Author Topic: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.  (Read 277357 times)

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

jekku

  • Guest
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1240 on: 13. 07. 2012 20:08 »
On nämä yhtä pelleilyä nämä teidän tikkuaskivideot, leikkikää ja tehkää kansalaivideoita en minä niitä jaksa katsella.
Samanlaisia on netti täynnä, kännyllä kuvattula pussikaljasekoiluja ilman motiivia.

Foorumissa ei tunnu olevan muuta kuin Vaasa ennen ja Vaasa kännykässä nyt.

Kiitos hyvä kommentti.

Kovasti odotellaan Jekkun ensimmäistä kansalaisvideota vaasalaisia.infoon.

Olet sie vaan ihme sälli, et vain ota neuvoista opiksesi vaan aina olet vaatimassa näyttöä paremmasta.
Perustelisit edes joskus syyn miksi minun täytyisi tehdä video joka tyydyttäisi sinua.

Minä olen sanonut joka kerran, että se joka videonsa julkaisee, täytyy olla myös olla valmis vastaanottamaan kritiikin mitä siitä seuraa, ei siinä pitäisi olla mitään epäselvää.

Jos oikeasti haluat tietää mielipiteeni, niin olet huono kuvaaja kaikin puolin.
Suurin ongelmasi on se että luulet olevasi hyvä ja kaikkitietävä mutta olet yhtä amatööri kuin ne joille oppejasi tyrkytät.

Nykypäivänä harrastelijakin satsaa laitteistoon saadakseen aikaan parempaa laatua mutta sinä satsaat tikkuaskivideoon ja perustelet sen Parkkarin kanssa nopealla julkistamisella.

Minä ymmärtäisin sen jos kyseessä olisi valtakunnallinen media mutta nyt on alla foorumi missä on alle 50 satunnaista paikallista lukijaa joten tiedon julkistaminen on hidasta niinkuin näkyi tuoreeltaan sen "koira pelasti" jutun kanssa.


Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1241 on: 13. 07. 2012 20:08 »
Klikkaa kuvaa nähdäksesi videon.



Tässä kännykällä otettu video kun olimme tänään pelaamassa minigolfia Vaasassa
Hietalahden minigolfradalla.  Huomaa ääni on tosi hyvä.

Auringonpaiste antaa paljon anteeksi vaikka normikameralla vältetään
juuri auringonpaisteessa kuvaamista.

Kännykkä suo sen mahdollisuuden, että voi ottaa videota suunnittelematta
sillä tilanne ei tule aina silloin kun kamera on mukana.  Vaan se tulee
sattumalta.  Kännykkä on aina mukana joten ei ole väliä vaikka tilanne
tulisi sattumalta.

Minigolf maksaa aikuiselta 5 euroa ja opiskelijalta 3 euroa.

Katso kännykkävideo ja arvostele.

« Last Edit: 13. 07. 2012 21:09 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

jekku

  • Guest
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1242 on: 13. 07. 2012 22:10 »
Klikkaa kuvaa nähdäksesi videon.



Tässä kännykällä otettu video kun olimme tänään pelaamassa minigolfia Vaasassa
Hietalahden minigolfradalla.  Huomaa ääni on tosi hyvä.

Auringonpaiste antaa paljon anteeksi vaikka normikameralla vältetään
juuri auringonpaisteessa kuvaamista.

Kännykkä suo sen mahdollisuuden, että voi ottaa videota suunnittelematta
sillä tilanne ei tule aina silloin kun kamera on mukana.  Vaan se tulee
sattumalta.  Kännykkä on aina mukana joten ei ole väliä vaikka tilanne
tulisi sattumalta.

Minigolf maksaa aikuiselta 5 euroa ja opiskelijalta 3 euroa.

Katso kännykkävideo ja arvostele.


Points zero
Jos ääni kuuluu ei se tarkoita että se on hyvää.
Äh, en minä enää jaksa näitä.
Taitaa olla niin että minä lähden täältä lomalle.

hartsa

  • Guest
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1243 on: 13. 07. 2012 22:10 »
Siinä olemme edelleen Kappelinmäellä ja osoitamme sen alkuperäisen
kappelin paikan...

Tosi hieno video. Katselin pariin kertaan alusta loppuun ja sitten tuli surffattua ja luettua lisää. Täytyy pyöräillä tuonne nyt kesällä.

Pentti S. näyttää tuntevan Vaasan historiaa melkoisesti. Jatkovideot aiheesta olisivat erittäin tervetulleita.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1244 on: 14. 07. 2012 06:06 »

Jos oikeasti haluat tietää mielipiteeni, niin olet huono kuvaaja kaikin puolin.

Tästä asiasta meillä ei tule erimielisyyksiä sillä olethan aivan oikeassa.

Kiitos mielipiteestä.

Siinä olemme edelleen Kappelinmäellä ja osoitamme sen alkuperäisen
kappelin paikan...

Tosi hieno video. Katselin pariin kertaan alusta loppuun ja sitten tuli surffattua ja luettua lisää. Täytyy pyöräillä tuonne nyt kesällä.

Pentti S. näyttää tuntevan Vaasan historiaa melkoisesti. Jatkovideot aiheesta olisivat erittäin tervetulleita.

