Author Topic: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.  (Read 277348 times)

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Offline vito

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 930
    • View Profile
    • Näytä email osoite
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1360 on: 21. 11. 2012 11:11 »
kerttaa leiristä ei varmaan ole pentilläkään olemassa? eli piirrosta jossa videossa näkyvä tie ja kivi on sekä rakennukset. 1972 ilmakuvista näkyy hieman erilailla muttei siinäkään tietysti mitään vankikoppeja näy. onko alueella nykyiset rakennukset olleet osa leiriä? on senverran vanhoja taloja että on olleet vissiin silloin jo pystys
"Joko sinä olet väärässä, tai meillä on näkemysero!".

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1361 on: 21. 11. 2012 11:11 »
<a href="http://www.youtube.com/v/vb0xCQGDljE" target="_blank" rel="noopener noreferrer" class="bbc_link bbc_flash_disabled new_win">http://www.youtube.com/v/vb0xCQGDljE</a>
Nyt tämä on valmis.  Siihen meni tasan 10 vaihetta.  Aina on tietysti parantamisen
varaa.  Katsotaan loput parannukset osaan 2.

Tässä lukijat saivat hieman tuntumaa videon teosta ja toivon, että se innostaisi jotakuta toista.
« Last Edit: 21. 11. 2012 11:11 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1362 on: 21. 11. 2012 18:06 »
Sain allaolevan palautteen emailina

Quote
Terve
Nämä Vanhaa Vaasaa käsittelevät videot ovat olleet mielenkiintoista katsottavaa, tämä viimeinen nyt kyllä tuohon itseruoskinta sävyyn tehtynä on pettymys, ketä kiinnostaa, muita kun ehkä vanhoja kommareita, seisemänkymmen luvun kaikuja. Tälläinen juttu ei toimi jos joku asia tai tapahtuma irrotetaan kokonaisuudestaan ja aletaan kauhistelemaan, nyt pitää kokoajan muistaa että ryssä oli vihattu vihollinen silloin, hei mehän sodittiin, sitä ei painotettu kertaakaan videossa, nyt kun eletään pumpulissa nuo tapahtumat saa aivan toisenlaisen perspektiivin, tuskin tarvitsee mainita tässä kenen aloitteesta näihin kauheuksiin jouduttiin. Suomi sentään on pystytellyt muistomerkkejä venäläisillekin, mitä vastapuoli tuskin pahemmin on tehnyt. Olisikohan paikallaan tehdä seuraava juttu partisaanien tekemistä sotarikoksista kainuulaisia siviilejä kohtaan, monellakohan kielellä siitä on pitänyt vaieta.

En julkaise kirjoittajan nimeä koska siitä ei ole sovittu
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1363 on: 21. 11. 2012 22:10 »
<a href="http://www.youtube.com/v/eIXNabheq8Q" target="_blank" rel="noopener noreferrer" class="bbc_link bbc_flash_disabled new_win">http://www.youtube.com/v/eIXNabheq8Q</a>

Sain kakkososan valmiiksi kolmessa vaiheessa koska käytin kaikki välikuvat ykkösosassa.  Tässä osassa astumme kurileirin
portista sisään ja kerromme mitä oli "Vangin makkara" sekä erilaisia vangin kohtaloita.   Joku onnekas vanki heräsi
aamulla emännän kammarista.  Maakunnassa on edelleen sotavankien lapsia.

Video Kari Lajunen, kertoja Pentti Suksi.
« Last Edit: 21. 11. 2012 22:10 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline vito

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 930
    • View Profile
    • Näytä email osoite
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1364 on: 22. 11. 2012 08:08 »
Hyvä jatko-osa oli ! ja sain vastauksia aiemmin kirjoittamiini kysymyksiin mm. kartasta ja rakennuksista.  Hienosti kerrottu ja karikin onnistui kameramiehenä.
Pentti kertoi asian olevan vaasan kolkko menneisyys.. mielestäni ei ole kolkko kun kerran sotaa käytiin ja sotaan kuuluu 'luonnollisesti' myös vankileirit ja vaasa on osallistunut siten omalta osaltansa sotaan. sotahan ei koskaan ole mukava asia.

tuohon liittyen myös karin saaman emailin lähettäjän ajatukset ymmärrän täysin. itse olen suurinpiirtein sama mieltä.
"Joko sinä olet väärässä, tai meillä on näkemysero!".

