa Vaasassa Yhdysvaltain keskustiedustelujärjestön CIA:n dollareita. Että siinä on Mia-Petran vaalituki poistunut. Moisio ei enää saa Moskovasta KGB:n ruplia.  
Suksi ei taida edes käsittää, että nämä lauseesi sisältävät melko törkeän väitteen siitä miten asia heidän kohdallaan olisi aikaisemmissa vaaleissa ollut. Taas löytyisi paikka haasteelle, jos sanojana olisi joku vakavasti otettava henkilö. Tässä tapauksessa luultavasti asianosaiset vain hymähtäisivät nähtyään tuon.

Miapetra muuten kirjoittaa etunimensä yhteen. :-)
« Last Edit: 22. 02. 2011 07:07 by Jorma Kivimäki »

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #301 on: 22. 02. 2011 11:11 »
Kyllä Vehkaojan radat on tuttuja ja tulos on se, että Vaasassa on laatukriteeriotutkimuksessa saa maan huonointa vammais- ja vanhushoitoa. Toistan vielä, että sellainen pikkukunta Etelä- pohjanmaan syrjäalueella, siellä on Suomen  parhainta vanhushuoltoa. Miten se voi olla mahdollista? Onhan Vaasa rikas kaupunki?

Minulla on kokemuksia, valitettavasti, millaista hoitoa kaupunki antaa. Kyllä tilat on hienot ja tiloja hoidetaan, mutta vanhusten hoito jää retuperälle. En ole ainoa, vaikka Kivimäki toista väittäisikin, että vammaisten ja vanhusten kohtelu on ala-arvoista. Siihen ei puututa, vaikka heilta viedään ihmisarvo, itsemääräämisoikeus ja ihmisyys. Meillä on sosiaalihuollon asiakaspalvelulaki, joka edellyttää, että nuo edellä mainitut asiat toteutuu.
Mutta kun puuttuu sanktiot, eipä sitä ole väliä toteuttaa. Välinpitämättömyys ja halvalla tekemisen rytmi.
Vanhukset ja vammaiset myydään huutokaupalla huutolaisiksi. Sanotaan se suoraan, mitä kätkeytyy
byrokratian kapulakielen alle. Ulkoistaminen ja kilpailuttaminen tarkoittaa vanhaa vaivaisten huutokauppaa
eli kuka halvimmalla huutaa ja ottaa hoitoonsa vammaisen ja vanhuksen hoidon. Priorisoidaan eli valitaan  kuka saa hoitoa ja minkätasoista vai annetaanko kuolla?

Tätä demari oppia vastaan minä tappelen. Nyt harkitsen, jos muutan pois Vaasasta jonnekin muualle, että saisin ihmismäistä vanhushuoltoa tai sitten on mentävä lääkekaapille. Tämä on julmaa totuutta.
Kokoomuksen ja demarien johdollaan meiltä sössittiin Kondishanke.

Se on historiallinen totuus Vaasan vasemmiston rahoituksista, eipä näytä Kivimäki tietävän paikallisesta  historiasta mitään? Äärivasemmalla pyöritettiin poliittista toimintaa 70-luvulla KGB:n tuella. Eikö Kivimäki tuota tiedä? Paikallisena ihmisenä. Kyllä mun housut kestää haasteiden antamiseen, en ole näitä päästäni keksinyt.
Kuumia oli demarteitten rahat. Työnantajat rahoitti  demareita Puskalan putiikin kautta. Sanottakoon nyt kuka oli Puskala, hän oli demareitten puoluesihteeri. Tukholman lentokentällä jäi demareitten edustaja kiinni tuodessaan CIA:n rahaa Länsi-Saksasta. CIA:n rahaa tuli Vaasaan asti. Nyt on pallo hukassa, kun ei enää tule rahoja nykyisillä ehdokkailla Mia-Petra Kumpulalla ja Harri Moisiolla.Voi aikoja entisiä!!! Eipä ole Harri Moisio irtisanonut itseään stalinismista.