Kiitos tästäkin mielipiteestä.

Minulla on kameraharrastus ja Pentillä historiaharrastus.  Nämä yhdessä tekevät videot
mahdollisiksi.  Mutta se ei riitä.  Pitää osata jakaa tämä osaaminen.  Moni tuntee historiaa
ja moni osaa käyttää kameraa mutta jos tämä kolmas osaaminen jakaa puuttuu, eivät muut
tiedä sitä.

Tälläkin palstalla on nähty "neuvonantoa ja arvostelua" mutta itseltä puuttuu tämä
tärkein kyky jakaa.  Siksi hieman hymähdän sellaisille arvosteluille sillä se on vähän kuin  olisi
ajokortti mutta ei autoa.  

Seuraavalla videolla pysymme Vielä Vanhassa Vaasassa ja nyt yhtenä kohteena on Pyhän Marian
kirkon rauniot.  Eli kansankielellä Vanhan Vaasan rauniot.  On esitetty toive jossa kerrottaisiin
mestauspaikasta.  Tämä toive toteutetaan vaikkakin se on enää puolittain jäljellä.

Videon laadun pitäisi hieman parantua aiempiin.
« Last Edit: 14. 07. 2012 06:06 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

jekku

  • Guest
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1245 on: 14. 07. 2012 20:08 »
Tälläkin palstalla on nähty "neuvonantoa ja arvostelua" mutta itseltä puuttuu tämä
tärkein kyky jakaa.  Siksi hieman hymähdän sellaisille arvosteluille sillä se on vähän kuin  olisi
ajokortti mutta ei autoa.

Sinä se vaan jaksat vaatia minulta näyttöä videoiden muodossa, mikset vaadi samaa jokaiselta muultakin joka kommentoi tekemisiäsi.

Sinulla taitaa olla jotain vikaa lukemisen ymmärtämisessä sillä olen jo ties kuinka monesti sanonut tekeväni videokuvausta ammatikseni, jo yli 30 vuotta ja siksi en viitsi tuhlata vapaa-aikaani noiden tikkuaskivideoiden parissa.

"neuvonantoa ja arvostelua" hymähtele sinä niille ihan vapaasti, viisaampi ottaisi niistä opikseen.
Jälleen kerran toistan aikaisempaa, en minä sinua kiusaa mutta et vain tunnu haluavan ohjeita keneltäkään ja siksi teet kaikki pitkän kaavan mukaan, kantapään kautta.

Sen verran voin kyllä sinua lohduttaa että olen minäkin kyllä youtubeen videon kerran uploudannut, se tosin oli vain läppärillä ulkomaanreissulla tehty rokkivideo kavereille mutta joku senkin kaappasi ja nyt se elää omaa elämäänsä netissä.
Tässä on linkki siihen jos haluat katsoa https://vimeo.com/19928813 ja korostan sitä ettei mikään materiaali ole omaani vaan kaikki on netistä löydetty, tekninen koosto on toki minun tekemäni.

Älä sinä ota neuvojani nokkaasi, hyvää minä tarkoitan mutta joitakin näkemyksiäsi on vain mahdoton ottaa tosissaan ja älä anna kuvaajaimagosi nousta päähäsi koska harppaus amatööristä ammattilaisuuteen on pitempi kuin uskotkaan.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1246 on: 14. 07. 2012 21:09 »

Sinä se vaan jaksat vaatia minulta näyttöä videoiden muodossa, mikset vaadi samaa jokaiselta muultakin joka kommentoi tekemisiäsi.

En vaadi vaan kerroin
Quote
Kovasti odotellaan Jekkun ensimmäistä kansalaisvideota vaasalaisia.infoon.

Sillä olisin innokas näkemään.

Quote
"neuvonantoa ja arvostelua" hymähtele sinä niille ihan vapaasti, viisaampi ottaisi niistä opikseen.
Jälleen kerran toistan aikaisempaa, en minä sinua kiusaa mutta et vain tunnu haluavan ohjeita keneltäkään ja siksi teet kaikki pitkän kaavan mukaan, kantapään kautta.

Alat viimein olla asian ytimessä.  Kamera on monelle harrastus.  Ei työ eikä sitä edes aiota
ottaa työnä vaan huvina ja hyötynä.  Ammattilaisena sinusta näpertelyni tuntuu jostain
syystä ammattilaishaulta mutta se on kaukana siitä.  Olen ärsyttänyt tahallani saadakseni
allaolevan ja kuten huomaat, onnistuin.

Quote
https://vimeo.com/19928813
 Viimein edes jotain.  Älä ymmärrä väärin kun sanon.
Kumpa saisimme sinun taitosi tänne muidenkin nähtäväksi.  Tämä ei ole vaatimus vaan toive.

Quote
Älä sinä ota neuvojani nokkaasi, hyvää minä tarkoitan mutta joitakin näkemyksiäsi on vain mahdoton ottaa tosissaan ja älä anna kuvaajaimagosi nousta päähäsi koska harppaus amatööristä ammattilaisuuteen on pitempi kuin uskotkaan.