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi Äänite
« Reply #1365 on: 24. 11. 2012 14:02 »
<a href="http://www.youtube.com/v/DQ33UG2EuXw" target="_blank" rel="noopener noreferrer" class="bbc_link bbc_flash_disabled new_win">http://www.youtube.com/v/DQ33UG2EuXw</a>
Rewell-Centerissä kuulin joululauluja laulavan kuoron ja näin sitä johtamassa Anne Tienhaaran.  Kävin
kyselemässä häneltä kuulumisia.

Tämän jälkeen kävelin ulos jossa Väinö Pietikäinen kertoi haluavansa Erkki Tuomiojan erottamista.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1366 on: 24. 11. 2012 14:02 »
Mitä muuta tuohon Karin äänitteeseen voi sanoa kuin, että mukava väläys vaasalaista elämänmenoa. 

Olisi tietysti hyvä jos Kari, kertoisit hieman lähemmin tavasta millä ääniraidan teit, ja millaista käyttöä näille raidoille ajatteletjja mitä sanot niille, jotka ovat itse kiinnostuneita tekemään vastaavia?
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1367 on: 24. 11. 2012 16:04 »
En tiedä syytä mutta kun kuvaa klikkaa se suurenee.


Lähes kaikissa kännyköissä on sanelukone.   Olen tehnyt kolme äänitettä ja se tapahtuu seuraavasti

Valmistelevat toimenpiteet.

-Windows movie maker ohjelma.
-Ilmainen Pazera konvertointiohjelma jota tarvitset koska puhelimen formaatti mp4 ei ole tuettu windows movie makerissa.

-äänitä ääniraita
-tallenna se tietokoneelle
-muuta se Pazeralla AVI:ksi.
-siirrä Windows movie makeriin ja editoi
-Tallenna
-Siirrä youtubeen.  Siirto vaatii youtubetilin avaamisen.
-kun video on valmis katso se ja klikkaa jaa.
-Kopioi osoite syntyneestä kentästä

Kysy lisäohjeita sen suhteen.

 








« Last Edit: 24. 11. 2012 17:05 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

toisen luokan kansalainen

  • Guest
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1368 on: 24. 11. 2012 18:06 »
Valmistelevat toimenpiteet.

-Windows movie maker ohjelma.
-Ilmainen Pazera konvertointiohjelma jota tarvitset koska puhelimen formaatti mp4 ei ole tuettu windows movie makerissa.

-äänitä ääniraita
-tallenna se tietokoneelle
-muuta se Pazeralla AVI:ksi.
-siirrä Windows movie makeriin ja editoi
-Tallenna
-Siirrä youtubeen.  Siirto vaatii youtubetilin avaamisen.
-kun video on valmis katso se ja klikkaa jaa.
-Kopioi osoite syntyneestä kentästä


Toinen vaihtoehto on avata .mp4-tiedosto Audacityllä ja muokata ääniraita samalla (poistaa turhat kohdat) ja taltioida .mp3-muotoon, jonka sitten avaa esim. juuri Movie Makerilla, lisää siihen kuvia ym. ja taltioi .WMV-muodossa, jonka Youtube hyväksyy.

Ehkä vielä helpomalla pääsee, jos lataa .MP4-tiedoton suoraan YouTubeen. En tosin ole testannut meneekö oman puhelimeni tuottama .MP4-tiedosto läpi (jossa siis pelkkä ääni) . Periaatteessa pitäisi mennä, koska YouTube tukee kyseistä muotoa. MP3-muoto ei mene läpi, sen on testannut.


Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1369 on: 24. 11. 2012 18:06 »
Joskus radioammattilaisenakin toimineenä sanon, että Audacity on ainoa oikea ohjelma tällaisten ääniraitojen muokkaukseen.  Jokainen hyvä ohjelma vaatii aina jonkinlaista editointia eli turhien kohtien , taaplausten, turhien taukojen tms. poistamista.

Joskus on myös aiheellista siirtä jokin kohta raidalla eteen- tai taaksepäin ja parhaiten se tapahtuu juuri Audacityllä.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1370 on: 24. 11. 2012 20:08 »
Joskus radioammattilaisenakin toimineenä sanon, että Audacity on ainoa oikea ohjelma tällaisten ääniraitojen muokkaukseen.  Jokainen hyvä ohjelma vaatii aina jonkinlaista editointia eli turhien kohtien , taaplausten, turhien taukojen tms. poistamista.