Voit kyllä esittää haasteita, minä tuon dokumentit oikeuteen, ettei ole minun keksimiä juttuja. Minä toin näitä esille "Vasemmiston histyoriassa", mutta etpä pystynyt kumoamaan yhtä tieteellisesti kuin mitä kerroin. Täytyy vissiin jatkaa vasemmiston historian tutkimista, en ole vielä kaikkia julkisuuteen tuonut.
Se tapaus Vähäsalmi 1940-luvun lopussa, hänen  lähisukulaisensa vahvisti tietoni oikeaksi. Tämä tieto tuli sitten vahvistettua SKP:n kautta. Valitettava tapaus. SKP:n Vaasan piirijärjestön puoluesihteeri Veikko Hauhia vakoili Kekkoselle SKP:n asioista.

Muistuupa mieleeni kun SKP:n herkkupöydästä lähetettiin minulle tiukkapeppuinen  tyttö käännyttämään, yö siinä meni, mutta tulos oli laihanmoinen. Nyt hän kuvauttaa itseänsä naisten lehdissä
täysin menneisyytensä unohtaneena.

Oi aikoja menneitä! Onneksi ei tule takaisin.

Pentti Suksi



Pentti Suksi

Offline jali

  • Aktiivi vaikuttaja
  • ****
  • Posts: 424
    • View Profile
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #302 on: 22. 02. 2011 11:11 »
Pitää katsoa mitkä on motiivit rahan antamisella.Cia:n antaman tuen tarkoituksena oli yhteiskuntajärjestyksen ja rauhan ylläpitäminen,eikä sekasorron ja yhteiskuntarauhan järkkyminen niikuin kgp:n tuen motiivit olivat.Muttenkin pidän täysin normaalina ja hyväksyttävänä että elinkeinoelämän piirit tukevat kokoomusta ja palkansaajajärjestöt puolueita jotka katsovat asioita palkansaajan näkökulmasta.

Offline opiskelija

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 521
  • Gender: Male
    • View Profile
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #303 on: 22. 02. 2011 11:11 »
Tiedän varsin hyvin, ettei joku Olavi Mäenpää ole mikään olennainen lähde, mutta olen myös oppinut, ettei näiden suunsoittajien kanssa joskus auta kuin saman tason keskustelu. Faktaa tuossa oli kuitenkin se, että Matti Putkonen, jonka esimerkkiä siirtymisestä persuihin minua kehotettiin noudattamaan, on saanut tuomion raiskauksesta.

Kyllä. Suomen Kuvalehtikin on tuon maininnut (tuossa Tieteen foorumilta jotain tarkemmin). Ei sentään Carl Danhammerin veroisesta meiningistä ollut kyse.

Huomenna muuten SuPerin vaalipaneeli Vaasassa. Vanhustenhuollosta kun oli asia...
« Last Edit: 22. 02. 2011 12:12 by opiskelija »

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #304 on: 22. 02. 2011 12:12 »
Pentti Suksi, ongelmasi on se että laitat suoraan vääristettyjä sanoja toisten suuhun ja kaiken lisäksi tulkitset muitakin sanomisia mahdollisimman ikävästi oman pahansuopaisuuden puitteissa.

Esimerkiksi tässä Vehkaojan tapauksessa kirjoitit, että hän ” Kirjoitti täällä, että kaikki vanhukset on juoppoja”. Tuollaisella lauseella tavataan tarkoittaa juuri sitä mitä kirjoitetaan, eli että juuri nämä sanat Vehkaoja olisi sanonut. Ei näköjään sinun tapauksessasi. Sinä katsot oikeudeksesi lainata henkilöitä sellaisilla lauseilla, joita he eivät ole koskaan sanoneet. Pidän tapaasi äärimmäisen mauttomana ja epärehellisenä.

Tuossa jo ehdit kuvitella minunkin mielipiteitäni asioista, joista olen kirjoittanut joskus ihan päinvastaista. Hävytöntä !

Arvelin edellisessä kirjoituksessani ettet taida edes ymmärtää, että lauseesi koskien ao. henkilöitä (Kumpula-Natria ja Moisiota) sisältävät melko törkeän väitteen siitä miten asia heidän kohdallaan olisi aikaisemmissa vaaleissa ollut. Selkeä viesti ei siis vieläkään mennyt perille. Taas tulee selitystä 70-luvun historiasta, jota minä en muka ymmärrä. Tämä historia on ihan toinen asia, mistä minä sinulle huomautin. Väännetään sinulle taas kerran rautalangasta.

demarit ei saa Vaasassa Yhdysvaltain keskustiedustelujärjestön CIA:n dollareita. Että siinä on Mia-Petran vaalituki poistunut. Moisio ei enää saa Moskovasta KGB:n ruplia.