Alat jälleen olla asian ytimessä ja osittain olet sen iskostanut mutta et huomaa, että
näen asian ihan samalla tavalla.  Minulla ei ole mitään asiaa ammattilaisten rinnalle enkä
sinne aiokaan.  Mutta ei tarvitse olla puhelinasentaja käyttääkseen puhelinta.  Tai autokorjaaja
ajaakseen autoa.  Tai oopperalaulaja laulaakseen suihkussa.  Tai insinööri kolvatakseen johdon A
johtoon B ym.

Kiitos palautteesta.
 
« Last Edit: 14. 07. 2012 21:09 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1247 on: 15. 07. 2012 07:07 »
Tuo youtuben tärinänpoistopalvelu on yliveto.  Jos joku katsoi tuon videon aiemmin ja huomasi
tärinan niin nyt sitä ei ole enkä ole mitenkään peukaloinut videota.  Klikkasin vain tärinänpoiston.

http://www.youtube.com/watch?v=MZJ2ZrM5zzk&feature=youtu.be
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1248 on: 15. 07. 2012 09:09 »
Löytyihän se videoeditoriotyökalu: http://www.youtube.com/editor
 
mutta tärinänpoistaja on yhä kataissa.  Sen verran pääsin eteenpäin, että hakusanoilla free video stabilizer tool, tai freeware stabilization tool löytyy työkaluja. En kuitenkka olae vielä downloudannut, vaan haluaisin eansin lukea muiden kokemuksista.

Eli ovatko parempia/huonompia kuin You Tuben oma, jota siis yhä etsin.
« Last Edit: 15. 07. 2012 10:10 by vaasalainen »
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Niiskutti

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1632
    • View Profile
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1249 on: 15. 07. 2012 11:11 »
Youtuben oma vakautin löytyy kun katselet omaa videotasi sisäänkirjautuneena, saat valikon:
MUOKKAA PARANNUKSET MERKINNÄT                ANALYTICS VIDEONHALLINTAOHJELMA

Klikkaa Parannukset jolloin aukeaa editori jossa pikakorjaus-välilehdeltä löytyy nappula: Vakauta, joka poistaa kameran tärinän.

Myös kun lataa tärisevän videon, se tunnistaa heiluvan kuvan, ja ehdottaa korjausta.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1250 on: 15. 07. 2012 12:12 »
Klikkaa kuvaa suuremmaksi

Tämä on traileri tai ennakkomainos Kadonnutta Vaasaa etsimässä osa 10.  Kuvatessani varsinaista
otosta, pyörähdin kännykkämameralla.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1251 on: 15. 07. 2012 17:05 »
Klikkaa kuvaa nähdäksesi videon


Nyt olemme Vanhassa Vaasassa missä Vaasa syntyi.  Ennen Vaasaa syntyi Mustasaaren pitäjä.
Videolla selviää, että koko raunioiden ympärys on ruumiiden päällä.
Video Kari Lajunen.  Kertoja Pentti Suksi.

Pahoittelen pientä äänen särkymistä.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1252 on: 15. 07. 2012 17:05 »
Hankin itselleni toukokuussa rintataskuun sopivan digipokkarin (Olympos SZ-10)  Tänään päätin kokeilla sen video-ominaisuuksia ja tein videon Vaasan tämän päiväisestä rompetorista.  Aikaa editointiin meni n. 40 minuuttia.


Klikkaa linkkiä:   http://youtu.be/JYTFD2B3muU
« Last Edit: 15. 07. 2012 17:05 by vaasalainen »
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1253 on: 15. 07. 2012 18:06 »
Jestas.  Aivan mahtavaa.  Samaan aikaan kun Pentti Suksen kanssa olemme raunioiolla
olet torilla.

Tämä on sitä mitä olen toivonut.  Eli, että ammattilainen "alentuu" harrastelijan tasolle ja
tekee kansalaisvideon.

Nimimerkki Jekkulla ei kai koskaan luultavasti ole uskallusta vaikka taitoa olisi enemmän kuin "lääkäri
määrää."

Kyse on vain uskalluksesta joka on osa osaamista ja taitoa sillä jos ei uskalla niin ei ole mitää väliä
kuinka taidokas on sillä kukaan ei sitä tiedä.  Nyt tiedän, että Tapsa uskaltaa ja se on paljon.  Toki
Jekku tai joku arvostelee ja tuomitsee siten, ettei videota olisi koskaan kannattanut edes tehdä
mutta mitä mieltä ovan katsojat?  Kannattiko vai ei.  Annan valmiin vastauksen.  Varmasti kannatti.

Hyvä Tapsa.  Uhrasit oman naamasi joka tarkoittaa, että saat palautetta.  Kun itse uhrasin
naamani, luulin saavani vain negatiivista palautetta mutta sain vain S-vikapalautteen joka on
väärä sillä minulla ei ole s-vikaa mutta yhden palautteen... öhöm.  En kerro sillä se suorastaan
imarteli.

Tällaista ei Jekku uskalla vaikka taitoa olisi.  