Joskus on myös aiheellista siirtä jokin kohta raidalla eteen- tai taaksepäin ja parhaiten se tapahtuu juuri Audacityllä.


Klikkaamalla kuvaa suurenee se tähän ikkunaan.  Ei siis erilliseen ikkunaan kuten ennen. 

Sait ylipuhuttua ja latasin tuon Audacityn.  Puolen tunnin opiskelulla saan sillä kelvollista ääniraitaa mutta se mitä odotin olisi ollut kohinanpoisto mutta ainakaan vielä en sitä löytänyt.  Missä siinä on kohinanpoisto?
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

toisen luokan kansalainen

  • Guest
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1371 on: 24. 11. 2012 20:08 »
Missä siinä on kohinanpoisto?

Kohinanpoisto löytyy Efekti-valikosta.

Audacityn käyttöliittymä on ankea, jos on käyttänyt jotain kaupallista ohjelmaa, mutta kyllä sieltä löytyy kaikki tarpeellinen mitä perustason käyttäjä tarvitsee. Itse käytin vuosia Cool Edit Pro -nimistä ohjelmaa, mutta valitettavasti sen päivitys loppui ja on nyt jäänyt ajasta jälkeen. Liekö edes toimii Windows 7:ssä.

Videopuolella olen viime aikoina testaillut VSDC Free Video Editor -nimistä ohjelmaa, joka ei näytä hullummalta. Jossakin suhteessa parempi kuin Movie Maker. Puhelimen tuottaman .MP4-tiedoston voi lisätä projektiin suoraan ja vielä leikata äänitiedostosta kohtia pois. Valitettavasti pelkkää ääntä leikatessa, siitä ei tule näkyviin graafista kuviota, jossa voi nähdä hiljaiset kohdat.  Myös videoita voi leikata samalla tavalla.

Tuossa yksi ohjelman toiminnoista tehty YouTube-esittely:

<a href="http://www.youtube.com/v/luyOn5DdUZs?hd=1" target="_blank" rel="noopener noreferrer" class="bbc_link bbc_flash_disabled new_win">http://www.youtube.com/v/luyOn5DdUZs?hd=1</a>



Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1372 on: 24. 11. 2012 20:08 »

Toinen vaihtoehto on avata .mp4-tiedosto Audacityllä 



Mistä sait idean, että Audacity avaisi Mp4 tiedostoja?  Minun Audacity ei avaa.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

toisen luokan kansalainen

  • Guest
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1373 on: 24. 11. 2012 21:09 »
Mistä sait idean, että Audacity avaisi Mp4 tiedostoja?  Minun Audacity ei avaa.

Tuostahan juuri mainitsin Parkkarille, että Audacity sikäli huono, että edes MP3 ei onnistu heti asennuksen jälkeen vaan palikoita täytyy asentaa lisäksi. MP4 pitäisi avautua, kun ottaa Tiedosto-valikko ja sieltä Tuo ja Audio, mutta se edellyttää, että Audacityyn on lisätty FFmpeg-kirjasto.

Kokeile tuota järjestystä ja katso ehdottaako ohjelma, että se itse lataa tuon kirjaston ja asentaa sen.



toisen luokan kansalainen

  • Guest
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1374 on: 24. 11. 2012 21:09 »
Lisäyksenä edelliseen: Katselin koneelta ja olen ladannut tuollaisen paketin, joka on omassa kansiossa

FFmpeg_v0.6.2_for_Audacity_on_Windows

Sen läksi täytyi ottaa  esille Asetukset ja sieltä Libraries, missä voi imuroida ja osoittaa paikan, jossa kirjasto sijaitsee koneella. En kokeillut imurointia, koska olin jo hakenut yllä olevan paketin manuaalisesti ja osoitin siltä. Tuossa ohjeita jos paketin hakee manuaalisesti.


http://manual.audacityteam.org/o/man/faq_installation_and_plug_ins.html#ffdown

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1375 on: 24. 11. 2012 21:09 »


Kokeile tuota järjestystä ja katso ehdottaako ohjelma, että se itse lataa tuon kirjaston ja asentaa sen.

Ei ehdota
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video tai äänite
« Reply #1376 on: 25. 11. 2012 09:09 »
Minulla on kaupallinen koulutus.  Ei siis minkäänlaista koulutusta videoiden tekoon.  Pelkkä harrastusinto sillä jokainen
harrastaa jotain.

Välineet.