Nämä lauseet siis sisältävät mielestäni selvästi väitteen, että nimenomaan Kumpula-Natri ja Moisio ovat aikaisemmin saaneet ko. järjestöiltä tukea. Tahallaanhan sinä Suksi näitä typeriä letkautuksiasi kirjoittelet. Sinähän olet joskus luennoinut täällä kunnianloukkauksen rajasta, mutta sekään ei näköjään koske P. Suksea.
« Last Edit: 22. 02. 2011 12:12 by Jorma Kivimäki »

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #305 on: 22. 02. 2011 12:12 »
Tiedän varsin hyvin, ettei joku Olavi Mäenpää ole mikään olennainen lähde, mutta olen myös oppinut, ettei näiden suunsoittajien kanssa joskus auta kuin saman tason keskustelu. Faktaa tuossa oli kuitenkin se, että Matti Putkonen, jonka esimerkkiä siirtymisestä persuihin minua kehotettiin noudattamaan, on saanut tuomion raiskauksesta.

Kyllä. Suomen Kuvalehtikin on tuon maininnut (tuossa Tieteen foorumilta jotain tarkemmin). Ei sentään Carl Danhammerin veroisesta meiningistä ollut kyse.

Huomenna muuten SuPerin vaalipaneeli Vaasassa. Vanhustenhuollosta kun oli asia...

Olisi tietysti ollut fiksumpaa lainata Suomen Kuvalehteä. Toki olen kuullut joskus Matti Putkosen version tapahtumista häneltä itseltään.

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #306 on: 22. 02. 2011 12:12 »
Ilonsuopaisuusko pitäisi olla kun päästellään poliitikkojen taholta ilmiselviä sammakoita. Minun humeeti ei sassaroi, muistan oikein hyvin Vehkaojan sanat, joita hän sitten  lieventeli.

Teot on vasemmistolla melko törkeitä samoin kuin kirjoitusteni  Kivimäen kääntämiset, että olisin sanonut
Kumpulas-Natrin ja Moision dollarit ja ruplat. Ei, mutta puolueet olivat ja toimivat dollari ja ruplavedolla. Sanoin, että nyt pallo on hukassa kun enää lämmitä dollarit ja ruplat. Näytti menevän Kivimäen arkaan kohtaan. Sillä totuus on se että rahoja tuli molemmille työvöäen puolueille.
Mainittakoon historiasta, valkoisten vihaama Oskari Tokoi muutti maanpakoon Neuvostoliiton kautta Yhdysvaltoihin. Hän järjesteli Suomiapua ja samalla järjesteli Sos.dem. puolueelle tukirahaa CIA:n kautta. ja Puskalan putiikki rahoitti myös Vaasaa näillä rahoilla. Suomen työnantajien kekusliiton kautta tuli säätiötukea. Demareilla on  tosileviä takapuoli kun istuu samaan aikaan työntekijöiden ja työnantajien tuolilla.

Nämä on tosiasioita, joita on tutkinut, alan huipputiedemiehet ja heidän tutkimustietoonsa nojaudun.
Jos puhut tiedettä vastaasn, niin sinulla Kivimäki pitää olla tieteen argumentit. Ei niitä sanonta "Suksen valheiksi", kun Suksi ei ole tutkimuksia edes tehnyt. Mutta on minulla toki omiakin muistikuvia. Ei ne ole vääristelyjä, nuo on niitä heiteltyjä väitteitä. Kun ei itse kykene  vastaamaan. Kivimäki vääristelee, että olen  väittänyt Moision ja Kumpula-Natrin itse käyttäneen, viittasin kylmänsodan kauteen joka ei niin kaukana ole. On vähän hauskaa sinua kusettaa kun olet sopivan vaalikuuma.