Lisää samanlaisia omaan blogiisi.
« Last Edit: 15. 07. 2012 18:06 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1254 on: 15. 07. 2012 18:06 »
Moon sitämieltä et Jekku rajäyttaa potin tai jättää meidät amatöörit harratelemaan ja kun Kari yrittää opettaa muita niin Jekku on varmaan tervetullut asiantuntija mukaan. Itse koitin Karia auttaa antamalla digikameran jota saa lainata harjoituksiin, ei enään mailman huippu mutta aikansa erikoisuus ja mulla x kpl paperikuvia jotka ovat ihan hyviä eli video kouluun voi mennä ilman omaa kalustoa. Kaikkihan näki mun ekan videon ku koitin juosta hevosten ohi, pääsin vaikka oli lätäköitä ja joku ruma sanakin tuli. Jekulla ei ole koskaan ollut niin hauskaa ku meillä silloin, laatu on mitä on mutta jokainen kiinantyttö sai ees pari sekunttia. Lisää on tulossa ja jotain mitä Vaasalaiset eivät ole ikinä nähneet ja Jekku saa taas moittia.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1255 on: 16. 07. 2012 05:05 »
Noo,vaimo sanoi, että tuota naamaa ei tarvitse netissä näyttää ja olen samaa mieltä.  Jatkossa taidan pysyä kameran takana.  Mukavaa oli.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1256 on: 16. 07. 2012 05:05 »
Noo,vaimo sanoi, että tuota naamaa ei tarvitse netissä näyttää ja olen samaa mieltä.  Jatkossa taidan pysyä kameran takana.  Mukavaa oli.

Naamaahan ei ole pakko näyttää ja seuraavan haastattelun teen siten että vain haastateltavan
naama näkyy.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

jekku

  • Guest
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1257 on: 17. 07. 2012 20:08 »

Tämä on sitä mitä olen toivonut.  Eli, että ammattilainen "alentuu" harrastelijan tasolle ja
tekee kansalaisvideon.

Nimimerkki Jekkulla ei kai koskaan luultavasti ole uskallusta vaikka taitoa olisi enemmän kuin "lääkäri
määrää."

Kyse on vain uskalluksesta joka on osa osaamista ja taitoa sillä jos ei uskalla niin ei ole mitää väliä
kuinka taidokas on sillä kukaan ei sitä tiedä.  Nyt tiedän, että Tapsa uskaltaa ja se on paljon.  Toki
Jekku tai joku arvostelee ja tuomitsee siten, ettei videota olisi koskaan kannattanut edes tehdä
mutta mitä mieltä ovan katsojat?  Kannattiko vai ei.  Annan valmiin vastauksen.  Varmasti kannatti.


Tällaista ei Jekku uskalla vaikka taitoa olisi.  

Soviitaanko Lajunen niin että sinä jatkat puuhastelujasi näiden videoittesi kanssa mutta minä lopetan kaiken arvostelun ja neuvomisen.

Tälläinen haastaminen uskallukseen vedoten on melko arveluttavaa eikä anna kovin hyvää kuvaa itsestäsi.

Sinun näköjään aivan mahdoton ymmärtää sitä että, jos joku tekee videota työkseen niin ei sitä jaksa eikä viitsi enää vapaa-ajallaan tehdä, ethän sinäkään varmaan kaihtimien kanssa kotona värkkää.
Minulla on aivan muut harrastukset työajan ulkopuolella ja niillä pyrin viemään ajatukset nimenomaan pois työasioista.

Offline Pentti Suksi

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 2215
    • View Profile
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1258 on: 17. 07. 2012 20:08 »
Älkää riidelkö. Ammattilaisert ovat omaa luokkaansa ja he tekevät sitä työkseen. Amatööriä ei pidä lähteä kesken moittimaan, jokaisella on oppi aikansa. Neuvot ovat aina arvokkaita ja niitä pitää herkällä korvalla kuunnella.

Professori Mikko Niskanen käytti aina elokuvissaan niin ammattilaisia kuin amatöörejä ja kokonaistulos oli hyvä.
Elokuvissaan oli mainio amatöörinäyttelijä joka oli jätkän roolissa aivan ylitse muiden. Näyttelijä Aku Korhonen sanoi haastattelussa, ettei ammattinäyttelijän  pidä koskaan lähteä kilpailemaan amatöörin kanssa.
Kirjailija Erno Paasilinna sanoi, että ainoat oppineet ovat itseoppineita, muut on opetettuja.

Olen seurannut Kari Lajusen videointeja ja ne ovat matkan varrella erittäin hyvin parantuneet laadullisesti.
Minä kannustan häntä jatkamaan ja aikaa myöden, olen siitä vakuuttunut, että hän tulee ammattikuvaajan veroiseksi.
Vahingot ovat opettavaisia.  Karille sanon, että jatka valitsemallasi tiellä.

Kunnioittavasti

Pentti Suksi

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1259 on: 17. 07. 2012 23:11 »
Klikkaa kuvaa nähdäksesi videon



Osa 11

Pyhän Marian kirkon Kirkkosali

Kirkkosali on itse asiassa myös hautausmaa sillä kaikkein arvovaltaisimmat
haudattiin suoraan kirkon lattian alle ja kalman haju oli melkoinen.