Minimivaatimus:  Kuvaa ja ääntä tallentava kännykkä sekä tietokone nettiyhteydellä vai vaihtoehtoisesti nettiyhteys kännykässä.

Toivomus:  Videokamera jossa on paikka irtomikrofonille tai vain pelkkä digikamera.


Jos haluat laajentaa harrastuksiasi voit tehdä sen helposti ryhtymällä vaasalaisia.infon vapaaehtoiseksi toimittajaksi
toimittamalla äänitteitä tai videoita.  Itse ryhdyin siihen ihan vain hetken mielijohteesta tai oikeastaan se oli vahinko
sillä harrastin videoiden tekoa ja ykskaks huomasin olleeni kansalaisjournalisti ilman minkäänlaista suunnitelmaa.

<a href="http://www.youtube.com/v/E-ffpj0NiIM" target="_blank" rel="noopener noreferrer" class="bbc_link bbc_flash_disabled new_win">http://www.youtube.com/v/E-ffpj0NiIM</a>

Tämä aika on ollut antoisaa ja tuo uusia mielenkiintoisia tuttavuuksia ja tapahtumia.

Jos tunnet mielenkiintoa niin ohta yhteyttä minuun niin autan sinut helppoon alkuun.

lajunen(at)vaasalainen.com
« Last Edit: 25. 11. 2012 09:09 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1377 on: 25. 11. 2012 10:10 »
Kari L. on joskus epäillyt että uuden tekniikan opiskelu on useimmilla se suurin kynnys.  Minä taas luulen että suurin kynnys on keksiä hyvä idea ja rohkeus toteuttaa se.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1378 on: 25. 11. 2012 11:11 »
Osaako kukaan selittää mistä syystä saan kuvan nykyään suurenemaan kun sitä klikkaa?  Ennen suureneva kuva piti liittää koodilla ja kahdella eri osoitteella ja toista klikkaamalla saa suuren kuvan näkyviin erillisessä ikkunassa.

Ainoa muutos mitä teen normaaliin kuvan liittämiseen on  lisäämänui koodi "width=640" joka pienentää tai suurentaa kuvan juuri tuohon 640:een.  Epäilen, että antamani koodi vain näyttää sen siinä koossa mutta kuvaa klikkaamalla koodi ohittuu.  Muuta syytä
en moiselle keksi.  Jos olen oikeassa niin alkuperäinen kuva kannattaa silloin sovittaa siten, että kun se suurenee niin se
näkyisi miellyttävästi.  Eli alkuperäisen kuvan tulisi silloin olla noin näyttöruudun kokoinen.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1379 on: 25. 11. 2012 13:01 »
Lisäyksenä edelliseen: Katselin koneelta ja olen ladannut tuollaisen paketin, joka on omassa kansiossa

FFmpeg_v0.6.2_for_Audacity_on_Windows

Latasin tuon mutta tilanne ei muuttunut.  Ohjelma kehoittaa tekemään saman minkä tein.  Toisaalta en välitä uhrata paljoa aikaa yksinkertaiseen ohjelmalataukseen sillä tähänkin mennessä olen tottunut muuttamaan äänitteen formaatin ensin ennenkuin työstän sitä.  Muunto kestää noin kaksi minuuttia.  Nyt olen uhrannut tunnin "ei mihinkään."
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1380 on: 25. 11. 2012 15:03 »
Jokainen uhraa aikaansa sille. mikä kokee tärkeäksi.  Minä uhraan joka viikko tunteja tutustumalla erilaisiin video-editoreihin, desktop-editoreihin, audio-ohjelmiin jne.  Juuri nyt opiskelen ilmaisen LibreOffice Impress-ohjelman (esitysgrafiikka) käyttöä.

Impressissa on muuten ominaisuuksia, jotka voi siirtää videoihin ja elävöittää niitä.

Pari viikkoa sitten ostin aivan erinomaisen Wondershare Slideshow-ohjelman, jonka tulosta on mm. Karin äänriraita-intro.