Koetahan Kivimäki rauhoittua ja miettiä mitä kukin on sanonut. Jokohan olet tekemässä Putkoset,
sinua on kutsuttu Perussuomalaisten jäseneksi. Ei ole minua kutsuttu, eikä kutsuta. Alahan kraapustella jäsenhakemusta.

Pentti Suksi

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #307 on: 22. 02. 2011 13:01 »
Ilonsuopaisuusko pitäisi olla kun päästellään poliitikkojen taholta ilmiselviä sammakoita. Minun humeeti ei sassaroi, muistan oikein hyvin Vehkaojan sanat, joita hän sitten  lieventeli.

Aika uskomatonta, että vielä näiden sanojen suora lainaaminen tänne ei sinulle riitä. Että meidän pitäisi siis uskoa sinun muistiasi enemmän kuin forumin arkistoa.

Ehkä äidinkielen opintosi ovat jossain vaiheessa jääneet vajavaiseksi. Minä kyllä väitän edelleen, että esim. lause ”Moisio ei enää Moskovasta KGB: n ruplia” pitää sisällään se, että väität hänen niitä aikaisemmin saaneen. En ole siis puhunut sanaakaan mitään muuta vastaan, kuin edellistä lainausta.

Se kanta on kyllä jälleen kerran ihan rauhassa vahvistunut, ettei P. Suksen kanssa voi keskustella yhtään mistään koskaan järkevästi.

Offline ilmarinen

  • Kansalaisaktiivi
  • ***
  • Posts: 223
  • Gender: Male
    • View Profile
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #308 on: 22. 02. 2011 13:01 »
Kyllä mun isä voittaa Jorman isän ja nyt  tuloo äitee taas pyhkimhän nenää.

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #309 on: 22. 02. 2011 13:01 »
Se pitää varmasti paikkansa ettei Moisio saa KGB:n ruplia. Se on tosiasia, mitä siinä on vänkäämistä.
Rahoja jaettiin kylmänsodan aikana. bEi ole sen jälkeen tullut kun Neuvostoliitto kaatui. Et todellakaan käsitä historiasta mitään, niin  älä ala väittelemään historiasta.

Historiasta kiva kysymys, saiko elintarvikeliiton demarit avustusta työnantajilta?

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #310 on: 22. 02. 2011 13:01 »
Ollaan minusta vähän turhaan pitkään oltu poissa otsikon aiheesta. Jatkan kuitenkin vielä yhden viestin, koska Suksi esittää selvän kysymyksen.

Elintarvikeliiton demarit ainakaan minun aikanani ole saanut senttiäkään (penniäkään) työnantajilta.

Nyt kerrot, ettei Moisio saa KGB: n ruplia. Siinä on eroa, kun aikaisemmin kerroit ” Moisio ei enää saa Moskovasta KGB:n ruplia.”

Kyllä mun isä voittaa Jorman isän ja nyt  tuloo äitee taas pyhkimhän nenää.
Tämä on siitä mukava forum, että kun jonkun kanssa ollut joskus eri mieltä, tulee vastakeskustelijalle jälkeenpäin pakottava tarve tulla ihan sivusta kuittailemaan Ilmarisen kaltaisia aivopieruja. Näitähän täällä riittää.

Offline PiisKa

  • Kansalaisaktiivi
  • ***
  • Posts: 121
    • View Profile
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #311 on: 22. 02. 2011 14:02 »
On täällä Huonoja häviäjiä, mun pitää sanoo se viimenen sana................. ;)

Hyvä PerSut ! Annetaan näiden muiden väitellä ja otetaan voitto kotiin :)

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #312 on: 22. 02. 2011 14:02 »
Alkuperätekstissä "ettei saa  KGB:ltä  ruplia." Ei todellakaan saa kun KGB  ei ole sitten Neuvostoliiton kaaduttua rahoittanut vasemmistoa. Tämä lauseke osoittaa sen tosiasian, ettei Kivimäellä ole poliittisen historian tietämystä. Kannattaa muuten tutkia poliittista historiaa, se mene aivan niinkuin luullaan, sama koskee oikeistoa ja vasemmistoa. Ei Suomen historia ole ollenkaan niinkuin koulussa opetaan. Esimerkiksi ei koskaan ollut  Suomessa Henrik piispaa, se oli satuolento.