Kertoja Pentti Suksi

Videon toteutus Kari Lajunen
« Last Edit: 18. 07. 2012 05:05 by vaasalainen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1260 on: 18. 07. 2012 05:05 »
Vaasan kauppatorilla sijaitsevassa info mökissä käy runsaat sata kyselijaa päivässä kesäsesongin aikana.  Kesäemäntä Matleena Aaltonen kertoo tuoreimmat kesäkuulumiset.  Video on toteutettu.
Olympus SZ-10 taskupokkarilla.

Klikkaa kuvaa nähdäksesi videon.

« Last Edit: 21. 07. 2012 08:08 by vaasalainen »
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1261 on: 18. 07. 2012 07:07 »

Sinun näköjään aivan mahdoton ymmärtää sitä että, jos joku tekee videota työkseen niin ei sitä jaksa eikä viitsi enää vapaa-ajallaan tehdä, ethän sinäkään varmaan kaihtimien kanssa kotona värkkää.
Minulla on aivan muut harrastukset työajan ulkopuolella ja niillä pyrin viemään ajatukset nimenomaan pois työasioista.

Olet asian ytimessä.

Poliisi.  Harjoittelee vapaa ajalla ampumista.

Sairaanhoitaja. Moni harrastaa vapaaehtoistyötä esim. spr:ssä.

Ammattijalkapalloilija.  Palloilee satavarmasti vapaa-ajalla.

Autonkorjaaja.  Sellaista ei löydy jonka pihalla ei olisi joku
korjattavana oleva auto.

Hitsari.  Hitsausvehkeet löytyvät varmasti kotoa.

Opettaja.  Vetää jotain kerhoa vapaa-ajalla.

Lihanleikkaaja.  Omistaa yleensä 200,- euron pihagrillin.

Sähkömies.  Usein keikkailee tutuille.

Toimittaja.  Tekee vielä eläkepäivinä blogia.

Videotuottaja.  Omistaa vähintään 500,- euron kameran jonka on pyhittänyt vapaa-ajalle.

Lista on loputon.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1262 on: 18. 07. 2012 09:09 »
Vaasan kauppatorilla sijaitsevassa info mökissä käy runsaat sata kyselijaa päivässä kesäsesongin aikana.  Kesäemäntä Matleena Aaltonen kertoo tuoreimmat kesäkuulumiset.  Video on toteutettu.
Olympus SZ-10 taskupokkarilla.
 
 

Jestas, että tuli hyvä video.  Tällaista olen odottanut, että ammattilainen tekisi siten, että siitä
voi ottaa mallia.  Tästä voi ottaa mallia. 

Miten sait kameran pysymään noin vakaana?  Onko siinä jokin ylihyvä kuvanvakaaja vai eivätkö
kätesi yhtään tärise?  Tuskinpa olet raijannut kolmijalkaista videojalustaa mukanasi.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1263 on: 18. 07. 2012 09:09 »
Kiitos vaan kaehuista.  Kamera on siis suht´edullinen "taskupokkari" Olympus SZ-10.  Mukana oli myös Anttilan edullinen yksjalka, joka tekee kuvasta vakaan.  Käytä aina jalustaa kun se on mahdollista.  Toinen tärkeä asia on, että suunnittelet videon etukäteen myös välikuvineen ja väliteksteineen noin suurinpiirtein.

Kun sitten olet paikalla niin ota mahdollisimman runsaasti välikuvia hiukan eri kulmista.  Tässäkin tapauksessa välikuvia oli saman verran kuin pääkuvaa, vaikka sitten lopulta käytin vain niistä vain pienen osan.

Alkukuviin käytin apuna ilmaista PhoScape-ohjelmaa, jolla saa mukavia kuvakollaaseja eli kuvaryhmiä. Näitä kuvaryhmiä voi käyttää myös välikuvina.  Huomaa että voit liittää näihin kuvaryhmiin myös pelkkää tekstiä.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1264 on: 18. 07. 2012 10:10 »
Kiitos vaan kaehuista.  Kamera on siis suht´edullinen "taskupokkari" Olympus SZ-10.  Mukana oli myös Anttilan edullinen yksjalka, joka tekee kuvasta vakaan.  Käytä aina jalustaa kun se on mahdollista.  Toinen tärkeä asia on, että suunnittelet videon etukäteen myös välikuvineen ja väliteksteineen noin suurinpiirtein.

Miten sait haastateltavan?  Tuskin kukaan suostuu jos kävelet sisään ja alat kysellä ilman mitään
"myyntipuhetta."

Eli miten myit itsesi?
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1265 on: 18. 07. 2012 12:12 »
Siis. Kävelin info-mökkiiin ja kerroin, että haluan tehdä youtuubevideon heidän toiminnastaan.  Ensimmäinen tyttö oli hieman arka ja siirsi kapulan seuraavalle eli Matleenalle. Kun sitten seuraavana päivänä menin paikalle, kaikki oli ok.  Kasasin jalustan, kiinnitin  kameran ja ryhdyin kyseleen.

Tuo ei ole koskaan ollut mikään ongelma.
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Niiskutti

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 1632
    • View Profile
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1266 on: 18. 07. 2012 14:02 »
Hyväntahtoinen pikkuvinkki... Ottakaa AINA otsikoista pois nuo alaviivat ja .wmv tunnisteet.
turisti-info_2012.wmv lienee tuon videon tiedostonimi... vaan eipä kukaan käyttäisi sitä hakusanana..