Vain pieni osa tästä oppimasta tulee näkyviin missään , mutta tieto kasvaa.  Ehkä sillä on joskus jotain käyttöä.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1381 on: 25. 11. 2012 15:03 »
Tähän liittyen voisin kysyä minkä puhelimen ostan, olen tottunut nokialaisiin ja ostin hipaisunäyttö puhelimen niin spostin kirjoittaminen mun nakeilla on lähes tunnin juttu eli oikeat näppäimet, siedettävä kamera ja ehdottomasti GPS johon saa ladata kartat. Mun noksu 2700 xx on tiensä päässä ja hipaisunäyttö puhelin virtasyöppö. Niin salama pitää olla myös, eläkeläinen ei viitsisi panna kaikkia rahoja joten 300@ tai karvan yli on max. Ei android käyttistä kun kokemukset karmeita ja akun normikäytössä pitää riittää viikon, ideoita odotetaan ja perustelut mukaan. Kaksi simkortin paikkaa saa nostaa hintaa ku on soneran surffi mokkula jossa halpa kiinteä datamaksu niin sen voisin laittaa ja puhelin toimis modeemina jos tarvin läppäriin. Iso muistikortti on halpa niin videota voisi tehdä.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline vito

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 930
    • View Profile
    • Näytä email osoite
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1382 on: 25. 11. 2012 16:04 »
Tähän liittyen voisin kysyä minkä puhelimen ostan, olen tottunut nokialaisiin ja ostin hipaisunäyttö puhelimen niin spostin kirjoittaminen mun nakeilla on lähes tunnin juttu eli oikeat näppäimet, siedettävä kamera ja ehdottomasti GPS johon saa ladata kartat. Mun noksu 2700 xx on tiensä päässä ja hipaisunäyttö puhelin virtasyöppö. Niin salama pitää olla myös, eläkeläinen ei viitsisi panna kaikkia rahoja joten 300@ tai karvan yli on max. Ei android käyttistä kun kokemukset karmeita ja akun normikäytössä pitää riittää viikon, ideoita odotetaan ja perustelut mukaan. Kaksi simkortin paikkaa saa nostaa hintaa ku on soneran surffi mokkula jossa halpa kiinteä datamaksu niin sen voisin laittaa ja puhelin toimis modeemina jos tarvin läppäriin. Iso muistikortti on halpa niin videota voisi tehdä.

Suosittelen samsung s2 puhelinta. tuskin kuitenkaan kelpaa koska käyttiksenä android ja on kosketusnäyttö.
"älypuhelin" ominaisuuksilla tuntuu että ei ole oikein muita kuin kosketusnäyttöpuhelimia.  nokiat ainakin ennen lumioita on aivan katastrofeja.. jos oikeasti laitteen ominaisuuksia laajasti käyttää niin lähes joka päivä joutuu buuttaamaan. itse käytin aina ennen nokian puhelimia mutta N97 mini puhelin oli niin pohjanoteeraus olemalla buginen ja hidas (300:nen prossu) että hylkäsin melkein uudenkarheana. huomasin myös että nokian kosketusnäytön toiminta oli aivan perseestä. vaihdoin samsungiin ja tuntui että olen taivaassa.. ei kaatuile, looginen käyttöjärjestelmä, nopea, moniajo ja fyysisesti kestävä. ei ole hajonnut lasi eikä mikään muukaan vaikka monesti tippunut lattialle ja asfaltille. avaimetkaan ei ole naarmuttaneet lasia. pitkä akunkesto (älypuhelimeksi). 8megan kamera ja Full HD-videokuvaus. mulla oli taannoin kynnys siirtyä puhelimeen jossa pelkkä kosketusnäyttö juuri tuon tekstareiden ja sähköpostien kirjoituksen takia. nokiassa oli myös oikeat napit kosketusnäytön lisäksi. yllätyin positiivisesti kun näppäilin samsungin näppiksellä, on oikeasti hyvä.

nokian lumioista ei ole kokemusta, mutta kun tiedetään windowssin kaatuilut ja nokian kaatuilut niin jos ne yhdistetään niin en kovin luotettavaa pakettia siitä usko tulevan.
niin kovaa vitutti rahan menetys edelliseen nokiaan että tuskin ostan enää koskaan... vaikkei minun edes tarvi puhelimista koskaan mitään maksaa.
"Joko sinä olet väärässä, tai meillä on näkemysero!".