Perussuopmalaisilla näyttää olevan hyvä lähtökohta vaaleissa, ei ole kilpi niin ryvettynyt. Suomen kansa on saanut vaalirahasotkuista ym. kyllänsä. Demareittenkin vaaliraha sotkuista vaietaan. Patentti- ja rekisterihallitus lakkautti demareitten Riihi-säätiön joka vastain säädekirjaa rahoitti viime vaaleissa demareita. Pokkailivat demaritkin Kehittyvien maakuntien tuelta  rahaa. Ne oli niitä työnantajapuolten rahoja. Luin demareitten entisen ministerin elämäkertaa, sekin paljasteli näitä konnankoukkuja.

Koskahan olisi politiikka rehellistä, periaatteellista kuin aattelista. En kaipaa vastakkain asetteluja
mutta rehellistä politiikkaa minä kaipaan.

Offline Original Wiik,

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2699
  • Gender: Male
    • View Profile
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #313 on: 22. 02. 2011 14:02 »
Minusta Pentti Suksi on varsin hyvin valottanut rahoituskuvioita vasemmistopuolueiden taustalta. Erityisesti kiinnostukseni kohteena on SDP jota on pidetty työntekijöiden edun ajajana, monet ovat ihmetelleet ja Suksi mainitsikin työnantajapiirien kiinnostuksen SDP.n ja Kokoomuksen rahoittamiseen.

Tässä on yhteys kolmikantaiseen sopimiseen,  joka suomessa on käytännössä mitätöinyt Eduskunnan vallankäytön.
Tämän seurauksena suomessa on ennennäkemättömät sosiaaliset ongelmat kaatumassa päälle,  joista ei vähäisin ole vanhustenhuolto,  josta P Suksi myöskin mainitsi.

Nyt kun syy seuraus-suhteita tarkastellaan,  niin tulee ymmärrettävään valoon pitkään jatkunut sosiaaliremokratian valtakausi. Jonka aikana muutkin puolueet kasvoivat tähän erikoiseen vallankäyttöön sisään.

Näiden rakenteiden purkaminen on hikinen homma. Enkä usko että olemassa olevista puolueista siihen on.
Siksi  P. Suksen maininta nukkuvien puolueen hyvästä menestyksestä on enemmän kuin totta.

Offline ilmarinen

  • Kansalaisaktiivi
  • ***
  • Posts: 223
  • Gender: Male
    • View Profile
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #314 on: 22. 02. 2011 14:02 »
Pitää mun loihe lausumaan Jormalle, että tuo sun viimeisen sanan sanominen ei ole järkevää toimintaa.

Tuskin demarinaiset ovat sua pyytäneet laatimaan puolustavia kirjoituksia. Demarien maine ei parane tipan tippaa tuonkaltaisella jankkaamisella Vaasassa.

Sanoudu demariyhteydestä irti niin en yritä sekaantua noihin jankkauksiin mutta sun liitetään kiinteästi työväestön edustajiin ja edustat monen mielestä demareita. Työväestön edusmiehen pitää olla järkevä eikä provosoitua turhista, kun osallistuu keskustelu- tai neuvottelutilaisuuksiin.

Toivotaan, että Vaasassa säilyy vahva edustus demareilla tulevaisuudessakin

Offline Original Wiik,

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 2699
  • Gender: Male
    • View Profile
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #315 on: 22. 02. 2011 15:03 »
nm. ilmarinen taitaa aavistella että maaperä todelliselle poliittiselle murrokselle on vasta tekeillä. Persuja tarvitaan ehkä "täkkivärkiksi"
Joskus ennenmailmassa suvun hiljaiset vanhat naiset olivat tietäjiä, he kun kuulivat melskeen,  mutta hitauttaan kerkisivät koota niistä ajatuksia.

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #316 on: 22. 02. 2011 15:03 »
Alkuperätekstissä "ettei saa  KGB:ltä  ruplia.”
No johan on. ;-)  Tässä sinulle oma alkuperäistekstisi:
Moisio ei enää saa Moskovasta KGB:n ruplia.