Jos yritän hakea "Vaasan turisti-info 2012" hakusanalla videota, niin paiskaa ensimmäisenä oman vapaudenpatsas videoni, ja se on torin väärältä laidalta ;D

Saattanee löytyä paremmin googlettimellakin 8-)

Offline liideri

  • Kokelas
  • *
  • Posts: 27
    • View Profile
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1267 on: 20. 07. 2012 13:01 »
Kiitos vaan kaehuista.  Kamera on siis suht´edullinen "taskupokkari" Olympus SZ-10.  Mukana oli myös Anttilan edullinen yksjalka, joka tekee kuvasta vakaan.  Käytä aina jalustaa kun se on mahdollista.  Toinen tärkeä asia on, että suunnittelet videon etukäteen myös välikuvineen ja väliteksteineen noin suurinpiirtein.

Kun sitten olet paikalla niin ota mahdollisimman runsaasti välikuvia hiukan eri kulmista.  Tässäkin tapauksessa välikuvia oli saman verran kuin pääkuvaa, vaikka sitten lopulta käytin vain niistä vain pienen osan.

Alkukuviin käytin apuna ilmaista PhoScape-ohjelmaa, jolla saa mukavia kuvakollaaseja eli kuvaryhmiä. Näitä kuvaryhmiä voi käyttää myös välikuvina.  Huomaa että voit liittää näihin kuvaryhmiin myös pelkkää tekstiä.

Ihan hyvälaatuista kuvaa pystyy kuvaamaan tämän päivän kännykkäkameroillakin. Olennaisena juttuna pikkukameroissa, niin kännykkä kuin videokin, on valon määrä. Heikossa valossa kuva menee aikamoiseksi raemössöksi. Ulkokuvauksiin nuo siis sopivat oikein mainiosti. Äänen saaminen mukaan kunnollisena vaatii käytännössä aina ulkoisen mikrofonin käyttöä.

Kuten tässäkin videossa, kameran vakaana pitäminen tekee kuvasta paljon miellyttävämpää katsella. Ongelma pienten kameroiden heilumisessa on mm niiden kevyt paino. Ammattilaisen 5-10 kg kamera ei heilu niin helposti kuin muutaman sadan gramman kamera. Saisiko tuollaisen pikkukmaeraan vähän lisäpainoa pienellä lyijyllä tms ellei ole jalustaa ?

Kokeilin itsekkin ottaa kännykällä muutaman minuutin esityksen (iPhone 4s) ja käsivaralla. Kamerasta tukeva ote auttoi asiaa jonkin verran sekä korostetun rauhalliset liikkeet kuvatessa.
http://www.youtube.com/watch?v=fpSXJmjj4c4

T Liideri

Offline Henry Eklund

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 1871
  • Gender: Male
    • View Profile
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1268 on: 20. 07. 2012 14:02 »
Tommosen siistin lyijypainon saa urheiluliikkeestä joka muu sukellustarvikkeita, ne nätisti pintamaalattu koska lyijy imeytyy käsien kauitta ja poralla reikä sopivaan kohtaan ja suuntana ruuvikauppa josta saat ruuvin jonka saa ilman työkaluluja ruuvattua. Eri painoisia löytyy ja ei maksa mansikoita vaikka tietty romulyijyn hinnan yli ja reunat on pyöristettu ja menee takataskuun eli ei ole tiiliskiven kokoinen. Tämä vinkkinä teeseitse miehelle/naiselle.
Kipu kasvattaa muttei opeta elämään kunnolla.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1269 on: 21. 07. 2012 08:08 »
Tein Vaasan turisti-info videosta uuden, helpommin löydettävn version ja lisäsin siihen muutaman lisäpiirteen.  Otan mielelläni vastaan neuvoja, miten videosta saa paremman.

Klikkaa kuvaa katsoaksesi videon:

« Last Edit: 22. 07. 2012 16:04 by vaasalainen »
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline vaasalainen

  • Tästä foorumista
  • Administrator
  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 5079
  • Gender: Male
  • Muista käydä Chatissa
    • View Profile
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1270 on: 22. 07. 2012 16:04 »

Klikkaa kuvaa nähdäksesi videon

Tänä kesänä vaihtelevistä säistä huolimatta Vaasan rompetori on ylittänyt kaikki odotukset. Tänään tapasin torilla mm. Rainer Ilkan, joka 25 vuotta sitten metsästysretkellä Latviassa havahtui lastenkotilasten kurjaan asemaan.  Siitä alkoi 25 vuotta jatkunut avustutoiminta, jossa on nyt mukna Rainerin lisäksi hänen v aimonsa ja ”koko” suku.  Tolimin ta jatkuu.<p>Tapasin myös hallintonotaari Pekka Perälän, jonka kanssa syntyi keskustelu kohuatusta ruotsalaiskirjailija Stig Larsonista sekä kirpparimyyjän, jonka vaimo peri yli 4000 kirjaa, joista on vielä jäljellä kaksi laatikkoa.
« Last Edit: 26. 07. 2012 11:11 by vaasalainen »
Tämä sivusto täytti 9 vuotta helmikuun 2 päivänä 2014.  Ylläpidän tätä vapaasta tahdostani.  Tämä on minun tapani osoittaa rakkauteni tätä hienoa kaupunkia kohtaan.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1271 on: 23. 07. 2012 10:10 »
Minua neuvotaan ammattilaisten tasolta tekemään "niin ja näin" kun
on kyse videosta.  Olen yleensä viitannut kintaalla sillä tiedän tasan
tarkkaan mitä teen ja yleensä olen ohittanut sen vaiheen jota minulle
neuvotaan niin on selvää, että se vähän jopa naurattaa.  En naura sille,
että pitäisin ajatusta huonona, vaan sille, että olen jo ohittanut
sen vaiheen ja todennut että se vaihe on parempi jättää pois tai koko
video on vaarassa jäädä tekemättä.