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1383 on: 25. 11. 2012 18:06 »
Mun sormet on aika isot ja pientä vapinaa niin ei onnistu kosketusnäytön kirjaimien painenu kuin istualtaan ja silloinki taistelua väärin kirjoituksen kanssa, kunäohjaus olisi mukavampaa kuin krurgisesti sormen teroittaminen. Merkillä ai niinkään väliä mutta joudun itse sen ostamaan niin hinnalla on katto.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline Hertta

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 662
  • Monikulttuurisuus on voimaa
    • View Profile
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1384 on: 25. 11. 2012 20:08 »
15000 ihmistä marssi Lontoossa Israelin Gazan sortopolitiikkaa vastaan

”On 24 November 2012, 10-15,000 people marched through London from Downing Street to the Israeli embassy in Kensington, in solidarity with the people of Gaza, who had just endured eight days of bombing by Israel, which killed 160 Palestinians and devastated many areas. Lindsey German, national convenor of Stop the War Coalition, reports.”

http://stopwar.org.uk/index.php/palestine-and-israel/2073-thousands-march-in-london-for-gaza-and-freedom-for-palestine-report-and-pictures

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi äänite
« Reply #1385 on: 28. 11. 2012 18:06 »
<a href="http://www.youtube.com/v/4dzWaU-BL94" target="_blank" rel="noopener noreferrer" class="bbc_link bbc_flash_disabled new_win">http://www.youtube.com/v/4dzWaU-BL94</a>
Olin juuri menossa Vaasan paikallisliikenteen bussia numero 1 kohti Keskiviikkona 28:11.12 klo, 19:02 kun
Aimo Pukkila tarttui hihasta ja kertoi tulevansa samalla bussilla.  Niinpä vetäisin kännykän kotelosta ja
 ja kyselin entiseltä kunnanvaltuutetulta ja siis nykyiseltä varavaltuutetulta, valtuuston tulevaisuudesta.

Kuunnelkaa äänite.  Tämän paikallisempaa äänitettä ei voi tehdä.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1386 on: 28. 11. 2012 19:07 »
Hienoa.  Aivan loistelias tapa tehdä äänite.  Suosittelen kaikille, joilla on samaan pystyvä kännykkä. 

Yksi pieni vihje Karille tulevia juttuja varten.  Olisi ollut paikallaan laittaa Aimon kuva esikuvaan, koska kaikki äänitteen kuuntelijat eivät ehkä tunne henkilöä Aimo Pukkila.

Monen vaasalaisen poliitikon kuva löytyy vaasalaisia.info blogin kuva-arkistosta tai kolumnipalvelusta tai vain Googlettamalla.

Kirjoita Googlen kuvahaun hakukenttään vaasalaisia.info
« Last Edit: 28. 11. 2012 19:07 by vaasalainen »
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline vito

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 930
    • View Profile
    • Näytä email osoite
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi äänite
« Reply #1387 on: 28. 11. 2012 19:07 »

Olin juuri menossa Vaasan paikallisliikenteen bussia numero 1 kohti ...

tämä ei nyt liity aiheeseen mutta taitaa olla 80-luvulla kun olen viimeksi mennyt paikallisbussilla.
mitenkäs muut...? niinkun karin lisäksi, ajeletteko paikallisilla dösillä? eikös ne liputkin ole ihan sikahintasia?

mun mielestä äärimmäisen surkea liikkumis keino, pitää toisten aikataulujen mukaan kulkea ja kantaa tavaroita ja kävellä pysäkille autonvaihdoista puhumattakaan. nykyisen asunnon läheltä ei edes mene bussi mutten ole kulkenut silloinkaan kun on mennyt.. paitsi kouluaikana kuukausilipulla.
"Joko sinä olet väärässä, tai meillä on näkemysero!".

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1388 on: 28. 11. 2012 20:08 »
Itse olen ottanut bussin ihan varteenotettavaksi vaihtoehdoksi koska se antaa myös liikuntaa.  Töihin mennessä kävelen torilta noin 700 metriä joka on reippaasti käveltynä ihan sopiva matka.

Minulla on tuuria pysäkin suhteen sillä siihen on 30 metriä kotoani.

Kun bussin ottaa osaksi elämää niin se ei tule kalliiksi.  Ostan vuodessa 40 matkan sarjakortin joka maksaa muistaakseni 52 euroa.  Se tekee 1,30/kerta.  (summa voi vähän heittää). 
Aikuisen kertalippu näyttää olevan kaksi euroa mutta siitä lienee jokin kampanja koska se on ollut kalliimpikin.  Tänä vuonna minulta meni kaksi kortillista. 

Muutenkin se on niin helppoa.  Sujautan kortin aina hanskan sisään ja kun astun bussiin
niin laitan käteni kortinlukijaan joka piippaa hyväksynnäksi ja sitten vain istun vapaalle
paikalle.