Ilmariselle sen verran, että tämä keskustelu on jatkumo, jossa nousee koko ajan uusia asioita esiin. Varsinkin Suksi on siinä mestari ja asia on siltä osin loppuun käsitelty. OW ottaa vuorostaan esiin uutta asiaa ja näkökulmaa, tosin jälleen ollaan otsikon ulkopuolella.

Olen valmis jankkaamaan kenen tahansa puolesta silloin, kun jonkun sanomisia vääristellään tai hänet asetetaan syyttä huonoon valoon. Viimeksi kysymys oli Moisiosta.

Varaan kyllä jatkossakin itselleni oikeuden ilman tuntemattomien neuvoja arvioida koska ja mitä kirjoitan. En ole täällä puolueelle pisteitä keräämässä, vaan esittämässä vapaana kansalaisena mielipiteitäni. Eiköhän täällä ihan tarkoitushakuisesti olla korostamassa henkilökohtaista merkitystäni kaiken maailman kannatuksiin. Osalla porukkaa tuntuu olevan selvä tarve savustaa meikäläistä täältä ulos.

Erityisesti kiinnostukseni kohteena on SDP jota on pidetty työntekijöiden edun ajajana, monet ovat ihmetelleet ja Suksi mainitsikin työnantajapiirien kiinnostuksen SDP.n ja Kokoomuksen rahoittamiseen.

Suksi kirjoitti Kehittyvien Maakuntien Tuen rahan olevan sitä työnantajan rahaa. Jostain ihmeen syystä OW unohdit Keskustan, joka sai hyvin merkittävää tukea. Valtaosa tuesta annettiin kokoomukselle ja keskustalle, toki mukana on muutama demari ja ainakin yksi silloinen vihreä.

Yhdistys ei tukenut puolueita, eikä kai suurimmassa osassa edes kansanedustajia, vaan heidän tukiryhmiään. Heinäluoma muistaakseni väitti lahjoittaneensa saamansa tuen puolueelle.

Minusta tuo Sukarin ja kumppaneiden anteliaisuus on tietysti selvää korruptiota, jolla on pyritty vaikuttamaan yksittäisiin kansanedustajiin. Luonnollisesti sellaisiin, joilla he katsoivat olevan vaikutusvaltaa. Täällä tieto tuen saaneista ja muutakin asian ympäriltä.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Kehittyvien_maakuntien_Suomi

belurisk

  • Guest
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #317 on: 22. 02. 2011 15:03 »
Tämä PerSu-aihe on erikoinen. Kirjoittelu on "mitä sattuu".
Aikuiset miehet jaksaa ja viittii jauhaa. Ajankäyttö eri asioihin on tietysti vapaaehtoista.

Jätän tämän kyseisen otsikkoaiheen lukemisen väliin joksikin aikaa - ehkä pidemmäksikin.

Offline Vapaudenpatsas

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 575
    • View Profile
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #318 on: 22. 02. 2011 15:03 »
Vauhti näyttää olevan kovaa ja tie lavea. Minusta tässä sekavassa ja, ei niin otsikon mukaisessa keskustelussa ainut, joka edes jollain lailla pysytteli loogisena kirjoituksissaan on ollut Kivimäki. Tosin huvittavaahan tämä keskustelu on pääosin ja täyttää kaikki viihteen merkit. Mutta, tätähän on nähty tällä palstalla ennenkin. Riippumatta aiheesta.

Offline Jorma Kivimäki

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2826
    • View Profile
    • Email
Vs: Perussuomalaiset
« Reply #319 on: 22. 02. 2011 15:03 »
Tämä PerSu-aihe on erikoinen. Kirjoittelu on "mitä sattuu".
Aikuiset miehet jaksaa ja viittii jauhaa. Ajankäyttö eri asioihin on tietysti vapaaehtoista.

Jätän tämän kyseisen otsikkoaiheen lukemisen väliin joksikin aikaa - ehkä pidemmäksikin.

Eikö ylläpidon tai moderoinnin tehtävä olisi pitää huolta, että pysytään edes siteeksi otsikon aiheessa ?

Sen pitäisi tapahtua heti, kun joku menee otsikosta ohi. Näin ei täällä tapahdu oikeastaan koskaan.

Minusta on kohtuullista, että jos joku kirjoittaa jotain aiheen ohi, on siihen altavastaajalla oikeus myös vastata.