Olen aina siinä tilanteessa jolloin minulla on vaihtoehtona tehdä joko
niin tai näin mutta hintana on se, että video jää tekemättä.  Yleensä
joudun käyttämään tätä tekemättä olevaa vaihtoehtoa.  Vain noin joka
kolmannella kerralla voin käyttää vaihtoehtoa jonka seuraus on katseltava
video.

Olen jo kaksi viikkoa sitten sopinut haastattelusta tarkastuslautakunnan
puheenjohtajan kanssa mutta toistaiseksi minulla on ollut vain tämä
kakkosvaihtehto, eli video on jäänyt tekemättä.

Juri Kadarin kanssa on sovittu keskusteluvideo ja sitten yhteenvetovideo
kaupunginvaltuutettu Aino Siltasen kanssa.  Mikään näistä ei toistaiseksi
ole toteutunut sillä ne ovat ketjussa tarkastuslautakunnan pj, Hokkasen
haastattelun suhteen.

Vasta tänään ensimmäisen kerran kerroin ylläpitäjälle syyn miksi yleensä
viittaan  kintaalla hyvältä näyttävällekin vinkille.

Kun videontekijä aloittaa videonsa niin hän löytää erilaisia tehosteita
ja innostuksissaan käyttää niitä kuvitellen videon saavan ammattimaisen
vaikutelman.  Siinä on jonkin verran perää mutta kun kikkailut on kikkailtu
niin videontekijä huomaa, että pelkistetty yksinkertainen video on kaikkein
paras.  Eli se on samanlainen kuin tv-uutiset tai tv-ohjelma.

Olen tehnyt videoita tietyllä rutiinilla tietyllä kaavalla joka on
opittu aikojen kuluessa ja olen päätynyt pelkistettyyn kaavaan.  Eli
samaan kaavaan kuin mitä näette teeveestä vaikka uutisia katsoessanne.

Uutiset alkavat tunnarilla jonka aikana välähtelee liikkuvaa stillkuvaa
tai hyvin lyhyttä videota ja koko tunnari kestää vain 10 sekuntia.

Videoita tehdään katsomista varten.  Videon katsoja on tavallinen
teeveenkatsoja.  Videon katsoja on harvemmin ammattimainen videontekijä.
Siksi tavallinen katsoja ei näe jos videoon kikkaillaan ammattimaisen
näköisiä kikkailuja.  Se mitä katsoja ei näe, ei kannata videoon liittää.

Näitä kikkailuja kun ei muutenkaan saa kuin
korkeintaan minuutiksi videon alkuun sekä kuvanvaihdon siirtymiin.  
Minuuttikin on jo liian pitkä
ja tavallinen katsoja voi kyllästyä.  Tavallinen katsoja ei osaa eikä
hänen tarvitsekaan osata ammattilaisen kikkailuja.

Tämä ei kuitenkaan tarkoita sitä, että kaikki ammattimaisen kuvauksen kikat
pitäisi unohtaa. Käsikirjoitus pitää olla kunnossa ja kamera ei saa täristä
ja videon pitää sisältää lähikuvaa, erikoislähikuvaa, puolilähikuvaa, kokokuvaa
ja yleiskuvaa.  Suojaviivaa ei myöskään saa ylittää paitsi jos kamera
liikkuu sen yli, että katsoja näkee ylityksen.

Tämä tarkoittaa ainoastaan sitä, että liiallinen kikkailu
on toisarvoista ja sitä ei kannata tehdä jos video jäisi sen takia tekemättä.
Tämä kikkailu on se joka vie aikaa mutta antaa liian vähän suhteessa
käytettyyn aikaan.

Video pitää saada kiinnostavaksi ensimmäisen
30 sekunnin aikana.  Parkkarin etusivun http://www.vaasalaisia.info/index.php?/archives/3024-Vaasan_Rompetori_Taeyttyi_22_07_2012.html rompetorivideo on hyvä
esimerkki siitä mihin pyrin.  Sen alkukikkailut kestivät 27 sekuntia
kun 30 sekuntia on mielestäni ehdoton yläraja.

Tämä rompetorivideo on mielestäni hyvä kouluvideo.  Se sisältää tarvittavan
oleellisen muttei mitään liikaa, mutta hipoo pituudessaan jo ylärajaa joka
on ehdottomasti 10 minuuttia.