Viikonloppuna on vähän epämiellyttävää kun nuorisojoukko kaljottelee takaosassa
ja joskus kuski jopa pysähtyy tyhjennyttämään avatut tölkit mutta muuten ei bussissa
ole häiriöitä ja matka sujuu aikataulun mukaan.  Täältä Västervikistä on hyvät bussiyhteydet
mutta esim. keskuskoulun viereiselle pysäkille kaupungille päin pitäisi bussin tulla johon
olen pari vuotta yrittänyt mutten vielä kertaakaan ole päässyt.  En tiedä eikö bussi tule
vai heittääkö sen aikataulu niin paljon.  Aikataulun mukaan minun pitäisi päästä sillä bussilla
torille ja siitä Västervikin bussiin.  Käytännössä olen aina sitä yrittäessäni kerennyt kävelemään
jo torille tai bussi on ollut niin paljon etuajassa etten ole siihen kerennyt.  No se on tässä
tapauksessa pikkujuttu kun se ei ole välttämätön.

Samaten Suvilahdesta menin aikataulun mukaan pysäkille mutta kävelin kuitenkin kylmän
ilman vuoksi kaupungille päin ja vasta korkeanmäen sillalta pääsin bussiin.  En enää tiedä
oliko kyseessä edes se bussi mitä odotin.  Se ja sama siinä vaiheessa.

Jos ei halua kävellä niin voi käyttää vaihtoa mutta siinä tulee ongelmia sillä vuorot eivät
ole synkroonissa muihin vuoroihin ja jos ne eivät ole aikataulussa niin lähtevä bussi ei odota.
Otin tavaksi tulla kakkosbussilla kaupunkiin ja hypätä kolmoseen.  Jostain syystä se toimi
pari viikkoa kuin kello mutta sitten se ei enää ole kohdaltani toiminut koskaan.  Vaihdoin
seiskabussiin joka on sellainen pikkubussi täynnä koululaisia tai eläkeläisiä.  Kuski puhuu
kuin kaverille.  Mutta nykyään kävelen torilta niin saan liikuntaa.

Bussia käyttäessä pitää aikataulu olla aina mukana.

Busseja varten on monta hyvää nettisivua joista voi suunnitella reittejään.
« Last Edit: 28. 11. 2012 21:09 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi äänite
« Reply #1389 on: 29. 11. 2012 16:04 »
<a href="http://www.youtube.com/v/SoP8nCQ2qzo" target="_blank" rel="noopener noreferrer" class="bbc_link bbc_flash_disabled new_win">http://www.youtube.com/v/SoP8nCQ2qzo</a>
Bussin numero 1 takapenkille viereeni istahti populäärimusiikkia soittavan Tekonivel orkesterin laulusolisti
Mika Perttula.


<a href="http://www.youtube.com/v/E-ffpj0NiIM" target="_blank" rel="noopener noreferrer" class="bbc_link bbc_flash_disabled new_win">http://www.youtube.com/v/E-ffpj0NiIM</a>
Äänitteessä viittaan aiempaan videointiin Hietasaaressa.  Video on tässä.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline vito

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 930
    • View Profile
    • Näytä email osoite
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1390 on: 30. 11. 2012 21:09 »
tuosta ylläolevan bussivideon esikatselukuvasta tuli ensimmäisenä mieleen team ahma. kuulutko kari kyseiseen tiepalveluun? :)
..vai pelastusliivitkö sulla on päällä..?

"Joko sinä olet väärässä, tai meillä on näkemysero!".

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1391 on: 01. 12. 2012 07:07 »
tuosta ylläolevan bussivideon esikatselukuvasta tuli ensimmäisenä mieleen team ahma. kuulutko kari kyseiseen tiepalveluun? :)
..vai pelastusliivitkö sulla on päällä..?


Autoilijana olen pannut merkille miten ajattelemattomasti omaa turvallisuutta ajatellen ihmiset pukeutuvat tummiin vaatteisiin.
Jotta itse en näyttäisi ajattelemattomalta muiden autoilijoiden silmissä, käytän autoilijan silmään näkyvää vaatetusta. 

Samalla tuli toinenkin asia.  Olen usein asemalla vastassa täysin tuntematonta ihmistä.  Kun kerron, että minulla on oranssi takki
on se ollut hyvä tuntomerkki, eikä minun ole tarvinnut nähdä vaivaa etsiäkseni kyseistä ihmistä, vaan hän on etsinyt minut.
 
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1392 on: 01. 12. 2012 10:10 »


Autoilijana olen pannut merkille miten ajattelemattomasti omaa turvallisuutta ajatellen ihmiset pukeutuvat tummiin vaatteisiin.
Jotta itse en näyttäisi ajattelemattomalta muiden autoilijoiden silmissä, käytän autoilijan silmään näkyvää vaatetusta. 
 

Meillä tapahtuu vuosittain satoja aivan turhia elinikäisiä vammautumisia ja kuolemia pelkästään vaatevalintojen takia.  Tumma
vaate kadulla on kuin yllyttäisi liikennevahinkoon jossa itse on se kärsivin osapuoli.  En ole niin rohkea, että varta vasten haluaisi
omalla valinnalla myötävaikuttaa itseni vammauttamista ja kävelisin pimeällä kadulla tummissa vaatteissa.

Luulen, että jokaiselle päivittäin autolla ajavalle on tullut sellainen läheltäpiti tilanne, että pimeällä sateisella ilmalla on meinannut
ajaa pyöräilijän tai jalankulkijan nurin.  Yhteinen nimittäjä on aina ollut tumma vaatetus ilman minkäänlaisia heijastimia.

Ei tarvita muuta kuin pimeä ilma ja mielellään vesisadetta ja paras tilanne on, että ikkunat ovat huurussa.  Tällä yhdistelmällä
vammautuu sadoittain ihmisiä rullatuolikuntoon.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Roy Rabb

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1289
    • View Profile
    • Music Mega
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1393 on: 01. 12. 2012 13:01 »
 Olen sanaton. Siinä menee yhden naapurin elämäntyö, juuri nyt.

http://www.youtube.com/watch?v=aRa70XCxrOc

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1394 on: 02. 12. 2012 14:02 »
Näkyy noin klo. 17:15

<a href="http://www.youtube.com/v/XgLW4nRfO-g" target="_blank" rel="noopener noreferrer" class="bbc_link bbc_flash_disabled new_win">http://www.youtube.com/v/XgLW4nRfO-g</a>

Minulla oli toinenkin kamera ja kun kerkeän työstän vielä senkin mutta minua kiinostaisi tehdä video johon
liittäisin Roy Rabbin ottaman tulipalon aikana tapahtuneen.

Eli Roy Rabb saanko liittää videosi omaani?
« Last Edit: 02. 12. 2012 15:03 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Roy Rabb

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1289
    • View Profile
    • Music Mega
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1395 on: 02. 12. 2012 15:03 »
Jeessss.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1396 on: 02. 12. 2012 15:03 »
Tässä talo Google streetview-palvelun kuvaamana.  Linkki lyhytviesteristä-
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1397 on: 02. 12. 2012 16:04 »
Tähän tulee varsinainen dokumenttivideo tulipalosta.  (Näkyy noin klo. 20:00)

Tulipalo on usein tragedia.  Videon tarkoitus on dokumentointi.

<a href="http://www.youtube.com/v/XWkcw68fEQQ" target="_blank" rel="noopener noreferrer" class="bbc_link bbc_flash_disabled new_win">http://www.youtube.com/v/XWkcw68fEQQ</a>
Video Roy Rabb ja Kari Lajunen
« Last Edit: 02. 12. 2012 17:05 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Roy Rabb

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1289
    • View Profile
    • Music Mega
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1398 on: 02. 12. 2012 18:06 »
Ja idylliä ennen paloa. Elin ja Tekku-koirani sulassa sovussa Elinin kodissa, joka sittemmin paloi ikävin seurauksin.
                 

http://www.youtube.com/watch?v=8oaSvLni8vg

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi Äänite
« Reply #1399 on: 03. 12. 2012 22:10 »
<a href="http://www.youtube.com/v/bueSP0OgA0o" target="_blank" rel="noopener noreferrer" class="bbc_link bbc_flash_disabled new_win">http://www.youtube.com/v/bueSP0OgA0o</a>
Tänäänhän oli valtuuston toinen kokous.
Olin iltalenkillä polkupyörälläni ovensuussa -15 asteen pakkasessa vastaanottamassa valtuutettuja kokouksen päätyttyä.  Sain haastatteluun Tolppasen, Karpin, Vahteran, ja Jussilan sekä hallintojohtaja Veli-Matti Laitisen.

Äänite tehty hetken mielijohteesta Nokia 500 kännykällä.  Satuin vain yhtäkkiä päättämään, että ajanpa hallintotalon
pihan läpi koska kokous on meneillään.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.