Osaan kikkailla vaikka tunnin erilaisilla tehosteilla mutta takaan etten
löydä katsojaa joka jaksaa katsoa loppuun sillä tavallinen katsoja katsoo
asian vuoksi.  Hän odottaa herkeämättä sitä asiaa.  Teeveessä katsoja
odottaa joko lottonumeroita tai kilpailun tuloksia tai maailman tapahtumia.
Hän tuskin muistaa miten ohjelma alkoi.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Veikko Laakso

  • Veteraanivaikuttaja
  • *****
  • Posts: 540
    • View Profile
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1272 on: 23. 07. 2012 10:10 »
Kari, jätä selittelyt  ja tee videoitasi niinkuin haluat. VL

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1273 on: 23. 07. 2012 10:10 »
Veikko Laakso.

Ei mielellään nollaviestejä foorumiin.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1274 on: 24. 07. 2012 10:10 »
Ilman selittelyjä

Kadonnutta Vaasaa etsimässä osa 12

Klikkaa kuvaa nähdäkisesi videon


Pyhän Marian kirkon ympäristö.

Kujanjuoksu.

Ovatko kaupunkilegendat totta?

Kertoja Pentti Suksi

Kuvaaja Kari Lajunen
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

jekku

  • Guest
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1275 on: 25. 07. 2012 19:07 »
Tosi hieno, kaikki kunnossa, ääni ja kuva toimii ja trikkejäkin oli riittävästi, ei kai niitä enenpää olisi ollutkaan.
Alat olla dokumenttikuvaajana jo pro.

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1276 on: 25. 07. 2012 19:07 »
Tosi hieno, kaikki kunnossa, ääni ja kuva toimii ja trikkejäkin oli riittävästi, ei kai niitä enenpää olisi ollutkaan.
Alat olla dokumenttikuvaajana jo pro.

Täh?

Mistä nyt tuulee?

Pistin pari aloittelijan kikkailua alkuun.
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

AD

  • Guest
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1277 on: 25. 07. 2012 20:08 »
Tosi hieno, kaikki kunnossa, ääni ja kuva toimii ja trikkejäkin oli riittävästi, ei kai niitä enenpää olisi ollutkaan.
Alat olla dokumenttikuvaajana jo pro.

Täh?

Mistä nyt tuulee?

Pistin pari aloittelijan kikkailua alkuun.
TÄH
No nyt Sinulle tulikin ongelma.
Onko kirjoitus kohteliaisuus vaiko kettuilua, siinäpä onkin kysymys.
Taitaapi joutua yöunet koetukselle,,,

Offline Kari Lajunen

  • Omalla nimellä
  • Veteraanivaikuttaja
  • *
  • Posts: 7818
  • Gender: Male
  • Kerro tästä foorumista mahdollisimman monelle.
    • View Profile
    • Oivakaihdin Oy
    • Email
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1278 on: 26. 07. 2012 10:10 »
Klikkaa kuvaa nähdäksesi osan 13 intron.



Haluan mielipiteitä, sillä näyttää siltä, että oma ajatukseni on täysin
päinvastainen kuin yleisön ja yleisö on tässä tapauksessa aina oikeassa.

Tällaisia kikkailuja voi tehdä loputtomiin ja lähes kuka tahansa mutta
harvalla on silmää nähdä itse asia.

Tein seuraavan Kadonnutta Vaasaa etsimässä videon alkuintron lapsellisesti
kikkaillen kuin olisin juuri saanut ohjelman ja haluaisin näyttää, että
minä osaan.  Siksi vältän tällaista aloittelijan kikkailua sillä sillä se myös näyttää aloittelijan
tekemältä ja ohitin tuon vaiheen jo vuosia sitten.  

Mutta kuten itse sanoin, katsoja ei ole ammattilainen joten hän katsoo
videota eri tavalla.

Jos tämä kikkailualku on mielestänne miellyttävämpi katsoa kuin aiemmin
käyttämäni "suoraan asiaan"-aloitus niin alan käyttää
tällaista "leikittely"-kaavaa koska videosarja Kadonnutta Vaasaa etsimässä
jatkuu ja haluan siitä hyvän.

Otan huomioon mielipiteenne.
« Last Edit: 26. 07. 2012 10:10 by Kari Lajunen »
Lähetä tieto tästä ketjusta henkilölle jota arvelet sisällön kiinnostavan ja kavereillesi alareunan "Lähetä Aihe" nappulasta.  Tämä on ainoa keino kertoa tästä foorumista.

123456_X

  • Guest
Vs: Videoteam Vaasalaisia.info. Uusi video.
« Reply #1279 on: 26. 07. 2012 10:10 »
Kari,
olet menossa hyvään suuntaan.  Kaikilla jutuilla on aina ingressi, missä on sisällän keskeiset siat.  Se on siis johdanto juttuun.  Monille kiireisille riittää pelkkä ingressi.  Tässä esimerkissäsi ottaisin Sinua ja Pentti koskevan sekvenssin loppuun.

Alun kuvakollaasi on vain liian runsas.  Siitä ei selviä mistä on kysymys.  2-4 kuvaa tai kuvaryhmää rittää, varsinkin jos mukana on selventävä teksti.  Tästä on hyvä jatkaa.